Oh ja, daar ben ik ook van overtuigd, Dan zaten we nu gewoon weer tegen een nieuwe lockdown aan te hikken.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hadden we na de herfstvakantie een extra strenge lockdown gehad, dan zaten we nu weer in de hernieuwde lockdown omdat de cijfers alweer te snel op aan het lopen waren.
Nee want we willen contactmomenten en reisbewegingen minimaliseren.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:02 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
De sportscholen kunnen prima open met de al genomen aanpassingen bijvoorbeeld.
Iedereen wil gewoon geld ja, maar het is denk ik best goed om per bedrijf te kijken wat er nodig is in plaats van een standaardbedrag. Maar goed, dan moet dit opgetuigd worden door dezelfde overheid die verantwoordelijk was voor de toeslagenaffaire en het huidige vaccinatie-gedoe. Dus in die zin vind ik het terecht dat er naar de overheid gewezen wordt. Ons systeem is veel te omslachtig, traag en onpersoonlijk.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat voor maatwerk moet er komen dan? Het enige waar ondernemers mee geholpen zijn is toch gewoon geld? En wil daar iedereen niet gewoon veel van?
Begrijp dat het lastig is maar wijzen naar de overheid is vaak de makkelijkste weg.
Gewoon even 2 weken een strenge lockdown en het is allemaal voorbij.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:04 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh ja, daar ben ik ook van overtuigd, Dan zaten we nu gewoon weer tegen een nieuwe lockdown aan te hikken.
Buiten sporten volledig open gooienquote:Op maandag 11 januari 2021 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat voor maatwerk moet er komen dan?
Er is nog altijd de kans dat de daling komende week stevig doorzet en 3 weken verlenging niet nodig is. Dat ze het dan van week tot week bekijken.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:57 schreef MoreDakka het volgende:
Maar misschien wel aankondigen. Vergeet niet dat het ook nog geen 18 januari is.
Ik denk dat dat heel erg mee valt. Het is vaker gezegd, maar de meeste mensen vinden het nog steeds prima gaan, die respecteren de maatregelen. Die krijgen niet elk nieuwsitem mee, die zijn niet elke dag een Corona topic aan het refreshen. Was laatst nog een onderzoek gepost hier. Ongeveer 75% was voorstander van een verlenging. Er word hier elke maand geroepen dat het draagvlak verdwijnt, maar mensen accepteren echt heel veel hoor. Wij zijn niet echt representatief voor de algemene bevolking.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat je perspectief moet bieden. Dit is gewoon uitzichtloos.
Je zal zien wat er gaat gebeuren de komende weken als de cijfers doordalen en de maatregelen van kracht blijven. Het draagvlak dat toch al hard afbrokkelt zal nog verder aftakelen.
Dit is nog het meest irritant. Na de verlengde lockdown komt er vast en zeker weer een verlenging.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gewoon even 2 weken een strenge lockdown en het is allemaal voorbij. [ afbeelding ]
Buiten restaurants hadden we ook kunnen hebben, zoals de teststraten (partytenten). Niet ideaal, maar ik denk dat het beter is om de contactmomenten die mensen bij elkaar thuis hebben beter naar de buitenlucht verplaatst kunnen worden.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Buiten sporten volledig open gooien
Sportscholen binnen open met maatregelen
Restaurants open met maatregelen zonder alcohol.
Winkels open met maximaal aantal bezoekers per winkel
Zwemlessen voor kinderen weer starten. (heel belangrijk)
Zo kan ik wel doorgaan.
Zie vorige post. Het is een lockdown. Dan kunnen deze dingen niet.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zo kan ik wel doorgaan.
Waarom zou je een restaurant zonder alcohol openen? Als iedereen gewoon aan zijn/haar tafel blijft zitten kun je daar prima een glaasje bij schenken. Het is geen kroeg waar iedereen na x bier lallend over elkaar heen buitelt.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zo kan ik wel doorgaan.
Zeg je toch ook niet tegen een vrouw als ze met een kort rokje door een donker bos wil fietsen?quote:Op maandag 11 januari 2021 11:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zien we dan. Angst is een slechte raadgever, je kunt geen beslissingen maken op basis van niets.
Ja eens, maar zolang het niet zeker is, kan je beter niet gokken toch?quote:Op maandag 11 januari 2021 11:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zien we dan. Angst is een slechte raadgever, je kunt geen beslissingen maken op basis van niets.
Maar dat kan financieel gezien denk ik ook niet. En gelukkig maar, ik hoop dat de financiele puinhoop niet te groot gaat worden.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:06 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Dit is nog het meest irritant. Na de verlengde lockdown komt er vast en zeker weer een verlenging.
Zeg gewoon t/m juli alles dicht.
Aankondigen is het ook nog te vroeg voor. Je kan moeilijk van ze verwachten dat ze dingen gaan aankondigen terwijl ze niet weten hoe de situatie er over een paar weken uit ziet. De cijfers zijn gewoon nog te hoog.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar misschien wel aankondigen. Vergeet niet dat het ook nog geen 18 januari is.
Viruswaarheidquote:Op maandag 11 januari 2021 11:07 schreef leolinedance het volgende:
Testplicht reizigers blijft in stand: Viruswaarheid haalt bakzeil
https://www.telegraaf.nl/(...)arheid-haalt-bakzeil
Goh wie had dit nu verwacht
Wat mensen zeggen tegen onderzoekers en wat mensen zelf doen heeft bijna geen relatie in een situatie als deze. De vraag die mensen eigenlijk beantwoorden is 'ben je het eens met de maatregelen voor andere mensen'.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat dat heel erg mee valt. Het is vaker gezegd, maar de meeste mensen vinden het nog steeds prima gaan, die respecteren de maatregelen. Die krijgen niet elk nieuwsitem mee, die zijn niet elke dag een Corona topic aan het refreshen. Was laatst nog een onderzoek gepost hier. Ongeveer 75% was voorstander van een verlenging. Er word hier elke maand geroepen dat het draagvlak verdwijnt, maar mensen accepteren echt heel veel hoor. Wij zijn niet echt representatief voor de algemene bevolking.
To be fair, in de UK was het ook afgelopen voorjaar al een veel grotere puinhoop dan in NL.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zeg je toch ook niet tegen een vrouw als ze met een kort rokje door een donker bos wil fietsen?
Soms is angst juist goed om een afweging te maken.
Plus is niet op niks gebaseerd maar op wat in de UK aan de hand is nu.
Te hoog voor wat? En een aankondiging kan ook voorwaardelijk zijn.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Aankondigen is het ook nog te vroeg voor. Je kan moeilijk van ze verwachten dat ze dingen gaan aankondigen terwijl ze niet weten hoe de situatie er over een paar weken uit ziet. De cijfers zijn gewoon nog te hoog.
Er werd mij gevraagd naar maatwerk.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zie vorige post. Het is een lockdown. Dan kunnen deze dingen niet.
True, maar dan is het zekere voor het onzekere nemen alsnog een betere keus dan niks doen en het aankijken omdat angst immers een slechte raadgever is.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
To be fair, in de UK was het ook afgelopen voorjaar al een veel grotere puinhoop dan in NL.
Ik heb het niet zozeer over illegale raves, maar meer bezoekersaantallen thuis, afstand houden in de supermarkt, thuiswerken, kinderen thuis houden, etc.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat dat heel erg mee valt. Het is vaker gezegd, maar de meeste mensen vinden het nog steeds prima gaan, die respecteren de maatregelen. Die krijgen niet elk nieuwsitem mee, die zijn niet elke dag een Corona topic aan het refreshen. Was laatst nog een onderzoek gepost hier. Ongeveer 75% was voorstander van een verlenging. Er word hier elke maand geroepen dat het draagvlak verdwijnt, maar mensen accepteren echt heel veel hoor. Wij zijn niet echt representatief voor de algemene bevolking.
Ja en het enige wat ze te horen krijgen is dat ze zich niet zo moeten aanstellen, dat het pas erg was in de oorlog en dat ze even moeten volhouden.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Er werd mij gevraagd naar maatwerk.
Dit zijn dingen wat echt prima kan.
Het enige wat je nu kan is een blokje om en naar de supermarkt. Dat in de winter.
Echt benieuwd hoeveel mensen psychische problemen gaan ontwikkelen hierdoor.. alleen is daar geen enkel oog voor.
Dat zijn niet de keuzes.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
True, maar dan is het zekere voor het onzekere nemen alsnog een betere keus dan niks doen en het aankijken omdat angst immers een slechte raadgever is.
Met die redenatie kan je elk onderzoek wat je niet bevalt wel weg cijferen. Zou je dat ook zeggen als het een onderzoek was over de hoeveelheid mensen die het een goed idee zouden vinden om scholen weer te openen? Of moeten we dan wél geloven dat iedereen eerlijk is geweest?quote:Op maandag 11 januari 2021 11:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat mensen zeggen tegen onderzoekers en wat mensen zelf doen heeft bijna geen relatie in een situatie als deze. De vraag die mensen eigenlijk beantwoorden is 'ben je het eens met de maatregelen voor andere mensen'.
Nee dat kan dus niet.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dit zijn dingen wat echt prima kan.
Tja, niets menselijks is ons vreemd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik in de supermarkt tegenwoordig ook gewoon doormarcheer met mijn kar en niet meer telkens ga staan wachten tot Opa of Oma Janssen na 10 minuten eindelijk de juiste bloemkool of komkommer uit het krat heeft gepakt.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik heb het niet zozeer over illegale raves, maar meer bezoekersaantallen thuis, afstand houden in de supermarkt, thuiswerken, kinderen thuis houden, etc.
Die bereidheid neemt zienderogen af.
Nee. Maar het komt gewoon niet overeen met de werkelijkheid waarin het steeds duidelijker wordt dat daadwerkelijke naleving van de regels en adviezen juist achteruit gaat. Dat wordt ook steeds benadrukt als men het over het verschil heeft tussen de eerste lockdown in maart en de situatie nu.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met die redenatie kan je elk onderzoek wat je niet bevalt wel weg cijferen. Zou je dat ook zeggen als het een onderzoek was over de hoeveelheid mensen die het een goed idee zouden vinden om scholen weer te openen? Of moeten we dan wél geloven dat iedereen eerlijk is geweest?
Ik ook, helemaal nu we die geweldige mondkapjes hebben. Dat is voor mij wel in de supermarkt het keerpunt geweest.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, niets menselijks is ons vreemd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik in de supermarkt tegenwoordig ook gewoon doormarcheer met mijn kar en niet meer telkens ga staan wachten tot Opa of Oma Janssen na 10 minuten eindelijk de juiste bloemkool of komkommer uit het krat heeft gepakt.
Ik begrijp het ook volkomen.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, niets menselijks is ons vreemd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik in de supermarkt tegenwoordig ook gewoon doormarcheer met mijn kar en niet meer telkens ga staan wachten tot Opa of Oma Janssen na 10 minuten eindelijk de juiste bloemkool of komkommer uit het krat heeft gepakt.
Maatwerk kan gewoon niet. Daar hebben we net 17 miljoen teveel mensen voor. Als je daaraan gaat beginnen is het einde zoek.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Als er vanuit de overheid geen enkele ruimte is voor maatwerk, dan houdt het voor ondernemers ook een keer op met innovatie.
Draagvlak raakt onder het nulpunt. Mensen worden dwars.. en dat begrijp ik.
Alles wordt op 1 hoop gegooid, maatwerk is na 10 maanden nog steeds verschrikkelijk lastig.
Je kan een aankondiging doen en erbij zeggen dat het voorwaardelijk is ja. Maar onbedoeld leeft iedereen daar toch naar uit. Wat als het dan toch niet kan? Alleen maar meer gezeul. Dat zag je toen ze in november hoop gaven voor kerst. Toen er toch niet meer kon kregen ze het verwijt dat ze hadden geroepen dat er weer meer zou kunnen. Ze kunnen wat dat betreft niet winnen.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Te hoog voor wat? En een aankondiging kan ook voorwaardelijk zijn.
Als het te vroeg is om wijzigingen aan te kondigen is het ook te vroeg om een verlenging aan te kondigen.
Weet je wat het is joh? In principe moet dit gewoon kunnen. Maar het kan in de praktijk niet omdat te veel mensen op een kluitje gaan zitten, een grote bek opzetten als ze even moeten wachten voordat ze de winkel in mogen, gaan lopen irriteren door geen mondkapje op te zetten al dan niet wapperend met valse medische verklaringen en gekrijs over grondrechten. De ondernemers krijgen de consequenties linksom of rechtsom: boetes of de tent mag dicht. De fijne mensen die dit doen komen ongestraft weg in de regel.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zo kan ik wel doorgaan.
Daar heb ik het ook over.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik heb het niet zozeer over illegale raves, maar meer bezoekersaantallen thuis, afstand houden in de supermarkt, thuiswerken, kinderen thuis houden, etc.
Die bereidheid neemt zienderogen af.
Ik betwijfel of dat het maximum is. Heb het idee dat het steeds nét niet klote genoeg om de shit te laten uitbreken. En dat je dit maar lang genoeg kan rekken met nieuwe beloftes of nieuwe veranderingen waar men dan weer eventjes aan kan gaan wennen.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee. Maar het komt gewoon niet overeen met de werkelijkheid waarin het steeds duidelijker wordt dat daadwerkelijke naleving van de regels en adviezen juist achteruit gaat. Dat wordt ook steeds benadrukt als men het over het verschil heeft tussen de eerste lockdown in maart en de situatie nu.
En voordat ik verkeerd begrepen word: dat is geen veroordeling. Het wordt steeds duidelijker dat 9/10 maanden eigenlijk het maximum is dat je een samenleving als de onze stil kunt leggen.
Ja, dat denk ik ook. Groot probleem zou dat zijn op het moment dat juist op dat moment de Britse variant de hoofdvariant geworden is en nog in een groeiende trend zit.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Grote vraag is wat er na 9 februari gebeurt. Als de cijfers blijven dalen komen ze dan simpelweg niet meer onder bepaalde versoepelingen uit.
Ja ach, ik red het op zich nog wel eventjes. Maar ken zat mensen met (kleine) kinderen die al hebben aangegeven dat ze dit niet nog tot diep in het voorjaar gaan trekken zo.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook volkomen.
En helemaal als het rücksichtlos wordt verlengd zonder perspectief terwijl cijfers dalende zijn.
Dan betrap ik mezelf ook op een “Ja, laat dan maar” attitude.
En met mij velen anderen gok ik.
Omdat contactmomenten en reisbewegingen geminimaliseerd moeten worden.quote:
Het is te hopen dat de volgende pandemie niet een veel dodelijker en gevaarlijker virus gaat zijn, want dat zal wat gaan wordenquote:Op maandag 11 januari 2021 11:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Weet je wat het is joh? In principe moet dit gewoon kunnen. Maar het kan in de praktijk niet omdat te veel mensen op een kluitje gaan zitten, een grote bek opzetten als ze even moeten wachten voordat ze de winkel in mogen, gaan lopen irriteren door geen mondkapje op te zetten al dan niet wapperend met valse medische verklaringen en gekrijs over grondrechten. De ondernemers krijgen de consequenties linksom of rechtsom: boetes of de tent mag dicht. De fijne mensen die dit doen komen ongestraft weg in de regel.
De winkelstraten en winkelcentra waren hier net bijenkorven gedurende het hele najaar. Allemaal normale burgers die massaal niet snapten dat het nu niet kon met de meest slappe lulsmoezen ("Als ik broeken koop moet mijn vrouw echt mee!"). En tja, dan moet er ingegrepen worden.
Volgens mij zijn deze cases allemaal geisoleerd. Dus zal wel niet.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:22 schreef Nia het volgende:
Zal Nieuw-Zeeland opnieuw weer in lockdown gaan? Gisteren werden er daar 31 nieuwe gevallen gemeld. Het land dat zo blij was om verlost te zijn van het virus.
Je snapt niet helemaal wat er te winnen valt. Mocht het niet lukken dan krijgen we dus een hoop gezeik. Dat hebben we ook sowieso al bij elke verlenging. Mocht het wél lukken dan heb je dus veel gewonnenquote:Op maandag 11 januari 2021 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan een aankondiging doen en erbij zeggen dat het voorwaardelijk is ja. Maar onbedoeld leeft iedereen daar toch naar uit. Wat als het dan toch niet kan? Alleen maar meer gezeul. Dat zag je toen ze in november hoop gaven voor kerst. Toen er toch niet meer kon kregen ze het verwijt dat ze hadden geroepen dat er weer meer zou kunnen. Ze kunnen wat dat betreft niet winnen.
Mag ik je er op wijzen dat elke dag dat deze lockdown duurt rampzalig is voor het land? De enige reden dat het gedaan wordt is omdat het het nóg rampzaliger is als de zorg volledig overspoelt. De situatie is nijpend, het is niet zo dat 'voorzichtig zijn' niets kost. Dat lijk je uit het oog te verliezen.quote:En dat laatste slaat nergens op natuurlijk. De cijfers liggen nog zo hoog dat het alleen maar logisch is om te verlengen. Mochten de cijfers de komende weken toch sneller dalen dan gedacht dan kunnen ze altijd wat eerder dan gepland versoepelen. Maar het is wat moeilijker om te versoepelen en dan een paar weken later toch weer te verzwaren omdat het weer alarmerend is allemaal. Beter iets te voorzichtig.
Dat mensen het in het voorjaar serieuzer namen moet ik je gelijk in geven.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee. Maar het komt gewoon niet overeen met de werkelijkheid waarin het steeds duidelijker wordt dat daadwerkelijke naleving van de regels en adviezen juist achteruit gaat. Dat wordt ook steeds benadrukt als men het over het verschil heeft tussen de eerste lockdown in maart en de situatie nu.
En voordat ik verkeerd begrepen word: dat is geen veroordeling. Het wordt steeds duidelijker dat 9/10 maanden eigenlijk het maximum is dat je een samenleving als de onze stil kunt leggen.
Ik merk dat ik ook de grenzen van hoever ik bereid ben te gaan begin te bereiken. Thuiswerken heb ik echt geen enkel probleem mee, dat mag van mij wel blijven tot op zekere hoogte. Op dit moment is elke dag hetzelfde. Opstaan, ontbijten, werken, lunchen, werken, avondeten, tv kijken, slapen. Rinse & repeat.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De kikker die langzaam wordt gekookt dus.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dat het maximum is. Heb het idee dat het steeds nét niet klote genoeg om de shit te laten uitbreken. En dat je dit maar lang genoeg kan rekken met nieuwe beloftes of nieuwe veranderingen waar men dan weer eventjes aan kan gaan wennen.
Ik denk dat het dan wel een stuk minder gaat worden. Het is gewoon een afweging. Als je een soort airborn ebola op kunt lopen dan gaat zelfs de grootste nono niet meer voor een loempia naar de markt.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is te hopen dat de volgende pandemie niet een veel dodelijker en gevaarlijker virus gaat zijn, want dat zal wat gaan worden
In maart riep iedereen dat het niet een maand zo door moet gaan of er komt opstand.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe komt dat binnen dan? Ze hebben toch wel wel steeds vrij strict beleid qua inreizen?quote:Op maandag 11 januari 2021 11:22 schreef Nia het volgende:
Zal Nieuw-Zeeland opnieuw weer in lockdown gaan? Gisteren werden er daar 31 nieuwe gevallen gemeld. Het land dat zo blij was om verlost te zijn van het virus.
Zullen we dan de supermarkten ook maar sluiten? Alleen nog maar online boodschappen.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat contactmomenten en reisbewegingen geminimaliseerd moeten worden.
Goeie vraag, daar heb ik ook niet echt een antwoord op. Het kan ook zo zijn dat veel mensen vinden en denken dat ze zich goed aan de regels houden maar toch onbewust wat meer doen dan ze in maart deden. Ik weet van mezelf ook niet zo zeker of ik nu vaker bij iemand langs ga dan in maart. Maar goed, allemaal speculatie van mijn kantquote:Op maandag 11 januari 2021 11:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat mensen het in het voorjaar serieuzer namen moet ik je gelijk in geven.
Maar dan vraag ik me af waar dat soort onderzoeken voorbij komen. Ik snap dat sommigen sociaal wenselijk antwoorden, maar daar heb ik dan maar weinig respect voor. Geef dan tenminste eerlijk aan hoe je je voelt over de maatregelen ipv wel te klagen en bepaalde adviezen te negeren (naar werk gaan etc), maar vervolgens rustig te claimen dat een langere lockdown prima is.
Ik verantwoord aan helemaal niemand als ik ergens op visite ga, alleen aan mezelf en aan de persoon/personen in kwestie.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik merk dat ik ook de grenzen van hoever ik bereid ben te gaan begin te bereiken. Thuiswerken heb ik echt geen enkel probleem mee, dat mag van mij wel blijven tot op zekere hoogte. Op dit moment is elke dag hetzelfde. Opstaan, ontbijten, werken, lunchen, werken, avondeten, tv kijken, slapen. Rinse & repeat.
Ja, je kunt binnen de regels op bezoek bij iemand anders of iemand anders bij jou, maar in de meeste gevallen moet je dan ineens verantwoorden aan anderen (zoals bijvoorbeeld hier in dit topic) waarom je dat doet, en daar heb ik echt niet zo'n trek meer in.
Zeker omdat een deel van de mensen die ik probeer te beschermen door van alles te laten ogenschijnlijk niets laten als ik in het winkelcentrum kijk. Als je als 70+ met zuurstofflessen op je rolstoel door de supermarkt aan het banjeren bent en nergens op let, verwacht dat anderen opzij gaan, waar doe ik 't dan allemaal voor?
Het had voor mij een stuk eenvoudiger geweest als dat constante gezeik over of het wel of niet asociaal is om binnen de regels iets te doen weg zou blijven.
In werkelijkheid springt een kikker uit het water wanneer het te warm wordt.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De kikker die langzaam wordt gekookt dus.
Dat is het grote verschil he, bij corona gaat het om een abstracte medemens die in potentie wel eens zou moeten afzien van zijn reguliere zorgafspraak omdat het druk is in de ziekenhuizen. Uit solidariteit wordt u gevraagd geen losse loempia te gaan kopen. Bij de hypothetische airborn ebola uitbraak wil je eigenlijk zelf niet binnen een week doodvallen vanwege de spontane trek in die zelfde loempia.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan wel een stuk minder gaat worden. Het is gewoon een afweging. Als je een soort airborn ebola op kunt lopen dan gaat zelfs de grootste nono niet meer voor een loempia naar de markt.
https://www.stuff.co.nz/n(...)frican-variant-foundquote:Op maandag 11 januari 2021 11:28 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hoe komt dat binnen dan? Ze hebben toch wel wel steeds vrij strict beleid qua inreizen?
Serieuze vraag hè.. Je leest berichten dat India een miljard vaccins van Oxford geclaimd heeft zodat die niet voor andere landen zijn, maar voor hun eigen risicogroepen. Het lijkt me dat dat soort shit keihard gaat escaleren op een gegeven moment. Net als Duitsland die zn eigen hachje probeert te redden door extra vaccins te kopen met exclusiviteit.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:28 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
In maart riep iedereen dat het niet een maand zo door moet gaan of er komt opstand.
In september duurde het al 5 maanden en dat was zo`n beetje de max.
In november was iedereen wel klaar na 8 maanden. Kon echt niet langer. Opstand zou volgen.
We zitten nu in maand 10 en nu zitten we ineens wel op de max?
Hahaha. Nee.
Je bedoelt dat we dan massaal gaan rellen?quote:Op maandag 11 januari 2021 11:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In werkelijkheid springt een kikker uit het water wanneer het te warm wordt.
Dat is het hele probleem met onze maatschappij. het heeft voor en nadelen. Als men in China zegt Spring, zal de vraag zijn, hoe hoog. Als men hier in NL zegt spring, zal men zeggen, waarom ?quote:Op maandag 11 januari 2021 11:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Weet je wat het is joh? In principe moet dit gewoon kunnen. Maar het kan in de praktijk niet omdat te veel mensen op een kluitje gaan zitten, een grote bek opzetten als ze even moeten wachten voordat ze de winkel in mogen, gaan lopen irriteren door geen mondkapje op te zetten al dan niet wapperend met valse medische verklaringen en gekrijs over grondrechten. De ondernemers krijgen de consequenties linksom of rechtsom: boetes of de tent mag dicht. De fijne mensen die dit doen komen ongestraft weg in de regel.
De winkelstraten en winkelcentra waren hier net bijenkorven gedurende het hele najaar. Allemaal normale burgers die massaal niet snapten dat het nu niet kon met de meest slappe lulsmoezen ("Als ik broeken koop moet mijn vrouw echt mee!"). En tja, dan moet er ingegrepen worden.
Ik ben de discussies erover zo zat. Nieuwsberichten, ouders/broertje/schoonfamilie, allemaal vinden ze iets over wat ik doe met mn leven binnen de grenzen waarin ik me mag bewegen. Dat gezeik maakt het er niet beter op.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verantwoord aan helemaal niemand als ik ergens op visite ga, alleen aan mezelf en aan de persoon/personen in kwestie.
Volgens mij hebben de fabrieken die voor AstraZeneca in India produceren sowieso gezegd dat 50% voor 3e wereld landen bestemt is. Dit was allemaal al in het begin duidelijk.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Serieuze vraag hè.. Je leest berichten dat India een miljard vaccins van Oxford geclaimd heeft zodat die niet voor andere landen zijn, maar voor hun eigen risicogroepen. Het lijkt me dat dat soort shit keihard gaat escaleren op een gegeven moment. Net als Duitsland die zn eigen hachje probeert te redden door extra vaccins te kopen met exclusiviteit.
Begrijp me niet verkeerd. Het liefst zou ik, ook met de huidige cijfers, lekker gaan versoepelen. Ik zou voorstander zijn van meer acceptatie en meer maatwerk. Basisscholen open, restaurants open, meer sport mogelijkheden, etc. Echt, ik zou niks lievers willen. Dat heb ik ook maandenlang geroepen.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je snapt niet helemaal wat er te winnen valt. Mocht het niet lukken dan krijgen we dus een hoop gezeik. Dat hebben we ook sowieso al bij elke verlenging. Mocht het wél lukken dan heb je dus veel gewonnen
[..]
Mag ik je er op wijzen dat elke dag dat deze lockdown duurt rampzalig is voor het land? De enige reden dat het gedaan wordt is omdat het het nóg rampzaliger is als de zorg volledig overspoelt. De situatie is nijpend, het is niet zo dat 'voorzichtig zijn' niets kost. Dat lijk je uit het oog te verliezen.
En je hebt ook geen antwoord gegeven wat 'te hoog' is.
Ik neem aan dat je nu zelf wel begrijpt dat je onzin aan het praten bent.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:28 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zullen we dan de supermarkten ook maar sluiten? Alleen nog maar online boodschappen.
Vliegen was in coronatijd toch zo veilig? Of toch niet?quote:Op maandag 11 januari 2021 11:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.stuff.co.nz/n(...)frican-variant-found
Oh dan ist opeens onzin.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je nu zelf wel begrijpt dat je onzin aan het praten bent.
Ja, het is goed dat de EU losse landen min of meer verboden heeft om op eigen houtje vaccins weg te kapen, zoals de Duitsers wilden. Maar ik snap het sowieso niet zo goed met die aantallen vaccins, hoeveel vaccins zijn er nou? De VS vaccineert volgens mij vrij veel met Moderna, terwijl wij daar vandaag 13.000 (lachwekkend weinig) van krijgen. De eerste distributie is heel scheef over de landen verdeeld ofzo. En hoezo krijgen de Engelsen nu al 15 miljoen doses (over 3 vaccins) in 3 weken tijd, dat is ook apart.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Serieuze vraag hè.. Je leest berichten dat India een miljard vaccins van Oxford geclaimd heeft zodat die niet voor andere landen zijn, maar voor hun eigen risicogroepen. Het lijkt me dat dat soort shit keihard gaat escaleren op een gegeven moment. Net als Duitsland die zn eigen hachje probeert te redden door extra vaccins te kopen met exclusiviteit.
Je kan zo het kabinet inquote:Op maandag 11 januari 2021 11:34 schreef VacaLoca het volgende:
maar als we nou nog even twee maanden vol kunnen houden
Maar het duurt 2-12 dagen voordat iemand symptomen vertoont. Zelf als ik vandaag negatief test en met niemand in aanraking kom, kan ik over 7 dagen toch positief testen. Wil niet perse zeggen dat iemand besmet is geraakt aan boord.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:33 schreef Nia het volgende:
[..]
Vliegen was in coronatijd toch zo veilig? Of toch niet?
Lees het bericht nog eens goedquote:Op maandag 11 januari 2021 11:33 schreef Nia het volgende:
[..]
Vliegen was in coronatijd toch zo veilig? Of toch niet?
Ja en zoals gezegd begrijp je dat vast zelf ook wel.quote:
Liever komende 2 maanden nog in een harde lockdown om zo te cijfers zo laag mogelijk te krijgen voordat de herfst begint. Dan moet het daarna hopelijk heel hard gaan met wijde verspreiding van vaccins/snel tests in combinatie met beter weer en mensen die weer meer naar buiten gaan.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:34 schreef VacaLoca het volgende:
Het geduld wordt getest ja maar als we nou nog even twee maanden vol kunnen houden dan zijn veel kwetsbaren gevaccineerd en kunnen we prima versoepelen.
Heeft geen zin om nu allemaal opstandig te worden terwijl het nu even de fase is van het wordt eerst erger voor het beter wordt.
Ik heb dit ook al eens opgegooid in het vaccin-topic, maar mij bekruipt ook het gevoel dat er bepaalde politieke redenen achter zitten als het om AZ/Oxford gaat. Uiteraard ook in het licht van Brexit bezien.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, het is goed dat de EU losse landen min of meer verboden heeft om op eigen houtje vaccins weg te kapen, zoals de Duitsers wilden. Maar ik snap het sowieso niet zo goed met die aantallen vaccins, hoeveel vaccins zijn er nou? De VS vaccineert volgens mij vrij veel met Moderna, terwijl wij daar vandaag 13.000 (lachwekkend weinig) van krijgen. De eerste distributie is heel scheef over de landen verdeeld ofzo. En hoezo krijgen de Engelsen nu al 15 miljoen doses in 3 weken tijd, dat is ook apart.
Ik zou bijna denken dat het VK bij AstraZeneca/Oxford geregeld heeft dat die bewust wat trager waren met het aanvragen van goedkeuring binnen de EU, zodat de voorraad die er nu ligt bijjna exclusief naar Engeland kan gaan.
Dat is ook de spagaat waarin ik zit. Het is enorm frustrerend dat elke pipo hier op grond van zijn mening als leek de regels aan zijn laars lapt, maar ik hoef ook echt geen maatschappij waarin afwijkende meningen bestraft worden met heropvoedingskampen.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:31 schreef BorTheWolf het volgende:
dat is h
[..]
Dat is het hele probleem met onze maatschappij. het heeft voor en nadelen. Als men in China zegt Spring, zal de vraag zijn, hoe hoog. Als men hier in NL zegt spring, zal men zeggen, waarom ?
Toch woon ik liever hier, maar erger me kapot aan al die regel ontduikers en ikke ikke ikke figuren.
Hier hetzelfde, houd me nu al bijna een jaar keurig aan alle maatregelen en adviezen maar het lijkt alsof ik voornamelijk mezelf ermee heb gehad. Juist de groepen die de grootse risicogroepen vormen zie ik in de supermarkt of straat gezellig dicht bij elkaar staand een babbeltje maken, mondkapje verkeerd dragen, overal lekker aan zitten en vol de lucht in niezen. Want die corona kan ze allemaal wat en het is toch wat tegenwoordig.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:26 schreef chratnox het volgende:
Zeker omdat een deel van de mensen die ik probeer te beschermen door van alles te laten ogenschijnlijk niets laten als ik in het winkelcentrum kijk. Als je als 70+ met zuurstofflessen op je rolstoel door de supermarkt aan het banjeren bent en nergens op let, verwacht dat anderen opzij gaan, waar doe ik 't dan allemaal voor?
Dat gevoel heb ik ook wel, als je van een afstandje kijkt lijkt politieke motivatie wel een rol te spelen.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, het is goed dat de EU losse landen min of meer verboden heeft om op eigen houtje vaccins weg te kapen, zoals de Duitsers wilden. Maar ik snap het sowieso niet zo goed met die aantallen vaccins, hoeveel vaccins zijn er nou? De VS vaccineert volgens mij vrij veel met Moderna, terwijl wij daar vandaag 13.000 (lachwekkend weinig) van krijgen. De eerste distributie is heel scheef over de landen verdeeld ofzo. En hoezo krijgen de Engelsen nu al 15 miljoen doses (over 3 vaccins) in 3 weken tijd, dat is ook apart.
Ik zou bijna denken dat het VK bij AstraZeneca/Oxford geregeld heeft dat die bewust wat trager waren met het aanvragen van goedkeuring binnen de EU, zodat de voorraad die er nu ligt bijjna exclusief naar Engeland kan gaan.
Alleen nog even shoppen op bloemetjesschoenen.nlquote:
Volgens mij is nog geen enkel land in de EU begonnen met Moderna, als het goed is beginnen ze vandaag/morgen met het verdelen van de Moderna vaccins. In principe krijgt elk land gewoon volgens een percentage de vaccins die ze met de EU hebben gekocht. Voor Nederland 3.89%.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, het is goed dat de EU losse landen min of meer verboden heeft om op eigen houtje vaccins weg te kapen, zoals de Duitsers wilden. Maar ik snap het sowieso niet zo goed met die aantallen vaccins, hoeveel vaccins zijn er nou? De VS vaccineert volgens mij vrij veel met Moderna, terwijl wij daar vandaag 13.000 (lachwekkend weinig) van krijgen. De eerste distributie is heel scheef over de landen verdeeld ofzo. En hoezo krijgen de Engelsen nu al 15 miljoen doses (over 3 vaccins) in 3 weken tijd, dat is ook apart.
https://www.ad.nl/binnenl(...)naar-china~a6eabd3b/quote:De eerste doses van het coronavaccin van Moderna worden vandaag verwacht in Duitsland. De distributie van het middel begint dinsdag, zei minister van Volksgezondheid Jens Spahn in het programma Morgenmagazin. Duitsers die een prik krijgen, mogen volgens Spahn niet kiezen welk vaccin ze willen.
Duitsland begon vorige maand al mensen in te enten met het coronavaccin van het Duitse BioNtech en het Amerikaanse Pfizer. Daar komt nu het vaccin van het eveneens Amerikaanse Moderna bij. De Europese toezichthouder, het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA), gaf vorige week groen licht voor het gebruik van dat middel.
De Duitse regering ligt in eigen land onder vuur omdat de vaccinatiecampagne te traag op gang zou komen. Critici klagen dat te weinig vaccins zijn veiliggesteld. De minister verwacht dat Duitsland in het eerste kwartaal zo'n 2 miljoen doses van het Moderna-vaccin krijgt geleverd. De teller moet voor het eind van het jaar op 50 miljoen doses staan.
In Duitsland zijn honderden vaccinatiecentra opgetuigd, onder meer in sporthallen en concertzalen. De autoriteiten zeggen dat in theorie 250.000 tot 300.000 mensen per dag geprikt kunnen worden. Sommige priklocaties worden echter nog niet gebruikt, omdat voorrang wordt gegeven aan het inenten van mensen in verpleeghuizen. Daar worden mobiele teams voor ingezet.
Maar besef dan wel dat wat je ziet slechts een deel is hè?quote:Op maandag 11 januari 2021 11:38 schreef Aaruul het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, houd me nu al bijna een jaar keurig aan alle maatregelen en adviezen maar het lijkt alsof ik voornamelijk mezelf ermee heb gehad. Juist de groepen die de grootse risicogroepen vormen zie ik in de supermarkt of straat gezellig dicht bij elkaar staand een babbeltje maken, mondkapje verkeerd dragen, overal lekker aan zitten en vol de lucht in niezen. Want die corona kan ze allemaal wat en het is toch wat tegenwoordig.
Nee, de wil om me aan de maatregelen te blijven houden begint bij mij een keerpunt te bereiken.
De supermarkt is het enige 'uitje' voor mensen en overal teringdruk.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja en zoals gezegd begrijp je dat vast zelf ook wel.
Ja, dit is zo, maar de eerste levering is zo ontieglijk klein en ik vraag me af waarom. De VS heeft al 6 miljoen doses van Moderna gekregen, dat is 200x meer dan wat wij in eerste instantie krijgen.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:40 schreef Anton91 het volgende:
Volgens mij is nog geen enkel land in de EU begonnen met Moderna, als het goed is beginnen ze vandaag/morgen met het verdelen van de Moderna vaccins. In principe krijgt elk land gewoon volgens een percentage de vaccins die ze met de EU hebben gekocht. Voor Nederland 3.89%.
Je hebt zeker gelijk, maar soms is het moeilijk rationeel te blijven.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:41 schreef Raveler het volgende:
[..]
Maar besef dan wel dat wat je ziet slechts een deel is hè?
Al die ouderen of kwetsbaren die al maanden opgesloten zitten, omdat ze geen enkel risico willen nemen, die zie je niet (want die komen niet buiten).
Ik snap dat het voelt als een middelvinger als die paar mensen dan wél gewoon ziet doen wat ze willen, maar het is niet de meerderheid.
Met Oud & Nieuw was er ook genoeg vuurwerk te horen/zien, maar er waren meer mensen die zich wél aan het verbod hielden.
Lastig, maar wel belangrijk om dat in je hoofd te houden.
volledig mee eens. Zo zie je ook dat een Land zoals israel het vaccinatie programma als een speer uitvoert, dat komt omdat men het beschouwd als een oorlog situatie en men het militaristisch aanpakt. Van mij mag die aanpak ook hier gedaan worden, maar woon liever hier dan daar met constant de dreiging van bommen op je kop.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is ook de spagaat waarin ik zit. Het is enorm frustrerend dat elke pipo hier op grond van zijn mening als leek de regels aan zijn laars lapt, maar ik hoef ook echt geen maatschappij waarin afwijkende meningen bestraft worden met heropvoedingskampen.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat onze maatschappij in normale omstandigheden prettiger en te prefereren is, maar in noodsituaties landen met overheden zoals die in China of een volksaard zoals in Japan beter kunnen reageren en dat we het daarmee moeten doen.
Ja ik ben het helemaal met je eens wat betreft Moderna. Misschien dat het te maken heeft met waar de fabrieken staan. Er is eens een artikel geweest waarin werd gesteld dat Trump mogelijk een wet in werking stelt, een beetje hetzelfde verhaal van die beademingsapparatuur in het begin (dat verhaal met philips). Maar de hoeveelheden van moderna zijn wel ontzettend klein inderdaad.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dit is zo, maar de eerste levering is zo ontieglijk klein en ik vraag me af waarom. De VS heeft al 6 miljoen doses van Moderna gekregen, dat is 200x meer dan wat wij in eerste instantie krijgen.
https://www.cidrap.umn.ed(...)vid-19-cases-near-18
At a Health and Human Services (HHS) briefing today on Operation Warp Speed (OWS), Gen. Gustave Perna, OWS' chief operating officer, said today and tomorrow a total of 5.9 million doses of Moderna's vaccine will arrive at 3,400 locations, and 2.1 million more doses of the Pfizer-BioNTech vaccine will arrive at about 1,000 locations.
Hier wordt zelfs gesproken van 20 miljoen:
https://qz.com/1949739/ho(...)a-deliver-to-the-us/
Kan misschien met de productielocatie te maken hebben, ik ga er even vanuit dat ook Moderna zowel in de VS als in Europa geproduceerd wordt, in de VS zijn ze misschien al wat verder met opschalen.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dit is zo, maar de eerste levering is zo ontieglijk klein en ik vraag me af waarom. De VS heeft al 6 miljoen doses van Moderna gekregen, dat is 200x meer dan wat wij in eerste instantie krijgen.
https://www.cidrap.umn.ed(...)vid-19-cases-near-18
At a Health and Human Services (HHS) briefing today on Operation Warp Speed (OWS), Gen. Gustave Perna, OWS' chief operating officer, said today and tomorrow a total of 5.9 million doses of Moderna's vaccine will arrive at 3,400 locations, and 2.1 million more doses of the Pfizer-BioNTech vaccine will arrive at about 1,000 locations.
Hier wordt zelfs gesproken van 20 miljoen:
https://qz.com/1949739/ho(...)a-deliver-to-the-us/
Die zullen verwacht ik dezelfde irritaties hebben. Voor mij (en ik verwacht @Aaruul ook) voelen dat soort dingen wel een beetje als de druppel. Ik zal me echt aan de maatregelen blijven houden, maar ik merk wel dat ik minder coulant richting andere leeftijdsgroepen begin te worden.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:41 schreef Raveler het volgende:
[..]
Maar besef dan wel dat wat je ziet slechts een deel is hè?
Al die ouderen of kwetsbaren die al maanden opgesloten zitten, omdat ze geen enkel risico willen nemen, die zie je niet (want die komen niet buiten).
Ik snap dat het voelt als een middelvinger als die paar mensen dan wél gewoon ziet doen wat ze willen, maar het is niet de meerderheid.
Met Oud & Nieuw was er ook genoeg vuurwerk te horen/zien, maar er waren meer mensen die zich wél aan het verbod hielden.
Lastig, maar wel belangrijk om dat in je hoofd te houden.
quote:Op maandag 11 januari 2021 11:48 schreef HPoi het volgende:
Kunnen we buiten de 31.000 inentingen acute zorgmedewerkers nog ergens anders data vinden van aantal mensen die gevaccineerd zijn via de GGD-en? Daar hoor je helemaal niets van
https://www.ad.nl/binnenl(...)naar-china~a6eabd3b/quote:Ook in Amsterdam, dat zwaar is getroffen door het coronavirus, is het vaccineren van zorgpersoneel vandaag begonnen. Zo'n 30.000 medewerkers van verpleeg- en verzorgingshuizen uit de hoofdstad en omliggende plaatsen krijgen een prik die ze beschermt tegen het virus.
Verpleegkundige Dickey Heerkens (48) was vanochtend als eerste aan de beurt in de RAI. Hij is blij dat het vaccin er eindelijk is. ,,Het is hoe langer de crisis duurt, steeds zwaarder om het vol te houden. Collega's worden ziek, ik heb meegemaakt dat bewoners overlijden. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten", liet hij via de GGD weten. ,,Met het vaccin voel ik mezelf beter beschermd."
Amsterdam zucht onder de virusuitbraak. Tijdens de tweede golf hoort de hoofdstad tot de steden met de meeste coronagevallen, ziekenhuisopnames en sterfgevallen. Wethouder Simone Kukenheim (zorg) zegt dat de afgelopen maanden 'zeer zwaar zijn geweest voor onze stad'.
,,Hoewel dat voorlopig nog even zo zal blijven, kunnen we door de vaccinaties langzaamaan weer vooruit kijken, perspectief zien", zegt Kukenheim. ,,Hopelijk komen er snel meer vaccins, zodat iedereen ingeënt kan worden."
Ook in de regio's Haaglanden en Drenthe kunnen verpleeghuismedewerkers zich vanaf maandag laten vaccineren. In Den Haag gebeurt dat bij het stadion van voetbalclub ADO, in Assen naast het TT-circuit.
Eerder begonnen de vaccinaties in Veghel, Rotterdam en Houten. Later deze week start het prikken in de rest van het land. Ook ziekenhuismedewerkers die in de acute zorg werken worden sinds vorige week gevaccineerd. Tot en met zondag hebben 31.000 medewerkers het coronavaccin gekregen.
Ze zouden inderdaad het aantal bezoekers per supermarkt nogal aan banden moeten gaan leggen. Maatwerk.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
De supermarkt is het enige 'uitje' voor mensen en overal teringdruk.
Zolang de mensen die daar wonen bezoek krijgen gaat t niet veel uitmaken denk ik.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:53 schreef Scrummie het volgende:
Zouden ze bij het RIVM/GGD ook onderzoek doen naar het effect van de huidige gevaccineerden? Ik neem aan dat men weet wie het vaccin krijgt, bijvoorbeeld 90% van een verzorgingstehuis.
Het zou best positief nieuws kunnen zijn als men vervolgens kan zeggen; COVID is sinds het personeel het vaccin heeft niet meer voorgekomen bij verzorgingstehuis 'De Groene Weide' in Sexbierum.
Maar goed, zo zal het vast allemaal niet werken ofzo.
Terwijl het nu even de fase is... dat is vanaf oktober continu het geval geweest dat het eerst erger werd voordat het beter wordt...quote:Op maandag 11 januari 2021 11:34 schreef VacaLoca het volgende:
Het geduld wordt getest ja maar als we nou nog even twee maanden vol kunnen houden dan zijn veel kwetsbaren gevaccineerd en kunnen we prima versoepelen.
Heeft geen zin om nu allemaal opstandig te worden terwijl het nu even de fase is van het wordt eerst erger voor het beter wordt.
Wel voor die mensen. De hoeveelheid mensen met ernstige ziekte en/of overlijdens zou in dat verzorgingstehuis dan al flink moeten dalen, want ze zijn beschermd.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zolang de mensen die daar wonen bezoek krijgen gaat t niet veel uitmaken denk ik.
Mwoah, dat denk ik wel eigenlijk, zolang die mensen bij klachten thuis blijven.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zolang de mensen die daar wonen bezoek krijgen gaat t niet veel uitmaken denk ik.
De herfst? Dat duurt nog heeel lang voordat die weer begint...quote:Op maandag 11 januari 2021 11:36 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Liever komende 2 maanden nog in een harde lockdown om zo te cijfers zo laag mogelijk te krijgen voordat de herfst begint. Dan moet het daarna hopelijk heel hard gaan met wijde verspreiding van vaccins/snel tests in combinatie met beter weer en mensen die weer meer naar buiten gaan.
Goed overzicht! Neem aan dat dit onder voorbehoud van goedkeuring AstraZeneca is voor de 18-60 e.d.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:56 schreef VoMy het volgende:
Interviewtje met de GGD-kopstukken.
https://www.ad.nl/binnenl(...)aan-we-los~a683142c/
Daar staat dit schema in, vind ik wel handiger dan zo'n puzzel:
-> 6 januari is gestart met zorgmedewerkers van verpleeghuizen, kleinschalige woonvormen, gehandicaptenzorg, wijkverpleging en Wmo-ondersteuning.
-> Vanaf 15 januari doen alle 25 GGD’s van Nederland mee.
-> Sinds 6 januari krijgen acute zorgmedewerkers (IC en kliniek, ambulance, spoedeisende hulp) de Pfizer-inenting die bij min tachtig graden moet worden bewaard.
-> Vanaf januari of februari zijn (onder voorbehoud) verpleeghuisbewoners en mensen met een verstandelijke beperking in een instelling aan de beurt. In februari komen daar GGZ-cliënten en hun zorgmedewerkers bij, vanaf april overige zorgmedewerkers.
-> 18- tot 60-jarigen mét een medische indicatie krijgen vanaf eind februari een prik van de huisarts
-> Vanaf half maart worden alle thuiswonenden van 60-75 jaar opgeroepen.
-> Thuiswonenden van boven de 75 jaar en niet mobiele thuiswonenden van 60-75 jaar krijgen vanaf eind maart thuis of bij de huisarts een vaccin.
-> Vanaf april komen 18- tot 60-jarigen zonder medische indicatie vermoedelijk in aanmerking voor een prik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |