Het huidige clubje in het OMT is sowieso juist het probleem.... ze kijken alleen naar het virus, sowieso met valse informatie.....quote:Op zondag 24 januari 2021 22:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
gelukkig maar want die hebben weinig verstand van virussen
Terrorisme is toch heel wat anders en vooral gericht om de staat, samenleving of mensen in de kern omver te werpen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
De presentatrice van Op1 vergeleek het net met terrorisme..
Mijn vader die 30 jaar bij de ggd heeft gewerkt noemt het OMT de gezondheidsdictatuur van het land. Vat het goed samenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, de fout ligt in de structuur rondom de regering, het OMT en het ontbreken van adviesorganen in andere richtingen met een officiële status. Ik reageerde op een post waarin gesteld wordt dat het OMT te ver van de samenleving afstaat omdat ze alleen maar bezig zijn met het virus en niet met welk ander gevolg dan ook. In die context klopt mijn opmerking. De rest is jouw conclusie, maar dat staat niet in mijn post.
Er is een precedent voor, die tijdelijke verzwaring. Je kunt dat dus prima spinnen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ook.dan geef je toe want we weten helemaal niet of de avondklok nog verlengd moet worden vanwege Corona.
Ben ik het op korte termijn mee eens, maar je zult hier toch iets mee moeten. Want de politie kan dit niet langdurig aan en de samenleving ook niet.quote:Er is geen andere optie dan aanpakken. 17 miljoen Nederlanders kijken mee.
Het OMT heeft een adviserende rol over bestrijding van het virus, zij gaan niet over de andere aspecten, dat zou ook niet goed zijn.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, de fout ligt in de structuur rondom de regering, het OMT en het ontbreken van adviesorganen in andere richtingen met een officiële status. Ik reageerde op een post waarin gesteld wordt dat het OMT te ver van de samenleving afstaat omdat ze alleen maar bezig zijn met het virus en niet met welk ander gevolg dan ook. In die context klopt mijn opmerking. De rest is jouw conclusie, maar dat staat niet in mijn post.
Vind ik ook. Maar uiteindelijk zijn regels een middel en geen doel op zichzelf.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij regeltjes belangrijk vond.
Nou ja. Teststraten en ziekenhuizen aanvallen komt wel in de buurt.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet helemaal. Terrorisme heeft als doel een ideologische overtuiging op te dringen (door middel van maatschappij-ontwrichtend geweld). Dit lijkt vooral onvrede te zijn die op een hele verkeerde manier tot uiting komt.
Ik zou heel ver weg blijven van termen als terrorisme.
Gaan de relschoppers dan wel braaf luisteren als ze Duitse kreten en bevelen horen?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:49 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Haha Duitse politie heeft wel wat meer gezag ja.
hoeveel manschappen hebben we paraat ?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is een precedent voor, die tijdelijke verzwaring. Je kunt dat dus prima spinnen.
[..]
Ben ik het op korte termijn mee eens, maar je zult hier toch iets mee moeten. Want de politie kan dit niet langdurig aan en de samenleving ook niet.
ME is nu onderweg van Venlo naar Roermond, volgens 1Limburg.quote:In de Roermondse wijk De Donderberg zijn tientallen relschoppers op straat. Ze kwamen bij elkaar na oproepen op social media. "Het lijkt hier wel een oorlogsgebied"", vertelt een correspondent ter plaatse. "Er wordt vuurwerk afgestoken, winkels vernield en er zouden zelfs winkels geplunderd worden."
"Ich nicht verstehen" en verder rellen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef galantis het volgende:
[..]
Gaan de relschoppers dan wel braaf luisteren als ze Duitse kreten en bevelen horen?
"Om onze politiemacht te ontlasten mag u vanaf heden nog maximaal 1 uur per dag buiten zijn, met een bewijs waarom u buiten bent. U mag buiten sporten (in uw eentje) en de hond uitlaten. Indien u boodschappen gaat doen moet u dat aantonen met een boodschappenlijstje, en indien u terugkomt moet u de bon tonen."quote:Op zondag 24 januari 2021 22:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is een precedent voor, die tijdelijke verzwaring. Je kunt dat dus prima spinnen.
[..]
Ben ik het op korte termijn mee eens, maar je zult hier toch iets mee moeten. Want de politie kan dit niet langdurig aan en de samenleving ook niet.
Moet je Willem vragen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoeveel manschappen hebben we paraat ?
quote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef leolinedance het volgende:
Hadden ze zich hier maar aan gehouden...
[ afbeelding ]
je luistert vanzelf wel met een knuppel in je nek.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef galantis het volgende:
[..]
Gaan de relschoppers dan wel braaf luisteren als ze Duitse kreten en bevelen horen?
Dat ligt aan het oogmerk. Is het plunderen uit geldelijk gewin is het geen terrorisme. Is het om frustraties bot te vieren, is het geen terrorisme. Is het de bedoeling de maatschappij te ontwrichten en democratische besluitvorming te ondermijnen middels geweld, dan is het wel degelijk terrorisme.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben daar tegen en wil het op geen enkele manier bagataliseren of wat dan ook. Maar ik denk dat je voorzichtig moet zijn met het label terreur. Dat is nogal iets.
Boze Feyenoord hooligans zijn toch ook geen terroristen?
quote:Burgemeester Scholten heeft per direct een noodbevel uitgevaardigd voor de stadsdelen Venlo en Blerick. Mensen mogen daar door de politie zonder reden gefouilleerd worden. Het noodbevel kan nog een noodverordening worden die dan voor langere tijd geldt.
Prima, dat is niet in tegenspraak met mijn post. Maar dan moet er dus meer ruimte zijn voor adviserende geluiden vanuit andere takken van wetenschap. Of die nu in het OMT zitten of in een ander T is me om het even.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het OMT heeft een adviserende rol over bestrijding van het virus, zij gaan niet over de andere aspecten, dat zou ook niet goed zijn.
Ik heb begrijpend lezen gehad. Dat wordt gewoon geïmpliceerd.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
De rest is jouw conclusie, maar dat staat niet in mijn post.
Die Duitse politie is gewoon hetzelfde uitgerust en geïnstrueerd hoor. Iets teveel films gekeken?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je luistert vanzelf wel met een knuppel in je nek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |