Als daar toe besloten gaat worden kun je de samenleving, zoals we die voor de coronacrisis hadden, gedag zeggen. Dat is de doodsteek voor onderlinge solidariteit en verbondenheid.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:32 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Daarom nu keihard ingrijpen. Wat mij betreft geen avondklok, maar de regels van de avondklok de gehele dag laten gelden. Scholen open? Vergeet het maar, dat gaat voor de zomer echt niet gebeuren.
Met een virus weet je van te voren niet wat een goede investering is.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb je een tweedehands auto? Na een dure reparatie ga je het volgende prijzige defect ook laten verhelpen, omdat het anders zonde was van je eerste zak met geld. Maar dat maakt nog niet dat het een goede investering is.
Mensen die 'het corona' virus ontkennen of bagatelliseren (weet je nog: "het is maar een griepje") werden tot een paar weken terug massaal aangezien voor wappies. Nu zit dit topic vol met mensen die de Britse variant bagatelliseren. Die niet zien waarom we niet kunnen versoepelen, maar moeten verzwaren. Die mensen ontkennen gewoon de effecten die ik schets. Waarom zijn deze mensen geen wappies en de originele ontkenners wel?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Begin je weer met mensen wappies te noemen?
Dat zou opgaan als het niet nemen van een maatregel ertoe zou leiden dat je de hele pot verliest. Dat is niet het geval.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Met een virus weet je van te voren niet wat een goede investering is.
Met het vaccin in zicht de pot opgeven is niet slim. Dan is al je investering in de pot voor niets geweest.
Gewoon minimaal meegaan. De kans op de pot is groter dan het verlies als je nu past.
Zeker, dat staat er ook bij in het eerste verhaal. Ik wil hem ook wel voor een andere input set maken hoor, roep maar.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:49 schreef _serial_ het volgende:
Enige onzekerheid in het verhaal is de R x 1,5 van de britse variant.
Zet hem eens op 1,1quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:50 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zeker, dat staat er ook bij in het eerste verhaal. Ik wil hem ook wel voor een andere input set maken hoor, roep maar.
Daar wordt dus wel vanuit gegaan.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:49 schreef _serial_ het volgende:
Enige onzekerheid in het verhaal is de R x 1,5 van de britse variant.
Eentje met x1,4 en eentje met x1,7? Als een soort onder en boven grens?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:50 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zeker, dat staat er ook bij in het eerste verhaal. Ik wil hem ook wel voor een andere input set maken hoor, roep maar.
En dat gebeurt dan vooral met incidenteel bewijs. Levi van de Britse ziekenhuizen stelt namelijk dat er meer speelt dan de Britse variant. En in Engeland was er een daling in de besmettingscijfers (tot 12 januari). Dus het valt allemaal wel mee.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:48 schreef Schuifpui het volgende:
Mensen die 'het corona' virus ontkennen of bagatelliseren (weet je nog: "het is maar een griepje") werden tot een paar weken terug massaal aangezien voor wappies. Nu zit dit topic vol met mensen die de Britse variant bagatelliseren. Die niet zien waarom we niet kunnen versoepelen, maar moeten verzwaren. Die mensen ontkennen gewoon de effecten die ik schets. Waarom zijn deze mensen geen wappies en de originele ontkenners wel?
Ik zie deze logica vaker voorbij komen. Maar je had het over je oude auto laten repareren. Dat kun je ook niet doen, maar dan moet je er ook niet in blijven rijden. En voorlopig rijden we er nog wel in.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zou opgaan als het niet nemen van een maatregel ertoe zou leiden dat je de hele pot verliest. Dat is niet het geval.
Stel dat het niet sluiten van de winkels zou leiden tot 20 ziekenhuisopnames per week meer, ik noem maar een volkomen fictief getal. Dan staat dat toch in geen verhouding tot de schade die dat oplevert? Dus dan moet je die maatregel niet nemen.
Dat bedoel ik met 'op een gegeven moment is de verhouding tussen kosten en baten zoek'. Ieder zal zo zijn eigen visie hebben op waar dat punt ligt, maar dat het er is lijkt me evident.
Mooi hè.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zou opgaan als het niet nemen van een maatregel ertoe zou leiden dat je de hele pot verliest. Dat is niet het geval.
Stel dat het niet sluiten van de winkels zou leiden tot 20 ziekenhuisopnames per week meer, ik noem maar een volkomen fictief getal. Dan staat dat toch in geen verhouding tot de schade die dat oplevert? Dus dan moet je die maatregel niet nemen.
Dat bedoel ik met 'op een gegeven moment is de verhouding tussen kosten en baten zoek'. Ieder zal zo zijn eigen visie hebben op waar dat punt ligt, maar dat het er is lijkt me evident.
En om mezelf nog even aan te vullen. Dit verloop is de reden waarom de overheid geen indicatie meer geeft over versoepelingen. Was er voorheen niet sprake van versoepeling bij 3600 besmettingen per dag? Kijk maar eens, daar komen we vrij dichtbij met deze input, terwijl het daarna zelf zonder versoepelingen finaal mis gaat. Moet je voorstellen dat je het op dat moment wat losser laat, dan gaat het pas echt hard.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:48 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Mensen die 'het corona' virus ontkennen of bagatelliseren (weet je nog: "het is maar een griepje") werden tot een paar weken terug massaal aangezien voor wappies. Nu zit dit topic vol met mensen die de Britse variant bagatelliseren. Die niet zien waarom we niet kunnen versoepelen, maar moeten verzwaren. Die mensen ontkennen gewoon de effecten die ik schets. Waarom zijn deze mensen geen wappies en de originele ontkenners wel?
Ik denk wel dat dit heel erg moeilijk uit te leggen wordt aan de bevolking en dat de regering niet voor elkaar gaat krijgen dat we gaan verzwaren en dat mensen zich daar ook daadwerkelijk aan zullen houden. Dit is ook de reden dat de vele virologen en ziekenhuis / IC-bazen zo'n doemscenario schetsen.
De R gaat namelijk vanzelf weer stijgen als de Britse variant de overhand krijgt. Ik heb hem er even bij gezet:
[ link | afbeelding ]
Die R moet dus naar beneden. Door vaccinatie, wellicht doordat mensen immuun zijn door eerdere besmettingen, maar vooral door harde maatregelenen.
Happy 2021. Dit gaat voorlopig echt nog niet goedkomen.
Dan zou ik 1,3 en 1,7 doen. Twee keer twee procentpunt afwijking.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eentje met x1,4 en eentje met x1,7? Als een soort onder en boven grens?
Ik verhoogquote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi hè.Ze hadden gehoopt met de inleg van de winkelsluiting de pot te kunnen winnen. Maar dat blijkt dus niet het geval. En dus ben je nog dieper geïnvesteerd in die pot en speel je verder. Steeds meer leg je in.
Ambtenaar gespotquote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:45 schreef Sfancta het volgende:
Als vader van jonge basisschool kinderen ben ik zeer blij met het advies, en ik hoop dat ze nog een hele tijd thuis kunnen blijven.
Klagen dat je kinderen thuis zijn![]()
Het niet aankunnen![]()
Je eigen kinderen niet aankunnen als je 24/7 bij ze bent![]()
Dan heb je er niks van begrepen.
Ik nam even de mediaberichten met tussen de 40 en 70 procent besmettelijker als uitgangspunt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dan zou ik 1,3 en 1,7 doen. Twee keer een procentpunt afwijking.
Ik vind dit een uitermate verhelderend verhaal.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:54 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
En om mezelf nog even aan te vullen. Dit verloop is de reden waarom de overheid geen indicatie meer geeft over versoepelingen. Was er voorheen niet sprake van versoepeling bij 3600 besmettingen per dag? Kijk maar eens, daar komen we vrij dichtbij met deze input, terwijl het daarna zelf zonder versoepelingen finaal mis gaat. Moet je voorstellen dat je het op dat moment wat losser laat, dan gaat het pas echt hard.
Deze lockdown gaat zeker tot in april en wellicht mei duren, enigszins afhankelijk van de vaccinatiesnelheid.
En als dat je vaste manier van pokeren is, dan verlies je op termijn kapitalen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi hè.Ze hadden gehoopt met de inleg van de winkelsluiting de pot te kunnen winnen. Maar dat blijkt dus niet het geval. En dus ben je nog dieper geïnvesteerd in die pot en speel je verder. Steeds meer leg je in.
Vergeet het effect van het eind van het griepseizoen niet. Afgelopen zomer waren de kroegen en restaurants ook open. Dat kunnen we ons nu ook niet voorstellen. En veel mensen hielden zich niet aan die anderhalve meter...quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:54 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
En om mezelf nog even aan te vullen. Dit verloop is de reden waarom de overheid geen indicatie meer geeft over versoepelingen. Was er voorheen niet sprake van versoepeling bij 3600 besmettingen per dag? Kijk maar eens, daar komen we vrij dichtbij met deze input, terwijl het daarna zelf zonder versoepelingen finaal mis gaat. Moet je voorstellen dat je het op dat moment wat losser laat, dan gaat het pas echt hard.
Deze lockdown gaat zeker tot in april en wellicht mei duren, enigszins afhankelijk van de vaccinatiesnelheid.
Met een R0 * 1,5quote:
Serieus, je berekeningen zijn goed werk, maar laat dat wappies nou achterwege. Er zijn in dit topic een aantal mensen die de 1,5x verhoging in twijfel trekken. Niemand die het virus ontkent of de britse variant ontkent, er is gewoon twijfel over de heftigheid van deze nieuwe variant.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:48 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dit heel erg moeilijk uit te leggen wordt aan de bevolking en dat de regering niet voor elkaar gaat krijgen dat we gaan verzwaren en dat mensen zich daar ook daadwerkelijk aan zullen houden. Dit is ook de reden dat de vele virologen en ziekenhuis / IC-bazen zo'n doemscenario schetsen.
De R gaat namelijk vanzelf weer stijgen als de Britse variant de overhand krijgt. Ik heb hem er even bij gezet:
[ link | afbeelding ]
Die R moet dus naar beneden. Door vaccinatie, wellicht doordat mensen immuun zijn door eerdere besmettingen, maar vooral door harde maatregelenen.
Happy 2021. Dit gaat voorlopig echt nog niet goedkomen.
Dat ligt helemaal aan de tegenstander, Janneke, hoe die speelt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als dat je vaste manier van pokeren is, dan verlies je op termijn kapitalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |