abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 11:49:20 #1
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197483214
President Elect:
Joe Biden

Vice President Elect:
Kamala Harris

Political groups House:
Democratic (232)
Republican (197)
Libertarian (1)
Vacant (5)

Political groups Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:


Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Live data voor uitslagen

Voor wie graag een video timeline wil zien van de gebeurtenissen op 6 januari in Washington (Parler heeft nut!)

https://projects.propublica.org/parler-capitol-videos/

Mooi document, denk ik en het waard om het even te memoren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tijger_m op 18-01-2021 17:12:50 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 18 januari 2021 @ 11:52:06 #2
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197483263
Misschien mijn gevoel, maar de kans dat er iets met Biden gebeurd voelt reëler aan dan ooit.

Ik dacht dat Trump al wel een keer of wat aangevallen zou worden (of poging tot). Maar nu met Biden lees je over dat er ook gevaar is van binnenin de overheid. Dat is toch vrij extreem volgens mij.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_197483270
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, de bestorming was een aanval op de democratie.
Protesteren is een democratisch recht.
Klopt. Maar de demonstratie had als doel het omver werpen van de democratie (want dat is het gevolg van het aanwijzen van Trump als winnaar, zoals de demonstranten eisten).

Gedrag heeft consequenties. Als een familielid van mij aanwezig was bij die demonstratie, was diegene niet meer welkom geweest bij verjaardagen en feestjes.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_197483289
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:06 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vraag mij trouwens af waar men vandaan haalt dat je een pardon kan geven aan mensen wiens naam je niet kent.

Pardons kunnen vziw alleen gegeven worden aan personen, niet aan een anonieme groep of organisatie waarvan de leden niet bekend zijn dus dit is weer zo'n lulverhaal van Breitbart nivo, vermoed ik.
Volgens deze meneer die te gast was https://en.wikipedia.org/wiki/Preet_Bharara Hij haalde ook een voorbeeld aan dat het eerder gebeurd was maar dat kon ik niet verstaan :@ O-)

Mocht het echt zo ver komen, ik denk dat Trump dan een groot probleem krijgt in de Senaat tijdens de Impechment procedure. Maar ik vind, als het klopt, de Pardon regeling wel erg ver gaan.
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 11:54:03 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197483293
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. Maar de demonstratie had als doel het omver werpen van de democratie (want dat is het gevolg van het aanwijzen van Trump als winnaar, zoals de demonstranten eisten).

Gedrag heeft consequenties. Als een familielid van mij aanwezig was bij die demonstratie, was diegene niet meer welkom geweest bij verjaardagen en feestjes.
Gedrag heeft bij rechts alleen consequenties als het om gedrag van "hullie" gaat, niet dat van henzelf.

Maar hey, in de VS kan je gewoon zeggen dat het tegen je religie ingaat om iemand in dienst te houden die tegen democratie demonstreert ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 11:56:18 #6
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197483336
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:53 schreef Dutch_view het volgende:

[..]

Volgens deze meneer die te gast was https://en.wikipedia.org/wiki/Preet_Bharara Hij haalde ook een voorbeeld aan dat het eerder gebeurd was maar dat kon ik niet verstaan :@ O-)

Mocht het echt zo ver komen, ik denk dat Trump dan een groot probleem krijgt in de Senaat tijdens de Impechment procedure. Maar ik vind, als het klopt, de Pardon regeling wel erg ver gaan.
We zullen het wel zien, ik denk echter wel als er een "regeling" komt om een algeheel pardon te geven het aantal demonstranten die zich aanmelden ineens in de miljoen zal gaan lopen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 18 januari 2021 @ 12:03:53 #7
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197483468
Nog meer nieuws over de eerste acties van Biden:
quote:
Biden will halt federal executions, other actions on first day in office

The president-elect has a long list of executive actions he plans to take as soon as he's sworn in on Jan. 20.

Joe Biden plans to rejoin the World Health Organization, halt federal executions and rescind the ban on transgender individuals serving in the military among a range of other executive actions on his first day in office, according to people familiar with his plans.

Ron Klain, Biden’s incoming chief of staff, outlined some of the actions the new administration will take in his first 10 days in a memo to senior staff on Sunday. But a document distributed by the transition team detailed more specific actions Biden will take on Jan. 20.

The transition document was first reported by CTV News and its contents were confirmed by POLITICO.
Biden will also rescind the Keystone XL pipeline permit, issue a proclamation terminating the border wall emergency and send an immigration bill to Congress. It remains unclear exactly what will be in the immigration legislation. Biden’s transition declined to comment.

The new administration will also take action to protect Dreamers and improve workforce diversity and equity across the federal government. Biden will also announce a date for a climate summit hosted in the U.S.

The actions are largely grouped into buckets aimed at addressing the four crises Biden has been focused on: the coronavirus pandemic, climate change, racial equity and the economic recession.

Klain specified other actions in Saturday’s memo, including rescinding the travel ban on several majority-Muslim countries, rejoining the Paris climate accords, extending limits on student loan payments and evictions instituted during the pandemic, and issuing a mask mandate on federal properties and for interstate travel.

“These executive actions will deliver relief to the millions of Americans that are struggling in the face of these crises,” Klain wrote. “President-elect Biden will take action — not just to reverse the gravest damages of the Trump administration — but also to start moving our country forward.”
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 18 januari 2021 @ 12:04:10 #8
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197483475
Oeps.. vond het al zo stil worden :@

Ik ben nog aan het kijken in de geschiedenis van opmerkelijk pardon's, maar de meeste zijn wel nadat er een veroordeling heeft plaatsgevonden. Vergelijkbare zaken zijn die van de geconfedereerden en de Whisky opstand.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 12:07:06 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197483524
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:04 schreef zalkc het volgende:
Oeps.. vond het al zo stil worden :@

Ik ben nog aan het kijken in de geschiedenis van opmerkelijk pardon's, maar de meeste zijn wel nadat er een veroordeling heeft plaatsgevonden. Vergelijkbare zaken zijn die van de geconfedereerden en de Whisky opstand.
Als er een algeheel pardon wordt gegeven op aanwezigheid dan meld ik mij aan als aanwezige :+

Leuk om in te lijsten en aan de muur te hangen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 18 januari 2021 @ 12:14:07 #10
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197483660
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als er een algeheel pardon wordt gegeven op aanwezigheid dan meld ik mij aan als aanwezige :+

Leuk om in te lijsten en aan de muur te hangen.
Ik denk dat de praktische inkleding eerder bedoeld is dat er geen vervolging plaats vind voor zaken die plaats vonden op 6 januari in en rond het Capitool. Het is geen "Get out of jail free card", ik denk dat de kans dat jij vervolgd word voor dit gebeuren dan ook nihil is :+

Maar aangezien ze niet meer ervoor kunnen zorgen dat deze zaken nooit gaan voorkomen moet ze nu kijken of ze de betrokkenen op voorhand al vrij gaan pleiten. En dat is best lastig voor elkaar te krijgen ;)

Een andere optie is dat Trump supersnelrecht gaat toepassen, iedereen veroordelen tot 1 dollar boete en direct een pardon erachter aan. maar ik gok dat dat lastig word voor de 21e januari 12:00 O-)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 12:15:43 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197483695
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:14 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik denk dat de praktische inkleding eerder bedoeld is dat er geen vervolging plaats vind voor zaken die plaats vonden op 6 januari in en rond het Capitool. Het is geen "Get out of jail free card", ik denk dat de kans dat jij vervolgd word voor dit gebeuren dan ook nihil is :+

Maar aangezien ze niet meer ervoor kunnen zorgen dat deze zaken nooit gaan voorkomen moet ze nu kijken of ze de betrokkenen op voorhand al vrij gaan pleiten. En dat is best lastig voor elkaar te krijgen ;)

Een andere optie is dat Trump supersnelrecht gaat toepassen, iedereen veroordelen tot 1 dollar boete en direct een pardon erachter aan. maar ik gok dat dat lastig word voor de 21e januari 12:00 O-)
Dat gaat hem geen van beiden worden, denk ik :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 18 januari 2021 @ 12:17:27 #12
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197483722
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er zijn vermoedelijk heel veel zaken waar de Founding Fathers spontaan een rolberoerte van zouden krijgen. :)
Als die de automatische wapens zouden zien die een enkel persoon in een klein leger veranderd, zou zelfs de second amendement aan striktere regels zijn gehouden dan het nu is. Stel je voor; over een paar jaar probeert een kleine militie met geavanceerde wapens hetzelfde als wat die met knuppels en hooivorken uitgeruste fascistenmeute vorige week flikte. Dan zijn de gevolgen niet te overzien.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 18 januari 2021 @ 12:18:09 #13
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197483739
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat gaat hem geen van beiden worden, denk ik :)
Ik heb een voorbeeld gevonden denk ik
quote:

Proclamation 346—Granting Amnesty and Pardon for the Offense of Engaging in Polygamous or Plural Marriage to Members of the Church of Latter-Day Saints


By the President of the United States of America

A Proclamation
Whereas Congress by a statute approved March 22, 1882, and by statutes in furtherance and amendment thereof defined the crimes of bigamy, polygamy, and unlawful cohabitation in the Territories and other places within the exclusive jurisdiction of the United States and prescribed a penalty for such crimes; and

Whereas on or about the 6th day of October, 1890, the Church of the Latter-day Saints, commonly known as the Mormon Church, through its president issued a manifesto proclaiming the purpose of said church no longer to sanction the practice of polygamous marriages and calling upon all members and adherents of said church to obey the laws of the United States in reference to said subject-matter; and

Whereas it is represented that since the date of said declaration the members and adherents of said church have generally obeyed said laws and have abstained from plural marriages and polygamous cohabitation; and

Whereas by a petition dated December 19, 1891, the officials of said church, pledging the membership thereof to a faithful obedience to the laws against plural marriage and unlawful cohabitation, have applied to me to grant amnesty for past offenses against said laws, which request a very large number of influential non-Mormons residing in the Territories have also strongly urged; and

Whereas the Utah Commission in their report bearing date September 15, 1892, recommend that said petition be granted and said amnesty proclaimed, under proper conditions as to the future observance of the law, with a view to the encouragement of those now disposed to become law-abiding citizens; and

Whereas during the past two years such amnesty has been granted to individual applicants in a very large number of cases, conditioned upon the faithful observance of the laws of the United States against unlawful cohabitation, and there are now pending many more such applications:

Now, therefore, I, Benjamin Harrison, President of the United States, by virtue of the powers in me vested, do hereby declare and grant a full amnesty and pardon to all persons liable to the penalties of said act by reason of unlawful cohabitation under the color of polygamous or plural marriage who have since November 1, 1890, abstained from such unlawful cohabitation, but upon the express condition that they shall in the future faithfully obey the laws of the United States hereinbefore named, and not otherwise. Those who shall fail to avail themselves of the clemency hereby offered will be vigorously prosecuted.

In witness whereof I have hereunto set my hand and caused the seal of the United States to be affixed.

Done at the city of Washington, this 4th day of January, A.D. 1893, and of the Independence of the United States the one hundred and seventeenth.

BENJ. HARRISON

By the President:

JOHN W. FOSTER, Secretary of State.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197483798
Goed... we wachten dus de komende bijna 48 uur op de laatste corrupte streek van Trump in ambt

100 pardons aan vriendjes en families ? zwijgbonus, loyaliteit afkopen

Toch.... die GOP-senatoren zijn niet allemaal blinde trumpgroepies of altrightdenkers.
Sommigen zullen de machtsmisbruik herkennen en mogelijk eerder kiezen voor impeachment
  maandag 18 januari 2021 @ 12:23:41 #15
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197483850
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als er een algeheel pardon wordt gegeven op aanwezigheid dan meld ik mij aan als aanwezige :+

Leuk om in te lijsten en aan de muur te hangen.
of op een t-shirt laten printen:

Four Seasons Total Landscaping approved pardon
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 18 januari 2021 @ 12:27:20 #16
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197483920
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:21 schreef Bluesdude het volgende:
Goed... we wachten dus de komende bijna 48 uur op de laatste corrupte streek van Trump in ambt

100 pardons aan vriendjes en families ? zwijgbonus, loyaliteit afkopen

Toch.... die GOP-senatoren zijn niet allemaal blinde trumpgroepies of altrightdenkers.
Sommigen zullen de machtsmisbruik herkennen en mogelijk eerder kiezen voor impeachment
Ze hebben de afgelopen 4 jaar bakken met geld binnengeharkt, ik denk dat ze dat geld niet zomaar willen investeren in de politieke doodsreutel van een gefaalde president.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_197483941
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

We zullen het wel zien, ik denk echter wel als er een "regeling" komt om een algeheel pardon te geven het aantal demonstranten die zich aanmelden ineens in de miljoen zal gaan lopen ;)
Heb t voorbeeld trouwens gevonden, was al genoemd zag ik. https://en.wikipedia.org/wiki/Proclamation_4483
Lijkt me dat daarvan de namen inderdaad bekend waren. Maar het is denk ik wel de grootste pardon regeling ooit geweest.
  maandag 18 januari 2021 @ 12:32:20 #18
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197483988
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:29 schreef Dutch_view het volgende:

[..]

Heb t voorbeeld trouwens gevonden, was al genoemd zag ik. https://en.wikipedia.org/wiki/Proclamation_4483
Lijkt me dat daarvan de namen inderdaad bekend waren. Maar het is denk ik wel de grootste pardon regeling ooit geweest.
Namen zouden bekend moeten zijn. Tijdens het bewind van Eisenhower is er wat veranderd waardoor het vrijwel zeker is dat de namen bekend zijn. Het niet veroordeeld zijn blijft wel overeind.
quote:
It is important to note that "until the Eisenhower Administration, each pardon grant was evidenced by its own separate warrant signed by the president. President Eisenhower began the practice of granting pardons by the batch, through the device of a "master warrant" listing all of the names of those pardoned, which also delegated to the Attorney General (or, later, the Deputy Attorney General or Pardon Attorney) authority to sign individual warrants evidencing the president's action."
https://ir.lawnet.fordham(...)cle=1786&context=ulj
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 18 januari 2021 @ 12:32:41 #19
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197483995
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:17 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Als die de automatische wapens zouden zien die een enkel persoon in een klein leger veranderd, zou zelfs de second amendement aan striktere regels zijn gehouden dan het nu is. Stel je voor; over een paar jaar probeert een kleine militie met geavanceerde wapens hetzelfde als wat die met knuppels en hooivorken uitgeruste fascistenmeute vorige week flikte. Dan zijn de gevolgen niet te overzien.
Hoe zit de combinatie drones/wapens in de wet?
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 12:37:23 #20
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197484067
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:32 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Hoe zit de combinatie drones/wapens in de wet?
Hoe bedoel je?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 18 januari 2021 @ 12:49:32 #21
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197484296
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:32 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Hoe zit de combinatie drones/wapens in de wet?
Ik zou het niet weten. wat dat betreft mogen ze ook wel een drone surveillance team inzetten woensdag.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 maandag 18 januari 2021 @ 12:54:13 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197484378
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:32 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Hoe zit de combinatie drones/wapens in de wet?
Er staat niet in 2A dat het niet mag.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197484396
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:32 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Hoe zit de combinatie drones/wapens in de wet?
Ik verwacht niet dat een particulier gauw aan een MQ-9 Reaper (à $150 miljoen) kan geraken. En dat is waar de overheid mee zal terugslaan in zo'n geval, dus je zal met serieus materieel moeten aankomen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  Overall beste user 2022 maandag 18 januari 2021 @ 12:55:56 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197484397
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197484400
Episode 4 https://www.axios.com/tru(...)e&utm_source=twitter

Teaser:
” Attorney General Bill Barr stood behind a chair in the private dining room next to the Oval Office, looming over Donald Trump. The president sat at the head of the table. It was Dec. 1, nearly a month after the election, and Barr had some sharp advice to get off his chest. The president's theories about a stolen election, Barr told Trump, were "bullshit."

🇺🇸
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 13:00:16 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197484476
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Er staat niet in 2A dat het niet mag.
Ik snap de relevantie niet met het oog op pardons, eigenlijk. Het is overigens verboden om dergelijke apparatuur aan particulieren te verkopen net zoals je geen F-16 met intacte systemen aan een particulier mag verkopen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 18 januari 2021 @ 13:06:08 #27
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197484581
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:55 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat een particulier gauw aan een MQ-9 Reaper (à $150 miljoen) kan geraken. En dat is waar de overheid mee zal terugslaan in zo'n geval, dus je zal met serieus materieel moeten aankomen.
Zo bedoelde ik het niet. Meer dat "the right to bear arms" een rekbaar begrip kan zijn als je ze bevestigt aan een apparaat dat je bestuurt. Hoe meer legaal toegestaan is, hoe groter de groep die er ervaring mee heeft en het ook kan toepassen.
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 13:10:03 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197484646
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:06 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het niet. Meer dat "the right to bear arms" een rekbaar begrip kan zijn als je ze bevestigt aan een apparaat dat je bestuurt. Hoe meer legaal toegestaan is, hoe groter de groep die er ervaring mee heeft en het ook kan toepassen.
Nee, dat is niet het geval, de drone wordt bestuurd op dezelfde manier waarop een vuurwapen bestuurt wordt, door een mens. Of het wapen nu een drone is of een handvuurwapen maakt voor de strafbaarheid niets uit en het bezit van een dergelijke drone is strafbaar.

En het is gewoon een misdaad om dergelijke wapens in handen te geven van particulieren en/of terroristen. Buitendat, een drone van dat kaliber is gewoon een vliegtuig wat een crew nodig heeft voor het vliegklaar maken, brandstof tanken, wapens aanbrengen e.d. en daarbij een getrainde piloot nodig heeft.

Kortom, het is allemaal niet zo simpel. En bij voorbaat al een misdaad cq terrorisme.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197484657
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:06 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het niet. Meer dat "the right to bear arms" een rekbaar begrip kan zijn als je ze bevestigt aan een apparaat dat je bestuurt. Hoe meer legaal toegestaan is, hoe groter de groep die er ervaring mee heeft en het ook kan toepassen.
Ah, op die manier. Op federaal niveau is hier voor zover ik weet geen wetgeving voor. In sommige staten is het wel verboden.
Ik doel dan specifiek op het bewapenen van 'eenvoudige' particuliere drones.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  maandag 18 januari 2021 @ 13:15:45 #30
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_197484760
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:21 schreef Bluesdude het volgende:
Goed... we wachten dus de komende bijna 48 uur op de laatste corrupte streek van Trump in ambt

100 pardons aan vriendjes en families ? zwijgbonus, loyaliteit afkopen

Toch.... die GOP-senatoren zijn niet allemaal blinde trumpgroepies of altrightdenkers.
Sommigen zullen de machtsmisbruik herkennen en mogelijk eerder kiezen voor impeachment
Ik denk aan een stuk 25 gratieverzoeken.
Waaronder George Washington, Columbus, en andere historische figuren in het kader van slachtoffergedrag en afleiding van de andere gratieverzoeken.

Ook een paar commutations van mensen die decennia geleden een onterechte straf hebben gekregen. Ook als afleiding.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 18 januari 2021 @ 13:37:10 #31
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197485234
CNN meldt net dat Trump zich laat betalen voor pardons.
Dat is absoluut 100% zeker weten illegaal.

Guilliani zou 2m vragen voor een pardon :X
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 18 januari 2021 @ 13:43:48 #32
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197485348
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:37 schreef wdn het volgende:
CNN meldt net dat Trump zich laat betalen voor pardons.
Dat is absoluut 100% zeker weten illegaal.

Guilliani zou 2m vragen voor een pardon :X
Maakt dat een pardon ook ongeldig?
  maandag 18 januari 2021 @ 13:46:04 #33
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197485385
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:43 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Maakt dat een pardon ook ongeldig?
Goede vraag, illegaal verkregen waar kan worden ingenomen. Dus ook een pardon. Maar of het illegaal is is eigenlijk helemaal niet zo zeker. gevoelsmatig is het pure fraude maar het is nog nooit voorgekomen, ook niet bij de rechter meen ik.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 13:47:38 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197485408
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:43 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Maakt dat een pardon ook ongeldig?
Ik denk het niet maar helaas is daar nauwelijks tot geen jurisprudentie over.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 18 januari 2021 @ 13:51:57 #35
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_197485469
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:15 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik denk aan een stuk 25 gratieverzoeken.
Waaronder George Washington, Columbus, en andere historische figuren in het kader van slachtoffergedrag en afleiding van de andere gratieverzoeken.

Ook een paar commutations van mensen die decennia geleden een onterechte straf hebben gekregen. Ook als afleiding.
Dit is trouwens nergens op gebaseerd, anders dan iets geks dat niet zo misstaan in alle idioterie die we al hebben gezien.

Ik zie nu dat er wel betrouwbare bronnen zijn met een indicatie van 100 of meer. Kennelijk onduidelijk of er familieleden bij zitten.
Géén kloon van tvlxd!
pi_197485472
twitter


Hopelijk is dit voor toekomstige generaties een veelzeggend aandenken dat je beter niet op dit soort clowns kunt stemmen.
  maandag 18 januari 2021 @ 13:54:47 #37
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197485513
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:51 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Hopelijk is dit voor toekomstige generaties een veelzeggend aandenken dat je beter niet op dit soort clowns kunt stemmen.
In een land waar BoJo de laatste verkiezing overtuigend won met zijn 'Get BREXIT done'? :')
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197485596
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:54 schreef zalkc het volgende:

[..]

In een land waar BoJo de laatste verkiezing overtuigend won met zijn 'Get BREXIT done'? :')
Goed punt. Misschien kan er nog een blimp van BoJo bij?
pi_197485649
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:54 schreef zalkc het volgende:

[..]

In een land waar BoJo de laatste verkiezing overtuigend won met zijn 'Get BREXIT done'? :')
Dat had er voornamelijk mee te maken dat zijn tegenstander zo abominabel slecht was.
  maandag 18 januari 2021 @ 14:08:05 #40
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197485741
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:43 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Maakt dat een pardon ook ongeldig?
De bewoording is ...

"Except in cases of impeachment and only in cases of federal crimes, the power of the President to pardon is *absolute* and *final*, neither Congress nor the Courts can block or overturn a pardon"

Dus nee, denk het niet.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 18 januari 2021 @ 14:14:19 #41
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197485824
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:08 schreef wdn het volgende:

[..]

De bewoording is ...

"Except in cases of impeachment and only in cases of federal crimes, the power of the President to pardon is *absolute* and *final*, neither Congress nor the Courts can block or overturn a pardon"

Dus nee, denk het niet.
Wat houd de 'in cases of impeachment' in?

Eigenlijk is het toch een gotspe dat het uberhaupt een issue is. Dat er een keer een wat gevoelig pardon tussen zit is nog tot daar aan toe. Maar dat je ze per opbod zo ongeveer verkoopt is toch te triest voor woorden. Zo gooi je wel de reputatie van de functie te grabbel. |:(
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197486048
Toen ze die pardons bedachten, hadden ze toch wel kunnen bedenken dat niet iedere president er even integer mee omgaat..
pi_197486122
Twitter verwijderde zeker tweehonderd Nederlandse QAnonaccounts
---
https://www.parool.nl/ned(...)ent&utm_content=free
  maandag 18 januari 2021 @ 15:00:44 #44
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197486601
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:32 schreef Bluesdude het volgende:
Twitter verwijderde zeker tweehonderd Nederlandse QAnonaccounts
---
https://www.parool.nl/ned(...)ent&utm_content=free
WWG1WGA
pi_197486708
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:08 schreef wdn het volgende:
De bewoording is ...

"Except in cases of impeachment and only in cases of federal crimes, the power of the President to pardon is *absolute* and *final*, neither Congress nor the Courts can block or overturn a pardon"

Dus nee, denk het niet.
maar wordt hij dan zelf niet strafbaar? doordat hij die pardons verkoopt? of gaat hij zichzelf daar ook voor een pardon geven?

en kan Biden deze pardons ongedaan maken?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 18 januari 2021 @ 15:12:04 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197486754
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:27 schreef Pleun2011 het volgende:
Toen ze die pardons bedachten, hadden ze toch wel kunnen bedenken dat niet iedere president er even integer mee omgaat..
De koning kan toch ook gratie verlenen?
En dan te bedenken dat een koning niet gekozen is, een president van de VS wel, dus die zit daar echt omdat het volk het wil (of omdat net niet het gros van het volk het wil maar het qua kiesmannen wel zo uitkomt).

Ik denk niet dat men ooit heeft kunnen inschatten dat daar nog eens zo'n oplichter zou komen te zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 januari 2021 @ 15:16:52 #47
426493 crew  PippenScottie
pi_197486824
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

De koning kan toch ook gratie verlenen?
En dan te bedenken dat een koning niet gekozen is, een president van de VS wel, dus die zit daar echt omdat het volk het wil (of omdat net niet het gros van het volk het wil maar het qua kiesmannen wel zo uitkomt).

Ik denk niet dat men ooit heeft kunnen inschatten dat daar nog eens zo'n oplichter zou komen te zitten.
Dat er zo’n oplichter zou komen hadden de Founding Fathers wel voorzien.

Wat ze niet hadden voorzien was dat het congres zo slap zou zijn dat ze hem zijn gang lieten gaan.
  maandag 18 januari 2021 @ 15:19:23 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197486883
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:16 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dat er zo’n oplichter zou komen hadden de Founding Fathers wel voorzien.

Wat ze niet hadden voorzien was dat het congres zo slap zou zijn dat ze hem zijn gang lieten gaan.
Dat is ook weer zo, maar goed, als je in de tijd van de Founding Fathers had voorspeld dat er televisie, internet en twitter zou bestaan waarmee je live contact met de hele wereld zou kunnen hebben dan hadden ze je waarschijnlijk opgeknoopt wegens hekserij ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197487122
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:06 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het niet. Meer dat "the right to bear arms" een rekbaar begrip kan zijn als je ze bevestigt aan een apparaat dat je bestuurt. Hoe meer legaal toegestaan is, hoe groter de groep die er ervaring mee heeft en het ook kan toepassen.
Dat is ook het belachelijke aan het 2A.
quote:
A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed.
De grootste voorstander, James Madison, zag het als een manier om de staten bescherming tegen een federaal leger te bieden.
In "United States v. Miller" in 1934 oordeelde SCOTUS dat bezit van een 12-gauge tweeloops shotgun met een korte loop (minder dan 18 inches) niet onder het 2A viel, omdat zo'n wapen niet gebruikt werd door militias, en ook niet nuttig was om de taak van zo'n militia (het verdedigen van de staat) uit te voeren.
quote:
In the absence of any evidence tending to show that possession or use of a "shotgun having a barrel of less than eighteen inches in length" at this time has some reasonable relationship to the preservation or efficiency of a well regulated militia, we cannot say that the Second Amendment guarantees the right to keep and bear such an instrument. Certainly it is not within judicial notice that this weapon is any part of the ordinary military equipment, or that its use could contribute to the common defense.
Maar een militie enkel gewapend met semi-automatische wapens zou vandaag geen schijn van kans maken tegen het Amerikaanse leger, dus zou het 2A nu ook het bezit van anti-tank wapens, surface-to-air missiles etc. moeten toelaten.
Dat doet het dus niet.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 15:47:03 #50
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197487543
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:08 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

maar wordt hij dan zelf niet strafbaar? doordat hij die pardons verkoopt? of gaat hij zichzelf daar ook voor een pardon geven?

en kan Biden deze pardons ongedaan maken?
Zoals het geschreven is lijkt mij dat niet strafbaar. Biden kan vziw geen pardons ongedaan maken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197487694
twitter

I.M. Zie de tweet en verder voor de eindeloze lijst van bizarre momenten. 🇺🇸
  maandag 18 januari 2021 @ 16:01:58 #52
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_197487934
Biden gaat in zijn eerste paar dagen de Keystone pijpleiding cancelen, (De leidingen tussen de olie in Texas en de rest van Amerika+Canada)
(https://www.reuters.com/video/watch/idRCV00990R)
Maar is niet alle milieuschade al aangericht? Dit is als het platgooien van een berg om een fabriek te bouwen en dan besluiten dat je die toch niet gaat bouwen. Het brengt de berg niet terug, maar verwijdert alleen de fabriek.

Overigens moet de olie er toch komen, en dat zal dan maar moeten gebeuren met tankers en dieseltreinen .

En duizenden mensen aan beide kanten van de Canadese grens worden werkeloos.

[ Bericht 10% gewijzigd door hollandia02 op 18-01-2021 16:18:04 ]
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_197488121
twitter

Delusional en weer op twitter...voor zo lang als het duurt.
  maandag 18 januari 2021 @ 16:14:34 #54
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197488221
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:10 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Delusional en weer op twitter...voor zo lang als het duurt.
_O-
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 18 januari 2021 @ 16:14:46 #55
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197488226
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:14 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wat houd de 'in cases of impeachment' in?

Eigenlijk is het toch een gotspe dat het uberhaupt een issue is. Dat er een keer een wat gevoelig pardon tussen zit is nog tot daar aan toe. Maar dat je ze per opbod zo ongeveer verkoopt is toch te triest voor woorden. Zo gooi je wel de reputatie van de functie te grabbel. |:(
Geen idee. Dit is een gevalletje Supreme Court ... en die kunnen soms raar uit de hoek komen :)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_197488504
De nooit-verzonden-ontslagbrief van Comey kon niet meer door de versnipperaar, die wordt al genoemd in het ter ziele gegane Muller rapport.
Swat.
https://abcnews.go.com/Po(...)es/story?id=75298750

Quote:” Your conduct has grown unpredictable and even erratic – including rambling and self-indulgent public performances that have baffled experts, citizens and law enforcement professionals alike – making it impossible for you to effectively lead this agency,” Trump wrote to Comey.

“ The letter had been put together by the president's senior aide Stephen Miller, based on "arguments and specific language" dictated by Trump, Miller's own research, and then "several rounds of edits" from the president, according to Mueller's report.”

N.B. 4 kantjes. Vier! En oh ironie again: en je vraagt je af over wie de inhoud gaat: over Comey of over trump, de outgoing president.
Nooit verzonden overigens.
🇺🇸
  maandag 18 januari 2021 @ 16:36:02 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197488652
twitter
  maandag 18 januari 2021 @ 16:40:05 #58
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197488745
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:36 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Ah het begint.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 18 januari 2021 @ 16:41:04 #59
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197488760
Er zou rook gezien zijn?

twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 18 januari 2021 @ 16:41:42 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197488778
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ah het begint.
Zag het op het AD net
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 januari 2021 @ 16:43:03 #61
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_197488810
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:36 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Ik ga voor het gemak nog maar even uit van hetgeen je ook altijd bij aanslagen ziet: elke scheet binnen tien kilometer wordt er plotseling aan verbonden en wordt gemeld ("Er zijn nu berichten dat er ook in dit en dat hotel is geschoten!"). De beveiliging staat natuurlijk bizar scherp, dus elk relatief klein dingetje kan nu hard aangepakt worden of gezien worden als iets groots, met alle maatregelen (schuilen!) vandien.

Laten we in elk geval maar hopen dat dat het is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 18 januari 2021 @ 16:44:18 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197488845
twitter
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 18 januari 2021 @ 16:44:50 #63
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197488853
_O-
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 18 januari 2021 @ 16:44:56 #64
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197488855
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik ga voor het gemak nog maar even uit van hetgeen je ook altijd bij aanslagen ziet: elke scheet binnen tien kilometer wordt er plotseling aan verbonden en wordt gemeld ("Er zijn nu berichten dat er ook in dit en dat hotel is geschoten!"). De beveiliging staat natuurlijk bizar scherp, dus elk relatief klein dingetje kan nu hard aangepakt worden of gezien worden als iets groots, met alle maatregelen (schuilen!) vandien.

Laten we in elk geval maar hopen dat dat het is.
Blijkt dus idd weinig ad hand.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 januari 2021 @ 16:45:13 #65
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_197488860
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er zou rook gezien zijn?

[ twitter ]
Waarschijnlijk 'gewoon' een brandje ergens in de buurt, met de logische reacties als gevolg. Hoop ik :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 18 januari 2021 @ 16:45:26 #66
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197488868
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:10 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Delusional en weer op twitter...voor zo lang als het duurt.
Gelukkig kon ik stoppen met lezen na "God".
  maandag 18 januari 2021 @ 16:45:41 #67
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197488874
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Waarschijnlijk 'gewoon' een brandje ergens in de buurt, met de logische reacties als gevolg. Hoop ik :+
Ja dus :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_197488902
https://www.politico.com/(...)ffice-capitol-460147

Ze wilden Pelosi's buitgemaakte laptop aan de Russen verkopen :o
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 18 januari 2021 @ 16:47:03 #69
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197488908
Was het wel brand of gewoon daklozen die flink zaten te blowen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 18 januari 2021 @ 16:47:39 #70
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197488923
Betere foto

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_197488934
Je ziet toch vaak dat na een grote aanslag of iets als de bestorming van het Capitool er een aantal keer het zekere voor het onzekere wordt genomen en er uiteindelijk gewoon sprake is van loos alarm. Duurt altijd even voordat de paranoia weer wegebt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197488993
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:47 schreef Monolith het volgende:
Je ziet toch vaak dat na een grote aanslag of iets als de bestorming van het Capitool er een aantal keer het zekere voor het onzekere wordt genomen en er uiteindelijk gewoon sprake is van loos alarm. Duurt altijd even voordat de paranoia weer wegebt.
In het vliegverkeer duurt die paranoia toch al zeker bijna 20 jaar. ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 16:57:03 #73
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197489143
Dit zal ook wel niemand verbazen:

quote:
The Trump administration bailed out prominent anti-vaccine groups during a pandemic

Five prominent anti-vaccine organizations that have been known to spread misleading information about the coronavirus received more than $850,000 in loans from the federal Paycheck Protection Program, raising questions about why the government is giving money to groups actively opposing its agenda and seeking to undermine public health during a critical period.

The groups that received the loans are The National Vaccine Information Center, Mercola Com Health Resources LLC, Informed Consent Action Network, Children’s Health Defense Co., and the Tenpenny Integrative Medical Center, according to the Center for Countering Digital Hate, a U.K.-based advocacy group that fights misinformation, which conducted the research using public documents. The group relied on data released in early December by the Small Business Administration in response to a lawsuit from The Washington Post and other news organizations.

https://www.washingtonpos(...)-loans-anti-vaccine/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197489252
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:01 schreef hollandia02 het volgende:
Biden gaat in zijn eerste paar dagen de Keystone pijpleiding cancelen, (De leidingen tussen de olie in Texas en de rest van Amerika+Canada)
(https://www.reuters.com/video/watch/idRCV00990R)
Maar is niet alle milieuschade al aangericht? Dit is als het platgooien van een berg om een fabriek te bouwen en dan besluiten dat je die toch niet gaat bouwen. Het brengt de berg niet terug, maar verwijdert alleen de fabriek.

Overigens moet de olie er toch komen, en dat zal dan maar moeten gebeuren met tankers en dieseltreinen .

En duizenden mensen aan beide kanten van de Canadese grens worden werkeloos.
Aan amerikaanse kant ligt het grootste deel van de leiding nog niet, dus het grootste deel van de milieuschade is nog niet gebeurd. Daar zijn voorlopig voornamelijk pompstations gebouwd. Mijn persoonlijke milieubezwaar zou zijn dat dit de oliewinning uit oilsands lucratiever maakt, hetgeen allerminst een goeie zaak zou te noemen zijn.

En verder lopen er hier veel belangen die weinig tot niks met milieu te maken hebben.
pi_197489393
quote:
Een hoop van die libertariers vonden Trump, logischerwijze, ook niks. Geloof het of niet, maar veel van die mensen hebben het niet zo op autoritaire types.

Zie bv. hoe deze werknemers van libertarische publicatie reason.com zeiden te stemmen: https://reason.com/2020/1(...)affers-vote-in-2020/

Wat voorbeeldjes die spraken over Trump - ze zijn niet allemaal negatief in het artikel, maar de quotes hier aangehaald geven wel aardig te teneur van de meesten weer.






[ Bericht 5% gewijzigd door SnertMetChoco op 18-01-2021 17:17:24 ]
  Overall beste user 2022 maandag 18 januari 2021 @ 17:07:25 #76
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197489406
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:01 schreef hollandia02 het volgende:
Biden gaat in zijn eerste paar dagen de Keystone pijpleiding cancelen, (De leidingen tussen de olie in Texas en de rest van Amerika+Canada)
(https://www.reuters.com/video/watch/idRCV00990R)
Maar is niet alle milieuschade al aangericht? Dit is als het platgooien van een berg om een fabriek te bouwen en dan besluiten dat je die toch niet gaat bouwen. Het brengt de berg niet terug, maar verwijdert alleen de fabriek.

Overigens moet de olie er toch komen, en dat zal dan maar moeten gebeuren met tankers en dieseltreinen .

En duizenden mensen aan beide kanten van de Canadese grens worden werkeloos.
Dus de pijpleiding zou duizenden mensen in het treintransport werkloos maken?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 18 januari 2021 @ 17:10:27 #77
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197489486
twitter

Wat jammer
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 17:14:11 #78
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197489570
Voor wie graag een video timeline wil zien van de gebeurtenissen op 6 januari in Washington (Parler heeft nut!)

https://projects.propublica.org/parler-capitol-videos/

Mooi document, denk ik en het waard om het even te memoren.

Met dank @MQBM
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 18 januari 2021 @ 17:17:22 #79
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197489622
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:10 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Wat jammer
Dat had weer legendarische persconferenties kunnen opleveren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 18 januari 2021 @ 17:19:27 #80
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197489667
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:46 schreef Knipoogje het volgende:
https://www.politico.com/(...)ffice-capitol-460147

Ze wilden Pelosi's buitgemaakte laptop aan de Russen verkopen :o
Niet zo patriottisch.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_197489775
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:10 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Wat jammer
Best wel ja. Dan was de verdediging namelijk geweest: "Het was terecht, aangezien de verkiezing gestolen was," wat weinig keuze laat anders dan veroordeling.
pi_197489845
twitter

Hoppa 🇺🇸
  maandag 18 januari 2021 @ 17:31:05 #83
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197489897
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:46 schreef Knipoogje het volgende:
https://www.politico.com/(...)ffice-capitol-460147

Ze wilden Pelosi's buitgemaakte laptop aan de Russen verkopen :o
Benieuwd in welke kronkels mensen zich gaan wringen om dit te verklaren. De makkelijkste is natuurlijk te ontkennen of zeggen dat het een Antifa infiltrant was, maar ik ben benieuwd naar de creatievere opties.

Overigens is het bewijs wel erg karig zo te lezen, kan me moeilijk voorstellen dat ze ook veroordeeld gaat worden hiervoor tenzij er meer bewijs komt.

[ Bericht 6% gewijzigd door hhh38 op 18-01-2021 17:42:16 ]
  maandag 18 januari 2021 @ 17:33:05 #84
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197489921
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:28 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Hoppa 🇺🇸
Lock her up! Lock her up!
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 18 januari 2021 @ 17:52:17 #85
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197490249
Toch wel lucratief zonder pardon. 100 man, ton per persoon.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 18 januari 2021 @ 19:00:33 #86
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197491570
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:10 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Wat jammer
Ik denk dat Rudy wel wat anders aan zijn hoofd heeft. Hij msg binnenkort zelf op het matje komen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 maandag 18 januari 2021 @ 19:09:37 #87
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197491724
twitter


Bizar lijstje.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 18 januari 2021 @ 19:13:04 #88
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197491793
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:09 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Bizar lijstje.
Staat ie er zelf op?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 18 januari 2021 @ 19:23:55 #89
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197492032
Is dat met hulp van een randomizer opgesteld?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 18 januari 2021 @ 19:25:00 #90
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197492064
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:23 schreef Szura het volgende:
Is dat met hulp van een randomizer opgesteld?
Achternamen staan op volgorde, zie ik.

Ben positief verrast dat hij er zelf niet tussen staat.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Overall beste user 2022 maandag 18 januari 2021 @ 19:30:17 #91
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197492191
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:23 schreef Szura het volgende:
Is dat met hulp van een randomizer opgesteld?
Geen idee, waarschijnlijk gewoon zoiets:

https://www.bing.com/search?q=important+americans+in+history
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197492372
Die namen...wedden dat meneer van meer van de helft van de namen niet eens weet wie, wat, waar. Bijv. Emily Dickinson, Miles Davis.

Trouwens * AnneX telt: nog 1 day en 46 hours. 🇺🇸
  Redactie Games maandag 18 januari 2021 @ 19:39:56 #93
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_197492414
twitter


De Gestapo laat ook weer even van zich horen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 januari 2021 @ 19:41:06 #94
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_197492443
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:38 schreef AnneX het volgende:
Die namen...wedden dat meneer van meer van de helft van de namen niet eens weet wie, wat, waar. Bijv. Emily Dickinson, Miles Davis.

Trouwens * AnneX telt: nog 1 day en 46 hours. 🇺🇸
Dat geldt voor mij ook hoor, maar ik ben gelukkig geen president :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197492585
quote:
87s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Lock her up! Lock her up!
Hoe zit het eigenlijk met de immuniteit van leden van het huis en de senaat? Zou mij niet verbazen als er strafbare feiten aan het licht gaan komen als de fbi verder gaat graven.
pi_197493560
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:09 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Bizar lijstje.
American heroes? Ik zie zo al een paar Europeanen: Einstein, Hitchcock, Ingrid Bergman... zullen er vast nog een paar tussen staan.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Overall beste user 2022 maandag 18 januari 2021 @ 20:25:09 #97
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197493586
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:23 schreef Felixa het volgende:

[..]

American heroes? Ik zie zo al een paar Europeanen: Einstein, Hitchcock, Ingrid Bergman... zullen er vast nog een paar tussen staan.
Ja, Columbus.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197493655
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:25 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ja, Columbus.
Wat is nu eigenlijk het nut van dat lijstje behalve dat trump het gepubliceerd heeft? :')
  Overall beste user 2022 maandag 18 januari 2021 @ 20:31:42 #99
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197493711
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat is nu eigenlijk het nut van dat lijstje behalve dat trump het gepubliceerd heeft? :')
We kunnen deze vergelijken met de lijst aan pardons. Die idioot haalt ze rustig door elkaar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197494002
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:09 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Bizar lijstje.
twitter

Columbus... Sitting Bull, sommige mensen zouden nooit hebben kunnen bevroeden ooit nog eens op een lijstje NoordAmerikaanse helden terecht te komen.
pi_197495009
Ted Cruz en Josh Hawley zijn niet zo geliefd bij Democraten. Hawley ken ik niet zo goed, maar Ted Cruz is de belichaming van alle clichés die mensen haten bij politici: zo vreselijk onoprecht en opportunistisch.. immorele gladjanus die alleen maar bezwaar had tegen de verkiezingsuitslag omdat hij is gekocht door Republikeinse miljardairs die hun zin wilden doordrukken.

twitter
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')