Wou het rennen op je lege maag wat?quote:Op maandag 18 januari 2021 10:08 schreef minilot het volgende:
Kalmpjes aan op post-vastendagje
B: Vijftig minuten hardgelopen op rustig tempo
L: Plantaardige kwark
D: Kopje runderbouillon met prei en paksoi, twee gekookte eieren, handje divers gedroogd fruit
Morgen weer een serieuze maaltijd
Weinig spijsverteringsprocessen mee te zeulen, voelde eigenlijk wel lekker lichtvoetig!quote:Op maandag 18 januari 2021 10:12 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Wou het rennen op je lege maag wat?
Puike D zeg! Doet me denken aan maïskolven met misoboter die ik laatst atquote:Op maandag 18 januari 2021 11:31 schreef LPFAN het volgende:
L: maiswafels met eiersalade
T: Appel met cottage cheese / pindakaas dip
D: een maiskolf met een beetje boter en zelfgemaakte coleslaw met witte en paarse spitskool, wortel met tahindressing en zwarte sesamzaadjes.
Lekker!quote:Op maandag 18 januari 2021 12:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Puike D zeg! Doet me denken aan maïskolven met misoboter die ik laatst at
Voor herhaling vatbaar dusquote:Op maandag 18 januari 2021 12:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Weinig spijsverteringsprocessen mee te zeulen, voelde eigenlijk wel lekker lichtvoetig!Wel wat minder energie voor flink hard hollen, maar dat had ik wel ingecalculeerd. Beetje rustig aan gedaan
Ik heb het de laatste tijd ook, bij mij ligt het aan mijn natrium en kalium waardes die uit balans zijn omdat ik nierproblemen heb en te veel water heb gedronken (quote:Op maandag 18 januari 2021 14:42 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben de laatste tijd regelmatig licht in mijn hoofd. Ik eet zeker niet te weinig en ik eet relatief weinig suiker (dus verwacht geen grote suikerpiek/dip). Vandaag na lunch + lunchwandelen ook weer. Iemand die dit herkent?
Hmm.. Geen idee hoe ik dat zou moeten bepalren (behalve met een bloedonderzoek).quote:Op maandag 18 januari 2021 14:54 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik heb het de laatste tijd ook, bij mij ligt het aan mijn natrium en kalium waardes die uit balans zijn omdat ik nierproblemen heb en te veel water heb gedronken () Misschien bij jou ook zoiets dat je te weinig mineralen of iets naar binnen gekregen hebt?
Nee word heel lastig inderdaad. Ik herken bij mezelf de symptomen omdat ik er al jaren mee zit.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:57 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Hmm.. Geen idee hoe ik dat zou moeten bepalren (behalve met een bloedonderzoek).
Heb je dat redelijk direct na het eten of pas een tijdje erna?quote:Op maandag 18 januari 2021 14:42 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben de laatste tijd regelmatig licht in mijn hoofd. Ik eet zeker niet te weinig en ik eet relatief weinig suiker (dus verwacht geen grote suikerpiek/dip). Vandaag na lunch + lunchwandelen ook weer. Iemand die dit herkent?
Fijn dat je ons even komt vertellen hoe het moet.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:19 schreef Geerd het volgende:
Dieeten helpt toch niet ? Gewoon normaal eten..en af en toe genieten..
Door minder te eten..quote:Op maandag 18 januari 2021 15:23 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Fijn dat je ons even komt vertellen hoe het moet.
Als je misschien verder had gelezen dan je neus lang is had je gezien dat vrijwel iedereen hier gewoon normaal eet en ook zeker geniet. Normaal eten betekent niet dat je niet kan afvallen.
Ik heb dit een tijd geleden ook gehad en bij mij was het een te lage ijzerwaarde. Ik had bij opstaan ook vaak dat het zwart voor mn ogen werd. Als je er echt last van hebt misschien een keertje bloedwaarden laten prikken?quote:Op maandag 18 januari 2021 14:42 schreef Tuindier het volgende:
Nu had ik na de lunch gewandeld, en wat het toen ik daarna weer aan mijn bureau zat.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:18 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Heb je dat redelijk direct na het eten of pas een tijdje erna?
Ik heb het zelf namelijk wel eens als ik wat langer niks gegeten heb. Als ik bijv. lunch om 12 uur dan moet ik rond 4 uur even een tussendoortje eten omdat ik er anders ook last van heb. Zelfs als ik geen honger heb ofzo.
Zou het ook nog kunnen zijn ja. Als het niet weg gaat zal ik toch eens mijn bloed laten checken.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:29 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Ik heb dit een tijd geleden ook gehad en bij mij was het een te lage ijzerwaarde. Ik had bij opstaan ook vaak dat het zwart voor mn ogen werd. Als je er echt last van hebt misschien een keertje bloedwaarden laten prikken?
Hahah is goed! Nog voorkeur voor een salade?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:52 schreef Declan-Harp het volgende:
@:LPFAN zaterdag even cheaten? Ik heb de chilicheese nuggets nog liggenFix jij er een salade bij?
(Mits geen avondklok)
Dezequote:Op zondag 17 januari 2021 11:53 schreef LPFAN het volgende:
L: maiswafels met eiersalade
T: appel met cottage cheese pindakaas dip
D: Falafel salade met stukjes pitabrood, sla,komkommer ,paprika en mais met zelfgmaakte tzatziki
B: Stoelfiets
Haha prima!quote:
quote:
Klinkt goed hoor, al mooi wat kilo's kwijt, ga zo door!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:30 schreef raptorix het volgende:
Kleine update van mijn kant, helaas nog steeds geen baantjes zwemmen, probeer wel elke dag 10.000 stappen te doen, helaas met matige weer van laatste tijd kom ik er niet echt aan, echter probeer nu weer iets meer discipline op te brengen. Het afvallen gaat vrij goed, en kan me makkelijk aan mijn eetpatroon houden, niet echt een dieet, maar in ieder geval geen alcohol of fris meer. Daarnaast gewoon avond eten, liefst niet al te vet en geen vette sauzen er overheen (of zeer beperkt), daarnaast overdag en ontbijt gewoon iets lichts.
Ik ben 189 en begon op 10 december met 115.4, echter toen was ik al even gestopt met drinken en aan het minderen, had toen geen weegschaal, maar schat zo een 4 kilo in 3 weken.
Inmiddels ben ik precies 106, en ben tevreden hoe het gaat, hoop dat ik het bewegen binnenkort wat meer kan opvoeren, het zou een mooi streven zijn om op mijn verjaardag van 1 April, 95 kilo te zijn.
Goed bezig!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:30 schreef raptorix het volgende:
Kleine update van mijn kant, helaas nog steeds geen baantjes zwemmen, probeer wel elke dag 10.000 stappen te doen, helaas met matige weer van laatste tijd kom ik er niet echt aan, echter probeer nu weer iets meer discipline op te brengen. Het afvallen gaat vrij goed, en kan me makkelijk aan mijn eetpatroon houden, niet echt een dieet, maar in ieder geval geen alcohol of fris meer. Daarnaast gewoon avond eten, liefst niet al te vet en geen vette sauzen er overheen (of zeer beperkt), daarnaast overdag en ontbijt gewoon iets lichts.
Ik ben 189 en begon op 10 december met 115.4, echter toen was ik al even gestopt met drinken en aan het minderen, had toen geen weegschaal, maar schat zo een 4 kilo in 3 weken.
Inmiddels ben ik precies 106, en ben tevreden hoe het gaat, hoop dat ik het bewegen binnenkort wat meer kan opvoeren, het zou een mooi streven zijn om op mijn verjaardag van 1 April, 95 kilo te zijn.
BTW cheesecake als toetje?quote:
Gisteren zowaar exact dit lijstje gegeten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 07:32 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Nu had ik na de lunch gewandeld, en wat het toen ik daarna weer aan mijn bureau zat.
[..]
Zou het ook nog kunnen zijn ja. Als het niet weg gaat zal ik toch eens mijn bloed laten checken.
Vandaag dagje kantoor. Dat was alweer twee weken geleden.
O: havermout, bessen, amandelmelk, lijnzaad
T: fruit
L: salade van rode rijst, gele paprika, wortel, radijs, peultjes, koriander, kikkererwten, broccoli, tomaat met een dressing van tahin. Het is een kleurig geheel geworden
D: wraps met wokzakje groente en wat bonen
Yisssquote:
Oeh lekkere D!quote:Op woensdag 20 januari 2021 07:19 schreef minilot het volgende:
@:raptorix Balen van het baantjes zwemmen hè,, ik mis het zwembad ook zo![]()
Lijstje:
T: Banaan
B: Anderhalf uur hardgelopen net, straks nog drie kwartier wandelen en wat huishouden
D: Quesadillas met zwarte bonen, drie soorten kaas en erbij salsa en een boel versgemaakte guacemole. Nog nader te bepalen fruit toe, ik moet nog boodschappen doen.
Mijn voorgenomen dagelijkse halfuurtjes krachttraining: het komt er vaker niet dan wel van. Ik krijg het gewoon vaak niet handig in mijn dag gewurmd. Naja. Ooit gaat de peuterspeelzaal vast wel weer open
Wat voor salade doe je bij je halloumi? Ben daar echt gek op btwquote:Op woensdag 20 januari 2021 12:08 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Oeh lekkere D!
Hier schiet het thuis sporten er ook bij in. De 10k stappen lukken wel elke dag, maar om dan als de kleine op bed ligt nog naar boven te gaan voor een sessie![]()
Vandaag wordt zoiets:
O: Alpro Natural met muesli
L: Halloumi salade met een volkoren wrap
T: Bananenbrood
D: Pasta met broccoli, kip, wat kaas en oatly haver cuisine
Oh echt niks bijzonders, dit waren restjes haha. Had romaine sla, rauwe spinazie, cherrytomaatjes, rode ui en een dressing van halfvolle slasaus met mosterd en honing er doorheen gegooid. De halloumi wel gegrildquote:Op woensdag 20 januari 2021 16:32 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Wat voor salade doe je bij je halloumi? Ben daar echt gek op btw
Lekker!quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:01 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Oh echt niks bijzonders, dit waren restjes haha. Had romaine sla, rauwe spinazie, cherrytomaatjes, rode ui en een dressing van halfvolle slasaus met mosterd en honing er doorheen gegooid. De halloumi wel gegrildik vind het ook zó lekker!
oohh noooquote:Op woensdag 20 januari 2021 17:27 schreef Declan-Harp het volgende:
Kind heeft de cheesecake ontdekt en nu moet ik delen![]()
Zit nu al weken op 78kg, die ene kerstkilo is hardnekkig
Die curry werd een vegan pizza van de lidl (lekker, maar die plakkerige kaas blijf ik gemengde gevoelens over hebben, en de T fruit werden rijstwafels en daarna een zakje geroosterde kikkererwten. Valt het op dat op drukke werkdagen mijn eten wordt opgeofferd?quote:Op woensdag 20 januari 2021 06:38 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Gisteren zowaar exact dit lijstje gegeten.
Planning vandaag:
O: havermout, kersen, cacao, lijnzaad, amandelmelk
L: nog zo’n bak salade als gisteren
D: curry met tofu, veel groente, rijst
Herkenbaar dat van je drukke dagen. Bij mij schiet zelfs lunchen er meestal bij in dan. Succes bij je gesprek!quote:Op donderdag 21 januari 2021 07:20 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Die curry werd een vegan pizza van de lidl (lekker, maar die plakkerige kaas blijf ik gemengde gevoelens over hebben, en de T fruit werden rijstwafels en daarna een zakje geroosterde kikkererwten. Valt het op dat op drukke werkdagen mijn eten wordt opgeofferd?
Vandaag weer een kans:
O: havermout, fruit, lijnzaad, amandelmelk
L: (rogge)brood met houmous, groente
D: poging 2 voor de curry
Vanmorgen mijn functioneringsgesprek. Ik ben benieuwd.
Wel oude kaas toch?quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:44 schreef LPFAN het volgende:
Lekker broodje kaas gekocht voor straks bij de ah to go
Nee blegh :p jong. Ik ben al geweest! Gesprek was om 9 uur al. 99 kilo!quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:45 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Wel oude kaas toch?
Ben benieuwd naar de weegschaal straks, ik zal voor je duimen!
Woehoe!quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:49 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Nee blegh :p jong. Ik ben al geweest! Gesprek was om 9 uur al. 99 kilo!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |