abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197625856
Gefeliciteerd! Heftige bevallig, gelukkig gaat alles goed. Hoe vond jij het, vanaf de “zijlijn”?
pi_197625923
Gefeliciteerd @Holy_Goat! Klinkt als een heel heftige bevalling. Hopelijk kijken jullie er allemaal goed op terug. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_197626040
Gefeliciteerd Holy! Klinkt als een pittige bevalling. Ik hoop dat je vrouw snel herstelt :*
pi_197626263
Gefeliciteerd Holy Goat! Goed dat ze ingegerepeb hebben dan!

@Bienelientjee ik moet bij een bandgevoel ook erg denken aan zwangerschapsvergiftiging. Laat je je goed in de gaten houden? :@ heb van dichtbij gezien hoe snel dat helemaal uit de hand kan lopen en better safe than sorry...
Kwak
  maandag 25 januari 2021 @ 08:48:55 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197626492
Gefeliciteerd!

En Bien, hoe is het bij jou?

Ik spuug me suf vandaag. Gelukkig nog maar een uurtje alleen met prul en daarna komt de oppas. Dan kruip ik mooi terug m'n bed in.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 25 januari 2021 @ 09:10:50 #131
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197626696
Gefeliciteerd Holy Goat! O+

Hier is echt helemaal niets gebeurd! -O- Heb zelfs vrij goed geslapen in vergelijking met de laatste weken! Zeurderig gevoel is helemaal weg. Dus wat er ook gaande was, het is gestopt! Boooooo! Voorlopig voel ik mij zelfs erg goed, maar zo werd ik ook gister wakker. :') :D En heb meneer ook al gevoeld, dus hij is ok. (Gister was hij heel erg actief de hele dag)

Ik denk op dit moment nog niet aan zwangerschapsvergiftiging ofzo. Ziekenhuis ook niet. Heb geen hoofdpijn (nooit last van gehad), geen slecht zicht of duizelingen, geen zwellingen. Heb deze hele zwangerschap nauwelijks tot geen vocht ophoping gehad, op een enkele keer na net boven 1 enkel (klein plekje) in de laatste maand, maar verloskundige zag daar geen enkele zorg in. En mijn bloeddruk is altijd perfect geweest.

Vandaag maar weer eens een wandeling maken!
  maandag 25 januari 2021 @ 10:56:19 #132
342418 VKV
Plausibel
pi_197628188
Gefeliciteerd Holy_Goat, klinkt als een pittige bevalling! Wel mooi om op de uitgerekende datum te bevallen :)

En balen Bienelientjee! Geduld wordt aardig op de proef gesteld zo.
pi_197630418
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 07:16 schreef Holy_Goat het volgende:
Baby Tommy is geboren gisteren een uur na mijn vorige post met een keizersnede. Hoofd zat niet helemaal geschikt in het bekken waardoor op 1 kant veel te veel druk kwam, plus navelstreng rondom z'n nek. Dat verklaart dus de enorme drops ik hartslag bij elke wee.

Mama en baby maken het goed. Ik post geen foto van Tommy helaas, maar t is een mooie kleine kabouter :)
Congrats! *)
pi_197631181
Van harte holy!

Vanochtend echo en intake gehad bij de verloskundige. Kindje loopt nog steeds heel mooi op schema. Verloskundige gaat ook bericht sturen naar het ziekenhuis met dringend verzoek het beleid van de gynaecoloog op te volgen.

Ook even contact gehad met de huisarts. De emesafene krijg ik voortaan via hem. Zofran nog wel via het ziekenhuis maar haar advies was ook om mee te geven om aan het ziekenhuis om de keuze voor het stoppen met zofran aan mij over te laten (afbouwen wanneer het écht beter gaat, niet daarvoor. Als dat helemaal goed gaat misschien nadenken over voorzichtig minderen met emesafene). Ze was ook bang voor een nieuwe blaasontsteking als ik steeds uit blijf drogen.

Lange benen. _O-
  maandag 25 januari 2021 @ 14:04:05 #135
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197631231
Gefeliciteerd Holy_Goat!

Nou Cygne, hopelijk luisteren die toeters naar dat advies! Ik hoop zo op een goede uitslag van de punctie!
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 25 januari 2021 @ 15:07:18 #136
56471 pinquit
oh my lama!
pi_197632226
Cygne O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 25 januari 2021 @ 20:20:17 #137
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197638218
Wauw Cygne wat een fijn nieuws. En inderdaad wat een benen! Tellen jullie al af naar de uitslag van de vlokkentest? Hopelijk is de misselijkheid gauw voorbij. Emesafene heeft hier goed gewerkt maar voelde wel een beetje alsof ik ‘s ochtends een slaappil in nam. Geen ervaring met Zofran dus kan ze persoonlijk niet vergelijken.

Holy Goat gefeliciteerd met jullie zoon Tommy! Leuke naam. Was het een spoed keizersnede of kon hij met een horizontale snee gehaald worden? Hopelijk kunnen jullie gauw naar huis.
pi_197638501
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:20 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Wauw Cygne wat een fijn nieuws. En inderdaad wat een benen! Tellen jullie al af naar de uitslag van de vlokkentest? Hopelijk is de misselijkheid gauw voorbij. Emesafene heeft hier goed gewerkt maar voelde wel een beetje alsof ik ‘s ochtends een slaappil in nam. Geen ervaring met Zofran dus kan ze persoonlijk niet vergelijken.

Holy Goat gefeliciteerd met jullie zoon Tommy! Leuke naam. Was het een spoed keizersnede of kon hij met een horizontale snee gehaald worden? Hopelijk kunnen jullie gauw naar huis.
En spoed ks is ook horizontaal.
Heel heel heel misschien een keer niet maar dan heeft dat vast erg reden. Maar ik hoor het eigenlijk nooit.
pi_197641691
Voor zover ik weet doen ze spoed ook horizontaal, Melba was ook spoed (15 minuten na de beslissing was hij er).

Soms is er inwendig wel een verticale incisie, maar waar ze dat op baseren weet ik niet. Bij mij zijn beide littekens horizontaal.
Kwak
pi_197642666
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:20 schreef VenusFlyTrap het volgende:

Jaaa, nu ze zo'n beetje elk moment kunnen bellen vind ik het steeds spannender worden.

Ik gebruik zofran in combinatie met emesafene. Bij m'n vorige zwangerschappen had ik voldoende aan emesafene. Nu red ik het net op de combinatie, moet ik wel heel rustig aan doen. Gelukkig geen bijwerkingen ervan.
  Moderator/colorchick maandag 25 januari 2021 @ 23:01:42 #141
382129 crew  Donna
pi_197642861
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:15 schreef kwakz0r het volgende:
Voor zover ik weet doen ze spoed ook horizontaal, Melba was ook spoed (15 minuten na de beslissing was hij er).

Soms is er inwendig wel een verticale incisie, maar waar ze dat op baseren weet ik niet. Bij mij zijn beide littekens horizontaal.
Buik (de buitenkant) is meestal horizontaal. Bikini vriendelijk.
Daarna de buikwand verticaal (navel tot schaambeen ongeveer) en de baarmoeder weer horizontaal.

Een verticale keizersnede (dus aan de buitenkant) is sneller en kan gedaan worden bij extreme spoed. De baarmoeder gaat altijd horizontaal open.
pi_197643456
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:01 schreef Donna het volgende:

[..]

Buik (de buitenkant) is meestal horizontaal. Bikini vriendelijk.
Daarna de buikwand verticaal (navel tot schaambeen ongeveer) en de baarmoeder weer horizontaal.

Een verticale keizersnede (dus aan de buitenkant) is sneller en kan gedaan worden bij extreme spoed. De baarmoeder gaat altijd horizontaal open.
Ah thanks voor de info. Dt verklaart wel dat ik zeker wist dat ik vooral veel pijn had aan het plekje linksonder mijn navel, vrij hoog, terwijl ik later las dat beide openingen horizontaal waren.
Kwak
  maandag 25 januari 2021 @ 23:59:25 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197643763
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 07:16 schreef Holy_Goat het volgende:
Baby Tommy is geboren gisteren een uur na mijn vorige post met een keizersnede. Hoofd zat niet helemaal geschikt in het bekken waardoor op 1 kant veel te veel druk kwam, plus navelstreng rondom z'n nek. Dat verklaart dus de enorme drops ik hartslag bij elke wee.

Mama en baby maken het goed. Ik post geen foto van Tommy helaas, maar t is een mooie kleine kabouter :)
Gefeliciteerd Holy_Goat! Fijn dat je partner en zoon het goed doen. Zal wel even spannend geweest zijn!
Resistance is futile.
pi_197644800
Gefeliciteerd Holy_Goat!
pi_197645269
Gefeliciteerd Holy_Goat! Fijn dat moeder en zoon het goed maken!
  dinsdag 26 januari 2021 @ 08:12:09 #146
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197645308
Gefeliciteerd met jullie zoon Holy_Goat! *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197645340
Gefeliciteerd Holy_Goat! Goed herstel voor je vrouw gewenst en veel geluk met z'n drietjes!
pi_197645398
Bienelientje, spannend bij jou! Ben je heel ongeduldig of kun je het nog loslaten en over je heen laten komen allemaal?

Lief van alle berichtjes over de zwangerschapskleding, dank jullie. 🥰 Goed om te weten dat eigen maat vaak goed is bij de meeste merken. Ik loop deze dagen nu in een thermolegging en een wijdere broek, zit wat beter dan die spijkerbroeken (vooral tijdens m'n werk - doe ik alleen maar zittend). Dat elastiekje zit inderdaad even goed, maar soms schiet 'ie los of ben ik 'm kwijt of wat dan ook.

Ik ben de dagen echt aan het aftellen tot vrijdag 11:45 uur, voor de termijnecho. Ik heb er een goed gevoel bij hoor, maar ben toch wel zo nieuwsgierig en ook wel spannend om alles zo te zien... Kijk vooral heel erg uit naar het moment dat we het kunnen gaan vertellen tegen verschillende mensen. Je hebt nog steeds zo'n geheim samen. En 's avonds misselijk zijn is niet zo fijn als je een gast over de vloer hebt... Is dan toch fijner als je echt kunt zeggen wat er aan de hand is.
pi_197645558
Ik vertelde het om die reden gewoon vroeg aan mensen. Aan de mensen die ik ook zou vertellen over een miskraam overigens. Vind die dertien weken regel zo’n onzin (voor mezelf). Het luchtte hier heel erg op dat mensen het wisten!

Kan me voorstellen dat dat voor iedereen anders is hoor, maar ben nog steeds blij dat we dat zo gedaan hebben.
Kwak
pi_197645693
Als je de tijd aftelt gaat het opeens zo langzaam!

Wij hebben het pas met 14/15 weken verteld (behalve de ouders met 8 weken). In verband met Corona konden we niet meteen al onze broers en zussen vertellen dus schoof vrienden en collega’s ook allemaal weer wat weken op. Ik vond het wel lekker om wat langer te wachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')