Waar ze vanuit gaan: strengere maatregelen = minder besmettingen = minder opnames = ziekenhuizen lopen wat sneller leeg = sneller versoepelingen. Geen hele rare gedachten.quote:Op zondag 24 januari 2021 17:02 schreef Piles het volgende:
[..]
aanvullend:
in hoeverre helpen nóg strengere maatregelen tegen minder bezetting in de ziekenhuizen? Of is dat gebaseerd op aannames + baadt het niet dan, dan schaadt het niet?
'Niets doen helpt in elk geval niet' lijkt tegenwoordig voldoende argument voor welke maatregel dan ook.quote:Op zondag 24 januari 2021 17:02 schreef Piles het volgende:
[..]
aanvullend:
in hoeverre helpen nóg strengere maatregelen tegen minder bezetting in de ziekenhuizen? Of is dat gebaseerd op aannames + baadt het niet dan, dan schaadt het niet?
Ik kan alleen de status van mijn eigen ziekenhuis inzien: overvol. Weer anesthesie personeel van de operatiekamers gehaald om voldoende bevoegd toezicht op beademing te hebben.quote:
Wat volgens mij geen argument maar een vraag?quote:Op zondag 24 januari 2021 17:04 schreef ETA het volgende:
[..]
Weer dezelfde kul argument dat iedere keer wordt aangedragen. Dit geeft aan dat je niet op antwoorden uit bent, alleen maar stoer wil doen als een 11-jarige op het plein tijdens de pauze op de basisschool.
De ziekenhuizen liggen niet vol. Gelukkigquote:Op zondag 24 januari 2021 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er gaan geen grote opstanden komen zolang de ziekenhuizen vol liggen.
tuurlijk kan dat wel. Bij de BLM demonstraties is het ook niet gigantisch uit de klauwen gelopen toch? Of bij andere demonstraties?quote:Op zondag 24 januari 2021 17:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat laatste wat je zegt werkt natuurlijk niet zo. Je kan als ME geen onderscheid gaan maken tussen mensen die daar staan. Als je na uren waarschuwen daar nog steeds bent aanvaard je de risico's wat mij betreft.
Is het netjes? Mwah, niet echt. Heb ik medelijden met ze? Mwah, niet echt.
Waarschijnlijk niet heel erg vol meer, want Kuipers staat niet meer elke avond voor de camera om dat te melden.quote:
Ik stel een serieuze vraag. Als ik de IC cijfers vergelijk met maart dan denk ik, goh er is nog genoeg ruimte.quote:Op zondag 24 januari 2021 17:04 schreef ETA het volgende:
[..]
Weer dezelfde kul argument dat iedere keer wordt aangedragen. Dit geeft aan dat je niet op antwoorden uit bent, alleen maar stoer wil doen als een 11-jarige op het plein tijdens de pauze op de basisschool.
Ik sta er niet graag bij op het moment dat je dat tegen zorgpersoneel zegt.quote:Op zondag 24 januari 2021 17:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De ziekenhuizen liggen niet vol. Gelukkig
Bedankt voor je antwoordquote:Op zondag 24 januari 2021 17:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik kan alleen de status van mijn eigen ziekenhuis inzien: overvol. Weer anesthesie personeel van de operatiekamers gehaald om voldoende bevoegd toezicht op beademing te hebben.
En dat aangevuld met absoluut het maximum aan spoed-operaties voor cardio en oncologie afgelopen week om achterstanden te voorkomen, maar het extreem druk, met daarmee nog verder uitputtend effect.
Want alleen naar de cijfertjes kijken zegt niets; er is onderliggend een langdurige over-bevraging geweest, en daardoor hoog ziekteverzuim, niet invullen van vacatures. Vergrijzing is ook echt in getal merkbaar.
Als er 100 bedden vrij zijn volgens lijstjes met nummertjes, betekent dat niet dat er 300 medewerkers (die heb je nodig voor 100 bedden, per dienst) op een stoel klaarzitten. -die- zijn er niet.quote:Op zondag 24 januari 2021 17:05 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik stel een serieuze vraag. Als ik de IC cijfers vergelijk met maart dan denk ik, goh er is nog genoeg ruimte.
Deze maatregelen zijn gericht op de piek die verwacht wordt in de ICs eind maart begin april. Hoe vol ICs nu liggen wordt niet beïnvloed door deze maatregelen.quote:
Hoeveel het helpt is de grote vraag, maar het is al vele malen uitgelegd, zowel hier als door de regering, dat men op dit moment geen risico kan nemen.quote:Op zondag 24 januari 2021 17:02 schreef Piles het volgende:
[..]
aanvullend:
En het vermogen om verder te denken dan dit lukt je niet?quote:Op zondag 24 januari 2021 17:03 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik noem geen getal. Het is gewoon een feit dat het voor een klein percentage van de bevolking geldt.
Er wordt altijd uitgegaan van het slechts mogelijke scenario. Exponentiële groei, volle ziekenhuizen, ambulances 3 uren voor de deur, Jan die niet terecht kan met zijn blindedarm ontsteking. We vergeten voor het gemak even dat 3 miljoen Nederlanders inmiddels al besmet geraakt zijn en dit dus een behoorlijke remmende werking kan hebben op die exponentiële groei waar men zo bang voor is. Misschien blijft het ook wel steken op max 7.000 besmettingen per dag als we alles loslaten, we weten het niet.quote:Op zondag 24 januari 2021 17:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waar ze vanuit gaan: strengere maatregelen = minder besmettingen = minder opnames = ziekenhuizen lopen wat sneller leeg = sneller versoepelingen. Geen hele rare gedachten.
Als je blind bent of een IQ van 50 hebt moet je geen ME’er worden.quote:Op zondag 24 januari 2021 17:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat laatste wat je zegt werkt natuurlijk niet zo. Je kan als ME geen onderscheid gaan maken tussen mensen die daar staan. Als je na uren waarschuwen daar nog steeds bent aanvaard je de risico's wat mij betreft.
Is het netjes? Mwah, niet echt. Heb ik medelijden met ze? Mwah, niet echt.
lees even boven je......postings van mensen die in een ziekenhuis werkenquote:Op zondag 24 januari 2021 17:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, dan is neerknuppelen wellicht niet heel handig nu. Maar ja, boeiend!quote:Op zondag 24 januari 2021 17:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lees even boven je......postings van mensen die in een ziekenhuis werken
quote:Op zondag 24 januari 2021 17:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
quote:Op zondag 24 januari 2021 17:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik kan alleen de status van mijn eigen ziekenhuis inzien: overvol. Weer anesthesie personeel van de operatiekamers gehaald om voldoende bevoegd toezicht op beademing te hebben.
En dat aangevuld met absoluut het maximum aan spoed-operaties voor cardio en oncologie afgelopen week om achterstanden te voorkomen, maar het extreem druk, met daarmee nog verder uitputtend effect.
Want alleen naar de cijfertjes kijken zegt niets; er is onderliggend een langdurige over-bevraging geweest, en daardoor hoog ziekteverzuim, niet invullen van vacatures. Vergrijzing is ook echt in getal merkbaar.
Dus wat gebeurd er dan als je de maatregelen opheft? Dan krijg je weer dezelfde situatie. Iets van ezel en een steen...quote:Op zondag 24 januari 2021 17:05 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik stel een serieuze vraag. Als ik de IC cijfers vergelijk met maart dan denk ik, goh er is nog genoeg ruimte.
Niet deze 'discussie' weer...quote:Op zondag 24 januari 2021 17:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lees even boven je......postings van mensen die in een ziekenhuis werken
Ga het ze vragen of zoek zelf even watquote:Op zondag 24 januari 2021 17:05 schreef leolinedance het volgende:
Is het al bekend waarom youtube die webcams eraf gegooid had? Is het al terug?
Iemand een linkje misschien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |