Ik moest even opzoeken wat het syndroom precies inhoud. Ik las wel dat als het als een soort mozaïk in zijn dna zit dat dat gunstiger is. Is dat bij jullie al bekend?quote:Op zaterdag 30 januari 2021 13:03 schreef Cygne het volgende:
[..]We vinden het zelf niet erg maar hij zal zelf wel tegen dingen aanlopen. Dat is zo verdrietig.
Anderzijds, hij kán leven en zeer waarschijnlijk een goed leven ook. Ik voel heel sterk (haha lekker zweverig) dat we dit wel kunnen en dat het oké is.
En @:Flav, goede nipt: wat fijn!
Cygnequote:Op vrijdag 29 januari 2021 17:42 schreef Cygne het volgende:
[..]
Yes!
De uitslag was wel afwijkend. Kindje heeft een extra X-chromosoom, het syndroom van Klinefelter. Maandag hebben we nog een gesprek bij de klinisch geneticus maar voor ons geen reden om af te breken. Hij zal wellicht wat extra begeleiding nodig hebben maar dat kunnen wij wel.
Hij is ook drager van de translocatie. Maar och, waar is de fertiliteitszorg over 30 jaar. Geldt ook voor de klinefelter.
Nee hij is niet mozaïek. Hij heeft wel 'maar' 1 extra x. Dat is ook gunstiger.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 20:44 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik moest even opzoeken wat het syndroom precies inhoud. Ik las wel dat als het als een soort mozaïk in zijn dna zit dat dat gunstiger is. Is dat bij jullie al bekend?
En hier word ik al heel blij van: al drie dagen niet meer gespuugd! 🥳 Dat doe ik je niet na, haha. Moet nog steeds bijna iedere avond vlak voor het slapen of 's nachts spugen. In de ochtend en verder overdag gaat het gelukkig nu wel goed als ik opgestart ben.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 18:50 schreef Cygne het volgende:
[..]
Beter! Nog niet geweldig, maar het is goed te doen. Al 3 dagen spuugvrij.
Oohh Cygne, wat is dit een fijn nieuws! Nog steeds wel een beetje naar vanwege het extra chromosoom, maar wow, Wolfje wordt grote broerquote:Op vrijdag 29 januari 2021 17:42 schreef Cygne het volgende:
[..]
Yes!
De uitslag was wel afwijkend. Kindje heeft een extra X-chromosoom, het syndroom van Klinefelter. Maandag hebben we nog een gesprek bij de klinisch geneticus maar voor ons geen reden om af te breken. Hij zal wellicht wat extra begeleiding nodig hebben maar dat kunnen wij wel.
Hij is ook drager van de translocatie. Maar och, waar is de fertiliteitszorg over 30 jaar. Geldt ook voor de klinefelter.
Suiker is snelle glucose, daar reageert je bloedsuiker op met een grotere piek omdat je lichaam door de hormonen minder goed reageert op insuline (en je insuline is nodig om de glucosepiek af te breken/glucose naar de goede plekken te sturen).quote:Op zondag 31 januari 2021 09:27 schreef Maria2.0 het volgende:
Blijft spannend zo, Bien en Nanuke. Hopelijk voor jullie beide snel een baby in de armen!
Ik heb de hele kermis voor diabetes thuisgekregen. Ik ben direct gestopt met suiker maar eet verder wel normaal, meet meteen 2 keurige waarden. Dus nu ben ik dan ook wel weer zo iemand die betwijfelt of ik wel diabetes heb :p
Verder hou ik me kalm. Ik leef uit naar woensdag, hopelijk is ze gewoon normaal gegroeid.
Heel herkenbaar, ik had ook geen flauw idee hoe spontane weeën zouden werken. Nu is mijn bevalling daar dus wel mee begonnen. Ik herkende het toch wel. 's Middags tijdens mijn middagdutje voelde ik ze al, maar twijfelde ik nog. In tegenstelling tot eerder voorwerk voelde ik deze pijn door mijn hele buik en niet alleen onderin. Ik herinnerde me de tip om te gaan douchen, echte weeën zouden dan door moeten zetten en voorweën niet. Dit zwakte af, maar het gevoel 's nachts was wel hetzelfde, alleen toen werd het steeds intenser en daardoor twijfelde ik 's nachts niet. Kortom, je herkent het denk ik wel.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 21:00 schreef Nanuke het volgende:
Hier ook nog altijd niks aan de hand. Ik heb vannacht nog het (okee, meerdere) bevallingsverhalen-topic gelezen. Ik heb me echt hard afgevraagd hoe het toch werkt om spontaan weeën te krijgen. Voor mij is gelukkig bijna klaar. Hoewel er angst en onzekerheid zit over de beslissing, merk ik ook steeds meer toeleven naar. Bijna kleine Henk of Hannah ontmoeten. Bijna klaar met zwanger zijn en de pijn. Bijna met ons viertjes.
Yes ik weet dat die waarden niet goed waren. Maar in ieder geval werkt het geen toegevoegde suiker eten alvast heel goed. Vanavond de proef op de som nemen met rijst. En hopelijk kan ik snel naar 2 keer per week prikken, ik heb zo'n hekel aan die prikpen :pquote:Op zondag 31 januari 2021 11:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Suiker is snelle glucose, daar reageert je bloedsuiker op met een grotere piek omdat je lichaam door de hormonen minder goed reageert op insuline (en je insuline is nodig om de glucosepiek af te breken/glucose naar de goede plekken te sturen).
Als je suikers hoog pieken krijgt de baby ook een hogere suiker en slaat dat op als extra vet vooral op de buik. Dat kan naast macrosomie (te grote baby en bevallibgscomplicaties) ook leiden tot andere complicaties.
Ik ben zelf ook heel kritisch op de strenge waardes die ze hanteren en hoe strikt ik inde gaten gehouden word, maar de waardes die je had wijzen er echt wel op dat je idd minder insulinegevoelig bent door de zwangerschapshormonen... hoe kut het ook is, dat heet nu eenmaal zwangerschapsdiabetes (ze zouden het ook zwangerschapsgerelateerdeinsulineongevoeligheid kunnen noemen, 3x woordwaarde) en je wilt voorkomen dat je baby hoge glucosepieken te verduren krijgt, dus als minder snelle suikers eten je al voldoende helpt dan is dat alleen maar fijn!
Ik moet volgende week weer een curve. Hoop dat ie nog steeds goed is maar t is zoals t is 🤷🏼♀
Dat zou fijn zijn ja! Ik krijg nu voor de testcurves steeds kant en klare prikpennetjes, dat zijn echt krengen...quote:Op zondag 31 januari 2021 14:35 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Yes ik weet dat die waarden niet goed waren. Maar in ieder geval werkt het geen toegevoegde suiker eten alvast heel goed. Vanavond de proef op de som nemen met rijst. En hopelijk kan ik snel naar 2 keer per week prikken, ik heb zo'n hekel aan die prikpen :p
Wat heerlijk!quote:Op zondag 31 januari 2021 15:46 schreef Lemijn het volgende:
Interessant dat je zo vroeg gestript wordt Framblij! Is dat op jouw verzoek of standaard? Ik dacht dat ze dat meestal pas vanaf 41 weken aanboden. Maar fijn dat het nog zo goed gaat!
Mijn baby wordt echt per dag sterker, zo grappig om te voelen. Het zijn bepaald geen plopjes meer.
Bizar genoeg: op mijn hurken. Hangend op de salontafel of tegen de bank ofzo.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:42 schreef monsterd. het volgende:
Over schoppen gesproken. Ik heb “last” van indalingsweeeen. Wat voor positie vinden jullie dan comfortabel? Ik kan niet lekker zitten, liggen of staan op het moment
Ik vind niks voor lange tijd lekker liggen of zitten, maar het liefst zit ik nu half onderuit gezakt op de bank met m'n benen wijd (lekker charmant). Of op de bank in kleermakerszit. En dan ook niet helemaal rechtop.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:42 schreef monsterd. het volgende:
Over schoppen gesproken. Ik heb “last” van indalingsweeeen. Wat voor positie vinden jullie dan comfortabel? Ik kan niet lekker zitten, liggen of staan op het moment
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |