https://www.hpdetijd.nl/2(...)niet-zonder-risicos/quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welk stuk uit HP/De Tijd? Er wordt in de reactie helaas niet naar verwezen.
En waarom vallen er bij mij steeds woorden weg? Eerst l a p t o p s, nu H P.
Je hebt gelijk, dank! Het is wel nieuw volgens mij dat woorden met links naar commerciële sites geblokkeerd worden.quote:
Verwar steunen niet met kritisch zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Blijkbaar zitten op FOK! disproportioneel veel mensen die in de 1 op de 5 vallen die de lockdown niet steunt.
Of de enquête wordt gehouden onder disproportioneel veel mensen die voor de strengere maatregelen zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Blijkbaar zitten op FOK! disproportioneel veel mensen die in de 1 op de 5 vallen die de lockdown niet steunt.
Hoe komen zulke cijfers eigenlijk tot stand, want als ik zo de mensen om mij heen meemaak is dat geen 1 op de 5.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Mijn idee!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:20 schreef DireStraits7 het volgende:
quote:28 september: "Het OMT adviseert (...) het instellen van een avond- en nachtklok."
3 november: "Het OMT verwacht nog steeds een positief effect van een avondklok (...) en adviseert te onderzoeken of uitvoering hiervan mogelijk is."
12 januari: kabinet vraagt OMT om spoedadvies.
Door representatieve steekproeven te trekken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:22 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Hoe komen zulke cijfers eigenlijk tot stand, want als ik zo de mensen om mij heen meemaak is dat geen 1 op de 5.
Oh wie dan?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:23 schreef Jed1Gam het volgende:
Mensen die dachten dat er wel versoepelingen aan zouden komen, midden in de winter.
Dat heeft Rutte uitgelegd: ze hebben wat specifieke vragen hierover, met name over de effectiviteit en er is het OMT gevraagd die afdoende te beantwoorden. Juist omdat ze het ook een heftige maatregel vinden en dus heel zeker willen weten wat de verwachte effecten zijn en of dat proportioneel is.quote:
Mensen geven vaak een sociaal wenselijk antwoord.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:22 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Hoe komen zulke cijfers eigenlijk tot stand, want als ik zo de mensen om mij heen meemaak is dat geen 1 op de 5.
Gewoon ter sprake geweest bij de vragen hoor.quote:
Iedereen die dacht dat we met de berg maatregels de verspreiding kunnen minimaliseren.quote:
En wie doet daar aan mee?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Door representatieve steekproeven te trekken.
Hoeft ie ook niet...laat die oudjes lekker.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:26 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb Markie niet gehoord over dat het echt zaak is dat de ouderen zich zoveel mogelijk isoleren en boodschappen bijvoorbeeld alleen nog maar laten bezorgen.
Of dat er 1 maal per week bezoek mag komen.
Geen woord.
Dat soort dingen zijn ook helemaal niet te handhaven. Waarschijnlijk is het dan ook nog eens leeftijdsdiscriminatie.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:26 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb Markie niet gehoord over dat het echt zaak is dat de ouderen zich zoveel mogelijk isoleren en boodschappen bijvoorbeeld alleen nog maar laten bezorgen.
Geen woord.
Ook hoe de vraagstelling is maakt erg veel uit.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:25 schreef Nia het volgende:
[..]
Mensen geven vaak een sociaal wenselijk antwoord.
Het wordt zo langzamerhand een kunstje dat Rutte naar believen kan inzetten, en zich dan altijd kan verschuilen achter een OMT-advies. Het is niet mijn idee, die avondklok, moet van het OMT. En die zijn verder nergens verantwoording aan schuldig.quote:
Maar wie rekende er dan op versoepelingen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Iedereen die dacht dat we met al de berg maatregels de verspreiding kunnen minimaliseren.
Begin April zullen we pas effect zien.
Mijn vriendin zei dat laatst bij de jumbo een 70+ er binnen 1,5 meter kwam en mondkapje van neus af deed om haar de broodjes maar in zakje te doen omdat het haar niet lukte.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:26 schreef DonDruiper het volgende:
Geen woord.
Op een anonieme steekproef ja?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:25 schreef Nia het volgende:
[..]
Mensen geven vaak een sociaal wenselijk antwoord.
We gaan natuurlijk niet aan leeftijdsdiscriminatie doen hè.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:26 schreef DonDruiper het volgende:
Geen woord.
We doen het toch voor de oudjes?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:26 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Hoeft ie ook niet...laat die oudjes lekker.
Je maakt wat mee zeg!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:27 schreef JosMert het volgende:
[..]
Mijn vriendin zei dat laatst bij de jumbo een 70+ er binnen 1,5 meter kwam en mondkapje van neus af deed om haar de broodjes maar in zakje te doen omdat het haar niet lukte.
Iets zegt me dat de oudere doelgroep het niet snapt dan
Dan moet wel de alcoholverkooptijd naar voren. Anders werkt het natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:26 schreef JosMert het volgende:
Als er een avondklok komt kunnen alle supermarkten wel dicht om 20.00 uur.
Logisch vervolg.
Jaa precies...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat soort dingen zijn ook helemaal niet te handhaven. Waarschijnlijk is het dan ook nog eens leeftijdsdiscriminatie.
Gooi jij effe olie over het vuurquote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:06 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Duurde maar kort en was nog een restje jaren 70.
serieus, alles is "discriminatie" "rechten" "grondrechten"quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat soort dingen zijn ook helemaal niet te handhaven. Waarschijnlijk is het dan ook nog eens leeftijdsdiscriminatie.
Niemand zegt dat een pandemie leuk is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:29 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Hebben die oudjes toch ook niet om gevraagd.
Lekker nog drukker overdag!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:26 schreef JosMert het volgende:
Als er een avondklok komt kunnen alle supermarkten wel dicht om 20.00 uur.
Logisch vervolg.
Nee we doen het voor het personeel in de ziekenhuizen. De oudjes gaan stilletjes in de verzorgingstehuizen dood.quote:
Stel je eens voor, specifiek inspelen op datgene dat de meeste problemen/maatregelen tot gevolg heeft. Stel je voor.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:26 schreef DonDruiper het volgende:
Geen woord.
Kunt wel zien dat je fan bent van Duitsland.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
serieus, alles is "discriminatie" "rechten" "grondrechten"
zo los je natuurlijk geen flikker op.
het is een pandemie he, een noodsituatie
Willemquote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar wie rekende er dan op versoepelingen?
6 april minimaal, dinsdag na Pasenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:31 schreef Bocaj het volgende:
Begin feb is het nog steeds slecht weer... geloof nooit dat er dan versoepelingen komen...
Kortom ik wil geen lul zijn maar die lockdown duurt wel tot ver in maart...
Ben jij dat! Ik dacht al...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:30 schreef Hexagon het volgende:
Wikipedia zal blij met me zijn. Weer drie weken extra nieuwe teksten erop knallen
Ja precies. Eigenlijk niemand he, maar dat wist je zelf ook wel.quote:
Je bent een lul!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:31 schreef Bocaj het volgende:
Begin feb is het nog steeds slecht weer... geloof nooit dat er dan versoepelingen komen...
Kortom ik wil geen lul zijn maar die lockdown duurt wel tot ver in maart...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |