de wibra/zeeman/action verzenden nietquote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zalando bezorgd nog gewoon toch?
Kun je na een jaar nog over een crisis spreken? Of hadden we nu al veel meer moeten weten (over verspreiding van het virus) en regelen om het dagelijks leven beetje normaal op gang te houden? In plaats van bij elke mogelijke dreiging meteen weer in paniek te raken.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:47 schreef luxerobots het volgende:
En ik zie restaurants, cafés, bioscopen en theaters allemaal als luxe, in een crisis kunnen we zonder.
Wie zijn ‘ze’?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:51 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit dus, het ís helemaal geen ding maar dat maken ze er slechts van. Hoop dat dit heel gauw verstomt.
Half NL gaat dagelijks naar bijv een supermarkt en daar vallen we ook niet over.
Wat een gezeik ook.
Het leger? Denk je dat we in China wonen?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:18 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Avondklok geloof ik ook niet in. Daar tref je alleen mensen mee die zich toch al redelijk aan de maatregelen houden. Ik denk dat je die regels van de avondklok de gehele dag moet laten gelden. Dus geen bezoek meer, geen groepen buiten, reizen zoveel mogelijk beperken tot eigen omgeving, meer winkels dicht, kantoren controleren en echt sluiten, etc. Qua handhaving gaan BOA's en de politie dat niet redden, daar heb je het leger voor nodig en hoge straffen om af te schrikken.
Leuk is anders. Ik zit er als alleenstaande ook wel aardig doorheen hoor. Ik spreek soms 2 tot 3 weken lang helemaal niemand in person. Alleen nog via teams en telefoon. Het meest menselijke contact dat ik de laatste week heb gehad, is het meisje van de AH die de winkelwagen aangaf.
We mogen toch ook in de rij staan bij de de afhaal vd Praxis?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen ineens in de rij mogen staan wachten voor het stemlokaal terwijl de apocalyptische Britse holocaustvariant dood en verderf zaait in Nederland?
Hij heeft gewoon een boete gehad, na immense publieke druk...quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
wat dat betreft was het wel prachtig dat net hij betrapt werd.
Maar dat hij geen boete kreeg, was toch logisch? Anders zouden we vanaf dat moment een foto van een burger als leidend bewijsmateriaal moeten accepteren en ontstaat er een NSB precedent.
Of doe een duit in het zakje door helemaal niet te stemmen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heb toch in meerdere steden gestemd tot nu toe en nog nooit in de rij gestaan. Is dat echt een ding ja?
Serieuze vraag hoor, want heb in 20 jaar nog nooit in de rij hoeven staan voor stemmen.
<3 <3 mooi om dit te lezen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Financieel ja en ik haal de boodschappen wel eens voor haar (ze heeft geen auto meer). En ik haal de twee oudste wel eens op om hier te spelen. Zodat ze even wat rust heeft (heeft ze nog die van 1,5 jaar).
Het is lastig.
Je helpt elkaar.
De twee oudsten logeren nu bij oma, 1 nacht. Is ook een risico.
Weet je, alles is een risico. Maar mensen moeten ook leven.
Beetje de discussie die hier ook vaak is.
Ja, het was logisch dat hij geen boete kreeg, dat had niet geaccepteerd mogen worden inderdaad. Het is een beetje pot verwijt de ketel geweest in zijn geval.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
wat dat betreft was het wel prachtig dat net hij betrapt werd.
Maar dat hij geen boete kreeg, was toch logisch? Anders zouden we vanaf dat moment een foto van een burger als leidend bewijsmateriaal moeten accepteren en ontstaat er een NSB precedent.
Het is niet onontkoombaar, want het gaat het verschil niet maken, een avondklok gaat geen hamer zijn als de winkelsluiting en schoolsluiting dat ook niet was...quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik vond Dijksma wel helder bij Op1 over de noodzaak om een avondklok hard te kunnen maken als onontkoombaar.
Het is mijn indruk dat politiek ook vaak het van je af en vooruit schuiven van issues is. Of het nu gaat om migratie, milieu, woningtekorten, onderwijs, etc... zoals het er hier net al toevallig over ging, beeldvorming is belangrijk en omdat het electoraal gezien ook allemaal zo pijnloos mogelijk moet blijven is het toch vaak vooral de illusie geven dat je iets aanpakt.quote:
van 95 euro ? wow dat zet echt zoden aan de dijk !quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon een boete gehad, na immense publieke druk...
Ah, Ferd als vriend en bliksemafleider.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neuh. Korte versie dan maar. Hij was/is een zeer nauwe bondgenoot van De Jonge die toen nog CDA leider was. Daar had De Jonge er niet zo veel van. En bovendien lag hij nog steeds oneer vuur. Een aftreden van Ferd zou hem daarom slecht uitkomen
Op welk deel reageer je nu?quote:Waar een wil is is een weg. Dat was echt onwil.
Tja, in België mag je één knuffelcontact hebben. We lachen er hier om, maar qua sociale behoefte is het ergens wel slim.quote:Los van elkaar wellicht, maar een bepaalde mate van sociaal contact is geen luxe maar een bittere noodzaak. Zeker gedurende wat langere periodes.
Daarom vind ik het ook zo naar dat dingen die “kort maar krachtig” worden aangekondigd steeds zonder blikken of blozen verlengd worden. Wat gedurende een korte periode aanvaardbaar is hoeft dat niet gedurende een langere periode te zijn. Ik mis die weging.
Die boete, na alle commotie, daar is werkelijk alles voor uit de kast getoverd. Dat maakt de hele boel nog tien keer genanter dan het al wasquote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon een boete gehad, na immense publieke druk...
Zat ik me net ook af te vragen. Als je iets een paar keer hoort dan denk je al snel dat het gemeengoed wordt.quote:
Even alleen dit stuk. Dit is inderdaad wat ik telkens mis. De huidige maatregelen gingen 5 weken duren, worden er nu al meer. Er wordt al gehint dat het wel tot maart gaat duren. Wees daar eerlijk over als kabinet. Beetje hetzelfde als die pokerdiscussie hier eerder, dan is ‘t: Ja, maar het is maar 2 weken extra en je hebt al 5 weken achter de rug. Daarna: je hebt al 7 weken achter de rug.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:52 schreef trein2000 het volgende:
Los van elkaar wellicht, maar een bepaalde mate van sociaal contact is geen luxe maar een bittere noodzaak. Zeker gedurende wat langere periodes.
Daarom vind ik het ook zo naar dat dingen die “kort maar krachtig” worden aangekondigd steeds zonder blikken of blozen verlengd worden. Wat gedurende een korte periode aanvaardbaar is hoeft dat niet gedurende een langere periode te zijn. Ik mis die weging.
Ja, vandaar ook vaak die proefballonetjes en ideeën die er nooit komen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is mijn indruk dat politiek ook vaak het van je af en vooruit schuiven van issues is. Of het nu gaat om migratie, milieu, woningtekorten, onderwijs, etc... zoals het er hier net al toevallig over ging, beeldvorming is belangrijk en omdat het electoraal gezien ook allemaal zo pijnloos mogelijk moet blijven is het toch vaak vooral de illusie geven dat je iets aanpakt.
Nederland is best goed georganiseerd, maar iedereen moet zijn mening geven, en dat maakt het in een crisis ook ontzettend lastig. De Duitsers bijvoorbeeld, volgen veel meer de hogergeplaatsten. Dat werkt dan wel makkelijker.quote:Maar, bij een echt urgente crisis werkt dat niet. Je moet presteren en het moet nu, en dan beland je buiten het gebruikelijke stramien. Vandaar ook dat het kabinet zo nu en dan wat stuurloos vooral naar de waan van de dag luistert. Willen we de scholen dicht? Oke, als jullie lang genoeg zeuren doen we dat. Oh, nu mondkapjes? Vooruit dan. Het is vrij visieloos eigenlijk.
Dan ga je niet stemmen, ok ... en dan?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:55 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Of doe een duit in het zakje door helemaal niet te stemmen.
Zo'n stem-oproep is ook handig om de kachel mee op te stoken.
De restaurants met name. Maar ook in z’n algemeenheid, ik geloof niet zo in juridische onmogelijkheden als het op Corona aankomt. Het kost hoog uit wat tijd. Of je hebt lopen prutsen en zoekt een zondebok.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ah, Ferd als vriend en bliksemafleider.
Dit is de korte versie, dus er is nog meer?
[..]
Op welk deel reageer je nu?
[..]
Absoluut.quote:Tja, in België mag je één knuffelcontact hebben. We lachen er hier om, maar qua sociale behoefte is het ergens wel slim.
Ik heb na werktijd toch geregeld in een stemlokaal staan wachten tot ik aan de beurt was. Waarom zou dat ineens geen gevaar zijn, terwijl opa en oma dood neervallen wanneer je tijdens de Sperrstunde een rondje gaat wandelen of hardlopen?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heb toch in meerdere steden gestemd tot nu toe en nog nooit in de rij gestaan. Is dat echt een ding ja?
Serieuze vraag hoor, want heb in 20 jaar nog nooit in de rij hoeven staan voor stemmen.
Er zijn vast wel oproepen te vinden. De politiek is er tot nu toe heel helder in geweest: de verkiezingen gaan door.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Zat ik me net ook af te vragen. Als je iets een paar keer hoort dan denk je al snel dat het gemeengoed wordt.
Maar ik heb het ook weer niet helemaal groter gemaakt dan het is, zie hier oa:
https://www.gelderlander.(...)zingen-uit~a629ed15/
https://www.gelderlander.(...)mlaag-gaan~a411194e/
https://www.nporadio1.nl/(...)e-groei-besmettingen
Wat mij betreft blijft dit bij een verre stem uit de bedstee.
Ik ben inmiddels in een soort van 'gewenning' modus eigenlijk merk ik.quote:Op zondag 17 januari 2021 00:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Even alleen dit stuk. Dit is inderdaad wat ik telkens mis. De huidige maatregelen gingen 5 weken duren, worden er nu al meer. Er wordt al gehint dat het wel tot maart gaat duren. Wees daar eerlijk over als kabinet. Beetje hetzelfde als die pokerdiscussie hier eerder, dan is ‘t: Ja, maar het is maar 2 weken extra en je hebt al 5 weken achter de rug. Daarna: je hebt al 7 weken achter de rug.
Ik heb ondertussen zoiets dat ik liever hoor dat tot maart/april alles dicht is, dan weet ik ook waar ik aan toe ben.
Kan je je ook af gaan vragen als je wel gaat stemmen tegenwoordig...op wat stem je eigenlijk ?quote:Op zondag 17 januari 2021 00:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dan ga je niet stemmen, ok ... en dan?
Zo helder was Rutte tijdens het debat niet afgelopen week vond ik. Op vragen of ‘t doorgaat: Is een wet voor nodig, hoor je ergens in de komende tijdquote:Op zondag 17 januari 2021 00:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn vast wel oproepen te vinden. De politiek is er tot nu toe heel helder in geweest: de verkiezingen gaan door.
In ieder geval geen kans daar corona op te lopen of anderen te besmetten. Het hele land moet in lockdown maar die kutverkiezingen moeten per se doorgaanquote:Op zondag 17 januari 2021 00:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dan ga je niet stemmen, ok ... en dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |