Eentje waar 90% van Nederland op tegen isquote:Op donderdag 21 januari 2021 13:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel een beetje bang voor, en dat zou echt ronduit schandalig zijn. Dan zijn ze dus bereid om zo'n zware maatregel te nemen omdat het laat zien dat ze er alles aan gedaan hebben. Dan voelt het als een verkiezingsstunt.
Dan lijkt het me logischer het andersom te doen. Hou het nu in de gaten. Als het midden februari nog niet goed genoeg gaat met vaccineren en nog niet op de lijn zit om te voorkomen dat de ziekenhuizen overstromen is het vroeg genoeg die maatregelen te nemen, want dan heb je nog steeds 6 weken voor je op dat moment bent.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:00 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het idee is denk ik dat indien de cijfers meevallen vanwege vaccinaties ze die extra maatregelen ook weer snel kunnen laten vallen. Is iets voor te zeggen, maar de show eromheen is wel vermoeiend.
Ja, daarom slaat het ook nergens op om 'm naar later op de avond te verschuiven. Natuurlijk hebben mensen er dan minder last van, maar dan heeft het helemaal geen effect. Dan is het wéér een maatregel waar mensen alleen maar last van hebben zonder dat het echt iets oplevert.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:58 schreef capricia het volgende:
Is het idee van die avondklok niet juist dat het wel zoveel mogelijk mensen in hun bewegingen beperkt?
Het gaat niet over het verneuken van je leven. Het gaat erom dat je in een vrij land gewoon het recht hebt om naar buiten te gaan wanneer je wilt. Daar doe je niemand kwaad mee en zou dus nooit verboden mogen zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:01 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Dat is er maar net aan wat je als wisselgeld ziet. Een avondklok die je leven compleet verneukt of een avondklok die nauwelijks impact heeft op mensen die zich weten te gedragen is niet bepaald wisselgeld.
Gigantisch druk ja?quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo lang het gigantisch druk is in de ochtendspits, is er heel veel ruimte voor verbetering. Er kan echt heel veel gewonnen worden.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom de symboliek van de mammoettanker alleen werkt bij stijgende cijfers, en niet bij dalende.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan lijkt het me logischer het andersom te doen. Hou het nu in de gaten. Als het midden februari nog niet goed genoeg gaat met vaccineren en nog niet op de lijn zit om te voorkomen dat de ziekenhuizen overstromen is het vroeg genoeg die maatregelen te nemen, want dan heb je nog steeds 6 weken voor je op dat moment bent.
Van mij niet in elk geval, maar ik ben dan ook maar één van de 17 miljoenquote:Op donderdag 21 januari 2021 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eentje waar 90% van Nederland op tegen is
Maar de VVD krijgt toch wel die stemmmen.
Hoe weet je dat, rij je erin mee?quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo lang het gigantisch druk is in de ochtendspits, is er heel veel ruimte voor verbetering. Er kan echt heel veel gewonnen worden.
Die zullen het ook nog wel merken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:01 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Geen idee wie dat is, maar stond op de blog NOS... en dat terwijl dat Rusland nog midden in de tweede golf zit.
Je zal het ongetwijfdeld als grapje bedoelen, maar dit soort gezwets heb ik al zo vaak gehoord:quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee, dat dan weer niet:
...
En ga 's opvoeden dan![]()
Zal me niks verbazen in ieder geval. Zoiets komt toch nooit naar buiten; de ware motivatie. Ze kunnen zich mooi verschuilen achter ''ja, maar we proberen jullie te beschermen!''. Als de cijfers blijven dalen pakt het goed uit voor ze. Als de cijfers toch stijgen dan pakt het ook goed uit, want dan kunnen ze bewijzen dat ze het echt geprobeerd hebben. Met de ''kritische'' journalisten die er elke persconferentie bij zitten zal daar nooit doorheen worden geprikt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel een beetje bang voor, en dat zou echt ronduit schandalig zijn. Dan zijn ze dus bereid om zo'n zware maatregel te nemen omdat het laat zien dat ze er alles aan gedaan hebben. Dan voelt het als een verkiezingsstunt.
Stukje VVD.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Maar serieus: snap niet dat ze daar niks mee kunnen.
Heel veel verhalen van medeforumgebruikers, en figuren op tvquote:Op donderdag 21 januari 2021 13:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Hoe weet je dat, rij je erin mee?![]()
Maar serieus: snap niet dat ze daar niks mee kunnen.
Omdat de remmen van de mammoettanker waren als die van een fiets, dus duurt het heel lang voordat die tot stilstand is gekomen. En daarnaast gebruik je de achteruitkijkspiegel van de mammoettanker, dus is het heel lastig vooruit rijden een helling af.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet zo goed waarom de symboliek van de mammoettanker alleen werkt bij stijgende cijfers, en niet bij dalende.
Is ook een manier, maar ze hebben zichzelf een extreem brede veiligheidsmarge gegeven op deze manier. Hoe hopeloos het allemaal ook voelt op dit moment, de eindstreep is enigszins in zicht. Door de boel nu zo veel mogelijk onder controle te krijgen kan je wellicht de rest van die periode wat relaxter uitzitten..... is het idee, maar in de praktijk weten we dat het niet zo werkt en dat de lockdown gewoon verlengd gaat worden.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan lijkt het me logischer het andersom te doen. Hou het nu in de gaten. Als het midden februari nog niet goed genoeg gaat met vaccineren en nog niet op de lijn zit om te voorkomen dat de ziekenhuizen overstromen is het vroeg genoeg die maatregelen te nemen, want dan heb je nog steeds 6 weken voor je op dat moment bent.
Ik kan mij niet voorstellen dat 90% tegen is. Dat heeft echt volledig te maken met de omgevingsbubbel waar je in leeft. In mijn omgeving is een ruime meerderheid voor de avondklok.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eentje waar 90% van Nederland op tegen is
Maar de VVD krijgt toch wel die stemmmen.
YMMV...quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Gigantisch druk ja?
Ik reed vorige week voor het eerst in tijden weer eens in de spits van Rotterdam naar Nijmegen, was er binnen een uur en een kwartier. Normaal gesproken doe ik daar minimaal het dubbele over
Ja dus doe het goed of doe het niet.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:58 schreef capricia het volgende:
Is het idee van die avondklok niet juist dat het wel zoveel mogelijk mensen in hun bewegingen beperkt?
Ook de simpele dingen: "kerst met 3 man"? OK doen we kerstavond, eerste en tweede. Wisselen we wel af".quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Het volk heeft de route voor zichzelf uitgestippeld door altijd maar onnodig moeilijk ver over het randje te willen balanceren.
30 man oke? Geen probleem, doen wij het met 100. 15 man oke? Oke, 50 dan. etc. etc. etc.
Precies dit.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daarom slaat het ook nergens op om 'm naar later op de avond te verschuiven. Natuurlijk hebben mensen er dan minder last van, maar dan heeft het helemaal geen effect. Dan is het wéér een maatregel waar mensen alleen maar last van hebben zonder dat het echt iets oplevert.
En het ergste is dat die zogenaamde dreiging is gebaseerd op pure speculatie waarbij wordt uitgegaan van het ongunstigste scenario.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:04 schreef byah het volgende:
Het grootste gevaar is natuurlijk dat dit ingevoerd wordt onder de "dreiging van een nieuwe variant", maar dat er dus ook altijd een dreiging zal kunnen zijn om dit niet te versoepelen.
Misschien overschat ik de mensen die keer op keer VVD stemmenquote:Op donderdag 21 januari 2021 13:04 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat 90% tegen is. Dat heeft echt volledig te maken met de omgevingsbubbel waar je in leeft. In mijn omgeving is een ruime meerderheid voor de avondklok.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |