abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 januari 2021 @ 17:55:25 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197490316
Uitgerekende data:


2021

24 januari: Bienelientjee (jongen)
24 januari: Holy_Goat (jongen)
27 januari: Nanuke

2 februari: Framblij89 (jongen)

Maart: monsterd. (jongen)
15 maart: Aure (jongen)
26 maart: kwakz0r (jongen)
30 maart: Tink89
30 maart: Philomijn (meisje)

21 april: Maria2.0 (meisje)
27 april: KapiteinCupcake (meisje)

7 mei: VKV (meisje)
26 mei: Mango91

begin juli: Lemijn
eind juli: Flav
30 juli: Cygne (jongen)

16 augustus: VenusFlyTrap
17 augustus: Komkommerschijfje

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 2% gewijzigd door MaJo op 03-02-2021 13:00:51 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197492753
Cygne, wat een narigheid om te lezen. Hopelijk knap je snel op, dat je weer wat fitter naar huis kunt. Dit is niet leuk zo. 😘
pi_197494574
Wat klote dat ze je nu toch hebben moeten opnemen Cygne. En dat allemaal omdat ze zo star zijn en lijkt wel niet willen mee werken, alsof je het allemaal verzint.
Hopelijk gaan ze nu anders naar je kijken en krijg je de juiste hulp :*
pi_197495323
@Cygne, ik mag toch hopen dat ze nu de noodzaak gaan inzien. Wat een ellende dat het zo ver moet komen zeg. ;( Ik heb er echt geen woorden voor. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_197496011
Sterkte Cygne :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197496417
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:06 schreef Flav het volgende:
Wat klote dat ze je nu toch hebben moeten opnemen Cygne. En dat allemaal omdat ze zo star zijn en lijkt wel niet willen mee werken, alsof je het allemaal verzint.
Hopelijk gaan ze nu anders naar je kijken en krijg je de juiste hulp :*
Vooral omdat er volgens deze gynaecoloog gewoon een protocol is.
Eerst emesafene, werkt dat niet afdoende? Primperan erbij. Werkt dat niet? Zofran erbij. Kun je niet tegen primperan? Dat eraf en in plaats daarvan zofran.

Ik vertelde haar ook dat het zo'n zeer deed dat er werd gezegd dat het zo slecht was voor het kindje terwijl ik zoveel miskramen heb gehad. Zo hard heb moeten vechten voor deze terugplaatsing en nu voor elk stukje zorg en dat dat gewoon niet meer gaat.

Zij nuanceerde dat wel. In het eerste trimester heb je misschien een heel licht verhoogd risico op schisis. Na de 12 weken is het sowieso veilig.
pi_197496904
Cygne, wat een gevecht toch. Ik denk aan je :*.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 08:42:55 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197499769
Wat goed dat je zo hebt kunnen verwoorden hoe je je voelt! Echt knap. En nu maar hopen dat ze het licht gezien hebben.

Hier is het weekwisseldag! The big three ooh. Het aftellen is nu echt begonnen.

M'n moeder hing van de week een hele preek op dat ik er nu echt van moet gaan genieten, want het is de laatste en zo veel spuug ik toch niet meer nu en oooh ik zou dat getrappel zo gaan missen. Nou nee mam, projecteer dat maar lekker op iemand anders, ik ben straks gewoon blij als het voorbij is, ik geen blauwe plekken meer op m'n buik heb (echt, dit kind kan schoppen, niet normaal!), weer kan slapen en eten en normaal traplopen en bukken enzo. En vooral niet meer minstens de helft van de dag misselijk ben.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197500204
Wat een bezoeking is t toch ook Tink en Cygne... :*

Hier gisteren de intake bij de POP, was echt heel fijn! Fijne vrouw, voelde me echt gehoord, er komt een plan voor rond en na de bevalling en ik heb ook besproken dat ik niet negatief tegenover medicatie sta, aangezien ik al 15 jaar knoei met therapie etc. Nu geen aanleiding maar mocht ik na de bevalling weer diep wegzakken dan hoef ik t niet alleen te doen. O+

Ook voor t eerst twee uurtjes gewerkt (aan de computer aan overdrachten en laatste klusjes). Meteen ontzettend veel meer pijn dus ben blij dat ik de ziekmelding heb doorgezet.
Kwak
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:57:39 #10
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197500732
Gatverdamme Cygne, wat een ellende. Maar wel fijn dat ze je nu serieus nemen (bizar dat ik dat typ, alsof je dit verzint). Ik hoop dat je er toch snel wat van opknapt!

Tink, ik kan me er gewoon niks bij voorstellen hoe het moet voelen, ik heb zo met je te doen.

Kwak, wat goed dat je de ziekmelding heb doorgezet ja, daar is dit mooi een bevestiging van. Of nou ja, 'mooi' is het natuurlijk niet.

Ik sluit me aan bij de ziekenboeg hoor! Ik werk 4 dagen per week 2 uur per dag. Ik wilde gaan opbouwen want mijn hoofd verveelt zich, maar dat mag niet van de arbo. En vandaag lig ik er helemaal af. Ik kan niet zitten, ik kan niet liggen, ik kan ook niet staan of lopen (mijn proefblokkade lijkt in 1 klap uitgewerkt). Dus ik sjees met rolstoel het huis door en ik hang op de bank. Ik heb bij mijn werk aangegeven dat het gewoon niet gaat vandaag. Hopelijk donderdag weer, maar ik begin het wat somber in te zien als ik na 1 minuut zitten al een volledig tintelende stuit heb. Balen van de proefblokkade want die zorgde ervoor dat ik bijna normaal kon lopen, de rolstoel had ik al even niet gezien. Maar meisje trapt er lustig op los O+ Morgen weer een echo.
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:52:20 #11
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197509465
Ben benieuwd of er bij mij langzaam iets gaande is! :o Laatste twee ochtenden had ik een HEEL licht vaag gevoel in mijn hoofd bij wakker worden, wat weg ging met opstaan, eten/drinken. Vandaag is dat gevoel gebleven. Af en aan licht duizelig gevoel. Soms een mini klein vleugje misselijkheid erbij. En heb wel genoeg gegeten en gedronken vandaag, dus daar ligt het niet aan. En meneer is lekker actief. Ben benieuwd!
pi_197512821
Nog altijd niks aan de hand hier. Maar mijn plinten zijn wel schoon. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 20:05:37 #13
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197513868
Ik ging net naar de wc en sorry TMI, maar volgens mij was er een mini beetje slijmprop op mijn wc papiertje. Er is zeker wat gaande in mijn lichaam! :o :D
  dinsdag 19 januari 2021 @ 20:53:01 #14
342418 VKV
Plausibel
pi_197515001
Spannend Bienelientjee :D Hopelijk snel een baby in je armen!

Ik zit hier helemaal op een roze (of blauwe?) wolk...mijn schoonzus is vandaag bevallen van een zoontje en daarmee ben ik voor het eerst tante geworden! Dat is ook wel echt een heel speciaal gevoel en ik ben echt retetrots O+ en ik was maar een heel klein beetje jaloers dat het niet ik was die daar met mijn baby in de armen lag haha, kan je klapperende eierstokken hebben terwijl je al zwanger bent? Blijkbaar wel :D
  woensdag 20 januari 2021 @ 16:54:12 #15
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197533018
Controle gehad. Tja, wat zal ik eens zeggen? Er kan nog wel wat bij. Ze is te klein, haar buik is p18 ITT p58 bij de 20 weken echo. En de rest loopt ook onder het gemiddelde maar nog wel iets boven het minimum. En ik heb zwangerschapsdiabetes, ik ben uitgegaan van normale waarden en geen zwangere waarden. En die liggen anders. Dus ik mag op dieet.

Was het maar 21 april.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_197536092
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:54 schreef Maria2.0 het volgende:
Controle gehad. Tja, wat zal ik eens zeggen? Er kan nog wel wat bij. Ze is te klein, haar buik is p18 ITT p58 bij de 20 weken echo. En de rest loopt ook onder het gemiddelde maar nog wel iets boven het minimum. En ik heb zwangerschapsdiabetes, ik ben uitgegaan van normale waarden en geen zwangere waarden. En die liggen anders. Dus ik mag op dieet.

Was het maar 21 april.
Wat kak. :*

Ik belde vandaag weer voor een herhaalrecept want na vrijdag is het op.
Maar mevrouw u zou toch stoppen? Aaargh.
Ze zou het op de lijst van de dienstdoende arts zetten en vanmiddag terugbellen. Dat laatste is natuurlijk niet gebeurd. |:( De arts van maandag werkte vandaag niet, dus ze konden niet controleren of wat ik zei wel klopte. Dus morgen maar weer bellen en als ze dan wéér zo doen vragen we de verloskundige of ze kan bemiddelen maar dan komt er dus ook een officiële klacht.
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:29:07 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197536637
Dat snap ik helemaal cygne, wat een debiele gang van zaken. Ik kreeg het van de gyn voor drie weken tegelijk mee, zowel zofran als primperan. Na twee herhalingen kreeg ik genoeg voor tot de volgende afspraak. Ik word echt kriegelig van dat ziekenhuis van jou. Weet je zeker dat je niet wilt overstappen?

Vkv: gefeliciteerd!

Maria, wat balen! Krijg je nu extra groeiecho's? Op zich is p18 prima natuurlijk, maar als de groei afneemt, is dat niet fijn. En stom van je dieet :*

Mijn buik is echt bizar groot voor m'n gevoel. Ik ga zo effe in het grote buiken topic posten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197536906
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:29 schreef Tink89 het volgende:
Dat snap ik helemaal cygne, wat een debiele gang van zaken. Ik kreeg het van de gyn voor drie weken tegelijk mee, zowel zofran als primperan. Na twee herhalingen kreeg ik genoeg voor tot de volgende afspraak. Ik word echt kriegelig van dat ziekenhuis van jou. Weet je zeker dat je niet wilt overstappen?

Vkv: gefeliciteerd!

Maria, wat balen! Krijg je nu extra groeiecho's? Op zich is p18 prima natuurlijk, maar als de groei afneemt, is dat niet fijn. En stom van je dieet :*

Mijn buik is echt bizar groot voor m'n gevoel. Ik ga zo effe in het grote buiken topic posten.
Nee ik moet zo'n beetje elke week de poli bellen (doet mijn man nu, want ik trek het niet meer zo best). En dan gaan ze het overleggen met de dienstdoende arts en beloven ze diezelfde middag terug te bellen. Doen ze nooit. Dus altijd zelf bellen en dan zijn ze boos want 'u stond op mijn lijst maar u bent hier niet de enige patient maar de dienstdoende arts heeft gezegd dat u moet stoppen'. Omdat een arts-assistent dat twee weken geleden zo heeft opgeschreven. Meer dan dat zinnetje stond ook niet in mijn dossier zei de gynaecoloog maandag. :')
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:54:03 #19
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197537324
Bienelientje hoe gaat het nu? Alles rustig of toch iets aan de gang? :D

Maria wat balen zeg! Wijk je ver van de waarde af? En gek dat ze nog zo klein is, misschien komt dat nog erbij de komende weken. Ze groeien nu toch het hardst?

Aargh Cygne, de aanhoudende strijd. Zeker die klacht indienen. Voel je je wel wat beter weer?

Tink kom maar op met de buikfoto! :D


Ik voel me vandaag niet zo fit, maar morgen werk ik mijn laatste dag en begint mijn verlof. Fijn om daarop te focussen ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 20 januari 2021 @ 20:26:28 #20
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197538388
Wat lastig Monsterd! Ik herken het niet van de vorige keer, want ik had echt een heel beweeglijke baby dus hoeft me daar nooit zorgen over te maken. Ik weet niet precies wat je bedoelt met je onzekerheid van het begin. Helpt het om extra te laten kijken/luisteren? Al kan je nu waarschijnlijk lastiger op controle met corona... wat een pech zeg! Maar wel alvast gefeliciteerd met je verlof. Hopelijk helpt meer rust je ook straks.

Cygne, ik weet even niet meer wat te zeggen, behalve wat een klojo's... het lijkt in ieder geval ook een probleem van fatsoenlijke dossiervoering te zijn als ik het zo lees. Dat is wel echt iets dat verbeterd kan worden naar aanleiding van een klacht dus goed om daar iets mee te gaan doen. Het kost je zo onnodig veel tijd op deze manier.

Wat een tegenvallers Maria2.0 :* .

Gefeliciteerd met je verse neefje VKV! Heb je al mogen kijken?

En hoe is het met het voorwerk van Bienelientje? *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 20 januari 2021 @ 20:39:24 #21
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197538663
Op de lijntjes zitten we ver onder gemiddeld maar nog iets boven minimum. Dus dat scheelt alvast. De zorgen komen vooral voort uit de vrij grote afbuigende groei, buik dus van p58 naar p18 en gewicht bijvoorbeeld is van p37 naar p22 gegaan. Ik hoop dat het bijtrekt!

Bijna verlof monsterd, wat fijn! En die zorgen zullen ook wel blijven denk ik, het blijft een ongrijpbaar iets wat zich in je buik afspeelt.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_197539822
Wat een zorgen Maria ;( krijg je nu wat meer controles?

Monsterd :* misschien dat het straks helpt als je verlof begint om wat meer vertrouwen weer te krijgen? Heb je zelf een hartjesluisterding waar je eventueel even mee kunt luisteren?

Cygne wat afschuwelijk weer zeg :{
Hoop dat ze toch snel hun zaken op orde hebben en jou niet meer lastig vallen met dat gezeik over stoppen }:|

Hier gaat 't z'n gangetje. Wel opeens veel last van bekkenpijn, dus even een stapje terug nemen. Dat lukt en lijkt ook z'n vruchten af te werpen ^O^ heb echt aanzienlijk minder last. Hopelijk kom ik zo de laatste 6 tot 10 weken nog door :P nog bijzonder weinig last van nesteldrang, maar koopdrang daarentegen }:| :X :')
pi_197539845
Mag ik in de OP? 16 augustus uitgerekend.

Hopelijk zet het gauw door Bien!

Cygne hoe lang moet je in het ziekenhuis blijven?

Vandaag weer een echo gehad, de termijn echo. Vandaag dus officieel 9w5d. Met de misselijkheid gaat het wat beter alhoewel ik vandaag en gister even een wegtrekker had. De vk dacht dat ik misschien een te lage bloeddruk had maar is niet gecontroleerd. Dit is een saaie tijd in de zwangerschap. Nog geen schopjes en nog geen buikje. Ja de buik die ik al had en opgeblazen darmen buikje 😜.
  woensdag 20 januari 2021 @ 21:58:45 #24
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197540591
@VenusFlyTrap Gefeliciteerd en goede maand om uitgerekend te zijn! Grappig dat je deze periode als saai ziet maar er zit natuurlijk al wel leven in je buik ;). Wordt idd tastbaarder als je hem of haar gaat voelen, dat snap ik wel.


Ik heb idd zo’n hartding. Beetje schijnzekerheid maar voldoende om de ergste gedachten te bedwingen :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197541481
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:54 schreef Maria2.0 het volgende:
Controle gehad. Tja, wat zal ik eens zeggen? Er kan nog wel wat bij. Ze is te klein, haar buik is p18 ITT p58 bij de 20 weken echo. En de rest loopt ook onder het gemiddelde maar nog wel iets boven het minimum. En ik heb zwangerschapsdiabetes, ik ben uitgegaan van normale waarden en geen zwangere waarden. En die liggen anders. Dus ik mag op dieet.

Was het maar 21 april.
Wat vervelend Maria! Ik had je waarden niet gezien maar de waarden voor zwangeren zijn idd heel streng (nuchter onder 5,3 ipv 6,1 en twee uur na de maaltijd onder de 6,8 ipv onder de 11,0). Wat waren je waarden?

Ook heel gek dat je op glucosebeperkend dieet moet terwijl je kind minder goed groeit, bij disbetes zijn ze juist bang voor een groot kind door hoge suikers en dat zie je juist aan een voorlopende groei van t buikje...

Ik hoop dat t allemaal meevalt!
Kwak
pi_197541611
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:39 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wat vervelend Maria! Ik had je waarden niet gezien maar de waarden voor zwangeren zijn idd heel streng (nuchter onder 5,3 ipv 6,1 en twee uur na de maaltijd onder de 6,8 ipv onder de 11,0). Wat waren je waarden?

Ook heel gek dat je op glucosebeperkend dieet moet terwijl je kind minder goed groeit, bij disbetes zijn ze juist bang voor een groot kind door hoge suikers en dat zie je juist aan een voorlopende groei van t buikje...

Ik hoop dat t allemaal meevalt!
Dat moest ik bij Wolf ook. En hij was p10. Inderdaad wel wonderlijk nu ik daarover nadenk.
pi_197541750
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:44 schreef Cygne het volgende:

[..]

Dat moest ik bij Wolf ook. En hij was p10. Inderdaad wel wonderlijk nu ik daarover nadenk.
Jamaarja he, dikke mensen moeten altijd op dieet als ze dat nog niet zijn :+ wantdatisbeter

Sterkte met je gedoe met t zkh trouwens, kun je echt niet overstappen? Of je medicatie gewoon van een andere arts krijgen?
Kwak
pi_197541987
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:50 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Jamaarja he, dikke mensen moeten altijd op dieet als ze dat nog niet zijn :+ wantdatisbeter

Sterkte met je gedoe met t zkh trouwens, kun je echt niet overstappen? Of je medicatie gewoon van een andere arts krijgen?
Dat is altijd beter. Drie kilo afvallen in een halve week is ook niet erg vond de dienstdoende gynaecoloog maandag. Ik kan nog nauwelijks een trap af maar hey dat boeit niet want het gewicht eraf kan ik wel hebben.

Als ze morgen inderdaad weer moeilijk gaan doen ga ik wel overleggen met de verloskundige of ik naar een ander ziekenhuis kan. Mocht dit kindje ziek zijn kunnen we daar toch niet de zwangerschap afbreken. Als dat nodig is doe ik dat liever zonder oordeel.
pi_197542284
@Cygne ik vind dat ze echt schandalig met je om gaan, maar snap heel goed dat je helemaal de energie niet hebt om voor jezelf te vechten nu. Ik hoop echt dat ze of vanaf nu compleet bijdraaien, of dat je verloskundige de overstap naar een ander ziekenhuis kan regelen zodat je wel kan overstappen maar het jou geen energie kost. Het is allemaal al spannend en zwaar genoeg :*

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 21-01-2021 09:59:54 ]
pi_197545464
Fijn, VFT! Wij zijn dus wel echt even ver, ik ben morgen 10 weken volgens de echoscopiste. Volgende week vrijdag termijnecho. Ik heb alleen het gevoel dat ik dan weer een paar dagen vooruitgezet ga worden. Ik had ook 16 augustus als eigen berekende datum. :D


Bienelientje, spannend! Niets meer van je gelezen, dus hopelijk ben je al lekker aan het knuffelen met de baby. :)

Cygne, hopelijk gaat het nu wat makkelijker met de medicatie. Stom zeg, dat er ook binnen het ziekenhuis zo verschillend gedacht en gehandeld wordt...

Aure, fijn dat de rust je goed doet!

Monsterd., geniet alvast van je verlof!

Maria, wat een zorgen... Hopelijk gaat jullie kleintje wat meer groeien de komende weken. En lastig zeg, die diabetes...


Hier gaat het nu best wel goed. Enkele keer spugen ('s morgens met het uit bed komen), maar daarna is het nare gevoel ook weer weg. Ben 's avonds nog wel steeds erg moe, hoop dat die energie binnen nu en een paar weken wat meer terugkomt. Ik heb het idee dat er bij mij een heel mini-buikje begint te komen, het lijkt alsof het gebied rondom m'n navel en dat daaronder nu meer gelijk zijn. Mijn man zegt dat hij nog niets ziet, haha.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:54:07 #31
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197545705
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:39 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wat vervelend Maria! Ik had je waarden niet gezien maar de waarden voor zwangeren zijn idd heel streng (nuchter onder 5,3 ipv 6,1 en twee uur na de maaltijd onder de 6,8 ipv onder de 11,0). Wat waren je waarden?

Ook heel gek dat je op glucosebeperkend dieet moet terwijl je kind minder goed groeit, bij disbetes zijn ze juist bang voor een groot kind door hoge suikers en dat zie je juist aan een voorlopende groei van t buikje...

Ik hoop dat t allemaal meevalt!
Bijzonder is het ja. Ook dat ik diabetes heb en een slecht groeiend kind. Maar ik heb een ongezond BMI dus ja, daar zal het idee van dieet wellicht wel vandaan komen. Plus dat ze al vrij panisch zijn voor vroeggeboorte ivm EDS en diabetes niet meehelpt. Ik vind mijn waarden nog netjes hoor, met een weekje dieet is het vast onder controle. Nuchter had ik 5,3 en 5,6 en na de maaltijd zo 7,1. Dus het is maar iets verhoogd. Ik prikte een dagcurve en heb geen suikertest gehad.

Ik krijg extra controles nu ja, elke week een groei echo en controle van de doorbloeding van de navelstreng.
Vannacht toch wel van wakker gelegen, maar ik ga er gewoon vanuit dat alles goed moet komen met dieet en 100% rust nu.
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 10:05:27 #32
382129 crew  Donna
pi_197545889
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Bijzonder is het ja. Ook dat ik diabetes heb en een slecht groeiend kind. Maar ik heb een ongezond BMI dus ja, daar zal het idee van dieet wellicht wel vandaan komen. Plus dat ze al vrij panisch zijn voor vroeggeboorte ivm EDS en diabetes niet meehelpt. Ik vind mijn waarden nog netjes hoor, met een weekje dieet is het vast onder controle. Nuchter had ik 5,3 en 5,6 en na de maaltijd zo 7,1. Dus het is maar iets verhoogd. Ik prikte een dagcurve en heb geen suikertest gehad.

Ik krijg extra controles nu ja, elke week een groei echo en controle van de doorbloeding van de navelstreng.
Vannacht toch wel van wakker gelegen, maar ik ga er gewoon vanuit dat alles goed moet komen met dieet en 100% rust nu.
Nuchter is een waarde waar je geen invloed op hebt met een dieet. 5,3 en 5,6 nuchter zullen ze niet blij mee zijn, helaas 😊
pi_197545912
Fijn dat je je wat beter voelt @Komkommerschijfje. :*

Ik heb een herhaalrecept. *O*
Het was dezelfde arts-assistent die eenzijdig had besloten dat ik moest stoppen en die had ook weer in m'n dossier gezet dat we het wel weer even moesten bespreken want ze wisten de lange termijngevolgen niet zo goed en slecht voor de baby, blabla.

Dus toen is mijn man een beetje uit zijn slof geschoten. Dat dit uitgebreid besproken is met de gynaecoloog, dat dit medicijn protocol is als de andere twee niet afdoende werken en dat het inderdaad bekend is dat er een iets verhoogd risico op schisis is in het eerste trimester maar dat het na de 12 weken sowieso veilig is. En dat we wel wat anders aan ons hoofd hebben dan elke week de poli te bellen om een beetje ruzie te maken over wat medicijnen. :')
  donderdag 21 januari 2021 @ 10:07:06 #34
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197545918
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:05 schreef Donna het volgende:

[..]

Nuchter is een waarde waar je geen invloed op hebt met een dieet. 5,3 en 5,6 nuchter zullen ze niet blij mee zijn, helaas 😊
Nee dat is ook weer zo. Nou ja, laten we hopen dat het dieet gewoon toch afdoende werkt. Insuline zie ik toch niet zitten, maar wat moet dat moet. Ik kijk de weken voorbij tot ze er is.
L'Enfer, c'est les autres.
  donderdag 21 januari 2021 @ 10:07:47 #35
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197545930
Hè hè eindelijk een beetje medewerking, fijn Cygne!
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 10:09:15 #36
382129 crew  Donna
pi_197545953
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:07 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Nee dat is ook weer zo. Nou ja, laten we hopen dat het dieet gewoon toch afdoende werkt. Insuline zie ik toch niet zitten, maar wat moet dat moet. Ik kijk de weken voorbij tot ze er is.
Ik hoop het ook voor je! Ik zag heel erg op tegen insuline, maar het is me 100% meegevallen moet ik zeggen.
  donderdag 21 januari 2021 @ 11:01:29 #37
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197546795
Helaas nog niets! Alles was gister weer kalm, behalve dat ik een hele hoop harde buiken had!

Vandaag weer ff wandeling maken. Gister niet gedaan omdat toen storm Christoph hier over raasde! :D
pi_197548318
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:06 schreef Cygne het volgende:
Fijn dat je je wat beter voelt @:Komkommerschijfje. :*

Ik heb een herhaalrecept. *O*
Het was dezelfde arts-assistent die eenzijdig had besloten dat ik moest stoppen en die had ook weer in m'n dossier gezet dat we het wel weer even moesten bespreken want ze wisten de lange termijngevolgen niet zo goed en slecht voor de baby, blabla.

Dus toen is mijn man een beetje uit zijn slof geschoten. Dat dit uitgebreid besproken is met de gynaecoloog, dat dit medicijn protocol is als de andere twee niet afdoende werken en dat het inderdaad bekend is dat er een iets verhoogd risico op schisis is in het eerste trimester maar dat het na de 12 weken sowieso veilig is. En dat we wel wat anders aan ons hoofd hebben dan elke week de poli te bellen om een beetje ruzie te maken over wat medicijnen. :')
Hoera voor WJ! *O* hopenlijk is het nu eindelijk klaar met het gezeik
S. 2014
J. 2016
pi_197549075
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:05 schreef Donna het volgende:

[..]

Nuchter is een waarde waar je geen invloed op hebt met een dieet. 5,3 en 5,6 nuchter zullen ze niet blij mee zijn, helaas 😊
Ik had 5,4 nuchter afgelopen maandag..
Had aangegeven dat ik na 2 goede ogt bij de jongens ik het deze keer niet nodig vond.
Daarom werd ik al met 12 weken geprikt op de nuchtere waarde, had wel op iets minder gehoopt :')
Assistente gaf wel aan dat het een prima waarde was, hopelijk wordt het niet meer.
pi_197549337
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hoera voor WJ! *O* hopenlijk is het nu eindelijk klaar met het gezeik
Ze wil nog wel een gesprek over of het wel écht nodig is. :')
pi_197549562
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 13:11 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ze wil nog wel een gesprek over of het wel écht nodig is. :')
Ik ontlurk hier voor, want wát een bagger. Kun je haar niet verwijzen naar de gynaecoloog die je eerder hebt gezien? Dan zoeken zij onderling maar uit hoe nodig dit is, want kom op, hier moeten ze echt jou niet mee belasten.
pi_197549740
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 13:21 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik ontlurk hier voor, want wát een bagger. Kun je haar niet verwijzen naar de gynaecoloog die je eerder hebt gezien? Dan zoeken zij onderling maar uit hoe nodig dit is, want kom op, hier moeten ze echt jou niet mee belasten.
Dat hebben we gedaan, maar ze wilde echt graag consult. Want het was toch wel een zwaar middel. Maar goed, ik ga haar inderdaad nog een keer verwijzen naar die gynaecoloog.

De apotheek hier is wel echt O+ ze moesten het bestellen en het komt morgen binnen. Of ik nog wel genoeg had? Precies tot morgen nog zei m'n man. Die assistente 'Oh gelukkig, want als ze dit gebruikt zal ze wel flink beroerd zijn. Dan wil je echt niet zonder zitten'
pi_197550141
Wat een gezeik zeg, maar fijn dat je nu weer wat kunt krijgen :*
pi_197550958
Wat een fijne apotheek @Cygne O+
Daarom hebben wij standaard 1 doosje in voorraad van die middelen, daar wil je echt niet zonder zitten.
  donderdag 21 januari 2021 @ 14:57:02 #45
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197551574
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:06 schreef Cygne het volgende:
Fijn dat je je wat beter voelt @:Komkommerschijfje. :*

Ik heb een herhaalrecept. *O*
Het was dezelfde arts-assistent die eenzijdig had besloten dat ik moest stoppen en die had ook weer in m'n dossier gezet dat we het wel weer even moesten bespreken want ze wisten de lange termijngevolgen niet zo goed en slecht voor de baby, blabla.

Dus toen is mijn man een beetje uit zijn slof geschoten. Dat dit uitgebreid besproken is met de gynaecoloog, dat dit medicijn protocol is als de andere twee niet afdoende werken en dat het inderdaad bekend is dat er een iets verhoogd risico op schisis is in het eerste trimester maar dat het na de 12 weken sowieso veilig is. En dat we wel wat anders aan ons hoofd hebben dan elke week de poli te bellen om een beetje ruzie te maken over wat medicijnen. :')
Door jouw verhaal weet ik weer waarom ik zo hard werk. Om juist deze crappy workflow een keertje tot iets beters om te vormen |:( Al lijkt het deels ook gewoon starheid.

Voor jou nu even fijn dat je je recept hebt O+ Sterkte!
pi_197552198
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Bijzonder is het ja. Ook dat ik diabetes heb en een slecht groeiend kind. Maar ik heb een ongezond BMI dus ja, daar zal het idee van dieet wellicht wel vandaan komen. Plus dat ze al vrij panisch zijn voor vroeggeboorte ivm EDS en diabetes niet meehelpt. Ik vind mijn waarden nog netjes hoor, met een weekje dieet is het vast onder controle. Nuchter had ik 5,3 en 5,6 en na de maaltijd zo 7,1. Dus het is maar iets verhoogd. Ik prikte een dagcurve en heb geen suikertest gehad.

Ik krijg extra controles nu ja, elke week een groei echo en controle van de doorbloeding van de navelstreng.
Vannacht toch wel van wakker gelegen, maar ik ga er gewoon vanuit dat alles goed moet komen met dieet en 100% rust nu.
dat is idd wel te hoog tijdens de zwangerschap (nuchter boven de 5,5 vinden ze buiten de zwsch ook hoog trouwens, pre-diabetes). Maar het komt ws echt door de invloed van hormonen op je insulinegevoeligheid, doe je niets aan. Helaas zorgt meer lichaamsvet ook voor lagere gevoeligheid dus als je dikker bent ga je sneller de “grens” over.

Goed dat ze je goed in de gaten houden. Ik moet over een weekje weer een curve. Ze miepten wat over mijn nuchtere waarde die nu 5,2 was, dat dat biet hoger moest. Maar de rest was alles de hele dag onder de 5,6 nog steeds dus tsja...

(Illustratie: eerste curve alles onder de 5.0, tweede curve ook, derde curve 5,2/5,6/5,4/5,0. Mijn vader is diabeet en die zou juichen voor zulke waardes haha)
Kwak
pi_197553266
Hoe zit dat met die waarden? Ik weet dat ik straks vanaf 12/13 weken (na m'n volgende afspraak bij de verloskundige wordt dat geregeld, 11 februari gaan we weer) moet gaan bloedprikken om alles te bepalen, nemen ze dan ook je bloedsuiker mee? Of moet je daar die suikertest met dat drankje voor doen?
pi_197553578
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hoe zit dat met die waarden? Ik weet dat ik straks vanaf 12/13 weken (na m'n volgende afspraak bij de verloskundige wordt dat geregeld, 11 februari gaan we weer) moet gaan bloedprikken om alles te bepalen, nemen ze dan ook je bloedsuiker mee? Of moet je daar die suikertest met dat drankje voor doen?
Bij mij werd het geprikt tijdens de reguliere bloed controle, heb dit wel van te voren aangegeven. Geen idee of ze het standaard doen bij 12 weken.
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 16:50:56 #49
382129 crew  Donna
pi_197553690
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hoe zit dat met die waarden? Ik weet dat ik straks vanaf 12/13 weken (na m'n volgende afspraak bij de verloskundige wordt dat geregeld, 11 februari gaan we weer) moet gaan bloedprikken om alles te bepalen, nemen ze dan ook je bloedsuiker mee? Of moet je daar die suikertest met dat drankje voor doen?
Ja glucose wordt bij het reguliere bloedonderzoek ook gecheckt.
  donderdag 21 januari 2021 @ 17:17:20 #50
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197554164
En die suikertest is niet verplicht. Ik had er echttttt geen trek in dus heb na wat aandringen zelf dagcurves kunnen prikken.

Ik vind het nu dus wel heel stom want ik heb geen idee wat ik nou wel en niet kan eten maar ik heb pas op zijn vroegst volgende week een afspraak en intussen voelt het alsof ik mijn baby mishandel. Snap wel dat het niet zo is en meevalt, maar het doet toch wel meer met me dan ik aanvankelijk dacht. Gynaecoloog had het over kh arm dus daar probeer ik nu dan maar een klein beetje aan te denken.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_197556431
Okee, bedankt dames. :) Anders waag ik er even een mailtje aan voor de verloskundige. Kan gelukkig altijd als ik vragen heb, dus dat is fijn.
pi_197556556
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:43 schreef Flav het volgende:

[..]

Bij mij werd het geprikt tijdens de reguliere bloed controle, heb dit wel van te voren aangegeven. Geen idee of ze het standaard doen bij 12 weken.
Ja maar dat is niet nuchter, dus alleen alarm als t heel hoog is.
Kwak
pi_197556676
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:37 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Okee, bedankt dames. :) Anders waag ik er even een mailtje aan voor de verloskundige. Kan gelukkig altijd als ik vragen heb, dus dat is fijn.
Bij t standaard eerste trimester onderzoek wordt niet-nuchter de glucose geprikt. Dat is anders dan Flav die een afspraak had om hem nuchter mee te prikken

@Maria2.0 je hoeft nu echt niet meteen kh arm te eten. Vooral zorgen dat je kh en eiwitten en vet combineert en niet los heel veel kh en met name suikers in 1 keer.

Voor iedereen vallen producten anders (ik ging beter op witbrood dan op volkoren bijvoorbeels terwijl het advies volkorenproducten is).
Mer staat op de websites van ziekenhuizen vaak wel info over wat de basisvoeding is bij diabetes in de zwangerschap. Voor mij was dat buiten niet aan de chocola gaan eigenlijk niet anders dan ik al at...
Kwak
  donderdag 21 januari 2021 @ 20:53:28 #54
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197558433
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat is idd wel te hoog tijdens de zwangerschap (nuchter boven de 5,5 vinden ze buiten de zwsch ook hoog trouwens, pre-diabetes). Maar het komt ws echt door de invloed van hormonen op je insulinegevoeligheid, doe je niets aan. Helaas zorgt meer lichaamsvet ook voor lagere gevoeligheid dus als je dikker bent ga je sneller de “grens” over.

<knip>
Kleine aanvulling: de richtlijn voor het vaststellen van diabetes stelt dat nuchtere waardes tussen 6,1 en 6,9 gestoord zijn (ook wel aangeduid als pre-diabetes inderdaad). T/m 6,0 is gewoon goed, en bij meerdere keren 7,0 of hoger krijg je in principe de diagnose.

Ik heb ervoor geleerd maar vind nog steeds moeilijk te begrijpen dat de grenswaardes bij zwangerschap lager liggen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197560481
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:53 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Kleine aanvulling: de richtlijn voor het vaststellen van diabetes stelt dat nuchtere waardes tussen 6,1 en 6,9 gestoord zijn (ook wel aangeduid als pre-diabetes inderdaad). T/m 6,0 is gewoon goed, en bij meerdere keren 7,0 of hoger krijg je in principe de diagnose.

Ik heb ervoor geleerd maar vind nog steeds moeilijk te begrijpen dat de grenswaardes bij zwangerschap lager liggen.
Hmmm wat raar, mij was verteld dat prediabetiach al vanaf 5,5 gold.

En die lage waarden voor zwangeren snap ik ook niks van. Vind het echt heel stressvol ook.
Kwak
  donderdag 21 januari 2021 @ 22:34:33 #56
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197561114
Ik sluit niet uit dat er specialisten/labs/ziekenhuizen zijn die hun eigen grenzen aanhouden. Al dan niet met het commentaar erbij dat de richtlijnen zo achterhaald zijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197562166
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 17:17 schreef Maria2.0 het volgende:
En die suikertest is niet verplicht. Ik had er echttttt geen trek in dus heb na wat aandringen zelf dagcurves kunnen prikken.

Ik vind het nu dus wel heel stom want ik heb geen idee wat ik nou wel en niet kan eten maar ik heb pas op zijn vroegst volgende week een afspraak en intussen voelt het alsof ik mijn baby mishandel. Snap wel dat het niet zo is en meevalt, maar het doet toch wel meer met me dan ik aanvankelijk dacht. Gynaecoloog had het over kh arm dus daar probeer ik nu dan maar een klein beetje aan te denken.
Ik heb nog wel een standaard Dietist menu wat ik toen kreeg van de diëtist uit het ziekenhuis. Ik vond overigens dat ik toen nog best veel mocht qua koolhydraten. Als je het wil, kan ik een screenshot doorsturen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 22 januari 2021 @ 04:22:26 #58
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197565457
Hi! Ik kan niet slapen... -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197565573
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 04:22 schreef Tink89 het volgende:
Hi! Ik kan niet slapen... -O-
w/
Lig te piekeren over werk. :r

Cygne, wat een rollarcoaster. Ongelofelijk. Ik weet niet wat te zeggen -O-

Gogo nog gefeliciteerd O+ Wat een lieve namen! Naam 2 stond jarenlang op nr 1 voor mij O+

Veel vervelende “kwaaltjes” voor de zwangeren hier. Dikke knuffel :*

Hoe is het met jouw misselijkheid Tink?
En het goedbedoelde advies van je moeder.... Het is zo moeilijk om je in een ander te verplaatsen als je het niet zelf meemaakt.

Welkom Venus O+ O+ Dit is jouw tweede toch?

Ik ontkom dit keer aan zwangerschapsdiabetes. Wel bijzonder dat je lijf bij de ene zwangerschap die insuline slecht kan handelen, en bij een andere wel.
Dit, dat, alles.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 09:28:40 #60
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197567213
Nog een beetje kunnen slapen tink?


Ik ben benieuwd of ik nog glucose moet prikken. Ergens in week 22-24 heb ik geprikt maar die kon in theoretisch cheaten :P. Niet gecheat maar toen prima waardes gehad. Kijken ze later daar nog een keer naar dan of ontspring ik de diabetesdans?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 09:49:50 #61
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197567566
Het zit niet in het standaardpakket Monsterd, dus het zal afhangen van het advies voor jouw specifieke situatie met eventuele verhoogde risico's .

Wat fijn dat je de zwangerschapsdiabetes deze keer kan overslaan Philomijn!

Ik kon ook niet goed slapen, omdat peuter er om half zes al klaar mee was. Goede reden om te gaan testen of ik weer koffie verdraag :O .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 22 januari 2021 @ 11:23:59 #62
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197569151
Ik ben naar de bank verhuisd en heb uiteindelijk van 6-7:30 nog geslapen... Als ik nu toch eens koffie kon drinken zonder te braken he :(

Hopelijk hebben jullie lekker geslapen dames :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197570905
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:23 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben naar de bank verhuisd en heb uiteindelijk van 6-7:30 nog geslapen... Als ik nu toch eens koffie kon drinken zonder te braken he :(

Hopelijk hebben jullie lekker geslapen dames :*
Ohja koffie. :'(
  vrijdag 22 januari 2021 @ 13:22:49 #64
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197570986
Ik nam een half kopje met dubbele melk en dat ging goed O+ c_/ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 22 januari 2021 @ 13:23:44 #65
342418 VKV
Plausibel
pi_197571000
Bestaat er nou nog geen koffie infuus voor zwangeren en mensen met pasgeboren kinderen? :P
pi_197571063
Koffie :9 ik drink het wel ook met meer melk dan normaal nu. Maar blijft genieten O+
pi_197571140
Vorige keer moest ik ergens rond 30 weken ofzo opeens die suikertest. Volgens mij puur omdat ik iets zwaarder was :P maar ik was nu aan de start nog iets zwaarder dan de vorige keer en heb er helemaal niks over gehoord :?

Toen ze rond 16? weken mijn bloed hadden geprikt had ik wel maar een waarde van 5.0 (zonder ontbijt, want dat had ik uitgekotst, maar wel een klein liga achtig ding gegeten). Misschien dat dat goed genoeg was om het nu niet te hoeven? Vorige keer had ik wel hele mooie waardes na die OGTT. Misschien helpt dat ook :P
  vrijdag 22 januari 2021 @ 13:52:31 #68
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197571463
Haha misschien helpt het wishfull thinking wel idd Aure. :PIk ben namelijk ook wat te zwaar, maar ze hebben er nooit wat over gezegd.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197571484
Ah balen van de slechte nacht Tink! Hier verschilt het nogal per nacht, maar ik kan wel eindelijk zonder sokken slapen ;)

Wanneer meten ze hoofd en buikomvang (al die p's die hier lees)? Hier wordt er tot nu toe alleen naar het hartje geluisterd.

[ Bericht 50% gewijzigd door Mango91 op 22-01-2021 13:58:10 (was nog niet klaar!) ]
  vrijdag 22 januari 2021 @ 13:59:06 #70
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197571565
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:54 schreef Mango91 het volgende:
Ah balen van de slechte nacht Tink! Hier verschilt het nogal per nacht, maar ik kan wel eindelijk zonder sokken slapen ;)

Wanneer meten ze hoofd en buikomvang (al die p's die hier lees)? Hier wordt er tot nu toe alleen naar het hartje geluisterd.

Hier bij de 20 weken echo en daarna bij groeiecho's.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197572374
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:52 schreef monsterd. het volgende:
Haha misschien helpt het wishfull thinking wel idd Aure. :PIk ben namelijk ook wat te zwaar, maar ze hebben er nooit wat over gezegd.
We ontspringen de dans vast :D *O*
pi_197572423
In ieder geval bij de 20 weken echo Mango, ik weet niet wat het verdere normale beleid is.

Ik heb een enthousiaste gynaecoloog die het leuk vindt om het bij elke afspraak die ik met hem heb te meten, samen met allemaal andere dingen. Prachtig vindt ie het en hij vertelt dan ook heel enthousiast over alles wat ie ziet :D
pi_197573287
Ik moet sinds week 20 elke vier weken ongeveer een groeiecho (20-26-30-34 misschien 36 en 38) wegens “protocol”.

Ik val onder twee of drie protocollen, 1 wegens maagverkleining waardoor ze bang zijn voor tekorten bij mij, latente diabetes en groeichterstand, 1 wegens bmi >40 en eerdere diabetes gravidarum waardoor ze bang zijn voor grote baby en wederom diabetes :+ en ook minder goed de groei kunnen voelen zonder echo zeggen ze, ik elke twee weken mijn (nooit te hoge) bloeddruk moet laten meten (vanaf 34wk geloof ik wekelijks) enzo...

Tot nu toe heb ik een gemiddeld kind met een wat groot hoofd (quelle surprise, precies zoals broer) en prik ik dus elke 4 weken een glucose dagcurve (week 16, 24, 28, 32, misschien 36) ook al heb ik tot nu toe geen afwijkende waardes. Oh en ik kom ook al niks aan, maar naar gewicht vragen ze nooit hoewel dat wel in hun protocol staat.
Kwak
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:26:44 #74
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197573798
Ik verwacht/hoop op normale groei tijdens de 20 wekenecho en daarna niks meer dus ook geen p-waardes. Ja, groei vervolgen op de hand natuurlijk en dan weer een kind van 8 pond net als vorige keer. Daar ga ik voor.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:36:03 #75
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197573977
Hoe hebben jullie de suiker test ervaren?
Ik ben te zwaar (vorige keer zat ik blijkbaar net onder de waarde), moet nuchter bloed prikken voor het zwangerlab -doe dan meteen de NIPT- en het beruchte suiker drankje.
pi_197574149
Ik vond de suikertest niet heel prettig, maar ook geen drama. Het ligt denk ik wel aan het ziekenhuis, hier hebben ze een speciaal hoekje met luie stoelen voor die test, waardoor ik heel relaxt kon zitten tussendoor. Ik had een boterham mee voor naderhand, dat vond ik wel prettig.

Ik heb dit keer ook geen groeiecho's laten doen, ik heb te vaak gehoord dat ze er dan toch naast zitten en daar had ik geen zin in. Op de hand werd steeds een gemiddelde baby geschat, dat was ze volgens mij ook wel (misschien ietsje onder gemiddeld gezien de termijn, maar ze had iig een prachtig gezond gewicht).
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:34:40 #77
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197574918
Ik ben door mijn aandoening zwaar medisch en daarom krijg ik al die extra controles waar ditmaal ook de groeiecho bij zat. De vorige was met 20 weken.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_197575192
Ik moest ook elke 4 weken een groeiecho voor mijn P10 kind om in de gaten te houden dat het daar wel bleef groeien. Bij de laatste controle voelde de gyn alleen mijn buik en vond het ineens een 'zeer gemiddeld kind'. Dus nu ben ik erg benieuwd wat er dan uit komt. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_197575360
Ik vind het wel zo bizar dat zo'n embryo in 4/4,5 weken van de grootte van een rijstkorrel naar de grootte van een vijg gaat. Vandaag kreeg ik voor het eerst het plaatje van een vijg in m'n app. Echt heel cool. Zo nieuwsgierig naar volgende week! :D
pi_197575472
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:36 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Hoe hebben jullie de suiker test ervaren?
Ik ben te zwaar (vorige keer zat ik blijkbaar net onder de waarde), moet nuchter bloed prikken voor het zwangerlab -doe dan meteen de NIPT- en het beruchte suiker drankje.
Smerig zoet maar geen drama. Ik werd er niet misselijk van. De truc is denk ik ook om 'm zo snel mogelijk achterover te slaan :P Ik had m'n ereader mee om de tijd te doden en wat te eten voor achteraf.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 18:34:38 #81
342418 VKV
Plausibel
pi_197575811
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:36 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Hoe hebben jullie de suiker test ervaren?
Ik ben te zwaar (vorige keer zat ik blijkbaar net onder de waarde), moet nuchter bloed prikken voor het zwangerlab -doe dan meteen de NIPT- en het beruchte suiker drankje.
Niet zo bijzonder. Het drankje vind ik dus helemaal niet vies dus die tik ik zo weg. Bloed prikken doe je wel vaker tijdens zwangerschap dus ook niet zo boeiend. Alleen 2 uur wachten kan wel saai zijn dus je moet wel ff wat meenemen om jezelf te vermaken. Ik had een Nintendo Switch mee.
pi_197576123
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik vind het wel zo bizar dat zo'n embryo in 4/4,5 weken van de grootte van een rijstkorrel naar de grootte van een vijg gaat. Vandaag kreeg ik voor het eerst het plaatje van een vijg in m'n app. Echt heel cool. Zo nieuwsgierig naar volgende week! :D
Ja bizar hè. Ik vind het ook zo bijzonder om te zien hoe snel het kindje verandert op de echo's.
pi_197576449
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:50 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ja bizar hè. Ik vind het ook zo bijzonder om te zien hoe snel het kindje verandert op de echo's.
Ja, dat kan ik me ook heel goed voorstellen! Vorige maand was het echt nog zo'n garnaaltje met zo'n lange staart en een dooierzak, nu zou het dus echt een kindje moeten zijn met alles erop en eraan en een placenta... Weird. :D
pi_197578290
Zo, de nesteldrang heeft toegeslagen. Ik heb vandaag de kasten op de babykamer ingericht, meubels verplaatst, de gordijnen opgehangen en een heeeeeleboel online besteld (dekentjes, kruikenzakken, decoratiekussentjes, hemeltje, verschoningskussen en hoezen etc etc etc).

O+

Had t lang uitgesteld in de hoop het in de winkel te kunnen uitzoeken en voelen enzo.

Wil alleen nog iets van posters hebben... maar dat vind ik echt heel lastig online. Meh.
Kwak
  vrijdag 22 januari 2021 @ 20:36:53 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197578826
Kwak, je kunt ook een plekje vrijhouden voor na de geboorte om dan bijvoorbeeld een geboorteposter (van de stand van de sterren ofzo) te laten maken. Kost niet zo veel als het klinkt en is wel heel mooi en persoonlijk. Of het kaartje in te lijsten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 22 januari 2021 @ 20:37:38 #86
342418 VKV
Plausibel
pi_197578846
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:16 schreef kwakz0r het volgende:
Zo, de nesteldrang heeft toegeslagen. Ik heb vandaag de kasten op de babykamer ingericht, meubels verplaatst, de gordijnen opgehangen en een heeeeeleboel online besteld (dekentjes, kruikenzakken, decoratiekussentjes, hemeltje, verschoningskussen en hoezen etc etc etc).

O+

Had t lang uitgesteld in de hoop het in de winkel te kunnen uitzoeken en voelen enzo.

Wil alleen nog iets van posters hebben... maar dat vind ik echt heel lastig online. Meh.
Leuk! En heerlijk zoveel online bestellen, allemaal kado's in de brievenbus straks.

Ik heb poster(tjes) via Ali besteld, tot A4-formaat, had ik bij J. ook gedaan en de kwaliteit was gewoon goed. Volgens mij gaat Ali tot 50 x 70 cm. Wel even goed kijken wat de levertijd is ;)
pi_197579165
Ik heb dus alleen maar koopdrang en bijna geen nesteldrang, maar koopdrang valt misschien ook wel gewoon onder nesteldrang :P M'n vriend wordt in ieder geval helemaal leip van alle pakketjes die binnen komen. En ik heb nog 80 webshops met gevulde winkelmandjes open staan :')

Maar de kinderkamer is nog één grote teringzooi :')
  vrijdag 22 januari 2021 @ 23:33:52 #88
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197582859
Shoppen O+ O+

Ik.moet.ermee.stoppen.maar.ik.kan.het.niet :')
Wij gaan morgen de meubels in elkaar zetten, tot vandaag was de babykamer een opslagkamer voor tegels en super stoffig :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197585538
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:34 schreef VKV het volgende:

[..]

Niet zo bijzonder. Het drankje vind ik dus helemaal niet vies dus die tik ik zo weg. Bloed prikken doe je wel vaker tijdens zwangerschap dus ook niet zo boeiend. Alleen 2 uur wachten kan wel saai zijn dus je moet wel ff wat meenemen om jezelf te vermaken. Ik had een Nintendo Switch mee.
Precies dit. Ik had/heb een indicatie vanwege PCOS. Het drankje vond ik naar stroperige Seven Up zonder prik smaken. Hoppa, in 1x achterover en je bent er van af. Ik had een boek mee en die twee uur waren zo voorbij. Wel handig om de test zo vroeg mogelijk te doen, omdat je nuchter moet zijn. Ik had een banaan mee voor daarna, was ook wel fijn.

Nesteldrang O+ Ik vind het jammer dat ik niet lekker door winkels kan struinen maar idd al die pakketjes de hele week maken een hoop goed O+ (Sorry milieu :@)

Ik zag net een oproepje in de FB-groep van onze wijk of iemand ook bij Ikea wil bestellen, om de bezorgkosten van ¤49 te splitten. Hebben een ledikantje op het oog en ik zag een leuk kapstokje en m’n schoonouders willen wat kasten dus dat komt mooi uit. Geen zin om het bestellen van de babykamerspulletjes langer uit te stellen eigenlijk :Y) (Klein detail is dat ze de eerste maanden in de co-sleeper naast ons bed slaapt, die we nog hebben van Flip. *kuch* :@ Maar het kamertje _moet_ af :()

Ik was deze week ook geïrriteerd dat ik nog geen verf voor de babykamer had. Behang hebben we inmiddels online besteld maar ik wil(de) gewoon voor zo’n freaking wand in de bouwmarkt staan met 199 kleurtjes. :( Nu toch online besteld op kleurenwaaier.nl. First world problems van een zwangere met nesteldrang. :+

Volgende week kennismakingsgesprek met onze kraamverzorgster. Dit keer gekozen voor een ZZP’er ipv een organisatie. Ik ben heel erg benieuwd. Hopelijk klikt het :)
Dit, dat, alles.
pi_197585558
Leuk, al die kamertjes en spulletjes om te kopen! Denk dat wij daar nog wel even mee wachten. Mijn man heeft niet zo'n haast: 'mei is toch vroeg zat om daarmee te beginnen?' 🤪
Maar ja, dikke kans dat ik straks (als de winkels weer open zijn) toch al wel een eerste accessoire koop of een pakje of whatever...

Wanneer gingen jullie in de overweging bij een eerste kindje om je eerste zwangerschapskleding-item te kopen? Ik heb dus het idee dat m'n onderbuikje heel iets begint te bollen al en sommige broeken zitten ook niet lekker meer wat later op de dag. Kun je nu al een positiebroek/-panty kopen? En zo ja, in welke maat? Vaak dezelfde maat als je altijd hebt, omdat er toch een extra band of buikruimte is gecreëerd?
Ik zie vooral veel leuke jurkjes, maar die heb ik nog niet echt nodig. 🤪
Ik heb trouwens al wel twee stretch-zwangerschapsbh's (eigen kledingmaat), zonder beugel en van rekstof en die kunnen meegroeien en ook gebruikt worden als voedingsbh. Die zijn wel heel fijn!
pi_197585574
Oh, en ik slaap heel slecht de laatste nachten... Ben 's avonds moe, dus ga op tijd naar bed (22:00/22:30) en inslapen lukt prima, maar ik word halverwege de nacht wakker en dan is het gedaan met de slaap. Ik ben dan ook gewoon niet moe meer ofzo. Vannacht had ik het gevoel dat ik al 7 uur had geslapen, was het pas 1:45 (nieuw record)... Zucht. Nadien dus ook niet meer echt geslapen, af en toe wat weggedommeld.
Vreemd, want voorheen was ik een goede slaper en sliep ik ook na wakker te zijn geworden vlot door. Ik pieker ook niet bewust, dus geen idee wat het nu is...
  zaterdag 23 januari 2021 @ 08:23:49 #92
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197585602
Komkommer, ik heb precies hetzelfde. Al is het bij mij vaak ook drukte in m'n buik (party hardy vanaf 2 uur is vaste prik) en soms kramp in m'n benen. Gisteren lag ik er tegelijk met prul om 20 uur (!) in en heb daardoor gelukkig wel wat uurtjes gepakt.

En ik zat bij beide zwangerschappen bij week 8 in m'n positiebroeken. Iedereen wist het toen toch al en niks anders zat meer lekker. Ik zou er wel rekening mee houden dat wat nu past bij week 30 niet meer lekker zit. Jurkjes zijn btw heel handig, die rekken fijn mee.

Over een week of 10 heb ik mijn complete collectie te koop, maar da's voor jou te laat denk ik.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197585786
Als je straks over hebt, wil ik best met je kijken of ik spullen over wil nemen. :D Ik heb normaal zelf maat M/L (bovenkleding vaak M, broeken vaak L), weet niet welke maat jouw zwangerschapskleding is? Ik zag in ieder geval al een mooie jurk van je voorbij komen in het buikentopic. 🥰
Over 10 weken ben ik op de helft, dus tijd genoeg om dan nog te kopen en te dragen!

Ik denk dat ik aankomende week alvast ga kijken voor een goede broekdeal/pantydeal. Nog fijne merken die jullie aan kunnen bevelen? H&M Mama prima voor broeken en panty's?
Ik zie van Mamalicious en New Look Maternity/Pieces Maternity zoveel mooie jurkjes met goede korting voorbijkomen op Zalando, maar iets in mij zegt dat ik het nog niet moet doen. 😅
pi_197585859
@Komkommerschijfje ik gebruikte tot 18 weken vaak nog een elastiekje om de knoop. Werkte op zich best goed! Heb je net iets meer ruimte.
Shine bright like a diamond.
pi_197586089
Ik droeg al vrij snel zwangerschapsbroeken, gewoon in mijn eigen maat inderdaad. Ik doe trouwens de hele zwangerschap met dezelfde maat, tot nu toe zit in alles wat ik draag meer dan genoeg rek om het tot het einde toe lekker te kunnen dragen :)
  zaterdag 23 januari 2021 @ 09:40:26 #96
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197586211
Ik draag liever geen zwangerschapsbroeken eerlijk gezegd. Degene die ik heb (H&M, Lidl) zitten erg laag en creëren bij mij een denkbeeldige bouwvakkerschnitte. Ze zijn dezelfde maat die ik anders ook zou dragen, maar ze zakken de hele zwangerschap al af. Ik moet zeggen dat ik voor reguliere jeans en broeken ook de voorkeur had voor een hogere taille, dus dit was too much. :+
Verder heb ik meer gewone kleding gekocht met een elastisch stofje dan zwangerschapskleding. Ik heb 2 paar jeans, 1 paar bruine jegging, 2 leggings, 2 truien in positievariant gekocht. Jurkjes draag ik gewoon mijn gewone jurken, die kunnen prima de extra buik hebben :).

En oh ja, ook geen positiejas. Maar een gewone mantel, wel een maat groter en stiekem is het meer een tussenmantel dan een winterjas maar dan doe ik gewoon een extra vest aan :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 10:11:34 #97
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197586591
Ik heb vrij lang met normale broeken gedaan en een haarbandje! :') Mijn buikje begon pas echt te groeien met 20 weken ofzo en ik wou niet te veel geld uitgeven. Wij zaten hier in Engeland toch grotendeels in lockdown tijdens mijn hele zwangerschap, dus heb lekker thuis in pyjama broeken gezeten. Want, waarom niet?! :D Niemand die mij zag!
En op werk droeg ik een uniform. Met die broek heb ik het tot het laatst mee gedaan (alhoewel met moeite op het einde) en werk heeft mij een groter uniform gegeven.

Uiteindelijk wel twee positie jeans bij de H&M gehaald. Die heel laag vallen en een stretch band over de buik hebben. En twee cheapy zwangerschaps leggings. Had in de zomer ook een mooie outfit voor de feestdagen gekocht, maar die heb ik uiteindelijk maar 1x gedragen, want we zaten in December nog steeds in lockdown. :')

Mijn simpele topjes onder mijn truien waren net iets te kort. Maar als je toch thuis opgesloten zit, niemand die soms een paar cm van de onderkant van mijn buik zag! :@ _O-

Ik heb dan weer wel een goed centje uitgegeven aan een nieuwe winterjas. Maar dat had ik al een paar jaar uitgesteld. Het is een normale jas, positiejas en draag jas in 1, hij is zo mooi! ^O^ O+ Dus kan er nog jaren mee doen!

Morgen alweer mijn UD! :o Nog weinig andere signalen. Veel harde buiken de hele dag door, maar dat is het eigenlijk wel.
pi_197586724
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 08:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Leuk, al die kamertjes en spulletjes om te kopen! Denk dat wij daar nog wel even mee wachten. Mijn man heeft niet zo'n haast: 'mei is toch vroeg zat om daarmee te beginnen?' 🤪
Maar ja, dikke kans dat ik straks (als de winkels weer open zijn) toch al wel een eerste accessoire koop of een pakje of whatever...

Wanneer gingen jullie in de overweging bij een eerste kindje om je eerste zwangerschapskleding-item te kopen? Ik heb dus het idee dat m'n onderbuikje heel iets begint te bollen al en sommige broeken zitten ook niet lekker meer wat later op de dag. Kun je nu al een positiebroek/-panty kopen? En zo ja, in welke maat? Vaak dezelfde maat als je altijd hebt, omdat er toch een extra band of buikruimte is gecreëerd?
Ik zie vooral veel leuke jurkjes, maar die heb ik nog niet echt nodig. 🤪
Ik heb trouwens al wel twee stretch-zwangerschapsbh's (eigen kledingmaat), zonder beugel en van rekstof en die kunnen meegroeien en ook gebruikt worden als voedingsbh. Die zijn wel heel fijn!
Ik had bij de eerste denk ik net 16 weken al wel een positiejeans. Heel veel buikband over maar het zat veel lekkerder.

Nu draag ik bijna alleen jurkjes en panty’s en mijn merk panty’s rekt gewoon mee op mijn buik dus heb ergens rond week 12 een zwangerschapsjegging bij H en M gekocht die nog steeds erg ruim is bij 31 weken :')
Jurkjes passen ook allemaal nog en mijn winterjas gaat nét, doordat die eigenlijk te groot was geworden afgelopen jaar.

Voor de geinteresseerden:
(Snag tights, ik wil niet anders meer http://euro.snagtights.com ze rekken zoooo fijn maar lubberen niet, en ze gaan van maat 34 tot 64! In de maten kleiner dan “short F” raad ik aan wel 1 maat groter te nemen dan je hebt, want A t/m E hebben iets minder stretch dan F en G.)

Ik heb geen aandelen maar dit was echt een lifechanger!

@Bienelientjee UD :o wat spannend!!
Kwak
pi_197586789
Ik doe een +1 op Snag Tights *O* *O* *O*
pi_197586959
Snag tights for the win! *O*
Die zitten zo heerlijk en ruim, heb ze nu ook aan.
Zitten nu tot onder m'n bh en zakken niet af en er zit nog genoeg rek in voor een dikkere buik :7
pi_197587566
Ja eh, komen jullie nu mee. Het is niet alsof ik nu nog toonbaar op mijn werk moet rondlopen. :{w Was handig geweest, ik vind al heel veel weken positiebroeken niet meer lekker zitten, maar wilde geen geld uitgeven aan panty die nog past. Nu maakt het niet meer uit, ik hang de hele dag in ruime pyjamabroeken en oversized truien. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_197587835
Heerlijk dat dat kan toch O+
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:09:02 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197588197
Ik heb 'gewoon' panty's in maat heul groot gekocht en dat gaat met 30 weken nog net.

En komkommer, het is allemaal M en L, als je me je nummer even pb't stuur ik wel vast wat foto's.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:21:04 #104
342418 VKV
Plausibel
pi_197588430
Ik heb tot nu toe alleen wat zwangerschapsjeans gekocht van Bonprix en een winterjas die ik na de zwangerschap ook nog kan dragen.
Mijn shirts zijn vaak al wat langer dus vorige zwangerschap redde ik het er net mee om die gewoon te blijven dragen haha.
pi_197588796
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:09 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb 'gewoon' panty's in maat heul groot gekocht en dat gaat met 30 weken nog net.

En komkommer, het is allemaal M en L, als je me je nummer even pb't stuur ik wel vast wat foto's.
Leuk! Ik stuur je m'n nummer als we vrijdag hopelijk een goede termijnecho hebben gehad. 🥰
pi_197588831
Thanks trouwens, meiden! Ik ga eens even neuzen bij die Snag Tights. Nu draag ik idd m'n broek met een extra elastiekje. Anders bestel ik wel alvast 1 broek en 1 panty bij H&M om te proberen. Het voelt aan de ene kant nogal vroeg, maar ja, wie weet heb ik het over twee weken wel echt nodig en bezorgen duurt allemaal langer nu. Vorige week ook 1 week gewacht op m'n zwangerschapsbh's en babysokjes (voor de opa en oma's to be).
pi_197589626
Vorige 2 zwangerschappen wel broeken gedragen maar vond die echt niet lekker zitten.
Heb ze nog liggen maar ga toch weer een lading snags bestellen en wat jurkjes voor erbij O+
  zondag 24 januari 2021 @ 00:00:35 #108
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197601560
@Komkommerschijfje snags duurt wel een weekje meestal.

Oh er is vandaag al vanalles bezorgd voor de babykamer O+

En ik heb de wiegbekleding opnieuw in de wieg gedaan na het wassen enzo O+ O+
Kwak
  zondag 24 januari 2021 @ 05:50:34 #109
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_197602997
Hoi allen. Bienelientjee hoe gaat het bij jou als mede eerste plek?

Ik heb even niet meegelezen of terug gelezen, sorry heb vast veel gemist hier maar was even weinig online.

Momenteel ben ik met mevrouw geit ik het ziekenhuis. Donderdag werden we doorgestuurd vanuit verloskundige naar zhuis voor minder leven ctg en echo. Vrijdag nog een keer.

T menneke zat steevast te spartelen tijdens de echo dat t een lieve lust was met een comfortabele 130-150 bmp. Alles goed dus.

Extra groei meting van buikje liet wel zien dat er misschien een kleine afwijking van groeicurve was. Ze konden het echter niet goed zien.

Omdat mijn vrouw ook de laatste maandem ondraaglijke jeuk heeft (geen cholestase) is besloten gisteravond een ballon te plaatsen.

Dan komt er dus een clown, blaast drie verschillende kleuren op, draait een hondje in elkaar en floep!

Vannacht liggen mevrouw geit en ik dus in het ziekenhuis. Ik ben al wakker en dacht: ohja het fok topic!

Dus vandaar ;)

Benieuwd wat de dag gaat brengen
  zondag 24 januari 2021 @ 08:20:50 #110
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197603397
Wow Goat! Spannend nu gaat het dus echt gebeuren! Heb je een beetje kunnen slapen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 08:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Leuk, al die kamertjes en spulletjes om te kopen! Denk dat wij daar nog wel even mee wachten. Mijn man heeft niet zo'n haast: 'mei is toch vroeg zat om daarmee te beginnen?' 🤪
Maar ja, dikke kans dat ik straks (als de winkels weer open zijn) toch al wel een eerste accessoire koop of een pakje of whatever...

Wanneer gingen jullie in de overweging bij een eerste kindje om je eerste zwangerschapskleding-item te kopen? Ik heb dus het idee dat m'n onderbuikje heel iets begint te bollen al en sommige broeken zitten ook niet lekker meer wat later op de dag. Kun je nu al een positiebroek/-panty kopen? En zo ja, in welke maat? Vaak dezelfde maat als je altijd hebt, omdat er toch een extra band of buikruimte is gecreëerd?
Ik zie vooral veel leuke jurkjes, maar die heb ik nog niet echt nodig. 🤪
Ik heb trouwens al wel twee stretch-zwangerschapsbh's (eigen kledingmaat), zonder beugel en van rekstof en die kunnen meegroeien en ook gebruikt worden als voedingsbh. Die zijn wel heel fijn!
Ik geloof dat ik met 11 weken naar positiekleding moest met V. Ik heb via een hele lieve fok user (SO naar LadyS!) heel veel positie kleding gekregen een hoefde eigenlijk niks bij te kopen. Pas gister wat bij besteld voor deze zwangerschap gezien ik ben uitgerekend in de zomer. Inderdaad je eigen kledingmaat aanhouden dan zit het altijd goed. Het kan wel zijn dat broeken van je kont af zakken want ja de buik zit er nog niet (of ja, pizza baby bij mij)

Ik had ook een zwangerschaps/draag jas gekocht voor in de winter maar het draag gedeelte kan ik nergens meer vinden. Wat een gemis want ik vind het heerlijk om met baby in de draagdoek te lopen.
  zondag 24 januari 2021 @ 08:27:59 #111
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_197603432
Yep venus. Slapen was zo-zo. Maar dat is niet belangrijk. Als m'n meissie maar een beetje slaapt. We waren wel redelijk vaak wakker en heb r lekker vertroeteld.

Ik heb vooral een grote fout gemaakt: niet mijn eigen kussen meegenomen.
pi_197603466
@Komkommerschijfje ik heb ook nog twee heerlijk zittende broeken voor je als je wil :)
Maat L.

Oeee spannend holy goat!! O+

Naast een giga buik heb ik nu ook nog kiespijn }:|
Morgen heb ik een afspraak met de vk, om waarschijnlijk gestript te worden dus zit nu in dubio of ik wel of niet een afspraak ga maken bij de tandarts :’). In principe zou een bevalling zonder kiespijn wel fijn zijn haha.
  zondag 24 januari 2021 @ 08:47:38 #113
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197603540
UD en sneeuw! *O*

Hier nog niets! Grapte gisteravond nog met manlief. Wedden dat het vannacht begint, want we verwachten een beetje sneeuw hier in de UK. En wij wonen in een Cul du Sac, half op een heuvel. Om eruit te rijden moet je al aardig heuveltje op.
Werd ik om 1 uur snachts toch wakker van 3 snel op elkaar volgende, kramperige, harde buiken (laag in rug en laag in buik), maar....... het zette niet door! :D _O- Maar wie weet wat de dag brengt! :D (Zal wel niet)

We hebben zo'n 3 cm ofzo. Wel jammer dat ik niet lekker kan gaan wandelen in de sneeuw voor het weer weg is! :'( Te veel heuvels hier en wil het niet riskeren om op mijn plaat te gaan nu! Achtertuin sneeuwpopje dan maar. :D

Succes Holy Goat! ^O^ O+
pi_197605478
Spannend holly goat en bienelientje!

Komkommerschijfje ik had met 17 weken eerste positiekleding gekocht (in de aanbieding met Black Friday) en vanaf 20 weken gaan dragen. Op zich kon ik mijn normale broeken wel aan, maar tegen de avond begon dat goed te knellen ( zittend beroep). Ik moest van het merk mamalicious en h&m wel een maat kleiner! Ze vielen ruimer dan de broeken van Costes, only etc.

Ik ben vanmorgen wakker geworden met een blaasontsteking, super kut. Normaal gesproken heb ik antibiotica op voorraad die ik meteen mag nemen, maar nu ivm de zwangerschap niet. Wachten tot morgen dus :(
  zondag 24 januari 2021 @ 13:38:06 #115
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197607736
Succes mr en ms holy goat, hoop dat de dag veel goeds voor jullie brengt!

En Bienelientjee, klinkt nog wel spannend dat er iets merkbaar is maar nog niet heeft doorgezet. Snap je angst voor glijden in de sneeuw wel, maar zo leuk om nu nog sneeuw te hebben!

Mango sterkte met de blaasontsteking, hier geven ze al medicatie mee na de eerste uitslag en in de tussentijd gaat het op kweek. Ik heb dit drie keer gehad :s) en iedere keer komt er uit de kweek niets dus gek om dan te stoppen. Kreeg de laatste keer niet eens meer antibiotica, ze weten het zelf ook niet meer bij de huisarts. :o
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 24 januari 2021 @ 13:39:31 #116
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197607757
Heb sinds vanochtend beetje zeurderig gevoel in mijn onderrug. Dus ben benieuwd!

Wat ik trouwens niet ga missen....aambeien }:| Heb tijdens de hele zwangerschap geen enkel probleem gehad met gaan ( :') iykwim). Maar had er al paar weken 1 zitten, vandaag ineens 3! -O- Auch!
  zondag 24 januari 2021 @ 18:18:39 #117
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197615229
Heb zojuist even het ziekenhuis maar gebeld. Sinds 10 uur vanochtend heb ik een constant zeurderig / licht pijnlijk gevoel in mijn rug. Begon rechtsonderin. Nu onderrug en op beha band hoogte. En meneer was ook heel erg actief, goede 2 uur lang. Probeerde vanmiddag nog een dutje te doen, maar toen ik daarvan wakker werd is het gevoel nu helemaal rondom. Dus rug en aan de bovenkant van mijn buik. Bijna als een band die strak om mij heen aan getrokken wordt op beha hoogte? Kan het niet anders omschrijven! :D

Komt niet in golven en heb nog geen weeen voor zover ik weet. Alleen normale harde buiken die ik al paar dagen constant heb en een constant aanwezig zeurderig/pijnlijk gevoel. Ziekenhuis denkt dat het prille begin er is! :o Advies een paracetamol. Wordt het erger, dan terug bellen. Zakt het af, lekker proberen te slapen vanavond en kijken wat de nacht / ochtend brengt.

:o Moest net even wat rustige ademhalings oefeningen doen, want "paniekte" een heel klein beetje :@

En ben blij dat alle sneeuw hier weer weg is! :D

En nu maar hopen dat het geen false labour is! :{w haha

[ Bericht 3% gewijzigd door Bienelientjee op 24-01-2021 18:35:38 ]
  zondag 24 januari 2021 @ 20:14:36 #118
342418 VKV
Plausibel
pi_197618339
Haha Bienelientjee ik krijg nu echt het idee dat het helemaal los gaat als je vanavond/vannacht denkt van "nou, nog niks aan de hand, dan maar gewoon gaan slapen" ;)
  zondag 24 januari 2021 @ 20:22:16 #119
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197618514
Baby’s op komst! Succes 🤞🏻
  zondag 24 januari 2021 @ 21:30:37 #120
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_197620505
Update. Gepoept in vruchtwater. Ballon floepte er vanmorgen uit. Rug weeën, niet te houden en na uren nog steeds maar 4cm. Kan niet staan of zitten, hartslag baby daalt dan enorm , zelfs optie keizersnede kwam aan bod als noodzaak als niet verbetert.

Nu op linker zij liggend gaat het al uren wel goed met de baby. Sinds een uur of 2 geleden ruggenprik en dat helpt.

Inmiddels bijna 5 cm, maar schiet niet op.
pi_197620709
Succes @Holy_Goat hopelijk snel de baby!
  zondag 24 januari 2021 @ 21:46:53 #122
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197620962
Oh jeetje dit klinkt vermoeiend, veel sterkte en succes met het doorzetten aan je vrouw!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 24 januari 2021 @ 22:32:58 #123
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197622485
Sterkte Holy Goat!
Kwak
pi_197624767
Succes Holy Goat! Hopelijk blijft het goed gaan!

Bienelientjee, ik moet bij een strakke band ter hoogte van je borst-gevoel aan HELLP/zwangerschapsvergiftiging denken :@ Maar gezien de rest van je verhaal en het feit dat het ziekenhuis denkt dat het de start van je bevalling is, zal dat wel niet...

Zeangerschapsbroeken heb ik bij de eerste met 14 weken gekocht, toen zaten mijn eigen broeken echt niet lekker meer. Bij deze zwangerschap heb ik ze denk ik met een week of... 10? 11? Uit de doos gehaald. Ik vind die van H&M en Mamalicious fijn. Elastiekmethode vond ik niks, bleef niet goed zitten en zwangerschapsbroeken zitten/zaten zo fijn om je buik. Bij Flip heb ik ze tot het einde comfortabel gedragen, maar toen sportte ik tot 38 wkn nog fanatiek en door de zwangerschapsdiabetes weinig aangekomen (denk ik, ik vertikte het om op de weegschaal te gaan staan). Nu voel ik wel dat ik ook wat meer meedraag bij de billen en benen :+ en zitten ze iets minder lekker nu ik bijna 31 wkn zwanger ben.
Dit, dat, alles.
  maandag 25 januari 2021 @ 07:16:57 #125
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_197625830
Baby Tommy is geboren gisteren een uur na mijn vorige post met een keizersnede. Hoofd zat niet helemaal geschikt in het bekken waardoor op 1 kant veel te veel druk kwam, plus navelstreng rondom z'n nek. Dat verklaart dus de enorme drops ik hartslag bij elke wee.

Mama en baby maken het goed. Ik post geen foto van Tommy helaas, maar t is een mooie kleine kabouter :)
pi_197625856
Gefeliciteerd! Heftige bevallig, gelukkig gaat alles goed. Hoe vond jij het, vanaf de “zijlijn”?
pi_197625923
Gefeliciteerd @Holy_Goat! Klinkt als een heel heftige bevalling. Hopelijk kijken jullie er allemaal goed op terug. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_197626040
Gefeliciteerd Holy! Klinkt als een pittige bevalling. Ik hoop dat je vrouw snel herstelt :*
pi_197626263
Gefeliciteerd Holy Goat! Goed dat ze ingegerepeb hebben dan!

@Bienelientjee ik moet bij een bandgevoel ook erg denken aan zwangerschapsvergiftiging. Laat je je goed in de gaten houden? :@ heb van dichtbij gezien hoe snel dat helemaal uit de hand kan lopen en better safe than sorry...
Kwak
  maandag 25 januari 2021 @ 08:48:55 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197626492
Gefeliciteerd!

En Bien, hoe is het bij jou?

Ik spuug me suf vandaag. Gelukkig nog maar een uurtje alleen met prul en daarna komt de oppas. Dan kruip ik mooi terug m'n bed in.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 25 januari 2021 @ 09:10:50 #131
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197626696
Gefeliciteerd Holy Goat! O+

Hier is echt helemaal niets gebeurd! -O- Heb zelfs vrij goed geslapen in vergelijking met de laatste weken! Zeurderig gevoel is helemaal weg. Dus wat er ook gaande was, het is gestopt! Boooooo! Voorlopig voel ik mij zelfs erg goed, maar zo werd ik ook gister wakker. :') :D En heb meneer ook al gevoeld, dus hij is ok. (Gister was hij heel erg actief de hele dag)

Ik denk op dit moment nog niet aan zwangerschapsvergiftiging ofzo. Ziekenhuis ook niet. Heb geen hoofdpijn (nooit last van gehad), geen slecht zicht of duizelingen, geen zwellingen. Heb deze hele zwangerschap nauwelijks tot geen vocht ophoping gehad, op een enkele keer na net boven 1 enkel (klein plekje) in de laatste maand, maar verloskundige zag daar geen enkele zorg in. En mijn bloeddruk is altijd perfect geweest.

Vandaag maar weer eens een wandeling maken!
  maandag 25 januari 2021 @ 10:56:19 #132
342418 VKV
Plausibel
pi_197628188
Gefeliciteerd Holy_Goat, klinkt als een pittige bevalling! Wel mooi om op de uitgerekende datum te bevallen :)

En balen Bienelientjee! Geduld wordt aardig op de proef gesteld zo.
pi_197630418
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 07:16 schreef Holy_Goat het volgende:
Baby Tommy is geboren gisteren een uur na mijn vorige post met een keizersnede. Hoofd zat niet helemaal geschikt in het bekken waardoor op 1 kant veel te veel druk kwam, plus navelstreng rondom z'n nek. Dat verklaart dus de enorme drops ik hartslag bij elke wee.

Mama en baby maken het goed. Ik post geen foto van Tommy helaas, maar t is een mooie kleine kabouter :)
Congrats! *)
pi_197631181
Van harte holy!

Vanochtend echo en intake gehad bij de verloskundige. Kindje loopt nog steeds heel mooi op schema. Verloskundige gaat ook bericht sturen naar het ziekenhuis met dringend verzoek het beleid van de gynaecoloog op te volgen.

Ook even contact gehad met de huisarts. De emesafene krijg ik voortaan via hem. Zofran nog wel via het ziekenhuis maar haar advies was ook om mee te geven om aan het ziekenhuis om de keuze voor het stoppen met zofran aan mij over te laten (afbouwen wanneer het écht beter gaat, niet daarvoor. Als dat helemaal goed gaat misschien nadenken over voorzichtig minderen met emesafene). Ze was ook bang voor een nieuwe blaasontsteking als ik steeds uit blijf drogen.

Lange benen. _O-
  maandag 25 januari 2021 @ 14:04:05 #135
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197631231
Gefeliciteerd Holy_Goat!

Nou Cygne, hopelijk luisteren die toeters naar dat advies! Ik hoop zo op een goede uitslag van de punctie!
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 25 januari 2021 @ 15:07:18 #136
56471 pinquit
oh my lama!
pi_197632226
Cygne O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 25 januari 2021 @ 20:20:17 #137
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197638218
Wauw Cygne wat een fijn nieuws. En inderdaad wat een benen! Tellen jullie al af naar de uitslag van de vlokkentest? Hopelijk is de misselijkheid gauw voorbij. Emesafene heeft hier goed gewerkt maar voelde wel een beetje alsof ik ‘s ochtends een slaappil in nam. Geen ervaring met Zofran dus kan ze persoonlijk niet vergelijken.

Holy Goat gefeliciteerd met jullie zoon Tommy! Leuke naam. Was het een spoed keizersnede of kon hij met een horizontale snee gehaald worden? Hopelijk kunnen jullie gauw naar huis.
pi_197638501
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:20 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Wauw Cygne wat een fijn nieuws. En inderdaad wat een benen! Tellen jullie al af naar de uitslag van de vlokkentest? Hopelijk is de misselijkheid gauw voorbij. Emesafene heeft hier goed gewerkt maar voelde wel een beetje alsof ik ‘s ochtends een slaappil in nam. Geen ervaring met Zofran dus kan ze persoonlijk niet vergelijken.

Holy Goat gefeliciteerd met jullie zoon Tommy! Leuke naam. Was het een spoed keizersnede of kon hij met een horizontale snee gehaald worden? Hopelijk kunnen jullie gauw naar huis.
En spoed ks is ook horizontaal.
Heel heel heel misschien een keer niet maar dan heeft dat vast erg reden. Maar ik hoor het eigenlijk nooit.
pi_197641691
Voor zover ik weet doen ze spoed ook horizontaal, Melba was ook spoed (15 minuten na de beslissing was hij er).

Soms is er inwendig wel een verticale incisie, maar waar ze dat op baseren weet ik niet. Bij mij zijn beide littekens horizontaal.
Kwak
pi_197642666
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:20 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Wauw Cygne wat een fijn nieuws. En inderdaad wat een benen! Tellen jullie al af naar de uitslag van de vlokkentest? Hopelijk is de misselijkheid gauw voorbij. Emesafene heeft hier goed gewerkt maar voelde wel een beetje alsof ik ‘s ochtends een slaappil in nam. Geen ervaring met Zofran dus kan ze persoonlijk niet vergelijken.

Holy Goat gefeliciteerd met jullie zoon Tommy! Leuke naam. Was het een spoed keizersnede of kon hij met een horizontale snee gehaald worden? Hopelijk kunnen jullie gauw naar huis.
Jaaa, nu ze zo'n beetje elk moment kunnen bellen vind ik het steeds spannender worden.

Ik gebruik zofran in combinatie met emesafene. Bij m'n vorige zwangerschappen had ik voldoende aan emesafene. Nu red ik het net op de combinatie, moet ik wel heel rustig aan doen. Gelukkig geen bijwerkingen ervan.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 23:01:42 #141
382129 crew  Donna
pi_197642861
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:15 schreef kwakz0r het volgende:
Voor zover ik weet doen ze spoed ook horizontaal, Melba was ook spoed (15 minuten na de beslissing was hij er).

Soms is er inwendig wel een verticale incisie, maar waar ze dat op baseren weet ik niet. Bij mij zijn beide littekens horizontaal.
Buik (de buitenkant) is meestal horizontaal. Bikini vriendelijk.
Daarna de buikwand verticaal (navel tot schaambeen ongeveer) en de baarmoeder weer horizontaal.

Een verticale keizersnede (dus aan de buitenkant) is sneller en kan gedaan worden bij extreme spoed. De baarmoeder gaat altijd horizontaal open.
pi_197643456
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:01 schreef Donna het volgende:

[..]

Buik (de buitenkant) is meestal horizontaal. Bikini vriendelijk.
Daarna de buikwand verticaal (navel tot schaambeen ongeveer) en de baarmoeder weer horizontaal.

Een verticale keizersnede (dus aan de buitenkant) is sneller en kan gedaan worden bij extreme spoed. De baarmoeder gaat altijd horizontaal open.
Ah thanks voor de info. Dt verklaart wel dat ik zeker wist dat ik vooral veel pijn had aan het plekje linksonder mijn navel, vrij hoog, terwijl ik later las dat beide openingen horizontaal waren.
Kwak
  maandag 25 januari 2021 @ 23:59:25 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197643763
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 07:16 schreef Holy_Goat het volgende:
Baby Tommy is geboren gisteren een uur na mijn vorige post met een keizersnede. Hoofd zat niet helemaal geschikt in het bekken waardoor op 1 kant veel te veel druk kwam, plus navelstreng rondom z'n nek. Dat verklaart dus de enorme drops ik hartslag bij elke wee.

Mama en baby maken het goed. Ik post geen foto van Tommy helaas, maar t is een mooie kleine kabouter :)
Gefeliciteerd Holy_Goat! Fijn dat je partner en zoon het goed doen. Zal wel even spannend geweest zijn!
Resistance is futile.
pi_197644800
Gefeliciteerd Holy_Goat!
pi_197645269
Gefeliciteerd Holy_Goat! Fijn dat moeder en zoon het goed maken!
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:12:09 #146
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197645308
Gefeliciteerd met jullie zoon Holy_Goat! *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197645340
Gefeliciteerd Holy_Goat! Goed herstel voor je vrouw gewenst en veel geluk met z'n drietjes!
pi_197645398
Bienelientje, spannend bij jou! Ben je heel ongeduldig of kun je het nog loslaten en over je heen laten komen allemaal?

Lief van alle berichtjes over de zwangerschapskleding, dank jullie. 🥰 Goed om te weten dat eigen maat vaak goed is bij de meeste merken. Ik loop deze dagen nu in een thermolegging en een wijdere broek, zit wat beter dan die spijkerbroeken (vooral tijdens m'n werk - doe ik alleen maar zittend). Dat elastiekje zit inderdaad even goed, maar soms schiet 'ie los of ben ik 'm kwijt of wat dan ook.

Ik ben de dagen echt aan het aftellen tot vrijdag 11:45 uur, voor de termijnecho. Ik heb er een goed gevoel bij hoor, maar ben toch wel zo nieuwsgierig en ook wel spannend om alles zo te zien... Kijk vooral heel erg uit naar het moment dat we het kunnen gaan vertellen tegen verschillende mensen. Je hebt nog steeds zo'n geheim samen. En 's avonds misselijk zijn is niet zo fijn als je een gast over de vloer hebt... Is dan toch fijner als je echt kunt zeggen wat er aan de hand is.
pi_197645558
Ik vertelde het om die reden gewoon vroeg aan mensen. Aan de mensen die ik ook zou vertellen over een miskraam overigens. Vind die dertien weken regel zo’n onzin (voor mezelf). Het luchtte hier heel erg op dat mensen het wisten!

Kan me voorstellen dat dat voor iedereen anders is hoor, maar ben nog steeds blij dat we dat zo gedaan hebben.
Kwak
pi_197645693
Als je de tijd aftelt gaat het opeens zo langzaam!

Wij hebben het pas met 14/15 weken verteld (behalve de ouders met 8 weken). In verband met Corona konden we niet meteen al onze broers en zussen vertellen dus schoof vrienden en collega’s ook allemaal weer wat weken op. Ik vond het wel lekker om wat langer te wachten.
pi_197645928
Holy en mevrouw geit, gefeliciteerd met de geboorte van baby Tommy! Ik wens jullie een spoedig herstel en lekker genieten samen O+
pi_197646006
Bien, jeetje, wat een hoax zeg. Die laatste loodjes duren op deze manier wel eindeloos he :{ Vanavond pannenkoeken, ananas en tonic dan maar? :+

Yes Cygne, mooie baby en mooie foto!! Fijn dat ze meedenken met je, dat gezeur met het ziekenhuis elke keer voor je zofran is scandalozo.

Dikke knuffel voor jou Tink, dat kotsen is slopend ;(

Ik word inmiddels doodmoe van het slechte slapen.. Elke keer wakker om te plassen, door rusteloze benen (arghhhhh echt een vervelende zwangerschapskwaal) en barstende hoofdpijn maakt dat ik op werk een geheugen als een zeef heb. Gênant, want we hebben het ontzettend druk deze week. Door de berichten hierboven ga ik die hoofdpijn toch even aankaarten bij de verloskundige :{
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:28:07 #153
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197646054
@Komkommerschijfje Ik begin een beetje ongeduldig te worden, haha! :D Ben er nu wel klaar voor om hem te ontmoeten. O+ Elke avond zeg ik tegen manlief, dit kan nu echt de aller-aller-allerlaatste avond ooit met zijn tweetjes zijn! Maar ben er vrij relaxed in. We zijn pas 40+2, dus nog niet heel ver over tijd! Heb verder ook geen klachten die het mij moeilijk maken, alhoewel mijn buik nu wel moe is aan het einde van de dag. Dan is omdraaien in bed een beetje pijnlijk. Maar hij is ook super actief tussen 1 en 4 uur 's middags en tussen 8 en 10/11 uur 's avonds. ('s nachts slaapt hij prins heerlijk O+ ) Dus mijn buik heeft tegen de avond dan veel doorstaan! Haha!

Liet manlief gisteravond nog schrikken! Was vergeten zijn shampoo op het boodschappenlijstje te zetten (want zware lockdown in de UK en ik hoogzwanger, dus hij gaat nu alleen boodschappen doen). Maar ik wist dat hij een berichtje niet zou lezen! :D Dus ik hem even bellen! _O- Hij nam op met: "OMG< ARE YOU OK?!" _O-
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:13:16 #154
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_197648432
We mogen vanmiddag naar huis. Met baby gaat het goed na een behoorlijk zware eerste nacht. Hij had (waarschijnlijk) last van z'n maagje lid, misschien mec water ingeslikt. Je hoorde m ook de hele tijd oprispingen doen en is mega ultra driftig. Nou, dan kan je vrouw dus niet slapen na de keizersnede. En dan ook nog voeden want komt dat niet snel genoeg dan gaat het alarm.

Ik ben enorm verrast over de kracht waarmee hij zich afzet en waarmee hij nu al na 36 uur zijn hoofd optilt, of driftig bij mij zoekt naar een borst die er niet is. Maarja wanneer hij bij mevrouw werd gelegd pakte hij wel de borst maar viel ie gelijk in slaap. En m dan in wiegje leggen was weer not done.

Uiteindelijk kwamen er een aantal boeren en scheten uit (dat kan dus echt heel flink uit zo een baby) en daarna had ie 45 minuten lang echt goed gedronken (!) Waarna hij - thank God - 3 uur achter elkaar sliep.

Mama heeft inmiddels gewandeld en geplast en baby is maar 3% lichaam gewicht kwijt. Dus ze waren erg tevreden.

Straks naar huis met kraamzorg. Ook weer eng eerst want die komt pas later dan dat wij er zijn.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:34:18 #155
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197649682
Wat een herkenbaar verhaal Goat! Dat hadden wij onze eerste dag thuis, de kraam ging weg en toen keken wij elkaar aan van: oké wat nu?

PS Je klinkt als een hele trots papa
  dinsdag 26 januari 2021 @ 14:51:54 #156
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197650989
Klinkt als een heftig nachtje! Gelukkig voelt hij zich nu beter Goat O+

In Engeland bestaat kraamzorg niet eens! :o Je staat er letterlijk meteen alleen voor zodra je thuis bent. En nu met Corona komen ze maar 1x kort langs voor een check-up (binnen 3-5 dagen na de geboorte). Je kan ze wel bellen voor advies enzo, maar hier krijg je dus geen dagelijkse hulp. Gelukkig hebben wij manliefs moeder die met ons een verzorgings bubbel gaat vormen en zal komen helpen.
pi_197657789
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:41 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vertelde het om die reden gewoon vroeg aan mensen. Aan de mensen die ik ook zou vertellen over een miskraam overigens. Vind die dertien weken regel zo’n onzin (voor mezelf). Het luchtte hier heel erg op dat mensen het wisten!

Kan me voorstellen dat dat voor iedereen anders is hoor, maar ben nog steeds blij dat we dat zo gedaan hebben.
Ik snap je. Ik wilde het eigenlijk ook zo doen (was ook dolenthousiast), maar mijn man wilde liever wachten. We hebben het er goed over kunnen hebben, hoor! Maar zijn argument 'als het onverhoopt toch nog mis gaat, kunnen we altijd zeggen: hé, we waren in verwachting, maar het is helaas misgegaan', was ook valide (vond ik).
We zouden het wel delen als we een miskraam zouden hebben, maar dan natuurlijk alleen met (schoon)ouders, broers, schoonzus en goede vrienden. Dat moet ook verteld kunnen worden, ik zou het heel moeilijk vinden om dat voor mezelf te houden en met niemand te kunnen delen. Had ik dan ook niet gedaan!
pi_197657875
Bienelientje, ik snap je helemaal! Je wordt dan toch zo nieuwsgierig naar je verse baby. :) 40+2 is natuurlijk nog niet ver over tijd. Mijn verloskundige zei dat eerste baby's gemiddeld een week later komen.

En wat een verschil dat jij straks geen dagelijkse kraamhulp hebt! Lijkt me echt heerlijk, iemand die je komt helpen met alles rondom de baby en op weg helpt in de eerste stapjes van het ouderschap. Ook het huishouden een beetje glad houden, is mooi meegenomen. :p Wel fijn dat je schoonmoeder komt helpen!
pi_197664259
Ik had afgelopen maandag controle en ging naar huis met een uiterste datum. Op mijn verzoek, want ik ben op. De hele dagen pijn hakken er in, mijn hoofd is wankel en ik ben al overprikkeld als ik wakker word. Allemaal goede reden en in eerste instantie werd ik dan ook overspoeld met rust; uitzicht op einde. Eindelijk een baby, eindelijk weer langzaam mezelf vinden.

Maar nu ben ik alleen maar verdrietig. Weer een kindje wat niet de kans krijgt zijn eigen datum te kiezen. De vorige keer heb ik me zo verzet tegen het protocol en nu mag ik doorlopen en gaat het niet meer. Ik ben bang voor weer een inleiding, terwijl dat mijn vorige keer prima verlopen is en bang voor de impact van een baby op mijn niet zo stabiele hoofd. En ik ben gewoon zo moe. ;(

Mijn hoofd weet dat het beter is, dat het de juiste keus is. Er is een plan voor als het allemaal tegen valt als de baby er is. Het komt heus allemaal goed. Ik wil zo graag deze baby ontmoeten. Maar toch ben ik verdrietig.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 27 januari 2021 @ 09:20:28 #160
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197664280
Och Nanuke ;( . Helpt het om te bedenken dat alles nog zwaarder lijkt juist door die vermoeidheid? Het klinkt op mij in ieder geval als een heel logische keuze :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 27 januari 2021 @ 10:08:41 #161
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197664905
Het is ook gewoon rot als dingen niet vanzelf gaan Nanuke. Zeker als je zo op bent. Wie weet komt baby toch nog vanzelf, ik zal ervoor duimen!

Bien, wat een spanning zo! En wat heftig lijkt me dat, geen kraamhulp. Ik ben niet per se heel happig op nieuwe mensen, maar kraamhulp lijkt me toch wel zalig.

Hier wekenwissel! 28 weken alweer, waar blijft de tijd. En toch, ik moet nog zo'n 12 weken en dat klinkt me belachelijk lang in de oren. Morgen weer een echo, ik geloof alleen meten van de doorbloeding van de navelstreng in verband met die afbuigende groei. En vrijdag een online voorlichting over diabetes. Ik eet in elk geval geen toegevoegde suiker meer en ik beperk de koolhydraten, maar koolhydraatarm is geloof ik toch weer niet de bedoeling. Enfin, ik hoor het vrijdag wel. Voor de rest zit ik in mijn rustbubbel, maar de muren komen wel op me af.
L'Enfer, c'est les autres.
  woensdag 27 januari 2021 @ 13:23:19 #162
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197667811
Ach nanuke toch. Het is heel erg herkenbaar en toch kan ik weinig zeggen waar je iets aan hebt nu. Weet dat je de juiste keuze maakt, voor jezelf en dus ook voor je kindje. Echt :*

Ik heb donderdag hetzelfde gesprek met m'n gyn. Ik spuug weer 10+ keer per dag en kan echt niet meer.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197670725
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:23 schreef Tink89 het volgende:
Ach nanuke toch. Het is heel erg herkenbaar en toch kan ik weinig zeggen waar je iets aan hebt nu. Weet dat je de juiste keuze maakt, voor jezelf en dus ook voor je kindje. Echt :*

Ik heb donderdag hetzelfde gesprek met m'n gyn. Ik spuug weer 10+ keer per dag en kan echt niet meer.
Wat naar zoveel weer. Snap dat je op bent. :*
pi_197672248
Sterkte, Tink. Het is niet niks allemaal. :* ;(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_197672396
Ik heb een nieuw recept zofran gekregen. Er lag naast de brief van de verloskundige ook nog een notitie van maatschappelijk werker.

Ik had mijn man het gesprek laten doen. Ze sputterde nog wel wat over zwaar medicijn en 'niet zomaar' en toen heeft hij gezegd 'dokter *naam gynaecoloog* heeft ons verteld dat het protocol zo is dus waarom wordt dit niet gevolgd door u?'

Toen was het recept ineens geen probleem meer. _O-
  woensdag 27 januari 2021 @ 18:55:27 #166
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197672462
Jemig wanneer stoppen ze met dit gezeur zeg. Heeft je man even dat varkentje flink gewassen :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197672572
Wat had de MW dan te melden @Cygne ? Iets in jullie voordeel?
Kwak
pi_197672581
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 18:55 schreef monsterd. het volgende:
Jemig wanneer stoppen ze met dit gezeur zeg. Heeft je man even dat varkentje flink gewassen :+
Haha ja ik was wel trots. Ze wilde mij eigenlijk nog spreken.
'U begrijpt dat mijn vrouw daar nu even niet zoveel behoefte aan heeft, lijkt mij?'

@kwakz0r ze wilde een gesprek om te overleggen of de zofran wel écht nodig was. Ze begon het gesprek ook met 'wat is uw hulpvraag eigenlijk?' Man: 'U hebt deze afspraak gemaakt, maar het gaat vast over het feit dat u liever geen zofran voorschrijft'

[ Bericht 19% gewijzigd door Cygne op 27-01-2021 19:17:27 ]
pi_197673962
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 19:02 schreef Cygne het volgende:

[..]

Haha ja ik was wel trots. Ze wilde mij eigenlijk nog spreken.
'U begrijpt dat mijn vrouw daar nu even niet zoveel behoefte aan heeft, lijkt mij?'

@:kwakz0r ze wilde een gesprek om te overleggen of de zofran wel écht nodig was. Ze begon het gesprek ook met 'wat is uw hulpvraag eigenlijk?' Man: 'U hebt deze afspraak gemaakt, maar het gaat vast over het feit dat u liever geen zofran voorschrijft'
:r alsof je een hypochonder bent ofzo... bah.

Ik moest net huilen, want ik wilde even een rondje lopen voor de avondklok, zit zoveel binnen en klaar altijd zo op van lopen met een audioboek of podcast, en ik kon netaan 5 minuutjes volhouden, letterlijk een rondje om het huizenblok.

Ik wéét wel dat dat niet gek ik, maar ik schrok ervan. 4 weken geleden liep ik echt nog wel een 25 minuten...
Kwak
  woensdag 27 januari 2021 @ 20:48:01 #170
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197674753
Cygne, wat een held van een man heb jij _O_

En Kwak, ik snap dat je ervan schrikt, maar het is maar tijdelijk lieverd. Over een paar weken is jouw kleintje en kun je uren achter de wagen of met de draagdoek op pad. Je gaat wandelen dan nog vervloeken ;-)

Txs dames voor de lieve woorden!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197679866
Oeh Tink, lastig. Hopelijk is het een fijne gynaecoloog en voel je je op je gemak om toch te bespreken wat je wil bespreken. Ik neem aan dat er een goede overdracht komt nadien?
En wat vervelend dat je weer veel spuugt. Hoe is het gisteren gegaan?

Kwak, dat is ook naar. :( Heb je eerder tijd om naar buiten te gaan? Ik merk zelf al dat ik 's ochtends veel makkelijker loop dan 's middags laat. Weet niet wat dat is, maar 's middags krijg ik eerder last van m'n rug en zijn kleine heuveltjes zwaarder.

Cygne, fijn dat er weer een recept was! Gaat het met deze combi van medicatie nu voldoende goed?
pi_197680294
Sterkte @Tink88

@Komkommerschijfje niet echt, dan heeft mijn zoontje online school. Plus ik word met pijn wakker dus niet t idee dat t nou veel zal schelen. Maar wellicht in t weekend eens uitproberen. Heuveltjes heb je hier in de Zuid Hollandse Vinexwijk sowieso niet haha

Edit: yes! Net geprobeerd en op slakkentempo toch 10-15 minuutjes gelopen! Man was zo lief om thuisschool even over te nemen.

[ Bericht 15% gewijzigd door kwakz0r op 28-01-2021 10:21:55 ]
Kwak
pi_197681813
Succes vandaag Tink!

Wat fijn dat je even hebt kunnen wandelen, kwak! Ik had volgens mij mijn 'bekkendieptepunt' rond de 30/32 weken. Toen Jette goed ingedaald was, kreeg ik juist minder last en kon ik ineens wel weer 20/30 minuten lopen. Dan moest ik daarna wel echt rust nemen, maar dat vond ik geen probleem. Kortom: het hoeft niet per se zo te blijven tot het eind van je zwangerschap.
  donderdag 28 januari 2021 @ 12:05:16 #174
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197683125
Weer goed gekeurd bij de verloskundige!

Ze hebben een poging tot strippen gedaan, is helaas mislukt! Baarmoedermond is nog vrij hoog en ze kon alleen net het begin ervan voelen (wat gelukkig al wel zacht aan het worden is), maar baby was dan weer wel heel laag! _O-

Ze hebben een goed gevoel dat mijn lichaam zich aan het voorbereiden is van wat ik laatste dagen gevoeld heb. Dus ze hopen dat het de komende dagen doorzet. Maar zo niet dan heb ik dinsdag een covid test bij het ziekenhuis en nog een strip poging geboekt staan. En anders beginnen ze vrijdag de 5e aan de inleiding.
pi_197683512
@Komkommerschijfje yes! Ben ook over op orale emesafene ipv zetpillen en. Gaat best goed!

@Bienelientjee spannend!


Hier 2 weken na vlokkentest. Nog maximaal een week.
pi_197687506
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:39 schreef Gogo83 het volgende:
Succes vandaag Tink!

Wat fijn dat je even hebt kunnen wandelen, kwak! Ik had volgens mij mijn 'bekkendieptepunt' rond de 30/32 weken. Toen Jette goed ingedaald was, kreeg ik juist minder last en kon ik ineens wel weer 20/30 minuten lopen. Dan moest ik daarna wel echt rust nemen, maar dat vond ik geen probleem. Kortom: het hoeft niet per se zo te blijven tot het eind van je zwangerschap.
Zoiets zei mijn fysio ook, dat bij t indalen er vaak weer wat druk van je bekken afgaat. Ik hoop het! Heb nl. ook Ischias en die werd vorige keer erger naar het einde toe :')

Ben nu echt bijna klaar met werkoverdracht. Deze week nog een paar online gesprekjes met leerlingen, en moet nog 6 toetsen nakijken en that’s it.

Babykamer is ook bijna in orde (ik negeer even dat het kozijn nog geschilderd moet worden :P) en net een pak gratis huggies maat 1 besteld (pampers had ik zelf al gekocht maar tegen 84 gratis luiers zeg ik geen nee - code via mijn zwangerschapsportal van de VK)

Nu alleen mount washmore nog! (En dan was ik de babykleding niet eens van te voren, aartsloeder dat ik ben)
Kwak
  vrijdag 29 januari 2021 @ 09:19:23 #177
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197699406
Die huggies heb ik ook ja. Nu heb ik echt te veel luiers in maat 1 en 2 geloof ik...

Ik had zo'n fijn gesprek met de gyn! Alles wat ik wilde is geen enkel probleem. Mobiele ctg, check! En ze zijn blijkbaar nummer 1 in walking epidurals in mijn ziekenhuis en da's zo fijn! Geen keuze tussen versuffende remifentanil of plat op bed, maar de perfecte oplossing O+ ik ben zo gerustgesteld, echt fijn!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197700674
Oh wat fijn Tink!
Kwak
  vrijdag 29 januari 2021 @ 10:57:13 #179
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197700747
Fijn tink!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197701579
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 09:19 schreef Tink89 het volgende:
Die huggies heb ik ook ja. Nu heb ik echt te veel luiers in maat 1 en 2 geloof ik...

Ik had zo'n fijn gesprek met de gyn! Alles wat ik wilde is geen enkel probleem. Mobiele ctg, check! En ze zijn blijkbaar nummer 1 in walking epidurals in mijn ziekenhuis en da's zo fijn! Geen keuze tussen versuffende remifentanil of plat op bed, maar de perfecte oplossing O+ ik ben zo gerustgesteld, echt fijn!
Mobiele ctg heeft mij een ontzettend fijne bevalling gegeven, ik ben daar echt van overtuigd. Bij mijn eerste had ik dat niet en lag ik 15 uur lang op bed weeën weg te puffen. Pure ellende, ik kon geen kant op. Bij mijn tweede een mobiele ctg gevraagd en gekregen. Ik kan het iedereen aanraden. Tijdens de weeën kan je bewegen en dat hielp om de weeën op te vangen. Je kan zelfs douchen als je dat wilt. Top uitvinding :Y
pi_197703390
Fijn, Tink! En Kwak ook lekker bijna klaar met haar werk. :)

Wij hadden vanmorgen een geweldig mooie termijnecho. 🥰 Heel gaaf om te zien hoe het nu een echt kindje is. Alles zit erop en eraan: 2 armpjes, 2 beentjes, 2 hersenhelften, alles dicht voor zover ze het kon zien, mooie smalle nekplooi. Heel bijzonder. We hebben het hartje ook gehoord. :)

Mag ik in de OP? Ben op 17 augustus uitgerekend, dus ben wel weer een paar dagen vooruitgezet. 😁
pi_197703901
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 13:50 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn, Tink! En Kwak ook lekker bijna klaar met haar werk. :)

Wij hadden vanmorgen een geweldig mooie termijnecho. 🥰 Heel gaaf om te zien hoe het nu een echt kindje is. Alles zit erop en eraan: 2 armpjes, 2 beentjes, 2 hersenhelften, alles dicht voor zover ze het kon zien, mooie smalle nekplooi. Heel bijzonder. We hebben het hartje ook gehoord. :)

Mag ik in de OP? Ben op 17 augustus uitgerekend, dus ben wel weer een paar dagen vooruitgezet. 😁
Wat fijn! O+
  vrijdag 29 januari 2021 @ 15:08:08 #183
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197704395
Fijn Komkommerschijfje! O+

Net even flinke wandeling gemaakt. Slakken gangetje, :D maar toch 45 minuten gewandeld in het zonnetje!

En offtopic over werk: ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197706324
Mag ik in de op? 30 juli, jongetje.
O+
  vrijdag 29 januari 2021 @ 17:37:59 #185
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197706725
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 17:11 schreef Cygne het volgende:
Mag ik in de op? 30 juli, jongetje.
O+
Betekent dat....? O+ *O* !
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197706775
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 17:11 schreef Cygne het volgende:
Mag ik in de op? 30 juli, jongetje.
O+
*O* *O* :'( *; O+
En meer van zulks. @Cygne wat doe je nu! Ik zit echt te huilen op de bank. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_197706776
Cygne, heb je dus de uitslag? *O*
pi_197706795
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 17:37 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Betekent dat....? O+ *O* !
Yes!

De uitslag was wel afwijkend. Kindje heeft een extra X-chromosoom, het syndroom van Klinefelter. Maandag hebben we nog een gesprek bij de klinisch geneticus maar voor ons geen reden om af te breken. Hij zal wellicht wat extra begeleiding nodig hebben maar dat kunnen wij wel. O+

Hij is ook drager van de translocatie. Maar och, waar is de fertiliteitszorg over 30 jaar. Geldt ook voor de klinefelter.
pi_197706805
Cygne, als dit goed nieuws betekent: wat mooi en fijn! Gefeliciteerd ook. :) 🥰
pi_197708298
Ohhh wat een goed nieuws Cygne!
2 jongetjes O+
  vrijdag 29 januari 2021 @ 19:52:24 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197709204
Cygne, twee broertjes O+ *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197709231
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 17:42 schreef Cygne het volgende:

[..]

Yes!

De uitslag was wel afwijkend. Kindje heeft een extra X-chromosoom, het syndroom van Klinefelter. Maandag hebben we nog een gesprek bij de klinisch geneticus maar voor ons geen reden om af te breken. Hij zal wellicht wat extra begeleiding nodig hebben maar dat kunnen wij wel. O+

Hij is ook drager van de translocatie. Maar och, waar is de fertiliteitszorg over 30 jaar. Geldt ook voor de klinefelter.
Wat een rollercoaster alsnog, maar fijn dat je nu naar de toekomst kan kijken O+
Kwak
pi_197709593
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 19:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wat een rollercoaster alsnog, maar fijn dat je nu naar de toekomst kan kijken O+
Het zal eens een keer saai zijn. _O-
  vrijdag 29 januari 2021 @ 20:08:59 #194
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197709669
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 20:05 schreef Cygne het volgende:

[..]

Het zal eens een keer saai zijn. _O-
Goed uitgangspunt. Zonder translocatiedragerschap en met 46 chromosomen is het leven wellicht makkelijker maar dit kind komt vast bij jullie goed terecht :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197709931
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 17:42 schreef Cygne het volgende:

[..]

Yes!

De uitslag was wel afwijkend. Kindje heeft een extra X-chromosoom, het syndroom van Klinefelter. Maandag hebben we nog een gesprek bij de klinisch geneticus maar voor ons geen reden om af te breken. Hij zal wellicht wat extra begeleiding nodig hebben maar dat kunnen wij wel. O+

Hij is ook drager van de translocatie. Maar och, waar is de fertiliteitszorg over 30 jaar. Geldt ook voor de klinefelter.
Er is geen betere plek voor dit manneke dan bij jullie O+

Zo blii voor jullie *O* *O*
S. 2014
J. 2016
pi_197710203
Cygne *O*
Hij komt helmaal op zijn plek bij jullie.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 20:46:57 #197
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197710738
Wat zijn jullie toch liefhebbende mensen Cygne, en alles over voor een liefdevolle toekomst van jullie kleintje. Hartverwarmend! O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197711026
Jaaaaaaa, Cygne!!! Zo blij voor je! O+ *O*
pi_197711450
Cygne O+ O+
  vrijdag 29 januari 2021 @ 21:21:21 #200
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197711862
Cygne! Wat schitterend! Een broertje, ik ben zozo blij voor jullie!
L'Enfer, c'est les autres.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 21:34:22 #201
342418 VKV
Plausibel
pi_197712297
Cygne, wauw wat fijn! O+
pi_197712418
Cygne, yesssssss een vosje bij je wolfje *G*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_197712560
Cygne O+ O+ O+ O+
pi_197713841
Ben heel blij voor je Cygne O+ *O*
pi_197715017
Wat fijn Cygne *O* Gefeliciteerd!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_197715213
Hoewel we heel blij zijn is er ook wel verdriet. Dat het nooit eens saai kan, of onbevangen. Dat ons perspectief zo raar is geworden dat we blij zijn met een syndroom. Hoewel dat laatste ook wel weer een voordeel is omdat het andere scenario: een ongebalanceerde translocatie vele malen zwaarder geweest zou zijn.

Maandag gesprek met de klinisch geneticus, dan krijgen we meer informatie over hoe we dit het beste aan kunnen pakken, hoe begeleiding na de bevalling eruit gaat zien.
pi_197715231
Cygne, ik kan me voorstellen dat het nu heel gemengd is voor jullie.
Maar toch een *O* omdat het eigenlijk wel goed nieuws is. 2 zoontjes O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197718176
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:44 schreef Cygne het volgende:
Hoewel we heel blij zijn is er ook wel verdriet. Dat het nooit eens saai kan, of onbevangen. Dat ons perspectief zo raar is geworden dat we blij zijn met een syndroom. Hoewel dat laatste ook wel weer een voordeel is omdat het andere scenario: een ongebalanceerde translocatie vele malen zwaarder geweest zou zijn.

Maandag gesprek met de klinisch geneticus, dan krijgen we meer informatie over hoe we dit het beste aan kunnen pakken, hoe begeleiding na de bevalling eruit gaat zien.
Dat snap ik! Het is ook niet niks.

Heeft dit met de translocatie te maken, of is het “gewoon” toeval? Ik las dat het nog best wel vaak voorkomt....
Kwak
pi_197718411
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 08:39 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat snap ik! Het is ook niet niks.

Heeft dit met de translocatie te maken, of is het “gewoon” toeval? Ik las dat het nog best wel vaak voorkomt....
Nee echt toeval.
En inderdaad, een groot deel van de mannen met xxy weet het niet eens.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 09:13:03 #210
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197718425
Wees maar gewoon verdrietig, dat lijkt me heel terecht naast je blijdschap. Je hoeft niet opeens dankbaar te zijn ongeacht wat er verder op je pad komt toch?

En Framblij ook al bijna 40 weken! Hoe is het bij jou?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 30 januari 2021 @ 09:14:11 #211
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197718432
Nog twee januarimoeders over! Gaan jullie er februari van maken, Bienelientje en Nanuke? Hoe begon dit weekend voor jullie?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197721022
Verloskundige belde net, schrok me dood zo op zaterdagmiddag.
Nipt is gelukkig goed *O*

Als de maagpijn nu eens wat minder zou worden zou ik er ook eens van kunnen gaan genieten.
Denk dat ik toch maar eens bij de huisarts aan de bel ga trekken.
De hele dag opgezette maag, maagpijn en boeren is echt vermoeiend.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 12:59:29 #213
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197721303
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 12:38 schreef Flav het volgende:
Verloskundige belde net, schrok me dood zo op zaterdagmiddag.
Nipt is gelukkig goed *O*

Als de maagpijn nu eens wat minder zou worden zou ik er ook eens van kunnen gaan genieten.
Denk dat ik toch maar eens bij de huisarts aan de bel ga trekken.
De hele dag opgezette maag, maagpijn en boeren is echt vermoeiend.
Irritant he? Hier werd het wel iets beter met het afnemen van de misselijkheid na globaal 13 weken. Maar het blijft bestaan. Heb je iets simpels als rennies al geprobeerd?

En hoera voor de goede nipt! Heerlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197721365
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 09:13 schreef Lemijn het volgende:
Wees maar gewoon verdrietig, dat lijkt me heel terecht naast je blijdschap. Je hoeft niet opeens dankbaar te zijn ongeacht wat er verder op je pad komt toch?

En Framblij ook al bijna 40 weken! Hoe is het bij jou?
:* We vinden het zelf niet erg maar hij zal zelf wel tegen dingen aanlopen. Dat is zo verdrietig.
Anderzijds, hij kán leven en zeer waarschijnlijk een goed leven ook. Ik voel heel sterk (haha lekker zweverig) dat we dit wel kunnen en dat het oké is. O+

En @Flav, goede nipt: wat fijn!
pi_197721432
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 12:59 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Irritant he? Hier werd het wel iets beter met het afnemen van de misselijkheid na globaal 13 weken. Maar het blijft bestaan. Heb je iets simpels als rennies al geprobeerd?

En hoera voor de goede nipt! Heerlijk.
Die helpen helaas niet.
Misselijkheid is er nu echt alleen nog met vlagen als ik een lege maag heb of te veel gegeten :')
Maar die maagpijn begint al bij het opstaan.
Voor de eerste zwangerschap had ik ranitidine 2x per dag voor deze klachten, echt een uitkomst.
Moeten stoppen ivm zwangerschap en toen waren de klachten opeens over.
Daarna geen last meer van gehad tot deze zwangerschap, nu is het weer in alle hevigheid terug.
M'n maag staat gewoon de hele dag strak en dat boeren is ook niet bepaald charmant haha.
pi_197721516
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 13:06 schreef Flav het volgende:

[..]

Die helpen helaas niet.
Misselijkheid is er nu echt alleen nog met vlagen als ik een lege maag heb of te veel gegeten :')
Maar die maagpijn begint al bij het opstaan.
Voor de eerste zwangerschap had ik ranitidine 2x per dag voor deze klachten, echt een uitkomst.
Moeten stoppen ivm zwangerschap en toen waren de klachten opeens over.
Daarna geen last meer van gehad tot deze zwangerschap, nu is het weer in alle hevigheid terug.
M'n maag staat gewoon de hele dag strak en dat boeren is ook niet bepaald charmant haha.
Ik had de eerste maanden ook omezaprol voor maagklachten. Zou ik toch eens naar vragen. Werkt niet acuut maar wel na een paar dagen.
Kwak
  zaterdag 30 januari 2021 @ 16:07:52 #217
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197724802
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 09:14 schreef Lemijn het volgende:
Nog twee januarimoeders over! Gaan jullie er februari van maken, Bienelientje en Nanuke? Hoe begon dit weekend voor jullie?
Nog steeds helemaal niets! :N Had gisteravond wel weer die doffe pijn tussen mijn schouderbladen, net als vorig weekend, die naar mijn midden rug zakte. En nu al de hele dag zit het in de rechterzijkant van mijn buik. Een constant aanwezige doffe pijn, soms beetje scherper, bijna als een verkrampte spier ofzo elke keer als ik ademhaal. Als ik lig zakt het weg, als ik rechtop zit/ rondloop doet het wat zeer. Maar verder nergens last van. Geen andere klachten, geen weeen, niets. Geen idee ook wat het is, maar ik houd mezelf in de gaten. Meneer is gelukkig wel nog lekker actief.

Beetje jammer dat het bagger weer hier in Engeland is, dus geen wandeling vandaag.

Begin het wel zat te worden. Laat het nou maar gewoon beginnen. :{w :D
pi_197725707
Misschien je galblaas? En ik zou toch je bloeddruk laten checken als t kan :@
Kwak
  zaterdag 30 januari 2021 @ 17:14:30 #219
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197726365
Flav een goede NIPT! Gefeliciteerd

En Cygne 🥰 wat een goed nieuws. Hoe is het met de misselijkheid?
  zaterdag 30 januari 2021 @ 17:19:00 #220
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197726456


[ Bericht 100% gewijzigd door Ceviche op 30-01-2021 17:19:20 ]
  zaterdag 30 januari 2021 @ 18:48:49 #221
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197728154
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 16:46 schreef kwakz0r het volgende:
Misschien je galblaas? En ik zou toch je bloeddruk laten checken als t kan :@
Ik ga me er toch ook tegenaan bemoeien.. :@

Eens. HELLP en pre-eclampsie kunnen sluimerend ontstaan, bloeddruk en urinecheck is geen slecht idee.
pi_197728195
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:14 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Flav een goede NIPT! Gefeliciteerd

En Cygne 🥰 wat een goed nieuws. Hoe is het met de misselijkheid?
Beter! Nog niet geweldig, maar het is goed te doen. Al 3 dagen spuugvrij.
pi_197729623
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 18:48 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ik ga me er toch ook tegenaan bemoeien.. :@

Eens. HELLP en pre-eclampsie kunnen sluimerend ontstaan, bloeddruk en urinecheck is geen slecht idee.
@Bienelientjee zeker omdat je lever ook in je rechterflank zit en bij zwangerschapsvergiftiging is je lever vaak ook de sjaak...

Ben gewoon een beetje bezorgd (mijn moeder had zelf pre-eclampsie na een zwangerschap met eerder alleen lage bloeddruk)
Kwak
  zaterdag 30 januari 2021 @ 20:21:37 #224
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197730241
Heb een paracetamol genomen, wat voor nu geholpen heeft.

Donderdag is mijn urine en bloeddruk nog gemeten bij de verloskundige en die waren beide perfect.

Als het er morgen nog is, zal ik zeker weer bellen. :)
pi_197730697
Wauw Cygne! O+

Aan de ene kant wat fijn nieuws maar toch ook begrijpelijk van het verdriet wat je voelt om het nieuws.
Maar super om te lezen dat jullie nog een zoontje gaan krijgen! :*
pi_197730890
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 13:03 schreef Cygne het volgende:

[..]

:* We vinden het zelf niet erg maar hij zal zelf wel tegen dingen aanlopen. Dat is zo verdrietig.
Anderzijds, hij kán leven en zeer waarschijnlijk een goed leven ook. Ik voel heel sterk (haha lekker zweverig) dat we dit wel kunnen en dat het oké is. O+

En @:Flav, goede nipt: wat fijn!
Ik moest even opzoeken wat het syndroom precies inhoud. Ik las wel dat als het als een soort mozaïk in zijn dna zit dat dat gunstiger is. Is dat bij jullie al bekend?
pi_197731393
Hier ook nog altijd niks aan de hand. Ik heb vannacht nog het (okee, meerdere :') ) bevallingsverhalen-topic gelezen. Ik heb me echt hard afgevraagd hoe het toch werkt om spontaan weeën te krijgen. Voor mij is gelukkig bijna klaar. Hoewel er angst en onzekerheid zit over de beslissing, merk ik ook steeds meer toeleven naar. Bijna kleine Henk of Hannah ontmoeten. Bijna klaar met zwanger zijn en de pijn. Bijna met ons viertjes. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_197732039
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 17:42 schreef Cygne het volgende:

[..]

Yes!

De uitslag was wel afwijkend. Kindje heeft een extra X-chromosoom, het syndroom van Klinefelter. Maandag hebben we nog een gesprek bij de klinisch geneticus maar voor ons geen reden om af te breken. Hij zal wellicht wat extra begeleiding nodig hebben maar dat kunnen wij wel. O+

Hij is ook drager van de translocatie. Maar och, waar is de fertiliteitszorg over 30 jaar. Geldt ook voor de klinefelter.
Cygne O+ *O*
Wat liggen geluk en verdriet toch dicht bij elkaar :* Heel gelukkig voor jullie dat jullie 2e zoon leeft en een goed leven bij jullie gaat hebben. En ik voel je verdriet dat je kindje toch iets heeft. Daar mag je ook gewoon verdrietig over zijn.
Hopelijk zorgt t gesprek maandag voor wat verduidelijking!
pi_197734854
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 20:44 schreef F_r het volgende:

[..]

Ik moest even opzoeken wat het syndroom precies inhoud. Ik las wel dat als het als een soort mozaïk in zijn dna zit dat dat gunstiger is. Is dat bij jullie al bekend?
Nee hij is niet mozaïek. Hij heeft wel 'maar' 1 extra x. Dat is ook gunstiger.
pi_197738720
Oh Cygne, ik snap ook heel goed dat deze uitkomst ook verdriet met zich meebrengt. Daar mag natuurlijk ook gewoon ruimte voor zijn. Dikke knuffel en hopelijk hebben jullie morgen een fijn gesprek met de geneticus. 😘
pi_197738741
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 18:50 schreef Cygne het volgende:

[..]

Beter! Nog niet geweldig, maar het is goed te doen. Al 3 dagen spuugvrij.
En hier word ik al heel blij van: al drie dagen niet meer gespuugd! 🥳 Dat doe ik je niet na, haha. Moet nog steeds bijna iedere avond vlak voor het slapen of 's nachts spugen. In de ochtend en verder overdag gaat het gelukkig nu wel goed als ik opgestart ben.
  zondag 31 januari 2021 @ 09:27:44 #232
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197739096
Blijft spannend zo, Bien en Nanuke. Hopelijk voor jullie beide snel een baby in de armen!

Ik heb de hele kermis voor diabetes thuisgekregen. Ik ben direct gestopt met suiker maar eet verder wel normaal, meet meteen 2 keurige waarden. Dus nu ben ik dan ook wel weer zo iemand die betwijfelt of ik wel diabetes heb :p
Verder hou ik me kalm. Ik leef uit naar woensdag, hopelijk is ze gewoon normaal gegroeid.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_197740228
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 17:42 schreef Cygne het volgende:

[..]

Yes!

De uitslag was wel afwijkend. Kindje heeft een extra X-chromosoom, het syndroom van Klinefelter. Maandag hebben we nog een gesprek bij de klinisch geneticus maar voor ons geen reden om af te breken. Hij zal wellicht wat extra begeleiding nodig hebben maar dat kunnen wij wel. O+

Hij is ook drager van de translocatie. Maar och, waar is de fertiliteitszorg over 30 jaar. Geldt ook voor de klinefelter.
Oohh Cygne, wat is dit een fijn nieuws! Nog steeds wel een beetje naar vanwege het extra chromosoom, maar wow, Wolfje wordt grote broer *O*
  zondag 31 januari 2021 @ 11:29:20 #234
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197740703
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 09:27 schreef Maria2.0 het volgende:
Blijft spannend zo, Bien en Nanuke. Hopelijk voor jullie beide snel een baby in de armen!

Ik heb de hele kermis voor diabetes thuisgekregen. Ik ben direct gestopt met suiker maar eet verder wel normaal, meet meteen 2 keurige waarden. Dus nu ben ik dan ook wel weer zo iemand die betwijfelt of ik wel diabetes heb :p
Verder hou ik me kalm. Ik leef uit naar woensdag, hopelijk is ze gewoon normaal gegroeid.
Suiker is snelle glucose, daar reageert je bloedsuiker op met een grotere piek omdat je lichaam door de hormonen minder goed reageert op insuline (en je insuline is nodig om de glucosepiek af te breken/glucose naar de goede plekken te sturen).

Als je suikers hoog pieken krijgt de baby ook een hogere suiker en slaat dat op als extra vet vooral op de buik. Dat kan naast macrosomie (te grote baby en bevallibgscomplicaties) ook leiden tot andere complicaties.

Ik ben zelf ook heel kritisch op de strenge waardes die ze hanteren en hoe strikt ik inde gaten gehouden word, maar de waardes die je had wijzen er echt wel op dat je idd minder insulinegevoelig bent door de zwangerschapshormonen... hoe kut het ook is, dat heet nu eenmaal zwangerschapsdiabetes (ze zouden het ook zwangerschapsgerelateerdeinsulineongevoeligheid kunnen noemen, 3x woordwaarde :7) en je wilt voorkomen dat je baby hoge glucosepieken te verduren krijgt, dus als minder snelle suikers eten je al voldoende helpt dan is dat alleen maar fijn!

Ik moet volgende week weer een curve. Hoop dat ie nog steeds goed is maar t is zoals t is 🤷🏼♀
Kwak
pi_197740734
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 21:00 schreef Nanuke het volgende:
Hier ook nog altijd niks aan de hand. Ik heb vannacht nog het (okee, meerdere :') ) bevallingsverhalen-topic gelezen. Ik heb me echt hard afgevraagd hoe het toch werkt om spontaan weeën te krijgen. Voor mij is gelukkig bijna klaar. Hoewel er angst en onzekerheid zit over de beslissing, merk ik ook steeds meer toeleven naar. Bijna kleine Henk of Hannah ontmoeten. Bijna klaar met zwanger zijn en de pijn. Bijna met ons viertjes. O+
Heel herkenbaar, ik had ook geen flauw idee hoe spontane weeën zouden werken. Nu is mijn bevalling daar dus wel mee begonnen. Ik herkende het toch wel. 's Middags tijdens mijn middagdutje voelde ik ze al, maar twijfelde ik nog. In tegenstelling tot eerder voorwerk voelde ik deze pijn door mijn hele buik en niet alleen onderin. Ik herinnerde me de tip om te gaan douchen, echte weeën zouden dan door moeten zetten en voorweën niet. Dit zwakte af, maar het gevoel 's nachts was wel hetzelfde, alleen toen werd het steeds intenser en daardoor twijfelde ik 's nachts niet. Kortom, je herkent het denk ik wel.
pi_197740913
@Framblij89 is nog niet bevallen, die gaat gewoon voor februari!
  zondag 31 januari 2021 @ 12:06:42 #237
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197741286
Hier word het ook vrijwel zeker een februari baby denk ik. :D Heb verrassend genoeg heel goed geslapen en alle pijn is helemaal weg en voel me weer helemaal prima :') Trol lichaam.

Zometeen weer een goede wandeling maken voordat het gaan regenen vanmiddag! ^O^
  zondag 31 januari 2021 @ 14:35:39 #238
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197743936
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 11:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Suiker is snelle glucose, daar reageert je bloedsuiker op met een grotere piek omdat je lichaam door de hormonen minder goed reageert op insuline (en je insuline is nodig om de glucosepiek af te breken/glucose naar de goede plekken te sturen).

Als je suikers hoog pieken krijgt de baby ook een hogere suiker en slaat dat op als extra vet vooral op de buik. Dat kan naast macrosomie (te grote baby en bevallibgscomplicaties) ook leiden tot andere complicaties.

Ik ben zelf ook heel kritisch op de strenge waardes die ze hanteren en hoe strikt ik inde gaten gehouden word, maar de waardes die je had wijzen er echt wel op dat je idd minder insulinegevoelig bent door de zwangerschapshormonen... hoe kut het ook is, dat heet nu eenmaal zwangerschapsdiabetes (ze zouden het ook zwangerschapsgerelateerdeinsulineongevoeligheid kunnen noemen, 3x woordwaarde :7) en je wilt voorkomen dat je baby hoge glucosepieken te verduren krijgt, dus als minder snelle suikers eten je al voldoende helpt dan is dat alleen maar fijn!

Ik moet volgende week weer een curve. Hoop dat ie nog steeds goed is maar t is zoals t is 🤷🏼♀
Yes ik weet dat die waarden niet goed waren. Maar in ieder geval werkt het geen toegevoegde suiker eten alvast heel goed. Vanavond de proef op de som nemen met rijst. En hopelijk kan ik snel naar 2 keer per week prikken, ik heb zo'n hekel aan die prikpen :p
L'Enfer, c'est les autres.
pi_197745630
@Lemijn lief dat je het vraagt O+! Vooralsnog helemaal niks aan de hand, dit weekend wel heel veel ‘gerommel’ met vandaag wel heeeeele erge rugpijn. Morgen word ik gestript dus ben benieuwd of dat het eea op gang brengt. Aan de ene kant vind ik het wel prima zo en aan de andere kant kan ik niet wachten om straks met z’n vieren te zijn O+

@NicolasJoy UD it is? :9
  zondag 31 januari 2021 @ 15:46:24 #240
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197746042
Interessant dat je zo vroeg gestript wordt Framblij! Is dat op jouw verzoek of standaard? Ik dacht dat ze dat meestal pas vanaf 41 weken aanboden. Maar fijn dat het nog zo goed gaat!

Mijn baby wordt echt per dag sterker :D , zo grappig om te voelen. Het zijn bepaald geen plopjes meer.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 31 januari 2021 @ 15:50:10 #241
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197746186
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:35 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Yes ik weet dat die waarden niet goed waren. Maar in ieder geval werkt het geen toegevoegde suiker eten alvast heel goed. Vanavond de proef op de som nemen met rijst. En hopelijk kan ik snel naar 2 keer per week prikken, ik heb zo'n hekel aan die prikpen :p
Dat zou fijn zijn ja! Ik krijg nu voor de testcurves steeds kant en klare prikpennetjes, dat zijn echt krengen...

Bij mij was t qua eten echt uittesten, ik ging slechter op volkoren dan witbrood bijvoorbeeld en beter op aardappelen dan pasta of rijst.
Kwak
pi_197757729
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 15:46 schreef Lemijn het volgende:
Interessant dat je zo vroeg gestript wordt Framblij! Is dat op jouw verzoek of standaard? Ik dacht dat ze dat meestal pas vanaf 41 weken aanboden. Maar fijn dat het nog zo goed gaat!

Mijn baby wordt echt per dag sterker :D , zo grappig om te voelen. Het zijn bepaald geen plopjes meer.
Wat heerlijk!
Ik voel nu af en toe kriebeltjes. O+
pi_197758154
Heerlijk die kriebels, plopjes en schopjes in je buik! Hier zijn de schopjes wel echt schoppen en heb ik op
één plek denk ik een serieuze blauwe plek aan de binnenkant. Geen pretje iig als ie daar schopt en hij schopt er váák :') Maarja, hoort er ook een beetje bij natuurlijk :P

Vandaag 34 weken, dat betekent... NOG TWEE WEKEN WERKEN. Zoveel zin in verlof. Vanmiddag weer controle in het ziekenhuis, maar ik verwacht geen rare dingen. Mn bloeddruk houdt zich aardig koest met een lage dosering meds dit keer :o

En nu als een gek aan mn overdracht werken :+
pi_197759114
Jaaa die kriebeltjes voel ik ook al O+
  maandag 1 februari 2021 @ 12:22:38 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197760385
Die kriebels zijn hier inmiddels fikse schoppen tegen mijn ribben, baarmoedermond, schaambot of blaas...auw _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 1 februari 2021 @ 12:42:12 #246
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197760700
Over schoppen gesproken. Ik heb “last” van indalingsweeeen. Wat voor positie vinden jullie dan comfortabel? Ik kan niet lekker zitten, liggen of staan op het moment :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 1 februari 2021 @ 12:43:39 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197760716
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 12:42 schreef monsterd. het volgende:
Over schoppen gesproken. Ik heb “last” van indalingsweeeen. Wat voor positie vinden jullie dan comfortabel? Ik kan niet lekker zitten, liggen of staan op het moment :')
Bizar genoeg: op mijn hurken. Hangend op de salontafel of tegen de bank ofzo.

Edit: en dan dus heel wijdbeens, zoiets als de mevrouw tegen de bank hier: https://www.onlineverlosk(...)gshoudingen-zijn-er/
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 1 februari 2021 @ 12:49:26 #248
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197760795
Ik ga het even testen :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197760858
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 12:42 schreef monsterd. het volgende:
Over schoppen gesproken. Ik heb “last” van indalingsweeeen. Wat voor positie vinden jullie dan comfortabel? Ik kan niet lekker zitten, liggen of staan op het moment :')
Ik vind niks voor lange tijd lekker liggen of zitten, maar het liefst zit ik nu half onderuit gezakt op de bank met m'n benen wijd (lekker charmant). Of op de bank in kleermakerszit. En dan ook niet helemaal rechtop.
pi_197761388
Gesprek met de geneticus gehad. Was een fijn gesprek. Ik krijg wel een guo (op eigen verzoek). Zij had eigenlijk zelf nog geen Klinefelters met gekke lichamelijke dingen.

Verder krijgen we een gesprek met de kinder-endocrinoloog waar hij na geboorte ook onder behandeling zal komen. Misschien is er fysio en logopedie nodig. Maar ze zag het eigenlijk wel goedkomen. O+
pi_197761436
Fijn Cygne O+
  maandag 1 februari 2021 @ 13:48:18 #252
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197761711
Fijn en geruststellend om te horen Cygne. Zijn er nog zaken waarover je je verwonderd hebt wetende wat er nu op jullie afkomt?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 1 februari 2021 @ 14:10:38 #253
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197762022
Wat een fijn en positief gesprek Cygne. Jullie kunnen dit sowieso samen!

Hier het midden tussen plopjes en schoppen. Placenta voor, maar ik voel haar toch wel regelmatig vrij flink. Vooral tegen organen doet ze soms gekke dingen, lekker tegen mijn blaas schoppen of koppeltje duikelen tegen een ander orgaan ofzo. Dat voelt nog het naarste haha. Maar als ik mijn buik zie bewegen geniet ik intens!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_197773316
Dat is wel een heel fijn gesprek zo cygne O+ Mag ook wel een keer.

Gisteren dus poging tot strippen maar zat/zit nog potdicht, morgen heb ik weer een afspraak en dan gaan we ook een eventuele inleiding bespreken. ziet er nog steeds niet naar uit dat hij er een dezer dagen uit komt maar je weet maar nooit he :9
Iig uitgerekende datum bereikt *O*
pi_197773349
Nou mijn eerste te hoge waarde geprikt... nuchter 5,4, dus het hele circus zal wel volgende week beginnen. Ben benieuwd of t nog veel oploopt vandaag.

Heb er ook wel vrede mee. Vorige keer was t veel eerder in de zwangerschap al dat ik te hoog kwam. Hoop alleen dat ik niet aan de insuline hoef.
Kwak
  dinsdag 2 februari 2021 @ 10:13:24 #256
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197774597
Framblij je staat er nog lekker relaxed in. Succes met je gesprek morgen, met een mogelijke inleiding weet je iig waar je aan toe bent.

Ah nee Kwakzor, en je bent nog zo voorzichtig. Balen! Het worden voor jou nu ook de laatste loodjes, misschien valt het dan mee? En zoals je zelf zegt, deze zwangerschap komt het wat later op. Houd goede hoop voor je dat je niet hoeft te spuiten als je dat vervelend vindt..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 10:34:59 #257
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197774860
Ah wat balen Kwak. Hopelijk valt het toch mee en is het met dieet onder controle.

Ik prik nu sinds zaterdagavond en heb nog geen 1 te hoge waarde geprikt, dus het lijkt erop dat 90% toegevoegde suikers vermijden gewoon werkt. Dat hoop ik ook voor jou!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_197775240
Cygne, ik vind het zo fijn dat de hulpverleners allemaal zo positief zijn en het vertrouwen in jullie uitspreken!

Kwakzor, jeetje, wat stom dat je nu nuchter een hoge waarde prikt. Zou het een toevalstreffer kunnen zijn?

Wauw Fram, de mijlpaal der mijlpalen!
  dinsdag 2 februari 2021 @ 11:11:54 #259
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197775400
Helaas weer een gefaalde strippoging. Baarmoedermond zit nog steeds hoog! Dus enige kans is nu als het spontaan heel snel gaat de komende twee dagen. En anders word ik vrijdag ingeleid. Boooooooo!
  dinsdag 2 februari 2021 @ 11:55:06 #260
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197776114
Die inleiding hoeft niet hé... Je mag er ook - als dat medisch verantwoord is - voor kiezen om nog even af te wachten #advocaatvandeduivel


Ik heb continu harde buiken vandaag. Lekker handig. Prul doet me af en toe na door puffend en met een hand op haar buik door de kamer te wiegen. Best confronterend dit _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 2 februari 2021 @ 11:56:26 #261
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197776142
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:11 schreef Bienelientjee het volgende:
Helaas weer een gefaalde strippoging. Baarmoedermond zit nog steeds hoog! Dus enige kans is nu als het spontaan heel snel gaat de komende twee dagen. En anders word ik vrijdag ingeleid. Boooooooo!
Ahhh Bien! Wat een rotnieuws. Met welke termijn gaan ze je inleiden? Hopelijk kiest de baby voor die tijd wel een mooie verjaardag.

Gister heb ik bloed geprikt voor de NIPT. De weg naar het ziekenhuis was een ramp incl een mevrouw op de parkeerplaats die vond dat ze recht had op mijn plekje (naar mijn weten is de weg-etiquette ''wie het eerst komt wie het eerst maalt'', toch?) . Het bloed prikken is goed gegaan, ik ben niet flauw gevallen. Wel even blijven zitten en mijn mondkapje mocht af.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:55 schreef Tink89 het volgende:
Die inleiding hoeft niet hé... Je mag er ook - als dat medisch verantwoord is - voor kiezen om nog even af te wachten #advocaatvandeduivel

Ik heb continu harde buiken vandaag. Lekker handig. Prul doet me af en toe na door puffend en met een hand op haar buik door de kamer te wiegen. Best confronterend dit _O-
Wat schattig!!
  dinsdag 2 februari 2021 @ 12:01:12 #262
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197776232
Aanstaande vrijdag, dan ben ik 12 dagen overtijd (41+5)

Heb wel zojuist wat vers bloed bij afvegen opgemerkt. Wat ik bij de vorige strippoging niet had. Dus ff in de gaten houden. Misschien heeft het toch wat getriggerd! :') (Wishfull thinking)
pi_197776510
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:02 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Cygne, ik vind het zo fijn dat de hulpverleners allemaal zo positief zijn en het vertrouwen in jullie uitspreken!

Kwakzor, jeetje, wat stom dat je nu nuchter een hoge waarde prikt. Zou het een toevalstreffer kunnen zijn?

Wauw Fram, de mijlpaal der mijlpalen!
Zou kunnen, maar nuchter ben ik sinds week 16 van 4,8 naar 4,9 naar 5,2 naar 5,4 in week 32 gegaan...

Na t ontbijt was het weer 4,4! Dus aan het eten ligt het niet. Nuchtere waarde kan je niet zoveel aan doen helaas.

Ik ben wel benieuwd, vanmorgen is voor ander uitgebreid bloedonderzoek ook mijn glucose gemeten, gewoon in bloed uit mijn arm. Dat was letterlijk 5 minuten voor ik in mijn vinger prikte dus ben benieuwd of die waarde hetzelfde is.

@Maria2.0 “gewoon” 90% van de toegevoegde suikers schrappen triggert bij mij heel rap allerlei eetgestoorde gedachten uit het verleden. Was daar eindelijk vanaf, door intuitief eten na mijn maagverkleining. Deze prikdagen zijn sowieso nogal triggering voor restrictieve gedachten en de bijbehorende eetbuien achteraf (die nu ivm maagje toch niet gebeuren maar de gedachten zijn hetzelfde)
Kwak
  dinsdag 2 februari 2021 @ 13:34:14 #264
342418 VKV
Plausibel
pi_197777605
Yes, nog maar een kleine 2 maanden werken en dan mag ik al met verlof! Vet bizar wel, ik was bij de vorige zwangerschap in september uitgerekend en nu heb ik dus ook in m'n hoofd dat ik zwanger de zomer door moet maar dat is helemaal niet zo! Het gaat soms zo hard. Dit keer ook 6 weken van tevoren verlof i.p.v. 4 weken. Lijkt me heerlijk om eens even echt rust te nemen, vorige keer had ik zo'n spijt dat ik maar 4 weken van tevoren verlof had.

Zit al lekker te marktplaatshunten voor babyspullen, nu de winkels dicht zijn heb ik dat helemaal herontdekt haha. En al wat gouden vondsten gedaan O+
pi_197777920
Lekker hoor @VKV
Kwak
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:08:43 #266
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197778145
Laat zien die marktplaatsvondsten! Klinkt heel goed. Ik ga binnenkort een tweedehands commode ophalen, de vorige was geleend. En een triptrap babyset kreeg ik aangeboden van een vriendin dus dan ben ik geloof ik al compleet... Ik wil vooral veel niet (wipstoel, babynestje, mozesmandje) vanwege ruimtegebrek.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:54:18 #267
342418 VKV
Plausibel
pi_197786440
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:08 schreef Lemijn het volgende:
Laat zien die marktplaatsvondsten! Klinkt heel goed. Ik ga binnenkort een tweedehands commode ophalen, de vorige was geleend. En een triptrap babyset kreeg ik aangeboden van een vriendin dus dan ben ik geloof ik al compleet... Ik wil vooral veel niet (wipstoel, babynestje, mozesmandje) vanwege ruimtegebrek.
Onze eerste is een jongetje dus had nog geen roze of meisjesspullen in huis.
Ik heb al de kleertjes van maat 50 t/m 68 uitgezocht en alle jongenskleertjes te koop gezet. Voor het bedrag dat ik daarmee ophaalde kocht ik twee grote boodschappentassen vol met meisjeskleren in dezelfde maten. Ik kon op de foto's niet goed zien wat er in die tassen zat dus een verrassing om thuis uit te pakken. Bleek echt alles, letterlijk alles, volledig mijn smaak te zijn. M'n bek hing zegmaar 20 minuten lang open van verbazing _O-

Vandaag ging ik op zoek naar een roze voetenzak voor in de maxi cosi en die dingen zijn zo'n 20 euro tweedehands. Eigenlijk was ik al bijna bereid dat bedrag ook gewoon neer te leggen ervoor...tot ik ineens (op 5 minuten fietsen) een mooie vondst had: voor 20 euro een maxi cosi, roze voetenzak en roze hoes voor de maxi cosi. En het mooie is dat die maxi cosi precies dezelfde bleek te zijn als we al hebben en die past dus op de easybase (waarvan we er toevallig al twee hadden, dus nu kan in elke auto een maxi cosi) en de adapters van de kinderwagen.

Ik voel me echt zo'n moeder dat ik dus helemaal gelukkig word van dit soort treffers hahaha :')

Nu hopen dat het echt een meisje is.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:17:51 #268
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197787071
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:54 schreef VKV het volgende:
Nu hopen dat het echt een meisje is.
:P dat hoop ik dan ook voor je!

Wij weten niet wat het geslacht is, vorige keer ook niet, dus ik kan sowieso door met wat er in de bak zit. Babykleren, geen jongens- of meisjeskleren. Scheelt denkwerk :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197787779
Nou de eindscore van vandaag:
Nuchter 5,4 (jammor)
Na ontbijt 4,4
Na lunch 4,8
Na diner 4,7

Ik mag hopen dat ze er genoegen mee nemen...

Ik had alles van Melba al weggedaan bijna... we wisten zo zeker dat er geen baby meer zou komen :+
Kwak
pi_197788425
Netjes Kwak!

Alles kleren van Wolf liggen bij mijn ouders op zolder over een tijdje maar eens uitzoeken. Wolf was een nog net winterbaby. Deze komt hoogzomer.

Ik kreeg vanochtend nog een berichtje van de geneticus; dat we in de tweede week van maart terecht kunnen bij de kinderendocrinoloog voor een informatief gesprek. 4 maart de GUO.

Gisteren ook een telefoontje van de fertiliteitsarts. En die zei meteen 'wat gaat dat jongetje het fijn krijgen bij jullie!' Ook wel een beetje emotioneel om het traject na drie jaar behandelingen en miskramen en nu zwanger af te sluiten. Ook deze zwangerschap heeft ze me elke 3 weken gebeld om te vragen hoe het ging met de misselijkheid en de spanning. En om deze terugplaatsing überhaupt mogelijk te maken heeft ze best wat bergen moeten verzetten. (ons verzoek is door 4 werkgroepen gegaan).

Nu zit er gewoon weer een klein jongetje te trappelen in m'n buik. O+
pi_197788615
O+ Cygne O+
Kwak
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 01:06:42 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197791482
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:59 schreef Cygne het volgende:
Netjes Kwak!

Alles kleren van Wolf liggen bij mijn ouders op zolder over een tijdje maar eens uitzoeken. Wolf was een nog net winterbaby. Deze komt hoogzomer.

Ik kreeg vanochtend nog een berichtje van de geneticus; dat we in de tweede week van maart terecht kunnen bij de kinderendocrinoloog voor een informatief gesprek. 4 maart de GUO.

Gisteren ook een telefoontje van de fertiliteitsarts. En die zei meteen 'wat gaat dat jongetje het fijn krijgen bij jullie!' Ook wel een beetje emotioneel om het traject na drie jaar behandelingen en miskramen en nu zwanger af te sluiten. Ook deze zwangerschap heeft ze me elke 3 weken gebeld om te vragen hoe het ging met de misselijkheid en de spanning. En om deze terugplaatsing überhaupt mogelijk te maken heeft ze best wat bergen moeten verzetten. (ons verzoek is door 4 werkgroepen gegaan).

Nu zit er gewoon weer een klein jongetje te trappelen in m'n buik. O+
Hoor jij inmiddels niet eens in de OP? O-)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_197791538
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 01:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hoor jij inmiddels niet eens in de OP? O-)
Jawel, maar nog geen mod langsgekomen. :P
pi_197791947
Meld, met baby. O+
Gisteren geboren om 12.18, maar vanwege slecht uitgevoerd protocol moesten we nog de nacht blijven. Geeft niet, ze is prachtig. Straks komt man me ophalen met de grote broer.
Stats: 48 cm, 3080 gr.
Praatje bij het plaatje;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_197791964
Oooooh Nanuke, wat een plaatje O+ Gefeliciteerd!
pi_197791988
Ze is zo moooi O+ :*
pi_197792140
Gefeliciteerd, Nanuke!
  woensdag 3 februari 2021 @ 08:18:58 #278
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197792328
Gefeliciteerd nanu, wat is ze mooi! O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197792494
Gefeliciteerd @Nanuke wat een dropje! En mooie naam!
Kwak
pi_197792583
Gefeliciteerd @Nanuke! O+
  woensdag 3 februari 2021 @ 09:02:10 #281
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197792702
Gefeliciteerd Nanuke, wat een plaatje is ze!


Ik ben nerveus. Vandaag weer een groeiecho en een afspraak. Ik hoop zo dat ze gewoon lekker op haar eigen lijntje is gegroeid. Zal blij zijn als het 14.45 is.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_197792789
Wauw Nanuke wat is ze mooi O+ Gefeliciteerd!

Succes straks Maria, hoop dat ze inderdaad haar eigen curve volgt :*
  woensdag 3 februari 2021 @ 09:13:31 #283
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197792831
Nanuke gefeliciteerd wat een popje! En die naam ❤❤❤. Hoe is de bevalling verlopen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:54 schreef VKV het volgende:

[..]

Onze eerste is een jongetje dus had nog geen roze of meisjesspullen in huis.
Ik heb al de kleertjes van maat 50 t/m 68 uitgezocht en alle jongenskleertjes te koop gezet. Voor het bedrag dat ik daarmee ophaalde kocht ik twee grote boodschappentassen vol met meisjeskleren in dezelfde maten. Ik kon op de foto's niet goed zien wat er in die tassen zat dus een verrassing om thuis uit te pakken. Bleek echt alles, letterlijk alles, volledig mijn smaak te zijn. M'n bek hing zegmaar 20 minuten lang open van verbazing _O-

Vandaag ging ik op zoek naar een roze voetenzak voor in de maxi cosi en die dingen zijn zo'n 20 euro tweedehands. Eigenlijk was ik al bijna bereid dat bedrag ook gewoon neer te leggen ervoor...tot ik ineens (op 5 minuten fietsen) een mooie vondst had: voor 20 euro een maxi cosi, roze voetenzak en roze hoes voor de maxi cosi. En het mooie is dat die maxi cosi precies dezelfde bleek te zijn als we al hebben en die past dus op de easybase (waarvan we er toevallig al twee hadden, dus nu kan in elke auto een maxi cosi) en de adapters van de kinderwagen.

Ik voel me echt zo'n moeder dat ik dus helemaal gelukkig word van dit soort treffers hahaha :')

Nu hopen dat het echt een meisje is.
Fantastisch! Lang leve Marktplaats. Voor V kocht ik een poepie bruine maxicosi via de prenatal, er was een actie want de huidige base’s gingen er toen uit kan ik mij herinneren. Ik heb er altijd een hoes overeen dus tot nu toe geen klachten gehoord. Trouwens ook op de opvolg stoel een hoes. We hebben al een keer schaamteloos patat gegeten in de auto en dan kan het echt geen kwaad als er een keer een patatje valt haha. Trouwens niet 1x..

Mocht deze baby een meisje zijn, ik kan geen afscheid nemen van V’s baby kleertjes. Ik heb een nicht met rammelende eierstokken, hopen dat ze ooit een zoon krijgt. Ik ben de eerste van de 6 kleinkinderen die een gezin heeft dus kan er in de familie genoeg mensen blij mee maken, met onze oude baby spullen. We hebben al laten doorschemeren dat er zeker geen derde komt hierna en dat we álles weggeven. Mezelf kennende bewaar ik wel een keepsakes doos.

En Cygne het doet mij goed om jouw bericht te lezen. Wat heb je een lange weg bewandeld met een groot verlies en een boel tranen om dit kindje te mogen krijgen. Als iemand het verdiend om zijn mamma te zijn, ben jij het wel ❤

Vannacht is onze babyfoon er nu echt mee uit geschee-en. Ik heb een nieuwe gekocht met 2 camera’s, 1 voor bij V op de kamer en voor als de baby bij ons ligt en wij nog beneden zijn. Ik wordt gewoon niet wakker als de babyfoon uit staat 🤭 gelukkig was mijn man er vanmorgen nog toen V wakker werd
  woensdag 3 februari 2021 @ 09:43:56 #284
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197793215
Gefeliciteerd Nanuke!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:02:24 #285
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197793435
Oh Nanuke, wat goed! Ik hoopte het al, dat het gisteren zou worden :). Wat een plaatje en wat TOF en dochter en mooie naam! Gefeliciteerd O+ .

Hopelijk gaan jullie een fijne kraamweek tegemoet :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:19:35 #286
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197793639
Gefeliciteerd Nanuke O+ O+
pi_197793779
Gefeliciteerd Nanuke, wat een prachtige baby! Fijn dat jullie ondertussen lekker thuis zijn.

Bienelientje ik hoop dat er bij jou ondertussen ook wat schot in is gekomen!

Veel succes vanmiddag Maria!

Ik heb ondertussen de 24 weken mijlpaal aangetikt, voelt toch weer als een extra geruststelling. Binnenkort maar eens beginnen met het bedenken en bestellen van de babykamer.
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:16:03 #288
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197794495
Helemaal niets hier Mango ;( :D Nog steeds wel wat lichte bruine afscheiding, maar dat kan ook nog irritatie zijn van de strippoging gister. Verder niets, noppes, nada!
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 11:33:26 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197794722
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 01:22 schreef Cygne het volgende:

[..]

Jawel, maar nog geen mod langsgekomen. :P
Laat ik nou net een mod zijn ;) Was het nou 31 juli?

Nanuke gefeliciteerd, wat een popje! O+ Ik snapte even niks van die dikgedrukte letters maar het kwartje is gevallen :') :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_197794805
Gefeliciteerd Nanuke! Mooie naam heeft ze gekregen. Veel geluk als gezin van vier!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_197795518
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Laat ik nou net een mod zijn ;) Was het nou 31 juli?

Nanuke gefeliciteerd, wat een popje! O+ Ik snapte even niks van die dikgedrukte letters maar het kwartje is gevallen :') :@
30! :*
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 12:52:58 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197796080
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:18 schreef Cygne het volgende:

[..]

30! :*
Je staat erin :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_197796125
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:52 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je staat erin :s)
Wil je mij er ook inzetten? :) 17 augustus!
pi_197796162
Gefeliciteerd Nanuke! Mooie naam. Hopelijk is de bevalling verder goed gegaan. Veel geluk met z'n viertjes! :)
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 13:00:29 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197796178
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:56 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Wil je mij er ook inzetten? :) 17 augustus!
Done!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_197796541
Wat een plaatje @Nanuke! Gefeliciteerd met je prachtige dochter.
pi_197796652
Gefeliciteerd @Nanuke O+
Wat een poppetje!
pi_197796850
Nanuke gefeliciteerd! O+ O+
pi_197796851
Gefeliciteerd @Nanuke *O* Wat een heerlijk hoopje mens ligt daar in dat bakkie O+ Veel geluk met z'n viertjes!
  woensdag 3 februari 2021 @ 13:42:03 #300
403520 Sway-
La vie est belle
pi_197796870
Gefeliciteerd Nanuke! :*
pi_197797455
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:52 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je staat erin :s)
O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')