abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197546545
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:44 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Als mijn huis niet in brand staat vind ik het niet zo tof als de brandweer het zeiknat spuit.
Huizen naast huizen die in brand staan, worden wel preventief natgespoten om te voorkomen dat ze ook in brand vliegen. Ik denk niet dat je dan protesteert. Zo wel, dan heb je ook pech als je huis dan afbrandt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 januari 2021 @ 10:50:27 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197546549
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:49 schreef Gia het volgende:
Tja, als je als lijsttrekker van jouw partij de avondklok wil tegenhouden, en dat lukt, dan ben je nu populair.
Als dan de besmettingen in maart omhoog schieten, en iedereen roept dan om een avondklok, word jij daar op aangekeken. Vlak voor de verkiezingen.

Wat is wijsheid?

Snap het gedraai wel.
Mijn inschatting is dat de avondklok amper een verschil gaat maken bovenop de bestaande maatregelen, en dat er weer verlengd wordt over 2 weken. Zo gaat dat tot nu toe met alle maatregelen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197546555
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:47 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Was Wilders niet voor een volledige lockdown in maart? En verweet hij het kabinet laks te zijn.
En daarvoor was hij volgens mij tegen beperkende maatregelen?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197546558
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zo lang het net zo druk is op de snelwegen als een jaar geleden, geloof ik er helemaal niks van. Er gaan echt achterlijk veel mensen nog gedwongen naar kantoor, allemaal schijt aan de regels. Doe daar dan wat aan. Ook het ov wordt nog veel te veel gebruikt, gewoon dichtgooien. Talloze mogelijke maatregelen die gewoon nog op tafel liggen, maar het kabinet neemt liever de meest rigoureuze van allemaal. Ik heb altijd achter strengere maatregelen gestaan en gaf continu kritiek op het zwakke beleid, maar hier gaan ze echt veel te ver.
Heb het in een ander topic al opgevoerd, maar precies dit. Heel veel mensen moeten nu verplicht naar kantoor of de (gesloten) winkelvloer van de baas, maar daarnaast kan en mag niets meer.
  donderdag 21 januari 2021 @ 10:50:49 #105
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197546559
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is gewoon een verkooptruc zodat er nu mee wordt ingestemd. De weg om over drie weken te zeggen 'sorry maar de scholen blijven toch dicht' ligt nog steeds wagenwijd open.
Ik geloof allang niet meer dat de scholen voor de voorjaarsvakantie nog open gaan. het sluit allemaal t emooi aan op de 2 weken vrij in februari
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 10:50:55 #106
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_197546561
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:48 schreef Zipportal het volgende:
Ploumen is van het CDA
Pieter is ook van het CDA

Wat een poppenkast dit.
Wat zeg je nu
pi_197546566
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:50 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Wat zeg je nu
Laat maar.
pi_197546568
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:47 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Was Wilders niet voor een volledige lockdown in maart? En verweet hij het kabinet laks te zijn.
Dat was op dat moment toch ook zo.
  donderdag 21 januari 2021 @ 10:51:36 #109
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197546576
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Huizen naast huizen die in brand staan, worden wel preventief natgespoten om te voorkomen dat ze ook in brand vliegen. Ik denk niet dat je dan protesteert. Zo wel, dan heb je ook pech als je huis dan afbrandt.
Ik heb het dan ook over een situatie waarin er geen aanleiding is om een huis nat te spuiten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197546578
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:45 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nee nu niet, maar in een debat van een tijd terug, toen de besmettingen ook nog erg hoog waren, wou hij de horeca open hebben, omdat het economisch niet te doen was voor die branche.
Ja oké, dat snap ik. Ik vind het altijd wel lastig dat het dan op die manier als een tegenstelling neergezet wordt. Misschien heeft hij andere inzichten gekregen op basis van informatie die gedeeld is.

Economisch is het ook niet te doen voor die branche, en dat is denk ik wel een discussie om te hebben. Op dit moment lijkt er een tunnel op puur en alleen de volksgezondheid te zijn, waar heel veel nevenschade van is. Zou diezelfde hoeveelheid nevenschade er zijn als je andere maatregelen inricht waarna er sommige dingen wel mogelijk zijn?

Terrasheaters en restaurants alleen buiten? In kleine groepjes buiten sporten, weet ik het wat allemaal.

De blik staat op oneindig puur en alleen op virusbestrijding, en alles wat niet direct bijdraagt aan virusbestrijding wordt gezien als collateral damage. Die collateral damage is in sommige gevallen misschien nog wel pijnlijker dan het virus zelf.

Bijvoorbeeld: De groep 70+ is flink vertegenwoordigd in het ziekenhuis. Als je maatregelen neemt om die beter te beschermen, zou je dan misschien meer kunnen op andere vlakken? Ik bedoel dus niet dat we bezoek moeten verbieden, maar iedere bezoeker en medewerker die er komt moet een medisch mondneusmasker dragen. Daarnaast zorgen dat de luchtvochtigheid op een goed niveau is, kan desnoods met losse apparaten.

Op het moment dat je zoiets doet kan het misschien 10% (of weet ik hoeveel) kan schelen qua opnames, waardoor je niet over hoeft te gaan tot verdere verzwaringen.
pi_197546583
Ah ik voel een meldpunt aankomen!

De SP heeft vast zelf al een eigen meldpunt. :+
pi_197546587
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:51 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Laat maar.
CDA is ChristenUnie
  donderdag 21 januari 2021 @ 10:52:09 #113
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_197546588
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:48 schreef Zipportal het volgende:
Ploumen is van het CDA
Pieter is ook van het CDA

Wat een poppenkast dit.
Wat?
  donderdag 21 januari 2021 @ 10:52:18 #114
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197546592
Vrijwillig naar kantoor, dat moet toch wel kunnen? Laat de inspectie desnoods maar controleren dat het veilig en vrijwillig gebeurt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197546598
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mijn inschatting is dat de avondklok amper een verschil gaat maken bovenop de bestaande maatregelen, en dat er weer verlengd wordt over 2 weken. Zo gaat dat tot nu toe met alle maatregelen.
Iets invoeren is makkelijk. Maar ik denk dat het erg moeilijk word voor ze om het punt te kiezen waarbij ze weer kunnen versoepelen. Zonder het risico te hebben dat we 3/4 weken na die versoepeling weer een grote stijging zien.
pi_197546602
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

En daarvoor was hij volgens mij tegen beperkende maatregelen?
Tsja, het lijkt een beetje de taak te zijn om als oppositie gewoon tegen het kabinet te zijn. Is de keuze van het kabinet uiteindelijk wel goed, zeg je; ok, zal wel. Is de keuze niet goed geweest, zeg je; Zie je wel!
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197546616
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:52 schreef GemMagic het volgende:
Vrijwillig naar kantoor, dat moet toch wel kunnen?
Nee, niet als het een dringend advies is om thuis te werken wanneer het mogelijk is.

Alle begrip voor de uitzonderingen waar het niet mogelijk is, maar anders niet.
pi_197546619
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:51 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over een situatie waarin er geen aanleiding is om een huis nat te spuiten.
Ah ja, een situatie die niet aan de orde is nu met Corona, dus :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197546621
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:51 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dat was ook zo, maar Wilders riep toen op voor een lockdown.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197546624
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:49 schreef Gia het volgende:
Tja, als je als lijsttrekker van jouw partij de avondklok wil tegenhouden, en dat lukt, dan ben je nu populair.
Als dan de besmettingen in maart omhoog schieten, en iedereen roept dan om een avondklok, word jij daar op aangekeken. Vlak voor de verkiezingen.

Wat is wijsheid?

Snap het gedraai wel.
Er zijn natuurlijk nog andere maatregelen mogelijk dan een avondklok, een maatregel waarvan de consensus is dat hij niet iets toevoegt.

Mocht hij er niet komen en de Apocalyps komt in maart, dan zie ik nog steeds niets in een avondklok...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 21 januari 2021 @ 10:53:45 #121
3542 Gia
User under construction
pi_197546630
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:48 schreef Nattekat het volgende:

Zo lang het net zo druk is op de snelwegen als een jaar geleden, geloof ik er helemaal niks van. Er gaan echt achterlijk veel mensen nog gedwongen naar kantoor, allemaal schijt aan de regels. Doe daar dan wat aan. Ook het ov wordt nog veel te veel gebruikt, gewoon dichtgooien. Talloze mogelijke maatregelen die gewoon nog op tafel liggen, maar het kabinet neemt liever de meest rigoureuze van allemaal. Ik heb altijd achter strengere maatregelen gestaan en gaf continu kritiek op het zwakke beleid, maar hier gaan ze echt veel te ver.
Wat voor last heeft het gros van de bevolking van de avondklok?
De meesten zitten om 20.30 uur voor de tv en liggen om 22.30 in bed.

Hond uitlaten mag nog gewoon, naar je werk ook. Als mantelzorger mag je ook naar je zieke familielid.

De enigen die er last van hebben zijn degenen die zich nu al niet aan de adviezen houden, omdat ze toch niet controleren achter de voordeur.
pi_197546633
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is logisch, daar is een direct (en bekend) risico, namelijk het huis naast je dat in brand staat.

Op het moment dat de huizen 15 straten verderop ook natgespoten worden en dat schade oplevert en de brandweer zegt: "Tja, vervelend, moet je maar even mee dealen" protesteer je ook.
pi_197546635
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:52 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Tsja, het lijkt een beetje de taak te zijn om als oppositie gewoon tegen het kabinet te zijn. Is de keuze van het kabinet uiteindelijk wel goed, zeg je; ok, zal wel. Is de keuze niet goed geweest, zeg je; Zie je wel!
Nee. Het is gewoon uit te leggen om nu iets anders te vinden dan in maart.
pi_197546639
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:52 schreef GemMagic het volgende:
Vrijwillig naar kantoor, dat moet toch wel kunnen? Laat de inspectie desnoods maar controleren dat het veilig en vrijwillig gebeurt.
Nee, ze willen reisbewegingen beperken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 januari 2021 @ 10:54:11 #125
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197546642
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:51 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het kabinet is tot aan de jaarwisseling aan toe laks geweest. Maar om een één of andere reden zijn ze wel groot fan van de avondklok.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')