Ik ga er even van uit dat wat de experts zeggen (0,08 tot 0,13 impact op de R) klopt. En ik zie ook niet hoe je de impact die een vroege avondklok heeft op doordeweeks afspreken zou kunnen ontkrachten.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:55 schreef Caland het volgende:
[..]
En welk effect heeft het dan als je het eerder doet? Blijkbaar kan men dat maar moeilijk aantonen.
Mensen die niet al op Baudet zijn afgeknapt zullen echt niet anders gaan denken nav ditquote:Op donderdag 21 januari 2021 11:58 schreef NightDancert het volgende:
Mocht je al overwegen op FVD te stemmen dan laat je dat toch wel uit je hoofd na dat geraaskal van van Haga.
Ik ben enkel voor de avondklok als scholen volgende maandag gelijk opengaan. Voor hen wil ik nog wel pijn lijdenquote:Op donderdag 21 januari 2021 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nog geen enkel argument vvoor de avondklok gehoord. Enkel drogredenen als "goed voor de kinderen die zo sneller naar school kunen". Ik ben met een hele open mindset aan het kijken, aangezien ik het echt wil snappen, maar ik snap het nog steeds niet.
Als men van af het begin net als in Taiwan had ingegrepen hadden we nu al een normaal leven. Men heeft vanaf het begin laks gehandeld naar mijn mening. Een bekend spreek woord is derhalve zachte heelmeesters maken stinkende wonden!quote:
Is toch wat lastig hoor, ook qua handhaving. Heel veel bedrijven zullen terechte vrijstellingen krijgen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat weet je best.
- Bedrijven verplichten thuis te werken, en dit handhaven
Hoeveel Belgen en Duitsers zullen er per dag de Nederlandse grens over komen? Vaak gewoon om te werken. 100.000, 200.000? Of is dit nog een conservatieve schatting?quote:- Verplichte quarantaine, en deze streng handhaven
Dat komt dus.quote:- Vliegverbod uit onveilige landen
Sterk argument.quote:- etc
en dan het vreemd vinden dat de kinderen nog niet naar school kunnen, ze niet naar het voetbal kunnen en de kroegen niet open zijnquote:Op donderdag 21 januari 2021 11:59 schreef matthijst het volgende:
Probleem is juist dat sneutjes overal omheen werken: "oh, 2 per dag thuis, mooi, vr, za en zo zuipen met elke keer 2 anderen". Oh, avondklok, dan blijven we wel slapen.
Sommige mensen zijn te dom om te poepen.
Ik vraag me sowieso het nut af maar dat is uiteraard wat makkelijker vanaf de zijlijn, als je het vanaf 22uur doet zou je ook bezorging kunnen verbieden, als je het te vroeg doet automatisch veel uitzonderingen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zelf ben ik licht voorstander van een avondklok, maar als het echt vanaf 10 uur is heeft het natuurlijk 0,0(1) nut. Kabinet zijnde zou ik dan geen avondklok doen, met een dergelijke avondklok krijg je wel de (politieke) lasten, maar niet de (gezondheids-) lusten.
0%quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:00 schreef byah het volgende:
wat zijn de kansen dat het nog tegengehouden gaat worden?
Belgie kom je toch ook niet in zonder negatieve testquote:Op donderdag 21 januari 2021 12:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Is toch wat lastig hoor, ook qua handhaving. Heel veel bedrijven zullen terechte vrijstellingen krijgen.
[..]
Hoeveel Belgen en Duitsers zullen er per dag de Nederlandse grens over komen? Vaak gewoon om te werken. 100.000, 200.000? Of is dit nog een conservatieve schatting?
[..]
Die komt er dus.
[..]
Sterk argument.
Gaat niet gebeuren. Sinds de scholensluiting dalen de cijfers.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:00 schreef gniffie het volgende:
[..]
Ik ben enkel voor de avondklok als scholen volgende maandag gelijk opengaan. Voor hen wil ik nog wel pijn lijden
Door Henkie Krol of Van Haga?quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:01 schreef Nattekat het volgende:
Hoppa, weer wordt de afschuwelijke wetenschap achter de cijfers onderuit gehaald
Verwacht je wetenschap van Van Haga?quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Door Henkie Krol of Van Haga?
En mensen maar weer braaf vvd stemmen in maart.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:02 schreef Nattekat het volgende:
Het zijn ook echt alleen de VVD en CU die snoeihard voor zijn
CDA ook wel.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:02 schreef Nattekat het volgende:
Het zijn ook echt alleen de VVD en CU die snoeihard voor zijn
Tsja, ik neem het risico maar gewoon als het niet zo laat wordt. Die 9 tientjes had ik met een avondje stappen ook wel opgemaakt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik ga er even van uit dat wat de experts zeggen (0,08 tot 0,13 impact op de R) klopt. En ik zie ook niet hoe je de impact die een vroege avondklok heeft op doordeweeks afspreken zou kunnen ontkrachten.
Zelfs voor die feestjes, een jongere versie van mezelf zou weinig moeite hebben met een feest van 22.00 tot 04.00, maar van 20.00 tot 06.00 lijkt me toch wel heftig.
SP is ook voor zoals het er nu uit ziet, maar die stemmen gewoon in, ze zijn niet snoeihard voor.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |