Het is onbegrijpelijk dat men denkt dat de regels beter worden nageleefd als je ze nog strenger maakt. Er is een reden dat mensen zich er niet (volledig) aan houden, namelijk.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Waarom is dat onbegrijpelijk? Hoe harder de lockdown hoe minder bewegingen. Zeker in Engeland is de luxe voor welke vorm van buitenshuis tijdverdrijf voorbij.
We zien in deze crisis duidelijk de ingebakken reflex van beliedsmakers om perse "iets" te moeten doen. In Engeland, maar ook hier. Vallen er amper nog grote maatregelen te verzinnen (of durf je je daar niet aan te branden), dalen de cijfers niet snel genoeg naar je zin, of smeekt de media met een hoop opgeklopte verontwaardiging om extra regeltjes op basis van een incident? Draai dan aan de knoppen van de details. Alcohol tot maximaal 18 in plaats van 20 uur verkopen, met maar twee in plaats van drie buiten rondwandelen, adviseren om nog een persoontje minder op bezoek laten komen, nog weer wat meer plekken dicht gooien. Betekenisloos micromanagement, maar je kunt in ieder geval laten zien dat je wat gedaan hebt.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:17 schreef Janneke141 het volgende:
In Engeland willen ze de regels zo aanscherpen dat je nog maar een uur per dag de deur uit mag, want mensen houden zich niet goed genoeg aan de regels die er al zijn.
Ik blijf die logica echt onbegrijpelijk vinden.
Uh. Oke.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is onbegrijpelijk dat men denkt dat de regels beter worden nageleefd als je ze nog strenger maakt. Er is een reden dat mensen zich er niet (volledig) aan houden, namelijk.
Wat is die reden volgens jou?quote:Op maandag 11 januari 2021 10:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is onbegrijpelijk dat men denkt dat de regels beter worden nageleefd als je ze nog strenger maakt. Er is een reden dat mensen zich er niet (volledig) aan houden, namelijk.
Dat eerste is ook gewoon een feit. Hoe strenger de regels, hoe meer mensen ze naleven. Niet volledig maar wel een groot deel.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar goed, tegen iemand die graag de tanks door de straten wil laten rollen is dit waarschijnlijk vergeefse moeite.
Als het een feit is, dan heb je daar vast een bron voor.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat eerste is ook gewoon een feit. Hoe strenger de regels, hoe meer mensen ze naleven. Niet volledig maar wel een groot deel.
Maar wat is dan de oplossing? Je kan het of strenger maken, gelijk houden of losser laten.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:33 schreef Janneke141 het volgende:
Maar goed, tegen iemand die graag de tanks door de straten wil laten rollen is dit waarschijnlijk vergeefse moeite.
Het is wel duidelijk in deze grafiek:quote:Op maandag 11 januari 2021 10:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Minder 'oude' aanpassingen afgelopen dagen dan na de O&N-week, dat past bij een regime waarin meer getest wordt voor de zekerheid dan vanwege symptomen (vanwege DOO vs. DPL leek me). Maar over de gehele linie zie je niet echt de zevenmijlslaarzen richting de 0, in geen van de 3 datumgroepen.
Jij stelt in feite dat wettelijke verplichtingen er niet toe doen. Dat als je mensen dringend vraagt om van de straat te blijven dat dat net zo veel of weinig effect sorteert als een avondklok.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het een feit is, dan heb je daar vast een bron voor.
'Versoepelingen', hoe dom ik die term ook vind, zorgen voor motivatie. Cijfers gaan omlaag betekent meer mogelijk, dat geeft motivatie om de cijfers omlaag te krijgen. Cijfers gaan omlaag maar de maatregelen worden strenger, tja. Waar doe je het dan nog voor?quote:Op maandag 11 januari 2021 10:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar wat is dan de oplossing? Je kan het of strenger maken, gelijk houden of losser laten.
De laatste twee lijken me ook niet de juiste methodiek.
De wereld.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het een feit is, dan heb je daar vast een bron voor.
Dit. Onvoorstelbaar voor de meeste mensen dat we dalijk een verlenging van een paar weken krijgen terwijl de cijfers de goede kant op gaan.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
'Versoepelingen', hoe dom ik die term ook vind, zorgen voor motivatie. Cijfers gaan omlaag betekent meer mogelijk, dat geeft motivatie om de cijfers omlaag te krijgen. Cijfers gaan omlaag maar de maatregelen worden strenger, tja. Waar doe je het dan nog voor?
Dit is alsof je kinderen maar snoep geeft als avondeten en laat naar bed laat gaan want ze luisteren al niet goed genoeg.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dus is het een handhavingsprobleem.quote:
Ze kunnen toch niet overal de hendheving op afsturen? Vooral niet achter de deuren. Dan hadden ze de horeca open moeten laten waar het wat meer gecontroleerd was.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En dus is het een handhavingsprobleem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Behalve dat een kind een enkele entiteit is met directe invloed op zijn gedrag. De samenleving is dat niet. De mensen in de samenleving wijzen naar elkaar als schuldige en zien hun gedrag los niet als iets dat de status quo kan veranderen.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dit is alsof je kinderen maar snoep geeft als avondeten en laat naar bed laat gaan want ze luisteren al niet goed genoeg.
Wat heeft strenger doen dan immers voor zin?
quote:Op maandag 11 januari 2021 10:47 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze kunnen toch niet overal de hendheving op afsturen? Vooral niet achter de deuren. Dan hadden ze de horeca open moeten laten waar het wat meer gecontroleerd was.Klopt en eerlijk gezegd hou ik er mij ook niet 100% aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik woon alleen op 160m2 en heb afgelopen zaterdag ook 3 gasten over de vloer gehad.
Dat was makkelijk te regelen. Horeca heeft het probleem van alcohol. Drank in de man is verstand in de kan.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Mwa. Ik snap de ondernemer wel. Als je geen geld meer hebt om de vaste lasten te betalen kan je beter open gaan dan een faillissement aan te vragen. Kijken hoever je kan komen.quote:Op maandag 11 januari 2021 09:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Geen idee wat daar zoaan is. Weer een ongefundeerd rebels statement om de andere onderbuikdenkers mee te krijgen. Begrijp me niet verkeerd, het is de hel voor de horeca momenteel en het is vreselijk voor al die ondernemers die hun kindje kopje onder zien gaan langzaam.
Dat wil alleen niet zeggen dat dit zoden aan de dijk gaat zetten. Dit richt alleen meer schade aan aan het bedrijf zelf, het imago van de branche en oh ja, het riskeert de volksgezondheid. Je weet wel, waarom dit allemaal eigenlijk was.
Vergeet ook niet dat de vaccinatiegraad hoger moet zijn in het geval van de Engelse variant.quote:Op maandag 11 januari 2021 09:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
1-1/R0 van de bevolking moet immuun zijn. Als R0=3 is dat 67%, bij R0=5 is het 80%. Ik weet niet precies wat de schatting voor R0 is (reproduktienummer zonder maatregelen wanneer niemand immuun is), ik gok dat het lager dan 5 is.
De cijfers lijken een paar dagen voorzichtig de goede kant op te gaan. Dat is nog geen reden om grote veranderingen aan te brengen.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit. Onvoorstelbaar voor de meeste mensen dat we dalijk een verlenging van een paar weken krijgen terwijl de cijfers de goede kant op gaan.
De meesten zullen denken, zoek het maar uit. Zeker met licht aan het einde van de tunnel in de vorm van vaccins.
Hoezo onvoorstelbaar. Je kan beter goed doorpakken dan te vroeg versoepelen.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit. Onvoorstelbaar voor de meeste mensen dat we dalijk een verlenging van een paar weken krijgen terwijl de cijfers de goede kant op gaan.
De meesten zullen denken, zoek het maar uit. Zeker met licht aan het einde van de tunnel in de vorm van vaccins.
Voor heel veel ondernemers is het of een boete of op de fles.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:49 schreef deedeetee het volgende:
De man heeft ergens wel een punt. Ik ben benieuwd of hij echt open gaat. Als enige geef ik hem geen kans. Als er veel meer winkels opengaan weet je maar nooit wat er dan gaat gebeuren.
Dat is een fikse belofte zeg, half feb 15M mensen ingeënt.. zou dat haalbaar zijn daar?quote:
Ja, ik hou mij er ook niet 100% aan, vooral niet bij jongeren. Bij ouderen wel want het boeit mij niet of ik zelf corona oploop, als ik het maar niet aan een oudere doorgeef. Voor mij is het wat Janneke141 zegt, een risico afweging.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Klopt en eerlijk gezegd hou ik er mij ook niet 100% aan.
Ik woon alleen op 160m2 en heb afgelopen zaterdag ook 3 gasten over de vloer gehad.
Dat was makkelijk te regelen. Horeca heeft het probleem van alcohol. Drank in de man is verstand in de kan.
Ik denk ook dat ze iets extra's erbij hadden moeten doen.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel, maar kun je niet als de sodemieter iets aanpassen? Weet ik het, een online kanaal. Personal shopping "pas" sessies (1 klant per timeslot). QR codes op de etalage en een afhaalpunt bij de uitgang. Weet ik het, open/dicht is niet zo zwart wit natuurlijk.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Voor heel veel ondernemers is het of een boete of op de fles.
Niks meer te verliezen.
Waarom zou je? De rek is er uit.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:53 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel, maar kun je niet als de sodemieter iets aanpassen? Weet ik het, een online kanaal. Personal shopping "pas" sessies (1 klant per timeslot). QR codes op de etalage en een afhaalpunt bij de uitgang. Weet ik het, open/dicht is niet zo zwart wit natuurlijk.
Vooral dat laatste. Zit jij je braaf in te houden, zie je dat de buren ijskoud feestjes geven en lallend door de tuin kruipen op een kluitje. Ik heb zulke buren (gelukkig niet de directe) en als ze nou alleen zichzelf in gevaar brachten alla, maar de kinderen gaan dus na de weekends wel naar school nadat ze met diverse andere tieners hebben liggen muilen, meneer gaat naar zijn werk, wat niet vanuit thuis kan en mevrouw gaat lekker aan de koffie bij moeders, waar van alles aan mankeert. Maar ze hebben wel een hoop lol.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Behalve dat een kind een enkele entiteit is met directe invloed op zijn gedrag. De samenleving is dat niet. De mensen in de samenleving wijzen naar elkaar als schuldige en zien hun gedrag los niet als iets dat de status quo kan veranderen.
Strenger doen of straffen uitdelen aan de hele samenleving heeft dan ook geen nut. Stukje prisoner dilemma.
Sterker nog, ook de mensen die zich wel netjes aan de regels houden gaan dan denken: “Waar die ik het nog voor dan??”
Omdat je perspectief moet bieden. Dit is gewoon uitzichtloos.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoezo onvoorstelbaar. Je kan beter goed doorpakken dan te vroeg versoepelen.
Hadden we dat na de herfstvakantie gedaan hadden we een chillere decembermaand gehad.
Plus nog de hele uk mutatie wat aangekeken moet worden zodat het niet van kwaad tot erger gaat.
Nee.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:53 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel, maar kun je niet als de sodemieter iets aanpassen? Weet ik het, een online kanaal. Personal shopping "pas" sessies (1 klant per timeslot). QR codes op de etalage en een afhaalpunt bij de uitgang. Weet ik het, open/dicht is niet zo zwart wit natuurlijk.
Hadden we na de herfstvakantie een extra strenge lockdown gehad, dan zaten we nu weer in de hernieuwde lockdown omdat de cijfers alweer te snel op aan het lopen waren.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoezo onvoorstelbaar. Je kan beter goed doorpakken dan te vroeg versoepelen.
Hadden we dat na de herfstvakantie gedaan hadden we een chillere decembermaand gehad.
Plus nog de hele uk mutatie wat aangekeken moet worden zodat het niet van kwaad tot erger gaat.
Maar misschien wel aankondigen. Vergeet niet dat het ook nog geen 18 januari is.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De cijfers lijken een paar dagen voorzichtig de goede kant op te gaan. Dat is nog geen reden om grote veranderingen aan te brengen.
Ik heb er geen inzicht in, maar als het werkelijk zo is dat er niets mogelijk is om nog enige manier omzet te draaien (anders dan full-web te gaan) dan geef ik de ondernemers groot gelijk. Probleem is dat ze een voor een worden uitgeschakeld door boa ploegen van de gemeente. Dus tenzij er 1000'en ondernemers in 1 keer tegelijk opengaan, geef ik het ze te doen.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Als er vanuit de overheid geen enkele ruimte is voor maatwerk, dan houdt het voor ondernemers ook een keer op met innovatie.
Draagvlak raakt onder het nulpunt. Mensen worden dwars.. en dat begrijp ik.
Alles wordt op 1 hoop gegooid, maatwerk is na 10 maanden nog steeds verschrikkelijk lastig.
Het allergrootste probleem is momenteel de onduideijkheid over nieuwe mutatie.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:56 schreef DonDruiper het volgende:
Alles wordt op 1 hoop gegooid, maatwerk is na 10 maanden nog steeds verschrikkelijk lastig.
Mensen hebben aangetoond niet met de verantwoordelijkheid om te kunnen gaan.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Behalve dat een kind een enkele entiteit is met directe invloed op zijn gedrag. De samenleving is dat niet. De mensen in de samenleving wijzen naar elkaar als schuldige en zien hun gedrag los niet als iets dat de status quo kan veranderen.
Strenger doen of straffen uitdelen aan de hele samenleving heeft dan ook geen nut. Stukje prisoner dilemma.
Sterker nog, ook de mensen die zich wel netjes aan de regels houden gaan dan denken: “Waar die ik het nog voor dan??”
Grote vraag is wat er na 9 februari gebeurt. Als de cijfers blijven dalen komen ze dan simpelweg niet meer onder bepaalde versoepelingen uit.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ze iets extra's erbij hadden moeten doen.
Óf zeggen: we verlengen met 2 weken en dan kijken we weer of we verder verlengen.
Óf zeggen: we verlengen met 3 weken en dan gaat er hoe dan ook iets veranderen - versoepelen op het ene front, verstrengen op het andere, weet ik wat, maar in ieder geval iets anders.
Nu nog 4 weken meer van dit, zonder zicht op iets beters, dat is voor niemand leuk.
Als ze in de UK het reproductiegetal onder de 1 weten te krijgen voor de nieuwe mutatie lijkt het mij gewoon een opgeklopt verhaal. Misschien dat ze dan daarvoor gewoon veel te veel versoepelt hebben, maar de laatste dagen lijkt het wel stabiel te zijn qua aantallen.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het allergrootste probleem is momenteel de onduideijkheid over nieuwe mutatie.
Je kan wel zeggen we stoppen met de lockdown, maar wat als de mutatie dan gigantisch om zich heen gaat grijpen?
Je kan dan beter zorgen dat je de besmettingen nog wat verder drukt, dat de verspreiding minder is, dan is de kans op explosie ook minder groot.
Wel eens dat er perspectief geboden moeten worden, dat is echt hoog en hoog nodig.
En die ambitie van 1 miljoen prikken per week moet wat mij betreft gewoon waargemaakt worden straks.
De sportscholen kunnen prima open met de al genomen aanpassingen bijvoorbeeldquote:Op maandag 11 januari 2021 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat voor maatwerk moet er komen dan?
Dat zien we dan. Angst is een slechte raadgever, je kunt geen beslissingen maken op basis van niets.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het allergrootste probleem is momenteel de onduideijkheid over nieuwe mutatie.
Je kan wel zeggen we stoppen met de lockdown, maar wat als de mutatie dan gigantisch om zich heen gaat grijpen?
Waarschijnlijk wel ja maar dan hadden we wel een goede decembermaand gehad.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hadden we na de herfstvakantie een extra strenge lockdown gehad, dan zaten we nu weer in de hernieuwde lockdown omdat de cijfers alweer te snel op aan het lopen waren.
Oh ja, daar ben ik ook van overtuigd, Dan zaten we nu gewoon weer tegen een nieuwe lockdown aan te hikken.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hadden we na de herfstvakantie een extra strenge lockdown gehad, dan zaten we nu weer in de hernieuwde lockdown omdat de cijfers alweer te snel op aan het lopen waren.
Nee want we willen contactmomenten en reisbewegingen minimaliseren.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:02 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
De sportscholen kunnen prima open met de al genomen aanpassingen bijvoorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |