Terrorisme is toch heel wat anders en vooral gericht om de staat, samenleving of mensen in de kern omver te werpen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
De presentatrice van Op1 vergeleek het net met terrorisme..
Mijn vader die 30 jaar bij de ggd heeft gewerkt noemt het OMT de gezondheidsdictatuur van het land. Vat het goed samenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, de fout ligt in de structuur rondom de regering, het OMT en het ontbreken van adviesorganen in andere richtingen met een officiële status. Ik reageerde op een post waarin gesteld wordt dat het OMT te ver van de samenleving afstaat omdat ze alleen maar bezig zijn met het virus en niet met welk ander gevolg dan ook. In die context klopt mijn opmerking. De rest is jouw conclusie, maar dat staat niet in mijn post.
Er is een precedent voor, die tijdelijke verzwaring. Je kunt dat dus prima spinnen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ook.dan geef je toe want we weten helemaal niet of de avondklok nog verlengd moet worden vanwege Corona.
Ben ik het op korte termijn mee eens, maar je zult hier toch iets mee moeten. Want de politie kan dit niet langdurig aan en de samenleving ook niet.quote:Er is geen andere optie dan aanpakken. 17 miljoen Nederlanders kijken mee.
Het OMT heeft een adviserende rol over bestrijding van het virus, zij gaan niet over de andere aspecten, dat zou ook niet goed zijn.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, de fout ligt in de structuur rondom de regering, het OMT en het ontbreken van adviesorganen in andere richtingen met een officiële status. Ik reageerde op een post waarin gesteld wordt dat het OMT te ver van de samenleving afstaat omdat ze alleen maar bezig zijn met het virus en niet met welk ander gevolg dan ook. In die context klopt mijn opmerking. De rest is jouw conclusie, maar dat staat niet in mijn post.
Vind ik ook. Maar uiteindelijk zijn regels een middel en geen doel op zichzelf.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij regeltjes belangrijk vond.
Nou ja. Teststraten en ziekenhuizen aanvallen komt wel in de buurt.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet helemaal. Terrorisme heeft als doel een ideologische overtuiging op te dringen (door middel van maatschappij-ontwrichtend geweld). Dit lijkt vooral onvrede te zijn die op een hele verkeerde manier tot uiting komt.
Ik zou heel ver weg blijven van termen als terrorisme.
Gaan de relschoppers dan wel braaf luisteren als ze Duitse kreten en bevelen horen?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:49 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Haha Duitse politie heeft wel wat meer gezag ja.
hoeveel manschappen hebben we paraat ?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is een precedent voor, die tijdelijke verzwaring. Je kunt dat dus prima spinnen.
[..]
Ben ik het op korte termijn mee eens, maar je zult hier toch iets mee moeten. Want de politie kan dit niet langdurig aan en de samenleving ook niet.
ME is nu onderweg van Venlo naar Roermond, volgens 1Limburg.quote:In de Roermondse wijk De Donderberg zijn tientallen relschoppers op straat. Ze kwamen bij elkaar na oproepen op social media. "Het lijkt hier wel een oorlogsgebied"", vertelt een correspondent ter plaatse. "Er wordt vuurwerk afgestoken, winkels vernield en er zouden zelfs winkels geplunderd worden."
"Ich nicht verstehen" en verder rellen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef galantis het volgende:
[..]
Gaan de relschoppers dan wel braaf luisteren als ze Duitse kreten en bevelen horen?
"Om onze politiemacht te ontlasten mag u vanaf heden nog maximaal 1 uur per dag buiten zijn, met een bewijs waarom u buiten bent. U mag buiten sporten (in uw eentje) en de hond uitlaten. Indien u boodschappen gaat doen moet u dat aantonen met een boodschappenlijstje, en indien u terugkomt moet u de bon tonen."quote:Op zondag 24 januari 2021 22:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is een precedent voor, die tijdelijke verzwaring. Je kunt dat dus prima spinnen.
[..]
Ben ik het op korte termijn mee eens, maar je zult hier toch iets mee moeten. Want de politie kan dit niet langdurig aan en de samenleving ook niet.
Moet je Willem vragen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoeveel manschappen hebben we paraat ?
quote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef leolinedance het volgende:
Hadden ze zich hier maar aan gehouden...
[ afbeelding ]
je luistert vanzelf wel met een knuppel in je nek.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef galantis het volgende:
[..]
Gaan de relschoppers dan wel braaf luisteren als ze Duitse kreten en bevelen horen?
Dat ligt aan het oogmerk. Is het plunderen uit geldelijk gewin is het geen terrorisme. Is het om frustraties bot te vieren, is het geen terrorisme. Is het de bedoeling de maatschappij te ontwrichten en democratische besluitvorming te ondermijnen middels geweld, dan is het wel degelijk terrorisme.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben daar tegen en wil het op geen enkele manier bagataliseren of wat dan ook. Maar ik denk dat je voorzichtig moet zijn met het label terreur. Dat is nogal iets.
Boze Feyenoord hooligans zijn toch ook geen terroristen?
quote:Burgemeester Scholten heeft per direct een noodbevel uitgevaardigd voor de stadsdelen Venlo en Blerick. Mensen mogen daar door de politie zonder reden gefouilleerd worden. Het noodbevel kan nog een noodverordening worden die dan voor langere tijd geldt.
Prima, dat is niet in tegenspraak met mijn post. Maar dan moet er dus meer ruimte zijn voor adviserende geluiden vanuit andere takken van wetenschap. Of die nu in het OMT zitten of in een ander T is me om het even.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het OMT heeft een adviserende rol over bestrijding van het virus, zij gaan niet over de andere aspecten, dat zou ook niet goed zijn.
Ik heb begrijpend lezen gehad. Dat wordt gewoon geïmpliceerd.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
De rest is jouw conclusie, maar dat staat niet in mijn post.
Die Duitse politie is gewoon hetzelfde uitgerust en geïnstrueerd hoor. Iets teveel films gekeken?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je luistert vanzelf wel met een knuppel in je nek.
Dat is een politieke keuze.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Prima, dat is niet in tegenspraak met mijn post. Maar dan moet er dus meer ruimte zijn voor adviserende geluiden vanuit andere takken van wetenschap. Of die nu in het OMT zitten of in een ander T is me om het even.
Hebben 'we'? Gaat de FOK!knokploeg de avondklok persoonlijk handhaven?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoeveel manschappen hebben we paraat ?
Als jij begrijpend lezen hebt gehad, dan weet je ook dat je de hele post moet lezen en niet alleen dat stukje dat je zelf wil gebruiken om conclusies op te baseren.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb begrijpend lezen gehad. Dat wordt gewoon geïmpliceerd.
Dit is de definitie van terrorisme van de AIVD:quote:Op zondag 24 januari 2021 22:53 schreef miss_sly het volgende:
ter·ro·ris·me (het; o)
1
het onder druk zetten van een regering of bevolking door daden van terreur
ter·reur (de; v(m))
1
georganiseerd politiek geweld
Als deze groepen, zoals de geruchten zijn, hebben afgesproken om vanavond op deze manier te rellen, is dat toch een vorm van terrorisme?
We kunnen dit toch niet met droge ogen vergelijken met situaties als Charlie Hebdo?quote:Wat: Formeel: het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
Wie: Personen en organisaties die vanuit bepaalde ideologische overtuigingen bereid zijn om ernstig geweld te plegen.
Dit. Hoe is dit een demonstratie en niet het vernielen van panden van ondernemers die het al moeilijk hebben?quote:
Mag de Duitse politie wel optreden in Nederland eigenlijk? Anders krijg je daar gedoe mee.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Die Duitse politie is gewoon hetzelfde uitgerust en geïnstrueerd hoor. Iets teveel films gekeken?
Dan kunnen we achterlijk veel excessen onder terrorisme gaan scharen. Ik zou hier maar een beetje voorzichtig mee zijn, anders verliest het z'n waarde.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:53 schreef miss_sly het volgende:
ter·ro·ris·me (het; o)
1
het onder druk zetten van een regering of bevolking door daden van terreur
ter·reur (de; v(m))
1
georganiseerd politiek geweld
Als deze groepen, zoals de geruchten zijn, hebben afgesproken om vanavond op deze manier te rellen, is dat toch een vorm van terrorisme?
Die zijn er toch ook, net als economische en ik vind het wel degelijk uitmaken want je moet de beleidsbeslissingen bij de regering laten.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Prima, dat is niet in tegenspraak met mijn post. Maar dan moet er dus meer ruimte zijn voor adviserende geluiden vanuit andere takken van wetenschap. Of die nu in het OMT zitten of in een ander T is me om het even.
Dan vrees ik dat niet alleen de politie maar ook de brandweer capaciteitsgebrek krijgtquote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
"Om onze politiemacht te ontlasten mag u vanaf heden nog maximaal 1 uur per dag buiten zijn, met een bewijs waarom u buiten bent. U mag buiten sporten (in uw eentje) en de hond uitlaten. Indien u boodschappen gaat doen moet u dat aantonen met een boodschappenlijstje, en indien u terugkomt moet u de bon tonen."
Dat is natuurlijk koren op de molen van de complotwappies. Ze vinden de avondklok toch al zo aan de tweede Wereldoorlog denken. :’)quote:Op zondag 24 januari 2021 22:46 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Hoor via meerderen weer dat de Duitse politie onderweg is naar Roermond op moment
Lockdowns werkte de eerste 7 keer niet, maar de 8ste keer misschien wel?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef leolinedance het volgende:
Avondklok in Frankrijk werkt ook super
Grote sprong in aantal coronapatiënten in Franse ziekenhuizen
In een dag zijn in Frankrijk 493 coronapatiënten opgenomen in een ziekenhuis, de grootste stijging sinds half november.
https://www.telegraaf.nl/(...)-franse-ziekenhuizen
Ik vond het ook al een bijzonder verhaal. Ik weet het niet eigenlijk.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mag de Duitse politie wel optreden in Nederland eigenlijk? Anders krijg je daar gedoe mee.
Als men dit inderdaad heeft afgesproken om te doen, uit onvrede met het beleid en met de bedoeling de avondklok opgeheven te krijgen, voldoet dat toch aan je definities?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is de definitie van terrorisme van de AIVD:
[..]
We kunnen dit toch niet met droge ogen vergelijken met situaties als Charlie Hebdo?
Kan binnen een week geen effect hebben op je ziekenhuiscijfers.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef leolinedance het volgende:
In een dag zijn in Frankrijk 493 coronapatiënten opgenomen in een ziekenhuis, de grootste stijging sinds half november.
Had Nederland zich maar hier aan gehouden:quote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef leolinedance het volgende:
Hadden ze zich hier maar aan gehouden...
[ afbeelding ]
Zonder avondklok was het nog veel erger geweest.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef leolinedance het volgende:
Nee, natuurlijk niet. Misschien bij grensoverschrijdende achtervolgingen maar natuurlijk niet bij dr handhaving van de Nederlandsr wet. Netnieuws dus.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:57 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk koren op de molen van de complotwappies. Ze vinden de avondklok toch al zo aan de tweede Wereldoorlog denken. :’)
Mag dat zomaar trouwens? Heeft een Duitse politieagent in Nederland ook maar enige zeggenschap over mij?
mwa ik ben er ook niet blij mee maar dit is niet de manier om ze te beëindigenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
De timing van die avondklok was ook helemaal verkeerd temidden van een dalende trend in de cijfers.
Politiek heeft zich helemaal gek laten maken door de zogenaamde doemscenario's uit Engeland, en van al die horrorscenario's lijkt men nu ook voor een belangrijk deel terug te moeten krabbelen.
quote:Op zondag 24 januari 2021 22:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Had Nederland zich maar hier aan gehouden:
[ afbeelding ]
Ja en nee. Het komt wel eens voor dat buitenlandse politie in NL is. Bijvoorbeeld de Fransen bij de tourstart. Maar het is wel gedoe, zeker als er geweld bij betrokken is. Daarom leek het me ook sterk.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mag de Duitse politie wel optreden in Nederland eigenlijk? Anders krijg je daar gedoe mee.
Zeker. Maar dat betekent dus ook dat het OMT alleen moet adviseren, en niet op de beleidsstoel moet gaan zitten. Ik heb het idee dat dat nog wel eens door elkaar loopt, vooral in talkshows.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die zijn er toch ook, net als economische en ik vind het wel degelijk uitmaken want je moet de beleidsbeslissingen bij de regering laten.
Nee, maar je kunt op je vingers natellen dat dit soort excessen gaan plaats vinden. Dat is gewoon menselijke psychologie voor dummies.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa ik ben er ook niet blij mee maar dit is niet de manier om ze te beëindigen
Ja maar met de avondklok kan je nu heel makkelijk handhaven hoor!!quote:Op zondag 24 januari 2021 22:58 schreef HPoi het volgende:
De avond klok was toch juist om dit soort excessen te voorkomen! Ipv feestjes vieren gooit men nu stenen.
Oh maar dat is de schuld van rellende jongeren, die op weg naar het rellen ook nog eens schijnen te feesten en de dag erna in geuren en kleuren aan hun oma vertellen wat ze hebben gedaan. Door hun opwinding spreken ze echter met dusdanig veel consumptie dat er na een paar goede voltreffers de oma's in kwestie covid krijgen en linea recta op de IC belanden.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef leolinedance het volgende:
Ik vind van niet. Ik vind sowieso dat de term 'terrorisme' op dit moment veel te makkelijk gebruikt wordt.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als men dit inderdaad heeft afgesproken om te doen, uit onvrede met het beleid en met de bedoeling de avondklok opgeheven te krijgen, voldoet dat toch aan je definities?
Heb je een betere oplossing? Als de gezondheidszorg instort wordt niemand er beter van?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:57 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Lockdowns werkte de eerste 7 keer niet, maar de 8ste keer misschien wel?
Ja dat kon echt niet ongelukkiger. Nu was het compleet ongeloofwaardig. Had dan tenminste nog even gewacht tot er weer een stagnatie plaatsvond, als die er al zou komen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
De timing van die avondklok was ook helemaal verkeerd temidden van een dalende trend in de cijfers.
Politiek heeft zich helemaal gek laten maken door de zogenaamde doemscenario's uit Engeland, en van al die horrorscenario's lijkt men nu ook voor een belangrijk deel terug te moeten krabbelen.
Krijgt Gommers toch nog gelijk.
Klopt, maar mensen, niet speciaal Nederlanders, zijn eigenwijze varkens die veel beter in staat zijn om kritiek op een ander te hebben dan op zich zelf (ik was in de stad om een eiersnijder te kopen en de winkelstraat was stampvol!!). Daarom kan het in autoritaire staten nog wel lukken om iedereen naar binnen te knuppelen, maar hier moet iedereen het er eerste over eens zijn, en als het zover is moeten we ons ook nog eens inhouden om niet even snel....quote:Op zondag 24 januari 2021 22:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Had Nederland zich maar hier aan gehouden:
[ afbeelding ]
Is allemaal een overblijfsel van 9/11, de War on Terror, noem het allemaal maar op. Ieder kutjoch dat een steen gooit is een terrorist.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Ik vind sowieso dat de term 'terrorisme' op dit moment veel te makkelijk gebruikt wordt.
Daarbij, hoe is het proberen de avondklok opgeheven te krijgen maatschappij-ontwrichtend? Ik praat dit echt niet goed, maar terrorisme zie ik wel echt als iets dat vele malen zwaarder is nog. Een aanslag plegen met als doel veranderingen te bewerkstelligen, dat soort dingen.
Ik heb gewoon je hele post gequote. Als je wat anders bedoelt, had je dat beter uit moeten leggen. En misschien niet moeten reageren op stompzinnige posts.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als jij begrijpend lezen hebt gehad, dan weet je ook dat je de hele post moet lezen en niet alleen dat stukje dat je zelf wil gebruiken om conclusies op te baseren.
Zijn ze in ieder geval buiten.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:58 schreef HPoi het volgende:
De avond klok was toch juist om dit soort excessen te voorkomen! Ipv feestjes vieren gooit men nu stenen.
Zolang ze geen gele strepen op hun jas hebben vind ik het prima. Collateral damagequote:Op zondag 24 januari 2021 23:03 schreef Sfancta het volgende:
https://fb.watch/3dG13QAJ1F/
Vroeg of laat gaan er doden vallen, mocht dit zo doorgaan.
Nou ja, avondklok weer afschaffen, is een verandering toch?quote:Op zondag 24 januari 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Ik vind sowieso dat de term 'terrorisme' op dit moment veel te makkelijk gebruikt wordt.
Daarbij, hoe is het proberen de avondklok opgeheven te krijgen maatschappij-ontwrichtend? Ik praat dit echt niet goed, maar terrorisme zie ik wel echt als iets dat vele malen zwaarder is nog. Een aanslag plegen met als doel veranderingen te bewerkstelligen, dat soort dingen.
De avondklok opgeheven krijgen is het politieke doel, de rellen zijn maatschappij-ontwrichtend.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
tjaquote:Op zondag 24 januari 2021 23:03 schreef Sfancta het volgende:
Buitenlucht is gezond hè! En daar vinden geen besmettingen plaats. Behalve in bossen.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zijn ze in ieder geval buiten.
De teststraat in urk denkt daar misschien anders over... of zou nog denken als die niet is afgefakkeld...quote:Op zondag 24 januari 2021 23:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De avondklok opgeheven krijgen is het politieke doel, de rellen zijn maatschappij-ontwrichtend.
Kun je voorstellen dat je al maanden (horeca) of weken (winkels) gesloten bent en dat deze relschoppers nu je winkel of horecagelegenheid slopen? En het gebeurt. Vriend van me in Eindhoven met een horecagelegenheid ziet die van een vriendin gesloopt worden. Dat is maatschappij-ontwrichtend en bepaald niet gericht op een van de partijen zoals teststraten en ziekenhuizen die mede oorzaak van de avondklok zouden zijn.
Misschien is er te veel bezuinigd als de gezondheidszorg het niet meer aan kan? Misschien moeten mensen ook maar gewoon zelf wat meer doen om hun gezondheid op peil te houden, zoals niet obees zijn? Verder misschien maar gewoon alles op zijn natuurlijke beloop laten gaan i.p.v. dit collectieve circus?quote:Op zondag 24 januari 2021 23:01 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Heb je een betere oplossing? Als de gezondheidszorg instort wordt niemand er beter van?
Ik zie wel 2 duidelijke verbetergebieden trouwens:
- vaccinatie snelheid. Waarom lopen we zo achter?
- thuiswerken. Waarom werken er nog zoveel mensen niet vanuit huis terwijl dat wel kan?
Ik ben er ook beetje bang voor. Zeker als je dit soort berichten leest :quote:Op zondag 24 januari 2021 22:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
We weten niet wat het politieke doel is. Ik heb meer het idee dat er geen doel achter zit, dat er vooral boosheid is en dat die nu tot uiting komt.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De avondklok opgeheven krijgen is het politieke doel, de rellen zijn maatschappij-ontwrichtend.
Kun je voorstellen dat je al maanden (horeca) of weken (winkels) gesloten bent en dat deze relschoppers nu je winkel of horecagelegenheid slopen? En het gebeurt. Vriend van me in Eindhoven met een horecagelegenheid ziet die van een vriendin gesloopt worden. Dat is maatschappij-ontwrichtend en bepaald niet gericht op een van de partijen zoals teststraten en ziekenhuizen die mede oorzaak van de avondklok zouden zijn.
Als er nog onzekerheid is op dat vlak is niet zo raar om voorzichtig te zijn toch? Anders krijg je later weer de rapporten lagen er maar ze deden er niks aan.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben er ook beetje bang voor. Zeker als je dit soort berichten leest :
[ twitter ]
Ja het is nog te vroeg om het echt zeker te weten, maar het is natuurlijk wel interessant om in de gaten te houden.
En voetbalvelden!quote:Op zondag 24 januari 2021 23:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Buitenlucht is gezond hè! En daar vinden geen besmettingen plaats. Behalve in bossen.
Ik ben bang dat je een verkeerd beeld van het OMT hebt: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omtquote:Op zondag 24 januari 2021 23:03 schreef DireStraits7 het volgende:
Sowieso, dat hele gekanker op dat OMT alsof ze 0 rekening houden met sociaal-emotionele gevolgen... Hoe kortzinnig wil je het hebben? Ik ben het absoluut niet altijd met het OMT eens, maar ik zie ook wel dat ze echt wel aan meer dingen denken dan aan het virus.
Gisteren The Purge gekeken, het heeft er wel wat van weg.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:07 schreef eragon2890 het volgende:
Maar serieus, dit is echt vermakelijk om te volgen met snacks.Vooral dat gestolen politiebusje, ik ging dood, zo'n hilarische plottwist!
Morgen hopelijk weer een spannende aflevering van de realityserie "Nederland: de ondergang".
Nu te volgen op "newsflix", voor wanneer het nieuws beter is dan netflix!
Ik ga lachen als het allemaal voor niets blijkt te zijn voor de verkiezingen, dat zou nog een mooie plottwist zijn, dan wordt het extra spannend!! Wie wint de zetels? Houd Rutte z'n lead??quote:Op zondag 24 januari 2021 23:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben er ook beetje bang voor. Zeker als je dit soort berichten leest :
[ twitter ]
Ja het is nog te vroeg om het echt zeker te weten, maar het is natuurlijk wel interessant om in de gaten te houden.
Ja dat wel. Wilde eigenlijk vanalles doen vanavond maar nergens aan toekomen door deze shitshow.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:07 schreef eragon2890 het volgende:
Maar serieus, dit is echt vermakelijk om te volgen met snacks.Vooral dat gestolen politiebusje, ik ging dood, zo'n hilarische plottwist!
Morgen hopelijk weer een spannende aflevering van de realityserie "Nederland: de ondergang".
Zolang het maar niet aan Corona is toch?quote:Op zondag 24 januari 2021 23:03 schreef Sfancta het volgende:
Dat 'gestolen' politiebusje was fake news. Bron: https://www.instagram.com/p/CKcHq5TlxBX/quote:Op zondag 24 januari 2021 23:07 schreef eragon2890 het volgende:
ik ook, veel te leuk dit XDquote:Op zondag 24 januari 2021 23:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat wel. Wilde eigenlijk vanalles doen vanavond maar nergens aan toekomen door deze shitshow.
Zo maar eens de voetbalsamenvattingen kijken
Jammer, ik haat CGI effects, liever echtquote:Op zondag 24 januari 2021 23:09 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Dat 'gestolen' politiebusje was fake news. Bron: https://www.instagram.com/p/CKcHq5TlxBX/
Ik zie de kansen op een coalitie met PVV en FvD opeens erg toenemen.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:08 schreef eragon2890 het volgende:
Ik ga lachen als het allemaal voor niets blijkt te zijn voor de verkiezingen, dat zou nog een mooie plottwist zijn, dan wordt het extra spannend!! Wie wint de zetels? Houd Rutte z'n lead??
als het voor niets was zijn we er toch ook weer snel vanaf maar achteraf is natuurlijk makkelijk oordelenquote:Op zondag 24 januari 2021 23:08 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik ga lachen als het allemaal voor niets blijkt te zijn voor de verkiezingen, dat zou nog een mooie plottwist zijn, dan wordt het extra spannend!! Wie wint de zetels? Houd Rutte z'n lead??
Jordi en Predatorquote:Op zondag 24 januari 2021 22:55 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Hebben 'we'? Gaat de FOK!knokploeg de avondklok persoonlijk handhaven?
Lekker met die 3-4 zetels van de FvD nu.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:09 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik zie de kansen op een coalitie met PVV en FvD opeens erg toenemen.
Ja want de grenzen en horeca hele jaar dichthouden heeft echt een gelijk effect als de avondklokquote:Op zondag 24 januari 2021 23:09 schreef Predator40 het volgende:
zou wat zijn, morgen persconferentie:
we schaffen de avondklok nu af door alle ongeregeldheden maar heel 2021 blijven de grenzen en de horeca dicht.
tot ziens
Ik denk niet dat de rellen dan minder worden, jij?quote:Op zondag 24 januari 2021 23:09 schreef Predator40 het volgende:
zou wat zijn, morgen persconferentie:
we schaffen de avondklok nu af door alle ongeregeldheden maar heel 2021 blijven de grenzen en de horeca dicht.
tot ziens
Om het over 40 jaar daarvoor maar niet te hebben.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:05 schreef capricia het volgende:
Ach. Tijdens de krakersrellen reden er tanks door de straat.
Beetje perspectief.
Ik vernam, ik meen iets op TV, dat men dit weekeinde al iets van 3900 boetes had uitgedeeld en in amsterdam eenkleine 200 arrestaties had gedaan bij de demonstraties.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:58 schreef Faraday01 het volgende:
Als het zo door gaat, gaan we naar recordaantallen boetes en arrestaties
Dat een bijstandseenheid dan op straat komt, is een gevolg eventueel, natuurlijk.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
We weten niet wat het politieke doel is. Ik heb meer het idee dat er geen doel achter zit, dat er vooral boosheid is en dat die nu tot uiting komt.
Natuurlijk is het niet goed te praten dat die gelegenheden, teststraten en ziekenhuizen gesloopt worden. Maar nogmaals, terrorisme heeft wel een wat andere lading dan dat.
Dan heb je niet de politie en ME op straat, dan heb je de bijstandseenheid op straat. Dan heb je wel een situatie waarin met scherp geschoten wordt.
Godver dat gaat een kabinet wordenquote:Op zondag 24 januari 2021 23:09 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik zie de kansen op een coalitie met PVV en FvD opeens erg toenemen.
Dat kan zomaar anders zijn na de verkiezingen.quote:
wat bedoel je?quote:Op zondag 24 januari 2021 23:11 schreef zalkc het volgende:
Beetje rellen is wel gezond voor de jeugd, klote voor degenen die er nadeel van ondervinden, maar we moeten niet ineens doen alsof we hier in Nederland een losgeslagen jeugd hebben.
Ouderen bepalen uiteindelijk wat ze er mee doen, en ik gok dat we nu gewoon eerst de 2 weken uit zitten en dan kijken of er nog genoeg reden is om er mee door te gaan. En hoe meer de jeugd relt hoe sneller de ouderen gaan toegeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |