Onze gemeente deelt een BOA met drie dorpen en hij werkt alleen van 9 tot 5quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
We wonen niet allemaal in de Randstad. In een gemiddeld dorp loopt 1 BOA rond en wordt 1 politieauto gedeeld door 3 aangrenzende dorpen.
Hoe zou dat moeten, vanuit rijksoverheidperspectief?quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:48 schreef Tijger_m het volgende:
Ik blijf de avondklok een onnodig middel vinden wat niet naar behoren gehandhaaft kan worden, ik zou liever zien dat de nu geldende beperkingen beter worden nageleefd en gehandhaaft.
Dat zeggen ze helemaal niet. Ze zeggen juist dat ze er klaar voor zijn:quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De politie zegt niet te kunnen handhaven.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)rden-stilgelegd.htmlquote:Politie klaar voor avondklok, maar 'sommige taken zullen worden stilgelegd'
De politie bereidt zich voor op het handhaven van een avondklok. Of er een avondklok komt en wat voor regels daarbij horen is aan de politiek, maar als die er komt krijgt de politie er een veeleisende handhavingstaak bij. Roosters worden dan aangepast en sommige politietaken zullen tijdelijk niet worden uitgevoerd.
Om de avondklok te handhaven zijn veel meer politieagenten op straat nodig, zegt Willem Woelders, commandant corona bij de nationale politie. "Mensen die nu overdag werken, zullen 's avonds moeten gaan werken. En sommige taken moeten we een tijd stilleggen", zegt hij in gesprek met Nieuwsuur. "Dat gaat de rest van het jaar gevolgen hebben."
Welke taken uitgesteld worden, zal regionaal moeten worden besloten door burgemeesters en officieren van justitie. Per regio kan dat verschillen, maar Woelders verwacht dat de afhandeling van strafzaken vertraging oploopt. "En wijkagenten zullen ook vaker 's avonds moeten gaan werken en daardoor overdag minder bereikbaar zijn." Ook de controle op bijvoorbeeld vergunninghouders van vuurwapens kan worden uitgesteld.
Er zijn nog meer taken die niet kunnen worden uitgevoerd als een avondklok wordt ingevoerd, zoals verkeerscontroles. "Als dit besluit uit medische noodzaak genomen wordt, zullen wij handhaven", zegt Woelders. Hij benadrukt dat grote onderzoeken en noodhulp door moeten blijven gaan.
En dat is ook precies het punt. Een overheid die je verbiedt tussen bepaalde tijden naar buiten te gaan. Niet omdat ze weten dat het een groot verschil maakt en voor een korte periode is, maar omdat het om het signaal van verzwaring/urgentie gaat, want een avondklok geeft aan dat het menens is en de andere dingen worden dan ook beter nageleefd.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:49 schreef Dven het volgende:
[..]
De keren dat ik in NL ben was het 's winters in de avond over het algemeen toch al uitgestorven. Op inderdaad de vaste groep met een hond na. Nouja, die kunnen dat ook gewoon nog steeds. Iemand haalde het gisteren aan: Willen lopen niet omdat je wil maar omdat je niet meer mag.
Als je wil dat het belang van een ennelullurt devalueert zou ik dat zeker doen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:50 schreef byah het volgende:
Wellicht elke dag een NL-alert op een willekeurig moment dat de avondklok ingaat?
We hebben toch van die mooie luchtalarmen overal?quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:50 schreef byah het volgende:
Wellicht elke dag een NL-alert op een willekeurig moment dat de avondklok ingaat?
Luchtalarm misschien?quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:50 schreef byah het volgende:
Handhaving op samenscholen, op sluitingstijden en op gesloten zijn. Maar ik geef toe, zonder medewerking van de bevolking loopt dat inderdaad spaak omdat er grenzen zijn aan wat de handhaving kan en mag.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hoe zou dat moeten, vanuit rijksoverheidperspectief?
Ik wil niet te cynisch zijn, maar dit willen we uiteraard allemaal, maar het lukt al een maand of 6 niet. Misschien kunnen we het gewoon niet.
Die komen net bij van de tweede golf. Hebben het weer hard voor de kiezen gehad. En versoepelen momenteel heel rustig aan. Avondklok is ook gewoon verlengd daar.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Italië zal nog wel hard geraakt worden.
Jep, daar ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn nog talloze andere maatregelen die genomen kunnen worden. Ik vind het echt totaal onverdedigbaar zo lang er nog kantoren zijn die bomvol mensen zitten, een grotere middelvinger richting de mensen die zich netjes aan de regels houdt is er niet.
Ja, goed idee. Dan kun je daarna naar Radio Oranje luisteren hoeveel raddraaiers er opgepakt worden...quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:50 schreef byah het volgende:
Zoekt de politie niet gewoon een excuus? Ik bedoel, rechercheurs zijn überhaupt niet bezig met handhavingstaken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:51 schreef Tijn het volgende:
Per regio kan dat verschillen, maar Woelders verwacht dat de afhandeling van strafzaken vertraging oploopt.
Ik wil je wel even de planning voorleggen als alle maatregelen door gaan en we daar ons aan houden.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:45 schreef matthijst het volgende:
[..]
Benieuwd hoe dit mensen echt kan raken.
"Dan kan ik niet meer wandelen om 21:00".
Boehoe, ga lekker om 19:00 wandelen.
Was 20:00 oorspronkelijk, voorstel werd 20:30 dus zal hij wel om 21:00 in gaan.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:43 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Dan gaat het sowieso geen avondklok worden aangezien het initiële voorstel 20.30 is.
Niet iedereen heeft die vrijheid natuurlijk. Het is altijd makkelijk om over andermans leven te roepen dat ze zich maar gewoon aan moeten passen, het is een stuk moeilijker als het je eigen leven betreft.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:45 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja en iedereen zal je een werkgeversverklaring overhandigen. Dan diende dit nog een tweede keer als je zin hebt en gebeurd hetzelfde.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:48 schreef matthijst het volgende:
[..]
Politie![]()
Ga op de ringweg staan, hou iedereen aan en vraag wat ze nog op straat doen.
3x herhalen en klaar.
De afdeling beboeten voor hondenstront iig niet, want daar doen ze nu ook al niks aan. Bang als ze zijnquote:En sommige taken moeten we een tijd stilleggen.
Ik wil helemaal geen avondklok, er is geen enkele gegronde reden voor momenteel. Dus of niet, of we nemen gewoon zo'n halve maatregel om iig de regelovertreders verder te verhinderen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, ik zeg alleen dat hoe later je het maakt hoe minder impact. Als je 22:00 zegt helpt het bijna niet tegen contacten tegen gaan, je hebt dan tijd genoeg om ergens op bezoek te gaan. Dan kun je het nog doen voor die straathangers, maar die zorgen niet voor de verspreiding.
Een avondklok voelt alsof je 3 kinderen hebt en er één is die zich niet gedraagt, maar je alle 3 de kinderen straf geeft omdat je het te lastig vindt dat ene kind erop aan te spreken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wil helemaal geen avondklok, er is geen enkele gegronde reden voor momenteel. Dus of niet, of we nemen gewoon zo'n halve maatregel om iig de regelovertreders verder te verhinderen.
Als ze niet het idee zouden hebben dat dit mensen zou kunnen raken dan zouden ze niet met dit voorstel komen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:45 schreef matthijst het volgende:
[..]
Halve maatregelen hebben we al genoeg van, denk ik.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wil helemaal geen avondklok, er is geen enkele gegronde reden voor momenteel. Dus of niet, of we nemen gewoon zo'n halve maatregel om iig de regelovertreders verder te verhinderen.
Wat we nu hebben zou al genoeg moeten zijn, maar men houdt zich er gewoon niet aan.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Halve maatregelen hebben we al genoeg van, denk ik.
Goh echt waar?quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft die vrijheid natuurlijk. Het is altijd makkelijk om over andermans leven te roepen dat ze zich maar gewoon aan moeten passen, het is een stuk moeilijker als het je eigen leven betreft.
Ik snap wel dat iedereen zijn of haar leven anders indeelt en dat het voor een groep mensen echt lastig gaat zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |