abonnement Unibet Coolblue
pi_197456103
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Serieus, je berekeningen zijn goed werk, maar laat dat wappies nou achterwege. Er zijn in dit topic een aantal mensen die de 1,5x verhoging in twijfel trekken. Niemand die het virus ontkent of de britse variant ontkent, er is gewoon twijfel over de heftigheid van deze nieuwe variant.
En daar ben ik er dus één van. Wat mij betreft wordt er gewoon op de huidige voet door gegaan ipv dat er avondklokken, FFP2 maskers, 24 uurs ophokplichten enz. ingesteld worden. Dergelijke maatregelen nemen we als samenleving ook niet om de jaarlijkse 22.000 doden door roken te voorkomen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 23:03:15 #204
408813 crew  trein2000
pi_197456105
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 22:59 schreef Schuifpui het volgende:
Factor 1.1 tussen normale en Britse variant:
[ link | afbeelding ]
(logischerwijs blijft dit dalen, want beide R's zitten onder de 1)

Factor 1.3:
[ link | afbeelding ]

Factor 1.5:
[ link | afbeelding ]

Factor 1.7:
[ link | afbeelding ]
Meh, zelfs in een gunstig scenario komen we nog in de problemen dus. Dit gaat heel naar worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197456109
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Met andermans geld ja. :D
Dat is natuurlijk wel de kunst bij poker, het geld bij anderen uit de zak kloppen, terwijl je al weet dat de kaarten die jij hebt beter zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:06:18 #206
236264 crew  capricia
pi_197456168
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel de kunst bij poker, het geld bij anderen uit de zak kloppen, terwijl je al weet dat de kaarten die jij hebt beter zijn.
Wij hebben het vaccin.
Zolang we nog in die pot zitten, kunnen we winnen. ^O^

(En nu stop ik met de allegorie)
Haha!
Definitely not CIA
  zaterdag 16 januari 2021 @ 23:06:38 #207
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197456174
Tijd om mijn Pokerstars-account weer af te stoffen als ik het hier allemaal zo lees :)
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:07:21 #208
236264 crew  capricia
pi_197456185
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tijd om mijn Pokerstars-account weer af te stoffen als ik het hier allemaal zo lees :)
Ja. Mooie tijden. PokerStars. Wouw.
Definitely not CIA
  zaterdag 16 januari 2021 @ 23:07:42 #209
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197456192
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel de kunst bij poker, het geld bij anderen uit de zak kloppen, terwijl je al weet dat de kaarten die jij hebt beter zijn.
Turn callen met de nut flush, river checkraisen-genot.
pi_197456199
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Meh, zelfs in een gunstig scenario komen we nog in de problemen dus. Dit gaat heel naar worden.
Daarom is er dus die paniek bij overheden en virologen. En vooral ook omdat ze weten dat de bevolking verdere verzwaringen nooit gaan snappen.

Ik vind het erg jammer dat er nooit media zijn die echt eens op de inhoud ingaan. Het blijft altijd maar bij simpele vragen aan virologen, artsen en politici. Als ze nu eens goed onderzoek doen en echt eens in de cijfers duiken, maar ik heb dit letterlijk nog geen enkele keer gezien. Terwijl ik voorspellingen altijd even met een simpel Excelletje nareken of eens wat data van CBS statline erbij pak. De media heeft hard wat beta mensen nodig.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 23:10:34 #211
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197456241
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 22:59 schreef Schuifpui het volgende:
Factor 1.1 tussen normale en Britse variant:
[ link | afbeelding ]
(logischerwijs blijft dit dalen, want beide R's zitten onder de 1)

Factor 1.3:
[ link | afbeelding ]

Factor 1.5:
[ link | afbeelding ]

Factor 1.7:
[ link | afbeelding ]
Dank voor dit rekenwerk!

Ik stem voor 1,2 of 1,3. :7

Tegen de tijd dat het dan alsnog uit de hand zou kunnen lopen, zijn de zwakkeren wel gevaccineerd.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:11:21 #212
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197456258
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:08 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Daarom is er dus die paniek bij overheden en virologen. En vooral ook omdat ze weten dat de bevolking verdere verzwaringen nooit gaan snappen.

Ik vind het erg jammer dat er nooit media zijn die echt eens op de inhoud ingaan. Het blijft altijd maar bij simpele vragen aan virologen, artsen en politici. Als ze nu eens goed onderzoek doen en echt eens in de cijfers duiken, maar ik heb dit letterlijk nog geen enkele keer gezien. Terwijl ik voorspellingen altijd even met een simpel Excelletje nareken of eens wat data van CBS statline erbij pak. De media heeft hard wat beta mensen nodig.
Meld je aan zou ik zeggen ;)

Overigens, met verzwaringen... wat kunnen we nog meer doen? Bedoel, die avondklok, gaat dat dan de "redding" zijn?
Hoevaak gaan mensen (nu, in de lockdown fase) überhaupt nog in groepsverband na 20u de straat op? Het is niet alsof het druk is buiten savonds nu, dus vandaar mijn vraag.
pi_197456265
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:08 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Daarom is er dus die paniek bij overheden en virologen. En vooral ook omdat ze weten dat de bevolking verdere verzwaringen nooit gaan snappen.

Ik vind het erg jammer dat er nooit media zijn die echt eens op de inhoud ingaan. Het blijft altijd maar bij simpele vragen aan virologen, artsen en politici. Als ze nu eens goed onderzoek doen en echt eens in de cijfers duiken, maar ik heb dit letterlijk nog geen enkele keer gezien. Terwijl ik voorspellingen altijd even met een simpel Excelletje nareken of eens wat data van CBS statline erbij pak. De media heeft hard wat beta mensen nodig.
Die paniek valt denk ik wel mee; de Engelse variant is al wekenlang bekend en de grenzen staan nog altijd wagenwijd open voor reizigers vanuit het VK. Een vroeg ingesteld inreisverbod vanuit het VK zou veel meer effect gesorteerd hebben dan weken na de eerste Nederlandse besmettingen mensen vanaf 18:00 in hun huizen op te sluiten als waren het criminelen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197456272
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:08 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Daarom is er dus die paniek bij overheden en virologen. En vooral ook omdat ze weten dat de bevolking verdere verzwaringen nooit gaan snappen.

Ik vind het erg jammer dat er nooit media zijn die echt eens op de inhoud ingaan. Het blijft altijd maar bij simpele vragen aan virologen, artsen en politici. Als ze nu eens goed onderzoek doen en echt eens in de cijfers duiken, maar ik heb dit letterlijk nog geen enkele keer gezien. Terwijl ik voorspellingen altijd even met een simpel Excelletje nareken of eens wat data van CBS statline erbij pak. De media heeft hard wat beta mensen nodig.
Van Dissel brengt wel de wat hardere cijfers bij de briefings aan politici.

Maar dan krijg je ook dingen dat Fleur Agema het niet snapt, en dat Van Haga het niet gelooft omdat de PCR-test ook niet zou kloppen.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:13:04 #215
236264 crew  capricia
pi_197456288
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Meh, zelfs in een gunstig scenario komen we nog in de problemen dus. Dit gaat heel naar worden.
Als die R0 x 1,5 klopt, ja.
We hebben mazzel dat we al in een neergaande lijn zitten qua besmettingen. Dat we de lockdown ingegaan zijn.

Andere landen, alla DL, gaan het veel zwaarder krijgen. Die hebben die afname niet gehad, die wij van het najaar wel (kort) hadden.
Zij hebben enkel een plateau gehad.

Dit kan heel naar worden.

Ik roep al weken dat het een race is tussen vaccin en variant.
Definitely not CIA
pi_197456299
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:11 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die paniek valt denk ik wel mee; de Engelse variant is al wekenlang bekend en de grenzen staan nog altijd wagenwijd open voor reizigers vanuit het VK. Een vroeg ingesteld inreisverbod vanuit het VK zou veel meer effect gesorteerd hebben dan mensen vanaf 18:00 in hun huizen op te sluiten als waren het criminelen.
Mja, mensen uit Engeland moeten een PCR-test én een sneltest doen.

https://www.nu.nl/coronav(...)-en-zuid-afrika.html
  zaterdag 16 januari 2021 @ 23:13:40 #217
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197456302
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 22:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind dit een uitermate verhelderend verhaal.

Ik vraag mij wel af waarom Rutte deze grafiek niet achter zich last projecteren. Want dit in woorden uitleggen gaat geheid mislukken.
Dit soort simpele grafieken is inderdaad heel goed te gebruiken in de communicatie.

Dat zal het RIVM en het kabinet ook wel weten, dus wat is dan de reden dat ze dit niet laten zien..
Toch teveel onzekerheid over de nieuwe variant denk ik en bang dat het verhaal met variant tussen factor 1,1 en 1,7 te ingewikkeld is voor de gemiddelde Nederlander..?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_197456336
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mja, mensen uit Engeland moeten een PCR-test én een sneltest doen.

https://www.nu.nl/coronav(...)-en-zuid-afrika.html
Waarom volstaat enkel en alleen wat testen dan ineens wél ipv bewezen effectieve keiharde maatregelen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 23:16:22 #219
408813 crew  trein2000
pi_197456343
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:08 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Daarom is er dus die paniek bij overheden en virologen. En vooral ook omdat ze weten dat de bevolking verdere verzwaringen nooit gaan snappen.

Ik vind het erg jammer dat er nooit media zijn die echt eens op de inhoud ingaan. Het blijft altijd maar bij simpele vragen aan virologen, artsen en politici. Als ze nu eens goed onderzoek doen en echt eens in de cijfers duiken, maar ik heb dit letterlijk nog geen enkele keer gezien. Terwijl ik voorspellingen altijd even met een simpel Excelletje nareken of eens wat data van CBS statline erbij pak. De media heeft hard wat beta mensen nodig.
Je moet je ook wel af gaan vragen of je vind dat het doel alle middelen heiligt hoor. Maar dat is een andere discussie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:17:19 #220
236264 crew  capricia
pi_197456361
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je moet je ook wel af gaan vragen of je vind dat het doel alle middelen heiligt hoor. Maar dat is een andere discussie.
Dit zijn (denk ik) de laatste loodjes voor de zomer en voordat er voldoende gevaccineerd is.
Maar heftig is het wel.
Definitely not CIA
pi_197456378
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:11 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Meld je aan zou ik zeggen ;)

Overigens, met verzwaringen... wat kunnen we nog meer doen? Bedoel, die avlndklok, gaat dat dan de "redding" zijn?
Hoevaak gaan mensen (nu, in de lockdown fase) überhaupt nog in groepsverband na 20u de straat op? Het is niet alsof het druk is buiten savonds nu, dus vandaar mijn vraag.
Avondklok geloof ik ook niet in. Daar tref je alleen mensen mee die zich toch al redelijk aan de maatregelen houden. Ik denk dat je die regels van de avondklok de gehele dag moet laten gelden. Dus geen bezoek meer, geen groepen buiten, reizen zoveel mogelijk beperken tot eigen omgeving, meer winkels dicht, kantoren controleren en echt sluiten, etc. Qua handhaving gaan BOA's en de politie dat niet redden, daar heb je het leger voor nodig en hoge straffen om af te schrikken.

Leuk is anders. Ik zit er als alleenstaande ook wel aardig doorheen hoor. Ik spreek soms 2 tot 3 weken lang helemaal niemand in person. Alleen nog via teams en telefoon. Het meest menselijke contact dat ik de laatste week heb gehad, is het meisje van de AH die de winkelwagen aangaf. :{
pi_197456379
Volgende week een aantal dagen windkracht 6 en regen. Denk dat er weinig mensen s’avonds op straat rondhangen.
- verwijderd door admin -
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 23:18:12 #223
408813 crew  trein2000
pi_197456381
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:13 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Dit soort simpele grafieken is inderdaad heel goed te gebruiken in de communicatie.

Dat zal het RIVM en het kabinet ook wel weten, dus wat is dan de reden dat ze dit niet laten zien..
Toch teveel onzekerheid over de nieuwe variant denk ik en bang dat het verhaal met variant tussen factor 1,1 en 1,7 te ingewikkeld is voor de gemiddelde Nederlander..?
Ik snap het echt niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 16 januari 2021 @ 23:18:35 #224
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197456384
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je moet je ook wel af gaan vragen of je vind dat het doel alle middelen heiligt hoor. Maar dat is een andere discussie.
Ik vond Dijksma wel helder bij Op1 over de noodzaak om een avondklok hard te kunnen maken als onontkoombaar.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 23:19:24 #225
408813 crew  trein2000
pi_197456399
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit zijn (denk ik) de laatste loodjes voor de zomer en voordat er voldoende gevaccineerd is.
Maar heftig is het wel.
Het komt wel boven op een periode van een jaar die al vol met beperkingen was, dat maakt dat toch wel een beetje loze retoriek. Het is gewoon helemaal kut.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 23:19:55 #226
408813 crew  trein2000
pi_197456409
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:18 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Avondklok geloof ik ook niet in. Daar tref je alleen mensen mee die zich toch al redelijk aan de maatregelen houden. Ik denk dat je die regels van de avondklok de gehele dag moet laten gelden. Dus geen bezoek meer, geen groepen buiten, reizen zoveel mogelijk beperken tot eigen omgeving, meer winkels dicht, kantoren controleren en echt sluiten, etc. Qua handhaving gaan BOA's en de politie dat niet redden, daar heb je het leger voor nodig en hoge straffen om af te schrikken.

Leuk is anders. Ik zit er als alleenstaande ook wel aardig doorheen hoor. Ik spreek soms 2 tot 3 weken lang helemaal niemand in person. Alleen nog via teams en telefoon. Het meest menselijke contact dat ik de laatste week heb gehad, is het meisje van de AH die de winkelwagen aangaf. :{
Gaat van je leven niet gebeuren natuurlijk. En dat is ook terecht overigens.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 23:20:22 #227
408813 crew  trein2000
pi_197456420
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik vond Dijksma wel helder bij Op1 over de noodzaak om een avondklok hard te kunnen maken als onontkoombaar.
Niet gezien, wat zei ze?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:21:13 #228
236264 crew  capricia
pi_197456434
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het komt wel boven op een periode van een jaar die al vol met beperkingen was, dat maakt dat toch wel een beetje loze retoriek. Het is gewoon helemaal kut.
En in de standaard depri-maand januari. Dat we dit nu al zien voor het voorjaar.
Ja volkomen Kilo Utrecht Tango.
Definitely not CIA
pi_197456442
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je moet je ook wel af gaan vragen of je vind dat het doel alle middelen heiligt hoor. Maar dat is een andere discussie.
Nou ja, eigenlijk is dat dezelfde discussie. Als je code zwart wil voorkomen, dan moet je dus verzwaren als die factor 1.5 klopt. Vaststellen dat dit het maximale is wat we willen, betekent in feite automatisch dat je voor code zwart kiest. Dat kan, maar ik dacht dat de politiek al had besloten dat koste wat kost niet te willen.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:22:57 #230
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197456464
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:18 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Avondklok geloof ik ook niet in. Daar tref je alleen mensen mee die zich toch al redelijk aan de maatregelen houden. Ik denk dat je die regels van de avondklok de gehele dag moet laten gelden. Dus geen bezoek meer, geen groepen buiten, reizen zoveel mogelijk beperken tot eigen omgeving, meer winkels dicht, kantoren controleren en echt sluiten, etc. Qua handhaving gaan BOA's en de politie dat niet redden, daar heb je het leger voor nodig en hoge straffen om af te schrikken.

Leuk is anders. Ik zit er als alleenstaande ook wel aardig doorheen hoor. Ik spreek soms 2 tot 3 weken lang helemaal niemand in person. Alleen nog via teams en telefoon. Het meest menselijke contact dat ik de laatste week heb gehad, is het meisje van de AH die de winkelwagen aangaf. :{
Ok. Ja helder verhaal wederom. En ja met die handhaving sla je de spijker wel...
Denk dat NL sowieso niet de manschappen en capaciteiten heeft om zulke extreme maatregelen goed te handhaven. En wat je dan waarschijnlijk krijgt is dat meer en meer mensen in opstand komen en er schijt aan gaan hebben, met alle gevolgen van dien.

Als regering zijnde zit je gewoon ook ontzettend in het nauw gedreven positie wat dat betreft. Laten we dat ook niet vergeten.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 23:23:15 #231
408813 crew  trein2000
pi_197456470
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:21 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Nou ja, eigenlijk is dat dezelfde discussie. Als je code zwart wil voorkomen, dan moet je dus verzwaren als die factor 1.5 klopt. Vaststellen dat dit het maximale is wat we willen, betekent in feite automatisch dat je voor code zwart kiest. Dat kan, maar ik dacht dat de politiek al had besloten dat koste wat kost niet te willen.
Ik vind dat dus niet. Dingen koste wat kost willen is over het algemeen geen goed idee. Zo ook in deze niet. Je moet constant in het oog houden of je niet meer kapot maakt dan je redt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 16 januari 2021 @ 23:23:32 #232
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197456479
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:18 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Avondklok geloof ik ook niet in. Daar tref je alleen mensen mee die zich toch al redelijk aan de maatregelen houden. Ik denk dat je die regels van de avondklok de gehele dag moet laten gelden. Dus geen bezoek meer, geen groepen buiten, reizen zoveel mogelijk beperken tot eigen omgeving, meer winkels dicht, kantoren controleren en echt sluiten, etc. Qua handhaving gaan BOA's en de politie dat niet redden, daar heb je het leger voor nodig en hoge straffen om af te schrikken.

Leuk is anders. Ik zit er als alleenstaande ook wel aardig doorheen hoor. Ik spreek soms 2 tot 3 weken lang helemaal niemand in person. Alleen nog via teams en telefoon. Het meest menselijke contact dat ik de laatste week heb gehad, is het meisje van de AH die de winkelwagen aangaf. :{
Dat is wel erg streng allemaal.

Dan moet je in je grafieken toch echt wel het effect van vaccineren gaan meenemen en de verwachte druk op de zorg. Als dat piept en kraakt is het niet fijn, maar zolang het niet breekt zijn heftigere maatregelen niet meer proportioneel.

In je grafieken zit overal een periode van een paar aankomende weken in een 'dal'. Daar valt heel veel kennis op te doen.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_197456482
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:21 schreef capricia het volgende:

[..]

En in de standaard depri-maand januari. Dat we dit nu al zien voor het voorjaar.
Ja volkomen Kilo Utrecht Tango.
Ja het emmertje raakt wel vol. Daar is totaal geen oog voor, en dat stoort me.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197456514
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:18 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Avondklok geloof ik ook niet in. Daar tref je alleen mensen mee die zich toch al redelijk aan de maatregelen houden. Ik denk dat je die regels van de avondklok de gehele dag moet laten gelden. Dus geen bezoek meer, geen groepen buiten, reizen zoveel mogelijk beperken tot eigen omgeving, meer winkels dicht, kantoren controleren en echt sluiten, etc. Qua handhaving gaan BOA's en de politie dat niet redden, daar heb je het leger voor nodig en hoge straffen om af te schrikken.
Ik denk dat de avondklok wel effectief is. Aan iedereen die 's avonds op straat is kan gevraagd worden wat hij of zij aan het doen is. Dus je kunt makkelijker mensen tegenhouden die samen bier gaan drinken, naar feestjes gaan, of rondhangen op het parkeerterrein.

Nederland is niet het land van het leger op straat. Dus dat zal wel niet gebeuren. Wel belangrijk is dat de urgentie doordringt bij de gemiddelde Nederlander, anders blijft het lastig.

quote:
Leuk is anders. Ik zit er als alleenstaande ook wel aardig doorheen hoor. Ik spreek soms 2 tot 3 weken lang helemaal niemand in person. Alleen nog via teams en telefoon. Het meest menselijke contact dat ik de laatste week heb gehad, is het meisje van de AH die de winkelwagen aangaf. :{
Tja, leuk is inderdaad anders...
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:25:47 #235
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197456526
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:21 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Nou ja, eigenlijk is dat dezelfde discussie. Als je code zwart wil voorkomen, dan moet je dus verzwaren als die factor 1.5 klopt. Vaststellen dat dit het maximale is wat we willen, betekent in feite automatisch dat je voor code zwart kiest. Dat kan, maar ik dacht dat de politiek al had besloten dat koste wat kost niet te willen.
Maar je hebt toch nog andere/meer opties? Wat ik eerder postte als reactie op @luxerobots . Vaccineren van de groepen die het meest in het ziekenhuis komen om opnames te voorkomen. Isoleren van 70 in risicogroep om opname/overlijden te voorkomen.

Dan wordt het dus een wedstrijd tussen vaccineren en verspreiding en wil je dat je qua vaccinatie voorloopt. Even los van noodhospitalen en dat soort zaken bemannen met de vrijwilligers die zich aangeboden hadden om die piek zoveel mogelijk op te vangen terwijl je vaccineert.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 23:26:46 #236
408813 crew  trein2000
pi_197456548
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:22 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ok. Ja helder verhaal wederom. En ja met die handhaving sla je de spijker wel...
Denk dat NL sowieso niet de manschappen en capaciteiten heeft om zulke extreme maatregelen goed te handhaven. En wat je dan waarschijnlijk krijgt is dat meer en meer mensen in opstand komen en er schijt aan gaan hebben, met alle gevolgen van dien.

Als regering zijnde zit je gewoon ook ontzettend in het nauw gedreven positie wat dat betreft. Laten we dat ook niet vergeten.
Ik deel volledig deze analyse. Maar ik vind wel dat ze zichzelf in die positie hebben gemanoeuvreerd. Dat begon al bij Ferd z’n bruiloft, iedere vorm van serieuze handhaving is daarna ongeloofwaardig geworden, maar ook in de maatregelen zelf.

Neem nu het sluiten van winkels of de groepsgrootte buiten we weten dat dat twee dingen zijn waarvan het effect op het virus echt marginaal is. Had die nou nog even achter de hand gehouden. Dan kon je nog iets doen voor “urgentie” zonder dat je meteen naar disproportionele maatregelen als avondklokken of reisbeperkingen moet grijpen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:26:51 #237
236264 crew  capricia
pi_197456551
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:18 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Avondklok geloof ik ook niet in. Daar tref je alleen mensen mee die zich toch al redelijk aan de maatregelen houden. Ik denk dat je die regels van de avondklok de gehele dag moet laten gelden. Dus geen bezoek meer, geen groepen buiten, reizen zoveel mogelijk beperken tot eigen omgeving, meer winkels dicht, kantoren controleren en echt sluiten, etc. Qua handhaving gaan BOA's en de politie dat niet redden, daar heb je het leger voor nodig en hoge straffen om af te schrikken.

Leuk is anders. Ik zit er als alleenstaande ook wel aardig doorheen hoor. Ik spreek soms 2 tot 3 weken lang helemaal niemand in person. Alleen nog via teams en telefoon. Het meest menselijke contact dat ik de laatste week heb gehad, is het meisje van de AH die de winkelwagen aangaf. :{
Mijn zusje is alleenstaande moeder (man overleden) met drie kleine kinderen. 1,5 en 5 en bijna 7.
Die wordt ook gillend gek. Met een parttime baan waarmee ze sociaal minimum verdient. In een klein huisje.

Voor zoveel mensen is dit zo zwaar. Zij heeft soms zo'n 'fuck het virus' attitude. En dat begrijp ik echt wel. Als je er zo doorheen zit. Met drie kleine kinderen.
Ze kan niet eens alleen boodschappen doen als de kinderen niet op school zitten.
Dus mijn moeder springt wel eens bij. Maar ja, dat is ook een risico. Het is echt heel heftig allemaal.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 23:27:37 #238
408813 crew  trein2000
pi_197456564
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja het emmertje raakt wel vol. Daar is totaal geen oog voor, en dat stoort me.
“Even volhouden! Het virus heeft daar geen boodschap aan!”
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197456579
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:18 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Qua handhaving gaan BOA's en de politie dat niet redden, daar heb je het leger voor nodig en hoge straffen om af te schrikken.

[..]
En dat was het dan met de open, vrije democratie die Nederland ooit was...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197456590
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar je hebt toch nog andere/meer opties? Wat ik eerder postte als reactie op @:luxerobots . Vaccineren van de groepen die het meest in het ziekenhuis komen om opnames te voorkomen. Isoleren van 70 in risicogroep om opname/overlijden te voorkomen.
Hoe wil je een paar miljoen zeventigplussers isoleren? Ook die mensen hebben zorg nodig, of wonen vaak nog samen, en een deel zal ook nog wel iets van werk doen.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 23:28:54 #241
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197456594
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Neem nu het sluiten van winkels of de groepsgrootte buiten we weten dat dat twee dingen zijn waarvan het effect op het virus echt marginaal is.
Oeh, waar heb je die info vandaan?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_197456604
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn zusje is alleenstaande moeder (man overleden) met drie kleine kinderen. 1,5 en 5 en bijna 7.
Die wordt ook gillend gek. Met een parttime baan waarmee ze sociaal minimum verdient. In een klein huisje.

Voor zoveel mensen is dit zo zwaar. Zij heeft soms zo'n 'fuck het virus' attitude. En dat begrijp ik echt wel. Als je er zo doorheen zit. Met drie kleine kinderen.
Ze kan niet eens alleen boodschappen doen als de kinderen niet op school zitten.
Dus mijn moeder springt wel eens bij. Maar ja, dat is ook een risico. Het is echt heel heftig allemaal.
Spring jij wel eens bij?
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:29:53 #243
236264 crew  capricia
pi_197456613
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En dat was het dan met de open, vrije democratie die Nederland ooit was...
Dat komt wel weer terug.
Ik ben daar niet bang voor. Ik heb vertrouwen in de toekomst.
Definitely not CIA
  zaterdag 16 januari 2021 @ 23:30:27 #244
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197456624
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je moet je ook wel af gaan vragen of je vind dat het doel alle middelen heiligt hoor. Maar dat is een andere discussie.
Het is wel de discussie die je moet voeren vóórdat je aan dit soort maatregelen begint.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 23:30:43 #245
408813 crew  trein2000
pi_197456631
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:28 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Oeh, waar heb je die info vandaan?
https://newsweek.be/sluit(...)nbroucke-zindert-na/
België
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:32:57 #246
236264 crew  capricia
pi_197456668
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Spring jij wel eens bij?
Financieel ja en ik haal de boodschappen wel eens voor haar (ze heeft geen auto meer). En ik haal de twee oudste wel eens op om hier te spelen. Zodat ze even wat rust heeft (heeft ze nog die van 1,5 jaar).
Het is lastig.
Je helpt elkaar.
De twee oudsten logeren nu bij oma, 1 nacht. Is ook een risico.

Weet je, alles is een risico. Maar mensen moeten ook leven.
Beetje de discussie die hier ook vaak is.
Definitely not CIA
pi_197456692
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat komt wel weer terug.
Ik ben daar niet bang voor. Ik heb vertrouwen in de toekomst.
Ik niet; wanneer politici vrijheden afnemen krijg je die als burger niet zo maar terug.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:33:56 #248
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197456694
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe wil je een paar miljoen zeventigplussers isoleren? Ook die mensen hebben zorg nodig, of wonen vaak nog samen, en een deel zal ook nog wel iets van werk doen.
Ik heb je die eerdere uitleg ook in dit topic gegeven hoe ik dat zie. Er zijn totaal zo’n 1,4 miljoen 70+ in Nederland op dit moment.

Indien ze samen wonen gaan ze dus samen in isolatie dan en indien ze in een verzorgingstehuis wonen of thuiszorg krijgen moeten die voldoende bescherming dragen.

Nog maar een keer, dit zou alleen gelden in ‘t geval van die 1,5x van de britse variant en we de R niet onder de 1 krijgen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zaterdag 16 januari 2021 @ 23:36:01 #249
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197456730
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:33 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik niet; wanneer politici vrijheden afnemen krijg je die als burger niet zo maar terug.
Want daarmee scoren ze zo lekker in het stemhokje?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:37:01 #250
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197456750
Het is sowieso een ontzettend gekke situatie als je er rationeel bij stilstaat.

Er is een virus. En de hele wereld is daar in meer of mindere mate mee bezig. De gevolgen in de vorm van restricties/maatregelen heb je praktisch in elk land kunnen meemaken.

En toch. Als ik naar mezelf kijk. (en ik klop alvast op een stukje hout nu ;) )
- Geen coronagevallen in de familie.
- Slechts een corona geval in de directe vriendenkring (in maart) en die is probleemloos hersteld.

Zelf ook echt wel in het afgelopen half jaar meerdere "onvoorzichtige" momenten gehad waarbij ik met vrienden niet 1.5m heb gehouden, of naar een plek ben gegaan waar mensen ook te weinig afstand hielden etc.

Toch niks gebeurd al die tijd. Het is nog steeds in dat opzicht een onzichtbare vijand voor mij...en dat is ergens ook heel gek.
Heb ik tot nu toe gewoon mazzel gehad? .... probably. Ik weet het ook niet.

Even een filosoferend momentje, zo laat op de avond. Moest ik ff kwijt ;)
pi_197456751
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik deel volledig deze analyse. Maar ik vind wel dat ze zichzelf in die positie hebben gemanoeuvreerd. Dat begon al bij Ferd z’n bruiloft, iedere vorm van serieuze handhaving is daarna ongeloofwaardig geworden, maar ook in de maatregelen zelf.
Ferd had gewoon moeten aftreden, maarja da's mijn mening.

quote:
Neem nu het sluiten van winkels of de groepsgrootte buiten we weten dat dat twee dingen zijn waarvan het effect op het virus echt marginaal is. Had die nou nog even achter de hand gehouden. Dan kon je nog iets doen voor “urgentie” zonder dat je meteen naar disproportionele maatregelen als avondklokken of reisbeperkingen moet grijpen.
Heel feitelijk heb je gelijk met het sluiten van de winkels. Hoeveel mensen raken er nu eigenlijk besmet in een winkel? Niemand weet het, maar het lijken extreem weinig mensen te zijn.

Sterker nog, nu alle winkels gesloten zijn, is de supermarkt aanzienlijk drukker, en ik zie er nog steeds groepjes...

Maar daar ging het eigenlijk niet om. Het ging om vervoersbewegingen. Mensen gaan vaak samen shoppen. Dan reizen ze vaak in een auto, of het openbaar vervoer, en dan drinken ze thuis nog een koffie. Allemaal dingen die je niet wil hebben. Bovendien loopt er ook personeel in winkels rond dat klanten, maar vooral elkaar kan besmetten.
pi_197456779
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:36 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Want daarmee scoren ze zo lekker in het stemhokje?
Het mag toch wel duidelijk zijn dat de verkiezingen tot nader order uitgesteld gaan worden?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197456802
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik deel volledig deze analyse. Maar ik vind wel dat ze zichzelf in die positie hebben gemanoeuvreerd. Dat begon al bij Ferd z’n bruiloft, iedere vorm van serieuze handhaving is daarna ongeloofwaardig geworden, maar ook in de maatregelen zelf.

Knip
Vooropgesteld, ik heb me enorm opgewonden om Ferd en zijn trouwerij. Maar het is wel ongelofelijk interessant hoe de mens werkt of wellicht is het iets typisch Nederlands.

Wij, de burger, grijpen nog vaak terug op Ferd en dat hij de 1,5 meter niet in acht hield terwijl net hij zo'n grote mond had. Wij klagen hoe "de elite ons iets opdringt", "wij worden genaaid", " ze houden zich er zelf ook niet aan", "wij zouden meteen de cel in moeten", "wij zijn slachtoffer", "het werkt toch niet" en weet ik veel wat.

Ondertussen is tijdens deze crisis onze premier zijn moeder verloren. Hij heeft haar heel lange tijd niet gezien, ook op haar sterfbed niet. Hij gaf een fantastisch 'goed' voorbeeld. Hij ging zelfs nog een paar stappen verder dan wat van ons wordt geëist. Hij doet het gewoon zonder media aandacht of wat dan ook.

Horen we daar ooit iemand over? Nee het gaat altijd over Ferd en de koning en dit straalt tot het eind der tijden door.
pi_197456810
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar je hebt toch nog andere/meer opties? Wat ik eerder postte als reactie op @:luxerobots . Vaccineren van de groepen die het meest in het ziekenhuis komen om opnames te voorkomen. Isoleren van 70 in risicogroep om opname/overlijden te voorkomen.

Dan wordt het dus een wedstrijd tussen vaccineren en verspreiding en wil je dat je qua vaccinatie voorloopt. Even los van noodhospitalen en dat soort zaken bemannen met de vrijwilligers die zich aangeboden hadden om die piek zoveel mogelijk op te vangen terwijl je vaccineert.
Uiteraard gaat vaccineren helpen. Ik ga er een beetje vanuit dat er sowieso maximaal gevaccineerd wordt en dat er dan nog een keuze gemaakt moet worden hoe ver we willen gaan met maatregelen. Op een gegeven moment kom je dan op een punt uit dat als je niet meer maatregelen wil, dat je automatisch gaat voor het zwarte scenario.
pi_197456818
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:37 schreef dick_laurent het volgende:
Het is sowieso een ontzettend gekke situatie als je er rationeel bij stilstaat.

Er is een virus. En de hele wereld is daar in meer of mindere mate mee bezig. De gevolgen in de vorm van restricties/maatregelen heb je praktisch in elk land kunnen meemaken.

En toch. Als ik naar mezelf kijk. (en ik klop alvast op een stukje hout nu ;) )
- Geen coronagevallen in de familie.
- Slechts een corona geval in de directe vriendenkring (in maart) en die is probleemloos hersteld.

Zelf ook echt wel in het afgelopen half jaar meerdere "onvoorzichtige" momenten gehad waarbij ik met vrienden niet 1.5m heb gehouden, of naar een plek ben gegaan waar mensen ook te weinig afstand hielden etc.

Toch niks gebeurd al die tijd. Het is nog steeds in dat opzicht een onzichtbare vijand voor mij...en dat is ergens ook heel gek.
Heb ik tot nu toe gewoon mazzel gehad? .... probably. Ik weet het ook niet.

Even een filosoferend momentje, zo laat op de avond. Moest ik ff kwijt ;)
Ik heb ook slechts één geval in mijn directe kring. Een goede vriend van de familie die bijna overleden was, en nu een zware revalidatie wacht. Maar goed, de beste man is ook 80 jaar.

Als ik het persoonlijk bekijk vind ik het wel raar om de hele samenleving op de schop te gooien, om ouderen en kwetsbaren te beschermen. Ja, mensen sommige mensen gaan dood en worden ziek, dat hoort ook bij het leven.

Maar dat is natuurlijk niet de achterliggende gedachte, het grote gevaar is de exponentiele groei, waardoor de hele zorg vast kan lopen en ook jonge en gezonde mensen geen operaties en behandelingen meer kunnen krijgen...
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 23:40:24 #256
408813 crew  trein2000
pi_197456823
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ferd had gewoon moeten aftreden, maarja da's mijn mening.
Eens. Ik zal hier overigens niet uiteenzetten waarom ik denk dat hij er nog zit...
quote:
[..]

Heel feitelijk heb je gelijk met het sluiten van de winkels. Hoeveel mensen raken er nu eigenlijk besmet in een winkel? Niemand weet het, maar het lijken extreem weinig mensen te zijn.

Sterker nog, nu alle winkels gesloten zijn, is de supermarkt aanzienlijk drukker, en ik zie er nog steeds groepjes...

Maar daar ging het eigenlijk niet om. Het ging om vervoersbewegingen. Mensen gaan vaak samen shoppen. Dan reizen ze vaak in een auto, of het openbaar vervoer, en dan drinken ze thuis nog een koffie. Allemaal dingen die je niet wil hebben. Bovendien loopt er ook personeel in winkels rond dat klanten, maar vooral elkaar kan besmetten.
Dan sluit je desnoods alleen de kledingwinkels. Of je gooit ze in het weekend dicht. Verplicht winkels om alleen nog alleengaanden toe te laten op straffe van 4000 euro. Verzin wat.

Dat sluiten had niet meteen gehoeven en had je perfect achter de hand kunnen houden. Regeren is vooruit zien.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 16 januari 2021 @ 23:40:38 #257
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197456828
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het mag toch wel duidelijk zijn dat de verkiezingen tot nader order uitgesteld gaan worden?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:40:39 #258
236264 crew  capricia
pi_197456830
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:37 schreef dick_laurent het volgende:
Het is sowieso een ontzettend gekke situatie als je er rationeel bij stilstaat.

Er is een virus. En de hele wereld is daar in meer of mindere mate mee bezig. De gevolgen in de vorm van restricties/maatregelen heb je praktisch in elk land kunnen meemaken.

En toch. Als ik naar mezelf kijk. (en ik klop alvast op een stukje hout nu ;) )
- Geen coronagevallen in de familie.
- Slechts een corona geval in de directe vriendenkring (in maart) en die is probleemloos hersteld.

Zelf ook echt wel in het afgelopen half jaar meerdere "onvoorzichtige" momenten gehad waarbij ik met vrienden niet 1.5m heb gehouden, of naar een plek ben gegaan waar mensen ook te weinig afstand hielden etc.

Toch niks gebeurd al die tijd. Het is nog steeds in dat opzicht een onzichtbare vijand voor mij...en dat is ergens ook heel gek.
Heb ik tot nu toe gewoon mazzel gehad? .... probably. Ik weet het ook niet.

Even een filosoferend momentje, zo laat op de avond. Moest ik ff kwijt ;)
Je bent welkom! Heerlijk ook, even kletsen. O+
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 23:41:16 #259
408813 crew  trein2000
pi_197456849
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Vooropgesteld, ik heb me enorm opgewonden om Ferd en zijn trouwerij. Maar het is wel ongelofelijk interessant hoe de mens werkt of wellicht is het iets typisch Nederlands.

Wij, de burger, grijpen nog vaak terug op Ferd en dat hij de 1,5 meter niet in acht hield terwijl net hij zo'n grote mond had. Wij klagen hoe "de elite ons iets opdringt", "wij worden genaaid", " ze houden zich er zelf ook niet aan", "wij zouden meteen de cel in moeten", "wij zijn slachtoffer", "het werkt toch niet" en weet ik veel wat.

Ondertussen is tijdens deze crisis onze premier zijn moeder verloren. Hij heeft haar heel lange tijd niet gezien, ook op haar sterfbed niet. Hij gaf een fantastisch 'goed' voorbeeld. Hij ging zelfs nog een paar stappen verder dan wat van ons wordt geëist. Hij doet het gewoon zonder media aandacht of wat dan ook.

Horen we daar ooit iemand over? Nee het gaat altijd over Ferd en de koning en dit straalt tot het eind der tijden door.
Zo werkt beeldvorming. Moet je ook vooral niet tegen gaan vechten, want dat verlies je geheid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197456860
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:40 schreef trein2000 het volgende:
Regeren is vooruit zien.
_O- Goeien grap.

Regeren = paniekvoetbal. Dat is inmiddels wel weer bewezen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 23:42:23 #261
408813 crew  trein2000
pi_197456871
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:41 schreef Piles het volgende:

[..]

_O- Goeien grap.

Regeren = paniekvoetbal. Dat is inmiddels wel weer bewezen.
Ja dat blijkt. Komt de kwaliteit niet ten goede.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 16 januari 2021 @ 23:44:29 #262
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197456911
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet gezien, wat zei ze?
Dat het handhaafbaar kan, tot op zekere hoogte, maar met kosten op andere vlakken. Dat het sowieso wel goed uitgelegd moet worden wat precies de winst gaan zijn en dat iedereen eigenlijk al op zn laatste benen loopt, waardoor een dergelijke voor alleenstaanden zware beperking niet zonder goede onderbouwing genomen moet worden.
Zoiets.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:45:27 #263
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197456936
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Vooropgesteld, ik heb me enorm opgewonden om Ferd en zijn trouwerij. Maar het is wel ongelofelijk interessant hoe de mens werkt of wellicht is het iets typisch Nederlands.

Wij, de burger, grijpen nog vaak terug op Ferd en dat hij de 1,5 meter niet in acht hield terwijl net hij zo'n grote mond had. Wij klagen hoe "de elite ons iets opdringt", "wij worden genaaid", " ze houden zich er zelf ook niet aan", "wij zouden meteen de cel in moeten", "wij zijn slachtoffer", "het werkt toch niet" en weet ik veel wat.

Ondertussen is tijdens deze crisis onze premier zijn moeder verloren. Hij heeft haar heel lange tijd niet gezien, ook op haar sterfbed niet. Hij gaf een fantastisch 'goed' voorbeeld. Hij ging zelfs nog een paar stappen verder dan wat van ons wordt geëist. Hij doet het gewoon zonder media aandacht of wat dan ook.

Horen we daar ooit iemand over? Nee het gaat altijd over Ferd en de koning en dit straalt tot het eind der tijden door.
Het ‘probleem’ bij Ferd was ook niet dat hij zich niet aan de maatregelen hield, het probleem was dat hij voor die tijd mensen hard erop veroordeelde. Dat die mensen een aantekening kregen omdat ze dezelfde regels overtraden als hij deed. Toen hij het gedaan had kreeg hij initieel geen boete, maar had hij het geld gedoneerd. Als hij de boete had gehad had hij dus ook een aantekening gehad. Dat had gevolgen kunnen hebben voor zijn verdere loopbaan als minister.

En dat nog los van dat hij één van de personen was die opriep om geen feestjes te hebben omdat het gevaarlijk was. Als je het zelf dan wel doet denken mensen; Nou, dan zal het wel los lopen.

De oppositie heeft ‘m natuurlijk heel slim klem gezet en afgedwongen dat de boete omlaag ging.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197456956
quote:
Waarom zouden mensen ineens in de rij mogen staan wachten voor het stemlokaal terwijl de apocalyptische Britse holocaustvariant dood en verderf zaait in Nederland?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197456967
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Vooropgesteld, ik heb me enorm opgewonden om Ferd en zijn trouwerij. Maar het is wel ongelofelijk interessant hoe de mens werkt of wellicht is het iets typisch Nederlands.

Wij, de burger, grijpen nog vaak terug op Ferd en dat hij de 1,5 meter niet in acht hield terwijl net hij zo'n grote mond had. Wij klagen hoe "de elite ons iets opdringt", "wij worden genaaid", " ze houden zich er zelf ook niet aan", "wij zouden meteen de cel in moeten", "wij zijn slachtoffer", "het werkt toch niet" en weet ik veel wat.

Ondertussen is tijdens deze crisis onze premier zijn moeder verloren. Hij heeft haar heel lange tijd niet gezien, ook op haar sterfbed niet. Hij gaf een fantastisch 'goed' voorbeeld. Hij ging zelfs nog een paar stappen verder dan wat van ons wordt geëist. Hij doet het gewoon zonder media aandacht of wat dan ook.

Horen we daar ooit iemand over? Nee het gaat altijd over Ferd en de koning en dit straalt tot het eind der tijden door.
Voor mij was het akkefietje met Ferd een godsgeschenk. Het legde pijnlijk bloot dat we toch wel hele vreemde dingen van mensen gingen vragen. Dat afstand houden de rode draad moest gaan worden was duidelijk maar prachtig om te zien dat iemand die daar met de botte bijl in ging en mensen aso's noemde even heel snel tot zwijgen werd gebracht.
I'll give you something to do
pi_197456976
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Eens. Ik zal hier overigens niet uiteenzetten waarom ik denk dat hij er nog zit...
O, juist wel, dan wordt het interessant.

Hij heeft informatie over het privéleven van Rutte? ;)

quote:
Dan sluit je desnoods alleen de kledingwinkels.
Van Dissel wilde het funshoppen aan banden leggen. En eigenlijk is dat wel gebeurd, al kan men nog steeds funshoppen, bijvoorbeeld bij de Kruidvat.

quote:
Of je gooit ze in het weekend dicht. Verplicht winkels om alleen nog alleengaanden toe te laten op straffe van 4000 euro. Verzin wat.
Dat snap ik niet, hoe makkelijk groepjes en stelletjes toegelaten worden.

quote:
Dat sluiten had niet meteen gehoeven en had je perfect achter de hand kunnen houden. Regeren is vooruit zien.
Van Dissel had ook het idee om restaurants open te houden, en cafés dicht. Want je komt gewoon binnen in een restaurant, doet je mondkapje af, en gaat op anderhalve meter van elkaar zitten. Het kan allemaal redelijk veilig. Alleen bleek dat qua vergunningen vrij lastig. Anders is opeens elke kroeg met een paar tafels erbij een restaurant.

Maar goed, dat stadium zijn we nu gepasseerd. En ik zie restaurants, cafés, bioscopen en theaters allemaal als luxe, in een crisis kunnen we zonder. Wat betreft de essentiële en niet-essentiële winkels zie ik dat anders. Als ik onderbroeken nodig heb, is dat ook essentieel. Maar die winkels zijn dus dicht.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 23:47:42 #267
408813 crew  trein2000
pi_197456985
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat het handhaafbaar kan, tot op zekere hoogte, maar met kosten op andere vlakken. Dat het sowieso wel goed uitgelegd moet worden wat precies de winst gaan zijn en dat iedereen eigenlijk al op zn laatste benen loopt, waardoor een dergelijke voor alleenstaanden zware beperking niet zonder goede onderbouwing genomen moet worden.
Zoiets.
Klinkt zinnig en gelijksoortig aan wat Bruls zei.

Maar we mogen zo langzamerhand toch wel concluderen dat het veiligheidsberaad niet overtuigd is. Kan wel eens gaan knetteren. Ik sprak Bruls ooit eens en toen zei die: “het kabinet kan van alles bedenken, maar de mensen die het moeten uitvoeren werken allemaal voor mij”.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 23:48:38 #268
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197457007
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen ineens in de rij mogen staan wachten voor het stemlokaal terwijl de apocalyptische Britse holocaustvariant dood en verderf zaait in Nederland?
Heb toch in meerdere steden gestemd tot nu toe en nog nooit in de rij gestaan. Is dat echt een ding ja?

Serieuze vraag hoor, want heb in 20 jaar nog nooit in de rij hoeven staan voor stemmen.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:49:51 #269
5428 crew  miss_sly
pi_197457034
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen ineens in de rij mogen staan wachten voor het stemlokaal terwijl de apocalyptische Britse holocaustvariant dood en verderf zaait in Nederland?
Ik kan me maar één rij herinneren om te kunnen stemmen, en dat was toen de Adam-toren in Amsterdam Noord een stembureau op de bovenste verdieping had en mensen dus gratis helemaal bovenin konden komen.
Verder zijn de rijen zoals je die in andere landen ziet hier niet aan de orde. Als je het bovendien verdeelt over drie dagen, zijn rijen echt niet te verwachten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:50:18 #270
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197457047
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Klinkt zinnig en gelijksoortig aan wat Bruls zei.

Maar we mogen zo langzamerhand toch wel concluderen dat het veiligheidsberaad niet overtuigd is. Kan wel eens gaan knetteren. Ik sprak Bruls ooit eens en toen zei die: “het kabinet kan van alles bedenken, maar de mensen die het moeten uitvoeren werken allemaal voor mij”.
Ik krijg echt totaal geen hoogte van Bruls. De ene keer zegt hij iets en lijkt hij aan te geven dat democratie maar kut is en dat maatregelen niet zwaar genoeg kunnen zijn encde andere keer is hij de voorvechter van de bevolking.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197457072
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:48 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Heb toch in meerdere steden gestemd tot nu toe en nog nooit in de rij gestaan. Is dat echt een ding ja?

Serieuze vraag hoor, want heb in 20 jaar nog nooit in de rij hoeven staan voor stemmen.
Dit dus, het ís helemaal geen ding maar dat maken ze er slechts van. Hoop dat dit heel gauw verstomt.
Half NL gaat dagelijks naar bijv een supermarkt en daar vallen we ook niet over.
Wat een gezeik ook.
I'll give you something to do
  zaterdag 16 januari 2021 @ 23:52:37 #272
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197457087
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:40 schreef luxerobots het volgende:
waardoor de hele zorg vast kan lopen en ook jonge en gezonde mensen geen operaties en behandelingen meer kunnen krijgen...
Dit gaat niet samen. Als je accepteert dat er mensen doodgaan dan kom je ook geen plaats tekort in de ziekenhuizen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 23:52:50 #273
408813 crew  trein2000
pi_197457092
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

O, juist wel, dan wordt het interessant.

Hij heeft informatie over het privéleven van Rutte? ;)
Neuh. Korte versie dan maar. Hij was/is een zeer nauwe bondgenoot van De Jonge die toen nog CDA leider was. Daar had De Jonge er niet zo veel van. En bovendien lag hij nog steeds oneer vuur. Een aftreden van Ferd zou hem daarom slecht uitkomen ;)
quote:
[..]

Van Dissel wilde het funshoppen aan banden leggen. En eigenlijk is dat wel gebeurd, al kan men nog steeds funshoppen, bijvoorbeeld bij de Kruidvat.
[..]

Dat snap ik niet, hoe makkelijk groepjes en stelletjes toegelaten worden.
[..]

Van Dissel had ook het idee om restaurants open te houden, en cafés dicht. Want je komt gewoon binnen in een restaurant, doet je mondkapje af, en gaat op anderhalve meter van elkaar zitten. Het kan allemaal redelijk veilig. Alleen bleek dat qua vergunningen vrij lastig. Anders is opeens elke kroeg met een paar tafels erbij een restaurant.
Waar een wil is is een weg. Dat was echt onwil.
quote:
Maar goed, dat stadium zijn we nu gepasseerd. En ik zie restaurants, cafés, bioscopen en theaters allemaal als luxe, in een crisis kunnen we zonder. Wat betreft de essentiële en niet-essentiële winkels zie ik dat anders. Als ik onderbroeken nodig heb, is dat ook essentieel. Maar die winkels zijn dus dicht.
Los van elkaar wellicht, maar een bepaalde mate van sociaal contact is geen luxe maar een bittere noodzaak. Zeker gedurende wat langere periodes.

Daarom vind ik het ook zo naar dat dingen die “kort maar krachtig” worden aangekondigd steeds zonder blikken of blozen verlengd worden. Wat gedurende een korte periode aanvaardbaar is hoeft dat niet gedurende een langere periode te zijn. Ik mis die weging.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:52:54 #274
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197457093
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:47 schreef luxerobots het volgende:

Als ik onderbroeken nodig heb, is dat ook essentieel. Maar die winkels zijn dus dicht.
Zalando bezorgd nog gewoon toch?
pi_197457102
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het ‘probleem’ bij Ferd was ook niet dat hij zich niet aan de maatregelen hield, het probleem was dat hij voor die tijd mensen hard erop veroordeelde. Dat die mensen een aantekening kregen omdat ze dezelfde regels overtraden als hij deed. Toen hij het gedaan had kreeg hij initieel geen boete, maar had hij het geld gedoneerd. Als hij de boete had gehad had hij dus ook een aantekening gehad. Dat had gevolgen kunnen hebben voor zijn verdere loopbaan als minister.

En dat nog los van dat hij één van de personen was die opriep om geen feestjes te hebben omdat het gevaarlijk was. Als je het zelf dan wel doet denken mensen; Nou, dan zal het wel los lopen.

De oppositie heeft ‘m natuurlijk heel slim klem gezet en afgedwongen dat de boete omlaag ging.
wat dat betreft was het wel prachtig dat net hij betrapt werd.

Maar dat hij geen boete kreeg, was toch logisch? Anders zouden we vanaf dat moment een foto van een burger als leidend bewijsmateriaal moeten accepteren en ontstaat er een NSB precedent.
pi_197457107
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:52 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Zalando bezorgd nog gewoon toch?
de wibra/zeeman/action verzenden niet :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197457108
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:47 schreef luxerobots het volgende:
En ik zie restaurants, cafés, bioscopen en theaters allemaal als luxe, in een crisis kunnen we zonder.
Kun je na een jaar nog over een crisis spreken? Of hadden we nu al veel meer moeten weten (over verspreiding van het virus) en regelen om het dagelijks leven beetje normaal op gang te houden? In plaats van bij elke mogelijke dreiging meteen weer in paniek te raken.

Of hadden we de discussie moeten hebben over doel heiligt de middelen wel/niet. En accepteren we bepaalde risico's en gevolgen.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:54:44 #278
5428 crew  miss_sly
pi_197457127
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:51 schreef galantis het volgende:

[..]

Dit dus, het ís helemaal geen ding maar dat maken ze er slechts van. Hoop dat dit heel gauw verstomt.
Half NL gaat dagelijks naar bijv een supermarkt en daar vallen we ook niet over.
Wat een gezeik ook.
Wie zijn ‘ze’?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 16 januari 2021 @ 23:54:57 #279
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197457134
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:18 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Avondklok geloof ik ook niet in. Daar tref je alleen mensen mee die zich toch al redelijk aan de maatregelen houden. Ik denk dat je die regels van de avondklok de gehele dag moet laten gelden. Dus geen bezoek meer, geen groepen buiten, reizen zoveel mogelijk beperken tot eigen omgeving, meer winkels dicht, kantoren controleren en echt sluiten, etc. Qua handhaving gaan BOA's en de politie dat niet redden, daar heb je het leger voor nodig en hoge straffen om af te schrikken.

Leuk is anders. Ik zit er als alleenstaande ook wel aardig doorheen hoor. Ik spreek soms 2 tot 3 weken lang helemaal niemand in person. Alleen nog via teams en telefoon. Het meest menselijke contact dat ik de laatste week heb gehad, is het meisje van de AH die de winkelwagen aangaf. :{
Het leger? Denk je dat we in China wonen?

En mooi werk met die grafieken, maar ik geloof niet in het feit dat de R0 nu 1,5 is van die Engelse versie. Dat is misschien zo zonder maatregelen, zonder lockdown, maar in tegenstelling tot Engeland zaten wij al met een horecasluiting vanaf oktober en zal het dus ook zo'n vaart niet kunnen lopen als je nu ziet dat de R in de UK met lockdown ook naar beneden is gegaan, en er een deels dalende lijn in het aantal besmettingen te bespeuren is...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zaterdag 16 januari 2021 @ 23:55:03 #280
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197457139
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen ineens in de rij mogen staan wachten voor het stemlokaal terwijl de apocalyptische Britse holocaustvariant dood en verderf zaait in Nederland?
We mogen toch ook in de rij staan bij de de afhaal vd Praxis?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 23:55:14 #281
408813 crew  trein2000
pi_197457143
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

wat dat betreft was het wel prachtig dat net hij betrapt werd.

Maar dat hij geen boete kreeg, was toch logisch? Anders zouden we vanaf dat moment een foto van een burger als leidend bewijsmateriaal moeten accepteren en ontstaat er een NSB precedent.
Hij heeft gewoon een boete gehad, na immense publieke druk...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 16 januari 2021 @ 23:55:18 #282
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197457146
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:48 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Heb toch in meerdere steden gestemd tot nu toe en nog nooit in de rij gestaan. Is dat echt een ding ja?

Serieuze vraag hoor, want heb in 20 jaar nog nooit in de rij hoeven staan voor stemmen.
Of doe een duit in het zakje door helemaal niet te stemmen. _O_

Zo'n stem-oproep is ook handig om de kachel mee op te stoken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197457149
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Financieel ja en ik haal de boodschappen wel eens voor haar (ze heeft geen auto meer). En ik haal de twee oudste wel eens op om hier te spelen. Zodat ze even wat rust heeft (heeft ze nog die van 1,5 jaar).
Het is lastig.
Je helpt elkaar.
De twee oudsten logeren nu bij oma, 1 nacht. Is ook een risico.

Weet je, alles is een risico. Maar mensen moeten ook leven.
Beetje de discussie die hier ook vaak is.
<3 <3 mooi om dit te lezen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 23:56:04 #284
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197457159
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

wat dat betreft was het wel prachtig dat net hij betrapt werd.

Maar dat hij geen boete kreeg, was toch logisch? Anders zouden we vanaf dat moment een foto van een burger als leidend bewijsmateriaal moeten accepteren en ontstaat er een NSB precedent.
Ja, het was logisch dat hij geen boete kreeg, dat had niet geaccepteerd mogen worden inderdaad. Het is een beetje pot verwijt de ketel geweest in zijn geval.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zaterdag 16 januari 2021 @ 23:56:12 #285
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197457163
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik vond Dijksma wel helder bij Op1 over de noodzaak om een avondklok hard te kunnen maken als onontkoombaar.
Het is niet onontkoombaar, want het gaat het verschil niet maken, een avondklok gaat geen hamer zijn als de winkelsluiting en schoolsluiting dat ook niet was...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197457170
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:40 schreef trein2000 het volgende:

Regeren is vooruit zien.
Het is mijn indruk dat politiek ook vaak het van je af en vooruit schuiven van issues is. Of het nu gaat om migratie, milieu, woningtekorten, onderwijs, etc... zoals het er hier net al toevallig over ging, beeldvorming is belangrijk en omdat het electoraal gezien ook allemaal zo pijnloos mogelijk moet blijven is het toch vaak vooral de illusie geven dat je iets aanpakt.

Maar, bij een echt urgente crisis werkt dat niet. Je moet presteren en het moet nu, en dan beland je buiten het gebruikelijke stramien. Vandaar ook dat het kabinet zo nu en dan wat stuurloos vooral naar de waan van de dag luistert. Willen we de scholen dicht? Oke, als jullie lang genoeg zeuren doen we dat. Oh, nu mondkapjes? Vooruit dan. Het is vrij visieloos eigenlijk.
pi_197457183
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon een boete gehad, na immense publieke druk...
van 95 euro ? wow dat zet echt zoden aan de dijk !
en hij zou toch doneren aan het rode kruis ? :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197457184
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Neuh. Korte versie dan maar. Hij was/is een zeer nauwe bondgenoot van De Jonge die toen nog CDA leider was. Daar had De Jonge er niet zo veel van. En bovendien lag hij nog steeds oneer vuur. Een aftreden van Ferd zou hem daarom slecht uitkomen ;)
Ah, Ferd als vriend en bliksemafleider.

Dit is de korte versie, dus er is nog meer?

quote:
Waar een wil is is een weg. Dat was echt onwil.
Op welk deel reageer je nu?

quote:
Los van elkaar wellicht, maar een bepaalde mate van sociaal contact is geen luxe maar een bittere noodzaak. Zeker gedurende wat langere periodes.

Daarom vind ik het ook zo naar dat dingen die “kort maar krachtig” worden aangekondigd steeds zonder blikken of blozen verlengd worden. Wat gedurende een korte periode aanvaardbaar is hoeft dat niet gedurende een langere periode te zijn. Ik mis die weging.
Tja, in België mag je één knuffelcontact hebben. We lachen er hier om, maar qua sociale behoefte is het ergens wel slim.
pi_197457189
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon een boete gehad, na immense publieke druk...
Die boete, na alle commotie, daar is werkelijk alles voor uit de kast getoverd. Dat maakt de hele boel nog tien keer genanter dan het al was
pi_197457195
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wie zijn ‘ze’?
Zat ik me net ook af te vragen. Als je iets een paar keer hoort dan denk je al snel dat het gemeengoed wordt.
Maar ik heb het ook weer niet helemaal groter gemaakt dan het is, zie hier oa:

https://www.gelderlander.(...)zingen-uit~a629ed15/
https://www.gelderlander.(...)mlaag-gaan~a411194e/
https://www.nporadio1.nl/(...)e-groei-besmettingen

Wat mij betreft blijft dit bij een verre stem uit de bedstee.
I'll give you something to do
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 00:00:02 #291
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197457217
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:52 schreef trein2000 het volgende:

Los van elkaar wellicht, maar een bepaalde mate van sociaal contact is geen luxe maar een bittere noodzaak. Zeker gedurende wat langere periodes.

Daarom vind ik het ook zo naar dat dingen die “kort maar krachtig” worden aangekondigd steeds zonder blikken of blozen verlengd worden. Wat gedurende een korte periode aanvaardbaar is hoeft dat niet gedurende een langere periode te zijn. Ik mis die weging.
Even alleen dit stuk. Dit is inderdaad wat ik telkens mis. De huidige maatregelen gingen 5 weken duren, worden er nu al meer. Er wordt al gehint dat het wel tot maart gaat duren. Wees daar eerlijk over als kabinet. Beetje hetzelfde als die pokerdiscussie hier eerder, dan is ‘t: Ja, maar het is maar 2 weken extra en je hebt al 5 weken achter de rug. Daarna: je hebt al 7 weken achter de rug.

Ik heb ondertussen zoiets dat ik liever hoor dat tot maart/april alles dicht is, dan weet ik ook waar ik aan toe ben.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197457228
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Het is mijn indruk dat politiek ook vaak het van je af en vooruit schuiven van issues is. Of het nu gaat om migratie, milieu, woningtekorten, onderwijs, etc... zoals het er hier net al toevallig over ging, beeldvorming is belangrijk en omdat het electoraal gezien ook allemaal zo pijnloos mogelijk moet blijven is het toch vaak vooral de illusie geven dat je iets aanpakt.
Ja, vandaar ook vaak die proefballonetjes en ideeën die er nooit komen.

quote:
Maar, bij een echt urgente crisis werkt dat niet. Je moet presteren en het moet nu, en dan beland je buiten het gebruikelijke stramien. Vandaar ook dat het kabinet zo nu en dan wat stuurloos vooral naar de waan van de dag luistert. Willen we de scholen dicht? Oke, als jullie lang genoeg zeuren doen we dat. Oh, nu mondkapjes? Vooruit dan. Het is vrij visieloos eigenlijk.
Nederland is best goed georganiseerd, maar iedereen moet zijn mening geven, en dat maakt het in een crisis ook ontzettend lastig. De Duitsers bijvoorbeeld, volgen veel meer de hogergeplaatsten. Dat werkt dan wel makkelijker.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 00:00:34 #293
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197457230
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:55 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Of doe een duit in het zakje door helemaal niet te stemmen. _O_

Zo'n stem-oproep is ook handig om de kachel mee op te stoken.
Dan ga je niet stemmen, ok ... en dan?
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 17 januari 2021 @ 00:01:31 #294
408813 crew  trein2000
pi_197457247
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ah, Ferd als vriend en bliksemafleider.

Dit is de korte versie, dus er is nog meer?
[..]

Op welk deel reageer je nu?
[..]
De restaurants met name. Maar ook in z’n algemeenheid, ik geloof niet zo in juridische onmogelijkheden als het op Corona aankomt. Het kost hoog uit wat tijd. Of je hebt lopen prutsen en zoekt een zondebok.
quote:
Tja, in België mag je één knuffelcontact hebben. We lachen er hier om, maar qua sociale behoefte is het ergens wel slim.
Absoluut.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197457248
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:48 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Heb toch in meerdere steden gestemd tot nu toe en nog nooit in de rij gestaan. Is dat echt een ding ja?

Serieuze vraag hoor, want heb in 20 jaar nog nooit in de rij hoeven staan voor stemmen.
Ik heb na werktijd toch geregeld in een stemlokaal staan wachten tot ik aan de beurt was. Waarom zou dat ineens geen gevaar zijn, terwijl opa en oma dood neervallen wanneer je tijdens de Sperrstunde een rondje gaat wandelen of hardlopen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 00:04:31 #296
5428 crew  miss_sly
pi_197457291
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:58 schreef galantis het volgende:

[..]

Zat ik me net ook af te vragen. Als je iets een paar keer hoort dan denk je al snel dat het gemeengoed wordt.
Maar ik heb het ook weer niet helemaal groter gemaakt dan het is, zie hier oa:

https://www.gelderlander.(...)zingen-uit~a629ed15/
https://www.gelderlander.(...)mlaag-gaan~a411194e/
https://www.nporadio1.nl/(...)e-groei-besmettingen

Wat mij betreft blijft dit bij een verre stem uit de bedstee.
Er zijn vast wel oproepen te vinden. De politiek is er tot nu toe heel helder in geweest: de verkiezingen gaan door.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 00:04:43 #297
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197457293
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 00:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Even alleen dit stuk. Dit is inderdaad wat ik telkens mis. De huidige maatregelen gingen 5 weken duren, worden er nu al meer. Er wordt al gehint dat het wel tot maart gaat duren. Wees daar eerlijk over als kabinet. Beetje hetzelfde als die pokerdiscussie hier eerder, dan is ‘t: Ja, maar het is maar 2 weken extra en je hebt al 5 weken achter de rug. Daarna: je hebt al 7 weken achter de rug.

Ik heb ondertussen zoiets dat ik liever hoor dat tot maart/april alles dicht is, dan weet ik ook waar ik aan toe ben.
Ik ben inmiddels in een soort van 'gewenning' modus eigenlijk merk ik.

Dunno, misschien ben ik een easygoing simpel wezen, maar ik ben dus inmiddels gewend dat de horeca dicht is, en ik ben gewend dat de winkels dicht zijn en ik ben gewend dat ik thuiswerk.

Juist een (plotselinge) overgang naar weer winkels/horeca die open zijn en thuiswerken dat niet of minder hoeft zou voor mij gewenning en korte onrust zorgen.
Klinkt misschien gek, maar denk wel dat het (voor mij) zo zou voelen.

En dan, na een persiode van wederom gewenning, zou ik ws weer gewend raken aan die situatie.

Edit> boel gewenning in deze post.
Het zal de vodka zijn :')
pi_197457295
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 00:00 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Dan ga je niet stemmen, ok ... en dan?
Kan je je ook af gaan vragen als je wel gaat stemmen tegenwoordig...op wat stem je eigenlijk ?

Je stemt op partijplannen die vaak gemaakt worden om stemmers te trekken ( en vaak niet als beleid, het zal niet de eerste keer zijn als er gewoon "gelogen" word in zulke plannen ) en die in 90% niet zo doorgevoerd als in de plannen waar je op stemt.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 00:05:58 #299
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197457311
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 00:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zijn vast wel oproepen te vinden. De politiek is er tot nu toe heel helder in geweest: de verkiezingen gaan door.
Zo helder was Rutte tijdens het debat niet afgelopen week vond ik. Op vragen of ‘t doorgaat: Is een wet voor nodig, hoor je ergens in de komende tijd
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 17 januari 2021 @ 00:06:19 #300
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197457317
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 00:00 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Dan ga je niet stemmen, ok ... en dan?
In ieder geval geen kans daar corona op te lopen of anderen te besmetten. Het hele land moet in lockdown maar die kutverkiezingen moeten per se doorgaan :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197457331
Premier Mark Rutte biedt zijn excuses aan voor de verkiezingsbeloftes die hij deze kabinetsperiode niet heeft kunnen waarmaken. “Duizend euro voor werkend Nederland, niet morrelen aan de hypotheekrenteaftrek en geen geld meer naar de Grieken. Laat ik daar volstrekt helder over zijn: ik zeg daar sorry voor.”

maar wel stemmers trekken met zulke beloften....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 00:09:20 #302
5428 crew  miss_sly
pi_197457353
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 00:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zo helder was Rutte tijdens het debat niet afgelopen week vond ik. Op vragen of ‘t doorgaat: Is een wet voor nodig, hoor je ergens in de komende tijd
Heb ik niets van meegekregen. Alles wat ik heb gehoord, ook van Rutte, is dat de verkiezingen doorgaan en dat er geen reden is om aan te nemen dat dat niet zal gebeuren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')