abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197573289
Ali van de plaatselijke grillroom heeft er ineens aantal bezorgauto's bij.
pi_197573294
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:12 schreef DX11 het volgende:

[..]

Het punt is dat je even helemaal niet naar een vriend toe zou moeten gaan nu. Dat is het hele idee. Hoe moeilijk is dat?

Is het nou echt zo belangrijk om elke week vrienden fysiek te zien?
moeilijk en onnodig. Tenzij je 50+ bent is de kans dat jij in het ziekenhuis terecht komt echt miniscuul. Als je daar wat aan zou willen doen leg dan voor iedereen boven de 50 een visite verbod + stay at home order op en dan alleen voor essentieel werk of noodzakelijke boodschappen naar buiten toe. Dan druk je de belasting op de ziekenhuizen wel naar beneden.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:57:46 #203
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197573310
quote:

[..]

Het punt is dat je even helemaal niet naar een vriend toe zou moeten gaan nu. Dat is het hele idee. Hoe moeilijk is dat?

Elke week niet eens, maar om de paar weken? Ja zeker. Helemaal omdat ik alleen woon en al 10 maanden vanuit huis aan het werken ben, ik zie vrijwel niemand meer fysiek.
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 15:58:04 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_197573314
Ik hield me er al aan want er is toch geen reet meer te doen en het is s'nachts gewoon frisjes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:01:45 #205
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197573363
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:53 schreef Harlon het volgende:

[..]

Er is gewoon een formulier hiervoor https://upload.gscdn.nl/u(...)e_mantelzorg-1_2.pdf, als je dit invult en het met elkaar afstemt dan kunnen de landwachters hoog en laag springen maar mogen ze helemaal niets doen. Medisch = prive, dus mogen ze er niet op doorvragen. En via de wet het blokkeren kan ook bijna niet. Avondklok is dus extreem makkelijk te omzeilen.
Een land vol handophouders en amateurjuristen. w/ w/ w/
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:06:06 #206
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197573452
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:23 schreef Questular het volgende:
Ik vind het wel schattig dat iedereen hier loopt te zwaaien met ontheffingen, fictieve matelzorg etc etc. En vervolgens blijft 99% gewoon netjes thuis, maar het staat zo stoer hé.
Dit dus! :)

En voor mensen die wel lopen te koketteren met valse ontheffingen hoop ik dat ..... :M
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:25:50 #207
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197573780
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:53 schreef Harlon het volgende:

[..]

Er is gewoon een formulier hiervoor https://upload.gscdn.nl/u(...)e_mantelzorg-1_2.pdf, als je dit invult en het met elkaar afstemt dan kunnen de landwachters hoog en laag springen maar mogen ze helemaal niets doen. Medisch = prive, dus mogen ze er niet op doorvragen. En via de wet het blokkeren kan ook bijna niet. Avondklok is dus extreem makkelijk te omzeilen.
Okay, dus is te verwachten dat komende weken toch veel mensen op pad gaan tijdens 21.00 tot en met 4,30 uur met deze formulieren bij te hebben. Daarom is het niet te controleren of ze juiste reden voor hebben om toch naar buiten te gaan.
Humor, serieus en vrolijk!
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:39:29 #208
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197574051
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:01 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Een land vol handophouders en amateurjuristen. w/ w/ w/
Lol die harlon denkt dat ze gek zijn maar heeft helemaal niet door dat hij zelf de gekkie is _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197574088
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:25 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Okay, dus is te verwachten dat komende weken toch veel mensen op pad gaan tijdens 21.00 tot en met 4,30 uur met deze formulieren bij te hebben. Daarom is het niet te controleren of ze juiste reden voor hebben om toch naar buiten te gaan.
klopt, het is de zoveelste wassen neus. Er is ook een verdomd goede reden dat zo ongeveer iedereen in de praktijk tegen was (burgermeesters, politie) maar het alternatief is alleen maar te handhaven bij de oudjes en dat willen ze natuurlijk niet.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197574292
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Loop je nu ook al wel eens savonds een rondje?

Dit vraag ik omdat 90% van de klagers gewoon jankerds zijn en niet doorhebben dat de avondklok an sich weinig verandert

Edit: of ze zijn superstoer zoals de fokker hierboven
Wij zijn onlangs verhuisd en wonen direct aan een bos, dus dan nodigt dat ook overdag uit tot een wandeling in de pauze omdat het laagdrempelig voelt en er weinig mensen zijn.
Tot voor kort woonden we in een flat, in een stad, daar gingen we juist 's avonds wandelen zodat we minder mensen tegenkwamen :{. Blij dat we daar nu niet meer wonen, dat was echt hel geweest want juist door werk was ons avondrondje dan mooi wel in de spertijd gevallen. Mijn hart gaat daarom uit naar alle mensen die in hun flat opgesloten worden.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:57:31 #211
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_197574308
Ik zal me er wel aan houden, maar als ik met iemand afspreek dan wordt dat gewoon 's middags i.p.v. 's avonds. Voor de storingsdiensten die ik draai heb ik vandaag een verklaring gekregen.
pi_197574337
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:56 schreef andatura het volgende:

[..]

Wij zijn onlangs verhuisd en wonen direct aan een bos, dus dan nodigt dat ook overdag uit tot een wandeling in de pauze omdat het laagdrempelig voelt en er weinig mensen zijn.
Tot voor kort woonden we in een flat, in een stad, daar gingen we juist 's avonds wandelen zodat we minder mensen tegenkwamen :{. Blij dat we daar nu niet meer wonen, dat was echt hel geweest want juist door werk was ons avondrondje dan mooi wel in de spertijd gevallen. Mijn hart gaat daarom uit naar alle mensen die in hun flat opgesloten worden.
In een galerijflat kun je nog bij iedereen gewoon op bezoek gaan zonder last van avondklok..
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:59:05 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_197574343
Studenten op kamers, dat zijn eigenlijk de enigen die echt getroffen worden door deze maatregel. Daar komen de muren van hun 3x3 kamer al op ze af en nu mogen ze 's avonds ook niet socializen (tenzij je in een leuk studentenhuis woont). Daar heb ik wel medelijden mee. Aan de andere kant waren het ook al de grootste verspreiders doordat ze vaker bij elkaar op bezoek gingen, maar goed.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_197574362
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:26 schreef Randier het volgende:
Als ik de behoefte voel om na 21.00 naar buiten te gaan zal ik dat zeker doen. Ik ga niet wèl naar mijn werk om me vervolgens te laten inperken wanneer ik vrij ben. Slaat nergens op, mij zijn ze kwijt.
Dit idd. Ze moeten gaan handhaven op het werk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197574494
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:06 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Is een avond met 1 vriend niet okay? Zou je je ouders er voor opofferen? Het is niet fijn, maar zou je het niet overleven? Ik doe online pubquizzen of spelletjesavonden om dat sociale contact te houden.

Ik snap echt hoe moeilijk het is, maar ik heb bijvoorbeeld meegekregen hoe de vader van een vriendin stierf. En via mijn werk ook dat dit niet een geisoleerd geval is. Hoe belangrijk is het echt?
Als jij tevreden bent met pubquizzen e.d. dan is dat hartstikke fijn. :)

Nee, ik heb echt twee vrienden nodig. Eén kan overigens ook wel. Maar dit is gewoon mijn grens. Punt uit. Ik spreek niet meer af met 8 man, wat ik nu doe is precies mijn grens en wat ik nodig heb.

Bovendien vind ik het wel heel overdreven dat je zulke voorbeelden aanhaalt. De IFR is nog steeds relatief laag. En je moet ook niet leven vanuit de veronderstelling dat iedereen potentieel besmet is, want dat vind ik echt onzin. Ik speek al het hele jaar af en de regel is gewoon bij klachten, blijf thuis. Er is nog niemand in mijn familie of vriendenkring met corona. Iedereen denkt er goed om. En dat is altijd goed gegaan.

Als ik dan weer een ander voorbeeld geef. De fysiotherapeut in mijn dorp heeft gewoon met verkoudheidsklachten gewerkt. Resultaat: iedereen corona.

Dus ik maak me echt niet zo druk als mensen geen klachten hebben. Asymptomatische verspreiding is ook ontzettend klein. Als iemand snottert kom ik niet, maar als ik weet dat diegene er in het dagelijks leven goed om denkt en verder geen klachten heeft, dan is het heel onwaarschijnlijk dat diegene corona heeft. En dat klopt anekdotisch gewoon als ik de verhalen hoor van hoe mensen in mijn (niet directe) omgeving besmet zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197574497
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Als alleenstaande is dat avondje met twee vrienden het belangrijkste wat ik nu heb. Letterlijk. Dus ja.
Veel mensen die samenwonen snappen dat niet.
Je moet je voorstellen dat je de komende twee weken geen enkel ander mens spreekt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_197574588
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:51 schreef Randier het volgende:

[..]

In mijn geval betreft het ook nog eens een winkel waar geen kut te doen is want we zijn al een maand dicht. Iedereen moet desalniettemin komen opdraven want je zou maar betaald thuis zitten en officieel niets doen. Zo gaat dat overigens op talloze locaties in de detailhandel. Wordt ook gewoon gestimuleerd door brancheorganisatie InRetail.
Serieus, wtf is daar de gedachte achter. Dat zou echt boetes moeten opleveren.
pi_197574613
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Serieus, wtf is daar de gedachte achter.
Bezigheidstherapie.
pi_197574615
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Veel mensen die samenwonen snappen dat niet.
Je moet je voorstellen dat je de komende twee weken geen enkel ander mens spreekt.
Als ik zou samenwonen dan zou ik het ook ontzettend makkelijk hebben. Pfff, beetje samen Netflixen, wandelen, koken, neuken, schilderen, samen een boek lezen, whatever. Dan zou ik ook heus wel online spelletje kunnen doen of pubquizzen met vrienden, maar als alleenstaande moet ik gewoon de zaterdagavond met twee vrienden afspreken. Overigens elke week dezelfde, andere vrienden zie ik al veel minder. Helaas, maar dat is ook wel te doen.

Dat is ook echt de enige manier om m'n hoofd leeg te maken. Sporten en werken helpt niet, want ik denk dan nog steeds aan het nieuws en corona. Maar met je vrienden een biertje drinken of een jointje roken, dat helpt zo ontzettend goed en voel me zondag ook altijd weer 'herboren' en heb weer energie voor de nieuwe week.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197576246
quote:

Dat is het punt helemaal niet. De maatregel is namelijk nog steeds dat je maximaal één persoon per dag ontvangt thuis. Dus ja, ik ga inderdaad wekelijks wel even op bezoek bij een vriend of bij m'n ouders. Dat doe ik alleen, zoals voorgeschreven. Ik rijd daar dus alleen in m'n auto naartoe, houd netjes 1,5 meter afstand (binnen dan, op de weg iets meer) en daarna rijd ik weer alleen in m'n auto rechtstreeks naar huis.

Ik houd me dus netjes aan de maatregelen tot op heden, maar die avondklok gaat hem gewoon niet worden. Gezien de manier waarop ik met de andere maatregelen om ga zal het in mijn geval geen extra bijdrage leveren, dus ga ik me er ook niet op aanpassen.
pi_197576842
Toch wel apart dat voor het werk alles mag, want VVD=werk=geld.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197576920
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:27 schreef halfway het volgende:
Toch wel apart dat voor het werk alles mag, want VVD=werk=geld.
Je moet het de achterban 2 maanden voor de verkiezingen natuurlijk niet te lastig gaan maken.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 19:31:10 #223
338319 ZarB
Piña colada
pi_197576927
Ja, omdat ik toch na 21 00 niks te zoeken heb buiten. Visite verplaats ik naar de middag. Neemt niet weg dat ik het een dikke bullshit maatregel vindt met open grenzen, vliegverkeer en geen controle op thuiswerken. Visite naar 1 persoon houd ik me niet aan.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 22 januari 2021 @ 19:36:13 #224
338319 ZarB
Piña colada
pi_197577065
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:00 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Wat is het effect van het feit dat ik om 20 uur naar huis toe rijd vanuit een vriend vandaan i.p.v. om 23 uur?

Ik ben niet zo snel tegen maatregelen, maar deze is echt symboolpolitiek. De contact momenten veranderen hierdoor niet, maar verschuiven alleen maar. En ik denk in veel gevallen dat ze zelfs langer worden, doordat mensen door die avondklok dan maar ergens blijven slapen. Die samenkomsten van jongeren waren al niet toegestaan onder de huidige maatregelen, dus die avondklok is totale onzin.
Zo'n beetje alles is symboolpolitiek.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_197577225
Die avondklok is alleen handig om het aantal verboden feesten iets beter onder controle te krijgen.
Voor de rest zie ik niet in wat zo een avondklok oplevert. Maar goed ik ga me er wel aan houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')