zo komen we er welquote:Op donderdag 21 januari 2021 21:56 schreef nattermann het volgende:
Mijn hont moet uit, ik moet naar mijn werk (ploegendienst) en krijg daar een verklaring voor van de baas dus in zekere zin hou ik me wel aan de regels ja.
Aan de andere kant is de pakkans toch minimaal dus fuck de regels
Heb je de geschatte vermindering van het reproductiegetal zien van het OMT? Een lachertje die mondkapjes!quote:
er is maar één oplossing voor deze hele situatie, en dat is ZO SNEL MOGELIJK iedereen vaccineren. Dat is de enige oplossing.quote:
Dat is een rare manier om "accepteren dat de wereld niet maakbaar is" te spellen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:01 schreef nattermann het volgende:
[..]
er is maar één oplossing voor deze hele situatie, en dat is ZO SNEL MOGELIJK iedereen vaccineren. Dat is de enige oplossing.
Schiet dat nou een beetje op, dat vaccineren..?quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:01 schreef nattermann het volgende:
[..]
er is maar één oplossing voor deze hele situatie, en dat is ZO SNEL MOGELIJK iedereen vaccineren. Dat is de enige oplossing.
Maar je bent dan ook een debiel “studentje”quote:Op donderdag 21 januari 2021 21:59 schreef DebielStudentje het volgende:
Nee. Ik heb een verklaring gemaakt en laat die evt zien mocht ik gestopt worden. Ik werk tot 7 uur, en wil s'avonds nog gewoon vrienden/familie etc kunnen zien. En ik blijf echt niet steeds slapen.
Beter tijdens dan voor, anders heeft het geen zin.quote:Op donderdag 21 januari 2021 21:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Condooms zijn voor de seks natuurlijk, weet je toch.
Een strafblad riskeren om een eventuele boete te ontlopen lijkt me niet heel slim.quote:Op donderdag 21 januari 2021 21:59 schreef DebielStudentje het volgende:
Nee. Ik heb een verklaring gemaakt en laat die evt zien mocht ik gestopt worden. Ik werk tot 7 uur, en wil s'avonds nog gewoon vrienden/familie etc kunnen zien. En ik blijf echt niet steeds slapen.
Ja klopt, maar je seks hebt met iemand moet je ook goed beschermd tegen soa en anders ook tegen ongewenste zwangerschap.quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:08 schreef Japepk het volgende:
[..]
Beter tijdens dan voor, anders heeft het geen zin.
Je bent ook vrij om wel of niet te werken toch? Even afgezien van financiële consequenties is werken een keuze.quote:Op donderdag 21 januari 2021 21:26 schreef Randier het volgende:
Als ik de behoefte voel om na 21.00 naar buiten te gaan zal ik dat zeker doen. Ik ga niet wèl naar mijn werk om me vervolgens te laten inperken wanneer ik vrij ben. Slaat nergens op, mij zijn ze kwijt.
Ik snap het ook wel, het is ook niet anders dat we vanaf zaterdagavond avondklok hebben. We moeten met zijn allen het coronavirus bestrijden. We moeten onze normale leven terug hebben, daar gaat het allemaal om. Lang in een crisissituatie is nooit goed, vooral voor onze gesteldheid, mentaliteit en fysiek gesteldheid. We moeten weer van onze leven genieten..quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:11 schreef aquawoman het volgende:
Deze regeling is niet gemaakt om mensen te pesten, maar om mensen te redden. Ik ken ook meerdere mensen die heel ziek zijn geweest of die dierbaren hebben verloren. En heb in maart het virus zeer waarschijnlijk ook gehad.
Niemand wil dit. Maar is jouw uitje echt zo belangrijk? Ik moet ook zoeken naar mogelijkheden binnen de regels om dit draagbaar te maken. Ik ben zaterdag jarig, maar kan dat niet vieren. Who cares?
Is gewoon een valide verklaring, niks illegaals aan.quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:03 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Maar je bent dan ook een debiel “studentje”
Je kan beter netjes je boete betalen van 95 euro ipv een valse verklaring overleggen wat strafbaar is..
Twee wekenquote:Op donderdag 21 januari 2021 22:13 schreef JeMoeder het volgende:
Zo zeg, twee weken niet tussen 21.00 en 4.30 zonder een reden die op een lijstje staat naar buiten mogen. De politie en burgemeesters hebben al aangegeven geen capaciteit te hebben voor handhaving. Waar hebben we het nog over?
Wat een ramp!!
“ Ik heb een verklaring gemaakt en laat die evt zien mocht ik gestopt worden “ en nog valide ookquote:Op donderdag 21 januari 2021 22:16 schreef DebielStudentje het volgende:
[..]
Is gewoon een valide verklaring, niks illegaals aan.
Dat klopt. Het is gewoon kut. Ik zie het om me heen hoe mensen hier mee worstelen. Maar de mensen in de zorg en de kwetsbare groepen verdienen het niet dat we ze in de steek laten. We moeten hier met zijn allen doorheen worstelen, hoe zwaar dat ook is soms.quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:15 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik snap het ook wel, het is ook niet anders dat we vanaf zaterdagavond avondklok hebben. We moeten met zijn allen het coronavirus bestrijden. We moeten onze normale leven terug hebben, daar gaat het allemaal om. Lang in een crisissituatie is nooit goed, vooral voor onze gesteldheid, mentaliteit en fysiek gesteldheid. We moeten weer van onze leven genieten..
Inderdaad, het is voor ons allemaal erg moeilijke tijd zeg... Tja, we missen heleboel gezelligheid, feesten, vrienden en sociale gesprekken allemaal, dat is nu door corona op zeer laag pitje gezet. Wat voor ons allemaal nu erg belangrijk is is onze gezondheid. We moeten ons ook goed beseffen hoe we verder na pandemie moeten leven met allerlei veranderingen zoals op hygiëne en leefstijl.quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:20 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Dat klopt. Het is gewoon kut. Ik zie het om me heen hoe mensen hier mee worstelen. Maar de mensen in de zorg en de kwetsbare groepen verdienen het niet dat we ze in de steek laten. We moeten hier met zijn allen doorheen worstelen, hoe zwaar dat ook is soms.
Daar ben ik het wel mee erns. Dit voelt soms erg halfbakken tereijl ze waarschijnlijk wel weten dat het niet realistisch is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:25 schreef Japepk het volgende:
Wat ik hier vooral jammer aan vind is dat je op je vingers kunt uittellen dat dit 9 februari niet opgeheven gaat zijn. Dat oeverloze verlengen van maatregelen gaat me zo de keel uithangen. Ga er gewoon een maand met de zweep over en dan kun je misschien versoepelen. Niet dat aanklooien met een uitzonderingetje hier en daar voor een paar weken. Dát is wat voor een groot deel aan mensen vreet denk ik.
Maar je gaat ook niet met 250 door een woonwijk toch? De meeste regels zijn er om de meeste mensen te beschermen. Ik snap dat iemand on 21uur een wandeling maakt om zichzelf te resetten. Een feest met 30 man in een pandemie omdat je nu eenmaal een feestje wil is anders, in mijn optiek.quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Strikt bekeken: nee. In dezelfde zin zoals ik strikt genomen ook niet 100% van de tijd alle verkeersregels exact opvolg.
Ik woon in de rimboe en kom toch niemand tegen tijdens mijn dagelijkse 30 minuten minirunquote:
Waaeom maak je er dan een punt van in dit topic? Ik ben het er mee eens dat het effect belangrijker is dan de regel. Maar dan maakt je statement dus ook nuet zoveel uit.quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik woon in de rimboe en kom toch niemand tegen tijdens mijn dagelijkse 30 minuten minirun. Gedoe levert, in mijn geval, geen gezondheidswinst op, en wel gedoe. Dus hou ik mij er niet aan.
Heb je de topictitel niet gelezen, daar reageer ik op. En nu ga ik hardlopenquote:Op donderdag 21 januari 2021 22:39 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Waaeom maak je er dan een punt van in dit topic? Ik ben het er mee eens dat het effect belangrijker is dan de regel. Maar dan maakt je statement dus ook nuet zoveel uit.
Ik houd me aan de regels, omdat de experts vinden dat dat het virus in kan dammen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onzin. Getuigt juist van een gezond democratisch besef.
Als alleenstaande is dat avondje met twee vrienden het belangrijkste wat ik nu heb. Letterlijk. Dus ja.quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:11 schreef aquawoman het volgende:
Deze regeling is niet gemaakt om mensen te pesten, maar om mensen te redden. Ik ken ook meerdere mensen die heel ziek zijn geweest of die dierbaren hebben verloren. En heb in maart het virus zeer waarschijnlijk ook gehad.
Niemand wil dit. Maar is jouw uitje echt zo belangrijk? Ik moet ook zoeken naar mogelijkheden binnen de regels om dit draagbaar te maken. Ik ben zaterdag jarig, maar kan dat niet vieren. Who cares?
Is een avond met 1 vriend niet okay? Zou je je ouders er voor opofferen? Het is niet fijn, maar zou je het niet overleven? Ik doe online pubquizzen of spelletjesavonden om dat sociale contact te houden.quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als alleenstaande is dat avondje met twee vrienden het belangrijkste wat ik nu heb. Letterlijk. Dus ja.
Precies, maar dat is de nuance die imo vaak ontbreekt. We zien hier ook alweer door sommige hardliners geimpliceerd worden dat als je deze nieuwe maatregel niet per definitie braaf opvolgt je er de veroorzaker van bent dat deze crisis langer duurt, maar dat lijkt me zeer sterk afhankelijk van plek & doel. Nee, ik ga niet stiekem over straat richting een feestje om met 50 anderen te gangbangen, maar ik zal wel eens naar buiten gaan in een uitgestorven omgeving om bijvoorbeeld wat brieven te posten. Strikt genomen moet ik dan dus aangeven dat ik mij inderdaad niet aan de avondklok ga houden, zoals ik mij ook niet aan de harde letter van het verkeersregelement hou als ik als duidelijk enige weggebruiker op een stil landweggetje geen richting aangeef.quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:36 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Maar je gaat ook niet met 250 door een woonwijk toch? De meeste regels zijn er om de meeste mensen te beschermen. Ik snap dat iemand on 21uur een wandeling maakt om zichzelf te resetten. Een feest met 30 man in een pandemie omdat je nu eenmaal een feestje wil is anders, in mijn optiek.
quote:Op donderdag 21 januari 2021 23:06 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Zou je je ouders er voor opofferen?
In mijn geval is dat een vraag die belangrijk is. Mijn vader, die jong van geest en verder gezond is, is bijna 70 en heeft een longziekte. Hij is geen demente bejaarde maar iemand die nog jaren kan bijdragen. Daarnaast heeft een vriendin van mij dus haar vader verloren. Het is makkelijk om er om te lachen, maar dit is dus wel deels de reLiteit.quote:
Ik niet in elk geval!!quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:11 schreef aquawoman het volgende:
Ik ben zaterdag jarig, maar kan dat niet vieren. Who cares?
En je vriendin hield zich wel altijd aan alle maatregelen ? Of heeft ze haar vader ook opgeofferd ?quote:Op donderdag 21 januari 2021 23:19 schreef aquawoman het volgende:
[..]
In mijn geval is dat een vraag die belangrijk is. Mijn vader, die jong van geest en verder gezond is, is bijna 70 en heeft een longziekte. Hij is geen demente bejaarde maar iemand die nog jaren kan bijdragen. Daarnaast heeft een vriendin van mij dus haar vader verloren. Het is makkelijk om er om te lachen, maar dit is dus wel deels de reLiteit.
😐 ik snap dat dit een internetforum is, waar men makkelijk reageert en wil scoren. Maar is dit echt de manier waarop je wil communiceren? Zou je zo over je eigen ouders praten?quote:Op donderdag 21 januari 2021 23:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En je vriendin hield zich wel altijd aan alle maatregelen ? Of heeft ze haar vader ook opgeofferd ?
Jij begon hoor. Even een spiegeltje voorhouden.quote:Op donderdag 21 januari 2021 23:37 schreef aquawoman het volgende:
[..]
😐 ik snap dat dit een internetforum is, waar men makkelijk reageert en wil scoren. Maar is dit echt de manier waarop je wil communiceren? Zou je zo over je eigen ouders praten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |