quote:Op zondag 24 januari 2021 22:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Had Nederland zich maar hier aan gehouden:
[ afbeelding ]
Ja en nee. Het komt wel eens voor dat buitenlandse politie in NL is. Bijvoorbeeld de Fransen bij de tourstart. Maar het is wel gedoe, zeker als er geweld bij betrokken is. Daarom leek het me ook sterk.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mag de Duitse politie wel optreden in Nederland eigenlijk? Anders krijg je daar gedoe mee.
Zeker. Maar dat betekent dus ook dat het OMT alleen moet adviseren, en niet op de beleidsstoel moet gaan zitten. Ik heb het idee dat dat nog wel eens door elkaar loopt, vooral in talkshows.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die zijn er toch ook, net als economische en ik vind het wel degelijk uitmaken want je moet de beleidsbeslissingen bij de regering laten.
Nee, maar je kunt op je vingers natellen dat dit soort excessen gaan plaats vinden. Dat is gewoon menselijke psychologie voor dummies.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa ik ben er ook niet blij mee maar dit is niet de manier om ze te beëindigen
Ja maar met de avondklok kan je nu heel makkelijk handhaven hoor!!quote:Op zondag 24 januari 2021 22:58 schreef HPoi het volgende:
De avond klok was toch juist om dit soort excessen te voorkomen! Ipv feestjes vieren gooit men nu stenen.
Oh maar dat is de schuld van rellende jongeren, die op weg naar het rellen ook nog eens schijnen te feesten en de dag erna in geuren en kleuren aan hun oma vertellen wat ze hebben gedaan. Door hun opwinding spreken ze echter met dusdanig veel consumptie dat er na een paar goede voltreffers de oma's in kwestie covid krijgen en linea recta op de IC belanden.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef leolinedance het volgende:
Avondklok in Frankrijk werkt ook super
Grote sprong in aantal coronapatiënten in Franse ziekenhuizen
In een dag zijn in Frankrijk 493 coronapatiënten opgenomen in een ziekenhuis, de grootste stijging sinds half november.
https://www.telegraaf.nl/(...)-franse-ziekenhuizen
Ik vind van niet. Ik vind sowieso dat de term 'terrorisme' op dit moment veel te makkelijk gebruikt wordt.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als men dit inderdaad heeft afgesproken om te doen, uit onvrede met het beleid en met de bedoeling de avondklok opgeheven te krijgen, voldoet dat toch aan je definities?
Heb je een betere oplossing? Als de gezondheidszorg instort wordt niemand er beter van?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:57 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Lockdowns werkte de eerste 7 keer niet, maar de 8ste keer misschien wel?
Ja dat kon echt niet ongelukkiger. Nu was het compleet ongeloofwaardig. Had dan tenminste nog even gewacht tot er weer een stagnatie plaatsvond, als die er al zou komen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
De timing van die avondklok was ook helemaal verkeerd temidden van een dalende trend in de cijfers.
Politiek heeft zich helemaal gek laten maken door de zogenaamde doemscenario's uit Engeland, en van al die horrorscenario's lijkt men nu ook voor een belangrijk deel terug te moeten krabbelen.
Krijgt Gommers toch nog gelijk.
Klopt, maar mensen, niet speciaal Nederlanders, zijn eigenwijze varkens die veel beter in staat zijn om kritiek op een ander te hebben dan op zich zelf (ik was in de stad om een eiersnijder te kopen en de winkelstraat was stampvol!!). Daarom kan het in autoritaire staten nog wel lukken om iedereen naar binnen te knuppelen, maar hier moet iedereen het er eerste over eens zijn, en als het zover is moeten we ons ook nog eens inhouden om niet even snel....quote:Op zondag 24 januari 2021 22:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Had Nederland zich maar hier aan gehouden:
[ afbeelding ]
Is allemaal een overblijfsel van 9/11, de War on Terror, noem het allemaal maar op. Ieder kutjoch dat een steen gooit is een terrorist.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Ik vind sowieso dat de term 'terrorisme' op dit moment veel te makkelijk gebruikt wordt.
Daarbij, hoe is het proberen de avondklok opgeheven te krijgen maatschappij-ontwrichtend? Ik praat dit echt niet goed, maar terrorisme zie ik wel echt als iets dat vele malen zwaarder is nog. Een aanslag plegen met als doel veranderingen te bewerkstelligen, dat soort dingen.
Ik heb gewoon je hele post gequote. Als je wat anders bedoelt, had je dat beter uit moeten leggen. En misschien niet moeten reageren op stompzinnige posts.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als jij begrijpend lezen hebt gehad, dan weet je ook dat je de hele post moet lezen en niet alleen dat stukje dat je zelf wil gebruiken om conclusies op te baseren.
Zijn ze in ieder geval buiten.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:58 schreef HPoi het volgende:
De avond klok was toch juist om dit soort excessen te voorkomen! Ipv feestjes vieren gooit men nu stenen.
Zolang ze geen gele strepen op hun jas hebben vind ik het prima. Collateral damagequote:Op zondag 24 januari 2021 23:03 schreef Sfancta het volgende:
https://fb.watch/3dG13QAJ1F/
Vroeg of laat gaan er doden vallen, mocht dit zo doorgaan.
Nou ja, avondklok weer afschaffen, is een verandering toch?quote:Op zondag 24 januari 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Ik vind sowieso dat de term 'terrorisme' op dit moment veel te makkelijk gebruikt wordt.
Daarbij, hoe is het proberen de avondklok opgeheven te krijgen maatschappij-ontwrichtend? Ik praat dit echt niet goed, maar terrorisme zie ik wel echt als iets dat vele malen zwaarder is nog. Een aanslag plegen met als doel veranderingen te bewerkstelligen, dat soort dingen.
De avondklok opgeheven krijgen is het politieke doel, de rellen zijn maatschappij-ontwrichtend.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
tjaquote:Op zondag 24 januari 2021 23:03 schreef Sfancta het volgende:
https://fb.watch/3dG13QAJ1F/
Vroeg of laat gaan er doden vallen, mocht dit zo doorgaan.
Buitenlucht is gezond hè! En daar vinden geen besmettingen plaats. Behalve in bossen.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zijn ze in ieder geval buiten.
De teststraat in urk denkt daar misschien anders over... of zou nog denken als die niet is afgefakkeld...quote:Op zondag 24 januari 2021 23:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De avondklok opgeheven krijgen is het politieke doel, de rellen zijn maatschappij-ontwrichtend.
Kun je voorstellen dat je al maanden (horeca) of weken (winkels) gesloten bent en dat deze relschoppers nu je winkel of horecagelegenheid slopen? En het gebeurt. Vriend van me in Eindhoven met een horecagelegenheid ziet die van een vriendin gesloopt worden. Dat is maatschappij-ontwrichtend en bepaald niet gericht op een van de partijen zoals teststraten en ziekenhuizen die mede oorzaak van de avondklok zouden zijn.
Misschien is er te veel bezuinigd als de gezondheidszorg het niet meer aan kan? Misschien moeten mensen ook maar gewoon zelf wat meer doen om hun gezondheid op peil te houden, zoals niet obees zijn? Verder misschien maar gewoon alles op zijn natuurlijke beloop laten gaan i.p.v. dit collectieve circus?quote:Op zondag 24 januari 2021 23:01 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Heb je een betere oplossing? Als de gezondheidszorg instort wordt niemand er beter van?
Ik zie wel 2 duidelijke verbetergebieden trouwens:
- vaccinatie snelheid. Waarom lopen we zo achter?
- thuiswerken. Waarom werken er nog zoveel mensen niet vanuit huis terwijl dat wel kan?
Ik ben er ook beetje bang voor. Zeker als je dit soort berichten leest :quote:Op zondag 24 januari 2021 22:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
De timing van die avondklok was ook helemaal verkeerd temidden van een dalende trend in de cijfers.
Politiek heeft zich helemaal gek laten maken door de zogenaamde doemscenario's uit Engeland, en van al die horrorscenario's lijkt men nu ook voor een belangrijk deel terug te moeten krabbelen.
We weten niet wat het politieke doel is. Ik heb meer het idee dat er geen doel achter zit, dat er vooral boosheid is en dat die nu tot uiting komt.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De avondklok opgeheven krijgen is het politieke doel, de rellen zijn maatschappij-ontwrichtend.
Kun je voorstellen dat je al maanden (horeca) of weken (winkels) gesloten bent en dat deze relschoppers nu je winkel of horecagelegenheid slopen? En het gebeurt. Vriend van me in Eindhoven met een horecagelegenheid ziet die van een vriendin gesloopt worden. Dat is maatschappij-ontwrichtend en bepaald niet gericht op een van de partijen zoals teststraten en ziekenhuizen die mede oorzaak van de avondklok zouden zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |