abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 januari 2021 @ 12:21:29 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197548392

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197548401
quote:
5s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

Moet je nog wel stemmen onder de huidge omstandigheden waar het wordt afgeraden om samen te komen om in een hokje besmet te worden ?

Ik ken diverse mensen die bang zijn om met nu met en bij anderen in contact te komen, gemuilkorfd in een rij te staan om te stemmen, laat staan in een lokaaltje ene beduimeld potloodje in een vies hokje een formulier af te vinken.

Beter zou zijn dat iedereen, en niet alleen 70+, dan per post mag stemmen. Probleem met poststemmen is weer dat die getrumpeerd zouden kunnen worden (of zijn).
Ik ben het er mee eens dat stemmen via post nu idd voor iedereen mogelijk zou moeten zijn, daar was ook een petitie voor geloof ik (zal hem zo ff opzoeken).

Zelf heb ik me een tijdje terug wel aangemeld om mee te werken in het stemlokaal, nog niets van gehoord dus ik ben benieuwd.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 januari 2021 @ 12:22:00 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197548402
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:17 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook: hoeveel mensen zijn er om 22:00 nog onderweg om samen te komen? Daar win je niet zoveel meer mee. Dus ja, voor jezelf is 22:00 een mooie tijd want geen last van, maar als "we" iets aan maatregelen willen doen.....

Overigens kunnen ze ook wel weer een keer die werkgevers aanspreken, want hier in de buurt gaat bijna iedereen weer gewoon naar kantoor (itt maart/april).
Alle mensen die de regels overtreden zijn de mensen die om 22:00 nog onderweg zijn.
Heel veel mensen die zich netjes aan de regels houden zijn de dupe van 20:30, en het kansloze volk trekt zich er waarschijnlijk helemaal niks van aan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197548404
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zal het uitleggen, en het is geen hogere wiskunde.

De Britse variant is in opkomst, deze variant is besmettelijker en verdringt de oude variant, en als die nieuwe variant eenmaal dominant is, zal er meer gedaan moeten worden om de R onder de 1 te houden.

De enige maar in dit verhaal is dat de R (of het aantal besmettingen) alleen is gestegen in landen waar ze lang niet zulke maatregelen hadden als in Nederland, dus excl. avondklok
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:23:04 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197548419
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dit is gewoon feitelijk. Taiwan heeft het beter aangepakt dan Nederland en de EU.
Het is inderdaad feitelijk dat jij het een klein jaar geleden allemaal onzin vond maar nu wel aan het roepen ben dat men het zo hard mogelijk aan had moeten pakken.

Ergo: Je bent onderdeel geweest van het huidige probleem maar staat nu wel vooraan om te wijzen naar wat er toentertijd allemaal mislopen is en wie daar zogenaamd dus schuldig aan is.

Hand mag best in eigen boezem.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 januari 2021 @ 12:23:15 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197548423
quote:
Regeringspartij CDA is wel voor een avondklok, maar denkt dat die alleen helpt als mensen zich beter aan de basisregels houden, zoals handen wassen en afstand houden.
Met een beetje mazzel wil CDA het nog even aankijken voor nu.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197548428
twitter

Zou het wel humor vinden als Rutte er nu 20.45 van maakt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:23:52 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197548432
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Het is inderdaad feitelijk dat jij het een klein jaar geleden allemaal onzin vond maar nu wel aan het roepen ben dat men het zo hard mogelijk aan had moeten pakken.

Ergo: Je bent onderdeel geweest van het huidige probleem maar staat nu wel vooraan om te wijzen naar wat er door wie toentertijd allemaal mislopen is.
Hou kom je daar nou bij? En nooit van voortschrijdend inzicht gehoord. Ik post bijvoorbeeld al jaren dat de Chinese overheid niet betrouwbaar is bijvoorbeeld. En in het begin was de informatievoorziening minimaal om een standpunt in te nemen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197548438
De R onder de 1 houden kan alleen maar als je maatregelingen jaren lang in stand houd. Dat beleid is niet vol te houden. Mensen komen op een gegeven moment in opstand.

[ Bericht 2% gewijzigd door hjansen82 op 21-01-2021 12:25:21 (fout) ]
Check it out
pi_197548439
Natuurlijk zou de avondklok om 22.00 meer nageleefd worden. Velen zullen ook zonder avondklok al thuis zijn van sport/ of vrienden.

Maar hey... iedereen wil het toch passend in eigen straatje.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 januari 2021 @ 12:24:19 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197548443
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Ergo: Je bent onderdeel geweest van het huidige probleem maar staat nu wel vooraan om te wijzen naar wat er door wie toentertijd allemaal mislopen is.
Het enige waar echt een keiharde fout is gemaakt is niet direct alle wintersporten afbreken toen de vlam in de pan sloeg.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197548456
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:24 schreef ondeugend het volgende:
Natuurlijk zou de avondklok om 22.00 meer nageleefd worden. Velen zullen ook zonder avondklok al thuis zijn van sport/ of vrienden.

Nou, een avondklok van 22.00 uur heeft op mensen die zich al aan de regels houden een veel lagere impact. Zelf zou ik met een avondklok van 22.00 prima kunnen leven, 20.30 niet.
pi_197548458
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:23 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Ik zie Jetten ook nog wel zonder aanpassing akkoord gaan.
pi_197548465
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:24 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Nou, een avondklok van 22.00 uur heeft op mensen die zich al aan de regels houden een veel lagere impact. Zelf zou ik met een avondklok van 22.00 prima kunnen leven, 20.30 niet.
Met een avondklok van 22.00 ga ik nog gewoon vrienden bezoeken.
pi_197548466
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:23 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Ja, dan zullen ze wel om zijn :')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 januari 2021 @ 12:25:42 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197548467
quote:

Qua absolute aantallen ja, maar ook relatief gezien zullen mensen hun agenda veel sneller indelen om een 22:00 avondklok dan om een 20:30 avondklok.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:25:53 #17
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197548475
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:18 schreef vPlien het volgende:
Voor mij is zo'n 95 euro boete trouwens echt niet te betalen :') Dus ik waag het er niet op. En sowieso heb ik de neiging juist soms iets te neurotisch zijn qua regels, dus ik heb er ook geen behoefte aan om naar buiten te gaan als er een avondklok komt. Zelfs al ben ik gevoelsmatig tegen die klok.
Overtreding avondklok is een andere categorie die volgens de huidige wet(ten), ik meen, op 6 maanden gevangenisstraf en iets van ¤8700 bioeten kan staan. Die sancties verlagen zal dan (nog) wel moeten gebeuren, maar het OM kan altijd besluiten daar vanaf te zien en overtreders wel strafrechtelijk vervolgen.
Avondklok is sws van een totaal andere aard dan een maatregel die "subversieve" groepsvorming moet voorkomen.

De kerndiscussie is wmb ook niet of iemand behoefte heeft om al of niet naar buiten te gaan maar dat die keuze daartoe door een overheid wordt afgenomen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197548478
quote:

Verschrikkelijk inderdaad. In het vorige deel ook weer iemand.
Ja maar ik werk tot 18.00 en ik wil echt even twee tellen op de bank zitten en een avondwandeling maken en dat kan dan niet meer. Boe fucking hoe.

En nee ik hoef die avondklok ook niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197548481
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat zeg ik, mensen die zich aan de regels houden. Jij valt daar niet onder.
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:26:15 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197548483
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hou kom je daar nou bij?
Laat me nu alsjeblieft niet de moeite moeten laten gaan doen om quotes van jou te vinden over dat het paniekerig gedrag is, mensen tijdens het begin van de crisis prima zouden moeten kunnen reizen, het niet zo veel voorstelt, muggen jaarlijks meer doden veroorzaken (oef, flink bijgehaald door de realiteit :D ) enzovoorts.

Je kent je eigen standpunten en postgedrag van een jaartje terug toch nog wel?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 januari 2021 @ 12:26:22 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197548486
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ook met een avondklok van 20:30 ga jij nog gewoon die vrienden bezoeken, hooguit op een ander moment.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197548488
quote:

[..]

precies, je eigen straatje.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_197548491
quote:

[..]

Is het geen principe-kwestie?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:26:54 #24
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197548502
quote:

Laten we de regel zo maken dat de regel maar minimaal effect gaat krijgen (meer effect met 20:00 uur)
Zodat achteraf ook gezegd kan worden "zie je wel, het heeft niet geholpen"
pi_197548503
quote:

[..]

Ik kan helemaal niet leven met een avondklok. De huidige maatregelingen zijn voldoende. Ze hebben nu al niet de capaciteit om samenscholingen te handhaven, laat staan een avondklok.
Check it out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')