Tja, niets menselijks is ons vreemd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik in de supermarkt tegenwoordig ook gewoon doormarcheer met mijn kar en niet meer telkens ga staan wachten tot Opa of Oma Janssen na 10 minuten eindelijk de juiste bloemkool of komkommer uit het krat heeft gepakt.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik heb het niet zozeer over illegale raves, maar meer bezoekersaantallen thuis, afstand houden in de supermarkt, thuiswerken, kinderen thuis houden, etc.
Die bereidheid neemt zienderogen af.
Nee. Maar het komt gewoon niet overeen met de werkelijkheid waarin het steeds duidelijker wordt dat daadwerkelijke naleving van de regels en adviezen juist achteruit gaat. Dat wordt ook steeds benadrukt als men het over het verschil heeft tussen de eerste lockdown in maart en de situatie nu.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met die redenatie kan je elk onderzoek wat je niet bevalt wel weg cijferen. Zou je dat ook zeggen als het een onderzoek was over de hoeveelheid mensen die het een goed idee zouden vinden om scholen weer te openen? Of moeten we dan wél geloven dat iedereen eerlijk is geweest?
Ik ook, helemaal nu we die geweldige mondkapjes hebben. Dat is voor mij wel in de supermarkt het keerpunt geweest.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, niets menselijks is ons vreemd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik in de supermarkt tegenwoordig ook gewoon doormarcheer met mijn kar en niet meer telkens ga staan wachten tot Opa of Oma Janssen na 10 minuten eindelijk de juiste bloemkool of komkommer uit het krat heeft gepakt.
Ik begrijp het ook volkomen.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, niets menselijks is ons vreemd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik in de supermarkt tegenwoordig ook gewoon doormarcheer met mijn kar en niet meer telkens ga staan wachten tot Opa of Oma Janssen na 10 minuten eindelijk de juiste bloemkool of komkommer uit het krat heeft gepakt.
Maatwerk kan gewoon niet. Daar hebben we net 17 miljoen teveel mensen voor. Als je daaraan gaat beginnen is het einde zoek.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Als er vanuit de overheid geen enkele ruimte is voor maatwerk, dan houdt het voor ondernemers ook een keer op met innovatie.
Draagvlak raakt onder het nulpunt. Mensen worden dwars.. en dat begrijp ik.
Alles wordt op 1 hoop gegooid, maatwerk is na 10 maanden nog steeds verschrikkelijk lastig.
Je kan een aankondiging doen en erbij zeggen dat het voorwaardelijk is ja. Maar onbedoeld leeft iedereen daar toch naar uit. Wat als het dan toch niet kan? Alleen maar meer gezeul. Dat zag je toen ze in november hoop gaven voor kerst. Toen er toch niet meer kon kregen ze het verwijt dat ze hadden geroepen dat er weer meer zou kunnen. Ze kunnen wat dat betreft niet winnen.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Te hoog voor wat? En een aankondiging kan ook voorwaardelijk zijn.
Als het te vroeg is om wijzigingen aan te kondigen is het ook te vroeg om een verlenging aan te kondigen.
Weet je wat het is joh? In principe moet dit gewoon kunnen. Maar het kan in de praktijk niet omdat te veel mensen op een kluitje gaan zitten, een grote bek opzetten als ze even moeten wachten voordat ze de winkel in mogen, gaan lopen irriteren door geen mondkapje op te zetten al dan niet wapperend met valse medische verklaringen en gekrijs over grondrechten. De ondernemers krijgen de consequenties linksom of rechtsom: boetes of de tent mag dicht. De fijne mensen die dit doen komen ongestraft weg in de regel.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Buiten sporten volledig open gooien
Sportscholen binnen open met maatregelen
Restaurants open met maatregelen zonder alcohol.
Winkels open met maximaal aantal bezoekers per winkel
Zwemlessen voor kinderen weer starten. (heel belangrijk)
Zo kan ik wel doorgaan.
Daar heb ik het ook over.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik heb het niet zozeer over illegale raves, maar meer bezoekersaantallen thuis, afstand houden in de supermarkt, thuiswerken, kinderen thuis houden, etc.
Die bereidheid neemt zienderogen af.
Ik betwijfel of dat het maximum is. Heb het idee dat het steeds nét niet klote genoeg om de shit te laten uitbreken. En dat je dit maar lang genoeg kan rekken met nieuwe beloftes of nieuwe veranderingen waar men dan weer eventjes aan kan gaan wennen.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee. Maar het komt gewoon niet overeen met de werkelijkheid waarin het steeds duidelijker wordt dat daadwerkelijke naleving van de regels en adviezen juist achteruit gaat. Dat wordt ook steeds benadrukt als men het over het verschil heeft tussen de eerste lockdown in maart en de situatie nu.
En voordat ik verkeerd begrepen word: dat is geen veroordeling. Het wordt steeds duidelijker dat 9/10 maanden eigenlijk het maximum is dat je een samenleving als de onze stil kunt leggen.
Ja, dat denk ik ook. Groot probleem zou dat zijn op het moment dat juist op dat moment de Britse variant de hoofdvariant geworden is en nog in een groeiende trend zit.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Grote vraag is wat er na 9 februari gebeurt. Als de cijfers blijven dalen komen ze dan simpelweg niet meer onder bepaalde versoepelingen uit.
Ja ach, ik red het op zich nog wel eventjes. Maar ken zat mensen met (kleine) kinderen die al hebben aangegeven dat ze dit niet nog tot diep in het voorjaar gaan trekken zo.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook volkomen.
En helemaal als het rücksichtlos wordt verlengd zonder perspectief terwijl cijfers dalende zijn.
Dan betrap ik mezelf ook op een “Ja, laat dan maar” attitude.
En met mij velen anderen gok ik.
Omdat contactmomenten en reisbewegingen geminimaliseerd moeten worden.quote:
Het is te hopen dat de volgende pandemie niet een veel dodelijker en gevaarlijker virus gaat zijn, want dat zal wat gaan wordenquote:Op maandag 11 januari 2021 11:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Weet je wat het is joh? In principe moet dit gewoon kunnen. Maar het kan in de praktijk niet omdat te veel mensen op een kluitje gaan zitten, een grote bek opzetten als ze even moeten wachten voordat ze de winkel in mogen, gaan lopen irriteren door geen mondkapje op te zetten al dan niet wapperend met valse medische verklaringen en gekrijs over grondrechten. De ondernemers krijgen de consequenties linksom of rechtsom: boetes of de tent mag dicht. De fijne mensen die dit doen komen ongestraft weg in de regel.
De winkelstraten en winkelcentra waren hier net bijenkorven gedurende het hele najaar. Allemaal normale burgers die massaal niet snapten dat het nu niet kon met de meest slappe lulsmoezen ("Als ik broeken koop moet mijn vrouw echt mee!"). En tja, dan moet er ingegrepen worden.
Volgens mij zijn deze cases allemaal geisoleerd. Dus zal wel niet.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:22 schreef Nia het volgende:
Zal Nieuw-Zeeland opnieuw weer in lockdown gaan? Gisteren werden er daar 31 nieuwe gevallen gemeld. Het land dat zo blij was om verlost te zijn van het virus.
Je snapt niet helemaal wat er te winnen valt. Mocht het niet lukken dan krijgen we dus een hoop gezeik. Dat hebben we ook sowieso al bij elke verlenging. Mocht het wél lukken dan heb je dus veel gewonnenquote:Op maandag 11 januari 2021 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan een aankondiging doen en erbij zeggen dat het voorwaardelijk is ja. Maar onbedoeld leeft iedereen daar toch naar uit. Wat als het dan toch niet kan? Alleen maar meer gezeul. Dat zag je toen ze in november hoop gaven voor kerst. Toen er toch niet meer kon kregen ze het verwijt dat ze hadden geroepen dat er weer meer zou kunnen. Ze kunnen wat dat betreft niet winnen.
Mag ik je er op wijzen dat elke dag dat deze lockdown duurt rampzalig is voor het land? De enige reden dat het gedaan wordt is omdat het het nóg rampzaliger is als de zorg volledig overspoelt. De situatie is nijpend, het is niet zo dat 'voorzichtig zijn' niets kost. Dat lijk je uit het oog te verliezen.quote:En dat laatste slaat nergens op natuurlijk. De cijfers liggen nog zo hoog dat het alleen maar logisch is om te verlengen. Mochten de cijfers de komende weken toch sneller dalen dan gedacht dan kunnen ze altijd wat eerder dan gepland versoepelen. Maar het is wat moeilijker om te versoepelen en dan een paar weken later toch weer te verzwaren omdat het weer alarmerend is allemaal. Beter iets te voorzichtig.
Dat mensen het in het voorjaar serieuzer namen moet ik je gelijk in geven.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee. Maar het komt gewoon niet overeen met de werkelijkheid waarin het steeds duidelijker wordt dat daadwerkelijke naleving van de regels en adviezen juist achteruit gaat. Dat wordt ook steeds benadrukt als men het over het verschil heeft tussen de eerste lockdown in maart en de situatie nu.
En voordat ik verkeerd begrepen word: dat is geen veroordeling. Het wordt steeds duidelijker dat 9/10 maanden eigenlijk het maximum is dat je een samenleving als de onze stil kunt leggen.
Ik merk dat ik ook de grenzen van hoever ik bereid ben te gaan begin te bereiken. Thuiswerken heb ik echt geen enkel probleem mee, dat mag van mij wel blijven tot op zekere hoogte. Op dit moment is elke dag hetzelfde. Opstaan, ontbijten, werken, lunchen, werken, avondeten, tv kijken, slapen. Rinse & repeat.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De kikker die langzaam wordt gekookt dus.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dat het maximum is. Heb het idee dat het steeds nét niet klote genoeg om de shit te laten uitbreken. En dat je dit maar lang genoeg kan rekken met nieuwe beloftes of nieuwe veranderingen waar men dan weer eventjes aan kan gaan wennen.
Ik denk dat het dan wel een stuk minder gaat worden. Het is gewoon een afweging. Als je een soort airborn ebola op kunt lopen dan gaat zelfs de grootste nono niet meer voor een loempia naar de markt.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is te hopen dat de volgende pandemie niet een veel dodelijker en gevaarlijker virus gaat zijn, want dat zal wat gaan worden
In maart riep iedereen dat het niet een maand zo door moet gaan of er komt opstand.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe komt dat binnen dan? Ze hebben toch wel wel steeds vrij strict beleid qua inreizen?quote:Op maandag 11 januari 2021 11:22 schreef Nia het volgende:
Zal Nieuw-Zeeland opnieuw weer in lockdown gaan? Gisteren werden er daar 31 nieuwe gevallen gemeld. Het land dat zo blij was om verlost te zijn van het virus.
Zullen we dan de supermarkten ook maar sluiten? Alleen nog maar online boodschappen.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat contactmomenten en reisbewegingen geminimaliseerd moeten worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |