abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197562788
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:27 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik DoE nIeT mEeR mEe
Doe effe lekker normaal. Als je mijn posts zou teruglezen, kun je zien dat ik altijd voor een behoorlijk strenge lockdown ben geweest. Maar wanneer ik volgende week om 14.00 vijf collega's in een ongeventileerd hokje van 3x3 zie lunchen zoals dat nu ook dagelijks gebeurd, maar ik vervolgens niet in mijn uppie een wandeling mag maken in de buitenlucht in mijn vrije tijd... come on! Dat is niet normaal meer.
pi_197562793
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:38 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Jij begon hoor. Even een spiegeltje voorhouden.
denk je echt dat ik postte om snel te soren?

Als dat zo is: dat is niet mijn intentie. Ik vind het belangrijk om aan te geven dat deze ziekte hwel dichtbij kan komen.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  donderdag 21 januari 2021 @ 23:43:38 #103
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197562824
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:41 schreef Xenorium het volgende:
Je mag toch wel in je tuin zijn? Eigen terrein of mag dat ook niet meer?
Tuurlijk mag dat, daar hebben ze niets over te zeggen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197562841
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:41 schreef Randier het volgende:

[..]

Doe effe lekker normaal. Als je mijn posts zou teruglezen, kun je zien dat ik altijd voor een behoorlijk strenge lockdown ben geweest. Maar wanneer ik volgende week om 14.00 vijf collega's in een ongeventileerd hokje van 3x3 zie lunchen zoals dat nu ook dagelijks gebeurd, maar ik vervolgens niet in mijn uppie een wandeling mag maken in de buitenlucht in mijn vrije tijd... come on! Dat is niet normaal meer.
Helemaal eens dat de regels ook gewoon niet duidelijk genoeg zijn. Ik zit al vanaf maart thuis, maar als ik andere bedrijven zie snap ik dat mensen gefrusteerd raken over de restricties thuis als op het werk gewoon alles verder gaat.
pi_197562895
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:06 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Is een avond met 1 vriend niet okay? Zou je je ouders er voor opofferen? Het is niet fijn, maar zou je het niet overleven? Ik doe online pubquizzen of spelletjesavonden om dat sociale contact te houden.

Ik snap echt hoe moeilijk het is, maar ik heb bijvoorbeeld meegekregen hoe de vader van een vriendin stierf. En via mijn werk ook dat dit niet een geisoleerd geval is. Hoe belangrijk is het echt?
Nu betrek je het op jezelf. Hoe verschrikkelijk ook maar niemand hier geeft een reet om de vader van je vriendin. Net zoals men ook niet geeft om mijn ouders of mijn opa die 2 jaar terug is overleden. Nu toevallig met corona zijn we een opeens een grote familie. Helaas maar zo staan velen er niet in. Tuurlijk is de maatschappij belangrijk. Maar als ik het voor mijn eigen mentale gesteldheid nodig vind om vrienden op te zoeken of een rondje te lopen om 10 uur dan denk ik niet aan de vader van je vriendin.
pi_197562962
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:44 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Helemaal eens dat de regels ook gewoon niet duidelijk genoeg zijn. Ik zit al vanaf maart thuis, maar als ik andere bedrijven zie snap ik dat mensen gefrusteerd raken over de restricties thuis als op het werk gewoon alles verder gaat.
In mijn geval betreft het ook nog eens een winkel waar geen kut te doen is want we zijn al een maand dicht. Iedereen moet desalniettemin komen opdraven want je zou maar betaald thuis zitten en officieel niets doen. Zo gaat dat overigens op talloze locaties in de detailhandel. Wordt ook gewoon gestimuleerd door brancheorganisatie InRetail.
pi_197562992
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:19 schreef aquawoman het volgende:

[..]

In mijn geval is dat een vraag die belangrijk is. Mijn vader, die jong van geest en verder gezond is, is bijna 70 en heeft een longziekte. Hij is geen demente bejaarde maar iemand die nog jaren kan bijdragen. Daarnaast heeft een vriendin van mij dus haar vader verloren. Het is makkelijk om er om te lachen, maar dit is dus wel deels de reLiteit.
Voordat het Chinavirus rondwaarde gingen er ook mensen dood, doodgaan hoort bij het leven, maar nu is dat schijnbaar erger dan voorheen? Zo erg zelfs dat volgens sommigen iedereen continu bezig moet zijn met zichzelf en anderen koste wat kost niet dood te laten gaan en verder alles maar neer te leggen?
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_197562997
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:47 schreef CR7 het volgende:

[..]

Nu betrek je het op jezelf. Hoe verschrikkelijk ook maar niemand hier geeft een reet om de vader van je vriendin. Net zoals men ook niet geeft om mijn ouders of mijn opa die 2 jaar terug is overleden. Nu toevallig met corona zijn we een opeens een grote familie. Helaas maar zo staan velen er niet in. Tuurlijk is de maatschappij belangrijk. Maar als ik het voor mijn eigen mentale gesteldheid nodig vind om vrienden op te zoeken of een rondje te lopen om 10 uur dan denk ik niet aan de vader van je vriendin.
Ok. Iedereen maakt zijn eigen keuzes. Ik baseer mijn keuzes het afgelopen jaar wel op wat goed is voor het bredere goed. Dat is vaak moeilijk, maar ik wil gewoon het meeste goed doen wat ik kan - ook al is dat soms moeilijk. Voor iemand als mijn vriendins vader of voor een arts op de ic.

Ik respecteer dat dat voor mij (samenwonend, geen kinderen) makkelijker is dan voor anderen hoor.
pi_197563072
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:53 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Voordat het Chinavirus rondwaarde gingen er ook mensen dood, doodgaan hoort bij het leven, maar nu is dat schijnbaar erger dan voorheen? Zo erg zelfs dat volgens sommigen iedereen continu bezig moet zijn met zichzelf en anderen koste wat kost niet dood te laten gaan en verder alles maar neer te leggen?
De naam is niet china virus. En ja, mensen gingen eerder ook dood. Maar meestal niet aan een xiekte die zo besmettelijk was.
pi_197563143
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:51 schreef Randier het volgende:

[..]

In mijn geval betreft het ook nog eens een winkel waar geen kut te doen is want we zijn al een maand dicht. Iedereen moet desalniettemin komen opdraven want je zou maar betaald thuis zitten en officieel niets doen. Zo gaat dat overigens op talloze locaties in de detailhandel. Wordt ook gewoon gestimuleerd door brancheorganisatie InRetail.
Ja, bizar natuurlijk. Geen idee waarom dat niet aangepakt wordt.
pi_197563206
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:41 schreef aquawoman het volgende:

[..]

denk je echt dat ik postte om snel te soren?

Als dat zo is: dat is niet mijn intentie. Ik vind het belangrijk om aan te geven dat deze ziekte hwel dichtbij kan komen.
Helemaal prima om dat te willen benadrukken. Wat ik minder prima vindt is de manier waarop je dat doet. Door iemand te vragen of hij afspreken met vrienden zo belangrijk vindt dat hij zijn ouders er voor zou opofferen. Een soort emotionele chantage, bah. Daar reageer ik op.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 00:08:26 #112
441440 aquawoman
Bitch please
pi_197563305
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Helemaal prima om dat te willen benadrukken. Wat ik minder prima vindt is de manier waarop je dat doet. Door iemand te vragen of hij afspreken met vrienden zo belangrijk vindt dat hij zijn ouders er voor zou opofferen. Een soort emotionele chantage, bah. Daar reageer ik op.
Ok. Voor mij is dit het afgelopen jaar een soort van de werkelijkheid geweest. Dus het is niet als emotionele chantage bedoeld. Ik zie mijn ouders alleen via zoom, maar wil ook bijdragen aan een zo snel mogelijke beeindiging van deze situatie zodat zij weer hun huis uit kunnen en hun kleinkinderen kunnen zien.

Dus wat ik moet opofferen zie ik wel als iets dat ik doe voor hen, voor de mensen die iemand verloren hebben of die superhard weken in het ziekenhuis. Het gaat niet alleen om mij. Misschien heb ik dat niet goed verwoord, maar dat is wat ik bedoelde.
pi_197563343
Nee, kan mij die 95 eu schelen
pi_197563376
quote:
16s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:20 schreef FlippingCoin het volgende:
Nee, ik ben wel klaar met die eenzijdige solidariteit.
Eens. nog van niemand solidariteit gehad :D ja , rekeningen!
lekker rustig dit weekend s'avonds in de parken
pi_197563447
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:56 schreef aquawoman het volgende:

[..]

De naam is niet china virus. En ja, mensen gingen eerder ook dood. Maar meestal niet aan een xiekte die zo besmettelijk was.
Het komt uit Chyna, dus Chinavirus is de correcte benaming, net zoals dat de Britse variant de Britse variant wordt genoemd omdat die schijnbaar uit de UK komt. Verder vind ik het door jou beweerde verband tussen 'besmettelijkheid' en de ernst van een sterfgeval een vreemde vergelijking, wat moeten alle nabestaanden van mensen die aan andere dingen zijn bezweken daar wel niet van denken? Overigens staat besmettelijkheid absoluut niet gelijk aan mortaliteit.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 00:19:05 #116
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197563479
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:41 schreef Randier het volgende:

[..]

Ik kan er ook niets aan doen dat jouw werkgever de regels overduidelijk al tijdenlang niet handhaaft en daardoor mede verantwoordelijk is dat jij niet meer alleen naar buiten kan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197563821
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik ging sowieso zelden de deur uit na 20u.
Maar ga het juist nu wel doen! Puur om Rutte te zieken _O_

Zou me dus niks verbazen als door deze maatregel juist meer mensen buiten komen ineens.
Ja, wij rennen om 21:00 op zaterdag extra’s een rondje door de wijk
pi_197563994
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:21 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Nog minimaal 5 jaar lang thuiswerken lijkt me super _O_
Wat ik mooi vind is dat ik hier als Fok!ker op heb getraind zonder het te weten. Mijn zolderkamer is mijn geborgenheid O-)
pi_197564025
Ik zal niet expres de avondklok aan m'n laars gaan lappen, maar ik ga me er ook niet aan aanpassen.

Heb me aan vrijwel alle maatregelen tot op heden gehouden:
- Sinds maart vorig jaar thuiswerken
- Respecteer de 1,5 meter
- Maximum aantal bezoekers houd ik rekening mee
- Draag sinds het advies een mondkapje (ondanks dat ik m'n twijfels heb aan de werking ervan)

Maar het gaat echt geen enkel verschil in bijdrage leveren (t.o.v. de al bestaande maatregelen) of ik nou om 21, 22 of 23 uur alleen in de auto zit en naar huis toe rijd. Dat is ook niet de gedachte achter de maatregel, dat begrijp ik ook wel, maar het effect is wel dat ik door de maatregel hier ineens rekening mee moet gaan houden. Daar pas ik voor.

Die paar keer dat het überhaupt voorkomt neem ik een eventuele boete dan wel voor lief.
pi_197564697
Spannend moment, als je nog naar huis moet rijden en je red het net voor 21.00. En de auto wil niet starten.
Check it out
pi_197564730
ja en nee! als ik de middag bij mijn ouders ben geweest en er savonds wederom heen ga is het nutteloos, maar het gaat erom dat je geen feestjes bij vrienden gaat houden en dat soort gedoe. dus ik persoonlijk nee maar snap het idee wel
pi_197564772
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 01:50 schreef Ron182 het volgende:
ja en nee! als ik de middag bij mijn ouders ben geweest en er savonds wederom heen ga is het nutteloos, maar het gaat erom dat je geen feestjes bij vrienden gaat houden en dat soort gedoe. dus ik persoonlijk nee maar snap het idee wel
Dan begin je het feestje voor 21 uur en het eindigt om 04.30. Ik ben vroeger wel op dit soort feesten geweest.
Check it out
pi_197565262
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:56 schreef nattermann het volgende:

Aan de andere kant is de pakkans toch minimaal dus fuck de regels
Dan kun je wel eens pech hebben. De politie heeft aangekondigd dat er vanaf zaterdag streng wordt gehandhaafd en dat ze alle beschikbare agenten ervoor inzetten. De middagdienst agenten worden samen gevoegd met de avond en nacht ploeg, alleen hierdoor blijf werk in de wijk voorlopig liggen. Zodat er vanaf zaterdag alle agenten ingezet zullen worden om alleen hierop toe te zien en te handhaven.

DE politie zegt goed voorbereid te zijn, omdat het moet en ook dat het kan.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_197565304
Voor de mensen die zich niet aan de avondklok willen houden, (en ook niet vanwege Bijvoorbeeld hun werk ergens naartoe moeten), waar gaan jullie naartoe dan tijdens de avondklok ?

Winkels, kroegen en bordelen zijn dicht, gaan jullie dan zinloos rondjes lopen buiten ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 22 januari 2021 @ 05:38:40 #125
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197565681
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 03:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
Voor de mensen die zich niet aan de avondklok willen houden, (en ook niet vanwege Bijvoorbeeld hun werk ergens naartoe moeten), waar gaan jullie naartoe dan tijdens de avondklok ?

Winkels, kroegen en bordelen zijn dicht, gaan jullie dan zinloos rondjes lopen buiten ?
Hebben buiten geen flikker te zoeken maar gaan dan lekker principieel in de koe staan.

MiJ kRiJgEn Ze NiEt kLeIn!!!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')