Dat is een politieke keuze.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Prima, dat is niet in tegenspraak met mijn post. Maar dan moet er dus meer ruimte zijn voor adviserende geluiden vanuit andere takken van wetenschap. Of die nu in het OMT zitten of in een ander T is me om het even.
Hebben 'we'? Gaat de FOK!knokploeg de avondklok persoonlijk handhaven?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoeveel manschappen hebben we paraat ?
Als jij begrijpend lezen hebt gehad, dan weet je ook dat je de hele post moet lezen en niet alleen dat stukje dat je zelf wil gebruiken om conclusies op te baseren.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb begrijpend lezen gehad. Dat wordt gewoon geïmpliceerd.
Dit is de definitie van terrorisme van de AIVD:quote:Op zondag 24 januari 2021 22:53 schreef miss_sly het volgende:
ter·ro·ris·me (het; o)
1
het onder druk zetten van een regering of bevolking door daden van terreur
ter·reur (de; v(m))
1
georganiseerd politiek geweld
Als deze groepen, zoals de geruchten zijn, hebben afgesproken om vanavond op deze manier te rellen, is dat toch een vorm van terrorisme?
We kunnen dit toch niet met droge ogen vergelijken met situaties als Charlie Hebdo?quote:Wat: Formeel: het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
Wie: Personen en organisaties die vanuit bepaalde ideologische overtuigingen bereid zijn om ernstig geweld te plegen.
Dit. Hoe is dit een demonstratie en niet het vernielen van panden van ondernemers die het al moeilijk hebben?quote:
Mag de Duitse politie wel optreden in Nederland eigenlijk? Anders krijg je daar gedoe mee.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Die Duitse politie is gewoon hetzelfde uitgerust en geïnstrueerd hoor. Iets teveel films gekeken?
Dan kunnen we achterlijk veel excessen onder terrorisme gaan scharen. Ik zou hier maar een beetje voorzichtig mee zijn, anders verliest het z'n waarde.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:53 schreef miss_sly het volgende:
ter·ro·ris·me (het; o)
1
het onder druk zetten van een regering of bevolking door daden van terreur
ter·reur (de; v(m))
1
georganiseerd politiek geweld
Als deze groepen, zoals de geruchten zijn, hebben afgesproken om vanavond op deze manier te rellen, is dat toch een vorm van terrorisme?
Die zijn er toch ook, net als economische en ik vind het wel degelijk uitmaken want je moet de beleidsbeslissingen bij de regering laten.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Prima, dat is niet in tegenspraak met mijn post. Maar dan moet er dus meer ruimte zijn voor adviserende geluiden vanuit andere takken van wetenschap. Of die nu in het OMT zitten of in een ander T is me om het even.
Dan vrees ik dat niet alleen de politie maar ook de brandweer capaciteitsgebrek krijgtquote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
"Om onze politiemacht te ontlasten mag u vanaf heden nog maximaal 1 uur per dag buiten zijn, met een bewijs waarom u buiten bent. U mag buiten sporten (in uw eentje) en de hond uitlaten. Indien u boodschappen gaat doen moet u dat aantonen met een boodschappenlijstje, en indien u terugkomt moet u de bon tonen."
Dat is natuurlijk koren op de molen van de complotwappies. Ze vinden de avondklok toch al zo aan de tweede Wereldoorlog denken. :’)quote:Op zondag 24 januari 2021 22:46 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Hoor via meerderen weer dat de Duitse politie onderweg is naar Roermond op moment
Lockdowns werkte de eerste 7 keer niet, maar de 8ste keer misschien wel?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef leolinedance het volgende:
Avondklok in Frankrijk werkt ook super
Grote sprong in aantal coronapatiënten in Franse ziekenhuizen
In een dag zijn in Frankrijk 493 coronapatiënten opgenomen in een ziekenhuis, de grootste stijging sinds half november.
https://www.telegraaf.nl/(...)-franse-ziekenhuizen
Ik vond het ook al een bijzonder verhaal. Ik weet het niet eigenlijk.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mag de Duitse politie wel optreden in Nederland eigenlijk? Anders krijg je daar gedoe mee.
Als men dit inderdaad heeft afgesproken om te doen, uit onvrede met het beleid en met de bedoeling de avondklok opgeheven te krijgen, voldoet dat toch aan je definities?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is de definitie van terrorisme van de AIVD:
[..]
We kunnen dit toch niet met droge ogen vergelijken met situaties als Charlie Hebdo?
Kan binnen een week geen effect hebben op je ziekenhuiscijfers.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef leolinedance het volgende:
In een dag zijn in Frankrijk 493 coronapatiënten opgenomen in een ziekenhuis, de grootste stijging sinds half november.
Had Nederland zich maar hier aan gehouden:quote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef leolinedance het volgende:
Hadden ze zich hier maar aan gehouden...
[ afbeelding ]
Zonder avondklok was het nog veel erger geweest.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef leolinedance het volgende:
Nee, natuurlijk niet. Misschien bij grensoverschrijdende achtervolgingen maar natuurlijk niet bij dr handhaving van de Nederlandsr wet. Netnieuws dus.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:57 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk koren op de molen van de complotwappies. Ze vinden de avondklok toch al zo aan de tweede Wereldoorlog denken. :’)
Mag dat zomaar trouwens? Heeft een Duitse politieagent in Nederland ook maar enige zeggenschap over mij?
mwa ik ben er ook niet blij mee maar dit is niet de manier om ze te beëindigenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
De timing van die avondklok was ook helemaal verkeerd temidden van een dalende trend in de cijfers.
Politiek heeft zich helemaal gek laten maken door de zogenaamde doemscenario's uit Engeland, en van al die horrorscenario's lijkt men nu ook voor een belangrijk deel terug te moeten krabbelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |