abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 januari 2021 @ 08:46:14 #101
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197337903
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:45 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Maar dat is toch helemaal niet nodig? Je moet toch zelf in je app aangeven dat je besmet bent?
Of moet EN de GGD EN jijzelf dit invoeren?
GGD moet het valideren, anders gaan mensen voor de grap nepmeldingen doen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197337910
Misschien een dubbelpost maar weet iemand hoe dit zit?

Dat behalen van de vaccinatiegraad ben ik wel benieuwd naar. Kinderen onder de 18 krijgen geen vaccin maar zijn al 20-25% van de totale bevolking.

Betekend dan dan dat om een vaccinatiegraad van 80% te halen eigenlijk 100% van alle volwassenen ingeënt moeten zijn, of rekenen ze voor het halen van die 80% alleen maar de volwassenen mee?
pi_197337926
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 07:39 schreef josja het volgende:
Post hier niet zo vaak, lees wel alles mee, en moet nu even kwijt dat nog minstens 3 weken deze ellende er wel flink inhakt. Mag niet werken dus de muren komen nu wel echt op me af. Ik hoop tegen beter weten in dat het allemaal als een speer naar beneden gaat en er toch wat ruimte is voor versoepeling, maar ik vrees dat het na die drie weken nog een keer verlengd wordt, en nog een keer, en nog een keer. Helemaal klaar met dit gezeik!

Tot zover mijn klaagzang en zwelgen in zelfmedelijden deze maandag -O-
Het aantal gemelde dagelijkse besmettingen is wel naar beneden gegaan, de stijging is veranderd in een daling. En dat terwijl we kerst en oud en nieuw erbij hebben gehad wat echt voor een hoop extra contact heeft gezorgd. Ik verwacht wel meer effect van de komende 3 weken, al is het afvragen wat de invloed is van die Britse variant.
pi_197337931
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:45 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Maar dat is toch helemaal niet nodig? Je moet toch zelf in je app aangeven dat je besmet bent?
Of moet EN de GGD EN jijzelf dit invoeren?
Je moet volgens mij de sleutel van je app aan de GGD doorgeven en dan zorgt de GGD voor een seintje naar iedereen bij wie je in de buurt bent geweest. Is ook nog hartstikke anoniem, dus ik snap oprecht niet waarom mensen daar een probleem mee hebben :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2021 08:49:22 ]
  maandag 11 januari 2021 @ 08:49:33 #105
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197337937
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:48 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Je moet de sleutel van je app aan de GGD doorgeven en dan zorgt de GGD voor een seintje naar iedereen bij wie je in de buurt bent geweest. Is ook nog hartstikke anoniem, dus ik snap oprecht niet waarom mensen daar een probleem mee hebben :{
Het privacy-gedram is in Nederland dan ook wel extreem in vergelijking met zo ongeveer de meeste andere landen ter wereld.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197337940
quote:

[..]

Je moet de sleutel van je app aan de GGD doorgeven en dan zorgt de GGD voor een seintje naar iedereen bij wie je in de buurt bent geweest. Is ook nog hartstikke anoniem, dus ik snap oprecht niet waarom mensen daar een probleem mee hebben :{
Kan er ook niet echt iets voor bedenken, lijkt me juist dat je die app hiervoor hebt geïnstalleerd.
  maandag 11 januari 2021 @ 08:50:10 #107
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197337944
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:47 schreef Kickinalfa het volgende:

Dat behalen van de vaccinatiegraad ben ik wel benieuwd naar. Kinderen onder de 18 krijgen geen vaccin maar zijn al 20-25% van de totale bevolking.

Betekend dan dan dat om een vaccinatiegraad van 80% te halen eigenlijk 100% van alle volwassenen ingeënt moeten zijn, of rekenen ze voor het halen van die 80% alleen maar de volwassenen mee?
Ik ben geen expert, maar volgens mij is er op dit moment nog geen van de vaccins toelating voor 18-. Dat betekent niet zonder meer dat ze er niet geschikt voor zouden zijn, maar het onderzoek ernaar moet nog plaatsvinden. Men zal neem ik aan hopen of verwachten dat er in de komende maanden wel iets op gevonden wordt.

De berekening van de 'noodzakelijke' vaccinatiegraad is afhankelijk van de werkzaamheid van het vaccin en de verspreidingssnelheid van het virus, maar groepen die je niet kan (of wil) vaccineren maken wel deel uit van die berekening. Om 70% te halen zal je dus ook een hoop scholieren te pakken moeten hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 11 januari 2021 @ 08:50:23 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197337947
quote:

Die 80% staat niet vast

En de context om al die cijfers heen is volgens mij niet bekend

Oftewel: de 'we roepen maar wat en we zien het wel strategie' *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 11 januari 2021 @ 08:51:04 #109
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197337952
quote:

[..]

Je moet volgens mij de sleutel van je app aan de GGD doorgeven en dan zorgt de GGD voor een seintje naar iedereen bij wie je in de buurt bent geweest. Is ook nog hartstikke anoniem, dus ik snap oprecht niet waarom mensen daar een probleem mee hebben :{
Kan me niet voorstellen dat veel mensen die wel de app gebruiken vervolgens geen melding willen maken.

En inderdaad, jij geeft een cijfercode uit de app aan de GGD, die vullen dat in en dan ontgrendelt de knop in jouw app om je sleutels van de afgelopen twee weken naar de centrale server te sturen :).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 11 januari 2021 @ 08:57:50 #110
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197338008
Lijkt hier langzamerhand een beetje op z'n retour te zijn. Het beleid is nog steeds weinig testen maar waar het aantal besmette personen voorheen rond de 30 tot 40% lag ligt het inmiddels op een procent of 6. Vandaag net iets meer dan 100 nieuwe gevallen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 11 januari 2021 @ 08:58:20 #111
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197338014
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat veel mensen die wel de app gebruiken vervolgens geen melding willen maken.

En inderdaad, jij geeft een cijfercode uit de app aan de GGD, die vullen dat in en dan ontgrendelt de knop in jouw app om je sleutels van de afgelopen twee weken naar de centrale server te sturen :).
Mijn waarde, er bestaan mensen die denken dat er met de vaccinatie een chip wordt gezet. Ik bedoel maar.
  maandag 11 januari 2021 @ 08:58:47 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197338017
quote:
10s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:58 schreef Dven het volgende:

[..]

Mijn waarde, er bestaan mensen die denken dat er met de vaccinatie een chip wordt gezet. Ik bedoel maar.
Ja precies, maar die gebruiken de app dan ook niet ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197338051
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 03:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat moet ik nog zien... Wij hebben Hugo de Jonge, wij doen het Zorgvuldig...
We hebben België toch al ingehaald in vaccinaties?

Also, als het echt tot dat soort vertraging *structureel* begint te leiden, zie ik hem er uitgetrapt worden hoor alsnog...
#WeesGeenWhales
pi_197338065
quote:
Eindhovens restaurant opent deuren, 'de maat is vol'
Ondanks de coronamaatregelen heeft een Eindhovens restaurant de deuren geopend. Volgens Omroep Brabant zaten vanavond meerdere klanten te eten bij BBQ-restaurant De Kiet. "Geen mondkapje? Geen probleem. Wij leven in liefde, nooit in angst. Leef een beetje", staat op een krijtbord dat voor de deur staat.
_O_
  maandag 11 januari 2021 @ 09:06:19 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197338078
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:05 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

_O_
Niets mis mee, gewoon alle steun intrekken en failliet laten gaan. Inmiddels ook gewoon weer dicht.
pi_197338089
quote:
10s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Het privacy-gedram is in Nederland dan ook wel extreem in vergelijking met zo ongeveer de meeste andere landen ter wereld.
Dat heeft helemaal niets met het Nederlandse privacy-gedram te maken. De app is een frontend voor wat Apple/Google ontwikkeld hebben. Die validatieslagen zitten daarin.
  maandag 11 januari 2021 @ 09:09:12 #117
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197338110
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat heeft helemaal niets met het Nederlandse privacy-gedram te maken. De app is een frontend voor wat Apple/Google ontwikkeld hebben. Die validatieslagen zitten daarin.
Ik heb het dan ook over de bevolking die zich te pas en te onpas zogenaamd druk maakt over hun privacy (en dit bij voorkeur ook nog op hun geopende facebook profiel posten).
  maandag 11 januari 2021 @ 09:10:41 #118
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197338119
quote:
10s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:06 schreef Dven het volgende:

[..]

Niets mis mee, gewoon alle steun intrekken en failliet laten gaan. Inmiddels ook gewoon weer dicht.
Als die steun voldoende was waren ze niet open gegaan denk ik maar een boete zit er wel in uiteraard.
  maandag 11 januari 2021 @ 09:12:15 #119
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197338138
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

De GGD-validatie zit in het frontend, niet in het framework.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 11 januari 2021 @ 09:19:03 #120
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197338200
Waar ik zelf regelmatig met de hond het bos in ga, zit een grote horeca gelegenheid met terras en speeltuin.
Nu is afhalen toegestaan.
Gisteren echter stonden zowel het terras als het speeltuintje echt bomvol met mensen die daar staand hutjemutje (stoelen zijn weggehaald) bier en koffie stonden te drinken.
Als je niet beter zou weten zou je denken dat er een receptie gaande was.

Ik zag even later een politiewagen het terrein op rijden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 11 januari 2021 @ 09:19:05 #121
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197338201
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als die steun voldoende was waren ze niet open gegaan denk ik maar een boete zit er wel in uiteraard.
Voldoende hoeft nog niet voor iedereen 'genoeg' te zijn en er is ook niet bekendgemaakt of het überhaupt wel uit financiële overwegingen gedaan is. Dat er buiten een bordje staat met "Geen mondkapje, geen probleem. Wij leven in liefde, nooit in angst. Leef een beetje.”" zegt wat mij betreft wel voldoende over de zelfverklaarde vrijheidsstrijders Nassim en Quincy.

Maar geen probleem, waarschuwing gehad en volgende keer gaat de tent een tijdje 'dicht'. Dat ze hun gang maar gaan.
pi_197338211
quote:

Goeie vraag. Ik zelf begrijp niet veel van die te behalen vaccinatiegraad. Het lijkt mij (als leek) voldoende als alle kwetsbaren het vaccin krijgen. De overige pesonen kunnen dan immuniteit opdoen door het ziekteprocess te doorlopen. Dat geldt waarschijnlijk zeker voor iedereen tot 18 jaar. Die hebben nagenoeg nergens last van.
  maandag 11 januari 2021 @ 09:20:41 #123
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197338218
quote:
10s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Voldoende hoeft nog niet voor iedereen 'genoeg' te zijn en er is ook niet bekendgemaakt of het überhaupt wel uit financiële overwegingen gedaan is. Dat er buiten een bordje staat met "Geen mondkapje, geen probleem. Wij leven in liefde, nooit in angst. Leef een beetje.”" zegt wat mij betreft wel voldoende over de zelfverklaarde vrijheidsstrijders Nassim en Quincy.

Maar geen probleem, waarschuwing gehad en volgende keer gaat de tent een tijdje 'dicht'. Dat ze hun gang maar gaan.
Heb het filmpje gezien met hun statement, is ook wel een bepaald slag idd ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197338228
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 02:39 schreef VoMy het volgende:
Alle snelwegen 1- of 2-baans, 90 per uur maximum. Blijft iedereen wel thuiswerken.
Je snapt hopelijk ook wel dat het vooral de werkgevers zijn die ervoor zorgen dat er onvoldoende thuisgewerkt wordt?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  maandag 11 januari 2021 @ 09:21:51 #125
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197338237
quote:
10s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:19 schreef Dven het volgende:

[..]

jij hebt het over steun intrekken ik niet, of het verder wappies zijn geen idee maar ze hebben weer hun portie aandacht gehad
  maandag 11 januari 2021 @ 09:29:33 #126
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197338324
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:05 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

_O_
Geen idee wat daar zo _O_ aan is. Weer een ongefundeerd rebels statement om de andere onderbuikdenkers mee te krijgen. Begrijp me niet verkeerd, het is de hel voor de horeca momenteel en het is vreselijk voor al die ondernemers die hun kindje kopje onder zien gaan langzaam.

Dat wil alleen niet zeggen dat dit zoden aan de dijk gaat zetten. Dit richt alleen meer schade aan aan het bedrijf zelf, het imago van de branche en oh ja, het riskeert de volksgezondheid. Je weet wel, waarom dit allemaal eigenlijk was.
pi_197338562
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De GGD-validatie zit in het frontend, niet in het framework.
Het submitten van die sleutel e.d. niet, of hebben ze daar een additionele slag overheen gedaan bovenop wat apple/google gedaan hebben?

quote:
10s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over de bevolking die zich te pas en te onpas zogenaamd druk maakt over hun privacy (en dit bij voorkeur ook nog op hun geopende facebook profiel posten).
En terecht. Of dat op een publiek facebook profiel moet is een tweede, maar het is goed dat ze zich daar druk over maken.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2021 09:50:52 ]
  maandag 11 januari 2021 @ 09:56:41 #128
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197338637
quote:

1-1/R0 van de bevolking moet immuun zijn. Als R0=3 is dat 67%, bij R0=5 is het 80%. Ik weet niet precies wat de schatting voor R0 is (reproduktienummer zonder maatregelen wanneer niemand immuun is), ik gok dat het lager dan 5 is.
are we infinite or am I alone
  maandag 11 januari 2021 @ 09:58:01 #129
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197338646
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 02:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En alle intensivisten, agenten en brandweermannen lekker in de file?
In een hotel nabij hun werk onderbrengen als ze met de auto naar het werk moeten.
Antifa
  maandag 11 januari 2021 @ 10:01:37 #130
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197338683
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het submitten van die sleutel e.d. niet, of hebben ze daar een additionele slag overheen gedaan bovenop wat apple/google gedaan hebben?
[..]

En terecht. Of dat op een publiek facebook profiel moet is een tweede, maar het is goed dat ze zich daar druk over maken.
Submitten van de sleutels is allemaal je eigen frontend/server.

Enige wat het framework doet is het onderling uitwisselen van sleutels tussen devices die bij elkaar in de buurt zijn.

Vervolgens kan de app “besmette sleutels” aanbieden bij het framework en het framework geeft dan aan of er contact is geweest. Die sleutels moet de app zelf ophalen bij de centrale server

Bij een besmetting kan de app de sleutels van de gebruiker opvragen bij het framework. Maar wat de app er daarna mee doet (dus opsturen naar de centrale server na validatie door GGD) is allemaal door de overheid opgezet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 11 januari 2021 @ 10:01:49 #131
14505 OProg
A Life in Music
pi_197338684
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:37 schreef Heph844 het volgende:
Slechts 1 op de 8 besmette mensen geeft toestemming om dat te melden via de coronamelder app |:( Zo gaat zo'n app niet werken dus.
Ik vraag me af waarom je die app dan hebt. :?

Ik kreeg trouwens een melding dat ik langer dan een kwartier bij iemand in de buurt was geweest op een dag dat het echt niet kon. Mysterie inmiddels opgelost. Beide buren waren dus positief getest. Dit is een oud pand met vrij dikke muren maar het signaal ging er dus goed doorheen. :+
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 11 januari 2021 @ 10:02:50 #132
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197338690
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

1-1/R0 van de bevolking moet immuun zijn. Als R0=3 is dat 67%, bij R0=5 is het 80%. Ik weet niet precies wat de schatting voor R0 is (reproduktienummer zonder maatregelen wanneer niemand immuun is), ik gok dat het lager dan 5 is.
Er staat mij iets van bij dat dat destijds rond de 3 (2,5-3) werd geschat.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:03:31 #133
346939 Janneke141
pi_197338694
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Volgens mij hoort de effectiviteit van het vaccin ook in je berekening thuis.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:04:44 #134
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197338698
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:01 schreef OProg het volgende:

[..]

Die hebben ze ook niet denk ik
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197338700
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:01 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik kreeg trouwens een melding dat ik langer dan een kwartier bij iemand in de buurt was geweest op een dag dat het echt niet kon. Mysterie inmiddels opgelost. Beide buren waren dus positief getest. Dit is een oud pand met vrij dikke muren maar het signaal ging er dus goed doorheen. :+
Dat gaat via Bluetooth toch? Bluetooth heeft geen moeite met muren (bereik blijft ~10m). Wel met glas is mijn ervaring.
pi_197338713
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

In een hotel nabij hun werk onderbrengen als ze met de auto naar het werk moeten.
Wat is daar de toegevoegde waarde van mbt Corona? Dan prop je juist meer mensen bij elkaar.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:08:14 #137
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197338732
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:06 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Wat is daar de toegevoegde waarde van mbt Corona? Dan prop je juist meer mensen bij elkaar.
In een hotel zitten is het probleem niet, en zo wordt er minder gereisd, wat onhandig was voor bepaalde beroepsgroepen omdat de snelwegen 1/2-baans zijn met een maximum van 90 pu.
Antifa
  maandag 11 januari 2021 @ 10:09:05 #138
14505 OProg
A Life in Music
pi_197338741
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:05 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dat gaat via Bluetooth toch? Bluetooth heeft geen moeite met muren (bereik blijft ~10m). Wel met glas is mijn ervaring.
Dat klopt. En ik weet dat het ook niet specifiek genoeg is om afstand goed mee te meten, maar er natuurlijk wel een verschil tussen 2 meter en 10 meter. Dus dat dit signaal opgepakt is had ik niet helemaal verwacht. ;)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  maandag 11 januari 2021 @ 10:10:32 #139
14505 OProg
A Life in Music
pi_197338755
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die hebben ze ook niet denk ik
Je kan het niet melden als je de app niet hebt. Dit gaat om toestemming om het te melden, daar heb je alleen wat aan als je reeds sleutels verzameld hebt. Dus mij lijkt dat ze de app wel hebben dan als ik het bericht zo lees.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:11:42 #140
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197338763
quote:
11s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:10 schreef OProg het volgende:

[..]

Je kan het niet melden als je de app niet hebt. Dit gaat om toestemming om het te melden, daar heb je alleen wat aan als je reeds sleutels verzameld hebt. Dus mij lijkt dat ze de app wel hebben dan als ik het bericht zo lees.
Als je het niet hebt kan je ook geen toestemming geven. Daar is de app voor nodig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 11 januari 2021 @ 10:12:53 #141
14505 OProg
A Life in Music
pi_197338773
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als je het niet hebt kan je ook geen toestemming geven. Daar is de app voor nodig.
Ah. Volgens mij lees ik het bericht verkeerd. Van alle meldingen is het dus 1 op 8, niet van de gebruikers van de app. ;)
  maandag 11 januari 2021 @ 10:13:26 #142
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197338778
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Volgens mij hoort de effectiviteit van het vaccin ook in je berekening thuis.
Daarom schreef ik immuniteit, niet vaccinatiegraad. ;)
De vereiste immuniteitsgraad delen door de effectiviteit van het vaccin (bvb 0.95) zou de vereiste vaccinatiegraad moeten geven.
(aangenomen dat de effectiviteit het kunnen besmetten van anderen betreft. wat dus nog niet aangetoond is voor de vaccins, omdat het moeilijker te testen is)
are we infinite or am I alone
  maandag 11 januari 2021 @ 10:15:02 #143
346939 Janneke141
pi_197338797
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:13 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Daarom schreef ik immuniteit, niet vaccinatiegraad. ;)
De vereiste immuniteitsgraad delen door de effectiviteit van het vaccin (bvb 0.95) zou de vereiste vaccinatiegraad moeten geven.
Oh ja ^O^
  maandag 11 januari 2021 @ 10:17:39 #144
346939 Janneke141
pi_197338818
In Engeland willen ze de regels zo aanscherpen dat je nog maar een uur per dag de deur uit mag, want mensen houden zich niet goed genoeg aan de regels die er al zijn.

Ik blijf die logica echt onbegrijpelijk vinden.
pi_197338846
pi_197338891
Update van gisteren 10 januari (zondag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12289 besmettingen (+2 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9865, -15 mutaties tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier zeker nog hooguit enkele tientallen bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (12160, -2 tov vorige update)

Dag met grootste mutatie : 9-1-2021 2115 (-150 tov vorige update)
Oudste mutatie : 9-9-2020

Van de vandaag(10-1) gemelde besmettingen zijn er 4370(-784 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 1405(-36 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 342 (+1 tov vorige update) nog ouder.

12-12 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.

De trend over de laatste 5 dagen :
5-1-2021 5984 (870 mutaties)
6-1-2021 5066 (1039 mutaties)
7-1-2021 3683 (545 mutaties)
8-1-2021 2784 (152 mutaties)
9-1-2020 2271 (1764 mutaties)

- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De nieuwe piekdag ligt momenteel op 14(12289) december, 15(12160),16(11716) december zitten er zeer dicht op.
- Er worden bijna geen nieuwe besmettingen gemeld op 14 dec, daarna is de daling ingezet.
- Als we rekening houden met 10 dagen vertraging, dan is op 30 dec de daling tov 14 dec ca 5066 besmettingen

De kerstpiek is nu wel zichtbaar:
op 28-12 en 29-12 zijn er ongeveer 1000 besmettingen p/d meer gemeld als gemiddeld de dagen daarvoor

Tenslotte nog een grafiek over de de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)

En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.

Verder nog een grafiek op verzoek van @VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:25:30 #147
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197338905
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:17 schreef Janneke141 het volgende:
In Engeland willen ze de regels zo aanscherpen dat je nog maar een uur per dag de deur uit mag, want mensen houden zich niet goed genoeg aan de regels die er al zijn.

Ik kan het ook niet zo goed begrijpen. Compleet doorgeslagen. Maar de verklaring is waarschijnlijk dat dit de enige knop is om aan te draaien. Hoe wil men dit afdwingen? Telefoon thuislaten en lekker illegaal het bos in dan maar.. dan heb je meteen wat aan je conditie als je een boa of boswachter tegenkomt :)
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 11 januari 2021 @ 10:25:34 #148
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197338906
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:19 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Ja dat zet geen zoden aan de dijk idd
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 11 januari 2021 @ 10:30:14 #149
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197338956
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:24 schreef _serial_ het volgende:

Van de vandaag(10-1) gemelde besmettingen zijn er 4370(-784 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 1405(-36 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 342 (+1 tov vorige update) nog ouder.

Verder nog een grafiek op verzoek van @:VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder
[ afbeelding ]
Minder 'oude' aanpassingen afgelopen dagen dan na de O&N-week, dat past bij een regime waarin meer getest wordt voor de zekerheid dan vanwege symptomen (vanwege DOO vs. DPL leek me). Maar over de gehele linie zie je niet echt de zevenmijlslaarzen richting de 0, in geen van de 3 datumgroepen.
Antifa
pi_197338971
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:17 schreef Janneke141 het volgende:

Waarom is dat onbegrijpelijk? Hoe harder de lockdown hoe minder bewegingen. Zeker in Engeland is de luxe voor welke vorm van buitenshuis tijdverdrijf voorbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')