Peuter overheadpressen en squatten is ook krachttraining.quote:Op woensdag 20 januari 2021 07:19 schreef minilot het volgende:
@:raptorix Balen van het baantjes zwemmen hè,, ik mis het zwembad ook zo![]()
Lijstje:
T: Banaan
B: Anderhalf uur hardgelopen net, straks nog drie kwartier wandelen en wat huishouden
D: Quesadillas met zwarte bonen, drie soorten kaas en erbij salsa en een boel versgemaakte guacemole. Nog nader te bepalen fruit toe, ik moet nog boodschappen doen.
Mijn voorgenomen dagelijkse halfuurtjes krachttraining: het komt er vaker niet dan wel van. Ik krijg het gewoon vaak niet handig in mijn dag gewurmd. Naja. Ooit gaat de peuterspeelzaal vast wel weer open
Ik ben even kwijt waarvoor dit nodig is. Ga je een operatietraject in?quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:49 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Nee blegh :p jong. Ik ben al geweest! Gesprek was om 9 uur al. 99 kilo!
Oh nee ik moest vanmorgen voor mijn jaarlijkse controle in het UMCG omdat ik in 2016 een niertransplantatie heb gehad. Moet dan ook altijd wegen om te kijken of ik vocht vast hou.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:11 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik ben even kwijt waarvoor dit nodig is. Ga je een operatietraject in?
Vannacht door de storm niet goed geslapen, en dat in combinatie met feedback uit mijn functioneringsgesprek zorgt er nu voor dat ik direct na mijn lunch nog steeds zin in eten heb. Met name chocolade, koekjes, noten en dat soort zooi. Ben maar weer boven gaan zitten dus.
Ah vandaar. Fijn dat dit goed is dan, en ik duim mee voor de bloeduitslagen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:36 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Oh nee ik moest vanmorgen voor mijn jaarlijkse controle in het UMCG omdat ik in 2016 een niertransplantatie heb gehad. Moet dan ook altijd wegen om te kijken of ik vocht vast hou.
Slecht nieuws gehad met je gesprek? Sterkte!
Ahh spannend is dat ja.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:39 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ah vandaar. Fijn dat dit goed is dan, en ik duim mee voor de bloeduitslagen.
Geen slecht nieuws gelukkig (behalve dan dat ik graag meer salarisverhoging had gezien), maar wel feedback waar ik iets mee wil maar die me uit mijn comfortzone duwt (en daar zit ik nou juist zo graag in).
Beweeg je genoeg? Zelf merk ik dat kleine beetjes helpen, bijvoorbeeld in morgen en middag even wandeling doen van 15 minuten, en s'avonds van halfuur, met wat normale beweging erbij ga je dan al richting de 8000 stappen. Dat zet qua calorieverbruik serieus zoden aan de dijk.quote:Op donderdag 21 januari 2021 23:28 schreef Hupje het volgende:
Mijn gewicht staat al een week stil, ondanks het niet snacken. Ik had daar ietsje meer van verwacht, maar ik heb bedacht waar het misgaat: normaal at ik op mijn werk een meegenomen lunch of at ik thuis in m'n eentje (waarbij er dus nog precies genoeg brood voor mij over was). Nu we allemaal thuis lunchen, en de een een keer iets anders eet en de ander minder honger heeft, eet ik waarschijnlijk meer. Vanaf morgen dus op letten.
O: brood met pindakaas
T: appel
L: brood met 30+ kaas, vega smeerworst
T: restjes koekjes deeg, waspeen
D: zuurkool schotel, magere kwark
Een week stilstaan is op zich niet zo lang hoor. Maar weten wat je daadwerkelijk binnenkrijgt is altijd handig om in de gaten te houden als er je wat af (of bij, net wat je doel is) wil.quote:Op donderdag 21 januari 2021 23:28 schreef Hupje het volgende:
Mijn gewicht staat al een week stil, ondanks het niet snacken. Ik had daar ietsje meer van verwacht, maar ik heb bedacht waar het misgaat: normaal at ik op mijn werk een meegenomen lunch of at ik thuis in m'n eentje (waarbij er dus nog precies genoeg brood voor mij over was). Nu we allemaal thuis lunchen, en de een een keer iets anders eet en de ander minder honger heeft, eet ik waarschijnlijk meer. Vanaf morgen dus op letten.
O: brood met pindakaas
T: appel
L: brood met 30+ kaas, vega smeerworst
T: restjes koekjes deeg, waspeen
D: zuurkool schotel, magere kwark
Eventueel kijken of je je brood kunt vervangen door bijvoorbeeld rijst/mais wafels, geeft voor mij zeer gevuld gevoel. Eet het meestal met Hutenkase, is ook goed te doen voor mensen met een kleiner budget.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:32 schreef Hupje het volgende:
@:raptorix overdag lukt het niet altijd door het werk, maar uiteindelijk kom ik met wat moeite meestal wel aan mijn dagdoel van 13k stappen. Alleen waar ik voor corona elke week een keer ging zwemmen en hardlopen, moet ik het nu meestal van Wii Fit hebbenDat schiet niet zo op.
Ik dacht dat ik best oké at, geen rigoureus dieet maar vooral opletten met extra's. Maar als ik bijv 2 extra sneetjes brood eet met beleg, tikt dat best aan waarschijnlijk. Ik ga er op letten.
Oeh heb je nog wat van die cupcakes over?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 08:50 schreef Declan-Harp het volgende:
T: Banaan
L: Kwark met jam, frambozen en bramen + 2 wraps kaas/houmous
T: Zelfgebakken havermoutcupcakes
D: 2 volkoren boterhammen met mayo, kaas en gebakken ei
Jazeker! Zonder havermout, dat paste er niet meer bij. Was één grote dikke kliederzooiquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:22 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Oeh heb je nog wat van die cupcakes over?
Hahah geloof ik wel jaquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:38 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Jazeker! Zonder havermout, dat paste er niet meer bij. Was één grote dikke kliederzooiKind heeft het overgebleven deeg lekker opgegeten, dat smaakte al wel goed
![]()
Neem ik morgen mee!
Is dat gezonder dan (volkoren) brood? Als ik het vergelijk, hebben maiswafels meer calorieën, minder eiwit en veel minder vezels. Plus dat ik brood meestal dubbel doe, dus dan gaat daar (denk ik?) minder beleg op dan op zoveel rijstwafels.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eventueel kijken of je je brood kunt vervangen door bijvoorbeeld rijst/mais wafels, geeft voor mij zeer gevuld gevoel. Eet het meestal met Hutenkase, is ook goed te doen voor mensen met een kleiner budget.
Voor mij werkt voeden (dus vezels, eiwit) beter dan vullen, dus ik zou het lekker bij volkoren brood houden. Eventueel wat extra groente op je brood erbij doen? Plakjes komkommer, stukje paprika, zoiets?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:38 schreef Hupje het volgende:
[..]
Is dat gezonder dan (volkoren) brood? Als ik het vergelijk, hebben maiswafels meer calorieën, minder eiwit en veel minder vezels. Plus dat ik brood meestal dubbel doe, dus dan gaat daar (denk ik?) minder beleg op dan op zoveel rijstwafels.
Het zit hem ook in het 'gezellig dooreten', ik heb dan helemaal geen honger meer. Vandaag heb ik mijn brood apart gehouden en heb ik niet meer gegeten dan nodig.
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 08:42 schreef Declan-Harp het volgende:
O: Plak rozijnenkruidkoek
B: 5km wandelen
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 wraps kaas/houmous
T: Muffin
D: Chili cheese nuggets en LPFAN haar salade + cheesecake toetje
B: Nog even op de hometrainer
Hier de salade, in afwachting van de kibbeling:quote:Op zaterdag 23 januari 2021 14:52 schreef minilot het volgende:
Lijstjeeeeeeh!
B: Boodschappen te voet, verder luie rustdag. Wellicht vanavond nog wat woeste niet nader te specificeren lichaamsbeweging![]()
T: Koffie
D: Broodjes kibbeling + koolsla + radijsjes + een komkommer/tahinisalade van Ottolenghi #randomVerse ananas toe
T: Wodka + versgeperst bloedsinaasappelsap
We hadden vanavond die van de Lidl, maar deze zijn bijvoorbeeld zo goed als het zelfde van de Jumbo:quote:
Ja!quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:36 schreef Declan-Harp het volgende:
Nu aan het uitbuiken, wat was het lekkerEn gezellig!
Ik ben benieuwd naar je gezonde poffertjes!quote:Op zondag 24 januari 2021 14:14 schreef MeisPluis het volgende:
O: vegan bananenpannenkoekjes met zelfgemaakt fruit compote
B: 26 min boksen & rondje golfen
L: grote salade met quinoa, avocado, sla, tomaat, komkommer, paprika, walnoten, per en blauwkaas
T: fruit & gezonde poffertjes (probeersel)
D: mais salade of pompoensoep
Mijn oude bananen moeten op 😁 wilde eigenlijk ook nog bananenbrood bakken maar baking soda is op en weet nog niet of ik zin heb om naar de supermarkt te gaan ...
deel gaat morgen ook weer mee als ontbijt / lunch op het werk.
Deze heb ik gemaakt: https://bettyskitchen.nl/poffertjes-met-banaan-ei/quote:Op zondag 24 januari 2021 15:42 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je gezonde poffertjes!
Dat ziet er heerlijk uit! Ik heb het recept opgeslagenquote:Op zondag 24 januari 2021 17:46 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Deze heb ik gemaakt: https://bettyskitchen.nl/poffertjes-met-banaan-ei/
De kaneel is geen noodzakelijke toevoeging (ik had te weinig en de smaak niet gemist).
Ik vond ze erg lekker! Dus die houden we erin.
Klinkt erg lekker ja!quote:Op zondag 24 januari 2021 17:46 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Deze heb ik gemaakt: https://bettyskitchen.nl/poffertjes-met-banaan-ei/
De kaneel is geen noodzakelijke toevoeging (ik had te weinig en de smaak niet gemist).
Ik vond ze erg lekker! Dus die houden we erin.
Super!quote:Op maandag 25 januari 2021 12:30 schreef LPFAN het volgende:
Net heel leuk gesprek gehad met de mensen van dat programma. Ik mag mee doenZe hopen in maart te gaan starten.
Jah hele leuke dames. Heb er echt zin in. Denk zeker dat ik hier veel aan ga hebben.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |