abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 januari 2021 @ 10:33:57 #151
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197339008
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:31 schreef Confetti het volgende:

[..]

Waarom is dat onbegrijpelijk? Hoe harder de lockdown hoe minder bewegingen. Zeker in Engeland is de luxe voor welke vorm van buitenshuis tijdverdrijf voorbij.
Het is onbegrijpelijk dat men denkt dat de regels beter worden nageleefd als je ze nog strenger maakt. Er is een reden dat mensen zich er niet (volledig) aan houden, namelijk.

Maar goed, tegen iemand die graag de tanks door de straten wil laten rollen is dit waarschijnlijk vergeefse moeite.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197339010
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:17 schreef Janneke141 het volgende:
In Engeland willen ze de regels zo aanscherpen dat je nog maar een uur per dag de deur uit mag, want mensen houden zich niet goed genoeg aan de regels die er al zijn.

Ik blijf die logica echt onbegrijpelijk vinden.
We zien in deze crisis duidelijk de ingebakken reflex van beliedsmakers om perse "iets" te moeten doen. In Engeland, maar ook hier. Vallen er amper nog grote maatregelen te verzinnen (of durf je je daar niet aan te branden), dalen de cijfers niet snel genoeg naar je zin, of smeekt de media met een hoop opgeklopte verontwaardiging om extra regeltjes op basis van een incident? Draai dan aan de knoppen van de details. Alcohol tot maximaal 18 in plaats van 20 uur verkopen, met maar twee in plaats van drie buiten rondwandelen, adviseren om nog een persoontje minder op bezoek laten komen, nog weer wat meer plekken dicht gooien. Betekenisloos micromanagement, maar je kunt in ieder geval laten zien dat je wat gedaan hebt.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:35:24 #153
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197339032
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is onbegrijpelijk dat men denkt dat de regels beter worden nageleefd als je ze nog strenger maakt. Er is een reden dat mensen zich er niet (volledig) aan houden, namelijk.

Uh. Oke.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 januari 2021 @ 10:35:28 #154
862 Arcee
Look closer
pi_197339035
quote:

[..]

Wat is die reden volgens jou?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:36:04 #155
346939 Janneke141
pi_197339047
quote:
5s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:35 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat is die reden volgens jou?
Risicoafweging.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:37:17 #156
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197339065
Voor de rest niets aan de hand daar hoor, mensen die in het ziekenhuis moeten komen te liggen hoeven hier en daar nog maar een halve dag in de ambulance te liggen voor er alweer iemand dood is en er een bedje vrijkomt. God save the queen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197339068
quote:

[..]

Maar goed, tegen iemand die graag de tanks door de straten wil laten rollen is dit waarschijnlijk vergeefse moeite.
Dat eerste is ook gewoon een feit. Hoe strenger de regels, hoe meer mensen ze naleven. Niet volledig maar wel een groot deel.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:39:28 #158
346939 Janneke141
pi_197339096
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:37 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat eerste is ook gewoon een feit. Hoe strenger de regels, hoe meer mensen ze naleven. Niet volledig maar wel een groot deel.
Als het een feit is, dan heb je daar vast een bron voor.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:40:05 #159
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197339104
quote:

Maar wat is dan de oplossing? Je kan het of strenger maken, gelijk houden of losser laten.
De laatste twee lijken me ook niet de juiste methodiek.
pi_197339117
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:30 schreef VoMy het volgende:

[..]

Minder 'oude' aanpassingen afgelopen dagen dan na de O&N-week, dat past bij een regime waarin meer getest wordt voor de zekerheid dan vanwege symptomen (vanwege DOO vs. DPL leek me). Maar over de gehele linie zie je niet echt de zevenmijlslaarzen richting de 0, in geen van de 3 datumgroepen.
Het is wel duidelijk in deze grafiek:

(even de laatste 5dagen wegdenken)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197339125
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jij stelt in feite dat wettelijke verplichtingen er niet toe doen. Dat als je mensen dringend vraagt om van de straat te blijven dat dat net zo veel of weinig effect sorteert als een avondklok.

Die gedachtegang is zo bespottelijk dat geen bron nodig is om dat te ontkrachten. Gewoon gezond verstand.
pi_197339132
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar wat is dan de oplossing? Je kan het of strenger maken, gelijk houden of losser laten.
De laatste twee lijken me ook niet de juiste methodiek.
'Versoepelingen', hoe dom ik die term ook vind, zorgen voor motivatie. Cijfers gaan omlaag betekent meer mogelijk, dat geeft motivatie om de cijfers omlaag te krijgen. Cijfers gaan omlaag maar de maatregelen worden strenger, tja. Waar doe je het dan nog voor?
pi_197339137
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De wereld.

Ik ben echt niet van het zwaar straffen, maar het lijkt me niet heel ingewikkeld te bedenken dat wanneer je bijvoorbeeld werkgevers dreigt met een boete als ze werknemers op kantoor laten werken de kantoren in rap tempo leeg zullen lopen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 11 januari 2021 @ 10:43:46 #164
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197339167
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

'Versoepelingen', hoe dom ik die term ook vind, zorgen voor motivatie. Cijfers gaan omlaag betekent meer mogelijk, dat geeft motivatie om de cijfers omlaag te krijgen. Cijfers gaan omlaag maar de maatregelen worden strenger, tja. Waar doe je het dan nog voor?
Dit. Onvoorstelbaar voor de meeste mensen dat we dalijk een verlenging van een paar weken krijgen terwijl de cijfers de goede kant op gaan.

De meesten zullen denken, zoek het maar uit. Zeker met licht aan het einde van de tunnel in de vorm van vaccins.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197339173
quote:

[..]

Dit is alsof je kinderen maar snoep geeft als avondeten en laat naar bed laat gaan want ze luisteren al niet goed genoeg.
Wat heeft strenger doen dan immers voor zin?
pi_197339180
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Risicoafweging.
En dus is het een handhavingsprobleem.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197339207
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En dus is het een handhavingsprobleem.
Ze kunnen toch niet overal de hendheving op afsturen? Vooral niet achter de deuren. Dan hadden ze de horeca open moeten laten waar het wat meer gecontroleerd was.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:48:33 #168
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197339224
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dit is alsof je kinderen maar snoep geeft als avondeten en laat naar bed laat gaan want ze luisteren al niet goed genoeg.
Wat heeft strenger doen dan immers voor zin?
Behalve dat een kind een enkele entiteit is met directe invloed op zijn gedrag. De samenleving is dat niet. De mensen in de samenleving wijzen naar elkaar als schuldige en zien hun gedrag los niet als iets dat de status quo kan veranderen.

Strenger doen of straffen uitdelen aan de hele samenleving heeft dan ook geen nut. Stukje prisoner dilemma.

Sterker nog, ook de mensen die zich wel netjes aan de regels houden gaan dan denken: “Waar die ik het nog voor dan??”
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197339228
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ze kunnen toch niet overal de hendheving op afsturen? Vooral niet achter de deuren. Dan hadden ze de horeca open moeten laten waar het wat meer gecontroleerd was.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt en eerlijk gezegd hou ik er mij ook niet 100% aan.

Ik woon alleen op 160m2 en heb afgelopen zaterdag ook 3 gasten over de vloer gehad.
Dat was makkelijk te regelen. Horeca heeft het probleem van alcohol. Drank in de man is verstand in de kan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 11 januari 2021 @ 10:48:46 #170
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197339230
Oh bedrijven en instellingen kun je wel onder controle houden, maar individuen toch een heel stuk lastiger. Daar heb je gewoon voldoende draagvlak voor nodig. Natuurlijk kun je de doodstraf invoeren voor op straat verschijnen en dat zal zeker meehelpen, maar je draagvlak en bereidwilligheid ben je snel kwijt. Dan maar verder met het leger inzetten voor controles en dwang.

Voor sommige mensen kunnen de straffen niet zwaar genoeg zijn. Gelukkig hebben zij het niet voor het zeggen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197339232
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Geen idee wat daar zo _O_ aan is. Weer een ongefundeerd rebels statement om de andere onderbuikdenkers mee te krijgen. Begrijp me niet verkeerd, het is de hel voor de horeca momenteel en het is vreselijk voor al die ondernemers die hun kindje kopje onder zien gaan langzaam.

Dat wil alleen niet zeggen dat dit zoden aan de dijk gaat zetten. Dit richt alleen meer schade aan aan het bedrijf zelf, het imago van de branche en oh ja, het riskeert de volksgezondheid. Je weet wel, waarom dit allemaal eigenlijk was.
Mwa. Ik snap de ondernemer wel. Als je geen geld meer hebt om de vaste lasten te betalen kan je beter open gaan dan een faillissement aan te vragen. Kijken hoever je kan komen.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:49:28 #172
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197339239
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

1-1/R0 van de bevolking moet immuun zijn. Als R0=3 is dat 67%, bij R0=5 is het 80%. Ik weet niet precies wat de schatting voor R0 is (reproduktienummer zonder maatregelen wanneer niemand immuun is), ik gok dat het lager dan 5 is.
Vergeet ook niet dat de vaccinatiegraad hoger moet zijn in het geval van de Engelse variant.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 10:49:37 #173
5428 crew  miss_sly
pi_197339241
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit. Onvoorstelbaar voor de meeste mensen dat we dalijk een verlenging van een paar weken krijgen terwijl de cijfers de goede kant op gaan.

De meesten zullen denken, zoek het maar uit. Zeker met licht aan het einde van de tunnel in de vorm van vaccins.
De cijfers lijken een paar dagen voorzichtig de goede kant op te gaan. Dat is nog geen reden om grote veranderingen aan te brengen.
Als iemand een 1 gemiddeld staat en hij gaat naar een 2, dan is dat ook nog geen reden om te roepen dat hij het al heeft gehaald.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 januari 2021 @ 10:49:57 #174
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197339247

De man heeft ergens wel een punt. Ik ben benieuwd of hij echt open gaat. Als enige geef ik hem geen kans. Als er veel meer winkels opengaan weet je maar nooit wat er dan gaat gebeuren. :P
Ik vraag me af of het niet beter is om de situatie per week te bekijken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197339250

Shit hits the fan.
pi_197339254
quote:

[..]

Hoezo onvoorstelbaar. Je kan beter goed doorpakken dan te vroeg versoepelen.
Hadden we dat na de herfstvakantie gedaan hadden we een chillere decembermaand gehad.

Plus nog de hele uk mutatie wat aangekeken moet worden zodat het niet van kwaad tot erger gaat.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:50:47 #177
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197339258
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:49 schreef deedeetee het volgende:

De man heeft ergens wel een punt. Ik ben benieuwd of hij echt open gaat. Als enige geef ik hem geen kans. Als er veel meer winkels opengaan weet je maar nooit wat er dan gaat gebeuren. :P
Voor heel veel ondernemers is het of een boete of op de fles.

Niks meer te verliezen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 11 januari 2021 @ 10:51:03 #178
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197339263
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:50 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]

Shit hits the fan.
Dat is een fikse belofte zeg, half feb 15M mensen ingeënt.. zou dat haalbaar zijn daar?
pi_197339274
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Klopt en eerlijk gezegd hou ik er mij ook niet 100% aan.

Ik woon alleen op 160m2 en heb afgelopen zaterdag ook 3 gasten over de vloer gehad.
Dat was makkelijk te regelen. Horeca heeft het probleem van alcohol. Drank in de man is verstand in de kan.
Ja, ik hou mij er ook niet 100% aan, vooral niet bij jongeren. Bij ouderen wel want het boeit mij niet of ik zelf corona oploop, als ik het maar niet aan een oudere doorgeef. Voor mij is het wat Janneke141 zegt, een risico afweging.

En dat hoeft natuurlijk niet overal. Je kunt ook restaurants hebben zonder alcohol tijdelijk.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:52:47 #180
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197339283
quote:

[..]

Ik denk ook dat ze iets extra's erbij hadden moeten doen.
Óf zeggen: we verlengen met 2 weken en dan kijken we weer of we verder verlengen.
Óf zeggen: we verlengen met 3 weken en dan gaat er hoe dan ook iets veranderen - versoepelen op het ene front, verstrengen op het andere, weet ik wat, maar in ieder geval iets anders.

Nu nog 4 weken meer van dit, zonder zicht op iets beters, dat is voor niemand leuk.
Antifa
  maandag 11 januari 2021 @ 10:53:14 #181
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197339288
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:50 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Voor heel veel ondernemers is het of een boete of op de fles.
Niks meer te verliezen.
Dat geloof ik wel, maar kun je niet als de sodemieter iets aanpassen? Weet ik het, een online kanaal. Personal shopping "pas" sessies (1 klant per timeslot). QR codes op de etalage en een afhaalpunt bij de uitgang. Weet ik het, open/dicht is niet zo zwart wit natuurlijk.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:54:15 #182
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197339298
Nu heb ik in de afgelopen 12 maanden al veel bespottelijke dingen gelezen hier in het topic maar 'versoepelen zorgt voor motivatie om toch de regels te volgen' is toch wel Top 10 materiaal.
pi_197339299
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:53 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Dat geloof ik wel, maar kun je niet als de sodemieter iets aanpassen? Weet ik het, een online kanaal. Personal shopping "pas" sessies (1 klant per timeslot). QR codes op de etalage en een afhaalpunt bij de uitgang. Weet ik het, open/dicht is niet zo zwart wit natuurlijk.
Waarom zou je? De rek is er uit.

De overheid laat niets anders zien dan in zwart/wit te kunnen denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2021 10:55:46 ]
  maandag 11 januari 2021 @ 10:54:31 #184
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197339300
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Behalve dat een kind een enkele entiteit is met directe invloed op zijn gedrag. De samenleving is dat niet. De mensen in de samenleving wijzen naar elkaar als schuldige en zien hun gedrag los niet als iets dat de status quo kan veranderen.

Strenger doen of straffen uitdelen aan de hele samenleving heeft dan ook geen nut. Stukje prisoner dilemma.

Sterker nog, ook de mensen die zich wel netjes aan de regels houden gaan dan denken: “Waar die ik het nog voor dan??”
Vooral dat laatste. Zit jij je braaf in te houden, zie je dat de buren ijskoud feestjes geven en lallend door de tuin kruipen op een kluitje. Ik heb zulke buren (gelukkig niet de directe) en als ze nou alleen zichzelf in gevaar brachten alla, maar de kinderen gaan dus na de weekends wel naar school nadat ze met diverse andere tieners hebben liggen muilen, meneer gaat naar zijn werk, wat niet vanuit thuis kan en mevrouw gaat lekker aan de koffie bij moeders, waar van alles aan mankeert. Maar ze hebben wel een hoop lol.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:55:13 #185
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197339308
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hadden we dat na de herfstvakantie gedaan hadden we een chillere decembermaand gehad.

Plus nog de hele uk mutatie wat aangekeken moet worden zodat het niet van kwaad tot erger gaat.
Omdat je perspectief moet bieden. Dit is gewoon uitzichtloos.

Je zal zien wat er gaat gebeuren de komende weken als de cijfers doordalen en de maatregelen van kracht blijven. Het draagvlak dat toch al hard afbrokkelt zal nog verder aftakelen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 11 januari 2021 @ 10:56:00 #186
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197339314
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:53 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Nee.

Als er vanuit de overheid geen enkele ruimte is voor maatwerk, dan houdt het voor ondernemers ook een keer op met innovatie.

Draagvlak raakt onder het nulpunt. Mensen worden dwars.. en dat begrijp ik.

Alles wordt op 1 hoop gegooid, maatwerk is na 10 maanden nog steeds verschrikkelijk lastig.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 11 januari 2021 @ 10:57:43 #187
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197339335
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hadden we na de herfstvakantie een extra strenge lockdown gehad, dan zaten we nu weer in de hernieuwde lockdown omdat de cijfers alweer te snel op aan het lopen waren.
Antifa
pi_197339336
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De cijfers lijken een paar dagen voorzichtig de goede kant op te gaan. Dat is nog geen reden om grote veranderingen aan te brengen.
Maar misschien wel aankondigen. Vergeet niet dat het ook nog geen 18 januari is.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:58:16 #189
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197339349
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:56 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nee.

Als er vanuit de overheid geen enkele ruimte is voor maatwerk, dan houdt het voor ondernemers ook een keer op met innovatie.

Draagvlak raakt onder het nulpunt. Mensen worden dwars.. en dat begrijp ik.

Alles wordt op 1 hoop gegooid, maatwerk is na 10 maanden nog steeds verschrikkelijk lastig.
Ik heb er geen inzicht in, maar als het werkelijk zo is dat er niets mogelijk is om nog enige manier omzet te draaien (anders dan full-web te gaan) dan geef ik de ondernemers groot gelijk. Probleem is dat ze een voor een worden uitgeschakeld door boa ploegen van de gemeente. Dus tenzij er 1000'en ondernemers in 1 keer tegelijk opengaan, geef ik het ze te doen.
pi_197339364
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:56 schreef DonDruiper het volgende:

Het allergrootste probleem is momenteel de onduideijkheid over nieuwe mutatie.
Je kan wel zeggen we stoppen met de lockdown, maar wat als de mutatie dan gigantisch om zich heen gaat grijpen?

Je kan dan beter zorgen dat je de besmettingen nog wat verder drukt, dat de verspreiding minder is, dan is de kans op explosie ook minder groot.

Wel eens dat er perspectief geboden moeten worden, dat is echt hoog en hoog nodig.

En die ambitie van 1 miljoen prikken per week moet wat mij betreft gewoon waargemaakt worden straks.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:00:02 #191
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197339371
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:50 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]

Shit hits the fan.
Brace yourself for impact
pi_197339380
Wat voor maatwerk moet er komen dan? Het enige waar ondernemers mee geholpen zijn is toch gewoon geld? En wil daar iedereen niet gewoon veel van?

Begrijp dat het lastig is maar wijzen naar de overheid is vaak de makkelijkste weg.
In Southern Sun
pi_197339385
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mensen hebben aangetoond niet met de verantwoordelijkheid om te kunnen gaan.
Ze moeten aan de hand genomen worden.

Als je morgen zegt, cafe's open maar ga liever niet, zit het deze week nog bomvol.
Eigenbelang en grenzen opzoeken boven alles.

Dmv een routekaart kan je licht aan het eind vd tunnel bieden.
Alleen is de situatie nu nog te erg daarvoor.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:01:14 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197339389
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik denk ook dat ze iets extra's erbij hadden moeten doen.
Óf zeggen: we verlengen met 2 weken en dan kijken we weer of we verder verlengen.
Óf zeggen: we verlengen met 3 weken en dan gaat er hoe dan ook iets veranderen - versoepelen op het ene front, verstrengen op het andere, weet ik wat, maar in ieder geval iets anders.

Nu nog 4 weken meer van dit, zonder zicht op iets beters, dat is voor niemand leuk.
Grote vraag is wat er na 9 februari gebeurt. Als de cijfers blijven dalen komen ze dan simpelweg niet meer onder bepaalde versoepelingen uit.
pi_197339406
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Je kan wel zeggen we stoppen met de lockdown, maar wat als de mutatie dan gigantisch om zich heen gaat grijpen?

Je kan dan beter zorgen dat je de besmettingen nog wat verder drukt, dat de verspreiding minder is, dan is de kans op explosie ook minder groot.

Wel eens dat er perspectief geboden moeten worden, dat is echt hoog en hoog nodig.

En die ambitie van 1 miljoen prikken per week moet wat mij betreft gewoon waargemaakt worden straks.
Als ze in de UK het reproductiegetal onder de 1 weten te krijgen voor de nieuwe mutatie lijkt het mij gewoon een opgeklopt verhaal. Misschien dat ze dan daarvoor gewoon veel te veel versoepelt hebben, maar de laatste dagen lijkt het wel stabiel te zijn qua aantallen.

Want het verhaal was dat er tussen de 0.4-0.7 of zo bijkomt bij het reproductiegetal, maar het minimale getal is tijdens de lockdown was over de wereld zo'n 0.7 dacht ik. Dan kom je dus al boven de 1 uit.
pi_197339415
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat voor maatwerk moet er komen dan?
De sportscholen kunnen prima open met de al genomen aanpassingen bijvoorbeeld :).

Dus zeker terecht dat men wijst naar de overheid.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2021 11:03:29 ]
pi_197339426
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat zien we dan. Angst is een slechte raadgever, je kunt geen beslissingen maken op basis van niets.
pi_197339427
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hadden we na de herfstvakantie een extra strenge lockdown gehad, dan zaten we nu weer in de hernieuwde lockdown omdat de cijfers alweer te snel op aan het lopen waren.
Waarschijnlijk wel ja maar dan hadden we wel een goede decembermaand gehad.
Was goed voor het moraal//draagvlak geweest voor de komende tijd.
pi_197339432
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Oh ja, daar ben ik ook van overtuigd, Dan zaten we nu gewoon weer tegen een nieuwe lockdown aan te hikken.
Go hard or go home
pi_197339440
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:02 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

De sportscholen kunnen prima open met de al genomen aanpassingen bijvoorbeeld :).
Nee want we willen contactmomenten en reisbewegingen minimaliseren.
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')