abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:33:22 #101
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197645483
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:31 schreef KingRoland het volgende:
Een nieuwe mobiele eenheid. A la Guardia civil, in spanje moet je met hun geen ruzie maken. Keihard aanpakken want de politie is op dit moment geen partij voor deze vandalen
In Spanje zie je inderdaad nooit rellen. :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_197645485
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Bij minderjarigen wel...
Stel je hebt in het ergste geval een zoon die je niet onder controle hebt, die toch gewoon de straat opgaat.., Dan zou ik zelf de politie al inlichten denk ik.
Politie inlichten om hem buiten te houden terwijl je een slotenmaker de sloten laat verwisselen inderdaad.
pi_197645490
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Iets meer nuchtere en normale mensen. Net als hier op de Veluwe, daar blijft het ook bij een keertje boe roepen tegen de politie en dan wegrennen :7
Echt hoor
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:34:20 #104
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_197645492
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik heb het over demonstreren. De grens van demonstreren naar rellen is vrij klein vooral als het recht je te demonstreren wordt ontnomen. Kijk naar Hong Kong waar zo'n 2 miljoen mensen de straat op gingen. Natuurlijk zijn het meestal dezelfde types die beginnen met rellen maar ja, die zitten nou eenmaal ook in een samenleving. En het helpt niet mee tegen dit soort lui te zeggen jullie mogen niet meer feesten en 's avonds naar buiten.
Hong kong? Daar waren enorm veel demonstranten die in vrede gingen protesteren. De politie die uit mainland China kwam provoceerde en werd fysiek op commando van de hogere bazen. Totaal wat anders dan wat hier gaande is.
graag op anoniem
pi_197645497
quote:
Kap daar eens mee. Racisme, onderbuikgevoelens, hEt Is De ScHuLd vAn De MaRoKkAnEn. Er hebben zich allerlei bevolingsgroepen schuldig gemaakt hieraan. Hou op.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:35:41 #106
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_197645499
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:33 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

In Spanje zie je inderdaad nooit rellen. :')
In de drukke steden zie je ze daar niet, niet hun bevoegdheid. Wel even onderzoek doen he
graag op anoniem
pi_197645504
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:32 schreef alopio het volgende:Altijd weer dat argument dat die zielige jongeren al maanden niks te doen hebben. Dit is gewoon rel tuig dat een reden zoekt om te rellen.
Klopt, dit is ook rel tuig wat een reden zoekt om te redden
Maar politici, bestuurders en politie hadden zich heel goed moeten realiseren wat de gevolgen zouden zijn van een avondklok
Als je niet aanvoelt dat veel jongeren tot op het bot gefrustreerd zijn over alles wat ze niet meer mogen en kunnen, dan voel je niet wat er leeft in de samenleving
Die avondklok was de laatste druppel
Dat was naar mijn mening defacto een oorlogsverklaring aan de bevolking

Een bewijs van totale minachting van Rutte tegen burgers (Rutte was immers al wekenlang aan het pushen voor een avondklok)
quote:
De jongeren hebben het het minst zwaar deze crisis. Maar goed, ze hebben het zo zwaar, gelukkig kunnen ze nu de winkel van de ondernemer plunderen die het helemaal niet zwaar heeft
Hoezo hebben die jongeren het het minst zwaar deze crisis ?
Hun vrijheden en rechten worden ingeperkt voor een virus wat voor hen totaal ongevaarlijk is
Zowat een jaar van hun leven gestolen omdat hoofdzakelijk bejaarden wat eerder sterven.

En nee, dit geen goedkeuring van mij, dit is een verklaring waarom het gebeurt
Gisteren bij Jinek zat Terrorisme deskundige Beatrice de Graaf een beetje interessant te doen over de rellen en type relllen en relschoppers
Maar Peter R de Vries (waar ik absoluut geen fan van ben) die er ook bij zat had het bij het rechte eind.
Burgemeester Jorritsma van Eindhoven maakte die relschoppers voor van alles en nog wat uit, maar toen Peter R de Vries vroeg of Jorritsma wel met een van die relschoppers had gesproken, toen stond Jorritsma met de bek vol tanden.

De politiek kijkt voor draagvlak van de coronamaatregelen naar 1Vandaag enquetes en andere onderzoeksbureaus die telkens onvoorstelbaar hoge scores voor het kabinetsbeleid laten zien.

Maar niemand die de wijken ingaat en vraagt wat de jongeren vinden van een avondklok, en andere onzinnige coronamaatregelen...
pi_197645505
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Iets meer nuchtere en normale mensen. Net als hier op de Veluwe, daar blijft het ook bij een keertje boe roepen tegen de politie en dan wegrennen :7
Of gewoon zelf lekker ongestoord drugs gebruiken in een of andere loods. Daarom is het in 't Groene Hart ook zo rustig. Alleen de onrust in Urk is daarmee niet te rijmen.
pi_197645506
Ooo er zijn weer overijverige mods hele redelijke posts aan het verwijderen en daarmee de discussie aan het smoren.

Nou succes met dit topic dan maar verder. Als je al niet mag zeggen dat je mensen financieel moet ruïneren om dit aan te pakken ga ik wel op twitter verder.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:36:49 #110
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_197645509
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Kap daar eens mee. Racisme, onderbuikgevoelens, hEt Is De ScHuLd vAn De MaRoKkAnEn. Er hebben zich allerlei bevolingsgroepen schuldig gemaakt hieraan. Hou op.
Nou Idd. Zeker onder de grote rivieren, bijna alleen maar blanke koppies.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:37:18 #111
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_197645516
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ooo er zijn weer overijverige mods hele redelijke posts aan het verwijderen en daarmee de discussie aan het smoren.

Nou succes met dit topic dan maar verder. Als je al niet mag zeggen dat je mensen financieel moet ruïneren om dit aan te pakken ga ik wel op twitter verder.
Deel het in de VBL sc
graag op anoniem
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:37:21 #112
438527 MissButterflyy
pi_197645517
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Ga maar op Twitter verder ja, met je ‘verblijfsvergunning’.
pi_197645526
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ga toch fietsen met je wegkijkerij. Mijn halve stad is vannacht afgebroken en je hoeft de overvloed aan filmpjes maar te kijken om te zien dat de daders 99% Marokkanen zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197645535
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:25 schreef Fugue het volgende:
Keihard aanpakken nu financieel. Bij minderjarig maar op de ouders verhalen, moeten ze hun kroost maar thuis houden.
En die Kapitein_Scheurbuik maar zeggen dat je hier niet zou mogen stellen dat mensen financieel aanpakken een oplossing is.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:39:12 #115
116015 SicSicSics
pi_197645538
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:35 schreef KingRoland het volgende:
In de drukke steden zie je ze daar niet, niet hun bevoegdheid. Wel even onderzoek doen he
En waarom zouden mensen op het platteland minder of niet rellen? Is dat omdat daar de Guardia Civil rondloopt? Of heeft het een andere reden? :?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:39:21 #116
438527 MissButterflyy
pi_197645540
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ga toch fietsen met je wegkijkerij. Mijn halve stad is vannacht afgebroken en je hoeft de overvloed aan filmpjes maar te kijken om te zien dat de daders 99% Marokkanen zijn.
Dat geloof ik best. En dat mag best gezegd worden. Alleen zie je het landelijk juist niet, dat het alleen maar Marokkanen zijn.
pi_197645544
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, anekdotisch bewijs werkt altijd.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:39:56 #118
438527 MissButterflyy
pi_197645546
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En waarom zouden mensen op het platteland minder of niet rellen? Is dat omdat daar de Guardia Civil rondloopt? Of heeft het een andere reden? :?
Op het platteland zijn een stuk minder jongeren.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:40:03 #119
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_197645549
quote:

[..]

Je geeft zelf antwoord op je vraag
graag op anoniem
pi_197645561
Komende dagen gaat het wel volop regenen gelukkig. Dat houdt plunderaars en relschoppers meestal wel thuis.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:42:15 #121
116015 SicSicSics
pi_197645564
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Op het platteland zijn een stuk minder jongeren.
Het is in ieder geval minder indrukwekkend om met 10 man bij de plaatselijke slager de pui in te meppen voor een plakje leverworst. _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:40 schreef KingRoland het volgende:
Je geeft zelf antwoord op je vraag
Echtwaar? Volgens mij heeft het niets met de Guardia Civil te maken nameijk. :*
Fine, fuck you then!
pi_197645592
Misschien ook meer sociale controle in een dorp/op het platteland. Als ik hier rel en ze herkennen mij dan spuugt de hele buurt mij uit. Dan kan ik beter gaan verhuizen want dat gaat meteen rond en iedereen zal je mijden of iets naar je roepen (kop van noord-holland hier, die zijn ook nog eens heel direct en bot).
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:46:11 #123
438527 MissButterflyy
pi_197645604
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:44 schreef xFriendx het volgende:
Misschien ook meer sociale controle in een dorp/op het platteland. Als ik hier rel en ze herkennen mij dan spuugt de hele buurt mij uit. Dan kan ik beter gaan verhuizen want dat gaat meteen rond en iedereen zal je mijden of iets naar je roepen (kop van noord-holland hier, die zijn ook nog eens heel direct en bot).
Ook dat.
pi_197645609
Gisteren weer met ongeloof en stijgende verbazing naar alle beelden gekeken. Bij Jinek kwamen o.a. Dijkhoff en de burgemeester van Eindhoven voorbij. Zij lieten goed zien met welke gevoelens je naar die beelden kijkt. Je hoopt dat politie ze hard aanpakt, en tegelijkertijd weet je dat dat weinig uithaalt. Nu is mijn vraag; is het niet mogelijk om ze op een andere manier te raken? Bankrekening bevriezen, recht op uitkering/stufi/whatever ontnemen? BKR registreren? Wordt bij terroristen ook gedaan op deze manier toch.
't Echte en 't ware!
pi_197645617
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:39 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat geloof ik best. En dat mag best gezegd worden. Alleen zie je het landelijk juist niet, dat het alleen maar Marokkanen zijn.
Dat blijkt nog altijd heel lastig te erkennen. Het zou het probleem wel gelijk een stuk minder complex maken als dit zich inderdaad beperkte tot een bepaalde groep, dat geeft de politie ook aan.

Dus misschien is het een vorm van complotdenken om het gelijk weer te reduceren tot een bepaalde groep en het daarmee weer wat overzichtelijker en logischer te maken. In mijn buurt was het gisteravond wel een specifieke groep en ik baal daar ontzettend van, maar toch ben ik in staat te erkennen dat het landelijke beeld diverser en afwisselender is dan dat.

quote:
In Brabant was er ook al een tijd onrust in dorpjes waar je zulke sociale controle zou verwachten. De afgelopen dagen misschien niet, maar eerder wel.
pi_197645626
quote:
Eindelijk een zinnig antwoord, de sociale controle werkt denk ik inderdaad veel beter in het noorden. Met natuurlijk de uitzondering van Urk, maar dat is dan ook niet echt... het noorden. En erg nuchter zijn ze daar ook weer niet, eerder stijf van de coke :P
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:50:25 #127
438527 MissButterflyy
pi_197645642
Ik denk wel dat deze figuren allemaal gemeenschappelijk hebben dat ze niet vooraan staan met hun iq...
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:51:25 #128
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197645649
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:47 schreef Chia het volgende:

In Brabant was er ook al een tijd onrust in dorpjes waar je zulke sociale controle zou verwachten. De afgelopen dagen misschien niet, maar eerder wel.
Ik maak mij weinig illusies: in die dorpjes in Brabant was het ook heel gewoon om aan het eind van de nacht na het zuipen en snuiven de boel even lekker kort en klein te slaan.
Huilen dan.
pi_197645654
Ik vraag mij af, hoeveel toegevoegde waarde heeft die avondklok nu eigenlijk als half Nederland ligt te slapen. Heb je er nu uiteindelijk niet meer ellende van dan dat het de besmettingen laat dalen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat we elkaar besmetten in de nacht als alles dicht is.
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 08:53:09 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_197645664
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:31 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Een nieuwe mobiele eenheid. A la Guardia civil, in spanje moet je met hun geen ruzie maken. Keihard aanpakken want de politie is op dit moment geen partij voor deze vandalen
Dus de Marechaussee uitbreiden eigenlijk?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_197645674
Voor wie er claimt dat de avondklok de 'druppel' is. We hebben het over enkele honderden relschoppers - voornamelijk jongeren - op een bevolking van meer dan 17 miljoen mensen. We moeten het geluid van dit kutvolk niet groter maken dan het is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 08:54:34 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_197645677
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:51 schreef MakkieR het volgende:
Ik vraag mij af, hoeveel toegevoegde waarde heeft die avondklok nu eigenlijk als half Nederland ligt te slapen. Heb je er nu uiteindelijk niet meer ellende van dan dat het de besmettingen laat dalen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat we elkaar besmetten in de nacht als alles dicht is.
Ben bang dat het atm vooral besmettingen oplevert
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_197645678
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dus de Marechaussee uitbreiden eigenlijk?
Ik zie het nog wel gebeuren dat Rutte de BOA's gaat bewapenen zodat die feller ingezet kan worden.
pi_197645683
quote:
Daarom is die ophef over de avondklok ook zo enorm overtrokken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:55:30 #135
438527 MissButterflyy
pi_197645685
quote:
Hadden ze gewoon niet moeten doen.
Ze waren eerst bang voor de gevaarlijke Britse mutatie. Maar die blijkt reuze mee te vallen.

Puur politiek, met verkiezingen op de komst. Mark Rutte wil dan niet afgerekend worden op dat hij niet alles had gedaan het virus aan te pakken.
Maar nu pakt het helemaal niet in zijn voordeel uit, tsja. Verkeerd gespeeld dus.
pi_197645689
Hopelijk vanavond geen rotzooi.
pi_197645716
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:55 schreef Scrummie het volgende:
Hopelijk vanavond geen avondklok meer.
Fixed.
pi_197645722
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:58 schreef Nober het volgende:

[..]

Fixed.
Ja, dat gaat (gelukkig) niet gebeuren.
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 08:59:56 #139
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197645732
Net naar buiten gekeken. Helaas nog geen legervoertuigen door de straten.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_197645740
Aan de andere kant is dit ook wel weer leuker dan Netflix kijken, na 10 maanden Netflix heb je langzamerhand alles wel gezien en die rellen, het is toch elke keer weer spannende televisie :P

Kijk nu al weer uit wat ze vanavond te melden hebben.
pi_197645742
quote:
Het idee is dat het het aantal contacten verminderd. Maar ben zelf meer voorstander van het bubbelidee qua sociale contacten zoals in veel andere landen.

Ik zie zonder die bubbel en met de focus op aantal contacten per dag op bezoek en een avondklok namelijk nog veel mensen met een contactpatroon dat een R onnodig veel hoger dan 1 in ere kan houden in het geval van besmetting. En die houden zich op papier dus aan de richtlijnen.

Oh en een bubbel biedt meer soelaas voor alleenstaanden in mijn ogen.
pi_197645743
Wordt t niet eens tijd dat we opstaan en tegengas tegen dat uitschot bieden? Ik wil niet toekijken hoe ze de steden slopen.
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 09:01:16 #143
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197645747
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:00 schreef DW457 het volgende:
Wordt t niet eens tijd dat we opstaan en tegengas tegen dat uitschot bieden? Ik wil niet toekijken hoe ze de steden slopen.
Daarom het leger de straat op.
4045
onlogisch
pi_197645757
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:00 schreef Chia het volgende:

[..]

Het idee is dat het het aantal contacten verminderd. Maar ben zelf meer voorstander van het bubbelidee qua sociale contacten zoals in veel andere landen.

Ik zie zonder die bubbel en met de focus op aantal contacten per dag op bezoek en een avondklok namelijk nog veel mensen met een contactpatroon dat een R onnodig veel hoger dan 1 in ere kan houden in het geval van besmetting. En die houden zich op papier dus aan de richtlijnen.

Oh en een bubbel biedt meer soelaas voor alleenstaanden in mijn ogen.
De avondklok helpt wel, maar dan moet je het doen als in Frankrijk van 18 tot 06 uur. dan verminder je echt het aantal contacten. nu lig ik alleen maar te slapen tijdens de avondklok.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:03:27 #145
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_197645766
Verzekeraars hebben voor dit soort dingen spaarpotjes opgebouwd. Kunnen daarna trouwens gewoon subrogatie plegen en het vorderingsrecht van benadeelden toe eigenen en de kosten verhalen op de personen die zijn aangehouden in groepsverband. Alleen tjah, van een kale kip principe speelt hier wel een rol bij. Je recht krijgen is één ding, je recht opeisen is een ander verhaal. Uiteindelijk zullen alle premie betalers de meeste kosten op zich moeten dragen. Ga er maar vanuit dat alle aansprakelijkheid- en inboedelverzekeringen vanaf volgend jaar weer een stuk duurder zullen zijn.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:03:34 #146
438527 MissButterflyy
pi_197645767
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:00 schreef MakkieR het volgende:
Aan de andere kant is dit ook wel weer leuker dan Netflix kijken, na 10 maanden Netflix heb je langzamerhand alles wel gezien en die rellen, het is toch elke keer weer spannende televisie :P

Kijk nu al weer uit wat ze vanavond te melden hebben.
Ik vind er niks aan.

Het voelde eergisteravond zelfs onveilig. Kon de vuurwerkbommen horen van een paar km afstand.
Zo’n stel losgeslagen apen zou maar door je straat trekken zeg.
pi_197645768
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:00 schreef DW457 het volgende:
Ah joh, die rellen kost maar een fractie van wat Corona ons kost.
pi_197645770
Bij rellende pubers kun je toch wel stellen dat er thuis iets structureel helemaal fout zit, no way dat ik op die leeftijd mijn gang zou hebben kunnen gaan, daar zou mijn ouwe wel een stokje voor hebben gestoken. Dat gezag schijnt bij deze generatie een stuk minder aanwezig te zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:04:54 #149
438527 MissButterflyy
pi_197645776
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:03 schreef Hathor het volgende:
Bij rellende pubers kun je toch wel stellen dat er thuis iets structureel helemaal fout zit, no way dat ik op die leeftijd mijn gang zou hebben kunnen gaan, daar zou mijn ouwe wel een stokje voor hebben gestoken. Dat gezag schijnt bij deze generatie een stuk minder aanwezig te zijn.
Ik denk niet dat het jongens zijn met de voornaam ‘Floris’ of ‘Benjamin’ ofzo ;(
pi_197645778
quote:
Dat komt natuurlijk ook doordat je in die achterstandswijken veel meer probleemgezinnen hebt wonen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_197645792
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik vind er niks aan.

Het voelde eergisteravond zelfs onveilig. Kon de vuurwerkbommen horen van een paar km afstand.
Kun je beter hier in Harlingen wonen. Het is hier heerlijk rustig :)
pi_197645793
Ik weet niet of we per se een Guardia Civil nodig hebben.

Misschien helpt het als zo'n eenheid wat meer budget heeft voor knap materiaal, maar denk dat het probleem dieper ligt en meer gezocht moet worden in juridisch getouwtrek en andere politieke rompslomp die volgt voor, tijdens en na optreden van de politie.

Je kan een eenheid van keiharde killers inzetten, maar als ook die eerst door een ambtelijke molen moeten voor ze ingezet mogen worden en dan tijdens de uitoefening moeten uitkijken wat ze doen omdat NA hun optreden nog geen 10 minuten later een aanklacht op de mat ligt, dan worden zelfs die keiharde killers een stel softies in ogen van rellers en dat weten ze.
pi_197645800
Gisteren waren alle kleuren en leeftijden rellend te zien door heel Nederland. Superleuke discussie hier maar vooral kansloos.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:08:11 #154
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197645814
quote:
Logisch want kinderen mag je niet meer opvoeden. Dan belemmer je hen in hun ontplooiing. En hoezo respect voor je ouders hebben, dat is nu dus omgedraaid ouwelui horen hun kinderen te respecteren. Docenten en de politie al helemaal, mogen die kindjes geen strobreed in de weg leggen en nooit tot de orde roepen. want dat is niet goed voor de ontwikkeling van hun ego. :')

Ik denk wel dat de hoogte van ontwikkeling/opleiding van de ouders hierin ook een rol speelt hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:08:48 #155
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_197645822
Hebben we weer dit "allochtonen" gelul. In Urk zijn er veel allochtonen te vinden ja... Waar het brandhaartje als eerst begon. Niet dus. Op veel beelden zijn ook gewoon veel blanke Nederlanders te zien. Wat is dat toch met mensen en hun semi racistische gevoelens, die bij dit soort dingen altijd naar boven komen. Het is tuig, niets meer niets minder.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:10:17 #156
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197645839
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:06 schreef xFriendx het volgende:
Ik weet niet of we per se een Guardia Civil nodig hebben.

Misschien helpt het als zo'n eenheid wat meer budget heeft voor knap materiaal, maar denk dat het probleem dieper ligt en meer gezocht moet worden in juridisch getouwtrek en andere politieke rompslomp die volgt voor, tijdens en na optreden van de politie.

Je kan een eenheid van keiharde killers inzetten, maar als ook die eerst door een ambtelijke molen moeten voor ze ingezet mogen worden en dan tijdens de uitoefening moeten uitkijken wat ze doen omdat NA hun optreden nog geen 10 minuten later een aanklacht op de mat ligt, dan worden zelfs die keiharde killers een stel softies in ogen van rellers en dat weten ze.
En het zorgt nou niet echt voor meer gezag voor de poltitie

VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197645841
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:08 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Logisch want kinderen mag je niet meer opvoeden. Dan belemmer je hen in hun ontplooiing. En hoezo respect voor je ouders hebben, dat is nu dus omgedraaid ouwelui horen hun kinderen te respecteren. Docenten en de politie al helemaal, mogen die kindjes geen strobreed in de weg leggen en nooit tot de orde roepen. want dat is niet goed voor de ontwikkeling van hun ego. :')

Ik denk wel dat de hoogte van ontwikkeling/opleiding van de ouders hierin ook een rol speelt hoor.
pedagogisch onverantwoord :P
pi_197645850
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hebben we weer dit "allochtonen" gelul. In Urk zijn er veel allochtonen te vinden ja... Waar het brandhaartje als eerst begon. Niet dus. Op veel beelden zijn ook gewoon blanke Nederlanders te zien. Wat is dat toch met mensen en hun semi racistische gevoelens, die bij dit soort dingen altijd naar boven komen. Het is tuig, niets meer niets minder.
Mensen simplificeren graag zaken die ze zorgen baren. Daarom doen complottheorieën het ook zo goed, want dat maakt de wereld weer een stukje overzichtelijker.
pi_197645856
Misschien straks maar weer de militaire dienstplicht invoeren.

We zijn immers in oorlog met Corona.
pi_197645865
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hebben we weer dit "allochtonen" gelul. In Urk zijn er veel allochtonen te vinden ja... Waar het brandhaartje als eerst begon. Niet dus. Op veel beelden zijn ook gewoon veel blanke Nederlanders te zien. Wat is dat toch met mensen en hun semi racistische gevoelens, die bij dit soort dingen altijd naar boven komen. Het is tuig, niets meer niets minder.
Het is ook maar net welk deel je van Nederland ziet op dat moment. In de Schilderswijk zal het beeld vooral zijn dat Marokkanen aan het rellen zijn en op Urk weer kaaskoppen.

Al met al is het beeld gewoon heel divers natuurlijk.
Zonder wrijving geen glans
pi_197645867
Het gaat niet zo zeer om kleur maar meer om gedachtegoed.
pi_197645874
Dat impliceert dat er gedachten zijn. Dat vind ik te ver gaan hoor.
pi_197645890
Toch wel opvallend dat Kuzu eerst excuses vroeg toen de rellen in Urk waren.
Nu zegt Kuzu dat achtergrond niet uit maakt, de rellen moeten gewoon stoppen ongeacht achtergrond.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197645905
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:10 schreef Solotovski het volgende:

[..]

Altijd dit slappe gelul weer, keer op keer :')
Met dit soort huilebalken als politici ga je de oorlog niet winnen. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 09:17:46 #165
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197645925
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 05:53 schreef alilami het volgende:
[ afbeelding ]
4045
onlogisch
pi_197645933
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:13 schreef Chia het volgende:
Dat impliceert dat er gedachten zijn. Dat vind ik te ver gaan hoor.
Een destructief gedachtegoed is idd makkelijker over te dragen naar andere jongeren.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:19:31 #167
438527 MissButterflyy
pi_197645947
Het traangas is dus uiteindelijk niet ingezet in Rotterdam gisteren? Las Idd berichten dat ze dat zouden doen.
pi_197645977
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik vind er niks aan.

Livestream van de rellen in Parijs vond ik leuk om te kijken (ramptoerisme) maar niet nu het in ons eigen land is ;(
pi_197645996
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nu zegt Kuzu dat achtergrond niet uit maakt, de rellen moeten gewoon stoppen ongeacht achtergrond.
Het is allemaal hypocriet tuig. Er zit in die hele oppositie niemand die je als alternatieve premier zou zien, iemand die op dit soort momenten een leidende rol kan spelen. Niemand, behalve... Kees!

twitter
pi_197645998
Als ze vandaag weer willen rellen hebben ze in ieder geval niet het weer mee, het is koud en nat. :')
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:24:00 #171
3542 Gia
User under construction
pi_197646002
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:19 schreef MissButterflyy het volgende:
Het traangas is dus uiteindelijk niet ingezet in Rotterdam gisteren? Las Idd berichten dat ze dat zouden doen.
Waterkanon gebruiken met kleurstof die er niet afgaat. Las ik gisteren ergens, topidee.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:25:06 #172
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197646015
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Waterkanon gebruiken met kleurstof die er niet afgaat. Las ik gisteren ergens, topidee.
Lijkt me erg slim in die smalle straatjes daar ja.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197646022
quote:
Klopt is niet ingezet, wel mee gedreigd.
pi_197646033
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:25 schreef Caland het volgende:

[..]

Lijkt me erg slim in die smalle straatjes daar ja.
Dan moeten er na afloop wel flink wat gevels gereinigd worden, ook een vorm van werkverschaffing.
pi_197646036
Man man man wat een dieptrieste avond :N

Ik heb echt te doen met de winkeliers en auto eigenaren wiens bezittingen vernield dan wel geplunderd zijn door deze primaten.
Ik las ook dat er ook bij veel woningen ramen zijn ingegooid.

Als dit zo doorgaat dan hoop ik van harte dat de politie/ME/KMAR zwaardere middelen in gaat zetten, zoals bijvoorbeeld traangas (daar is wel mee gedreigd, maar blijkbaar niet ingezet. Waarom?) of rubber kogels.

Stel een voorbeeld en laat zien wie er de baas is, anders denkt dit tuig dat zíj dat zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197646045
quote:

[..]

Waarom zou je moeten gaan rellen wanneer je de avondklok makkelijk kan omzeilen?

Ik geloof er ook geen zak van dat Yousouf, Wesley en Shiviliano zich tot nu toe aan welke maatregel dan ook gehouden hebben. Rondhangen, drugs dealen, scooterrijden, lachgas gebruiken en drillrap luisteren heeft al die tijd nog gewoon plaats gevonden en er is hen geen strobreed in de weg gelegd door politie en boa's, dus dat argument "afgenomen vrijheden" neem ik met meerdere korrels zout.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:28:48 #177
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197646068
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:23 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het is allemaal hypocriet tuig. Er zit in die hele oppositie niemand die je als alternatieve premier zou zien, iemand die op dit soort momenten een leidende rol kan spelen. Niemand, behalve... Kees!

[ twitter ]
Gelukkig hebben we scheiding van kerk en staat in dit land dus...nee.

En Marianne Zwagerman heeft ze ook niet alle 10.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:31:10 #178
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197646087
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:27 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waarom zou je moeten gaan rellen wanneer je de avondklok makkelijk kan omzeilen?

Ik geloof er ook geen zak van dat Yousouf, Wesley en Shiviliano zich tot nu toe aan welke maatregel dan ook gehouden hebben. Rondhangen, drugs dealen, scooterrijden, lachgas gebruiken en drillrap luisteren heeft al die tijd nog gewoon plaats gevonden en er is hen geen strobreed in de weg gelegd door politie en boa's, dus dat argument "afgenomen vrijheden" neem ik met meerdere korrels zout.
Nouja ik denk wel dat dealers het een stuk moeilijker hebben in deze tijden, je bent toch een stuk zichtbaarder met die avondklok en het feit dat je die zooi bij je moet hebben

Denk ook dat een beroep doen op de TOZO-regeling weinig succesvol is voor hen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:31:36 #179
151515 verita
Happy days
pi_197646095
Dat tuig (van welke afkomst/leeftijd dan ook) aanpakken, oppakken en met snelrecht bestraffen.
Schade verhalen op daders. Heb je geen geld (kale kip), dan ga je in oranje pakje maatschappelijke dienstverlening doen, net zolang totdat de door jou veroorzaakte schade is afbetaald, met het minimum uurloon als maatstaf voor de tijdsduur van de maatschappelijke dienstverlening. Ik denk daarbij aan opruimen, schoffelen, desnoods kanalen graven en weer dichtgooien. Werken zul je, net zoals de mensen hebben gedaan waarvan je de spullen vernield hebt.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:32:12 #180
438527 MissButterflyy
pi_197646107
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:31 schreef Caland het volgende:

[..]

Nouja ik denk wel dat dealers het een stuk moeilijker hebben in deze tijden, je bent toch een stuk zichtbaarder met die avondklok en het feit dat je die zooi bij je moet hebben

Die rijden nu eerder rond en zijn met de avondklok binnen, ze kunnen best wel nadenken en creatief denken.
Hun klanten hebben hun drugs dan maar eerder.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:33:27 #181
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_197646121
quote:
Mag dit wel in woonwijken? lekker als je ligt te slapen en en sijpelt traangas je huis binnen..
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_197646127
Ik hoor steeds meer mensen zeggen dat de avondklok een gevolg is van te laat handelen en onvoldoende capaciteit in de zorg.

Dan vraag ik me toch sterk af waarom landen als belgie en duitslands ook een avondklok hebben. Daar geld veel meer bevel is bevel en duitsland heeft een enkrm overschot in de zorg.
speak only if it improves the silence.
pi_197646139
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:31 schreef verita het volgende:
Dat tuig (van welke afkomst/leeftijd dan ook) aanpakken, oppakken en met snelrecht bestraffen.
Schade verhalen op daders. Heb je geen geld (kale kip), dan ga je in oranje pakje maatschappelijke dienstverlening doen, net zolang totdat de door jou veroorzaakte schade is afbetaald, met het minimum uurloon als maatstaf voor de tijdsduur van de maatschappelijke dienstverlening. Ik denk daarbij aan opruimen, schoffelen, desnoods kanalen graven en weer dichtgooien. Werken zul je, net zoals de mensen hebben gedaan waarvan je de spullen vernield hebt.
Stoer
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197646145
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:33 schreef TjjWester het volgende:
Ik hoor steeds meer mensen zeggen dat de avondklok een gevolg is van te laat handelen en onvoldoende capaciteit in de zorg.

Dan vraag ik me toch sterk af waarom landen als belgie en duitslands ook een avondklok hebben. Daar geld veel meer bevel is bevel en duitsland heeft een enkrm overschot in de zorg.
Daar geldt hetzelfde
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:35:22 #185
438527 MissButterflyy
pi_197646150
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:33 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Mag dit wel in woonwijken? lekker als je ligt te slapen en en sijpelt traangas je huis binnen..
Als je hele wijk gesloopt gaat worden....
Ik las dat de politie traangas zou gaan gebruiken en vroeg ramen en deuren te sluiten.

Ze zullen op het laatst de overweging hebben gemaakt het toch niet te doen.
Maar misschien de volgende keer dus wel.

Denk dat heb iets is om rekening mee te houden als je in de stad woont de komende avonden.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:35:27 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197646151
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:31 schreef Caland het volgende:

[..]

Hier in de wijk heb je stukje industrie met parkeerplaats daar stonden ze vaak in die auto's lachgas te doen, meeste avonden in de week. Ben benieuwd of dat soort proleten nu daar weer hebben gestaan. Ja ik noem ze proleten, ze nemen dan MacD mee en dumpen letterlijk alles gewoon op de grond daarvan en ook die ballonnen en ampullen. Kansloos allemaal :')
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:36:47 #187
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_197646164
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik las dat de politie traangas zou gaan gebruiken en vroeg ramen en deuren te sluiten.

Denk dat heb iets is om rekening mee te houden als je in de stad woont de komende avonden.
Kan toch niet, je mag je huis niet uit.. stel er ligt zo'n ding bij je voordeur uit te gassen... je hebt kleine kinderen waar het de kinderkamer in sijpelt... wat dan?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_197646170
Wat denken jullie, vanavond weer een feestje of eindelijk rustig?
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:38:19 #189
116015 SicSicSics
pi_197646181
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
Precies. Heeft de effectiviteit van de Guardia Civil niets mee te maken... :D
quote:
... dus dat argument "afgenomen vrijheden" neem ik met meerdere korrels zout.
Niemand die loopt te huilen over 'afgenomen vrijheid' is een knip voor de neus waard op dit moment. Hier in Nederland is je niets afgenomen, alleen tijdelijk beperkt.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:38:19 #190
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197646182
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Denk ook dat het in Rotterdam weinig uit had gehaald, kom wel eens bij de Beijerlandselaan voor wedstrijden van Feyenoord (je hebt daar wat kroegen zitten) en het is eigenlijk één redelijk lange weg met allemaal smalle zijstraatjes. Daarom had de politie het ook zo moeilijk, die hadden gewild dat dit in het centrum was voorgevallen. Met dank aan de Duitsers toch een heel stuk overzichtelijker en vooral makkelijker.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197646194
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:37 schreef theNull het volgende:
Wat denken jullie, vanavond weer een feestje of eindelijk rustig?
De lol zal er toch wel een keer af zijn inmiddels. Maar dat dacht ik gister eigenlijk ook al.
Met dat koude natte weer. Blijf lekker thuis zou ik zeggen.
pi_197646225
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:33 schreef TjjWester het volgende:

Er is in Duitsland geen "bundesweite" avondklok van kracht, enkel en alleen in wat hotspots. Ik kan hier aan de Niederrhein 's avonds na 21:00 gewoon de deur uit.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:43:29 #193
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_197646253
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 00:58 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Iets met een kale kip ;(
Niemand is een kale kip zolang er een (zwarte) markt is voor organen. O-)
pi_197646281
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:36 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Kan toch niet, je mag je huis niet uit.. stel er ligt zo'n ding bij je voordeur uit te gassen... je hebt kleine kinderen waar het de kinderkamer in sijpelt... wat dan?
Ik ga er vanuit dat zulke dingen enigszins strategisch ingezet kunnen worden. Die zullen ze niet voor een voordeur leggen.
't Echte en 't ware!
pi_197646297
Op zich gaan de avonden zo wel lekker snel voorbij :')
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:49:43 #196
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_197646325
Staat het leger al paraat?
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:50:45 #197
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197646336
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:11 schreef MakkieR het volgende:
Misschien straks maar weer de militaire dienstplicht invoeren.

We zijn immers in oorlog met Corona.
Wat wil je ze laten doen dan? Vaccinaties zetten?
Dat zijn immers de kogels en bommen nu tegen het virus.

En bloemschoen kan wel wat hulp gebruiken...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197646350
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:47 schreef byah het volgende:
Op zich gaan de avonden zo wel lekker snel voorbij :')
Het vervelende is echter wel dat men op alle televisiezenders niets anders hoort en ziet dan nieuws over die rellen, zonder dat er diepgaand over gesproken wordt.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:53:01 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197646360
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Al die politici hebben boter op hun hoofd.
Graaf denkula was het zaterdag
klaver zat zondag wilders uit te maken voor aanstichter
wilders zat gisteravond te roepen om het leger en er een allochtonen kwestie van te maken

Wat is het vanavond?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197646367
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:51 schreef torentje het volgende:

[..]

Het vervelende is echter wel dat men op alle televisiezenders niets anders hoort en ziet dan nieuws over die rellen, zonder dat er diepgaand over gesproken wordt.
De rellen zijn staatsgeorganiseerd om de aandacht af te leiden van het falende Coronabeleid en de Toeslagenaffaire!!!!

Of was dit complot al voorbij gekomen en loop ik weer achter met mijn Facebook?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')