In dit specifieke geval kreeg ik ook het gevoel dat er veel meer speelt en dat ze dat niet hard konden maken, dus dan maar zo pakken.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:55 schreef Duveldrinker het volgende:
Dit mokkel heeft wel ff wat meer op haar kerfstok. Was gewoon een notoire fraudeur.
En ging het ook zelf rondbazuinen.
Ik ben echt tegen fraude, maar dit soort dingen is toch te gek.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Officieel moet je het ook opgeven als je een paar tientjes voor je verjaardag krijgt. Echt serieus![]()
Járen geleden wonnen mensen in een klein dorpje de Postcodeloterij jackpot. Had iemand gezegd dat als mensen niet meededen in het dorpje, maar bijv wel een wasmachine nodig hadden, dat ze dan contact konden opnemen. Was de bijstand er als de kippen bij om even te zeggen dat dat dan van de uitkering werd afgetrokken
Aha, de zielige steuntrekker die zijn prioriteiten niet op orde heeft. Sorry, maar je mening doet er in dezen niet meer toe.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:58 schreef RAVW het volgende:
[..]
Zelf deed ik het ook wel in Rookwaar laten uitbetalen .. dan is het gewoon gratis roken voor een week
2 pakjes shag![]()
daar gaan ze echt geen problemen mee geven hoor
Omdat het neven-activiteiten aanmoedigt en het ontberende karakter van een uitkering uitholt, daarom. Maar inderdaad erg triest.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 00:12 schreef the-eye het volgende:
Er wordt hier zo vanzelfsprekend gedaan over het niet mogen helpen van iemand die in de bijstand zit maar waarom eigenlijk? Iemand die in de bijstand zit wordt tot een bepaald bedrag geholpen door de overheid waardoor een absoluut minimum gewaarborgd wordt. Waarom zouden anderen niet ook een helpende hand mogen toesteken? Wat is daar nu eigenlijk het probleem van?
Ik ken mensen die verdienen ruim voldoende om hun kinderen te onderhouden maar toch krijgen ze kinderbijslag. Vindt niemand een probleem maar als het mensen die onderaan de ladder bengelen betreft komen er bij veel mensen sadomasochistische trekjes naar boven en mag de bijstandstrekker alleen hulp van de overheid krijgen zodat dat het leven iig een hel van overleven wordt.
En kom nou niet aan met "Het is van onze belastingcenten!" want als het gaat om de besteding daarvan moeten we het misschien maar eens hebben over de subsidies aan bedrijven of vertrekregelingen bij de belastingdienst. Dat is geld naar mensen die voldoende geld hebben. Moreel gezien heb ik daar eerder een probleem mee. Het helpen van mensen arme mensen zou nooit tot een misdaad of overtreding mogen leiden.
De overheid heeft de mondvol over de participatiemaatschappij totdat die participatie ineens niet ten gunste van de overheid is. Je zieke moeder helpen zodat de volgende bezuinigingsronde op professionals kan worden doorgevoerd vinden ze prachtig maar als andersom die moeder haar dochter helpt is Leiden in last
Zo rollen ze... zie ze eens trots thuiskomen voor de kapotgekookte sperziebonen 'moet je horen wat ik nu weer eens voor een fraudeur heb aangepakt!'quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 00:17 schreef Werkperd het volgende:
Dit is toch geen fraude man frikandellen. Fraude is gewoon als je bewust en systematisch steelt.
Iedereen weet onderhand hoe moeilijk je het hebt met bijstandsuitkering. Als je van links en rechts een extraatje krijgt moet je dat niet gelijk kwalificeren als fraude maar zien als een stukje behulpzaamheid van je directe naasten.
Lopen mierenneuken om elke cent bij bijstandstrekker terwijl hun clubje ervandoor gaat met een grote zak subsidiegeld.
Klopt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 00:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toen ik een half jaar in de bijstand zat werden mensen ook echt als honden behandeld. Van de hele houding van mensen tegen je, tot de verplichtingen, tot de dreigementen.
Zelfs een keer dat een medewerker me uitkafferde omdat ik niet naar 1 van de 20 verplichte sollicitatietrainingen was gekomen. Had me afgemeld omdat ik geen oppas op mijn baby had die dag.
"Is niet ons probleem, dan laat je hem maar bij de buurman ofzo. Als jij je handje komt ophouden dan brengt dat verplichtingen met zich mee, nog een keer zoiets en we stoppen de uitkering"
Andere keer boden ze een baan als schoonmaker in een soort van olietanker.
Toeb ik aan gaf dat ik dat niet wilde omdat ik een hbo opleiding had was het dat ik moest pakken wat ik kon pakken ipv te stressen over lange termijn carrière perspectief.
En als ik nog max 2x zoiets zou weigeren was het schoffelen of wasknijpers maken.
Zo niet " Dan stoppen we de uitkering"
Dat was een beetje het go to zinnetje.
Het heeft uiteindelijk wel gewerkt in de zin dat ik een bloedhekel heb gekregen aan afhankelijk zijn en zwakte. Ik zal nooit meer in de bijstand gaan.
Alles beter dan dat mensonterende neerbuigende gedoe.
Dat is inderdaad wat je dat volk toewenst.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 07:15 schreef Zwerfkind het volgende:
Klopt.
De arrogantie is walgelijk van die mensen.
Moest ook keihard lachen dat een deel werd opgedoekt en ze zelf in de bijstand terecht kwamen. (zaanstad in de begin jaren 2004/2005 )
Heb er gelukkig ook nooit in gezeten, maar veel mensen in mijn omgeving wel. En de meeste hebben iets van een arbeidshandicap (meestal psychisch) waardoor ze niet uit die put komen. Bij die mensen werkt zo'n schrikbewind niet, hun zelfbeeld en zelfvertrouwen wordt er alleen maar slechter van. Lost helemaal niets op.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 00:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toen ik een half jaar in de bijstand zat werden mensen ook echt als honden behandeld. Van de hele houding van mensen tegen je, tot de verplichtingen, tot de dreigementen.
Zelfs een keer dat een medewerker me uitkafferde omdat ik niet naar 1 van de 20 verplichte sollicitatietrainingen was gekomen. Had me afgemeld omdat ik geen oppas op mijn baby had die dag.
"Is niet ons probleem, dan laat je hem maar bij de buurman ofzo. Als jij je handje komt ophouden dan brengt dat verplichtingen met zich mee, nog een keer zoiets en we stoppen de uitkering"
Toeb ik aan gaf dat ik dat niet wilde omdat ik een hbo opleiding had was het dat ik moest pakken wat ik kon pakken ipv te stressen over lange termijn carrière perspectief.
En als ik nog max 2x zoiets zou weigeren was het schoffelen of wasknijpers maken.
Het heeft uiteindelijk wel gewerkt in de zin dat ik een bloedhekel heb gekregen aan afhankelijk zijn en zwakte. Ik zal nooit meer in de bijstand gaan.
Maar wat probeeer je nu te zeggen? Dat ze er wel recht op had, maar dat jij vond van niet?quote:Op maandag 23 augustus 2021 17:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, of een meisje dat net afgestudeerd is en nog bij papa en mama woont en dan een uitkering aanvraagt. Papa en mama 2 dure auto's voor de villa.
En dochterlief wilde graag die 200 (of hoeveel is het tegenwoordig als je zo jong bent) in de maand uitkering want ze kon nog geen werk vinden in haar afstudeerrichting. En papa en mama waren advocaat 'dus ze had er recht op'.
Die heb ik mooi op woensdagmiddag uitgenodigd op het moment dat ook de zwerversuitkeringen werden uitbetaald. Die had voor meer geld aan haar voeten dan die zwervers bij elkaar ooit hadden gehad. Ik heb haar even haarfijn uitgelegd dat ze nu bij die klasse hoorde. Nooit meer gezien.
Om te kotsen. Ga gewoon achter de kassa tot je een baantje hebt gevonden dat je zint, verwend wijf.
Niet volgens de regels waar een bijstandsuitkering aan moet voldoen. En zonder regels wordt het allemaal een grote teringbende. De redenering en uitspraak van de rechter is heel duidelijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 00:17 schreef Werkperd het volgende:
Dit is toch geen fraude man frikandellen. Fraude is gewoon als je bewust en systematisch steelt.
https://nos.nl/artikel/23(...)ente-wetten-uitvoertquote:De vrouw in Wijdemeren ontving wekelijks boodschappen. Boodschappen worden gezien als een kostenbesparing. Maar de bijstandsuitkering kan dan niet meteen verlaagd worden. Er moet sprake zijn van een 'bijzondere situatie'. In dit geval was dat zo, omdat de vrouw de boodschappen "substantieel en structureel" ontving volgens de rechter. Ze hoefde deze boodschappen niet meer van haar uitkering te kopen, wat "een substantiële besparing" opleverde.
Tenaamstelling zegt niks over eigendom toch?quote:Op maandag 23 augustus 2021 17:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Tegelijkertijd kan de schuldeiser kan hem niet vorderen omdat hij niet op naam staat en dus privaatrechtelijk niet bij de boedel van de schuldenaar hoort.
Als de ondernemers inkomensafhankelijke prijzen zouden rekenen voor hun producten dan waren er geen zielige steuntrekkers. Want dan was iedereen die niet rijk geboren is ook tevreden en gelukkig.quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:40 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Aha, de zielige steuntrekker die zijn prioriteiten niet op orde heeft. Sorry, maar je mening doet er in dezen niet meer toe.
Klopt inderdaad, er zaten veel mensen tussen die te oud werden geacht terwijl ze juist heel bekwaam waren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 07:15 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
Klopt.
Moest ook keihard lachen dat een deel werd opgedoekt en ze zelf in de bijstand terecht kwamen. (zaanstad in de begin jaren 2004/2005 )
Maar het grootste probleem, wat ik om mij heen hoorde, was dat je snel "te oud" werd gevonden.
Was je de 40 gepasseerd was je al snel te oud.
Is ooit onderzoek naar gedaan.
Er is geen land ter wereld waar leeftijdsdiscrminatie zoo groot is als in NL.
Klopt helemaal. Mijn moeder heeft er een tijd ingezeten, wat een ellende is dat. Mensonterend vooral.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 00:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ja idd, eigenlijk 3 groepen vooral. Mensen met een verslaving, psychische problemen en mensen die te oud waren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 07:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heb er gelukkig ook nooit in gezeten, maar veel mensen in mijn omgeving wel. En de meeste hebben iets van een arbeidshandicap (meestal psychisch) waardoor ze niet uit die put komen. Bij die mensen werkt zo'n schrikbewind niet, hun zelfbeeld en zelfvertrouwen wordt er alleen maar slechter van. Lost helemaal niets op.
Ik heb zelf nooit een uitkering gehad in welke vorm dan ook, maar ik ken de verhalen wel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 00:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Karma is a bitch. Heel eerlijk: als we niet zo'n grote schulden- en uitkeringsindustrie hadden, dan hadden we nog veel meer werklozen. Al die mensen die zich betaald bemoeien met andermans schulden of werkloosheid leveren ontzettend veel banen op, en kosten bakken met geld. Ik vraag me echt af of zo'n basisinkomen niet goedkoper is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 07:15 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
Klopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |