SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Ik ben het er mee eens dat stemmen via post nu idd voor iedereen mogelijk zou moeten zijn, daar was ook een petitie voor geloof ik (zal hem zo ff opzoeken).quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Moet je nog wel stemmen onder de huidge omstandigheden waar het wordt afgeraden om samen te komen om in een hokje besmet te worden ?
Ik ken diverse mensen die bang zijn om met nu met en bij anderen in contact te komen, gemuilkorfd in een rij te staan om te stemmen, laat staan in een lokaaltje ene beduimeld potloodje in een vies hokje een formulier af te vinken.
Beter zou zijn dat iedereen, en niet alleen 70+, dan per post mag stemmen. Probleem met poststemmen is weer dat die getrumpeerd zouden kunnen worden (of zijn).
Alle mensen die de regels overtreden zijn de mensen die om 22:00 nog onderweg zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:17 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook: hoeveel mensen zijn er om 22:00 nog onderweg om samen te komen? Daar win je niet zoveel meer mee. Dus ja, voor jezelf is 22:00 een mooie tijd want geen last van, maar als "we" iets aan maatregelen willen doen.....
Overigens kunnen ze ook wel weer een keer die werkgevers aanspreken, want hier in de buurt gaat bijna iedereen weer gewoon naar kantoor (itt maart/april).
De enige maar in dit verhaal is dat de R (of het aantal besmettingen) alleen is gestegen in landen waar ze lang niet zulke maatregelen hadden als in Nederland, dus excl. avondklokquote:Op donderdag 21 januari 2021 12:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zal het uitleggen, en het is geen hogere wiskunde.
De Britse variant is in opkomst, deze variant is besmettelijker en verdringt de oude variant, en als die nieuwe variant eenmaal dominant is, zal er meer gedaan moeten worden om de R onder de 1 te houden.
Het is inderdaad feitelijk dat jij het een klein jaar geleden allemaal onzin vond maar nu wel aan het roepen ben dat men het zo hard mogelijk aan had moeten pakken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dit is gewoon feitelijk. Taiwan heeft het beter aangepakt dan Nederland en de EU.
Met een beetje mazzel wil CDA het nog even aankijken voor nu.quote:Regeringspartij CDA is wel voor een avondklok, maar denkt dat die alleen helpt als mensen zich beter aan de basisregels houden, zoals handen wassen en afstand houden.
Hou kom je daar nou bij? En nooit van voortschrijdend inzicht gehoord. Ik post bijvoorbeeld al jaren dat de Chinese overheid niet betrouwbaar is bijvoorbeeld. En in het begin was de informatievoorziening minimaal om een standpunt in te nemen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is inderdaad feitelijk dat jij het een klein jaar geleden allemaal onzin vond maar nu wel aan het roepen ben dat men het zo hard mogelijk aan had moeten pakken.
Ergo: Je bent onderdeel geweest van het huidige probleem maar staat nu wel vooraan om te wijzen naar wat er door wie toentertijd allemaal mislopen is.
Het enige waar echt een keiharde fout is gemaakt is niet direct alle wintersporten afbreken toen de vlam in de pan sloeg.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is inderdaad feitelijk dat jij het een klein jaar geleden allemaal onzin vond maar nu wel aan het roepen ben dat men het zo hard mogelijk aan had moeten pakken.
Ergo: Je bent onderdeel geweest van het huidige probleem maar staat nu wel vooraan om te wijzen naar wat er door wie toentertijd allemaal mislopen is.
Nou, een avondklok van 22.00 uur heeft op mensen die zich al aan de regels houden een veel lagere impact. Zelf zou ik met een avondklok van 22.00 prima kunnen leven, 20.30 niet.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:24 schreef ondeugend het volgende:
Natuurlijk zou de avondklok om 22.00 meer nageleefd worden. Velen zullen ook zonder avondklok al thuis zijn van sport/ of vrienden.
Maar hey... iedereen wil het toch passend in eigen straatje.
Ik zie Jetten ook nog wel zonder aanpassing akkoord gaan.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:23 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Zou het wel humor vinden als Rutte er nu 20.45 van maakt.
Met een avondklok van 22.00 ga ik nog gewoon vrienden bezoeken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:24 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Nou, een avondklok van 22.00 uur heeft op mensen die zich al aan de regels houden een veel lagere impact. Zelf zou ik met een avondklok van 22.00 prima kunnen leven, 20.30 niet.
Ja, dan zullen ze wel om zijnquote:Op donderdag 21 januari 2021 12:23 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Zou het wel humor vinden als Rutte er nu 20.45 van maakt.
Qua absolute aantallen ja, maar ook relatief gezien zullen mensen hun agenda veel sneller indelen om een 22:00 avondklok dan om een 20:30 avondklok.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:24 schreef ondeugend het volgende:
Natuurlijk zou de avondklok om 22.00 meer nageleefd worden. Velen zullen ook zonder avondklok al thuis zijn van sport/ of vrienden.
Overtreding avondklok is een andere categorie die volgens de huidige wet(ten), ik meen, op 6 maanden gevangenisstraf en iets van ¤8700 bioeten kan staan. Die sancties verlagen zal dan (nog) wel moeten gebeuren, maar het OM kan altijd besluiten daar vanaf te zien en overtreders wel strafrechtelijk vervolgen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:18 schreef vPlien het volgende:
Voor mij is zo'n 95 euro boete trouwens echt niet te betalenDus ik waag het er niet op. En sowieso heb ik de neiging juist soms iets te neurotisch zijn qua regels, dus ik heb er ook geen behoefte aan om naar buiten te gaan als er een avondklok komt. Zelfs al ben ik gevoelsmatig tegen die klok.
Verschrikkelijk inderdaad. In het vorige deel ook weer iemand.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:24 schreef ondeugend het volgende:
Dat zeg ik, mensen die zich aan de regels houden. Jij valt daar niet onder.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Met een avondklok van 22.00 ga ik nog gewoon vrienden bezoeken.
Laat me nu alsjeblieft niet de moeite moeten laten gaan doen om quotes van jou te vinden over dat het paniekerig gedrag is, mensen tijdens het begin van de crisis prima zouden moeten kunnen reizen, het niet zo veel voorstelt, muggen jaarlijks meer doden veroorzaken (oef, flink bijgehaald door de realiteitquote:
Ook met een avondklok van 20:30 ga jij nog gewoon die vrienden bezoeken, hooguit op een ander moment.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Met een avondklok van 22.00 ga ik nog gewoon vrienden bezoeken.
precies, je eigen straatje.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:24 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Nou, een avondklok van 22.00 uur heeft op mensen die zich al aan de regels houden een veel lagere impact. Zelf zou ik met een avondklok van 22.00 prima kunnen leven, 20.30 niet.
Is het geen principe-kwestie?quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:24 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Laten we de regel zo maken dat de regel maar minimaal effect gaat krijgen (meer effect met 20:00 uur)quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:24 schreef ondeugend het volgende:
Ik kan helemaal niet leven met een avondklok. De huidige maatregelingen zijn voldoende. Ze hebben nu al niet de capaciteit om samenscholingen te handhaven, laat staan een avondklok.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:24 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |