abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197759383
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon max 30 min en max per winkel m2, dan beperk je het funshoppen al behoorlijk.
Niet te handhaven. We weten allemaal hoe dat gaat.
zie email 27 oktober
pi_197759387
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het zal het nooit helemaal kunnen vervangen natuurlijk, maar is in dit geval iets niet beter dan niets?
quote:
19s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:19 schreef Gunner het volgende:

[..]

Gaat het ook niet. Snap ook niet waarom ze daarvoor kiezen. De action bijvoorbeeld heeft al geen webshop ofzo dus die gaan dat ook niet ineens wel hebben.

waardeloze halve versoepeling.
Bouwmarkten en een Multivlaai zullen hier misschien profijt van hebben. Maar de rest van de detailhandel ... ...

Hoop dat het kabinet inziet dat je gewoon beter niet aan dat hele click and collect kunt doen en dan liever de niet essentiële winkels eind februari gewoon open gooit
  maandag 1 februari 2021 @ 11:23:02 #28
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197759396
quote:
19s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:19 schreef Gunner het volgende:

[..]

Gaat het ook niet. Snap ook niet waarom ze daarvoor kiezen. De action bijvoorbeeld heeft al geen webshop ofzo dus die gaan dat ook niet ineens wel hebben.

waardeloze halve versoepeling.
LOL ik zat ook al te denken hoe ga je dat bij de action doen ? Ze moeten dan heul veul personeel inhuren om alle bestellingen klaar te gaan maken. Dat gaat echt niet gebeuren hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197759399
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het zal het nooit helemaal kunnen vervangen natuurlijk, maar is in dit geval iets niet beter dan niets?
Lijkt mij wel. Ik denk dat dit voor een groep winkels best werkt. Bijvoorbeeld de boekhandels en andere lokale winkeltjes. Even bellen en een kwartier later staat het ingepakt voor je klaar.
zie email 27 oktober
  maandag 1 februari 2021 @ 11:23:27 #30
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197759401
quote:

[..]

Waarom niet gewoon max 30 min en max per winkel m2, dan beperk je het funshoppen al behoorlijk.
Op afspraak helpt ook al een hoop.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197759404
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:21 schreef Noek het volgende:

[..]

Of een beperkt aantal mensen in de winkel.
Met een soort van plasketting ofzo.

Gisteren nog een verhaal gelezen over een retailer die de hele dag langs mensen mocht om schoenen te verkopen, ook in huis maar in zijn ruimte van 150 m2 mochten er geen 2 mensen naar binnen. Ergens moet je natuurlijk bewegingen zien te voorkomen maar het is zo onlogisch allemaal.
Een plasketting! _O-
Misschien is een mandje ook wel een oplossing! ;)
pi_197759407
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

WAT hebben ze niet begrepen? Misschien dat je eens duidelijk kunt communiceren zodat ik niet nog 5 keer hoef te vertellen dat er gewoon regels zijn over hoe je met data omgaat.
Misschien moet je even begrijpen dat ik alleen vind dat die reep prima is voor de bewustwording en dat ik alles wat je er bij hebt gehaald daar niet relevant voor vind. Ik denk overigens dat ik dat vrij duidelijk heb opgeschreven.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197759416
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:22 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

[..]

Bouwmarkten en een Multivlaai zullen hier misschien profijt van hebben. Maar de rest van de detailhandel ... ...
Maar waarom niet?
In Southern Sun
pi_197759418
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:21 schreef zalkc het volgende:

[..]

Vast, en het bedrijf wil gewoon winst maken. Ze proberen dat te doen met de belofte van een eerlijk geproduceerd product. maar het blijft een for-profit bedrijf.

Wat ik niet zo begrijp is dat je het de kwalificatie verwerpelijk geeft. Het lijkt mij vrij eenvoudig om aan te tonen dat ze bovengemiddeld maatschappelijk verantwoord en duurzaam zijn. Bij verwerpelijk denk ik eerder aan misschien de Primark en Action die dubieuzere handel hebben.

Is Tony volgens jou erger als bedrijf dan een Primark?
Zonder meer. Ze staan vrijwel op gelijke voet met Shell Nigeria. Bezettingen van anderen vernielen voor eigen financieel gewin.
pi_197759424
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Lijkt mij wel. Ik denk dat dit voor een groep winkels best werkt. Bijvoorbeeld de boekhandels en andere lokale winkeltjes. Even bellen en een kwartier later staat het ingepakt voor je klaar.
Precies deze winkels ja. Die hebben ook veel vaste klanten, zoals de boetiekjes, boekhandel. Voor de actions van deze wereld werkt het niet maar dat is ook de minste zorg. Daar heeft het geld tegen de plinten geklotst de afgelopen jaren, die reden het wel
  maandag 1 februari 2021 @ 11:24:59 #36
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197759425
Nou, als de contactberoepen deze maand misschien nog niet eens aan de slag kunnen, dan vergeet de horeca ook maar de komende 2 maanden. Wisten we al natuurlijk, maartoch :).
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197759426
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:18 schreef deedeetee het volgende:
Winkels open voor afhalen, dus rijen voor de winkels. En lastig voor de klant want het is toch vaak een onderneming om bij die ene winkel te komen. Welke sukkel heeft dit bedacht ? Dat lost veel te weinig op. Gewoon winkels open geeft volgens mij minder problemen en is dus beter voor iedereen.
had liever de kapper open gehad.
  Moderator maandag 1 februari 2021 @ 11:25:13 #38
5428 crew  miss_sly
pi_197759427
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik vraag het me oprecht af, ik weet niet of het een druppel op de gloeiende plaat is of dat het echt iets kan betekenen. Gaat het bijvoorbeeld ten koste van overheidssteun, dat soort dingen.
Dat is ook wel een dingetje, inderdaad.

Overigens hoorde ik van een huurder van ons dat hij niet in aanmerking kwam voor TVL. Zijn omzet van december was maar een tikje lager dan de omzet van december 2019. Jammere was alleen dat in de omzet de verhoging van de prijs van een pakje sigaretten niet als zodanig terug te zien is. Dus zijn omzet was ongeveer gelijk in bedrag, maar eigenlijk zegt het dan niet zoveel.

Of het echt zo werkt, of dat deze huurder de papieren niet goed heeft ingevuld, ben ik nog naar op zoek.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197759428
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Misschien moet je even begrijpen dat ik alleen vind dat die reep prima is voor de bewustwording en dat ik alles wat je er bij hebt gehaald daar niet relevant voor vind. Ik denk overigens dat ik dat vrij duidelijk heb opgeschreven.
En daar had ik dus al op gereageerd dat bewustwording een goed idee is als je de rest op orde hebt, echter bij de GGD is dat dus niet het geval, en dus de hele actie compleet misplaatst, en nu ben ik klaar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197759435
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zoals met scholen?
Ja, goed voorbeeld. Een hoop geklaag en gemor over dat het veilig moet. Dan komt men met richtlijnen en adviezen waar lokale GGD's samen met de school mee kunnen werken en dan is het ineens weer te ingewikkeld of niet de moeite waard. Wat een onzin zeg. Ik ga er van uit dat de meeste docenten en scholen gewoon de mouwen opstropen en er werk van maken, dat hebben ze dit najaar ook heel goed gedaan over het algemeen.
  maandag 1 februari 2021 @ 11:26:33 #41
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197759441
quote:

[..]

Dat is niet te handhaven. Supermarkten hebben het nu al moeilijk met een relatief simpele maatregel als het weren van stelletjes die zij aan zij de boodschappen doen. En die hebben meer personeel dan de gemiddelde detailhandelaar.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197759448
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

En daar had ik dus al op gereageerd dat bewustwording een goed idee is als je de rest op orde hebt, echter bij de GGD is dat dus niet het geval, en dus de hele actie compleet misplaatst, en nu ben ik klaar.
En daar ben ik het dus niet mee eens.
In Southern Sun
  Moderator maandag 1 februari 2021 @ 11:27:19 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197759449
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:18 schreef deedeetee het volgende:
Winkels open voor afhalen, dus rijen voor de winkels. En lastig voor de klant want het is toch vaak een onderneming om bij die ene winkel te komen. Welke sukkel heeft dit bedacht ? Dat lost veel te weinig op. Gewoon winkels open geeft volgens mij minder problemen en is dus beter voor iedereen.
Winkels open voor afhalen is gewoon gelijk aan winkels volledig open. Dat zie je toch overal dit is zo makkelijk met "mazen in de wet" en "creatief omgaan met regelingen" te buigen naar er kan weer gewoon gewinkeld worden. Kansloos.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197759458
quote:
14s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:26 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dat is niet te handhaven. Supermarkten hebben het nu al moeilijk met een relatief simpele maatregel als het weren van stelletjes die zij aan zij de boodschappen doen. En die hebben meer personeel dan de gemiddelde detailhandelaar.
Dat is ook weer zoiets waar ik me mateloos aan irriteer, zelfs dat soort simpele regels vinden mensen al: Moeluk! Hele simpele regeltjes: Niet met meerdere boodschappen doen, even een mandje pakken als je naar binnen gaat.

Valt me altijd op dat dat soort types het hardste klagen: Jaaaa, maar ik kan niet het festival deze zomer!
  maandag 1 februari 2021 @ 11:28:50 #45
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197759461
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

had liever de kapper open gehad.
Die mag van mij ook open, ik ben het hele gedoe spuugzat.

quote:
Vier IC-artsen deden dit weekend in de NRC een oproep tot versoepeling van de maatregelen. "De zware coronamaatregelen wegen niet meer op tegen de gezondheidswinst die ziekenhuizen boeken", schrijven ze in het opiniestuk. Ze stellen dat we dan moeten accepteren dat er meer mensen aan corona zullen overlijden.

De vier vinden dat de focus verlegd moet worden van het bestrijden van de ziekte naar de algemene gezondheid van de maatschappij. "We willen zeker niet alle maatregelen afschaffen", zegt intensivist Hugo Touw in het NOS Radio 1 Journaal. "De crisis duurt nu zo lang, dat we ook moeten kijken naar de negatieve impact van de maatregelen op de gezondheid van mensen. Door de maatregelen is er meer armoede, kinderen lopen achterstanden op in het onderwijs, dat voelen wij ook", zegt hij. "Daarom moeten we breder kijken dan alleen binnen de muren van de IC."

De intensivisten pleiten onder meer voor heropening van de scholen en voor het sporten in kleine groepjes. "Het is een ingewikkelde keuze, maar we dragen iets aan waarvan wij vinden waar we over moeten praten. Het is nu nog een taboe.
We willen het liefst iedereen die ziek is helpen, maar terwijl we dat doen is er een grote groep die daar hinder van ondervindt. Het heeft een keerzijde en die weegt steeds zwaarder."
nos
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197759465
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar waarom niet?
Hoe zie je het gebeuren bij bijvoorbeeld een Action of een Primark. Heeft geen webshop, helemaal niks. Moeten dat eerst op gaan zetten, dan moet er personeel komen om de bestellingen klaar te zetten. Druppel op een warme plaat, meer niet.

En de oudere mensen dan, die niet weten hoe het moet. Kunnen dus ook niks via click and collect bestellen.
Gaat ook weer veel gezeur opleveren met retouneren van artikelen enz enz.

Voor een gedeelte werkt het misschien voor boekhandels en bouwmarkten, maar voor een groot gedeelte van de detailhandel niet.
pi_197759473
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik vraag het me oprecht af, ik weet niet of het een druppel op de gloeiende plaat is of dat het echt iets kan betekenen. Gaat het bijvoorbeeld ten koste van overheidssteun, dat soort dingen.
Dat is meer een gevolg van de opzet van die steun. Je moet ergens een grens trekken natuurlijk en er zullen dan altijd mensen buiten de boot vallen die je liever mee had willen nemen. Maar het lijkt me bijna onmogelijk om dat allemaal realtime op te lossen.
pi_197759477
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ben jij het überhaupt wel met iemand eens hier _O-
pi_197759480
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan het verschil tussen een mening en een regel?
Het is niet toegestaan om dit soort data te delen via Whatsapp, klaar, wat je er van vind is compleet irrelevant.
pi_197759497
Zelf zie ik het anders. Dat winkels een tafel bij/voor de ingang hebben staan, waarbij een medewerker met handschoenen in de winkel het product pakt wat je wilt kopen. Afrekenen en pleite. vlot afhandelen en geen klanten in de winkel.
Zie het goed gaan bij 'Click & collect'. Alleen krijg je nu dan mensen die niet iets besteld hebben verwacht ik.
Je krijgt hooguit meer mensen in winkelcentra.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')