Goed gewerkt jochie.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik werd per uur betaald toen, dus sterker nog, het was eigenlijk heel gunstig voor mij dat die discussie zo lang duurde. Het was alleen voor de klant heel slecht dat ik die discussie uiteindelijk verloor. En geloof het of niet, daar heb ik echt een paar nachten slecht van geslapen.
quote:Een vrouw uit de Noord-Hollandse gemeente Wijdemeren moet van de Centrale Raad van Beroep zo'n 2.835 euro aan bijstand terugbetalen omdat haar moeder lange tijd boodschappen voor haar deed. De gemeente had ingezet op een bedrag van zo'n 7.000 euro.
quote:Boodschappen die mensen ontvangen van andere personen kunnen volgens de Participatiewet niet als gift of geschenk worden genoteerd, aldus de Centrale Raad van Beroep.
Ontvangen giften in natura moeten worden omgerekend naar de geldelijke waarde. Een uitzondering hierop is de bijdrage in natura vanuit de “Voedselbank”.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:55 schreef macca728 het volgende:
Het bedrag is lager omdat de gemeente ook fouten had gemaakt (wat niet in deze link staat, maar wel op teletekst) en die moet dus ook 200 euro terugbetalen voor een onrechtmatig huisbezoek.
En deze uitspraak vind ik erg gevaarlijk, omdat de voedselbank hulp in feite nu ook strafbaar is. Ook hulp van familie (incidenteel)
[..]
Leuk maar dat zijn lokale regels en die verschillen dus in elke gemeente.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ontvangen giften in natura moeten worden omgerekend naar de geldelijke waarde. Een uitzondering hierop is de bijdrage in natura vanuit de “Voedselbank”.
https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR380769
Miljoenen verduisteren? Joh, blijf gerust landsadvocaat. Medeverantwoordelijke bij de toeslagenmisdaden? Secretaris-generaal bij VWS, alsjeblieft.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:54 schreef macca728 het volgende:
Waren ze maar zo streng bij witteboorden fraude.
Witwassen ?? Oh niet erg joh, we nemen je gewoon als staatsbank.
Daar ben ik al 25 jaar tegen aan het vechten maar je word overal zwaar tegengewerktquote:Op maandag 23 augustus 2021 13:13 schreef Harvest89 het volgende:
Afschaffen dat participatiegedrocht.
Behalve voor je allochtone buurman die al 20 jaar hier zit en geen Nederlands kan spreken.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:57 schreef RAVW het volgende:
[..]
Daar ben ik al 25 jaar tegen aan het vechten maar je word overal zwaar tegengewerkt
Want mensen die daar in terecht komen zijn gewoon ten doden opgeschreven
Want het is toch te gek voor woorden dat mijn werkgever ook de zelfde instantie is die over de uitkeringen beslist
Kan zat mensen die zijn met een smoesje ontslagen, en komen dus zonder werk tehuis te zitten , uitkering aanvragen , en ja wat denk je ,, je moet daar een tegenprestatie tegen overzetten
Dus je mag op het bedrijf waar je dus net ontslagen ben weer beginnen , alleen nu niet voor 1500 euro maar je krijgt er gewoon een basis uitkering voor .. en je gaat gewoon op de zelfde werkplek staan.
in dit gaat heel langzaam voor alle medemensen ingevoerd worden
Want bij weigering krijg je geen uitkering
Dit is nog 1 van de dingen die straks voor iedereen gaat gelden
Dit was onder de WWB en zelfs de abw niet anders hoor. Die uitkeringen zijn bedoeld voor levensonderhoud, niet voor vakanties en auto's uit een hoger segment.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:13 schreef Harvest89 het volgende:
Afschaffen dat participatiegedrocht.
Ik ken ook mensen die gedetacheerd worden bij gewone bedrijven, in eerste instantie met behoud van uitkering, maar die bij gebleken geschiktheid gewoon een contract krijgen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:57 schreef RAVW het volgende:
Daar ben ik al 25 jaar tegen aan het vechten maar je word overal zwaar tegengewerkt
Want mensen die daar in terecht komen zijn gewoon ten doden opgeschreven
Want het is toch te gek voor woorden dat mijn werkgever ook de zelfde instantie is die over de uitkeringen beslist
Kan zat mensen die zijn met een smoesje ontslagen, en komen dus zonder werk tehuis te zitten , uitkering aanvragen , en ja wat denk je ,, je moet daar een tegenprestatie tegen overzetten
Dus je mag op het bedrijf waar je dus net ontslagen ben weer beginnen , alleen nu niet voor 1500 euro maar je krijgt er gewoon een basis uitkering voor .. en je gaat gewoon op de zelfde werkplek staan.
in dit gaat heel langzaam voor alle medemensen ingevoerd worden
Want bij weigering krijg je geen uitkering
Dit is nog 1 van de dingen die straks voor iedereen gaat gelden
Ze heeft geen extra geld van de staat gekregen om een dure auto te kopen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Dit was onder de WWB en zelfs de abw niet anders hoor. Die uitkeringen zijn bedoeld voor levensonderhoud, niet voor vakanties en auto's uit een hoger segment.
Je huurt een huis en koopt eten, daar zorgt de staat voor als je dat zelf niet kunt. Als iemand er voor zorgt dat jij kunt eten van ander geld, is het niet aan de staat om je vakanties en dure auto en motor te betalen.
Ja dat is dus het punt. Die wet deugt niet.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Daar kun je het niet mee eens zijn, maar zo staat het gewoon in de wet.
Lees even het stukje dit is wat er dus gaande is ..quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken ook mensen die gedetacheerd worden bij gewone bedrijven, in eerste instantie met behoud van uitkering, maar die bij gebleken geschiktheid gewoon een contract krijgen.
Ik ken mensen die krijgen dat niet.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken ook mensen die gedetacheerd worden bij gewone bedrijven, in eerste instantie met behoud van uitkering, maar die bij gebleken geschiktheid gewoon een contract krijgen.
Dat je het niet met de wet eens bent, prima.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ze heeft geen extra geld van de staat gekregen om een dure auto te kopen.
Volgens mij krijg je maandelijks een vast bedrag aan uitkering, waar je dat aan uitgeeft zou je zelf moeten weten. Er zijn ook mensen die extra voedsel uit vuilnisbakken halen om geld te besparen (dumpsterdiven), dat zou dan ook illegaal zijn. Slaat toch nergens op?
Dit is een straf op zuinig leven. Nu kun je beter gewoon je hele uitkering in de kroeg opzuipen.
[..]
Ja dat is dus het punt. Die wet deugt niet.
Waar sla ik de plank mis?quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat je het niet met de wet eens bent, prima.
Maar als je hem ook niet begrijpt moet je toch eens overwegen om je er eerst eens op in te lezen voor je je mening geeft, want je slaat de plank behoorlijk mis.
In de periode 2008-2012 is er massaal misbruik gemaakt van dit soort werkervaringstrajecten. Zogenaamd met kans op een normale baan en je blijkt vrolijk bij je oud-werkgever ingezet te worden maar nu tegen bijstandsniveau. De lachende derde zijn de reïntegratiebedrijfjes geweest.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan voldoen ze wellicht niet aan de eisen voor een functie in vaste dienst. De groep mensen die vroeger.bij de sociale werkplaats werkten.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:31 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ken mensen die krijgen dat niet.
Lekker goedkoop wel.
Het verschil is dat een grote groep mensen in de samenleving het normaal is gaan vinden om mensen met een laag inkomen c.q. uitkering respectloos te bejegenen en in de grond te trappen en daarvoor middelen gebruikt met een verregaande inbreuk op de persoonlijke levenssfeer. De Participatiewet is daar de formalisering van.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waar sla ik de plank mis?
Ze heeft boodschappen gekregen van haar moeder. Wat is het verschil met als je dat uit vuilnisbakken, haalt of je kweekt zelf zodat je spaart en op termijn ook een dure auto kan kopen?
Ongelofelijk dit. Dus je mag je kind niet eens helpen met wat lullige boodschappen?quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waar sla ik de plank mis?
Ze heeft boodschappen gekregen van haar moeder. Wat is het verschil met als je dat uit vuilnisbakken, haalt of je kweekt zelf zodat je spaart en op termijn ook een dure auto kan kopen?
Ik weet het niet hoor. Die kan dit natuurlijk nooit betalen en komt dan uiteindelijk in de schuldenmolen terecht van constante verhogingen, incassobureaus, deurwaarders e.d. waar uiteindelijk ook niemand* mee geholpen is. En dat om wat boodschapjes. Wat is het volgende? terugvordering als je buurman je eens naar het ziekenhuis rijdt?quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:46 schreef monkyyy het volgende:
Update:
Vrouw moet 2.835 euro bijstand terugbetalen vanwege gekregen boodschappen
[..]
Dergelijke wetten passen toch niet meer in 2021? Iedereen zou inmiddels toch kunnen weten dat rijken ook veel kado krijgen? daar hoort men echter niemand over. Jij bent jouw nick-name dus niet waard.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit was onder de WWB en zelfs de abw niet anders hoor. Die uitkeringen zijn bedoeld voor levensonderhoud, niet voor vakanties en auto's uit een hoger segment.
Je huurt een huis en koopt eten, daar zorgt de staat voor als je dat zelf niet kunt. Als iemand er voor zorgt dat jij kunt eten van ander geld, is het niet aan de staat om je vakanties en dure auto en motor te betalen.
Daar kun je het niet mee eens zijn, maar zo staat het gewoon in de wet.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij krijg je wel problemen als jij je buurman naar het ziekenhuis rijdt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:15 schreef tjoptjop het volgende:
Wat is het volgende? terugvordering als je buurman je eens naar het ziekenhuis rijdt?
Ze rijdt blijkbaar in een dure auto, dan verkoopt ze die maar.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. Die kan dit natuurlijk nooit betalen en komt dan uiteindelijk in de schuldenmolen terecht van constante verhogingen, incassobureaus, deurwaarders e.d. waar uiteindelijk ook niemand* mee geholpen is. En dat om wat boodschapjes. Wat is het volgende? terugvordering als je buurman je eens naar het ziekenhuis rijdt?
* behalve de schuldenindustrie
Een auto uit "het duurdere segment". Lekker vaag.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:26 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ze rijdt blijkbaar in een dure auto, dan verkoopt ze die maar.
ach zo als ik zelf ook ervaren heb houdende bijstand moeders genoeg overquote:Op maandag 23 augustus 2021 16:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Dergelijke wetten passen toch niet meer in 2021? Iedereen zou inmiddels toch kunnen weten dat rijken ook veel kado krijgen? daar hoort men echter niemand over. Jij bent jouw nick-name dus niet waard.
Dit is echt flauwekul. Er is geen ambtenaar die dat naar het college durft te brengenquote:Op maandag 23 augustus 2021 16:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij krijg je wel problemen als jij je buurman naar het ziekenhuis rijdt.
Daar kun je in theorie geld voor vragen, is een vorm van werk, en dus krijg je straf/boete.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |