abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197549077
Van de zotte dat het over de precieze tijd gaat en niet over de noodzaak en proportionaliteit van dit zeer ingrijpende middel.
pi_197549078
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat we nu hebben zou al genoeg moeten zijn, maar men houdt zich er gewoon niet aan.
Daarom moeten de consequenties drastischer als mensen (moedwillig) schijt hebben aan de huidige regels.
pi_197549079
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik wil helemaal geen avondklok, er is geen enkele gegronde reden voor momenteel. Dus of niet, of we nemen gewoon zo'n halve maatregel om iig de regelovertreders verder te verhinderen.
Ik doelde op het politieke spelletje.. Geen ja of nee zeggen maar ja zeggen als het een later tijdstip is. Het eeuwige iedereen tegemoet komen.
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:58:09 #154
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197549080
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een avondklok voelt alsof je 3 kinderen hebt en er één is die zich niet gedraagt, maar je alle 3 de kinderen straf geeft omdat je het te lastig vindt dat ene kind erop aan te spreken.
Hoezo? Ik geef altijd de hele klas straf als er eentje met vliegtuigjes gooit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197549084
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:53 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Knip
Wees blij dat jullie nog allebei een baan hebben.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197549085
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:56 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Halve maatregelen hebben we al genoeg van, denk ik. :{
Ik zou de doorrekening wel eens willen zien met vaccinatie eroverheen gelegd.

Oftewel, hebben we die extra maatregelen wel nodig om te voorkomen dat de ziekenhuizen overspoelen als het vaccineren gaat lopen? Indien ja: Versnel die shit

Indien nee: Waarom hebben ze het er dan in de tweede kamer over?
pi_197549090
Is het idee van die avondklok niet juist dat het wel zoveel mogelijk mensen in hun bewegingen beperkt?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197549099
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:57 schreef matthijst het volgende:

[..]

Goh echt waar?
Zo heeft iedereen wat heh *)
Ik werk inmiddels 10 maanden elke dag thuis, ipv op kantoor.
Iemand die savonds zonodig na 20:30 de deur uit moet kan wel elke dag naar z'n werk gaan.

Het leven is een teef....
Heb je daarbij ook een kind dat in je nek loopt te schreeuwen? Waarschijnlijk niet.

Thuiswerken an sich is helemaal niet zo erg als je inhoudelijk gewoon je werk kan doen. Scheelt je zelfs nog reistijd.
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:59:14 #159
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197549104
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:48 schreef Tijger_m het volgende:
Ik blijf de avondklok een onnodig middel vinden wat niet naar behoren gehandhaaft kan worden, ik zou liever zien dat de nu geldende beperkingen beter worden nageleefd en gehandhaaft.
Da's mogelijk precies waarom die avondklok er in de eerste instantie komt.
(Un)masking for the greater good.
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:59:17 #160
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197549105
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat we nu hebben zou al genoeg moeten zijn, maar men houdt zich er gewoon niet aan.
Heerlijke dooddoener die voor het gros niet opgaat
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:59:19 #161
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_197549108
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:56 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als ze niet het idee zouden hebben dat dit mensen zou kunnen raken dan zouden ze niet met dit voorstel komen.
Raken als in: oeh, ik kan niet meer wandelen om 21:00 en dat ben ik zo gewend.
Ga in de ochtend of de vroege avond wandelen dan.
Neem aan dat ze ook niet de wandelaars willen aanpakken.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_197549110
quote:

[..]

Een avondklok voelt alsof je 3 kinderen hebt en er één is die zich niet gedraagt, maar je alle 3 de kinderen straf geeft omdat je het te lastig vindt dat ene kind erop aan te spreken.
Op mij komt het vooral over alsof ze zich willen indekken. Ze weten dat er niet opeens magisch beter gehandhaafd gaat worden en dat ze de mensen die ze willen pakken nu ook niet opeens gaan pakken, maar ze willen vooral daadkrachtig overkomen. Mochten de cijfers dan weer stijgen dan kunnen ze tenminste roepen dat ze het geprobeerd hebben en dat ze het deze keer wel serieus namen. Dat het amper wat toevoegt maakt ze dan niet echt wat uit. Dit is gewoon een politiek spelletje; niks meer, niks minder. Imo. En het raakt inderdaad voornamelijk de brave burgers die zich toch aan de regels willen houden - ook als ze het er niet altijd mee eens zijn.
pi_197549113
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wees blij dat jullie nog allebei een baan hebben.
Heerlijke dooddoener weer. Waarom moet ik blij zijn dat we überhaupt nog een baan hebben? Zit half Nederland zonder werk dan?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 januari 2021 @ 12:59:53 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197549117
quote:

[..]

En eentje om 23:00 zou betekenen dat je alle 3 de kinderen straf geeft omdat eentje een snoepje heeft gepakt terwijl het niet mag door de snoep op een onbereikbare plaats te zetten. Nog steeds vrijheidbeperkend, maar als je je aan de regels houdt, heb je er geen last van.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197549120
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er zijn nog talloze andere maatregelen die genomen kunnen worden. Ik vind het echt totaal onverdedigbaar zo lang er nog kantoren zijn die bomvol mensen zitten, een grotere middelvinger richting de mensen die zich netjes aan de regels houdt is er niet.
Ik vind het verdedigbaar mits je die andere zaken nu ook oppakt. Want risico van wachten is dat je die andere maatregelen wel doet en de avondklok niet, en dat de R boven de 1 blijft, je straks 10k besmettingen hebt incl. substantiële hoeveelheid Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse variant. Dan is de avondklok te laat letterlijk en figuurlijk te laat.
pi_197549124
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:05 schreef Anton91 het volgende:
Goed dat er toch veel weerstand is vanuit de kamer _O_

Ze hebben tot half maart waarna het in de berekeningen uit de hand zou lopen. In die berekeningen hebben ze geen vaccinaties mee gerekened, dus misschien moeten ze daar gewoon hard mee aan de slag. Dan hoeven we ook niet zo'n ingrijpende maatregel te nemen.
Veel?
Ze hebben het over wisselgeld. Op het moment dat je daar aan begint moet je er eigenlijk al meteen mee ophouden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 21 januari 2021 @ 13:00:37 #167
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_197549133
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:58 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Heb je daarbij ook een kind dat in je nek loopt te schreeuwen? Waarschijnlijk niet.

Thuiswerken an sich is helemaal niet zo erg als je inhoudelijk gewoon je werk kan doen. Scheelt je zelfs nog reistijd.
Nee, dat dan weer niet: daarom, iedereen heeft wel ergens last van.
Alleen als je alles tegelijk hebt dan heb je wel pech ja. :9

En ga 's opvoeden dan :+
Haters everywhere but I don't really care.
pi_197549135
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zou de doorrekening wel eens willen zien met vaccinatie eroverheen gelegd.

Oftewel, hebben we die extra maatregelen wel nodig om te voorkomen dat de ziekenhuizen overspoelen als het vaccineren gaat lopen? Indien ja: Versnel die shit

Indien nee: Waarom hebben ze het er dan in de tweede kamer over?
Het idee is denk ik dat indien de cijfers meevallen vanwege vaccinaties ze die extra maatregelen ook weer snel kunnen laten vallen. Is iets voor te zeggen, maar de show eromheen is wel vermoeiend.
pi_197549137
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Op mij komt het vooral over alsof ze zich willen indekken. Ze weten dat er niet opeens magisch beter gehandhaafd gaat worden en dat ze de mensen die ze willen pakken nu ook niet opeens gaan pakken, maar ze willen vooral daadkrachtig overkomen. Mochten de cijfers dan weer stijgen dan kunnen ze tenminste roepen dat ze het geprobeerd hebben en dat ze het deze keer wel serieus namen. Dat het amper wat toevoegt maakt ze dan niet echt wat uit. Dit is gewoon een politiek spelletje; niks meer, niks minder. Imo. En het raakt inderdaad voornamelijk de brave burgers die zich toch aan de regels willen houden - ook als ze het er niet altijd mee eens zijn.
Daar ben ik ook wel een beetje bang voor, en dat zou echt ronduit schandalig zijn. Dan zijn ze dus bereid om zo'n zware maatregel te nemen omdat het laat zien dat ze er alles aan gedaan hebben. Dan voelt het als een verkiezingsstunt.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 januari 2021 @ 13:00:49 #170
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197549143
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:59 schreef Caland het volgende:

[..]

Heerlijke dooddoener die voor het gros niet opgaat
Zo lang het gigantisch druk is in de ochtendspits, is er heel veel ruimte voor verbetering. Er kan echt heel veel gewonnen worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197549146
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 13:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Veel?
Ze hebben het over wisselgeld. Op het moment dat je daar aan begint moet je er eigenlijk al meteen mee ophouden.
Dat is er maar net aan wat je als wisselgeld ziet. Een avondklok die je leven compleet verneukt of een avondklok die nauwelijks impact heeft op mensen die zich weten te gedragen is niet bepaald wisselgeld.
pi_197549147
quote:
6s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hoezo? Ik geef altijd de hele klas straf als er eentje met vliegtuigjes gooit.
Dat hebben ze nodig in plaats van deze luxe "lockdown" met Netflix en Teams meetings!
pi_197549151
twitter

Geen idee wie dat is, maar stond op de blog NOS... en dat terwijl dat Rusland nog midden in de tweede golf zit.
pi_197549153
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:59 schreef matthijst het volgende:

[..]

Raken als in: oeh, ik kan niet meer wandelen om 21:00 en dat ben ik zo gewend.
Ga in de ochtend of de vroege avond wandelen dan.
Neem aan dat ze ook niet de wandelaars willen aanpakken.
Nieuwe brandhaarden door massale ochtendwandeling, komende week in de krantjes.
  donderdag 21 januari 2021 @ 13:01:31 #175
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197549161
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:48 schreef Tijger_m het volgende:
Ik blijf de avondklok een onnodig middel vinden wat niet naar behoren gehandhaaft kan worden, ik zou liever zien dat de nu geldende beperkingen beter worden nageleefd en gehandhaaft.
Het volk heeft de route voor zichzelf uitgestippeld door altijd maar onnodig moeilijk ver over het randje te willen balanceren.

30 man oke? Geen probleem, doen wij het met 100. 15 man oke? Oke, 50 dan. etc. etc. etc.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')