abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197548506
Mjah ik zie de avondklok niet zitten en vind het te heftig, maar tegelijkertijd denk ik wel van tsjah in het najaar/winter vond ik dat ze te laat en te zwak hebben ingegrepen en het lijkt erop dat ze daar nu dus wel van willen leren. Dus ik zit een beetje in het midden nog qua mening.
pi_197548526
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:26 schreef ondeugend het volgende:

[..]

precies, je eigen straatje.
Ik denk een heleboel straatjes. Enig idee hoeveel mensen nodig tussen pak 'm beet 20.00 en 21.00 sporten?
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:28:30 #28
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197548533
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:20 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

VVD wil alleen maar stemmen winnen en aan de macht blijven. Ze willen versoepelen in maart net voor de verkiezingen.
Electoraal natuurlijk niet mis mee. Wat het probleem is dat de VVD niet wil leiden door te doen dat nodig is om te duiden dat maatregelen disproportioneel zijn. Als koersbepaler moet je ook bereidt zijn om je achterban duidelijk te maken dat je niet ingaat op onderdrukkende en vrijheidsbeperkende maatregelen die geen doel dienen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:28:31 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197548534
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het enige waar echt een keiharde fout is gemaakt is niet direct alle wintersporten afbreken toen de vlam in de pan sloeg.
Ik geloof niet dat je eenduidig iets kan aanwijzen als de grote keiharde fout waar het allemaal begonnen is. Daarvoor is de wereld op alle facetten iets te veel met elkaar verweven.

Puin ruimen nadat deze crisis voorbij is en dan blijven onderzoeken hoe of wat je het in de toekomst wél zo goed mogelijk kan verhelpen.

Maar goed, dat was 100 jaar terug de bedoening ook. Alleen komen er op den duur toch weer andere prioriteiten. Kost namelijk geld en 'gebeurt toch niet meer zo snel'.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 januari 2021 @ 12:28:33 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197548536
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:27 schreef vPlien het volgende:
Mjah ik zie de avondklok niet zitten en vind het te heftig, maar tegelijkertijd denk ik wel van tsjah in het najaar/winter vond ik dat ze te laat en te zwak hebben ingegrepen en het lijkt erop dat ze daar nu dus wel van willen leren. Dus ik zit een beetje in het midden nog qua mening.
Er zijn nog talloze andere maatregelen die genomen kunnen worden. Ik vind het echt totaal onverdedigbaar zo lang er nog kantoren zijn die bomvol mensen zitten, een grotere middelvinger richting de mensen die zich netjes aan de regels houdt is er niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197548537
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:24 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Nou, een avondklok van 22.00 uur heeft op mensen die zich al aan de regels houden een veel lagere impact. Zelf zou ik met een avondklok van 22.00 prima kunnen leven, 20.30 niet.
Ook op de mensen die zich niet aan de regels houden heeft een avondklok vanaf 22.00 uur een veel lagere impact
pi_197548542
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Laten we de regel zo maken dat de regel maar minimaal effect gaat krijgen (meer effect met 20:00 uur)
Zodat achteraf ook gezegd kan worden "zie je wel, het heeft niet geholpen"
Precies, doe het goed of doe het niet.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_197548546
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik wil ook heel graag elke dag trainen Henk maar dat gaat niet want er is iets aan de hand blijkbaar.
Dat gaat prima, er is precies nul komma nul kans dat ik corona oploop / iemand besmet tijdens het sporten aangezien ik alleen sport.
pi_197548554
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:27 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ik denk een heleboel straatjes. Enig idee hoeveel mensen nodig tussen pak 'm beet 20.00 en 21.00 sporten?
Ik wil ook iedere dag sporten maar dat kan niet want er is iets aan de hand blijkbaar.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197548556
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Verschrikkelijk inderdaad. In het vorige deel ook weer iemand.
Ja maar ik werk tot 18.00 en ik wil echt even twee tellen op de bank zitten en een avondwandeling maken en dat kan dan niet meer. Boe fucking hoe.

En nee ik hoef die avondklok ook niet.
Niemand is natuurlijk voor een avondklok. Maar de vraag is ook wat dan het alternatief is.
pi_197548558
quote:
12s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ook op de mensen die zich niet aan de regels houden heeft een avondklok vanaf 22.00 uur een veel lagere impact
Klopt, maar mensen die nu al schijt hebben aan de regels zijn niet zo relevant in de besluitvorming.
pi_197548559
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:25 schreef Vallon het volgende:

[..]

Overtreding avondklok is een andere categorie die volgens de huidige wet(ten), ik meen, op 6 maanden gevangenisstraf en iets van ¤8700 bioeten kan staan. Die sancties verlagen zal dan (nog) wel moeten gebeuren, maar het OM kan altijd besluiten daar vanaf te zien en overtreders wel strafrechtelijk vervolgen.
Avondklok is sws van een totaal andere aard dan een maatregel die "subversieve" groepsvorming moet voorkomen.

De kerndiscussie is wmb ook niet of iemand behoefte heeft om al of niet naar buiten te gaan maar dat die keuze daartoe door een overheid wordt afgenomen.
Yehp, dat die wetgeving gebruikt wordt vind ik echt onwijs heftig :{ En een 'slippery slope' zoals ik al eerder zei.

Mijn reactie was vooral nav berichten hier van mensen in de trant van 'och die 95 euro ben ik met stappen ook kwijt aan drank dus mij maakt het niet uit'. Want inderdaad, de discussie gaat over of het nog wel proportioneel is dat de overheid deze vrijheid wegneemt, niet over of we de boete kunnen betalen ;)
pi_197548563
Voetbaltrainingen van mij gaan al maanden niet door. Maar laat Piet maar lekker zijn avondtrainingje doen om 21.00 want dat heeft ie echt nodig en ik niet!
pi_197548573
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:28 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Dat gaat prima, er is precies nul komma nul kans dat ik corona oploop / iemand besmet tijdens het sporten aangezien ik alleen sport.
Ja en nu gaat het even een paar weken niet. Wees blij dat je zolang hebt kunnen doen wat je leuk vindt want volksstammen konden dat al niet meer.
In Southern Sun
pi_197548578
Het hele positieve aan die ontplofte avondklokdiscussie is dat er iig vaart gemaakt wordt met het aan banden leggen van reizen. Daarnaast hoorde ik ook het CDA over daadwerkelijke maatregelen voor bevordering thuiswerken, dus hopelijk gaat manager Mark op dat gebied ook eens wat schuiven.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 januari 2021 @ 12:30:52 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197548580
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je eenduidig iets kan aanwijzen als de grote keiharde fout waar het allemaal begonnen is. Daarvoor is de wereld op alle facetten iets te veel met elkaar verweven.

Puin ruimen nadat deze crisis voorbij is en dan blijven onderzoeken hoe of wat je het in de toekomst wél zo goed mogelijk kan verhelpen.

Maar goed, dat was 100 jaar terug de bedoening ook. Alleen komen er op den duur toch weer andere prioriteiten. Kost namelijk geld en 'gebeurt toch niet meer zo snel'.
In Europa is het echt keihard verspreid door wintersporters, er zijn echt behoorlijk wat clusters in de skigebieden geweest. Als dat niet het geval was, dan was het er waarschijnlijk nog steeds gekomen, maar een stuk minder snel. Misschien had het zelfs de zomer niet gehaald, dan hadden we met een beetje pech in oktober pas de eerste golf.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197548583
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Voetbaltrainingen van mij gaan al maanden niet door. Maar laat Piet maar lekker zijn avondtrainingje doen om 21.00 want dat heeft ie echt nodig en ik niet!
Sporten in een groep is wel wat anders dan solo sporten.
pi_197548594
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:31 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Sporten in een groep is wel wat anders dan solo sporten.
Iedereen moet inleveren in deze tijd. Jij, ik, Piet, Hans, Truus. Wij moeten het samen doen. Solidariteit is op dit moment weer ver te zoeken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 januari 2021 @ 12:31:45 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197548596
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik wil ook iedere dag sporten maar dat kan niet want er is iets aan de hand blijkbaar.
Bedrijven die werknemers onnodig verplichten om naar bomvolle kantoren te komen ja. Toeristen die vrij naar Nederland konden reizen uit Engeland ja.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197548607
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:17 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

VVD heeft echt compleet afgedaan, die laten echt duidelijk zien waar ze voor staan.
Dat de VVD geclassificeerd kunnen worden als liberalen, is een hardnekkige misvatting. D66 is de liberale partij in Nederland, VVD is de conservatieve partij.
pi_197548614
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Bedrijven die werknemers onnodig verplichten om naar bomvolle kantoren te komen ja. Toeristen die vrij naar Nederland konden reizen uit Engeland ja.
Je bent lekker met een veegmachine bezig om je eigen straatje schoon te vegen merk ik
pi_197548616
Ik dacht hier dat zoveel mensen principieel tegen die avondklok waren. Maar ik lees nu dat een uurtje later ofzo wel prima is...

Verbaas me hierover.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:32:38 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197548617
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Laat me nu alsjeblieft niet de moeite moeten laten gaan doen om quotes van jou te vinden over dat het paniekerig gedrag is, mensen tijdens het begin van de crisis prima zouden moeten kunnen reizen, het niet zo veel voorstelt, muggen jaarlijks meer doden veroorzaken (oef, flink bijgehaald door de realiteit :D ) enzovoorts.

Je kent je eigen standpunten en postgedrag van een jaartje terug toch nog wel?
Van mij mag je. Maar wat ik post op fok is niet belangrijk. Ik ben tenslotte geen Rutte en Hugo. En werk niet bij het RIVM en zit niet in het OMT. En waarom mag in niet van standpunt veranderen? Maat als jij oude topic op wil zoeken en dergelijke om je eigen gelijk te halen mag dat. Lig ik niet wakker van verder.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197548620
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja precies. Zeg nog even dat de regering niet vooruit kijkt.
In Southern Sun
pi_197548623
Ik vind het treurig te lezen hoeveel mensen, in deze reeks alleen al, even fijntjes komen melden dat ze zich niet aan de avondklok gaan houden.

We zitten allemaal in dezelfde nare situatie, maar dat is kennelijk niet zo boeiend, als ze zelf maar naar buiten kunnen, hoe dan ook.

Egoïstisch.
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')