SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Yes, ik zal voor je duimen!quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:59 schreef LPFAN het volgende:
Hoop dat ik vandaag een mail terug krijg
Thanks!quote:
Ik hou van sneeuwquote:Op vrijdag 15 januari 2021 11:04 schreef Tuindier het volgende:
Vanmorgen nog aan het werk, maar ik ben vanmiddag vrij dus dan ga ik lekker wandelen nu het nog niet sneeuwt (want ik haat sneeuw)
Lijstje:
O: havermout, banaan, lijnzaad, amandelmelk, schepje 100% pindakaas.
T: 2 mandarijnen
L: volkoren brood met avocado
T: banaan
B: wandelen
D: wok met peultjes, paprika, tofu
Is die muesli een bewuste keuze? Ik merk bij mezelf dat als ík de dag begin met iets met veel toegevoegd suiker, ik de hele dag trek houd.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 12:17 schreef VitaBella het volgende:
Ik hoop ook zo op sneeuw! De kleine dame hier zal helemaal wild worden gok ik, die heeft nog nooit ‘bewust’ sneeuw gezien volgens mij
O: Alpro natural met geroosterde muesli chocolade amandel
L: wortelwraps met crispy sticks van Valess
T: crackers met sambalsmeerkaas
D: magioni bloemkoolpizzabodem te beleggen met mozzarella, gegrilde paprika, tomatenpuree en parmaham
Mensen doen gekke dingen om een paar gram af te vallen! Zo'n nier is toch zeker 120-130 gram! En de linker is ietsje zwaarder dan de rechter, dus de linker mag gaan.quote:
Respect!quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mensen doen gekke dingen om een paar gram af te vallen! Zo'n nier is toch zeker 120-130 gram! En de linker is ietsje zwaarder dan de rechter, dus de linker mag gaan.
2 gram suiker per portie! Voor mijn doen redelijk bewustquote:Op vrijdag 15 januari 2021 12:27 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Is die muesli een bewuste keuze? Ik merk bij mezelf dat als ík de dag begin met iets met veel toegevoegd suiker, ik de hele dag trek houd.
Ja zo lekker die Alpro ja? Ik sla hem altijd over maar nog nooit geprobeerd. Misschien toch eens doen haha.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:10 schreef MeisPluis het volgende:
Vandaag:
O: alpro limoen (de allerbeste ! Kun je me ‘s nachts voor wakker maken) met granola en blauwe bessen
T:-
L: 2 boterhammen, 1 met baba ganoush en kaas en eentje met nep filet American, 2 maiswafels met roomkaas
T: mandarijnen / meloen / mango (iets wat niet op is gegeten door het gezin )
D: pasta met rode saus
B: wandelen of hardlopen
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mensen doen gekke dingen om een paar gram af te vallen! Zo'n nier is toch zeker 120-130 gram! En de linker is ietsje zwaarder dan de rechter, dus de linker mag gaan.
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet voor mezelf maar mijn broertje wil al een hele tijd graag iets dergelijks voor zichzelf regelen maar gaat er vanuit dat het veel te duur voor 'm is (en dat dacht ik eigenlijk ook), maar dit klinkt hartstikke betaalbaar. Kun je misschien wat meer details geven over waar je zulke dienstverlening vinden kunt? Dan stuur ik het naar 'm doorquote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:10 schreef LuNaTiC het volgende:
@:isabeau ik lees in het vorige deel dat je best een PT zou willen hebben als je die kon betalen?
Ik vroeg me gewoon uit nieuwsgierheid af wat voor bedrag dat max dan zou zijn en wat je van zo iemand verwacht?
Meer omdat ik zelf ook anderhalf jaar geleden een PT had genomen; van tevoren had ik in mn hoofd dat het iemand was die elke training er bij zou zijn en precies vertelde wat ik moest doen. En voedingsschema’s zou krijgen waarin stond dat ik in de ochtend zoveel gram kwark moest eten en ‘s avonda kip met rijst.
Toen ik eenmaal het traject in ging bleek dat ik wel op maat gemaakte trainingsschema’s kreeg maar dat ik verder met instructiefilmpjes hiermee zelf aan de slag kon. Eens in de zoveel weken kon je wel irl een uurtje met hem inplannen om wat technieken en oefeningen door te nemen als je ergens over twijfelde.
Over de voedingsschema’s ging ie helemaal niet voorkauwen wat ik precies moest eten maar legde ie vooral uit hoe je helemaal zelf alles kon bepalen en inplannen binnen de gestelde kaders. Beetje als ‘give a man a fish / teach a man how to fish’ zeg maar
Hoewel ik irl weinig tot geen contact met hem had kon ik wel altijd terecht met vragen via whatsapp en facebook-groep; elke week mailde ik mn resultaten en metingen, en kreeg ik daar weer feedback op maat op en nieuwe trainingsschema’s.
Dit kostte mij 70 euro per maand, iets waar ik in eerste instantie tegenaan hikte, maar al snel (en helemaal achteraf) de beste investering die ik voor mezelf ooit misschien wel heb gedaan. Heb daardoor in de praktijk zoveel kennis opgedaan over voeding, training, hoe je lichaam werkt en vooral ook hoe ik dat nu zonder begeleiding voort kunt zetten. Ik weet precies hoe ik optimaal en gezond vet kan verliezen, je spiermassa kan behouden, of groeien in spiermassa.
Onbetaalbaar, de beste investering omdat het ook echt een investering in jezelf is. Inmiddels bijna 1,5 jaar geen PT-begeleiding meer maar nog steeds op mn laagste gewicht aller tijden en nog nooit zo afgetraind geweest.
Nouja alleen maar om even aan te geven dat wen PT duur kan zijn maar dat je vooral er bij moet rekenen wat het je op kan leveren, en dat PT in vele smaken komen, en dat misschien de ene vorm uiteindelijk beter kan zijn dan je in eerste instantie misschien zou vermoeden.
ja ik vind die echt fantastisch! en om een of andere reden is die echt lekker met verse blauwe bessen ( of ik heb gewoon een rare smaak 😉)!quote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:58 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Ja zo lekker die Alpro ja? Ik sla hem altijd over maar nog nooit geprobeerd. Misschien toch eens doen haha.
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:10 schreef LuNaTiC het volgende:
@:isabeau ik lees in het vorige deel dat je best een PT zou willen hebben als je die kon betalen?
Ik vroeg me gewoon uit nieuwsgierheid af wat voor bedrag dat max dan zou zijn en wat je van zo iemand verwacht?
Ik ga het eens proberen!quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:14 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
ja ik vind die echt fantastisch! en om een of andere reden is die echt lekker met verse blauwe bessen ( of ik heb gewoon een rare smaak 😉)!
Tuurlijk! https://frankdenblankenpt.nl/quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Niet voor mezelf maar mijn broertje wil al een hele tijd graag iets dergelijks voor zichzelf regelen maar gaat er vanuit dat het veel te duur voor 'm is (en dat dacht ik eigenlijk ook), maar dit klinkt hartstikke betaalbaar. Kun je misschien wat meer details geven over waar je zulke dienstverlening vinden kunt? Dan stuur ik het naar 'm door
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerste foto ben ik begonnen met PT (daarvoor was ik overigens al 30 kg op eigen kracht afgevallen), tweede foto was toen ik afscheid van hem nam, derde foto is van onlangs, dus ben gewoon op dezelfde voet verder gegaan.
Bonusfoto van voor en na van op mijn zwaarst en op mn lichtstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:36 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Tuurlijk! https://frankdenblankenpt.nl/
Frank zelf doet volgens mij geen persoonlijke begeleiding meer zoals ik nog van hem heb gehad, daar is ie nu te 'groot' voor. Volgens mij heeft ie onder zich wel weer persoonlijk opgeleide PT's maar zijn er ook wat generiekere programma's op periodieke basis. BV een shedding programma van 12 weken waar je zoveel mogelijk vetmassa probeert kwijt te raken, maar ook 'bigger by the day' programma's waarbij je juist focust op (lean) bulking en op een goede gezonde manier in spiermassa kan aankomen. Je krijgt dan wel de schema;s en alle tools, je zit dan met je groepsgenoten in en Facebook-groep waarbij je vragen aan de trainer(s) en medecursisten vragen kunt stellen en ervaringen uit kan wisselen.
Het is alweer even geleden en ik weet dus niet helemaal of dit nog steeds de opzet is, maar er zijn wel wat mogelijkheden, gewoon even rondneuzen en kijken wat bij hem past.
Zn website oogt een beetje hysterisch maar hij is beter in training dan in marketingOp youtube kun je wel filmpjes van hem vinden waarin ie heel veel thema's op een begrijpelijke manier uitlegt.
De voor- en na-foto's lijken soms een beetje te mooi om waar te zijn, maar zijn wel echt zo. Om mijn eigen foto's bv te delen, zie je de verschillen wel:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerste foto ben ik begonnen met PT (daarvoor was ik overigens al 30 kg op eigen kracht afgevallen), tweede foto was toen ik afscheid van hem nam, derde foto is van onlangs, dus ben gewoon op dezelfde voet verder gegaan.
Bonusfoto van voor en na van op mijn zwaarst en op mn lichtstWow goed bezig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:36 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Tuurlijk! https://frankdenblankenpt.nl/
Frank zelf doet volgens mij geen persoonlijke begeleiding meer zoals ik nog van hem heb gehad, daar is ie nu te 'groot' voor. Volgens mij heeft ie onder zich wel weer persoonlijk opgeleide PT's maar zijn er ook wat generiekere programma's op periodieke basis. BV een shedding programma van 12 weken waar je zoveel mogelijk vetmassa probeert kwijt te raken, maar ook 'bigger by the day' programma's waarbij je juist focust op (lean) bulking en op een goede gezonde manier in spiermassa kan aankomen. Je krijgt dan wel de schema;s en alle tools, je zit dan met je groepsgenoten in en Facebook-groep waarbij je vragen aan de trainer(s) en medecursisten vragen kunt stellen en ervaringen uit kan wisselen.
Het is alweer even geleden en ik weet dus niet helemaal of dit nog steeds de opzet is, maar er zijn wel wat mogelijkheden, gewoon even rondneuzen en kijken wat bij hem past.
Zn website oogt een beetje hysterisch maar hij is beter in training dan in marketingOp youtube kun je wel filmpjes van hem vinden waarin ie heel veel thema's op een begrijpelijke manier uitlegt.
De voor- en na-foto's lijken soms een beetje te mooi om waar te zijn, maar zijn wel echt zo. Om mijn eigen foto's bv te delen, zie je de verschillen wel:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerste foto ben ik begonnen met PT (daarvoor was ik overigens al 30 kg op eigen kracht afgevallen), tweede foto was toen ik afscheid van hem nam, derde foto is van onlangs, dus ben gewoon op dezelfde voet verder gegaan.
Bonusfoto van voor en na van op mijn zwaarst en op mn lichtstEven te druk nu voor uitgebreide respons maar thanks en wauw enSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Let me see you stripped down to the bone
Haha yes, ik houd mezelf soms voor dat ik nog steeds dezelfde van binnen ben, maar zelfs dat is niet meer echt zo. Hopelijk nog wel steeds de positieve eigenschappen, maar ook de minder leuke kanten zijn verbeterd. Meer zelfvertrouwen, meer van jezelf houden, meer durven, nog opener zijn, ga zo maar door. Het heeft me echt veel gebracht dit traject, na een leven lang jojooen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:56 schreef Tuindier het volgende:
Je bent een heel ander mens zo, @:LuNaTiC !
Heel netjes! Het is heel fijn als je begrijpt wat de struggles zijn en wat je er allemaal voor moet doen en laten.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:16 schreef minilot het volgende:
Eigenlijk te koud buiten voor typen maar toch even @:LuNaTiC - mijn dude is afgelopen jaar tientallen kilo's afgevallen en moet er nu nog twintig en het helpt inderdaad absoluut ontzettend om er allebei mee bezig te zijn![]()
Weegschaal trouwens 57.0 vanmorgen, de post-decemberneergang lijkt dan toch in gang gezet
+ extra kiwi en een paar Oreo koekjesquote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:19 schreef Declan-Harp het volgende:
L: Kwark met jam, banaan en bosbessen + 3 wraps kaas/houmous
T: 2 kiwi's
D: Spinazie-geitenkaas quiche
B: Same old same old
Oeh jouw D klinkt erg lekker! ik ga dat recept even opslaanquote:Op zondag 17 januari 2021 13:37 schreef Tuindier het volgende:
Lijstje:
O: twee volkoren kampioentjes met 1 avocado
L: 2 zuurdesem roggebrood, 1 met halve plak ah plantaardige kaas, 1 met pompoenhoumous, kerstomaatjes, restje spruitjes
T: mandarijnen, banaan
D: rode kool tagliatelle met vegan kaas en misschien ook wat echte pasta.
Daar kwam nog een bastogne koekje en een bakje vegan ijs in plaats van de banaan bij..quote:Op zondag 17 januari 2021 13:37 schreef Tuindier het volgende:
Lijstje:
O: twee volkoren kampioentjes met 1 avocado
L: 2 zuurdesem roggebrood, 1 met halve plak ah plantaardige kaas, 1 met pompoenhoumous, kerstomaatjes, restje spruitjes
T: mandarijnen, banaan
D: rode kool tagliatelle met vegan kaas en misschien ook wat echte pasta.
Wou het rennen op je lege maag wat?quote:Op maandag 18 januari 2021 10:08 schreef minilot het volgende:
Kalmpjes aan op post-vastendagje
B: Vijftig minuten hardgelopen op rustig tempo
L: Plantaardige kwark
D: Kopje runderbouillon met prei en paksoi, twee gekookte eieren, handje divers gedroogd fruit
Morgen weer een serieuze maaltijd
Weinig spijsverteringsprocessen mee te zeulen, voelde eigenlijk wel lekker lichtvoetig!quote:Op maandag 18 januari 2021 10:12 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Wou het rennen op je lege maag wat?
Puike D zeg! Doet me denken aan maïskolven met misoboter die ik laatst atquote:Op maandag 18 januari 2021 11:31 schreef LPFAN het volgende:
L: maiswafels met eiersalade
T: Appel met cottage cheese / pindakaas dip
D: een maiskolf met een beetje boter en zelfgemaakte coleslaw met witte en paarse spitskool, wortel met tahindressing en zwarte sesamzaadjes.
Lekker!quote:Op maandag 18 januari 2021 12:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Puike D zeg! Doet me denken aan maïskolven met misoboter die ik laatst at
Voor herhaling vatbaar dusquote:Op maandag 18 januari 2021 12:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Weinig spijsverteringsprocessen mee te zeulen, voelde eigenlijk wel lekker lichtvoetig!Wel wat minder energie voor flink hard hollen, maar dat had ik wel ingecalculeerd. Beetje rustig aan gedaan
Ik heb het de laatste tijd ook, bij mij ligt het aan mijn natrium en kalium waardes die uit balans zijn omdat ik nierproblemen heb en te veel water heb gedronken (quote:Op maandag 18 januari 2021 14:42 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben de laatste tijd regelmatig licht in mijn hoofd. Ik eet zeker niet te weinig en ik eet relatief weinig suiker (dus verwacht geen grote suikerpiek/dip). Vandaag na lunch + lunchwandelen ook weer. Iemand die dit herkent?
Hmm.. Geen idee hoe ik dat zou moeten bepalren (behalve met een bloedonderzoek).quote:Op maandag 18 januari 2021 14:54 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik heb het de laatste tijd ook, bij mij ligt het aan mijn natrium en kalium waardes die uit balans zijn omdat ik nierproblemen heb en te veel water heb gedronken () Misschien bij jou ook zoiets dat je te weinig mineralen of iets naar binnen gekregen hebt?
Nee word heel lastig inderdaad. Ik herken bij mezelf de symptomen omdat ik er al jaren mee zit.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:57 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Hmm.. Geen idee hoe ik dat zou moeten bepalren (behalve met een bloedonderzoek).
Heb je dat redelijk direct na het eten of pas een tijdje erna?quote:Op maandag 18 januari 2021 14:42 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben de laatste tijd regelmatig licht in mijn hoofd. Ik eet zeker niet te weinig en ik eet relatief weinig suiker (dus verwacht geen grote suikerpiek/dip). Vandaag na lunch + lunchwandelen ook weer. Iemand die dit herkent?
Fijn dat je ons even komt vertellen hoe het moet.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:19 schreef Geerd het volgende:
Dieeten helpt toch niet ? Gewoon normaal eten..en af en toe genieten..
Door minder te eten..quote:Op maandag 18 januari 2021 15:23 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Fijn dat je ons even komt vertellen hoe het moet.
Als je misschien verder had gelezen dan je neus lang is had je gezien dat vrijwel iedereen hier gewoon normaal eet en ook zeker geniet. Normaal eten betekent niet dat je niet kan afvallen.
Ik heb dit een tijd geleden ook gehad en bij mij was het een te lage ijzerwaarde. Ik had bij opstaan ook vaak dat het zwart voor mn ogen werd. Als je er echt last van hebt misschien een keertje bloedwaarden laten prikken?quote:Op maandag 18 januari 2021 14:42 schreef Tuindier het volgende:
Nu had ik na de lunch gewandeld, en wat het toen ik daarna weer aan mijn bureau zat.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:18 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Heb je dat redelijk direct na het eten of pas een tijdje erna?
Ik heb het zelf namelijk wel eens als ik wat langer niks gegeten heb. Als ik bijv. lunch om 12 uur dan moet ik rond 4 uur even een tussendoortje eten omdat ik er anders ook last van heb. Zelfs als ik geen honger heb ofzo.
Zou het ook nog kunnen zijn ja. Als het niet weg gaat zal ik toch eens mijn bloed laten checken.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:29 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Ik heb dit een tijd geleden ook gehad en bij mij was het een te lage ijzerwaarde. Ik had bij opstaan ook vaak dat het zwart voor mn ogen werd. Als je er echt last van hebt misschien een keertje bloedwaarden laten prikken?
Hahah is goed! Nog voorkeur voor een salade?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:52 schreef Declan-Harp het volgende:
@:LPFAN zaterdag even cheaten? Ik heb de chilicheese nuggets nog liggenFix jij er een salade bij?
(Mits geen avondklok)
Dezequote:Op zondag 17 januari 2021 11:53 schreef LPFAN het volgende:
L: maiswafels met eiersalade
T: appel met cottage cheese pindakaas dip
D: Falafel salade met stukjes pitabrood, sla,komkommer ,paprika en mais met zelfgmaakte tzatziki
B: Stoelfiets
Haha prima!quote:
quote:
Klinkt goed hoor, al mooi wat kilo's kwijt, ga zo door!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:30 schreef raptorix het volgende:
Kleine update van mijn kant, helaas nog steeds geen baantjes zwemmen, probeer wel elke dag 10.000 stappen te doen, helaas met matige weer van laatste tijd kom ik er niet echt aan, echter probeer nu weer iets meer discipline op te brengen. Het afvallen gaat vrij goed, en kan me makkelijk aan mijn eetpatroon houden, niet echt een dieet, maar in ieder geval geen alcohol of fris meer. Daarnaast gewoon avond eten, liefst niet al te vet en geen vette sauzen er overheen (of zeer beperkt), daarnaast overdag en ontbijt gewoon iets lichts.
Ik ben 189 en begon op 10 december met 115.4, echter toen was ik al even gestopt met drinken en aan het minderen, had toen geen weegschaal, maar schat zo een 4 kilo in 3 weken.
Inmiddels ben ik precies 106, en ben tevreden hoe het gaat, hoop dat ik het bewegen binnenkort wat meer kan opvoeren, het zou een mooi streven zijn om op mijn verjaardag van 1 April, 95 kilo te zijn.
Goed bezig!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:30 schreef raptorix het volgende:
Kleine update van mijn kant, helaas nog steeds geen baantjes zwemmen, probeer wel elke dag 10.000 stappen te doen, helaas met matige weer van laatste tijd kom ik er niet echt aan, echter probeer nu weer iets meer discipline op te brengen. Het afvallen gaat vrij goed, en kan me makkelijk aan mijn eetpatroon houden, niet echt een dieet, maar in ieder geval geen alcohol of fris meer. Daarnaast gewoon avond eten, liefst niet al te vet en geen vette sauzen er overheen (of zeer beperkt), daarnaast overdag en ontbijt gewoon iets lichts.
Ik ben 189 en begon op 10 december met 115.4, echter toen was ik al even gestopt met drinken en aan het minderen, had toen geen weegschaal, maar schat zo een 4 kilo in 3 weken.
Inmiddels ben ik precies 106, en ben tevreden hoe het gaat, hoop dat ik het bewegen binnenkort wat meer kan opvoeren, het zou een mooi streven zijn om op mijn verjaardag van 1 April, 95 kilo te zijn.
BTW cheesecake als toetje?quote:
Gisteren zowaar exact dit lijstje gegeten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 07:32 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Nu had ik na de lunch gewandeld, en wat het toen ik daarna weer aan mijn bureau zat.
[..]
Zou het ook nog kunnen zijn ja. Als het niet weg gaat zal ik toch eens mijn bloed laten checken.
Vandaag dagje kantoor. Dat was alweer twee weken geleden.
O: havermout, bessen, amandelmelk, lijnzaad
T: fruit
L: salade van rode rijst, gele paprika, wortel, radijs, peultjes, koriander, kikkererwten, broccoli, tomaat met een dressing van tahin. Het is een kleurig geheel geworden
D: wraps met wokzakje groente en wat bonen
Yisssquote:
Oeh lekkere D!quote:Op woensdag 20 januari 2021 07:19 schreef minilot het volgende:
@:raptorix Balen van het baantjes zwemmen hè,, ik mis het zwembad ook zo![]()
Lijstje:
T: Banaan
B: Anderhalf uur hardgelopen net, straks nog drie kwartier wandelen en wat huishouden
D: Quesadillas met zwarte bonen, drie soorten kaas en erbij salsa en een boel versgemaakte guacemole. Nog nader te bepalen fruit toe, ik moet nog boodschappen doen.
Mijn voorgenomen dagelijkse halfuurtjes krachttraining: het komt er vaker niet dan wel van. Ik krijg het gewoon vaak niet handig in mijn dag gewurmd. Naja. Ooit gaat de peuterspeelzaal vast wel weer open
Wat voor salade doe je bij je halloumi? Ben daar echt gek op btwquote:Op woensdag 20 januari 2021 12:08 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Oeh lekkere D!
Hier schiet het thuis sporten er ook bij in. De 10k stappen lukken wel elke dag, maar om dan als de kleine op bed ligt nog naar boven te gaan voor een sessie![]()
Vandaag wordt zoiets:
O: Alpro Natural met muesli
L: Halloumi salade met een volkoren wrap
T: Bananenbrood
D: Pasta met broccoli, kip, wat kaas en oatly haver cuisine
Oh echt niks bijzonders, dit waren restjes haha. Had romaine sla, rauwe spinazie, cherrytomaatjes, rode ui en een dressing van halfvolle slasaus met mosterd en honing er doorheen gegooid. De halloumi wel gegrildquote:Op woensdag 20 januari 2021 16:32 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Wat voor salade doe je bij je halloumi? Ben daar echt gek op btw
Lekker!quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:01 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Oh echt niks bijzonders, dit waren restjes haha. Had romaine sla, rauwe spinazie, cherrytomaatjes, rode ui en een dressing van halfvolle slasaus met mosterd en honing er doorheen gegooid. De halloumi wel gegrildik vind het ook zó lekker!
oohh noooquote:Op woensdag 20 januari 2021 17:27 schreef Declan-Harp het volgende:
Kind heeft de cheesecake ontdekt en nu moet ik delen![]()
Zit nu al weken op 78kg, die ene kerstkilo is hardnekkig
Die curry werd een vegan pizza van de lidl (lekker, maar die plakkerige kaas blijf ik gemengde gevoelens over hebben, en de T fruit werden rijstwafels en daarna een zakje geroosterde kikkererwten. Valt het op dat op drukke werkdagen mijn eten wordt opgeofferd?quote:Op woensdag 20 januari 2021 06:38 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Gisteren zowaar exact dit lijstje gegeten.
Planning vandaag:
O: havermout, kersen, cacao, lijnzaad, amandelmelk
L: nog zo’n bak salade als gisteren
D: curry met tofu, veel groente, rijst
Herkenbaar dat van je drukke dagen. Bij mij schiet zelfs lunchen er meestal bij in dan. Succes bij je gesprek!quote:Op donderdag 21 januari 2021 07:20 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Die curry werd een vegan pizza van de lidl (lekker, maar die plakkerige kaas blijf ik gemengde gevoelens over hebben, en de T fruit werden rijstwafels en daarna een zakje geroosterde kikkererwten. Valt het op dat op drukke werkdagen mijn eten wordt opgeofferd?
Vandaag weer een kans:
O: havermout, fruit, lijnzaad, amandelmelk
L: (rogge)brood met houmous, groente
D: poging 2 voor de curry
Vanmorgen mijn functioneringsgesprek. Ik ben benieuwd.
Wel oude kaas toch?quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:44 schreef LPFAN het volgende:
Lekker broodje kaas gekocht voor straks bij de ah to go
Nee blegh :p jong. Ik ben al geweest! Gesprek was om 9 uur al. 99 kilo!quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:45 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Wel oude kaas toch?
Ben benieuwd naar de weegschaal straks, ik zal voor je duimen!
Woehoe!quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:49 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Nee blegh :p jong. Ik ben al geweest! Gesprek was om 9 uur al. 99 kilo!
Jaquote:
Peuter overheadpressen en squatten is ook krachttraining.quote:Op woensdag 20 januari 2021 07:19 schreef minilot het volgende:
@:raptorix Balen van het baantjes zwemmen hè,, ik mis het zwembad ook zo![]()
Lijstje:
B: Anderhalf uur hardgelopen net, straks nog drie kwartier wandelen en wat huishouden
D: Quesadillas met zwarte bonen, drie soorten kaas en erbij salsa en een boel versgemaakte guacemole. Nog nader te bepalen fruit toe, ik moet nog boodschappen doen.
Mijn voorgenomen dagelijkse halfuurtjes krachttraining: het komt er vaker niet dan wel van. Ik krijg het gewoon vaak niet handig in mijn dag gewurmd. Naja. Ooit gaat de peuterspeelzaal vast wel weer open
Ik ben even kwijt waarvoor dit nodig is. Ga je een operatietraject in?quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:49 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Nee blegh :p jong. Ik ben al geweest! Gesprek was om 9 uur al. 99 kilo!
Oh nee ik moest vanmorgen voor mijn jaarlijkse controle in het UMCG omdat ik in 2016 een niertransplantatie heb gehad. Moet dan ook altijd wegen om te kijken of ik vocht vast hou.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:11 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik ben even kwijt waarvoor dit nodig is. Ga je een operatietraject in?
Vannacht door de storm niet goed geslapen, en dat in combinatie met feedback uit mijn functioneringsgesprek zorgt er nu voor dat ik direct na mijn lunch nog steeds zin in eten heb. Met name chocolade, koekjes, noten en dat soort zooi. Ben maar weer boven gaan zitten dus.
Ah vandaar. Fijn dat dit goed is dan, en ik duim mee voor de bloeduitslagen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:36 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Oh nee ik moest vanmorgen voor mijn jaarlijkse controle in het UMCG omdat ik in 2016 een niertransplantatie heb gehad. Moet dan ook altijd wegen om te kijken of ik vocht vast hou.
Slecht nieuws gehad met je gesprek? Sterkte!
Ahh spannend is dat ja.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:39 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ah vandaar. Fijn dat dit goed is dan, en ik duim mee voor de bloeduitslagen.
Geen slecht nieuws gelukkig (behalve dan dat ik graag meer salarisverhoging had gezien), maar wel feedback waar ik iets mee wil maar die me uit mijn comfortzone duwt (en daar zit ik nou juist zo graag in).
Beweeg je genoeg? Zelf merk ik dat kleine beetjes helpen, bijvoorbeeld in morgen en middag even wandeling doen van 15 minuten, en s'avonds van halfuur, met wat normale beweging erbij ga je dan al richting de 8000 stappen. Dat zet qua calorieverbruik serieus zoden aan de dijk.quote:Op donderdag 21 januari 2021 23:28 schreef Hupje het volgende:
Mijn gewicht staat al een week stil, ondanks het niet snacken. Ik had daar ietsje meer van verwacht, maar ik heb bedacht waar het misgaat: normaal at ik op mijn werk een meegenomen lunch of at ik thuis in m'n eentje (waarbij er dus nog precies genoeg brood voor mij over was). Nu we allemaal thuis lunchen, en de een een keer iets anders eet en de ander minder honger heeft, eet ik waarschijnlijk meer. Vanaf morgen dus op letten.
O: brood met pindakaas
T: appel
L: brood met 30+ kaas, vega smeerworst
T: restjes koekjes deeg, waspeen
D: zuurkool schotel, magere kwark
Een week stilstaan is op zich niet zo lang hoor. Maar weten wat je daadwerkelijk binnenkrijgt is altijd handig om in de gaten te houden als er je wat af (of bij, net wat je doel is) wil.quote:Op donderdag 21 januari 2021 23:28 schreef Hupje het volgende:
Mijn gewicht staat al een week stil, ondanks het niet snacken. Ik had daar ietsje meer van verwacht, maar ik heb bedacht waar het misgaat: normaal at ik op mijn werk een meegenomen lunch of at ik thuis in m'n eentje (waarbij er dus nog precies genoeg brood voor mij over was). Nu we allemaal thuis lunchen, en de een een keer iets anders eet en de ander minder honger heeft, eet ik waarschijnlijk meer. Vanaf morgen dus op letten.
O: brood met pindakaas
T: appel
L: brood met 30+ kaas, vega smeerworst
T: restjes koekjes deeg, waspeen
D: zuurkool schotel, magere kwark
Eventueel kijken of je je brood kunt vervangen door bijvoorbeeld rijst/mais wafels, geeft voor mij zeer gevuld gevoel. Eet het meestal met Hutenkase, is ook goed te doen voor mensen met een kleiner budget.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:32 schreef Hupje het volgende:
@:raptorix overdag lukt het niet altijd door het werk, maar uiteindelijk kom ik met wat moeite meestal wel aan mijn dagdoel van 13k stappen. Alleen waar ik voor corona elke week een keer ging zwemmen en hardlopen, moet ik het nu meestal van Wii Fit hebbenDat schiet niet zo op.
Ik dacht dat ik best oké at, geen rigoureus dieet maar vooral opletten met extra's. Maar als ik bijv 2 extra sneetjes brood eet met beleg, tikt dat best aan waarschijnlijk. Ik ga er op letten.
Oeh heb je nog wat van die cupcakes over?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 08:50 schreef Declan-Harp het volgende:
L: Kwark met jam, frambozen en bramen + 2 wraps kaas/houmous
T: Zelfgebakken havermoutcupcakes
D: 2 volkoren boterhammen met mayo, kaas en gebakken ei
Jazeker! Zonder havermout, dat paste er niet meer bij. Was één grote dikke kliederzooiquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:22 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Oeh heb je nog wat van die cupcakes over?
Hahah geloof ik wel jaquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:38 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Jazeker! Zonder havermout, dat paste er niet meer bij. Was één grote dikke kliederzooiKind heeft het overgebleven deeg lekker opgegeten, dat smaakte al wel goed
![]()
Neem ik morgen mee!
Is dat gezonder dan (volkoren) brood? Als ik het vergelijk, hebben maiswafels meer calorieën, minder eiwit en veel minder vezels. Plus dat ik brood meestal dubbel doe, dus dan gaat daar (denk ik?) minder beleg op dan op zoveel rijstwafels.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eventueel kijken of je je brood kunt vervangen door bijvoorbeeld rijst/mais wafels, geeft voor mij zeer gevuld gevoel. Eet het meestal met Hutenkase, is ook goed te doen voor mensen met een kleiner budget.
Voor mij werkt voeden (dus vezels, eiwit) beter dan vullen, dus ik zou het lekker bij volkoren brood houden. Eventueel wat extra groente op je brood erbij doen? Plakjes komkommer, stukje paprika, zoiets?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:38 schreef Hupje het volgende:
[..]
Is dat gezonder dan (volkoren) brood? Als ik het vergelijk, hebben maiswafels meer calorieën, minder eiwit en veel minder vezels. Plus dat ik brood meestal dubbel doe, dus dan gaat daar (denk ik?) minder beleg op dan op zoveel rijstwafels.
Het zit hem ook in het 'gezellig dooreten', ik heb dan helemaal geen honger meer. Vandaag heb ik mijn brood apart gehouden en heb ik niet meer gegeten dan nodig.
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 08:42 schreef Declan-Harp het volgende:
O: Plak rozijnenkruidkoek
B: 5km wandelen
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 wraps kaas/houmous
T: Muffin
D: Chili cheese nuggets en LPFAN haar salade + cheesecake toetje
B: Nog even op de hometrainer
Hier de salade, in afwachting van de kibbeling:quote:Op zaterdag 23 januari 2021 14:52 schreef minilot het volgende:
Lijstjeeeeeeh!
B: Boodschappen te voet, verder luie rustdag. Wellicht vanavond nog wat woeste niet nader te specificeren lichaamsbeweging![]()
T: Koffie
D: Broodjes kibbeling + koolsla + radijsjes + een komkommer/tahinisalade van Ottolenghi #randomVerse ananas toe
T: Wodka + versgeperst bloedsinaasappelsap
We hadden vanavond die van de Lidl, maar deze zijn bijvoorbeeld zo goed als het zelfde van de Jumbo:quote:
Ja!quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:36 schreef Declan-Harp het volgende:
Nu aan het uitbuiken, wat was het lekkerEn gezellig!
Ik ben benieuwd naar je gezonde poffertjes!quote:Op zondag 24 januari 2021 14:14 schreef MeisPluis het volgende:
O: vegan bananenpannenkoekjes met zelfgemaakt fruit compote
B: 26 min boksen & rondje golfen
L: grote salade met quinoa, avocado, sla, tomaat, komkommer, paprika, walnoten, per en blauwkaas
T: fruit & gezonde poffertjes (probeersel)
D: mais salade of pompoensoep
Mijn oude bananen moeten op 😁 wilde eigenlijk ook nog bananenbrood bakken maar baking soda is op en weet nog niet of ik zin heb om naar de supermarkt te gaan ...
deel gaat morgen ook weer mee als ontbijt / lunch op het werk.
Deze heb ik gemaakt: https://bettyskitchen.nl/poffertjes-met-banaan-ei/quote:Op zondag 24 januari 2021 15:42 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je gezonde poffertjes!
Dat ziet er heerlijk uit! Ik heb het recept opgeslagenquote:Op zondag 24 januari 2021 17:46 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Deze heb ik gemaakt: https://bettyskitchen.nl/poffertjes-met-banaan-ei/
De kaneel is geen noodzakelijke toevoeging (ik had te weinig en de smaak niet gemist).
Ik vond ze erg lekker! Dus die houden we erin.
Klinkt erg lekker ja!quote:Op zondag 24 januari 2021 17:46 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Deze heb ik gemaakt: https://bettyskitchen.nl/poffertjes-met-banaan-ei/
De kaneel is geen noodzakelijke toevoeging (ik had te weinig en de smaak niet gemist).
Ik vond ze erg lekker! Dus die houden we erin.
Super!quote:Op maandag 25 januari 2021 12:30 schreef LPFAN het volgende:
Net heel leuk gesprek gehad met de mensen van dat programma. Ik mag mee doenZe hopen in maart te gaan starten.
Jah hele leuke dames. Heb er echt zin in. Denk zeker dat ik hier veel aan ga hebben.quote:
Tofquote:Op maandag 25 januari 2021 12:30 schreef LPFAN het volgende:
Net heel leuk gesprek gehad met de mensen van dat programma. Ik mag mee doenZe hopen in maart te gaan starten.
Ik hoop het ook!quote:Op maandag 25 januari 2021 15:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tofik hoop dat je er veel aan hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |