bedrijven hebben er gewoon schijt aan en veel medewerkers ook.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo lang het net zo druk is op de snelwegen als een jaar geleden, geloof ik er helemaal niks van. Er gaan echt achterlijk veel mensen nog gedwongen naar kantoor, allemaal schijt aan de regels. Doe daar dan wat aan. Ook het ov wordt nog veel te veel gebruikt, gewoon dichtgooien. Talloze mogelijke maatregelen die gewoon nog op tafel liggen, maar het kabinet neemt liever de meest rigoureuze van allemaal. Ik heb altijd achter strengere maatregelen gestaan en gaf continu kritiek op het zwakke beleid, maar hier gaan ze echt veel te ver.
In welk opzicht?quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:44 schreef Zipportal het volgende:
Gommers is ook gewoon onder druk gezet.
Als je dit serieus denkt, dan is je inlevingsvermogen wel erg beperkt. Kijk eens buiten je eigen bubbel of je eigen situatie.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat voor last heeft het gros van de bevolking van de avondklok?
De meesten zitten om 20.30 uur voor de tv en liggen om 22.30 in bed.
Hond uitlaten mag nog gewoon, naar je werk ook. Als mantelzorger mag je ook naar je zieke familielid.
De enigen die er last van hebben zijn degenen die zich nu al niet aan de adviezen houden, omdat ze toch niet controleren achter de voordeur.
Niet mee eens. Het dringende advies zorgt er inderdaad voor dat ik bijna alle dagen thuis werk. Wanneer ik er voor kies bepaalde activiteiten op kantoor te laten plaatsvinden, is dat niet verboden. Zorg gewoon dat het veilig gebeurt en er is niets aan de hand.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, niet als het een dringend advies is om thuis te werken wanneer het mogelijk is.
Alle begrip voor de uitzonderingen waar het niet mogelijk is, maar anders niet.
Dan heb je wel een goed onderbouwde reden om weer dingen te sluiten.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Iets invoeren is makkelijk. Maar ik denk dat het erg moeilijk word voor ze om het punt te kiezen waarbij ze weer kunnen versoepelen. Zonder het risico te hebben dat we 3/4 weken na die versoepeling weer een grote stijging zien.
https://www.ad.nl/binnenl(...)vertuigend~a6d7878e/quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah ja, een situatie die niet aan de orde is nu met Corona, dus
quote:Fouchier vindt het aannemelijker dat het overstromen van de Engelse ziekenhuizen een paar weken geleden het gevolg was van de lossere coronamaatregelen in dat land rond Kerstmis. Ook in Portugal waren de regels met kerst niet streng, en daar steeg het aantal ziekenhuisopnames de laatste weken eveneens gigantisch. ,,Het is daarom heel verstandig dat Nederland een week voor kerst de teugels heeft aangetrokken. En je ziet het aantal besmettingen daardoor al een tijdje gestaag dalen. Ook in Engeland vertonen de cijfers nu weer een dalende lijn.”
Ook het grootschalige onderzoek naar de Britse variant in de gemeente Lansingerland is volgens de hoogleraar een ‘prachtig voorbeeld’. ,,Iedereen was daar bang voor een gigantische uitbraak, maar je ziet dat dat niet gebeurd is.” Na tienduizenden tests kwamen in de Zuid-Hollandse gemeente 137 besmettingen aan het licht. Het is niet bekend in hoeveel gevallen het daarbij ging om de Britse variant. Maar landelijk springt het aantal besmettingen in Lansingerland er ondanks het massale testen niet uit.
Extra coronamaatregelen zijn prima, stelt Fouchier. ,,Maar de gegevens op basis waarvan dat nu gebeurt, vind ik eigenlijk te zwak. Het kabinet en het Outbreak Management Team gaan natuurlijk uit van worstcasescenario's, ze willen aan de veilige kant zitten. Dat begrijp ik. Maar een avondklok, dat is nogal een grote maatregel.”
Zat een dag ervoor bij Jinek dat hij tegen was.. Volgende ochtend gelijk al gedraaid en dat het toch maar moest.quote:
Ja opzich wel eens. Ze zijn veelal bezig met sluiten en er zijn te weinig uitzonderingen die misschien wel zouden kunnen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja oké, dat snap ik. Ik vind het altijd wel lastig dat het dan op die manier als een tegenstelling neergezet wordt. Misschien heeft hij andere inzichten gekregen op basis van informatie die gedeeld is.
Economisch is het ook niet te doen voor die branche, en dat is denk ik wel een discussie om te hebben. Op dit moment lijkt er een tunnel op puur en alleen de volksgezondheid te zijn, waar heel veel nevenschade van is. Zou diezelfde hoeveelheid nevenschade er zijn als je andere maatregelen inricht waarna er sommige dingen wel mogelijk zijn?
Terrasheaters en restaurants alleen buiten? In kleine groepjes buiten sporten, weet ik het wat allemaal.
De blik staat op oneindig puur en alleen op virusbestrijding, en alles wat niet direct bijdraagt aan virusbestrijding wordt gezien als collateral damage. Die collateral damage is in sommige gevallen misschien nog wel pijnlijker dan het virus zelf.
Bijvoorbeeld: De groep 70+ is flink vertegenwoordigd in het ziekenhuis. Als je maatregelen neemt om die beter te beschermen, zou je dan misschien meer kunnen op andere vlakken? Ik bedoel dus niet dat we bezoek moeten verbieden, maar iedere bezoeker en medewerker die er komt moet een medisch mondneusmasker dragen. Daarnaast zorgen dat de luchtvochtigheid op een goed niveau is, kan desnoods met losse apparaten.
Op het moment dat je zoiets doet kan het misschien 10% (of weet ik hoeveel) kan schelen qua opnames, waardoor je niet over hoeft te gaan tot verdere verzwaringen.
Dat is echt te makkelijk.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:53 schreef Gia het volgende:
[..]
De meesten zitten om 20.30 uur voor de tv en liggen om 22.30 in bed.
Hond uitlaten mag nog gewoon, naar je werk ook. Als mantelzorger mag je ook naar je zieke familielid.
De enigen die er last van hebben zijn degenen die zich nu al niet aan de adviezen houden, omdat ze toch niet controleren achter de voordeur.
Als de besmettingen drastisch omhoog zouden lopen tijdens de derde golf die gaat komen dan zijn er misschien wel helemaal geen verkiezingen in maart.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:49 schreef Gia het volgende:
Tja, als je als lijsttrekker van jouw partij de avondklok wil tegenhouden, en dat lukt, dan ben je nu populair.
Als dan de besmettingen in maart omhoog schieten, en iedereen roept dan om een avondklok, word jij daar op aangekeken. Vlak voor de verkiezingen.
Wat is wijsheid?
Snap het gedraai wel.
Het is niet verboden nee. Alleen zit het probleem in 'zorg dat het veilig gebeurt'. Prima dat het jou lukt, maar dat zegt echt niets over alle andere bedrijven. Laat staan dat werkgevers de vrijheid nemen om werknemers het toch om allerlei bullshit redenen te verplichten op kantoor te komen, zelfs met corona achtige klachten.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:54 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Niet mee eens. Het dringende advies zorgt er inderdaad voor dat ik bijna alle dagen thuis werk. Wanneer ik er voor kies bepaalde activiteiten op kantoor te laten plaatsvinden, is dat niet verboden. Zorg gewoon dat het veilig gebeurt en er is niets aan de hand.
Dit.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het kabinet is tot aan de jaarwisseling aan toe laks geweest. Maar om een één of andere reden zijn ze wel groot fan van de avondklok.
Als je tot je 15e op de basisschool zit omdat de pandemie vijf jaar duurde...quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:55 schreef Wereldgozer het volgende:
OnDeRwIjSaChTeRsTaNdEn
Alsof je zoveel nuttigs leertEn is prima in te halen.
Dat is ook mijn grootste probleem. Als er om versoepelingen gevraagd wordt is het altijd de standaard reactie "ja maar derder/vierde/vijfde golf" i.c.m FUD wat ze verspreiden over de werkzaamheid van vaccins maakt mij erg pessimistisch om iets van open horeca bv voor de zomer te gaan zien.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Iets invoeren is makkelijk. Maar ik denk dat het erg moeilijk word voor ze om het punt te kiezen waarbij ze weer kunnen versoepelen. Zonder het risico te hebben dat we 3/4 weken na die versoepeling weer een grote stijging zien.
Welke derde golf? We zijn nog niet eens uit de tweede.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:56 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Als de besmettingen drastisch omhoog zouden lopen tijdens de derde golf die gaat komen dan zijn er misschien wel helemaal geen verkiezingen in maart.
Die tunnelvisie is wat opvallend ja. Volgens mij niet enkel in NL; er zullen maar weinig landen zijn die openlijk toegeven dat ze de economie en de maatschappij ook actief mee tellen. Ik ben echt pro maatregelen en ik vind ze ook echt nodig. Zorg heeft het onwijs zwaar en zelfs acute zorg word al uitgesteld. Maar ik zou wel willen dat ze niet enkel zouden denken in wat er niet kan. Wat kan er wel veilig? Je oppert wat goede suggesties, dus die hoef ik niet te herhalen. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja oké, dat snap ik. Ik vind het altijd wel lastig dat het dan op die manier als een tegenstelling neergezet wordt. Misschien heeft hij andere inzichten gekregen op basis van informatie die gedeeld is.
Economisch is het ook niet te doen voor die branche, en dat is denk ik wel een discussie om te hebben. Op dit moment lijkt er een tunnel op puur en alleen de volksgezondheid te zijn, waar heel veel nevenschade van is. Zou diezelfde hoeveelheid nevenschade er zijn als je andere maatregelen inricht waarna er sommige dingen wel mogelijk zijn?
Terrasheaters en restaurants alleen buiten? In kleine groepjes buiten sporten, weet ik het wat allemaal.
De blik staat op oneindig puur en alleen op virusbestrijding, en alles wat niet direct bijdraagt aan virusbestrijding wordt gezien als collateral damage. Die collateral damage is in sommige gevallen misschien nog wel pijnlijker dan het virus zelf.
Bijvoorbeeld: De groep 70+ is flink vertegenwoordigd in het ziekenhuis. Als je maatregelen neemt om die beter te beschermen, zou je dan misschien meer kunnen op andere vlakken? Ik bedoel dus niet dat we bezoek moeten verbieden, maar iedere bezoeker en medewerker die er komt moet een medisch mondneusmasker dragen. Daarnaast zorgen dat de luchtvochtigheid op een goed niveau is, kan desnoods met losse apparaten.
Op het moment dat je zoiets doet kan het misschien 10% (of weet ik hoeveel) kan schelen qua opnames, waardoor je niet over hoeft te gaan tot verdere verzwaringen.
Dit ja.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je dit serieus denkt, dan is je inlevingsvermogen wel erg beperkt. Kijk eens buiten je eigen bubbel of je eigen situatie.
Nou, als ik na mijn werk naar mijn partner wil en vice versa schenden we de avondklok.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:53 schreef Gia het volgende:
[..]
De derde golf die volgens het RIVM onontkoombaar is. Die derde golf.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Welke derde golf? We zijn nog niet eens uit de tweede.
Gaat het nog steeds over dat rondje hardlopen, dat per se om 21.00 uur moet? Of waar doel je anders op?quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:54 schreef Janneke141 het volgende:
Als je dit serieus denkt, dan is je inlevingsvermogen wel erg beperkt. Kijk eens buiten je eigen bubbel of je eigen situatie.
Ja dus? Dat is toch wat anders dan een avondklok? Het is ook niet dat hij constant draait, de eerste golf was gewoon een andere situatie dan nu. Als kabinet heb je de feiten en informatie ter beschikking. In die tijd liepen we nog wat lacherig te doen over niet meer handen schudden terwijl het op dat moment al 1 voor 12 was.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat was ook zo, maar Wilders riep toen op voor een lockdown.
Ik snap wat je bedoelt. Ik ben geen Wilders-stemmer, maar ik zie hem wel als iemand die noodzakelijk is in de kamer. Het houdt de rest van de kamer scherp, omdat hij (op een vrij botte manier) aangeeft wat een deel van de bevolking voelt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ja opzich wel eens. Ze zijn veelal bezig met sluiten en er zijn te weinig uitzonderingen die misschien wel zouden kunnen.
Enige wat ik kan bedenken is dat het lastiger te handhaven is en ze daarom het niet doen.
Maarja of dat voldoende reden is.. dat lijkt mijzelf niet perse.
Moet zeggen dat ik Wilders vooral gewoon irritant vindt, terwijl hij af en toe echt wel een goed punt heeft.
Die lijkt bij mij in het niet te verdwijnen, door de manier of door de aanloop/argumentatie die hij gebruikt. Als in veelal naar voren halen wat er niet is gebeurd / of beter had gemoeten. Maar dat is achteraf praat (moet je ook hebben daar niet van, maar dat is niet je uitgangspunt waar je nu besluiten op moet maken)
Ja, het RIVM zit altijd spot on natuurlijk met voorspellingen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:57 schreef ondeugend het volgende:
[..]
De derde golf die volgens het RIVM onontkoombaar is. Die.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |