Dat blijft toch fascinerend, vrijwel niemand van de mensen die ik op Facebook heb post ook maar iets over covid en lockdowns. En ik heb vrienden over de hele wereld op Facebook.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is geheel wederzijds, al heb ik door Feesboek een prima beeld van.
Dat virus gaat toch wel rond. Wel of geen lockdown. De mensen toen hadden dat onbewust niet door. Als er te veel vergrijzing is steken er virussen de kop op. De mens is de verbinding met de natuur totaal kwijt. Door hebzucht , maakbaarheid. We hebben onze eigen droomwereld gecreëerd. Die feitelijk niet bestaat.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:13 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Die langspeelplaat weer. Voor 2020 waren er geen nationale lockdowns dus wat is de vergelijking precies?
In 1968-69 (Hong Kong-grieppandemie, 1-4 miljoen doden wereldwijd) was het ook een luxe, toen ging men gewoon lekker revolutie maken in Parijs en naar Woodstock.
Lijkt mij een stuk beter dan bijna 18 miljoen Nederlanders om 20:30 in huis op te sluiten.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in combinatie met een quarantaine PLICHT dan wel he als iemand positief is.
Want mensen kunnen niet gewoon een uur eerder op bezoek, of in het weekend?quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het helpt geen reet als je dan avonds nog op bezoek kan als je maar voor 22.00 thuis bent. Juist daarom is het op 20.30 zodat men heel stuk minder snel op bezoek gaat.
quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:15 schreef matthijst het volgende:
[..]
Check m'n postgeschiedenis hier zou ik zeggen![]()
Zit zelf inmiddels bijna het hele jaar alle dagen thuis te werken. Mis collega's en zou morgen weer naar kantoor gaan als het mocht (itt tot een hoop die het wel best vinden). Mis concerten, kroegen en zuipen bij vrienden.
Maar gvd zeg, als je ooit van dit gelul af wilt komen moet je je een keer aan die regels houden en logisch nadenken lijkt me.
Wat jij zegt; men gaat werken, eten en dan is het al 19.00. Ga je dan nog op bezoek voor een uurtje of zeg je dan sneller laat maar?quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want mensen kunnen niet gewoon een uur eerder op bezoek, of in het weekend?
En wat is dan precies het verschil met een voorkeur voor de avond?quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je kan toch wel in het weekend overdag zuipen?
Geen idee of ze dat mee hebben genomen, maar stond letterlijk in een artikel dat de impact van vaccinaties niet is meegenomen.quote:
VVD heeft echt compleet afgedaan, die laten echt duidelijk zien waar ze voor staan.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:02 schreef Nattekat het volgende:
Het zijn ook echt alleen de VVD en CU die snoeihard voor zijn
Voorkomen is beter dan genezen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat me opvalt, is dat de discussie vooral over de Britse variant lijkt te gaan. Veel relevanter lijkt me om de Zuid-Amerikaanse en zeker Zuid-Afrikaanse variant naar 0 te krijgen - de Britse variant is toch al los.
Daarnaast zie je ook al die varianten 'ontstaan' in landen waar Corona los is gegaan. Je hebt ook wel globale verantwoordelijkheid als land als je Corona laat rondgaan.
Dat bedoelde ik ook: hoeveel mensen zijn er om 22:00 nog onderweg om samen te komen? Daar win je niet zoveel meer mee. Dus ja, voor jezelf is 22:00 een mooie tijd want geen last van, maar als "we" iets aan maatregelen willen doen.....quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen zullen 22:00 sneller naleven dan 20:00. Zelf val ik daar ook onder. Ik zal dan niet zo snel buiten zijn na 22:00, maar als ik eens in de situatie kom, zal ik gewoon proberen om op tijd thuis te zijn.
Ik ook niet maar ik wieber dan ook iedereen die ook maar de beginsymptomen van een wappie begint te vertonen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat blijft toch fascinerend, vrijwel niemand van de mensen die ik op Facebook heb post ook maar iets over covid en lockdowns. En ik heb vrienden over de hele wereld op Facebook.
Ik zal het uitleggen, en het is geen hogere wiskunde.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de persoon bent die hier niet zo objectief in staat. Ik probeer het al de hele week te snappen, maar echt niemand kon mij uitleggen waarom het zou werken.
helemaal prima wat mij betreft.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Lijkt mij een stuk beter dan bijna 18 miljoen Nederlanders om 20:30 in huis op te sluiten.
Wat ook volstrekt logisch is aangezien je op zulke korte tijd niet voldoende mensen kunt vaccineren om een betekenisvolle impact te hebben op een besmettingsgolf die al in maart piekt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Geen idee of ze dat mee hebben genomen, maar stond letterlijk in een artikel dat de impact van vaccinaties niet is meegenomen.
Dit is gewoon feitelijk. Taiwan heeft het beter aangepakt dan Nederland en de EU.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Zegt de Megumi die het in het begin allemaal irrationeel angsthazengedrag vond. Paniekzaaierij van de hoogste orde. Laat het leven vooral z'n beloop gaan. etc. Grappenmaker
In die situatie niet uiteraard, maar het gaat erom dat je over de gehele linie het aantal bijeenkomsten vermindert, en dat lijkt me onmiskenbaar.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:17 schreef Caland het volgende:
[..]
En wat is dan precies het verschil met een voorkeur voor de avond?
Want het vliegverbod gaat niet ook in voor Zuid-Afrika en bepaalde Zuid-Amerikaanse landen?quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voorkomen is beter dan genezen.
Daarom doet dit kabinet daar niks aan, die kunnen niet verder kijken dan hun neus lang is.
Gaan die regeltjes dan helpen ?quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:15 schreef matthijst het volgende:
[..]
Check m'n postgeschiedenis hier zou ik zeggen![]()
Zit zelf inmiddels bijna het hele jaar alle dagen thuis te werken. Mis collega's en zou morgen weer naar kantoor gaan als het mocht (itt tot een hoop die het wel best vinden). Mis concerten, kroegen en zuipen bij vrienden.
Maar gvd zeg, als je ooit van dit gelul af wilt komen moet je je een keer aan die regels houden en logisch nadenken lijkt me.
quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:16 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dat virus gaat toch wel rond. Wel of geen lockdown. De mensen toen hadden dat onbewust niet door. Als er te veel vergrijzing is steken er virussen de kop op. Wat een gelul.
VVD wil alleen maar stemmen winnen en aan de macht blijven. Ze willen versoepelen in maart net voor de verkiezingen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
VVD heeft echt compleet afgedaan, die laten echt duidelijk zien waar ze voor staan.
die willen o.a de scholen weer zo snel mogelijk, ik ben totaal geen VVD fan trouwens.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
VVD heeft echt compleet afgedaan, die laten echt duidelijk zien waar ze voor staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |