quote:LIVE | Opnieuw rellen in veel steden: politie doelwit van geweld, winkels geplunderd
In verschillende plaatsen in Nederland zijn maandagavond opnieuw rellen uitgebroken. Vooral in Rotterdam-Zuid ging het mis. Daar zoekt een groep van honderden relschoppers bewust de confrontatie op met de politie. De groep bekogelt de agenten met stenen en vuurwerken en vernielen bushokjes. Burgemeester Aboutaleb heeft een noodbevel afgekondigd. Ook in andere plaatsen ging het mis, waaronder in Amsterdam, Alphen, Den Haag, Amersfoort en in het Brabantse Helmond. Volg alle ontwikkelingen in dit liveblog.
ZIE LIVEBLOG BIJ BRON
https://www.ad.nl/binnenl(...)geplunderd~aa5ac12f/
Die fantasieverhalen van Linkse Twitteraars over de achtergrond van de relschoppers beginnen me ook de keel uit te komenquote:
Ze hadden toch een andere speciale eenheid opgeroepen toen zij het niet redde dacht ik?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Toch was het vrij plotseling ook weer voorbij. Hoe kan dat dan?
De beschuldigende vinger alle kanten op behalve naar de individueen die rellen komt mij de keel uit.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die fantasieverhalen van Linkse Twitteraars over de achtergrond van de relschoppers beginnen me ook de keel uit te komen
Dat is nu juist wat ze met deze maatregels willen bereiken; dat mensen niet bij elkaar op bezoek gaan en de contactmomenten tussen verschillende huishoudens verminderen...quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:07 schreef margaretha_01 het volgende:
quote][ afbeelding ] Op dinsdag 26 januari 2021 15:01 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Als ik na het eten op bezoek ga ergens en ik moet om 20:30 weer vertrekken om boetevrij thuis te komen is dat best kort.
Vervelend hoor ...quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:01 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Als ik na het eten op bezoek ga ergens en ik moet om 20:30 weer vertrekken om boetevrij thuis te komen is dat best kort.
Je ziet het op de beelden toch zelf waarom mag je dat niet benoemen ?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:09 schreef Momo het volgende:
Het is de schuld van links/rechts/buitenlanders/Nederlanders/Rabobank.
Heerlijk zwart wit denken.
Dat.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De beschuldigende vinger alle kanten op behalve naar de individueen die rellen komt mij de keel uit.
Luister jij, we zitten hier op FOK! en daarom wijzen we gewoon lekker naar allochtonen terwijl we vooral zuur blijven doen over de zogenaamde linkse fatsoenrakkers die ons - zielige, hardwerkende en goudeerlijke autochtonen - volcontinu in een kwaad daglicht trachten te stellenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De beschuldigende vinger alle kanten op behalve naar de individueen die rellen komt mij de keel uit.
De rechste trollen hebben hun 4d scaakwerk goed gedaan dat jij ze als links gaat zien.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die fantasieverhalen van Linkse Twitteraars over de achtergrond van de relschoppers beginnen me ook de keel uit te komen
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat.
Het is gewoon smerig en laag tuig.
Allemaal.
Het is verkiezingstijd toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:13 schreef DonDruiper het volgende:
Iedereen genoeg chips en bier voor vanavond ingeschakeld?
Is er een correlatie tussen de bevolkingspiramide van de verschillende partijen en het aandeel niet-westerse migratieachtergrond denk je?quote:
Omdat de beelden selectief gepikt worden en de rellende losers allemaal mannelijk tuig van de onderste richel is.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:11 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Je ziet het op de beelden toch zelf waarom mag je dat niet benoemen ?
Ik heb ook nergens last van.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:12 schreef Document1 het volgende:
Blijf het toch apart vinden, ik werk soms wel 12 uur achter elkaar met een mondkapje op als er een collega uitvalt vanwege corona en hier kunnen ze er niet eens een paar uurtjes tegen zonder kwaaltjes te verzinnen.
Tja. We hebben niet allemaal een baantje waarbij je lekker 12 uur op een stoel kan zitten. Wat jij niet vervelend vindt, kan een ander toch wel hinderlijk vinden? Ik heb er gewoon echt last van.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:12 schreef Document1 het volgende:
Blijf het toch apart vinden, ik werk soms wel 12 uur achter elkaar met een mondkapje op als er een collega uitvalt vanwege corona en hier kunnen ze er niet eens een paar uurtjes tegen zonder kwaaltjes te verzinnen.
En als ze al iemand aanpakken dan is het een blond meisje van 40 kilogramquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat de beelden selectief gepikt worden en de rellende losers allemaal mannelijk tuig van de onderste richel is.
Den Bosch supporters die helpen.quote:
Het is zelfs vernederend lees ik in het vorige topic.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:12 schreef Document1 het volgende:
Iets met klepel en avondklok horen luiden...quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:07 schreef margaretha_01 het volgende:
Dat is nu juist wat ze met deze maatregels willen bereiken; dat mensen niet bij elkaar op bezoek gaan en de contactmomenten tussen verschillende huishoudens verminderen...
Is het al zomer?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als je een jaar thuis zit heb je geen tijdsbesef meer.
Eventjes popcorn inslaan.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:18 schreef Zipportal het volgende:
Opsporing Verzocht vertoont dinsdagavond beelden van gezochte relschoppers
https://www.nu.nl/media/6(...)te-relschoppers.html
Lekker, zo'n moderator die dit soort polariserende onzin zonder bron hier neer mag zetten.quote:
Mmmm ergens wel goed, maar wel een hellend vlak dit.quote:
Als ik naar buiten kijk vermoed ik van niet.quote:
Goed zo.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:18 schreef Zipportal het volgende:
O, dan hallucineer ik. Dat heb je hè in het weekend.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Als ik naar buiten kijk vermoed ik van niet.
Extra lange uitzending.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:18 schreef Zipportal het volgende:
Je weet dat @Slobeend dit op persoonlijke titel doet en het derhalve niet nodig is om steevast te zagen over moderators die iets wel of niet zeggen, toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Lekker, zo'n moderator die dit soort polariserende onzin zonder bron hier neer mag zetten.
Heb je zoete of zoute popcorn?
Het ging me vooral om het feit dat de oproep om te rellen niet uit de Bijlmer zelf komt, en de hashtag lijkt me allesbehalve polariserend. Maar misschien zou ik het de volgende keer niet plaatsen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Lekker, zo'n moderator die dit soort polariserende onzin zonder bron hier neer mag zetten.
Heb je zoete of zoute popcorn?
Er zal waarschijnlijk niks veranderen aan de usual suspectsquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:18 schreef Zipportal het volgende:
Altijd plaatsvervangende schaamte bij dit soort rijmpjes.quote:
Nog een uur eerder avondklokquote:
Erg ja. Wat moeten chirurgen zich vernederd voelen, wanneer ze, dagelijks, urenlang staan te opereren. Dan wordt het wel normaal gevonden dat die mensen allemaal een mondkapje dragen, want dat is om die persoon te beschermen. Dat kapje draagt die chirurg ook niet om zichzelf te beschermenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:17 schreef -0- het volgende:
[..]
Het is zelfs vernederend lees ik in het vorige topic.
Echt, wat een verwende sneeuwvlokjes hier.
In de Efteling.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:27 schreef Grishenko_ het volgende:
Waar gaat dat tuig vanavond toeslaan?
Hup politie en ME, van mij mogen ze zo hard slaan dat t krapul een maand of zo niet meer fatsoenlijk naar de wc kan gaan zonder het uit te schreeuwen van de pijn.quote:
Je kunt kennissen eerder verlinken hoor.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoe laat komt opsporing verzocht en welke zender?
Gelachen, bedankt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Je kunt kennissen eerder verlinken hoor.
https://www.tvgids.nl/tv/opsporing-verzocht/102176431quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoe laat komt opsporing verzocht en welke zender?
Dan geef je maar even lekker duiding en context als je zoiets hier plaatst, door er bij te vermelden dat er verder geen bron is. Ik snap dat dit voor activistische trollen zoals @Dven makkelijk en smakelijk meepikken is, en ik ga (ging?) er voor het gemak maar even van uit dat jij als moderator dat ook weet.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:22 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het ging me vooral om het feit dat de oproep om te rellen niet uit de Bijlmer zelf komt, en de hashtag lijkt me allesbehalve polariserend. Maar misschien zou ik het de volgende keer niet plaatsen.
Dat is toch te laat man. Dan zit ik al naar de beelden van de actuele rellen te kijken.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:34 schreef DemonRage het volgende:
[..]
https://www.tvgids.nl/tv/opsporing-verzocht/102176431
21:25u op NPO1
AcTiViStIsChE tRoLLeN!!!!!!!!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:34 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dan geef je maar even lekker duiding en context als je zoiets hier plaatst, door er bij te vermelden dat er verder geen bron is. Ik snap dat dit voor activistische trollen zoals @:Dven makkelijk en smakelijk meepikken is, en ik ga (ging?) er voor het gemak maar even van uit dat jij als moderator dat ook weet.
Maar goed on topic maar weer;
Linksrechtsantifapegidarhooliganstokkiesimportrellkneusjes
Precies. Livestreams > Opsporing Verzochtquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is toch te laat man. Dan zit ik al naar de beelden van de actuele rellen te kijken.
Ik kijk wel gewoon op de site hoeveel Noord-Afrikanen er worden gezocht, de livestreams zijn toch een stuk leuker.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:34 schreef DemonRage het volgende:
[..]
https://www.tvgids.nl/tv/opsporing-verzocht/102176431
21:25u op NPO1
Denk in Utrecht want zie dat de troepen uit Utrecht nu zijn vertrokken..... lekker handig ook delen op Twitterquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:27 schreef Grishenko_ het volgende:
Waar gaat dat tuig vanavond toeslaan?
Zo een baksteen bij Holle Bolle Gijs tegen z'n muil; Met z'n papier hierquote:
Vind ik ook niet zo slim.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:37 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Denk in Utrecht want zie dat de troepen uit Utrecht nu zijn vertrokken..... lekker handig ook delen op Twitter
Je weet van gekkigheid gewoon niet meer wat te zeggen. Treurig om te moeten zien.quote:
Dekmantelquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vind ik ook niet zo slim.
Weten ze precies waar ze niet moeten zijn.
Bakpapierquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo een baksteen bij Holle Bolle Gijs tegen z'n muil; Met z'n papier hier
Misschien kunnen ze beter bij Anniko achter op het scherm live-streamen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is toch te laat man. Dan zit ik al naar de beelden van de actuele rellen te kijken.
https://onssonenbreugel.n(...)ke-rellen-na-oproep/quote:Ondernemersvereniging Ekkersrijt heeft haar leden via email op de hoogte gebracht over mogelijke rellen op Ekkersrijt.
In de email geeft de OVE aan dat er op social media meerdere signalen zijn van rellen op Ekkersrijt. Mogelijke doelwitten bevinden zich op Ekkersrijt west rond het meubelplein en Science Park. Mediamarkt en Omroep Brabant worden expliciet genoemd.
De waarschuwing wordt gegevens door burgemeester Hans Gaillard. Hij roept ondernemers op om contact op te nemen met de politie als zij onraad ruiken. Politie en gemeente houden actief de situatie in de gaten, mede als Team Beveiliging die de tientallen camera’s op het bedrijventerrein live zien.
Groepen van 10 man trappen winkelruiten van 2cm in, maar een vluchtig opgehangen plankje hout zal ze vast tegenhoudenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:43 schreef ACT-F het volgende:
De winkels waren al dicht, maar ze kunnen nog een keer dicht:
[ twitter ]
Écht te schandalig voor woorden dat dit in Nederland nodig isquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:43 schreef ACT-F het volgende:
[ twitter ]
Is al gesloopt. Misschien moet ik snel boodschappen doen voordat heel Nederland dichtgespijkerd is:quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:44 schreef Dazalbest het volgende:
Den Bosch is niet meer trending.......?
Niet ook bij ons?!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:43 schreef ACT-F het volgende:
[ twitter ]
Succes met het glas uit je poten te halen of een baksteen door triplex te gooien.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:45 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Groepen van 10 man trappen winkelruiten van 2cm in, maar een vluchtig opgehangen plankje hout zal ze vast tegenhouden
Nogmaals, dankjewel!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Je weet van gekkigheid gewoon niet meer wat te zeggen. Treurig om te moeten zien.
Je kunt online nog vanalles bestellen, wordt vrij snel geleverd hoor.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:46 schreef Tyr80 het volgende:
Waar halen ze die houten platen? De bouwmarkten zijn toch dicht?
Die zijn in nood wel te krijgen natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:46 schreef Tyr80 het volgende:
Alles bezorgt, qr code met aantal inscannen en je hebt het binnen 24 uur geleverd, of sneller mits je er voor betaalt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:46 schreef Tyr80 het volgende:
Oh, da’s goed om te weten, dank!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je kunt online nog vanalles bestellen, wordt vrij snel geleverd hoor.
Bestellen bij zakelijke leverancierquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:46 schreef Tyr80 het volgende:
Afhalen is ook gewoon nog toegestaan toch? Belletje geven, klaar laten zetten en je hebt het zo opgepikt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je kunt online nog vanalles bestellen, wordt vrij snel geleverd hoor.
Laat mij nu hopen dat dat zo blijftquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:44 schreef Dazalbest het volgende:
Den Bosch is niet meer trending.......?
quote:Doe-het-zelf-winkels
Denk bij aan doe-het-zelfwinkels aan winkels die voornamelijk gereedschap, hang- en sluitwerk, verf- en verfwaren verkopen, zoals bouwmarkten. Deze winkels zijn alleen open voor het afhalen van bestellingen. Reden voor deze uitzondering is dat ze producten verkopen die noodzakelijk zijn voor reparatiewerkzaamheden in en aan het huis.
Bij de gamma wel idd.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Afhalen is ook gewoon nog toegestaan toch? Belletje geven, klaar laten zetten en je hebt het zo opgepikt.
Maar goed, blijft te bizar voor woorden dat dit nodig is.
Als ik dit soort beelden zie.. Moedigt dat reljeugd ook niet aan?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:51 schreef ACT-F het volgende:
Een lichtpuntje is dat je als ondernemer al voorbereid bent op je aanstaande faillissement:
[ afbeelding ]
Marsmanplein in Haarlem
geef ze groot gelijk, beter wat hout erop dan die mongolen die je winkel leegrovenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:51 schreef ACT-F het volgende:
Een lichtpuntje is dat je als ondernemer al voorbereid bent op je aanstaande faillissement:
[ afbeelding ]
Marsmanplein in Haarlem
de groothandel niet als t goed isquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:46 schreef Tyr80 het volgende:
Wel slim. Als ze planken hebben om in de fik te steken, laten ze de auto's misschien staan.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:43 schreef ACT-F het volgende:
[ twitter ]
Makkelijk zat, brandende planken onder auto's schuivenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:54 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Wel slim. Als ze planken hebben om in de fik te steken, laten ze de auto's misschien staan.
Die kan dus alsnog de cel in. Lekker hoor.quote:Een man (26) uit Heerlen, die onlangs werd veroordeeld voor het bedreigen van het Enschedese Kamerlid Pieter Omtzigt, is gisteravond opnieuw opgepakt. Dat meldt de regionale omroep 1Limburg.
Volgens de omroep werd hij gisteravond in Eindhoven opgepakt, vanwege opruiing. Hij verzet zich tegen de de coronamaatregelen, waaronder de avondklok.
Uitgescholden en bedreigd
Afgelopen november stond de Limburger voor de rechter vanwege het bedreigen van Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt uit Enschede. Tijdens een betoging tegen de coronamaatregelen in augustus volgde hij Omtzigt. Vervolgens werd het Enschedese Kamerlid door de Limburger uitgescholden en bedreigd.
Hij werd veroordeeld tot een voorwaardelijke celstraf van vier maanden en hoefde daarom niet de cel in.
Alle schappen leeggeroofd, behalve de wc-papierquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:55 schreef Haags het volgende:
Over een week ziet een gemiddeld winkelcentrum in Nederland er uit alsof orkaan Katrina ieder moment zal overtrekken.
Dichtspijkeren van ramen doe je in dit soort gevallen met klasse B gekwalificeerd multiplex. Succes met dat in de fik te steken.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:54 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Wel slim. Als ze planken hebben om in de fik te steken, laten ze de auto's misschien staan.
de bouwmaat is 'gewoon' openquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:46 schreef Tyr80 het volgende:
En misschien hadden ze de platen nog van de jaarwisseling; genoeg winkeliers die dan hun toko dichttimmeren.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Dichtspijkeren van ramen doe je in dit soort gevallen met klasse B gekwalificeerd multiplex. Succes met dat in de fik te steken.
Nou als ik straks naar huis fiets langs de efteling aan de snelweg kant zal ik wel verslag uitbrengen.quote:
Als ze dan met jerrycans vol benzine komen zoals ik in een filmpje zag heb je er wel meteen een probleem van een hele andere orde bij met al dat hout tegen je gevel aan.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:51 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
Marsmanplein in Haarlem
Hopen dat de hooligans van ijsselmeervogels aan de kant van de rellers staan.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:07 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Tegenwoordig heeft ook echt elk gehucht hoeliekens he.
Welkom in de wereld van de moderne activisten. Voornamelijk k-pop liefhebbers.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:09 schreef DemonRage het volgende:
Wat een irritante aandachtshoeren zitten er op twitter om alle hashtags die maar trending zijn te gebruiken om hun eigen irrelevante zooi te verspreiden. Ik zie steeds meer troep getagd zijn met #avondklokrellen.
Oscarquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:08 schreef RipCity het volgende:
Deze 'film' is wel mooi gemaakt!
https://twitter.com/walterdewit/status/1354031125887377409
OP Waardig
Politie wordt ook wel massaal getrolled door al die oproepjes, lijkt me wel lastig want welke moet je wel en niet serieus nemen.quote:
Het zullen er in de praktijk natuurlijk veel minder zijn, maar het einde is in ieder geval nog niet in zicht.quote:
Idd, en na gisteren is wel duidelijk geworden dat je op voorhand niet te veel gerucht moet maken over waar het los gaat. Noodbevel en het wordt een stuk ingewikkelder om de stad te slopen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Politie wordt ook wel massaal getrolled door al die oproepjes, lijkt me wel lastig want welke moet je wel en niet serieus nemen.
Altijd rellen daar als Spakenburg voetbalt tegen de andere club in Spakenburgquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:07 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
De enige club die daar nog wilt spelen zijn toch de IJsselmeervogels?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Altijd rellen daar als Spakenburg voetbalt tegen de andere club in Spakenburg
Ja, al lijkt de helft van het aanwezige volk tegenwoordig pers te zijn. Heb je een telefoon en een FB-stream, ben je pers ofzo? Die perskaarten zijn ook gewoon te koop.quote:
Er is één verdachte aangehouden, Holle Bolle G.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:19 schreef StateOfMind het volgende:
Maar staan ze nou bij de Efteling of was dat nep?
Denk je nou echt dat de inlichtingendiensten dat niet weten en zoiets hebben van dat gekke wijf geeft me genoeg beelden om de raddraaiers van hun bed te kunnen lichten?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja, al lijkt de helft van het aanwezige volk tegenwoordig pers te zijn. Heb je een telefoon en een FB-stream, ben je pers ofzo? Die perskaarten zijn ook gewoon te koop.
Owja dat wel, maar die 'pers' gasten (dus de FB'ers en tiktokkers) moeten niet zo janken dat ze een paar tikken krijgen in zo'n gebied.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Denk je nou echt niet dat de inlichtingendiensten dat niet weten en zoiets hebben van dat gekke wijf geeft me genoeg beelden om de raddraaiers van hun bed te kunnen lichten?
https://www.ad.nl/dossier(...)-behandeld~a5deceec/quote:Ondernemers Geleen bekeurd terwijl ze hun zaak beschermen: ‘Als criminelen behandeld’
Geleense ondernemers die tijdens de rellen gisteravond hun bedrijf probeerden te beschermen, zijn door de politie bekeurd. Ze stonden buiten om te voorkomen dat relschoppers hun zaak zouden vernielen, maar kregen een boete van 95 euro omdat zich niet hielden aan de avondklok. De ondernemers zijn woest. ‘Dit is een trap in mijn gezicht.’
Net als op veel andere plaatsen in Nederland verzamelden zich gisteravond in het centrum van Geleen jongeren die uit waren op rellen. De politie pakte twaalf verdachten op, onder wie enkele minderjarigen.
Op beelden op social media was te zien hoe grote groepen jongeren door de straten van de stad renden, op de hielen gezeten door agenten. De politie joeg de jongeren het centrum uit. De groep van 100 tot 150 vandalen trok daarna naar de Rijksweg Centrum, waar de drie ondernemers hun zaak hebben.
Harold Heugen, eigenaar van Rebelde Needles, ging direct naar zijn tattooshop. ,,Om te redden wat er te redden viel. Ik heb dure apparatuur in de zaak. Die wilde ik veiligstellen. We hebben het al zo moeilijk. We kunnen geen aanspraak maken op financiële steun en vallen overal buiten de boot. Ik probeer mijn zaak in leven te houden.‘’
In de straat stonden inmiddels ook zijn buurman Rob Slangen, uitbater van café Ut Trefpunt, en overbuurman Michael Jansen van zonnestudio Sunny Sammy’s.
Sussen
Heugen: ,,We zijn buiten gaan staan voor onze zaak en hebben geprobeerd de boel te sussen door met de relschoppers te praten. Ik legde uit dat we hier hard voor gewerkt hebben en dat ze hun punt niet maken door de boel te vernielen. Bij sommigen werkte dat.‘’
Jansen stond thuis in Valkenburg onder de douche toen zijn vriendin filmpjes liet zien van de rellen in Geleen. Hij kleedde zich gelijk aan en haastte zich naar Geleen.
Toen hij iets na 21.00 uur naar de overkant liep om met zijn buurmannen te overleggen wat ze zouden doen, werden ze ingesloten door zes politiebusjes en meerdere agenten. Ze kregen direct een bekeuring van 95 euro omdat ze zich - zo is de uitleg van de politie Limburg - niet hielden aan de avondklok. Heugen: ,,Er was geen discussie mogelijk. We werden als criminelen neergezet.‘’
Cafébaas Slangen deelde een filmpje van het incident op zijn Facebookpagina. Hij kreeg uiteindelijk geen bekeuring, omdat hij in zijn eigen ‘voortuin’ stond. Hij woont namelijk boven zijn zaak.
,,Na veel discussie kreeg ik geen boete‘’, vertelt Slangen. ,,Maar mijn kinderen van 9 en 14 die achter het raam stonden te kijken, moesten wel naar buiten komen om hun ID te laten zien. Dan denk je iets goed te doen... Van de politie hebben we niks meer gehoord.‘’
Gesneuveld
Het café en de zonnestudio blijven ongeschonden. Alleen tegen het raam van de tattooshop is vuurwerk gegooid. Heugen: ,,Voor hetzelfde geld was de ruit gesneuveld en hadden ze binnen gestaan.‘’
Collega-ondernemer Jansen is zwaar teleurgesteld. ,,Dit voelt als een trap in mijn gezicht. We zijn als een hond behandeld. Ik ben echt kwaad. Ik wil de boete niet betalen. Er wordt van alle kanten hulp aangeboden, via crowdfunding, van juristen. Dat doet mij goed, want hiermee slaat de politie de plank mis‘’, zegt Jansen.
,,Wat ik de volgende keer doe? Daar kan ik geen antwoord op geven. Moet ik mijn zaak nog wel beschermen als zoiets weer gebeurt? Het is absurd dat ik daarover moet nadenken.‘’
Perskaartje zegt dan ook drie keer niets. Of het moet een officiële van het NVJ of een politieperskaart zijn. Dat gaat je niet zomaar lukken.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat de inlichtingendiensten dat niet weten en zoiets hebben van dat gekke wijf geeft me genoeg beelden om de raddraaiers van hun bed te kunnen lichten?
Waarom geen valse of 'freelance' perskaarten tolereren in dat opzicht, het zijn niet de mensen die de auto's in de fik steken en ze leveren betere beelden op dan de camera's.
Mooi. Maar zie nog wel tanks door de straten rijden binnenkort.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:23 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig, goed op tijd gehandeld.
Waarom zo weinig in Rotterdam?quote:
Ik ben al over die fase heen, het is ook niet dat ze een antwoord hebben op simpele vragen en ze kunnen het geweld ook niet veroordelen als het straattuig dat achter hun staat alleen een nummer is, enniet een georganiseedre groep met dezelfde doelstelling.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Owja dat wel, maar die 'pers' gasten (dus de FB'ers en tiktokkers) moeten niet zo janken dat ze een paar tikken krijgen in zo'n gebied.
Het merendeel van de rellen vindt plaats in Rotterdam. Ik was cynisch.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:29 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Omdat gelukkig niet iedereen in Rotterdam zo'n ongelofelijke randdebiel is.
Lekker politie trollen en toch opgepakt worden voor opruiing.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Politie wordt ook wel massaal getrolled door al die oproepjes, lijkt me wel lastig want welke moet je wel en niet serieus nemen.
Welke tanks??quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mooi. Maar zie nog wel tanks door de straten rijden binnenkort.
Ongelooflijk weer... laten we het over een week inplannen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:23 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig, goed op tijd gehandeld.
Spakenburg is toch wel een heel verhaal apart.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:07 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Zo maak je vrienden. Goed bezig jongens.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)-behandeld~a5deceec/
Er van uitgaande dat bovenstaande klopt kan ik me de woede voorstellen.
Die mensen betalen hun boete uiteindelijk tenminste. En spugen je niet in het gezicht als je hem uitreikt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Zo maak je vrienden. Goed bezig jongens.
Die geblurde foto ook, wat een ongelooflijk stelletje sjappiesquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:07 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Die worden verscheurd, met een volle kamermeerderheid, er is ook net over gestemd.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Zo maak je vrienden. Goed bezig jongens.
Dit zou nu zomaar kunnen overslaan naar andere Europese landen.quote:
België was al in paniek voor vanavond.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dit zou nu zomaar kunnen overslaan naar andere Europese landen.
The Sun....quote:
Sensatiekrantje.quote:
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
België was al in paniek voor vanavond.
alle avondklokboetes?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Die worden verscheurd, met een volle kamermeerderheid, er is ook net over gestemd.
Denk dat het nu wel afgelopen is.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:42 schreef StephanL het volgende:
Dat wordt weer een spannend avondje als ik zo zie
mochten ze het wel doen dan klinkt het nog zachtaardig en schattig ook.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:45 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Belgen schelden niet met kanker toch?
Eerder met 'Miljaar!' volgens mij.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:45 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Belgen schelden niet met kanker toch?
Beter komt RT weer met die gebrekkig Nederlands sprekende Rusquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:43 schreef Grishenko_ het volgende:
Dan vraag ik me af wanneer er een livestreampje beschikbaar is?
Denk dat een bezwaar wel gegrond is hier.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)-behandeld~a5deceec/
Er van uitgaande dat bovenstaande klopt kan ik me de woede voorstellen.
tikibadquote:
Die hebben al aangegeven de stad te gaan beschermen. Gisteren ook al, met succes.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:49 schreef Questular het volgende:
Het schijnt dat Maastricht vanavond aan de beurt is... Aangezien de harde kern van MVV de vorige keer al positief reageerde op een anti zwarte piet demonstratie ben ik benieuwd wat ze gaan doen als mensen de stad willen slopen.
Gaat als een lopend vuurtje die Urkse variant:quote:
Dat is nu juist wat ze met deze maatregels willen bereiken; dat mensen niet bij elkaar op bezoek gaan en de contactmomenten tussen verschillende huishoudens verminderen...quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:07 schreef margaretha_01 het volgende:
quote][ afbeelding ] Op dinsdag 26 januari 2021 15:01 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Vragen we toch kongoleze blauwhelmen, doen ze ook iets terug.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:51 schreef Vasilevski het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)or-de-escalatie.html
"Volgens een woordvoerder van Defensie is het antwoord simpel: militairen zijn niet opgeleid om de-escalerend te handelen."
Denk dat dat juist de reden is dat mensen het leger willen inzetten.
Waar haal je die informatie vandaan?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:49 schreef Questular het volgende:
Het schijnt dat Maastricht vanavond aan de beurt is... Aangezien de harde kern van MVV de vorige keer al positief reageerde op een anti zwarte piet demonstratie ben ik benieuwd wat ze gaan doen als mensen de stad willen slopen.
Ik denk dat een paar bestuurders nog maar net Telegram hebben ontdekt en nog niet doorhebben hoe ze die informatie moeten interpreteren.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:50 schreef TheVulture het volgende:
Hele dag door werk niet aan toe te komen, maar de status in Den Bosch is nu dat zo ongeveer alle winkelcentra al zijn afgesloten sinds vanmiddag en dat in mijn eigen dorp (Vlijmen) ook al wordt gewaarschuwd.
Wat is dit voor een waanzin, dat een paar honderd man de boel zo naar hun hand kunnen zetten![]()
Spakenburg en IJselmeervogels hebben best harde harde kernen hoor. Misschien dat het ook voor verbroedering zorgt tussen de rooie en de blauwe dit.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:07 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
[quote]
Dat is nu juist wat ze met deze maatregels willen bereiken; dat mensen niet bij elkaar op bezoek gaan en de contactmomenten tussen verschillende huishoudens verminderen...
Enorm dom, vind je niet?quote:En wat ze bereiken is dat ik binnenkort gezellig blijf slapen. Bijna m'n hele vriendenkring logeert nu bij elkaar, waardoor de contactmomenten langer duren.
Oh en omdat het meer tijd kost doen wr nu juist ook vaak met meer tegelijk ook 😂
Elke burgemeester van elk willekeurig kutgehucht schiet nu natuurlijk ook in complete paniek van elk geruchtje.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:50 schreef TheVulture het volgende:
Hele dag door werk niet aan toe te komen, maar de status in Den Bosch is nu dat zo ongeveer alle winkelcentra al zijn afgesloten sinds vanmiddag en dat in mijn eigen dorp (Vlijmen) ook al wordt gewaarschuwd.
Wat is dit voor een waanzin, dat een paar honderd man de boel zo naar hun hand kunnen zetten![]()
Als je op dag 4 pas mee gaat doen is de lol er wel vanaf dunkt me.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:49 schreef Questular het volgende:
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:51 schreef Vasilevski het volgende:
"Volgens een woordvoerder van Defensie is het antwoord simpel: militairen zijn niet opgeleid om de-escalerend te handelen."
Dus je wil nog meer esallatie? In plaats van gebroken winkelruiten lijken in de straat? Als dat het doel is dan is inzet van het leger wel logisch ja.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:51 schreef Vasilevski het volgende:
Er zijn nauwelijks meer kutgehuchten die een burgemeester hebben, want deze zijn opgeslokt door gemeentes die een kutburgemeester hebben, die niet verantwoordelijk is voor het beleid dat de raad voert, maar er wel op afgerekend word zodra dat beleid faalt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Elke burgemeester van elk willekeurig kutgehucht schiet nu natuurlijk ook in complete paniek van elk geruchtje.
Achja, wel goeie handel voor die werklui die houten planken aan het bevestigen zijn aan de winkels.
Komt het lulverhaal weer dat ze opjuttenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
ME wel met hun opjuttende stillen/romeo's, knuppels en waterkanonnen?
Maargoed, moeten we ook niet willen. Leger inzetten tegen de eigen bevolking.
Nee hoor, gezellig. Ben single dus leuk als ik af en toe nog iemand zie, en kom ook aan me trekken qua lewd things door wat friends with benefits 😋 (we doen uiteraard thuis gewoon gezellig normaal 😂)quote:
Wat willen ze doen? Naar Movianto?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:54 schreef Stoorzendert het volgende:
Oss centrum vanaf 18.00uur afgesloten.
WTF. Blijf gewoon thuis joh mafkeesquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:51 schreef eragon2890 het volgende:
En wat ze bereiken is dat ik binnenkort gezellig blijf slapen. Bijna m'n hele vriendenkring logeert nu bij elkaar, waardoor de contactmomenten langer duren.
Oh en omdat het meer tijd kost doen wr nu juist ook vaak met meer tegelijk ook 😂
Die we verkocht hebben.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bergings-, genie- of brugleggende tanks...
Want anders doe je wat? Het mag gewoon hoor. Geen regels achter voordeur. Het is de wet 😌quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
WTF. Blijf gewoon thuis joh mafkees
Leger inzetten om de eigen bevolking te beschermen lijkt me niks mis mee.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Lol "de slag om Movianto", dan ga ik echt heel hard lachen 😂 zou wel spannend zijn 😆quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat willen ze doen? Naar Movianto?
Straks wordt het vaccinatie tempo nog lager.
Die worden al elk jaar gekort, alsof die zich gaan laten misbruiken om simpel politiewerk te doen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:58 schreef -0- het volgende:
[..]
Leger inzetten om de eigen bevolking te beschermen lijkt me niks mis mee.
Dat wordt dus afvragen hoe belangrijk het niet rellende deel van de bevolking is.
Gaat niet om dat het mag maar dat het gewoon niet verstandig is. In deze tijd van een pandemie is het de bedoeling dat je contactmomenten beperkt. En dat doe je in verste verte niet door bij elkaar te blijven slapenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Want anders doe je wat? Het mag gewoon hoor. Geen regels achter voordeur. Het is de wet 😌
Door de sperrzeit gaat straks het aantal besmettingen omhoog en krijgt b117 te zwarte piet.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
WTF. Blijf gewoon thuis joh mafkees
Movianto ligt niet in het centrum en wordt permanent bewaakt door de Marechaussee. Het sluiten van het centrum is op initiatief van de ondernemers i.s.m. Burgemeester.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat willen ze doen? Naar Movianto?
Straks wordt het vaccinatie tempo nog lager.
Slecht weer is inderdaad wel een natuurlijke oplossing.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoop dat de houten planken geïmpregneerd zijn en dat 't maar flink mag gaan regenen vanavond.
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Want anders doe je wat? Het mag gewoon hoor. Geen regels achter voordeur. Het is de wet 😌
Nee zat meer te denken aan gekke Geert en alle andere opruiers die echt het leger in willen zetten. Is natuurlijk één van de domste voorstellen die je kunt doen maar het bekt zo lekker.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus je wil nog meer esallatie? In plaats van gebroken winkelruiten lijken in de straat? Als dat het doel is dan is inzet van het leger wel logisch ja.
Types als jij maken dit een irritant land waar alles met wetten dichtgetimmerd moet worden en geen enkele flexibiliteit mogelijk ismquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
https://www.ed.nl/dossier(...)klokrellen~adfc3a18/quote:PSV heeft de eigen fanshop (de PSV Fanstore) dinsdagmiddag uit voorzorg gebarricadeerd met containers. Bij de club zijn signalen binnengekomen dat er in Eindhoven in de buurt van het stadion rellen kunnen plaatsvinden. Huurders van ruimtes in het Philips Stadion zijn inmiddels geïnformeerd en zijn daarop naar huis gegaan.
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Niet eens bij het media park, maar op het marktplein
Nèe hoor, er is voor mij prima mee te leven zo voor nu. En we leven toch pas weer normaal in Vrijheid zonder 1.5m of beperkingen als 70-80% gevaccineerd is, dat duurt er niet langer door. Dus whatever, ik heb af en toe wel wat sociaal contact nodig om het vol te houden, dus doe ik dit gewoon af en toe, met een vriend chillen thuis. Klachten kunnen naar /dev/null 😄quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:59 schreef Questular het volgende:
[..]door mensen die zo dom redeneren blijft het dweilen met de kraan open. Maar wel janken als de lockdown verlengd wordt.
Normale burgers hebben geen last van een avondklok en gaan daartegen ook niet rellen. Het inzetten van het leger is dus een prima zaak, want daarmee geef je te kennen dat men wel normale burgers in het land wil.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Zo kan het idd ookquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:59 schreef SuperwormJim het volgende:
https://video.thebestsoci(...)1697533920120065.mp4
Zo dus.
Er wordt gewoon al maanden heel veel verwacht van mensen, de rek is er gewoon uit.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gaat niet om dat het mag maar dat het gewoon niet verstandig is. In deze tijd van een pandemie is het de bedoeling dat je contactmomenten beperkt. En dat doe je in verste verte niet door bij elkaar te blijven slapen
Dictatoriaal.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Normale burgers hebben geen last van een avondklok en gaan daartegen ook niet rellen. Het inzetten van het leger is dus een prima zaak, want daarmee geef je te kennen dat men wel normale burgers in het land wil.
Jup, wij gaan zaterdag ook met een groepje het kickboxen kijken (op tv dan, niet live op straat) en een biertje doen. Een deel accepteert die 95 euro lachend en de rest blijft tot half 5 hangen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er wordt gewoon al maanden heel veel verwacht van mensen, de rek is er gewoon uit.
Er is weinig perspectief, vaccineren gaat traag, niks om naar uit te kijken. Er wordt al maanden gezegd ‘nog even’ vol te houden.
Mensen zijn het zat, en gaan wel creatief denken.
Hoe kom jij aan die wijsheid?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:03 schreef torentje het volgende:
Normale burgers hebben geen last van een avondklok
Een deel van het 'hek' rondom de Efteling is zelf gewoon onschuldige Anton Pieck-muur. Als ze willen zijn ze daar zo binnen denk ik. Maar dan ben je wel écht compleet losgeslagen bezig. Ergens zie ik nog het idee achter protesteren in de stad, waar je het tegen de burgemeester en de overheid hebt. Maar een Efteling kort en klein slaan 'just because'? ZIEK.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:00 schreef StateOfMind het volgende:
Ik hoop echt dat de Efteling met rust gelaten wordt
Dat is zo groot dat het onmogelijk te voorkomen is dat er ergens mensen over de hekken klimmen (staat daar eigenlijk stroom op?).
En er zo ontzettend veel schade aan te richten, niet alleen aan de attracties, maar ook het park zelf.
Trolquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat is nu juist wat ze met deze maatregels willen bereiken; dat mensen niet bij elkaar op bezoek gaan en de contactmomenten tussen verschillende huishoudens verminderen..
En wat ze bereiken is dat ik binnenkort gezellig blijf slapen. Bijna m'n hele vriendenkring logeert nu bij elkaar, waardoor de contactmomenten langer duren.
Democratisch besloten en er is voor deze politici gekozen dus je hebt het er maar mee te doen.quote:
Is toch ook een flinke troll man, die efteling.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:05 schreef Japepk het volgende:
[..]
Een deel van het 'hek' rondom de Efteling is zelf gewoon onschuldige Anton Pieck-muur. Als ze willen zijn ze daar zo binnen denk ik. Maar dan ben je wel écht compleet losgeslagen bezig. Ergens zie ik nog het idee achter protesteren in de stad, waar je het tegen de burgemeester en de overheid hebt. Maar een Efteling kort en klein slaan 'just because'? ZIEK.
Ik opperde het ergens anders ook al. Oppakken en opsluiten kun je ze toch niet allemaal. Maar identificeren, strafblad aan hun broek, alle VOG's intrekken, uitkeringen bevriezen. Doe als overheid alles wat op papier in je macht ligt om ze te sarren. Dan raak je ze in hun persoonlijke leven én precies op de manier waar ze tegen 'protesteren'. Dat dat onorthodoxe maatregelen zijn, so be it. Als ze niks meer hebben om aan hun gat te krabben laten ze het wel uit hun hoofd.
Ik ben een normale burger en heb er zeker last van. Zeker nu de sportscholen dicht zijn. Savonds heel vaak lekker sporten in een park of veldje in de buurt, ook ver na 2100.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Normale burgers hebben geen last van een avondklok en gaan daartegen ook niet rellen. Het inzetten van het leger is dus een prima zaak, want daarmee geef je te kennen dat men wel normale burgers in het land wil.
Dit is aanmoedigen van burgermilities.quote:
Neequote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is aanmoedigen van burgermilities.
Want het is geen afkeuring maar een compliment.
Moeten we dat willen?
Het grappige is wel dat al die hooligangroepen flinke voorstander zijn van protesten tegen bijvoorbeeld de avondklok, dus dit kan die burgemeester nog wel eens terug gaan bijten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moeten we dat willen?
Dit.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er wordt gewoon al maanden heel veel verwacht van mensen, de rek is er gewoon uit.
Er is weinig perspectief, vaccineren gaat traag, niks om naar uit te kijken. Er wordt al maanden gezegd ‘nog even’ vol te houden.
Exact.quote:
Tja een virus werkt nu eenmaal niet mee. En ondanks dat er zeker dingen beter kunnen is het voor de maatschappij beter als die perspectiefloze zichzelf uit ons lijden verlossen. Misschien kunnen we als de teststraten niet meer nodig zijn die lokaties ombouwen tot hemelvaartstraten om dat soort mensen te helpen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We zijn gewoon stikverwend, dit eventjes pas op de plaats staat niet in verhouding met de ellende waar een groot deel van de wereld elke dag mee wordt geconfronteerd en dat een leven lang..quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kan me zo voorstellen dat ze ook flinke tegenstanders zijn van meer anti covid maatregelen. Kroegen dicht, stadions gesloten, zelf niet mogen foebele...quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Het grappige is wel dat al die hooligangroepen flinke voorstander zijn van protesten tegen bijvoorbeeld de avondklok, dus dit kan die burgemeester nog wel eens terug gaan bijten.
Het virus geeft niet, die neemt.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Er worden grote offers gevraagd van onze vrijheid en we zien er weinig voor terug op dit moment.
Ik reageer op iemand die het belachelijk vindt dat mensen nu massaal bij elkaar blijven slapen ipv netjes naar huis te gaan of thuis te blijven.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:11 schreef vipergts het volgende:
[..]
Tja een virus werkt nu eenmaal niet mee. En ondanks dat er zeker dingen beter kunnen is het voor de maatschappij beter als die perspectiefloze zichzelf uit ons lijden verlossen. Misschien kunnen we als de teststraten niet meer nodig zijn die lokaties ombouwen tot hemelvaartstraten om dat soort mensen te helpen.
Die andere 99 % van Nederland vind het namelijk ook niet leuk maar maakt er wel het beste van.
Ja van alle dingen is dat waar jij je zorgen over maakt?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:00 schreef StateOfMind het volgende:
Ik hoop echt dat de Efteling met rust gelaten wordt
Dat is zo groot dat het onmogelijk te voorkomen is dat er ergens mensen over de hekken klimmen (staat daar eigenlijk stroom op?).
En er zo ontzettend veel schade aan te richten, niet alleen aan de attracties, maar ook het park zelf.
Ja.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moeten we dat willen?
Het virus besmet alleen. De overheid neemt het besluit de maatschappij op slot te zetten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het virus geeft niet, die neemt.
Nee dus, daar is de politie voor.quote:
Laat ze de Beekse Bergen nemenquote:
Omdat?quote:
Eventjes ja.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:12 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
We zijn gewoon stikverwend, dit eventjes pas op de plaats staat niet in verhouding met de ellende waar een groot deel van de wereld elke dag mee wordt geconfronteerd en dat een leven lang..
Ik begrijp heus wel dat je creatief gaat denken maar wees je er dan ook van bewust dat je hiermee een verhoogd risico met je meebrengt dat jij het virus rond laat dwalen mocht je het toevallig hebben. En dan vraag ik mij af; ben je dan ook verontwaardigd omdat anderen om jou verbazen en/of ben je dan ook verontwaardigd als er dan nog eens extra maatregelen komen doordat de groep mensen waarin jij dan behoort laks met de maatregelen omgaan.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij denkt dat 99% van Nederland niet doet wat eragon doet?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:11 schreef vipergts het volgende:
[..]
Tja een virus werkt nu eenmaal niet mee. En ondanks dat er zeker dingen beter kunnen is het voor de maatschappij beter als die perspectiefloze zichzelf uit ons lijden verlossen. Misschien kunnen we als de teststraten niet meer nodig zijn die lokaties ombouwen tot hemelvaartstraten om dat soort mensen te helpen.
Die andere 99 % van Nederland vind het namelijk ook niet leuk maar maakt er wel het beste van.
Ja? En hoe zie je dat voor je dan in een pandemiequote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:16 schreef MissButterflyy het volgende:
Om het volk rustig te houden geef je ze brood en spelen.
Een van de twee valt nu te lang weg.
Het is vaak genoeg gebleken in de geschiedenis dat het dan mis gaat.
Dat zeggen we al het hele jaar. En iedere dag wordt het nog erger.quote:
Men is toch nooit een normale burger als men niet wil dat het leger wordt ingezet om groepen relschoppers te beletten om te vernielen en te plunderen? Want zo'n slechte vernielzuchtige overmacht kan men slechts verslaan met een krachtige grotere overmacht.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ben een normale burger en heb er zeker last van. Zeker nu de sportscholen dicht zijn. Savonds heel vaak lekker sporten in een park of veldje in de buurt, ook ver na 2100.
Dus geen last? Meh.
Bijzonder dat dat alleen hier is, 190 landen hebben last van dat virus.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:16 schreef MissButterflyy het volgende:
Is ook met pandemieën in het verleden gebeurd.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:16 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ja? En hoe zie je dat voor je dan in een pandemie
Nee hoor. Niet alleen hier. Zat landen waar ook rellen zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:17 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Bijzonder dat dat alleen hier is, 190 landen hebben last van dat virus.
Die andere 190 hebben allemaal ook een avondklok? Strenge lockdown?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:17 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Bijzonder dat dat alleen hier is, 190 landen hebben last van dat virus.
Heb je een bron of voorbeeld?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is ook met pandemieën in het verleden gebeurd.
Ja dat pakte ook altijd zo lekker uit.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is ook met pandemieën in het verleden gebeurd.
Nou ja als die hooligangroepen plotseling tegenstander zijn van vernielingen van andermans eigendommen moet de politie gewoon wegblijven bij hun demonstratie. De overlast beperkt zich dan tot vuurwerk (waarmee niks wordt vernield!) en stemgeluid.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Het grappige is wel dat al die hooligangroepen flinke voorstander zijn van protesten tegen bijvoorbeeld de avondklok, dus dit kan die burgemeester nog wel eens terug gaan bijten.
Wat mij beterft mogen ze de hongerige leeuwen loslaten op het straattuig in een voetbal stadion , maar ik denk dat alle partijen het daar mee oneens zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:16 schreef MissButterflyy het volgende:
Ja krijg niet echt een voorbeeld van rellen tijdens de pest door het afnemen van brood en spelenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:19 schreef MissButterflyy het volgende:
de pest en geef het volk brood en spelen
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Google maar op de pest en geef het volk brood en spelen.
BROOD EN SPELEN!!!quote:De meest voorkomende verschijningsvormen van de pest zijn builenpest en longpest. Men schat dat door de Zwarte Dood van 1347-1351 een derde deel van alle Europeanen, destijds enkele tientallen miljoenen, het leven liet.
Hij heeft wel een punt anders. Heeft iemand de directeur van de Gamma weleens goed doorgelicht?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:12 schreef aloa het volgende:
Deze gast moeten ze eindelijk eens aanpakken.
[ twitter ]
Ik denk dat het merendeel van de mensen zich wel aan de maatregelen houden, wanneer ik om mij heen kijk. Zeker meer dan 50%quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:15 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Jij denkt dat 99% van Nederland niet doet wat eragon doet?
Waarom denk je dat die groepjes rellers zo klein zijn? De meeste mensen, die er tegen zijn, werken gewoon om deze absurde regel heen en spreken iets langer af dan ze anders zouden doen.
Nee, het is waar. En ik zie het echt massaal gebeuren om me heen,quote:
Die zit de hele dag met een boner achter zijn pcquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:12 schreef aloa het volgende:
Deze gast moeten ze eindelijk eens aanpakken.
[ twitter ]
Dat ik elke keer denk dat het dieptepunt wel bereikt is, maar dat valt elke keer weer tegen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zeggen we al het hele jaar. En iedere dag wordt het nog erger.
Dus wat wil je hier mee zeggen?
Ja daar zullen ze echt wakker van liggen dat ze dan een Perzisch tapijtje en een overjarige, kreupele kameel in Marokko mislopenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 17:18 schreef TheVulture het volgende:
Die ouders die toestaan dat hun kids lekker kunnen gaan rellen, wat voor volk is dat dan?
Ik zou door mijn ouders zo ongeveer onterfd worden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |