Gaat van je leven niet gebeuren natuurlijk. En dat is ook terecht overigens.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:18 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Avondklok geloof ik ook niet in. Daar tref je alleen mensen mee die zich toch al redelijk aan de maatregelen houden. Ik denk dat je die regels van de avondklok de gehele dag moet laten gelden. Dus geen bezoek meer, geen groepen buiten, reizen zoveel mogelijk beperken tot eigen omgeving, meer winkels dicht, kantoren controleren en echt sluiten, etc. Qua handhaving gaan BOA's en de politie dat niet redden, daar heb je het leger voor nodig en hoge straffen om af te schrikken.
Leuk is anders. Ik zit er als alleenstaande ook wel aardig doorheen hoor. Ik spreek soms 2 tot 3 weken lang helemaal niemand in person. Alleen nog via teams en telefoon. Het meest menselijke contact dat ik de laatste week heb gehad, is het meisje van de AH die de winkelwagen aangaf.
Niet gezien, wat zei ze?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik vond Dijksma wel helder bij Op1 over de noodzaak om een avondklok hard te kunnen maken als onontkoombaar.
En in de standaard depri-maand januari. Dat we dit nu al zien voor het voorjaar.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het komt wel boven op een periode van een jaar die al vol met beperkingen was, dat maakt dat toch wel een beetje loze retoriek. Het is gewoon helemaal kut.
Nou ja, eigenlijk is dat dezelfde discussie. Als je code zwart wil voorkomen, dan moet je dus verzwaren als die factor 1.5 klopt. Vaststellen dat dit het maximale is wat we willen, betekent in feite automatisch dat je voor code zwart kiest. Dat kan, maar ik dacht dat de politiek al had besloten dat koste wat kost niet te willen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je moet je ook wel af gaan vragen of je vind dat het doel alle middelen heiligt hoor. Maar dat is een andere discussie.
Ok. Ja helder verhaal wederom. En ja met die handhaving sla je de spijker wel...quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:18 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Avondklok geloof ik ook niet in. Daar tref je alleen mensen mee die zich toch al redelijk aan de maatregelen houden. Ik denk dat je die regels van de avondklok de gehele dag moet laten gelden. Dus geen bezoek meer, geen groepen buiten, reizen zoveel mogelijk beperken tot eigen omgeving, meer winkels dicht, kantoren controleren en echt sluiten, etc. Qua handhaving gaan BOA's en de politie dat niet redden, daar heb je het leger voor nodig en hoge straffen om af te schrikken.
Leuk is anders. Ik zit er als alleenstaande ook wel aardig doorheen hoor. Ik spreek soms 2 tot 3 weken lang helemaal niemand in person. Alleen nog via teams en telefoon. Het meest menselijke contact dat ik de laatste week heb gehad, is het meisje van de AH die de winkelwagen aangaf.
Ik vind dat dus niet. Dingen koste wat kost willen is over het algemeen geen goed idee. Zo ook in deze niet. Je moet constant in het oog houden of je niet meer kapot maakt dan je redt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:21 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nou ja, eigenlijk is dat dezelfde discussie. Als je code zwart wil voorkomen, dan moet je dus verzwaren als die factor 1.5 klopt. Vaststellen dat dit het maximale is wat we willen, betekent in feite automatisch dat je voor code zwart kiest. Dat kan, maar ik dacht dat de politiek al had besloten dat koste wat kost niet te willen.
Dat is wel erg streng allemaal.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:18 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ja het emmertje raakt wel vol. Daar is totaal geen oog voor, en dat stoort me.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:21 schreef capricia het volgende:
[..]
En in de standaard depri-maand januari. Dat we dit nu al zien voor het voorjaar.
Ja volkomen Kilo Utrecht Tango.
Ik denk dat de avondklok wel effectief is. Aan iedereen die 's avonds op straat is kan gevraagd worden wat hij of zij aan het doen is. Dus je kunt makkelijker mensen tegenhouden die samen bier gaan drinken, naar feestjes gaan, of rondhangen op het parkeerterrein.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:18 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Tja, leuk is inderdaad anders...quote:Leuk is anders. Ik zit er als alleenstaande ook wel aardig doorheen hoor. Ik spreek soms 2 tot 3 weken lang helemaal niemand in person. Alleen nog via teams en telefoon. Het meest menselijke contact dat ik de laatste week heb gehad, is het meisje van de AH die de winkelwagen aangaf.
Maar je hebt toch nog andere/meer opties? Wat ik eerder postte als reactie op @luxerobots . Vaccineren van de groepen die het meest in het ziekenhuis komen om opnames te voorkomen. Isoleren van 70 in risicogroep om opname/overlijden te voorkomen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:21 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nou ja, eigenlijk is dat dezelfde discussie. Als je code zwart wil voorkomen, dan moet je dus verzwaren als die factor 1.5 klopt. Vaststellen dat dit het maximale is wat we willen, betekent in feite automatisch dat je voor code zwart kiest. Dat kan, maar ik dacht dat de politiek al had besloten dat koste wat kost niet te willen.
Ik deel volledig deze analyse. Maar ik vind wel dat ze zichzelf in die positie hebben gemanoeuvreerd. Dat begon al bij Ferd z’n bruiloft, iedere vorm van serieuze handhaving is daarna ongeloofwaardig geworden, maar ook in de maatregelen zelf.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. Ja helder verhaal wederom. En ja met die handhaving sla je de spijker wel...
Denk dat NL sowieso niet de manschappen en capaciteiten heeft om zulke extreme maatregelen goed te handhaven. En wat je dan waarschijnlijk krijgt is dat meer en meer mensen in opstand komen en er schijt aan gaan hebben, met alle gevolgen van dien.
Als regering zijnde zit je gewoon ook ontzettend in het nauw gedreven positie wat dat betreft. Laten we dat ook niet vergeten.
Mijn zusje is alleenstaande moeder (man overleden) met drie kleine kinderen. 1,5 en 5 en bijna 7.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:18 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
“Even volhouden! Het virus heeft daar geen boodschap aan!”quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja het emmertje raakt wel vol. Daar is totaal geen oog voor, en dat stoort me.
En dat was het dan met de open, vrije democratie die Nederland ooit was...quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:18 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Qua handhaving gaan BOA's en de politie dat niet redden, daar heb je het leger voor nodig en hoge straffen om af te schrikken.
[..]
Hoe wil je een paar miljoen zeventigplussers isoleren? Ook die mensen hebben zorg nodig, of wonen vaak nog samen, en een deel zal ook nog wel iets van werk doen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar je hebt toch nog andere/meer opties? Wat ik eerder postte als reactie op @:luxerobots . Vaccineren van de groepen die het meest in het ziekenhuis komen om opnames te voorkomen. Isoleren van 70 in risicogroep om opname/overlijden te voorkomen.
Oeh, waar heb je die info vandaan?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neem nu het sluiten van winkels of de groepsgrootte buiten we weten dat dat twee dingen zijn waarvan het effect op het virus echt marginaal is.
Spring jij wel eens bij?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn zusje is alleenstaande moeder (man overleden) met drie kleine kinderen. 1,5 en 5 en bijna 7.
Die wordt ook gillend gek. Met een parttime baan waarmee ze sociaal minimum verdient. In een klein huisje.
Voor zoveel mensen is dit zo zwaar. Zij heeft soms zo'n 'fuck het virus' attitude. En dat begrijp ik echt wel. Als je er zo doorheen zit. Met drie kleine kinderen.
Ze kan niet eens alleen boodschappen doen als de kinderen niet op school zitten.
Dus mijn moeder springt wel eens bij. Maar ja, dat is ook een risico. Het is echt heel heftig allemaal.
Dat komt wel weer terug.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En dat was het dan met de open, vrije democratie die Nederland ooit was...
Het is wel de discussie die je moet voeren vóórdat je aan dit soort maatregelen begint.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je moet je ook wel af gaan vragen of je vind dat het doel alle middelen heiligt hoor. Maar dat is een andere discussie.
https://newsweek.be/sluit(...)nbroucke-zindert-na/quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:28 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Oeh, waar heb je die info vandaan?
Financieel ja en ik haal de boodschappen wel eens voor haar (ze heeft geen auto meer). En ik haal de twee oudste wel eens op om hier te spelen. Zodat ze even wat rust heeft (heeft ze nog die van 1,5 jaar).quote:
Ik niet; wanneer politici vrijheden afnemen krijg je die als burger niet zo maar terug.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat komt wel weer terug.
Ik ben daar niet bang voor. Ik heb vertrouwen in de toekomst.
Ik heb je die eerdere uitleg ook in dit topic gegeven hoe ik dat zie. Er zijn totaal zo’n 1,4 miljoen 70+ in Nederland op dit moment.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe wil je een paar miljoen zeventigplussers isoleren? Ook die mensen hebben zorg nodig, of wonen vaak nog samen, en een deel zal ook nog wel iets van werk doen.
Want daarmee scoren ze zo lekker in het stemhokje?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik niet; wanneer politici vrijheden afnemen krijg je die als burger niet zo maar terug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |