Die 24/7 is.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:30 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ik kan het eigenlijk niet vinden. Welke avondklok hebben ze in GB?
ze willen naar 1 miljoen per week......quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeggen ze ook iets over de opschaling? Dat kan toch niet zo doorgaan
Angst voor B117 variant lijkt de enige motivatie te zijn die politici op dit moment hebben.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het opgegeven. De wegen van De Jonge zijn ondoorgrondelijk. Weken hamert ie op zorgvuldigheid en mag er niks gezegd worden want “wij doen het zorgvuldig.” En dan gaat ie nu tegen waarschuwingen van de fabrikant in ineens gokken met die tweede prik. Ik snap er niks meer van.
Vandaar dat ik zei dat het lijkt of ze in paniek zijn. Het zorgvuldig argument was er één tot de B117 variant kwam. Daarna werd het versneld voor huisartsen en toen toch weer niet. Later toch weer wel, en ook voor ouderen. Gingen ze onderzoeken of Pfizer ook kon etc.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het opgegeven. De wegen van De Jonge zijn ondoorgrondelijk. Weken hamert ie op zorgvuldigheid en mag er niks gezegd worden want “wij doen het zorgvuldig.” En dan gaat ie nu tegen waarschuwingen van de fabrikant in ineens gokken met die tweede prik. Ik snap er niks meer van.
Klopt niks van. Maar ik snap dat je zegt om je punt te maken hoe goed wij het Nederland wel niet hebben. Je mag namelijk gewoon naar buiten en met 1 iemand buiten zijn om te sporten bv.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Je mag sws niet buiten zonder hont.
Of geldige reden. 0 bezoek en zo voorts.
Ja. Dat gaat niet goed hier hè. Dat vaccineren. Moeilijk moeilijk. Niet gewoon gaan.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:34 schreef Gretzl het volgende:
Nieuwsuur nu. Nederland nog steeds het langzaamste met vaccineren van vrijwel alle Europese landen![]()
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-van-22-januari.html
En de Haagse kliek waar Omtzigt het een paar dagen geleden het nog even had. Het is belangrijker was de partijvoorzitter wil, dan wat de kiezer wil. De gelederen gesloten houden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Angst.
En omdat de tegenbeweging in Nederland voor een te groot deel bestaat uit wappies die het rationele debat in de weg zitten.
Fixedquote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Angst voor B117 variant lijkt de het enige motivatie excuus te zijn die politici op dit moment hebben.
Helaas hebben de wappies een te "luide stem". Wat ook vervelend is, is dat ze redelijke tegengeluiden dan meteen claimen en hun wappiedraai eraan geven.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Angst.
En omdat de tegenbeweging in Nederland voor een te groot deel bestaat uit wappies die het rationele debat in de weg zitten.
12 meningen zijn er best veel vergeleken met andere landen. Zomaar een gedachte.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
En de Haagse kliek waar Omtzigt het een paar dagen geleden het nog even had. Het is belangrijker was de partijvoorzitter wil, dan wat de kiezer wil. De gelederen gesloten houden.
Anders kun je de draai van D66 niet verklaren en dan was er geen avondklok geweest. En op welke punten was de stemming ook anders uitgevallen?
Sowieso mooi om te zien hoe een hele fractie als donderslag bij heldere hemel van gedachte veranderd. Vrijdag, jongens jullie zijn voor. Maandag, jongens de hoge heren dit weekend overlegd nu zijn jullie tegen. En niemand die moeilijk doet. Als je eens dwars doet, wordt er zelfs een dag naar je vernoemd. Wij hebben 150 kamerleden, maar slechts 12 meningen/partijen, Art. 67 lid 3 grondwet is in Nederland al jaren een wassen neus
Ik wil ook wel eens wat.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze willen naar 1 miljoen per week......
Rondom versnellingen is het gewoon politieke onmacht van De Jonge. Die is totaal niet in control.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vandaar dat ik zei dat het lijkt of ze in paniek zijn. Het zorgvuldig argument was er één tot de B117 variant kwam. Daarna werd het versneld voor huisartsen en toen toch weer niet. Later toch weer wel, en ook voor ouderen. Gingen ze onderzoeken of Pfizer ook kon etc.
En toch vind ik dit lastig. De oud-directeur infectieziekten van het RIVM die de huidige directeur infectieziekten af zit te kraken. Dezelfde oud-directeur infectieziekten die dit zei in een interview:quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:34 schreef Gretzl het volgende:
Nieuwsuur nu. Nederland nog steeds het langzaamste met vaccineren van vrijwel alle Europese landen![]()
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-van-22-januari.html
Juist Coutinho zou naar mijn mening heel goed moeten begrijpen hoe moeilijk het is op die positie te zitten. Het siert hem wat mij betreft niet dat hij zo reageert.quote:Dat hij het afgelopen jaar keihard heeft moeten werken, dat vond hij niet erg. Wat hem wel heeft dwarsgezeten, vertelt Roel Coutinho, is het wantrouwen waar hij op stuitte. „Je stelt je integer op, zoals je als arts gewend bent. En dan word je soms weggezet als een schurk. Dat vond ik onaangenaam.”
Huidige tussenstand is schandalig. Zoveelste faal in het Nederlandse beleidquote:
Ik vermoed zomaar dat er vaccins voor onze neus zijn weggekocht.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:40 schreef trein2000 het volgende:
Maar dit is anders, lijkt inderdaad pure paniek. Heel erg opvallend. Dan ga je je toch ergens afvragen of zij dingen weten die wij niet weten.
Ik kan die draai prima verklaren. Want als het op pak hem beet 17 maart helemaal uit de hand is gelopen en jij hebt tegen de avondklok gestemd als partij kun je zwaaien naar je zeteltjes.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
En de Haagse kliek waar Omtzigt het een paar dagen geleden het nog even had. Het is belangrijker was de partijvoorzitter wil, dan wat de kiezer wil. De gelederen gesloten houden.
Anders kun je de draai van D66 niet verklaren en dan was er geen avondklok geweest. En op welke punten was de stemming ook anders uitgevallen?
Sowieso mooi om te zien hoe een hele fractie als donderslag bij heldere hemel van gedachte veranderd. Vrijdag, jongens jullie zijn voor. Maandag, jongens de hoge heren dit weekend overlegd nu zijn jullie tegen. En niemand die moeilijk doet. Als je eens dwars doet, wordt er zelfs een dag naar je vernoemd. Wij hebben 150 kamerleden, maar slechts 12 meningen/partijen, Art. 67 lid 3 grondwet is in Nederland al jaren een wassen neus
Dat is een groot probleem ja.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Helaas hebben de wappies een te "luide stem". Wat ook vervelend is, is dat ze redelijke tegengeluiden dan meteen claimen en hun wappiedraai eraan geven.
Jee. 1 iemand buiten.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:38 schreef CR7 het volgende:
[..]
Klopt niks van. Maar ik snap dat je zegt om je punt te maken hoe goed wij het Nederland wel niet hebben. Je mag namelijk gewoon naar buiten en met 1 iemand buiten zijn om te sporten bv.
Ja, maar wie moet er dan bij Nieuwsuur gaan zitten om als expert commentaar te geven? Ik vind het grootste deel van de kritiek van Coutinho gewoon terecht.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
En toch vind ik dit lastig. De oud-directeur infectieziekten van het RIVM die de huidige directeur infectieziekten af zit te kraken. Dezelfde oud-directeur infectieziekten die dit zei in een interview:
[..]
Juist Coutinho zou naar mijn mening heel goed moeten begrijpen hoe moeilijk het is op die positie te zitten. Het siert hem wat mij betreft niet dat hij zo reageert.
Ze zijn de weg al heel lang geleden kwijtgeraakt en dat begon als met die mammoettanker die het levensgevaarlijke virus met kapotwassen van handen moest wegtrappen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
dat krijg je ervan als je pas in december gaat voorbereiden, en daarna de vaccinatieplanning nog eens 5 keer wijzigt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:41 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Huidige tussenstand is schandalig. Zoveelste faal in het Nederlandse beleid
[ afbeelding ]
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
Andere users hebben al eens gegokt op het effect van de verkiezingen, men wil koste wat het kost voorkomen dat we dan in een situatie met stijgende cijfers zitten. Ik ben geneigd het daar mee eens te zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rondom versnellingen is het gewoon politieke onmacht van De Jonge. Die is totaal niet in control.
Maar dit is anders, lijkt inderdaad pure paniek. Heel erg opvallend. Dan ga je je toch ergens afvragen of zij dingen weten die wij niet weten.
Per wanneer? Dit jaar graag nogquote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze willen naar 1 miljoen per week......
Dat is nogal een beschuldiging, als je dit soort zaken gaat rondstrooien dan verwacht ik dat je wat meer op tafel legt dan dit, eigenlijk. Anders verwijs ik dit naar BNW.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:41 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik vermoed zomaar dat er vaccins voor onze neus zijn weggekocht.
Kun je ook omkeren natuurlijk. Juist het feit dat dat soort mensen het nodig vinden om naar voren te stappen geeft te denken.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
En toch vind ik dit lastig. De oud-directeur infectieziekten van het RIVM die de huidige directeur infectieziekten af zit te kraken. Dezelfde oud-directeur infectieziekten die dit zei in een interview:
[..]
Juist Coutinho zou naar mijn mening heel goed moeten begrijpen hoe moeilijk het is op die positie te zitten. Het siert hem wat mij betreft niet dat hij zo reageert.
Ach, volgens mij zou het in alle prognoses pas in mei volledig uit de klauwen lopen. Dus voor de verkiezen was er niet echt gevaar.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kan die draai prima verklaren. Want als het op pak hem beet 17 maart helemaal uit de hand is gelopen en jij hebt tegen de avondklok gestemd als partij kun je zwaaien naar je zeteltjes.
Nou jee we mogen hier op een doordeweekse werkdag 1 iemand op bezoek krijgen na etenstijd en half 9 (als je nog op tijd thuis wil zijn). Daar krijg je geen boa of agent aan je kont als je 9 uur in de avond buiten staat.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Jee. 1 iemand buiten.
En hoeveel mag je binnen ontvangen?
Mag je überhaupt op bezoek bij een ander?
Mwah, die kerel is al maanden bezig met mediaoptredens alleen maar om het RIVM af te kraken. Ik zie geen reden hem als betrouwbare bron te beschouwen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kun je ook omkeren natuurlijk. Juist het feit dat dat soort mensen het nodig vinden om naar voren te stappen geeft te denken.
weet je nog met het testen ?quote:
Nah, dat is niet zo, publiciteit alleen is genoeg voor de meeste mensen om hun perspectief kwijt te raken.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kun je ook omkeren natuurlijk. Juist het feit dat dat soort mensen het nodig vinden om naar voren te stappen geeft te denken.
Door teletekst krijgt het nog een zwaarder gevoel.quote:
Vergeet Q3 klaar met vaccineren in NL maar gewoon. Plak er maar een kwartaal aan vast, ook al gelet op ons tempo.quote:
Hij heeft gewoon gelijkquote:'Als ik kijk hoe Israël onder militaire verantwoordelijkheid in razend tempo de hele bevolking vaccineert dan kan het dus wel.'
ik zeg het eerste halfjaar van 2021 even gedag......quote:
Dan krijgen we uiteindelijk nog steeds meer van AZ dan van Moderna.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat AstraZeneca begint ook steeds meer een flop te worden...
Een stukje electorale angst zal vast meespelen. Maar ik vind dat toch een wat magere verklaring voor wat zo van buiten toch wel op een aanzienlijke mate van paniek lijkt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Andere users hebben al eens gegokt op het effect van de verkiezingen, men wil koste wat het kost voorkomen dat we dan in een situatie met stijgende cijfers zitten. Ik ben geneigd het daar mee eens te zijn.
Alsjeblieft:quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:44 schreef Tijger_m het volgende:
Dat is nogal een beschuldiging, als je dit soort zaken gaat rondstrooien dan verwacht ik dat je wat meer op tafel legt dan dit, eigenlijk. Anders verwijs ik dit naar BNW.
quote:
zijn te weinig vaccins voor, en vooral nu we veel minder AstraZeneca vaccins krijgen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:46 schreef Gretzl het volgende:
Roel Coutinho in @:Nieuwsuur:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk
Moet je wel voldoende vaccins hebben.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk
Moderna is pas in december gekocht, überhaupt een wonder dat we daar al zo snel wat van hebben.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:47 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dan krijgen we uiteindelijk nog steeds meer van AZ dan van Moderna.
Je zou ook omgekeerd kunnen concluderen dat wanneer vrijwel alle experts die niet gelieerd zijn aan het RIVM/OMT al maanden het Nederlandse coronabeleid tot de grond toe afkraken, dat ze waarschijnlijk voor een aanzienlijk deel gelijk hebben. Als het allemaal zo fantastisch zou gaan had je die kritiek echt niet gehoord van C19 Red Team, Coutinho, Osterhaus etc.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mwah, die kerel is al maanden bezig met mediaoptredens alleen maar om het RIVM af te kraken. Ik zie geen reden hem als betrouwbare bron te beschouwen.
Hij kan prima als expert commentaar geven, begrijp me niet verkeerd. Maar het afvallen van de huidige mensen van het RIVM vind ik zwak, zeker als hij in het artikel wat ik postte aangeeft dat hij het er zo moeilijk mee had dat er zoveel kritiek was.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:42 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, maar wie moet er dan bij Nieuwsuur gaan zitten om als expert commentaar te geven? Ik vind het grootste deel van de kritiek van Coutinho gewoon terecht.
We weten uiteraard niet hoe goed het was verlopen als hij nog op de positie van Van Dissel had gezeten.
Dit is een beetje alsof de oude directeur van een bedrijf de nieuwe directeur afbrandt op basis van hoe het vroeger werkte toen hij er nog zat.quote:Misschien was dit overigens de laatste keer dat de wereld in allerijl op een grieppandemie moest reageren. Volgens de statistieken zal de volgende pandemie zich pas over dertig jaar voordoen. En tegen die tijd beschikken we vermoedelijk al over vaccins die bescherming bieden tegen meerdere griepvirussen tegelijk. „Er wordt hard gewerkt aan vaccins die breder werken”, zegt Coutinho, „ook tegen een nieuwe pandemie.”
Wij zijn geen Israël en ik hoop dat men 's gaat stoppen met wijzen dat het elders -en daar slechter of beter is.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk
Tsja, en waarom zijn andere landen dan wel veel beter voorbereid? Als je te weinig vaccins hebt ingekocht is dat wederom onkunde imoquote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zijn te weinig vaccins voor, en vooral nu we veel minder AstraZeneca vaccins krijgen.
Sinds wanneer zouden we van AZ in het eerste kwartaal zo'n 2.3 miljoen maar krijgen? Dat was 4.5 miljoen?quote:
Of je moet de vaccinatiefase beter voorbereiden zodat je minder snel tegen tekorten aanloopt. Zoals andere landen wel beter voor elkaar hebben blijkbaarquote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moet je wel voldoende vaccins hebben.
Europa he....word eerlijk verdeeld.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:49 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Tsja, en waarom zijn andere landen dan wel veel beter voorbereid? Als je te weinig vaccins hebt ingekocht is dat wederom onkunde imo
We hebben aan het eind van de rit genoeg om Nederland zo'n 2-3 keer te vaccineren. Alleen zoals je begrijpt is de nood hoog in de hele wereld. Dus de vaccins worden gewoon in het begin verdeelt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:49 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Tsja, en waarom zijn andere landen dan wel veel beter voorbereid? Als je te weinig vaccins hebt ingekocht is dat wederom onkunde imo
Inderdaad.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Sinds wanneer zouden we van AZ in het eerste kwartaal zo'n 2.3 miljoen maar krijgen? Dat was 4.5 miljoen?
Waar zeg ik dat ze illegaal verkocht zijn?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat onderbouwt in het geheel niet dat ze illegaal verkocht zijn of wel? Nee dus.
En hoe verklaar je dan dat meerdere Europese landen qua percentage al een stuk hoger zitten?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Europa he....word eerlijk verdeeld.
Tenzij het een amateuristisch foutje is van degene die het artikel heeft geschreven. Want hoe kunnen 31 miljoen vaccins voor de EU waar Nederland volgens de verdeelsleutel recht heeft op 3.89% nou 920.000 doses zijn?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad.
[ afbeelding ]
We zijn op magische wijze van 4,5 miljoen via 2,3 miljoen naar minder dan 1 miljoen gegaan
We lijken allemaal vergeten te zijn hoe 'goed' het ging met het vaccin tegen de Mexicaanse Griep. Er waren heel veel mooie woorden, maar uiteindelijk is er maar een heel klein deel van de bevolking echt gevaccineerd als ik me goed herinner. Hij kan mooi roepen dat hij in een week de hele bevolking had kunnen vaccineren, niemand kan het toch controleren.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:49 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je zou ook omgekeerd kunnen concluderen dat wanneer vrijwel alle experts die niet gelieerd zijn aan het RIVM/OMT al maanden het Nederlandse coronabeleid tot de grond toe afkraken, dat ze waarschijnlijk voor een aanzienlijk deel gelijk hebben. Als het allemaal zo fantastisch zou gaan had je die kritiek echt niet gehoord van C19 Red Team, Coutinho, Osterhaus etc.
Dat laatste denk ik ook best vaak.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rondom versnellingen is het gewoon politieke onmacht van De Jonge. Die is totaal niet in control.
Wat je er ook van vindt het is niet netjes om als voormalig bestuurder afbrekend commentaar te geven op de opvolger die hem van zijn plaats heeft verdrongen. Dat doen doen, riekt naar wraak op Jaap.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat zij de tweede vaccin dosis niet in de vriezer hadden liggen (waarvan de afspraak al stond). In Nederland stappen we nu ook een beetje af van die strategie en verhogen we de tijd tussen de twee prikken naar 6 weken.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:53 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En hoe verklaar je dan dat meerdere Europese landen qua percentage al een stuk hoger zitten?
Dat Nederland zo sloom is ligt niet aan de hoeveelheid vaccins, maar aan de gebrekkige organisatie. In Nieuwsuur is het net allemaal toegelicht.
Zoiets kan alleen maagd (knaap) Rutte bedenkenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:54 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
https://www.loketgezondle(...)navirus/seksualiteit
Hier zou wat meer aandacht aan moeten komen, ik zit te denken aan een Postbus51-reclame. Broek omlaag, pik in je hand en rukken voor het vaderland!
Gigantische tegenvaller dit zeg. Wat voor gigantische problemen moeten zich wel niet voor doen in de fabriek als je maar 60% van de beloofde vaccins kan leveren? En wie gaat dan ook zoiets belangrijks in België produceren?quote:'AstraZeneca meldt vertraging in eerste levering vaccins aan EU'
Farmaceut AstraZeneca heeft de Europese Commissie laten weten dat het straks niet de volledige eerste lading bestelde vaccins aan de EU-landen kan leveren, meldt de Duitse krant Bild op basis van bronnen in bedrijfskringen. Volgens persbureau Reuters kan het bedrijf maar 60 procent van de vaccins leveren.
Het vaccin van AstraZeneca en de Universiteit van Oxford wordt momenteel onderzocht door de Europese medicijnwaakhond EMA, die naar verwachting eind januari groen licht zal geven voor het gebruik van het middel.
De 27 Europese lidstaten zouden het eerste kwartaal 80 miljoen doses geleverd krijgen. Dat worden nu zo'n 32 miljoen doses. Ook in het het tweede kwartaal zou de farmaceut meer dan 80 miljoen doses leveren. Het is nog niet duidelijk hoeveel het bedrijf hiervan kan leveren. Nederland heeft een optie voor zeker 12 miljoen doses van dit vaccin.
Volgens een EU-woordvoerder is de productie van het vaccin lager vanwege problemen in een Belgische fabriek waar het vaccin gemaakt wordt.
Maar hebben ze 't echt beter voor elkaar? Het VK heeft nu 5 miljoen mensen gevaccineerd ofzo, maar doet eigenlijk een heel grootschalige proef op de bevolking omdat ze niet weten hoe de effectiviteit van het vaccin is bij maar één prik.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Of je moet de vaccinatiefase beter voorbereiden zodat je minder snel tegen tekorten aanloopt. Zoals andere landen wel beter voor elkaar hebben blijkbaar
Iedereen? Pfizer komt ook uit Belgie, he?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Gigantische tegenvaller dit zeg. Wat voor gigantische problemen moeten zich wel niet voor doen als je maar 60% van de beloofde vaccins kan leveren? En wie gaat dan ook zoiets belangrijks in België produceren?
Je weet dat kippen een resrvoir vormen van allerlei virussen ?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zeg het eerste halfjaar van 2021 even gedag......
ik ga een paar kippen houden en geld sparen ( serieus )
is dat er al doorgeen dan ???quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Omdat zij de tweede vaccin dosis niet in de vriezer hadden liggen (waarvan de afspraak al stond). In Nederland stappen we nu ook een beetje af van die strategie en verhogen we de tijd tussen de twee prikken naar 6 weken.
Het is gewoon vragen om problemenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iedereen? Pfizer komt ook uit Belgie, he?
Het was niet nodig, achteraf, bij de Mexicaanse griep.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
We lijken allemaal vergeten te zijn hoe 'goed' het ging met het vaccin tegen de Mexicaanse Griep. Er waren heel veel mooie woorden, maar uiteindelijk is er maar een heel klein deel van de bevolking echt gevaccineerd als ik me goed herinner. Hij kan mooi roepen dat hij in een week de hele bevolking had kunnen vaccineren, niemand kan het toch controleren.
Iedereen die expert in dat vakgebied is mag aanschuiven. Juist wanneer je zelf op die positie hebt gezeten moet je naar mijn mening terughoudend zijn, want je weet dat je bewust of onbewust de situatie waar je vroeger in zat gaat vergelijken met de huidige situatie, en gegarandeerd dat jij in je hoofd het veel beter zou hebben gedaan.
Kijk voor de grap maar eens naar de gemiddelde aannemer, of IT consultant. Alles wat de vorige gedaan heeft is hoe dan ook beroerd, ook als zij het zelf gedaan hebben en het vergeten zijn. Ik had een keer zo'n elektriciën in huis, die was aan 't afgeven dat het leidingwerk in de meterkast niet netjes was gedaan. Toen hij klaar was met uitrazen zei ik: Dat heb jij 3 jaar geleden aangelegd. Gelijk doodse stilte.
Zijn centraal ingekocht.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Of je moet de vaccinatiefase beter voorbereiden zodat je minder snel tegen tekorten aanloopt. Zoals andere landen wel beter voor elkaar hebben blijkbaar
Vanaf de lente zal het wel weer wat beter gaan.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je weet dat kippen een resrvoir vormen van allerlei virussen ?
Ik zou 2021 maar ook laten voorwat het niet gaat worden.
Het versnelt inmiddels wel al wat en ja, volgens mij had Hugo het er ook al over tijdens de laatste pers conferentie.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is dat er al doorgeen dan ???
voorlopig prikken ze nog niet door
Iemand met een grote zak geld vermoed ik.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Gigantische tegenvaller dit zeg. Wat voor gigantische problemen moeten zich wel niet voor doen in de fabriek als je maar 60% van de beloofde vaccins kan leveren? En wie gaat dan ook zoiets belangrijks in België produceren?
Ik ben daar nu een beetje over aan het lezen ja. Wat ik grappig vind is dat Coutinho op dat moment dus dezelfde zorgen/kritiek had als die het OMT/RIVM nu heeft, maar hij in zijn huidige rol als buitenstaander diezelfde mensen afbrandt. Terwijl hij dus in 2009 aangaf dat hij het er zo moeilijk mee had dat buitenstaanders die niet wisten hoe het daadwerkelijk ging er zoveel meningen over hadden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het was niet nodig, achteraf, bij de Mexicaanse griep.
En er is toen een ENORME berg kritiek geweest op de regering omdat ze zoveel vaccins ingekocht hadden, als ik het mij goed herinner was Wilders toen ook vol op het orgel aan het gaan daarover.
Misschien moeten journalisten daar eens induiken.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad.
[ afbeelding ]
We zijn op magische wijze van 4,5 miljoen via 2,3 miljoen naar minder dan 1 miljoen gegaan
Wellicht is die 2,3 miljoen incl. 2 prikken en die 4,5 het aantal dossissen?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 22:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien moeten journalisten daar eens induiken.
Ik ook niet en met ons vele anderen. Ik begin me serieus zorgen te maken dat Hugo zelf er ook niks ( meer ) van snapt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En hij werd daar toendertijd enorm op afgerekend, inderdaad, dus ik begrijp ook zijn huidige houding niet hierin.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 22:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben daar nu een beetje over aan het lezen ja. Wat ik grappig vind is dat Coutinho op dat moment dus dezelfde zorgen/kritiek had als die het OMT/RIVM nu heeft, maar hij in zijn huidige rol als buitenstaander diezelfde mensen afbrandt. Terwijl hij dus in 2009 aangaf dat hij het er zo moeilijk mee had dat buitenstaanders die niet wisten hoe het daadwerkelijk ging er zoveel meningen over hadden.
Maar idd, het was achteraf niet nodig, gelukkig. Daar hebben we de dans ontsprongen. We zullen nooit weten hoe goed dat echt zou zijn gegaan, maar ik vind die kritiek van hem zo makkelijk en onnodig. Het RIVM was in 2009 een compleet andere organisatie dan nu ook.
Als we als EU 31miljoen doses krijgen, dan hoort Nederland dus 1.2 miljoen te krijgen. Dat is meer dan het artikel aangeeft, geen idee waarom dat niet overeenkomt met het artikel.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 22:02 schreef HPoi het volgende:
Ja wat is het nu: 60% minder AZ of maar 60% AZ. Elke bron zegt wat anders.
Iig: Minder, minder, minder...
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:56 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zoiets kan alleen maagd (knaap) Rutte bedenken
Er moet duidelijk iemand bij om hem te ondersteunen. Ik snap echt niet waarom ze al deze dingen alleen maar van hem af laten hangen, iemand met een beetje ervaring op het gebied van bedrijfsvoering weet toch wel dat een klankbord nodig is op zulke posities?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 22:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ook niet en met ons vele anderen. Ik begin me serieus zorgen te maken dat Hugo zelf er ook niks ( meer ) van snapt.
Die zitten straks allemaal achter de avondklok, kunnen niet wegvliegen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 22:03 schreef HPoi het volgende:
[..]
Wellicht is die 2,3 miljoen incl. 2 prikken en die 4,5 het aantal dossissen?
De media is echt drama op dit moment. Nu ook weer, Johnson roept 'B117 dodelijker'. Komt in het nieuws. Maar wat zegt zijn adviseur? 'B117 niet merkbaar dodelijker'.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 22:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als we als EU 31miljoen doses krijgen, dan hoort Nederland dus 1.2 miljoen te krijgen. Dat is meer dan het artikel aangeeft, geen idee waarom dat niet overeenkomt met het artikel.
Die Corona-gezant (die kerel van DSM) zou je eigenlijk terug willen hebben. Veel connecties in het wereldje, weet hoe je de dingen voor elkaar krijgt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 22:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er moet duidelijk iemand bij om hem te ondersteunen. Ik snap echt niet waarom ze al deze dingen alleen maar van hem af laten hangen, iemand met een beetje ervaring op het gebied van bedrijfsvoering weet toch wel dat een klankbord nodig is op zulke posities?
Hij schijnt nogal eigenwijs te zijn. Zou me niks verbazen dat ie dat zelf afhoudt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 22:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er moet duidelijk iemand bij om hem te ondersteunen. Ik snap echt niet waarom ze al deze dingen alleen maar van hem af laten hangen, iemand met een beetje ervaring op het gebied van bedrijfsvoering weet toch wel dat een klankbord nodig is op zulke posities?
Onbegrijpelijk dat die kerel niet terugkeert op het dieptepunt van de crisisquote:Op vrijdag 22 januari 2021 22:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die Corona-gezant (die kerel van DSM) zou je eigenlijk terug willen hebben. Veel connecties in het wereldje, weet hoe je de dingen voor elkaar krijgt.
quote:Hoelang blijven die antistoffen aanwezig in het bloed?
Sanquin-onderzoekers volgen sinds de lente van vorig jaar een groep van bijna 600 (voormalige) corona-geïnfecteerden en na acht maanden waren bij hen nog antistoffen in het bloed traceerbaar, stelt Zaaijer. „Dus die periode weten we met zekerheid. Maar ik verwacht dat de antistoffen minstens een jaar in het bloed aanwezig zullen blijven. Als het zich hetzelfde ontwikkelt als bij gewone luchtwegvirussen zou het zelfs immuniteit voor twee à drie jaar kunnen betekenen.” Van de dertien procent met antistoffen is ongeveer zes procent afkomstig uit de eerste golf en zeven procent uit de tweede golf.
Was er ook wel klaar mee geloof ik.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 22:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat die kerel niet terugkeert op het dieptepunt van de crisis
Dat vind ik dan wel weer begrijpelijk, samenwerken met Hugo lijkt me een nachtmerriequote:Op vrijdag 22 januari 2021 22:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Was er ook wel klaar mee geloof ik.
Dat lijkt me ook totaal onnodig. RIVM en GGD kan prima alle mensen die nodig zijn krijgen, er zijn ontzettend veel mensen die aangegeven hebben te willen helpen, zelfs zonder vergoeding.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 22:12 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens, de suggestie van Coutinho dat het Nederlandse leger dit moet overnemen is nogal zwak, Coutinho vergeet dat het Israelische leger een hele andere positie en een hele andere mankracht heeft als het Nederlandse.
En een Nederlandse generaal kan geen bevelen geven aan burgers die dan wel ineens competent zijn.
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Gigantische tegenvaller dit zeg. Wat voor gigantische problemen moeten zich wel niet voor doen in de fabriek als je maar 60% van de beloofde vaccins kan leveren? En wie gaat dan ook zoiets belangrijks in België produceren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |