ik geloof er geen kut van dat het door de britse variant komt.....quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
30% DoDEliJKeR!!!![]()
Ik was ietwat sceptisch, maar geloof steeds meer in het gelijk van die Mattias Desmet. Waarom ga je als premier van het Verenigd Koninkrijk dit soort dingen lopen roepen als het preliminary data is en het ook kan liggen aan het seizoen of de ICU capaciteit? Er wordt echt als overheid (onbewust) een angstcultuur gecreëerd. Waarom lukt het zo slecht om rationeel van een afstandje naar onszelf te kijken?
Wel grappig dat we uiteindelijk allemaal zelf verantwoordelijk zijn voor zo'n pandemie door onze globalisatie en overbevolking. Ik weet nog dat ik een keer een aantal jaar geleden iets van de WHO las dat het heel waarschijnlijk was dat we binnen korte tijd een pandemie zouden krijgen.
Deden ze in de eerste golf wel. Maar serieuze steekproeven helpt ook natuurlijk. Meer dan een dringend advies.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En België gaat fysiek de grenzen bewaken nu?
Kan het me haast niet voorstellen.
Net zoals die overdreven avondklok en paniekzaaierij vanuit onze vvd-regering ook vooral dient om de aandacht af te leiden van het feit dat er in de voorbije jaren duizenden ziekenhuis- en IC door hen wegbezuinigd zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:35 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/health-55768627
Is dit niet gewoon een mooi verhaal om hun code zwart te verhullen? Onder ziekenhuisopnames dus geen stijging, als je naar totaal covid-besmettingen kijkt wel.
denk dat er aardige boetes opstaan als je het wel probeert, geen 95 euro in ieder gevalquote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deden ze in de eerste golf wel. Maar serieuze steekproeven helpt ook natuurlijk. Meer dan een dringend advies.
Minimaal 750, maximaal 4000.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
denk dat er aardige boetes opstaan als je het wel probeert, geen 95 euro in ieder geval
quote:
Ah ja. Daar ben ik het mee eens.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deden ze in de eerste golf wel. Maar serieuze steekproeven helpt ook natuurlijk. Meer dan een dringend advies.
Scholen gaan niet open voor 8 februariquote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:48 schreef Luke83 het volgende:
De hele scholen discussie waar Rutte vanmiddag over had: geldt dat alleen voor PO en kinderopvang? Of zou het VO ook direct aan de beurt zijn?
Dat snap ik ook welquote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Scholen gaan niet open voor 8 februari
Dat klopt, wij doen de thuisschool vanuit Zeeland, tot 12 uur en dan genieten van de omgeving. Weer valt niet tegen, geen zomer natuurlijk maar in de duinen was het prima vertoeven vanmiddag in het zonnetje. En tegen schappelijke prijs ipv schoolvakantie prijzen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Kost geen drol nu.![]()
In NL krijg je overal korting.
Ik denk alleen PO, ik hoop beide.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:48 schreef Luke83 het volgende:
De hele scholen discussie waar Rutte vanmiddag over had: geldt dat alleen voor PO en kinderopvang? Of zou het VO ook direct aan de beurt zijn?
Daar ben ik idd ook bang voor. Maar omdat het niet echt specifiek wordt benoemd houd ik toch (vergeefse?)hoop. De achterstanden ook bij VO leerlingen worden per dag groter.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk alleen PO, ik hoop beide.
Ja. Zeker voor januari is het weer nu ook gewoon goed. Strand is geweldig.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat klopt, wij doen de thuisschool vanuit Zeeland, tot 12 uur en dan genieten van de omgeving. Weer valt niet tegen, geen zomer natuurlijk maar in de duinen was het prima vertoeven vanmiddag in het zonnetje. En tegen schappelijke prijs ipv schoolvakantie prijzen.
De sociale ellende wordt steeds groter, ook. Zelfs de leerlingen die nog naar school mogen (examenklassen) zijn redelijk lamgeslagen. Die avondklok hakte er wel echt in bij ze.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:05 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Daar ben ik idd ook bang voor. Maar omdat het niet echt specifiek wordt benoemd houd ik toch (vergeefse?)hoop. De achterstanden ook bij VO leerlingen worden per dag groter.
Of gewoon de Britse variant is niet zo veel gevaarlijker en is met de huidige maatregelen prima onder de knie te krijgen. We horen nergens dat Engeland er een potje van gemaakt heeft met de feestdagen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:04 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS Journaal meldt dat Lansingerland’s lage waardes mede komen door snel ingrijpen, media aandacht en daarmee goed opvolgen van de maatregelen. Dusja, eigenlijk heb je nog geen zak aan dit onderzoek zo voor de rest van het land.
Ja hier ook, ik doelde ook echt op achterstanden op elk vlak. Hoe is het bij jullie op school geregeld met het lesgeven aan examengroepen en 1,5m. afstand in het lokaal?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De sociale ellende wordt steeds groter, ook. Zelfs de leerlingen die nog naar school mogen (examenklassen) zijn redelijk lamgeslagen. Die avondklok hakte er wel echt in bij ze.
Op papier, of in de praktijk?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:08 schreef Luke83 het volgende:
Hoe is het bij jullie op school geregeld met het lesgeven aan examengroepen en 1,5m. afstand in het lokaal?
Bij (of via) kinderen even besmettelijk als bij volwassenen, daarom zitten ze nu met het openen van de scholen in hun maag.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Of gewoon de Britse variant is niet zo veel gevaarlijker en is met de huidige maatregelen prima onder de knie te krijgen. We horen nergens dat Engeland er een potje van gemaakt heeft met de feestdagen.
Ik zou er ook wel even op uit willen, maar alleen als ik een huisje met sauna voor een mooie prijs kan regelen. Ik heb hier een heerlijk huis, bos, duinen en strand, en verder kun je toch nergens anders iets doen. Maar een sauna, damn, dat zou ik erg graag willen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Zeker voor januari is het weer nu ook gewoon goed. Strand is geweldig.
Niet.quote:
WAT ?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:04 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS Journaal meldt dat Lansingerland’s lage waardes mede komen door snel ingrijpen, media aandacht en daarmee goed opvolgen van de maatregelen. Dusja, eigenlijk heb je nog geen zak aan dit onderzoek zo voor de rest van het land.
Wel interessant.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |