Zodra de gordijnen daar dicht gaan weet je wel wat er gebeurt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Natuurlijk die mogen toch alleen buiten bij daglicht.
Had ik wel verwacht hoor.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:50 schreef Haags het volgende:
Dat ik het ooit nog eens zou zijn met die geiteneuker van Denk.
Er was in die jaren vrijwel geen luchtvaart dus even terug de geschiedenisboeken induiken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Beetje als met de spaanse griep ja. Al die luchtvaart was niet misselijk toentertijd.
Vreselijk. Zo'n avondklok zal zeker niet mee gaan helpen. De regering heeft te weinig oog voor dit soort gevallen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:46 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Dit is waar Jesse het over had.
[..]
Een van de partijen met redelijke kritiek zonder op de wappietoer te gaan. Ik overweeg een stem in maart al blijft het een marginaal fenomeen.
Iedereen die zich netjes aan de regels houdt zal niet zo heel snel meer buiten zijn na 22:30. Iedereen die lekker alle regels aan hun laars lapt wel. 20:00 is buitenproportioneel, en een paar uur later is echt prima.quote:
Vind je?quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:51 schreef Nattekat het volgende:
Echt heerlijk hoe alle partijen die voor zijn met die kutsmoesjes komen als goed voor de scholen en kinderen, en alle partijen die tegen zijn echt hele sterke argumenten geven.
Ik had niet het idee dat het al echt een zekerheidje was.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was dat ooit een twijfel dan?
Ik heb nog geen enkel argument vvoor de avondklok gehoord. Enkel drogredenen als "goed voor de kinderen die zo sneller naar school kunen". Ik ben met een hele open mindset aan het kijken, aangezien ik het echt wil snappen, maar ik snap het nog steeds niet.quote:
als ze het een beetje kunnen oprekken naar 22uur zou het toch wel prettig zijnquote:Op donderdag 21 januari 2021 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was dat ooit een twijfel dan?
Als het gaat om contacten verminderen dan is 22.00 zinloos en kan je het net zo goed laten varen.quote:
Die wél effect hebben, en waar heb je het dan over?quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:53 schreef _serial_ het volgende:
De kamer moet gewoon met een vuist op tafel slaan
Het effect is té onzeker, té ingrijpend voor veel doelgroepen
Alleen daarom moeten ze het niet doen.
(maargoed ik ben tegen de avondklok, voordat je niet alle andere mogelijkheden geprobeerd hebt die wel duidelijk effect sorteren)
Je bent niet met een hele open mindset aan het kijken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nog geen enkel argument vvoor de avondklok gehoord. Enkel drogredenen als "goed voor de kinderen die zo sneller naar school kunen". Ik ben met een hele open mindset aan het kijken, aangezien ik het echt wil snappen, maar ik snap het nog steeds niet.
https://d66.nl/nieuws/avondklok-niet-nu/quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:54 schreef Stoorzendert het volgende:
Tot nu toe zijn alle sprekers tegen een avondklok. Behalve d66. Die draaien hoe de wind staat.
quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nog geen enkel argument vvoor de avondklok gehoord. Enkel drogredenen als "goed voor de kinderen die zo sneller naar school kunen". Ik ben met een hele open mindset aan het kijken, aangezien ik het echt wil snappen, maar ik snap het nog steeds niet.
En welk effect heeft het dan als je het eerder doet? Blijkbaar kan men dat maar moeilijk aantonen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zelf ben ik licht voorstander van een avondklok, maar als het echt vanaf 10 uur is heeft het natuurlijk 0,0(1) nut. Kabinet zijnde zou ik dan geen avondklok doen, met een dergelijke avondklok krijg je wel de (politieke) lasten, maar niet de (gezondheids-) lusten.
Ik denk dat jij de persoon bent die hier niet zo objectief in staat. Ik probeer het al de hele week te snappen, maar echt niemand kon mij uitleggen waarom het zou werken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je bent niet met een hele open mindset aan het kijken.
Probleem eenzame jongeren opgelost.quote:
PVDA, 50PLUS, en Groenlinks klonken voor de avondklok.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:54 schreef Stoorzendert het volgende:
Tot nu toe zijn alle sprekers tegen een avondklok. Behalve d66. Die draaien hoe de wind staat.
quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:52 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er was in die jaren vrijwel geen luchtvaart
Dat weet je best.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die wél effect hebben, en waar heb je het dan over?
Zo werkt dit spelletje niet helemaal want niemand wil achteraf verantwoordelijk zijn als het fout gaat vanwege het ontbreken van de avondklok.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:53 schreef _serial_ het volgende:
De kamer moet gewoon met een vuist op tafel slaan
Het effect is té onzeker, té ingrijpend voor veel doelgroepen
Alleen daarom moeten ze het niet doen.
(maargoed ik ben tegen de avondklok, voordat je niet alle andere mogelijkheden geprobeerd hebt die wel duidelijk effect sorteren)
1. Hoe zou dit het aantal besmettingen terug moeten dringen, bovenop onze huidige maatregelen? De onderzoeken die er zijn gaan uit van vrije bewegingen zonder avondklok en overdag.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat is er mis met het argument om de besmettingen terug te dringen?
Het is wensdenken. "Als we nu even streng x doen is dat vervelend, maar dan is straks weer y mogelijk". Het recente verleden (sluiting alle niet-essentiele winkels en instellingen oa) laat al zien dat het niet perse zo werkt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
we zijn zelf onveiligquote:Op donderdag 21 januari 2021 11:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat weet je best.
- Bedrijven verplichten thuis te werken, en dit handhaven
- Verplichte quarantaine, en deze streng handhaven
- Vliegverbod uit onveilige landen
- etc
Alsof we kunnen aantonen dat het niet invoeren van de avondklok daar de oorzaak van was.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zo werkt dit spelletje niet helemaal want niemand wil achteraf verantwoordelijk zijn als het fout gaat vanwege het ontbreken van de avondklok.
En op 8 februari weer gewoon verlengenquote:Op donderdag 21 januari 2021 11:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is wensdenken. "Als we nu even streng x doen is dat vervelend, maar dan is straks weer y mogelijk". Het recente verleden (sluiting alle niet-essentiele winkels en instellingen oa) laat al zien dat het niet perse zo werkt.
Alsof de kinderen snel naar school gaan. Dat wordt op zijn vroegst na de voorjaarsvakantie. En zelfs dat betwijfel ik.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
helpt ook goed al die adviezen .....quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:58 schreef GemMagic het volgende:
Avondklok is verplicht. Veel van de adviezen niet. De overheid heeft support nodig; dit gaat averechts werken. Maar ik wens ze succes om het af te dwingen.
Lekker gamen is nog één van de dingen die het leuk maken in lockdown. Veel mensen spelen ook multiplayer en hebben dan een soort van 'sociaal' contact. Maar goed er zal één of andere ambtenaar van 50 of een lerares van 40 gedacht hebben: gamen is slecht voor je, maar er is niks anders te doen, dus dan moet je maar professionele hulp zoeken. Weer een probleem opgelost door erover te praten.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat een slecht advies ook. Je creëert een situatie waarin ze doordraaien en dan zeggen ga naar de huisarts. Ze kunnen weinig anders dan gamen.
Je zou juist buitenevents moeten toestaan. Niet alcohol gerelateerd maar bv sporten met een groep.
Maarjq dat is weer contact en contact is slecht, ongeacht of het binnen of buiten is.
Dat is wel een goede idd. Zoiets zou ik ook wel willen doen alleen is het met een half 9-5 baan lastig qua beschikbaarheid denk ik.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:36 schreef GemMagic het volgende:
[..]
De sportschool is hier gesloten maar je kunt wel op het terrein 'individueel' trainen. Goede oplossing wel en in lijn met de huidige regels. Er wordt veel gedaan om sporters over de dag te spreiden, door de avondklok vervallen er weer avond uren. Dat is wel jammer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |