abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197645617
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:39 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat geloof ik best. En dat mag best gezegd worden. Alleen zie je het landelijk juist niet, dat het alleen maar Marokkanen zijn.
Dat blijkt nog altijd heel lastig te erkennen. Het zou het probleem wel gelijk een stuk minder complex maken als dit zich inderdaad beperkte tot een bepaalde groep, dat geeft de politie ook aan.

Dus misschien is het een vorm van complotdenken om het gelijk weer te reduceren tot een bepaalde groep en het daarmee weer wat overzichtelijker en logischer te maken. In mijn buurt was het gisteravond wel een specifieke groep en ik baal daar ontzettend van, maar toch ben ik in staat te erkennen dat het landelijke beeld diverser en afwisselender is dan dat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:44 schreef xFriendx het volgende:
Misschien ook meer sociale controle in een dorp/op het platteland. Als ik hier rel en ze herkennen mij dan spuugt de hele buurt mij uit. Dan kan ik beter gaan verhuizen want dat gaat meteen rond en iedereen zal je mijden of iets naar je roepen (kop van noord-holland hier, die zijn ook nog eens heel direct en bot).
In Brabant was er ook al een tijd onrust in dorpjes waar je zulke sociale controle zou verwachten. De afgelopen dagen misschien niet, maar eerder wel.
pi_197645626
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:44 schreef xFriendx het volgende:
Misschien ook meer sociale controle in een dorp/op het platteland. Als ik hier rel en ze herkennen mij dan spuugt de hele buurt mij uit. Dan kan ik beter gaan verhuizen want dat gaat meteen rond en iedereen zal je mijden of iets naar je roepen (kop van noord-holland hier, die zijn ook nog eens heel direct en bot).
Eindelijk een zinnig antwoord, de sociale controle werkt denk ik inderdaad veel beter in het noorden. Met natuurlijk de uitzondering van Urk, maar dat is dan ook niet echt... het noorden. En erg nuchter zijn ze daar ook weer niet, eerder stijf van de coke :P
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:50:25 #127
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_197645642
Ik denk wel dat deze figuren allemaal gemeenschappelijk hebben dat ze niet vooraan staan met hun iq...
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:51:25 #128
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197645649
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:47 schreef Chia het volgende:

In Brabant was er ook al een tijd onrust in dorpjes waar je zulke sociale controle zou verwachten. De afgelopen dagen misschien niet, maar eerder wel.
Ik maak mij weinig illusies: in die dorpjes in Brabant was het ook heel gewoon om aan het eind van de nacht na het zuipen en snuiven de boel even lekker kort en klein te slaan.
Huilen dan.
pi_197645654
Ik vraag mij af, hoeveel toegevoegde waarde heeft die avondklok nu eigenlijk als half Nederland ligt te slapen. Heb je er nu uiteindelijk niet meer ellende van dan dat het de besmettingen laat dalen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat we elkaar besmetten in de nacht als alles dicht is.
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 08:53:09 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_197645664
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:31 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Een nieuwe mobiele eenheid. A la Guardia civil, in spanje moet je met hun geen ruzie maken. Keihard aanpakken want de politie is op dit moment geen partij voor deze vandalen
Dus de Marechaussee uitbreiden eigenlijk?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_197645674
Voor wie er claimt dat de avondklok de 'druppel' is. We hebben het over enkele honderden relschoppers - voornamelijk jongeren - op een bevolking van meer dan 17 miljoen mensen. We moeten het geluid van dit kutvolk niet groter maken dan het is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 08:54:34 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_197645677
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:51 schreef MakkieR het volgende:
Ik vraag mij af, hoeveel toegevoegde waarde heeft die avondklok nu eigenlijk als half Nederland ligt te slapen. Heb je er nu uiteindelijk niet meer ellende van dan dat het de besmettingen laat dalen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat we elkaar besmetten in de nacht als alles dicht is.
Ben bang dat het atm vooral besmettingen oplevert
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_197645678
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dus de Marechaussee uitbreiden eigenlijk?
Ik zie het nog wel gebeuren dat Rutte de BOA's gaat bewapenen zodat die feller ingezet kan worden.
pi_197645683
quote:
Daarom is die ophef over de avondklok ook zo enorm overtrokken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:55:30 #135
438527 MissButterflyy
pi_197645685
quote:
Hadden ze gewoon niet moeten doen.
Ze waren eerst bang voor de gevaarlijke Britse mutatie. Maar die blijkt reuze mee te vallen.

Puur politiek, met verkiezingen op de komst. Mark Rutte wil dan niet afgerekend worden op dat hij niet alles had gedaan het virus aan te pakken.
Maar nu pakt het helemaal niet in zijn voordeel uit, tsja. Verkeerd gespeeld dus.
pi_197645689
Hopelijk vanavond geen rotzooi.
pi_197645716
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:55 schreef Scrummie het volgende:
Hopelijk vanavond geen avondklok meer.
Fixed.
pi_197645722
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:58 schreef Nober het volgende:

[..]

Fixed.
Ja, dat gaat (gelukkig) niet gebeuren.
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 08:59:56 #139
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197645732
Net naar buiten gekeken. Helaas nog geen legervoertuigen door de straten.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_197645740
Aan de andere kant is dit ook wel weer leuker dan Netflix kijken, na 10 maanden Netflix heb je langzamerhand alles wel gezien en die rellen, het is toch elke keer weer spannende televisie :P

Kijk nu al weer uit wat ze vanavond te melden hebben.
pi_197645742
quote:
Het idee is dat het het aantal contacten verminderd. Maar ben zelf meer voorstander van het bubbelidee qua sociale contacten zoals in veel andere landen.

Ik zie zonder die bubbel en met de focus op aantal contacten per dag op bezoek en een avondklok namelijk nog veel mensen met een contactpatroon dat een R onnodig veel hoger dan 1 in ere kan houden in het geval van besmetting. En die houden zich op papier dus aan de richtlijnen.

Oh en een bubbel biedt meer soelaas voor alleenstaanden in mijn ogen.
pi_197645743
Wordt t niet eens tijd dat we opstaan en tegengas tegen dat uitschot bieden? Ik wil niet toekijken hoe ze de steden slopen.
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 09:01:16 #143
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197645747
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:00 schreef DW457 het volgende:
Wordt t niet eens tijd dat we opstaan en tegengas tegen dat uitschot bieden? Ik wil niet toekijken hoe ze de steden slopen.
Daarom het leger de straat op.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_197645757
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:00 schreef Chia het volgende:

[..]

Het idee is dat het het aantal contacten verminderd. Maar ben zelf meer voorstander van het bubbelidee qua sociale contacten zoals in veel andere landen.

Ik zie zonder die bubbel en met de focus op aantal contacten per dag op bezoek en een avondklok namelijk nog veel mensen met een contactpatroon dat een R onnodig veel hoger dan 1 in ere kan houden in het geval van besmetting. En die houden zich op papier dus aan de richtlijnen.

Oh en een bubbel biedt meer soelaas voor alleenstaanden in mijn ogen.
De avondklok helpt wel, maar dan moet je het doen als in Frankrijk van 18 tot 06 uur. dan verminder je echt het aantal contacten. nu lig ik alleen maar te slapen tijdens de avondklok.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:03:27 #145
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_197645766
Verzekeraars hebben voor dit soort dingen spaarpotjes opgebouwd. Kunnen daarna trouwens gewoon subrogatie plegen en het vorderingsrecht van benadeelden toe eigenen en de kosten verhalen op de personen die zijn aangehouden in groepsverband. Alleen tjah, van een kale kip principe speelt hier wel een rol bij. Je recht krijgen is één ding, je recht opeisen is een ander verhaal. Uiteindelijk zullen alle premie betalers de meeste kosten op zich moeten dragen. Ga er maar vanuit dat alle aansprakelijkheid- en inboedelverzekeringen vanaf volgend jaar weer een stuk duurder zullen zijn.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:03:34 #146
438527 MissButterflyy
pi_197645767
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:00 schreef MakkieR het volgende:
Aan de andere kant is dit ook wel weer leuker dan Netflix kijken, na 10 maanden Netflix heb je langzamerhand alles wel gezien en die rellen, het is toch elke keer weer spannende televisie :P

Kijk nu al weer uit wat ze vanavond te melden hebben.
Ik vind er niks aan.

Het voelde eergisteravond zelfs onveilig. Kon de vuurwerkbommen horen van een paar km afstand.
Zo’n stel losgeslagen apen zou maar door je straat trekken zeg.
pi_197645768
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:00 schreef DW457 het volgende:
Ah joh, die rellen kost maar een fractie van wat Corona ons kost.
pi_197645770
Bij rellende pubers kun je toch wel stellen dat er thuis iets structureel helemaal fout zit, no way dat ik op die leeftijd mijn gang zou hebben kunnen gaan, daar zou mijn ouwe wel een stokje voor hebben gestoken. Dat gezag schijnt bij deze generatie een stuk minder aanwezig te zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:04:54 #149
438527 MissButterflyy
pi_197645776
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:03 schreef Hathor het volgende:
Bij rellende pubers kun je toch wel stellen dat er thuis iets structureel helemaal fout zit, no way dat ik op die leeftijd mijn gang zou hebben kunnen gaan, daar zou mijn ouwe wel een stokje voor hebben gestoken. Dat gezag schijnt bij deze generatie een stuk minder aanwezig te zijn.
Ik denk niet dat het jongens zijn met de voornaam ‘Floris’ of ‘Benjamin’ ofzo ;(
pi_197645778
quote:
Dat komt natuurlijk ook doordat je in die achterstandswijken veel meer probleemgezinnen hebt wonen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_197645792
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik vind er niks aan.

Het voelde eergisteravond zelfs onveilig. Kon de vuurwerkbommen horen van een paar km afstand.
Zo’n stel losgeslagen apen zou maar door je straat trekken zeg.
Kun je beter hier in Harlingen wonen. Het is hier heerlijk rustig :)
pi_197645793
Ik weet niet of we per se een Guardia Civil nodig hebben.

Misschien helpt het als zo'n eenheid wat meer budget heeft voor knap materiaal, maar denk dat het probleem dieper ligt en meer gezocht moet worden in juridisch getouwtrek en andere politieke rompslomp die volgt voor, tijdens en na optreden van de politie.

Je kan een eenheid van keiharde killers inzetten, maar als ook die eerst door een ambtelijke molen moeten voor ze ingezet mogen worden en dan tijdens de uitoefening moeten uitkijken wat ze doen omdat NA hun optreden nog geen 10 minuten later een aanklacht op de mat ligt, dan worden zelfs die keiharde killers een stel softies in ogen van rellers en dat weten ze.
pi_197645800
Gisteren waren alle kleuren en leeftijden rellend te zien door heel Nederland. Superleuke discussie hier maar vooral kansloos.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:08:11 #154
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197645814
quote:
Logisch want kinderen mag je niet meer opvoeden. Dan belemmer je hen in hun ontplooiing. En hoezo respect voor je ouders hebben, dat is nu dus omgedraaid ouwelui horen hun kinderen te respecteren. Docenten en de politie al helemaal, mogen die kindjes geen strobreed in de weg leggen en nooit tot de orde roepen. want dat is niet goed voor de ontwikkeling van hun ego. :')

Ik denk wel dat de hoogte van ontwikkeling/opleiding van de ouders hierin ook een rol speelt hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:08:48 #155
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_197645822
Hebben we weer dit "allochtonen" gelul. In Urk zijn er veel allochtonen te vinden ja... Waar het brandhaartje als eerst begon. Niet dus. Op veel beelden zijn ook gewoon veel blanke Nederlanders te zien. Wat is dat toch met mensen en hun semi racistische gevoelens, die bij dit soort dingen altijd naar boven komen. Het is tuig, niets meer niets minder.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')