ik geloof er geen kut van dat het door de britse variant komt.....quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
30% DoDEliJKeR!!!![]()
Ik was ietwat sceptisch, maar geloof steeds meer in het gelijk van die Mattias Desmet. Waarom ga je als premier van het Verenigd Koninkrijk dit soort dingen lopen roepen als het preliminary data is en het ook kan liggen aan het seizoen of de ICU capaciteit? Er wordt echt als overheid (onbewust) een angstcultuur gecreëerd. Waarom lukt het zo slecht om rationeel van een afstandje naar onszelf te kijken?
Wel grappig dat we uiteindelijk allemaal zelf verantwoordelijk zijn voor zo'n pandemie door onze globalisatie en overbevolking. Ik weet nog dat ik een keer een aantal jaar geleden iets van de WHO las dat het heel waarschijnlijk was dat we binnen korte tijd een pandemie zouden krijgen.
Deden ze in de eerste golf wel. Maar serieuze steekproeven helpt ook natuurlijk. Meer dan een dringend advies.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En België gaat fysiek de grenzen bewaken nu?
Kan het me haast niet voorstellen.
Net zoals die overdreven avondklok en paniekzaaierij vanuit onze vvd-regering ook vooral dient om de aandacht af te leiden van het feit dat er in de voorbije jaren duizenden ziekenhuis- en IC door hen wegbezuinigd zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:35 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/health-55768627
Is dit niet gewoon een mooi verhaal om hun code zwart te verhullen? Onder ziekenhuisopnames dus geen stijging, als je naar totaal covid-besmettingen kijkt wel.
denk dat er aardige boetes opstaan als je het wel probeert, geen 95 euro in ieder gevalquote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deden ze in de eerste golf wel. Maar serieuze steekproeven helpt ook natuurlijk. Meer dan een dringend advies.
Minimaal 750, maximaal 4000.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
denk dat er aardige boetes opstaan als je het wel probeert, geen 95 euro in ieder geval
quote:
Ah ja. Daar ben ik het mee eens.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deden ze in de eerste golf wel. Maar serieuze steekproeven helpt ook natuurlijk. Meer dan een dringend advies.
Scholen gaan niet open voor 8 februariquote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:48 schreef Luke83 het volgende:
De hele scholen discussie waar Rutte vanmiddag over had: geldt dat alleen voor PO en kinderopvang? Of zou het VO ook direct aan de beurt zijn?
Dat snap ik ook welquote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Scholen gaan niet open voor 8 februari
Dat klopt, wij doen de thuisschool vanuit Zeeland, tot 12 uur en dan genieten van de omgeving. Weer valt niet tegen, geen zomer natuurlijk maar in de duinen was het prima vertoeven vanmiddag in het zonnetje. En tegen schappelijke prijs ipv schoolvakantie prijzen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Kost geen drol nu.![]()
In NL krijg je overal korting.
Ik denk alleen PO, ik hoop beide.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:48 schreef Luke83 het volgende:
De hele scholen discussie waar Rutte vanmiddag over had: geldt dat alleen voor PO en kinderopvang? Of zou het VO ook direct aan de beurt zijn?
Daar ben ik idd ook bang voor. Maar omdat het niet echt specifiek wordt benoemd houd ik toch (vergeefse?)hoop. De achterstanden ook bij VO leerlingen worden per dag groter.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk alleen PO, ik hoop beide.
Ja. Zeker voor januari is het weer nu ook gewoon goed. Strand is geweldig.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat klopt, wij doen de thuisschool vanuit Zeeland, tot 12 uur en dan genieten van de omgeving. Weer valt niet tegen, geen zomer natuurlijk maar in de duinen was het prima vertoeven vanmiddag in het zonnetje. En tegen schappelijke prijs ipv schoolvakantie prijzen.
De sociale ellende wordt steeds groter, ook. Zelfs de leerlingen die nog naar school mogen (examenklassen) zijn redelijk lamgeslagen. Die avondklok hakte er wel echt in bij ze.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:05 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Daar ben ik idd ook bang voor. Maar omdat het niet echt specifiek wordt benoemd houd ik toch (vergeefse?)hoop. De achterstanden ook bij VO leerlingen worden per dag groter.
Of gewoon de Britse variant is niet zo veel gevaarlijker en is met de huidige maatregelen prima onder de knie te krijgen. We horen nergens dat Engeland er een potje van gemaakt heeft met de feestdagen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:04 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS Journaal meldt dat Lansingerland’s lage waardes mede komen door snel ingrijpen, media aandacht en daarmee goed opvolgen van de maatregelen. Dusja, eigenlijk heb je nog geen zak aan dit onderzoek zo voor de rest van het land.
Ja hier ook, ik doelde ook echt op achterstanden op elk vlak. Hoe is het bij jullie op school geregeld met het lesgeven aan examengroepen en 1,5m. afstand in het lokaal?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De sociale ellende wordt steeds groter, ook. Zelfs de leerlingen die nog naar school mogen (examenklassen) zijn redelijk lamgeslagen. Die avondklok hakte er wel echt in bij ze.
Op papier, of in de praktijk?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:08 schreef Luke83 het volgende:
Hoe is het bij jullie op school geregeld met het lesgeven aan examengroepen en 1,5m. afstand in het lokaal?
Bij (of via) kinderen even besmettelijk als bij volwassenen, daarom zitten ze nu met het openen van de scholen in hun maag.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Of gewoon de Britse variant is niet zo veel gevaarlijker en is met de huidige maatregelen prima onder de knie te krijgen. We horen nergens dat Engeland er een potje van gemaakt heeft met de feestdagen.
Ik zou er ook wel even op uit willen, maar alleen als ik een huisje met sauna voor een mooie prijs kan regelen. Ik heb hier een heerlijk huis, bos, duinen en strand, en verder kun je toch nergens anders iets doen. Maar een sauna, damn, dat zou ik erg graag willen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Zeker voor januari is het weer nu ook gewoon goed. Strand is geweldig.
Niet.quote:
WAT ?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:04 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS Journaal meldt dat Lansingerland’s lage waardes mede komen door snel ingrijpen, media aandacht en daarmee goed opvolgen van de maatregelen. Dusja, eigenlijk heb je nog geen zak aan dit onderzoek zo voor de rest van het land.
Wel interessant.quote:
Of het valt allemaal wel mee met het Engelse virusquote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat was net bij het NOS journaal, het goede nieuws was dat die Britse variant zich dus niet zover verspreid heeft, (Lansingerland)en het slechte nieuws was dat kinderen het virus net zo snel verspreiden als volwassenen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wel interessant.
Er is op microniveau hetzelfde shockeffect te zien als in heel Nederland in maart 2020 zo lijkt het. Toen waren de maatregelen heel effectief omdat iedereen ze goed naleefde vanwege dat shockeffect.
Zou goed kunnen dat dat op lokaal niveau ook speelde in Lansingerland. De hele tijd als gemeente vol in het nieuws, enge mutant, etc
CenterParcs Zandvoort. VIP cottage, dus ook broodjes iedere morgen. prive sauna en vooral nadat we op het strand gelopen hebben is dat super.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou er ook wel even op uit willen, maar alleen als ik een huisje met sauna voor een mooie prijs kan regelen. Ik heb hier een heerlijk huis, bos, duinen en strand, en verder kun je toch nergens anders iets doen. Maar een sauna, damn, dat zou ik erg graag willen.
Luxepaardjequote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:28 schreef capricia het volgende:
[..]
CenterParcs Zandvoort. VIP cottage, dus ook broodjes iedere morgen. prive sauna en vooral nadat we op het strand gelopen hebben is dat super.
https://www.centerparcs.n(...)k-zandvoort/cottages
We hebben nu 400 euro betaald voor vier nachten. Voor een 6 pers huisje. We zijn met zijn drieën.
[ afbeelding ]
Deze foto is dus echt, geen mooi doenerij.
Landal is ook echt een optie.
Zo dat is geen geld inderdaadquote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:28 schreef capricia het volgende:
[..]
CenterParcs Zandvoort. VIP cottage, dus ook broodjes iedere morgen. prive sauna en vooral nadat we op het strand gelopen hebben is dat super.
We hebben nu 400 euro betaald voor vier nachten. Voor een 6 pers huisje. We zijn met zijn drieën.
[ afbeelding ]
Deze foto van een van de twee badkamers is dus echt, geen mooi doenerij.
Landal is overigens ook echt een optie om eens in de gaten te houden. Zeker als je kinderen hebt.
Hou het gewoon in de gaten, de prijzen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou er ook wel even op uit willen, maar alleen als ik een huisje met sauna voor een mooie prijs kan regelen. Ik heb hier een heerlijk huis, bos, duinen en strand, en verder kun je toch nergens anders iets doen. Maar een sauna, damn, dat zou ik erg graag willen.
Wat een zaligheid! Ik ga het in de gaten houden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:28 schreef capricia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Landal is overigens ook echt een optie om eens in de gaten te houden. Zeker als je kinderen hebt.
Het is gewoon lekker even weg.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat een zaligheid! Ik ga het in de gaten houden.
Hey nice, wij waren eind november nog in CP Zandvoort. Lekker even uitblazen op het strand. Toen was het zwembad ook nog open, maar wel met max 30 man. Van te voren reserveren enzo, het voelde alsof je het hele complex voor jezelf had.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:28 schreef capricia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Totdat de burgemeester die op de tv het hards moord en brand schreeuwt over het gevaar en gedrag van mensen via Facebook mensen gaat tippen wanneer de politie geen controles houdt https://www.1limburg.nl/b(...)controle-te-omzeilen. Dan is een steekproef niet meer heel effectief.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Helaas maken wij dat zwembad niet mee. Had me ook fijn gekeken met kind.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hey nice, wij waren eind november nog in CP Zandvoort. Lekker even uitblazen op het strand. Toen was het zwembad ook nog open, maar wel met max 30 man. Van te voren reserveren enzo, het voelde alsof je het hele complex voor jezelf had.
Vooral het buitenbadquote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Helaas maken wij dat zwembad niet mee. Had me ook fijn gekeken met kind.
Dat kun je je van Boris altijd wel afvragen, die vent raaskalt maar wat.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:43 schreef trein2000 het volgende:
Johnson weer van alles gezegd? Wat zit daar toch achter joh? Wat een raar gebeuren.
Lekker zwemmen in de zeequote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Helaas maken wij dat zwembad niet mee. Had me ook fijn gekeken met kind.
Angst kweken misschien?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:43 schreef trein2000 het volgende:
Johnson weer van alles gezegd? Wat zit daar toch achter joh? Wat een raar gebeuren.
Hoe kun je hier nou iets concreets uit concluderen vraag ik me dan af?quote:The UK's chief scientific adviser, Patrick Vallance, elaborated on the evidence.
Vallance said patients who were hospitalized with the new variant did not appear to have a higher risk of dying compared to those hospitalized with the original form of the virus.
Wat staat er in die laatste alinea?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je mist mijn cynisme dat men onder het mom van deze aangeleurde "crisis", allerlei andere anderen dingen lijkt te gaan koppelen en doen. Het volk murw geslagen in wanhoop zal alles slikken voor een "animecon" .
Verder moet er alles aan gedaan worden dat "jouw" mening (nofi) omtrent "vrijheden" niet andermans noodlot gaat worden omdat die willekeur beter uitkomt. Daarmee worden rechten van anderen vertrapt. Rechten die niet voor niets in de grondwet staan en behoren tot universele rechten van de mens.
Dat iemand niet is gevaccineerd wil niet zeggen dat die dus een paria is of zelfs een minst gevaar vormt voor de mensheid die het graag nodig maakt dat die persoon moet worden uitgesloten van het leven dat anderen zich aanmeten. Elke zin of kiem tot onderscheid op grond van vermoedens moeten bij de wortel daarvan worden afgehakt. Hoe, wat -en of iemand (n)iets heeft kan geen argument zijn iemand uit te sluiten of te onderdrukken.
Hoe in hemelsnaam zaait ze hier paniek?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 18:44 schreef Gunner het volgende:
[ twitter ]Heb je die Koopmans ook weer hoor lekker paniek zaaien
Nice.. Valt me op dat er een 4 persoons VIP cottage bijstaat in de 2e of 3e week van mei voor 429 euro voor een midweekje. Terwijl het de weken ervoor en erna ruim 700 is.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:28 schreef capricia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die Zuid-Afrikaanse variant is de zg N501Y die er in twee versies is bron. Die 501 is de positie in het spike-proteiene die het virus beter laat aanhechten en naar men vermoed mogelijk ook de vorm van wat veranderd waardoor de wat we bijna "conventionele" vaccin net wat minder aangrijpingspunten heeft om dat virus te herkennen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:32 schreef Confetti het volgende:
Ik ben niet van de complotten maar de Britse regering lijkt op hol geslagen.
Zuid-Afrikaanse variant verlaagt effectiviteit vaccins met tot wel mogelijk 50%.
https://www.dailymail.co.(...)bs-50-effective.html
Dat zeggen ze steeds. Wat ik wil weten en wat nooit echt gezegd wordt is of het minder leidt tot ziekenhuisopnamens?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Angst kweken misschien?
Ik vond dit opvallend:
[..]
Hoe kun je hier nou iets concreets uit concluderen vraag ik me dan af?
Als je kunt, gewoon doen. Vooruitboeken is niet duur.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:02 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Nice.. Valt me op dat er een 4 persoons VIP cottage bijstaat in de 2e of 3e week van mei voor 429 euro voor een midweekje. Terwijl het de weken ervoor en erna ruim 700 is.
Maar die in november en december 2021 zijn ook lekker goedkoop. Heerlijk om in de herfst naartoe te gaan met het open haardje en de sauna. 289 euro voor 4 nachten.
helaas premium op telegraaf, maar deze man kwam wel kundig over, toen hij in nl was en aanschoof bij talkshowsquote:Internist Marcel Levi: ’Nieuwe maatregelen Nederland beetje paniekvoetbal’' "Ophouden met zeuren en hup, aan de slag met inenten!", aldus de Nederlandse directeur van 17 Londense ziekenhuizen.
Klopt, de focus ligt verkeerd. Als het zelfs uit Londen geroepen wordt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:09 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
helaas premium op telegraaf, maar deze man kwam wel kundig over, toen hij in nl was en aanschoof bij talkshows
Kinderen worden er niet zieker van, maar verspreiden het net zo snel als volwassenen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat zeggen ze steeds. Wat ik wil weten en wat nooit echt gezegd wordt is of het minder leidt tot ziekenhuisopnamens?
Ook hoe de gevolgen zijn voor kinderen die dit virus krijgen. Door die "ward full of children" opnerking leek het erg. maar is het zo?
Als we een stap terug doen lijkt de britse variant besmettelijker maar niet genoeg om extreme maatregelen te rechtvaardigen. Vervolgstap is basisscholen en onderbouw van de middelbare open. Alles erboven voorlopig online, avondklok afschaffen en doorstroomlocaties weer openen.
Dat mag wel midden februari gebeuren nu de Britse variant mee lijkt te vallen.
En schaal vaccineren gvd eens op.
Daar staat idd ingewikkeld (om het netjes te houden) dat je anderen niet op grond van een verdenking mag veroordelen tot een behandeling jij nuttig vindt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:00 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat staat er in die laatste alinea?
Maar is het echt erger dan bij de eerdere variant? Toen waren er hier en daar ook uitbraken maar niet zo erg als in Bergschenhoek.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Kinderen worden er niet zieker van, maar verspreiden het net zo snel als volwassenen.
Vandaar dat die scholen weer open doen ingewikkeld is. (in Nederland) Ook op wat voor manier je ze weer open gaat doen.
Ja, echt vlot gaat het allemaal niet hier.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, de focus ligt verkeerd. Als het zelfs uit Londen geroepen wordt.
In Bergschenhoek hebben ze ook heel snel ingegrepen en iedereen heeft meegewerkt aan dat onderzoek en die maatregelen. Daardoor heeft het zich niet verder verspreid.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar is het echt erger dan bij de eerdere variant? Toen waren er hier en daar ook uitbraken maar niet zo erg als in Bergschenhoek.
Helemaal eens met die man.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:09 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
helaas premium op telegraaf, maar deze man kwam wel kundig over, toen hij in nl was en aanschoof bij talkshows
Dat inenten. Deden we dat maar op grote schaal.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:09 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ah ja, dan begreep ik het goed. Maar ik zei dan dus ook niet dat dat moet gebeuren, ik zei dat het me zal jeuken, en dat ik alles zal doen waardoor dat weer mag. Vaccinatie, emigratie (zie die videos die ik deelde uit Taiwan), naar de maan verhuizen...quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daar staat idd ingewikkeld (om het netjes te houden) dat je anderen niet op grond van een verdenking mag veroordelen tot een behandeling jij nuttig vindt.
En dan lees je ook nergens op NOS een kleine alinea over wat hij zegt bij een update over de Britse variant. Of die Fouchier die kanttekeningen zette bij de avondklok.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:09 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Als zelfs levi in Londen zegt dat avondklok bs is (dat zegt hij eigenlijk), waarom hebben we hem dan?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:20 schreef capricia het volgende:
D
[..]
Dat inenten. Deden we dat maar op grote schaal.
Angst.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:22 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Als zelfs levi in Londen zegt dat avondklok bs is (dat zegt hij eigenlijk), waarom hebben we hem dan?
Volgens mij is dit ook niet helemaal waar. Uit onderzoek uit VK kwam naar voren dat kinderen iets vatbaarder zijn voor B117 vergeleken met de oude variant. Maar nog steeds veel minder dan volwassenen. Ik zal eens kijken of ik dat onderzoek weer ergens kan vinden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Kinderen worden er niet zieker van, maar verspreiden het net zo snel als volwassenen.
In GB is de avondklok en de maatregelen wel even wat heftiger dan hier he. Of is je dat ontgaan?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:22 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Als zelfs levi in Londen zegt dat avondklok bs is (dat zegt hij eigenlijk), waarom hebben we hem dan?
Omdat ze willen voorkomen dat we een derde golf krijgen door die Britse variant.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:22 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
wij hebben er ook nog 400.000....in de vriezerquote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:01 schreef capricia het volgende:
Die vaccinatie aantallen. Groot er respect.![]()
[ twitter ]
Ik weet het niet. Was in november al he. Wellicht was het de oorzaak voor de stijging begin dec maar heeft het niet ver doorgezet omdat het niet zo besmettelijk was?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In Bergschenhoek hebben ze ook heel snel ingegrepen en iedereen heeft meegewerkt aan dat onderzoek en die maatregelen. Daardoor heeft het zich niet verder verspreid.
Ja, ik zou zelf eigenlijk niet weten waarom iedereen zou beweren dat die Britse variant besmettelijker is, terwijl dat niet zo zou zijn.
Dag 2021quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat AstraZeneca begint ook steeds meer een flop te worden...
Weet Hugo dat ook?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij hebben er ook nog 400.000....in de vriezer
Zelfs Levi? Hoe belangrijk is hij dan, zit hij in een Brits OMT of zo? Nee? En mischien kun je hem vragen waarom de Britse regering nu zegt dat B117 dodelijker is dan reguliere covid?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:22 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Koopmans is als een WC-eend bezig te vertellen haar WC-eend het noodzakelijk maakt dat men vooral WC-eenden stuurt die WC-eenden moeten gaan maken en helaas niet kan kijken voor wie ze zijn neergezet.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:02 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hoe in hemelsnaam zaait ze hier paniek?
Ze is juist optimistisch dat we in de toekomst dit kunnen voorkomen door bv van te voren vaccins te ontwikkelen...
Waar gaat het nu zo traag door dan? GGD? Waarom kunnen we niet 24/7 gaan vaccineren. Die 400k moet je toch makkelijk in een paar dagen kunnen toedienen?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij hebben er ook nog 400.000....in de vriezer
Officieel is er geen avondklok maar Tier 4 restricties zijn zo vergaan dat die niet nodig is.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:24 schreef capricia het volgende:
[..]
In GB is de avondklok en de maatregelen wel even wat heftiger dan hier he. Of is je dat ontgaan?
De avondklok is daar dat je sws binnen moet blijven. 0 mensen ontvangen of zien.
Ook dat lijkt me niet plausibel. Die uitbraak was al veel eerder dan de maatregelen en het onderzoek.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In Bergschenhoek hebben ze ook heel snel ingegrepen en iedereen heeft meegewerkt aan dat onderzoek en die maatregelen. Daardoor heeft het zich niet verder verspreid.
Omdat Johnson z’n eigen gepruts moet verhullen?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelfs Levi? Hoe belangrijk is hij dan, zit hij in een Brits OMT of zo? Nee? En mischien kun je hem vragen waarom de Britse regering nu zegt dat B117 dodelijker is dan reguliere covid?
Ik kan ook alleen maar afgaan op was ze in het NOS journaal van 20.00 uur te melden hadden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Was in november al he. Wellicht was het de oorzaak voor de stijging begin dec maar heeft het niet ver doorgezet omdat het niet zo besmettelijk was?
Dat zeggen ze niet:quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelfs Levi? Hoe belangrijk is hij dan, zit hij in een Brits OMT of zo? Nee? En mischien kun je hem vragen waarom de Britse regering nu zegt dat B117 dodelijker is dan reguliere covid?
quote:Vallance said patients who were hospitalized with the new variant did not appear to have a higher risk of dying compared to those hospitalized with the original form of the virus.
I know, maar levi zegt dat wij doen al paniekvoetbal is. Wat ze daar doen in hun situatie is daarvoor irrelevant. In China hebben ze weer festivals en in Taiwan weer anime events beiden zoals 2019, daar logisch, betekent toch niet dat wij dat hier ook nu meteen moeten doen weer voordat we straks genoeg mensen gevaccineerd hebben??quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:24 schreef capricia het volgende:
[..]
In GB is de avondklok en de maatregelen wel even wat heftiger dan hier he. Of is je dat ontgaan?
De avondklok is daar dat je sws binnen moet blijven. 0 mensen ontvangen of zien.
Niet dat ik dat bij Johnson uitsluit maar het is eerder waarschijnlijker dat Johnson nu pas toegeeft wat men allang weet in het VK. Dat zou bepaald niet de eerste keer zijn, het bestaan van B117 werd pas in December toegegeven terwijl het sinds September aanwezig was in het VKquote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat Johnson z’n eigen gepruts moet verhullen?
Levi is directeur van een cluster van 17 ziekenhuizen in Londen en voormalig CEO van het AMC en is zelf ook internist.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet man... zeker niet nu dosis 2 al naar 6 weken is gerekt...quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waar gaat het nu zo traag door dan? GGD? Waarom kunnen we niet 24/7 gaan vaccineren. Die 400k moet je toch makkelijk in een paar dagen kunnen toedienen?
grotendeels reserveprikken voor de 2de prik en volgens mij zijn ze net begonnen met de huisartsen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waar gaat het nu zo traag door dan? GGD? Waarom kunnen we niet 24/7 gaan vaccineren. Die 400k moet je toch makkelijk in een paar dagen kunnen toedienen?
Mischien moet je minder afgaan op mensen die in een ander land wonen en werken? Mischien moet je ook even kijken wat Tier 4 beperkingen in het VK inhouden, dat zijn maatregelen die gewoon veel strenger zijn dan hier. Dan is een avondklok inderdaad niet nodig.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:28 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
I know, maar levi zegt dat wij doen al paniekvoetbal is. Wat ze daar doen in hun situatie is daarvoor irrelevant. In China hebben ze weer festivals en in Taiwan weer anime events beiden zoals 2019, daar logisch, betekent toch niet dat wij dat hier ook nu meteen moeten doen weer voordat we straks genoeg mensen gevaccineerd hebben??
Hij heeft het over de situatie hier en de maatregelen hier, niet over uk, en hij weet waar hij het over heeft, running tig ziekenhuizen, dus snap ik niet waarom wij het dan zo nodig vonden hier in onze huidige situatie...
24/7 heeft niet veel zin er zijn te weinig vaccins. Maar waarom de vaccins die op voorraad liggen niet op grote schaal worden uitgedeeld dat heeft nog niemand mij kunnen vertellen. Zeker Hugo niet.....quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik kan het eigenlijk niet vinden. Welke avondklok hebben ze in GB?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet precies wie hij is en wat hij is. Maar waarom is dat een reden hem als expert voor Nederland te poneren?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:29 schreef diedrick het volgende:
[..]
Levi is directeur van een cluster van 17 ziekenhuizen in Londen en voormalig CEO van het AMC.
dit is nog niet bij ons toch ?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:29 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet man... zeker niet nu dosis 2 al naar 6 weken is gerekt...
Ik weet het niet. Het schijnt een moeilijk vaccin te zijn. Komt per 1.000 binnen. Moet met -80 bewaard worden. Bla bla bla. In GB lukt het wel om massaal te vaccineren.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Van 13 januari.quote:Kinderen lijken, in tegenstelling tot eerdere berichten, niet vatbaarder voor de Britse variant van het coronavirus. Dat blijkt uit het laatste onderzoek uit Engeland, zo zei Jaap van Dissel van het RIVM woensdag in gesprek met de Tweede Kamer.
als je sws binnen moet blijven en geen bezoek mag ontvangen .....dan heb je standaard toch al een avondklok ?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:30 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ik kan het eigenlijk niet vinden. Welke avondklok hebben ze in GB?
Je mag sws niet buiten zonder hont.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Officieel is er geen avondklok maar Tier 4 restricties zijn zo vergaan dat die niet nodig is.
Ik heb het opgegeven. De wegen van De Jonge zijn ondoorgrondelijk. Weken hamert ie op zorgvuldigheid en mag er niks gezegd worden want “wij doen het zorgvuldig.” En dan gaat ie nu tegen waarschuwingen van de fabrikant in ineens gokken met die tweede prik. Ik snap er niks meer van.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
24/7 heeft niet veel zin er zijn te weinig vaccins. Maar waarom de vaccins die op voorraad liggen niet op grote schaal worden uitgedeeld dat heeft nog niemand mij kunnen vertellen. Zeker Hugo niet.....
De ziekenhuizen boden aan om te helpen, de huisartsen staan te trappelen. Maar Hugo zit op zijn voorraad als een beer op zijn honingpot.
Besmettelijker is voor mij meer een term dat het virus makkelijker overspringt naar een ander dat het hier niet doet. Het virus heeft geen noch betere vleugeltjes gekregen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik zou zelf eigenlijk niet weten waarom iedereen zou beweren dat die Britse variant besmettelijker is, terwijl dat niet zo zou zijn.
..het was een oprechte vraag want ik kon niets vinden. En nee dan is het toch ook geen avondklok? Een avondklok impliceert dat iets alleen geldt voor in de avonden of ben ik nou gek?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als je sws binnen moet blijven en geen bezoek mag ontvangen .....dan heb je standaard toch al een avondklok ?
Als je dat op Nederland projecteert en dan nog een avondklok inzetten zou inderdaad nogal overkill zijn, ja. Maar wij hebben die regels gewoon niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Je mag sws niet buiten zonder jong.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |