moeilijk en onnodig. Tenzij je 50+ bent is de kans dat jij in het ziekenhuis terecht komt echt miniscuul. Als je daar wat aan zou willen doen leg dan voor iedereen boven de 50 een visite verbod + stay at home order op en dan alleen voor essentieel werk of noodzakelijke boodschappen naar buiten toe. Dan druk je de belasting op de ziekenhuizen wel naar beneden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:12 schreef DX11 het volgende:
[..]
Het punt is dat je even helemaal niet naar een vriend toe zou moeten gaan nu. Dat is het hele idee. Hoe moeilijk is dat?
Is het nou echt zo belangrijk om elke week vrienden fysiek te zien?
Elke week niet eens, maar om de paar weken? Ja zeker. Helemaal omdat ik alleen woon en al 10 maanden vanuit huis aan het werken ben, ik zie vrijwel niemand meer fysiek.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:12 schreef DX11 het volgende:
[..]
Het punt is dat je even helemaal niet naar een vriend toe zou moeten gaan nu. Dat is het hele idee. Hoe moeilijk is dat?
Een land vol handophouders en amateurjuristen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:53 schreef Harlon het volgende:
[..]
Er is gewoon een formulier hiervoor https://upload.gscdn.nl/u(...)e_mantelzorg-1_2.pdf, als je dit invult en het met elkaar afstemt dan kunnen de landwachters hoog en laag springen maar mogen ze helemaal niets doen. Medisch = prive, dus mogen ze er niet op doorvragen. En via de wet het blokkeren kan ook bijna niet. Avondklok is dus extreem makkelijk te omzeilen.
Dit dus!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:23 schreef Questular het volgende:
Ik vind het wel schattig dat iedereen hier loopt te zwaaien met ontheffingen, fictieve matelzorg etc etc. En vervolgens blijft 99% gewoon netjes thuis, maar het staat zo stoer hé.
Okay, dus is te verwachten dat komende weken toch veel mensen op pad gaan tijdens 21.00 tot en met 4,30 uur met deze formulieren bij te hebben. Daarom is het niet te controleren of ze juiste reden voor hebben om toch naar buiten te gaan.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:53 schreef Harlon het volgende:
[..]
Er is gewoon een formulier hiervoor https://upload.gscdn.nl/u(...)e_mantelzorg-1_2.pdf, als je dit invult en het met elkaar afstemt dan kunnen de landwachters hoog en laag springen maar mogen ze helemaal niets doen. Medisch = prive, dus mogen ze er niet op doorvragen. En via de wet het blokkeren kan ook bijna niet. Avondklok is dus extreem makkelijk te omzeilen.
Lol die harlon denkt dat ze gek zijn maar heeft helemaal niet door dat hij zelf de gekkie isquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Een land vol handophouders en amateurjuristen.![]()
![]()
klopt, het is de zoveelste wassen neus. Er is ook een verdomd goede reden dat zo ongeveer iedereen in de praktijk tegen was (burgermeesters, politie) maar het alternatief is alleen maar te handhaven bij de oudjes en dat willen ze natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:25 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Okay, dus is te verwachten dat komende weken toch veel mensen op pad gaan tijdens 21.00 tot en met 4,30 uur met deze formulieren bij te hebben. Daarom is het niet te controleren of ze juiste reden voor hebben om toch naar buiten te gaan.
Wij zijn onlangs verhuisd en wonen direct aan een bos, dus dan nodigt dat ook overdag uit tot een wandeling in de pauze omdat het laagdrempelig voelt en er weinig mensen zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Loop je nu ook al wel eens savonds een rondje?
Dit vraag ik omdat 90% van de klagers gewoon jankerds zijn en niet doorhebben dat de avondklok an sich weinig verandert
Edit: of ze zijn superstoer zoals de fokker hierboven
In een galerijflat kun je nog bij iedereen gewoon op bezoek gaan zonder last van avondklok..quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:56 schreef andatura het volgende:
[..]
Wij zijn onlangs verhuisd en wonen direct aan een bos, dus dan nodigt dat ook overdag uit tot een wandeling in de pauze omdat het laagdrempelig voelt en er weinig mensen zijn.
Tot voor kort woonden we in een flat, in een stad, daar gingen we juist 's avonds wandelen zodat we minder mensen tegenkwamen. Blij dat we daar nu niet meer wonen, dat was echt hel geweest want juist door werk was ons avondrondje dan mooi wel in de spertijd gevallen. Mijn hart gaat daarom uit naar alle mensen die in hun flat opgesloten worden.
Dit idd. Ze moeten gaan handhaven op het werk.quote:Op donderdag 21 januari 2021 21:26 schreef Randier het volgende:
Als ik de behoefte voel om na 21.00 naar buiten te gaan zal ik dat zeker doen. Ik ga niet wèl naar mijn werk om me vervolgens te laten inperken wanneer ik vrij ben. Slaat nergens op, mij zijn ze kwijt.
Als jij tevreden bent met pubquizzen e.d. dan is dat hartstikke fijn.quote:Op donderdag 21 januari 2021 23:06 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Is een avond met 1 vriend niet okay? Zou je je ouders er voor opofferen? Het is niet fijn, maar zou je het niet overleven? Ik doe online pubquizzen of spelletjesavonden om dat sociale contact te houden.
Ik snap echt hoe moeilijk het is, maar ik heb bijvoorbeeld meegekregen hoe de vader van een vriendin stierf. En via mijn werk ook dat dit niet een geisoleerd geval is. Hoe belangrijk is het echt?
Veel mensen die samenwonen snappen dat niet.quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als alleenstaande is dat avondje met twee vrienden het belangrijkste wat ik nu heb. Letterlijk. Dus ja.
Serieus, wtf is daar de gedachte achter. Dat zou echt boetes moeten opleveren.quote:Op donderdag 21 januari 2021 23:51 schreef Randier het volgende:
[..]
In mijn geval betreft het ook nog eens een winkel waar geen kut te doen is want we zijn al een maand dicht. Iedereen moet desalniettemin komen opdraven want je zou maar betaald thuis zitten en officieel niets doen. Zo gaat dat overigens op talloze locaties in de detailhandel. Wordt ook gewoon gestimuleerd door brancheorganisatie InRetail.
Bezigheidstherapie.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Serieus, wtf is daar de gedachte achter.
Als ik zou samenwonen dan zou ik het ook ontzettend makkelijk hebben. Pfff, beetje samen Netflixen, wandelen, koken, neuken, schilderen, samen een boek lezen, whatever. Dan zou ik ook heus wel online spelletje kunnen doen of pubquizzen met vrienden, maar als alleenstaande moet ik gewoon de zaterdagavond met twee vrienden afspreken. Overigens elke week dezelfde, andere vrienden zie ik al veel minder. Helaas, maar dat is ook wel te doen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Veel mensen die samenwonen snappen dat niet.
Je moet je voorstellen dat je de komende twee weken geen enkel ander mens spreekt.
Dat is het punt helemaal niet. De maatregel is namelijk nog steeds dat je maximaal één persoon per dag ontvangt thuis. Dus ja, ik ga inderdaad wekelijks wel even op bezoek bij een vriend of bij m'n ouders. Dat doe ik alleen, zoals voorgeschreven. Ik rijd daar dus alleen in m'n auto naartoe, houd netjes 1,5 meter afstand (binnen dan, op de weg iets meer) en daarna rijd ik weer alleen in m'n auto rechtstreeks naar huis.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:12 schreef DX11 het volgende:
Je moet het de achterban 2 maanden voor de verkiezingen natuurlijk niet te lastig gaan maken.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:27 schreef halfway het volgende:
Toch wel apart dat voor het werk alles mag, want VVD=werk=geld.
Zo'n beetje alles is symboolpolitiek.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:00 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Wat is het effect van het feit dat ik om 20 uur naar huis toe rijd vanuit een vriend vandaan i.p.v. om 23 uur?
Ik ben niet zo snel tegen maatregelen, maar deze is echt symboolpolitiek. De contact momenten veranderen hierdoor niet, maar verschuiven alleen maar. En ik denk in veel gevallen dat ze zelfs langer worden, doordat mensen door die avondklok dan maar ergens blijven slapen. Die samenkomsten van jongeren waren al niet toegestaan onder de huidige maatregelen, dus die avondklok is totale onzin.
Haal je drank voor 21:00 ga naar het huis van je vrienden (voor 21:00) zuip tot 5:00 en dan terug naar huisquote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:42 schreef Questular het volgende:
Die avondklok is alleen handig om het aantal verboden feesten iets beter onder controle te krijgen.
Voor de rest zie ik niet in wat zo een avondklok oplevert. Maar goed ik ga me er wel aan houden.
Ik zou je drank wel voor 20.00 halen, anders wordt het cola zuipenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Haal je drank voor 21:00 ga naar het huis van je vrienden (voor 21:00) zuip tot 5:00 en dan terug naar huis
oh hebben jullie ook alcohol verbod na 20uquote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik zou je drank wel voor 20.00 halen, anders wordt het cola zuipen
Dat ook. Of de gebieden met veel steegjes en stukjes waar je met de auto slecht doorkomt. Of gewoon de buitengebieden waar je per dag misschien 1x een agent langs ziet komen. Ze pakken hiermee alleen maar de welwillende die 's avonds nog een rondje gingen lopen, degene die zich toch al terecht er niets meer van aantrokken gaan zich door zoiets ook geen angst laten aanjagen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:43 schreef Steven_Stil het volgende:
Ik wens ze veel succes met de handhaving in dit soort wijken.
[ afbeelding ]
Waar is dat?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:43 schreef Steven_Stil het volgende:
Ik wens ze veel succes met de handhaving in dit soort wijken.
[ afbeelding ]
Ik hoop dat ze in Duitsland toch verstandiger zijn. Als we nog boodschappen moeten doen, doen we dat in het laatste uurtje voor sluitingstijd. Dan zijn er vrijwel geen andere klanten meer in de lokale Edeka.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 06:30 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind ze prettiger dan niet- medische mondkapjes. Je kan er prima in ademen. Alleen het elastiek knelt.
OT: hier in Duitsland is geen avondklok, maar ik zou er ook geen problemen mee hebben.
Helaas bestaat het merendeel van de werkgevers in de detailhandel uit debiele micromanagers die het personeel niets gunnen. Normaliter kun je dat soort types, wanneer je een beetje intelligent en nonchalant bent, goed onder controle houden als werknemer. Maar in deze pandemie is het om te janken wanneer je zo'n werkgever hebt, ook omdat het personeel doorgaans laagopgeleid is en zich totaal niet verenigd. De les die corona mij heeft geleerd: ga nooit onder je niveau in de detailhandel werken, zelfs niet wanneer je er (relatief/simpel) veel geld kunt verdienen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Serieus, wtf is daar de gedachte achter. Dat zou echt boetes moeten opleveren.
Echt, hoe oud ben je, zeg?quote:Op donderdag 21 januari 2021 21:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik ging sowieso zelden de deur uit na 20u.
Maar ga het juist nu wel doen! Puur om Rutte te zieken
Zou me dus niks verbazen als door deze maatregel juist meer mensen buiten komen ineens.
Jij denkt dat het leuk is om al een jaar met drieën op elkaar te zitten?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Veel mensen die samenwonen snappen dat niet.
Je moet je voorstellen dat je de komende twee weken geen enkel ander mens spreekt.
Okquote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:52 schreef Harlon het volgende:
[..]
? Ik moet gewoon soms 's avonds naar iemand die last heeft van een angststoornis en dan moet ik als mantel zorger er voor zorgen dat hij weer rustig word. Gebrek aan bier doet soms rare dingen bij mensen. Kwestie van allebei het formulier invullen, even met elkaar afstemmen en klaar. Landwacht kan & mag niets meer in dat geval.
Je hebt een grote bek hier maar volgens mij kruip jij vanavond gewoon bij moedertje op schoot.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:52 schreef Harlon het volgende:
[..]
? Ik moet gewoon soms 's avonds naar iemand die last heeft van een angststoornis en dan moet ik als mantel zorger er voor zorgen dat hij weer rustig word. Gebrek aan bier doet soms rare dingen bij mensen. Kwestie van allebei het formulier invullen, even met elkaar afstemmen en klaar. Landwacht kan & mag niets meer in dat geval.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |