GGD moet het valideren, anders gaan mensen voor de grap nepmeldingen doen.quote:Op maandag 11 januari 2021 08:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar dat is toch helemaal niet nodig? Je moet toch zelf in je app aangeven dat je besmet bent?
Of moet EN de GGD EN jijzelf dit invoeren?
Het aantal gemelde dagelijkse besmettingen is wel naar beneden gegaan, de stijging is veranderd in een daling. En dat terwijl we kerst en oud en nieuw erbij hebben gehad wat echt voor een hoop extra contact heeft gezorgd. Ik verwacht wel meer effect van de komende 3 weken, al is het afvragen wat de invloed is van die Britse variant.quote:Op maandag 11 januari 2021 07:39 schreef josja het volgende:
Post hier niet zo vaak, lees wel alles mee, en moet nu even kwijt dat nog minstens 3 weken deze ellende er wel flink inhakt. Mag niet werken dus de muren komen nu wel echt op me af. Ik hoop tegen beter weten in dat het allemaal als een speer naar beneden gaat en er toch wat ruimte is voor versoepeling, maar ik vrees dat het na die drie weken nog een keer verlengd wordt, en nog een keer, en nog een keer. Helemaal klaar met dit gezeik!
Tot zover mijn klaagzang en zwelgen in zelfmedelijden deze maandag
Je moet volgens mij de sleutel van je app aan de GGD doorgeven en dan zorgt de GGD voor een seintje naar iedereen bij wie je in de buurt bent geweest. Is ook nog hartstikke anoniem, dus ik snap oprecht niet waarom mensen daar een probleem mee hebbenquote:Op maandag 11 januari 2021 08:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar dat is toch helemaal niet nodig? Je moet toch zelf in je app aangeven dat je besmet bent?
Of moet EN de GGD EN jijzelf dit invoeren?
Het privacy-gedram is in Nederland dan ook wel extreem in vergelijking met zo ongeveer de meeste andere landen ter wereld.quote:Op maandag 11 januari 2021 08:48 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Je moet de sleutel van je app aan de GGD doorgeven en dan zorgt de GGD voor een seintje naar iedereen bij wie je in de buurt bent geweest. Is ook nog hartstikke anoniem, dus ik snap oprecht niet waarom mensen daar een probleem mee hebben
Kan er ook niet echt iets voor bedenken, lijkt me juist dat je die app hiervoor hebt geïnstalleerd.quote:Op maandag 11 januari 2021 08:48 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Je moet de sleutel van je app aan de GGD doorgeven en dan zorgt de GGD voor een seintje naar iedereen bij wie je in de buurt bent geweest. Is ook nog hartstikke anoniem, dus ik snap oprecht niet waarom mensen daar een probleem mee hebben
Ik ben geen expert, maar volgens mij is er op dit moment nog geen van de vaccins toelating voor 18-. Dat betekent niet zonder meer dat ze er niet geschikt voor zouden zijn, maar het onderzoek ernaar moet nog plaatsvinden. Men zal neem ik aan hopen of verwachten dat er in de komende maanden wel iets op gevonden wordt.quote:Op maandag 11 januari 2021 08:47 schreef Kickinalfa het volgende:
Misschien een dubbelpost maar weet iemand hoe dit zit?
Dat behalen van de vaccinatiegraad ben ik wel benieuwd naar. Kinderen onder de 18 krijgen geen vaccin maar zijn al 20-25% van de totale bevolking.
Betekend dan dan dat om een vaccinatiegraad van 80% te halen eigenlijk 100% van alle volwassenen ingeënt moeten zijn, of rekenen ze voor het halen van die 80% alleen maar de volwassenen mee?
Die 80% staat niet vastquote:Op maandag 11 januari 2021 08:47 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat behalen van de vaccinatiegraad ben ik wel benieuwd naar. Kinderen onder de 18 krijgen geen vaccin maar zijn al 20-25% van de totale bevolking.
Betekend dan dan dat om een vaccinatiegraad van 80% te halen eigenlijk 100% van alle volwassenen ingeënt moeten zijn, of rekenen ze voor het halen van die 80% alleen maar de volwassenen mee?
Kan me niet voorstellen dat veel mensen die wel de app gebruiken vervolgens geen melding willen maken.quote:Op maandag 11 januari 2021 08:48 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Je moet volgens mij de sleutel van je app aan de GGD doorgeven en dan zorgt de GGD voor een seintje naar iedereen bij wie je in de buurt bent geweest. Is ook nog hartstikke anoniem, dus ik snap oprecht niet waarom mensen daar een probleem mee hebben
Mijn waarde, er bestaan mensen die denken dat er met de vaccinatie een chip wordt gezet. Ik bedoel maar.quote:Op maandag 11 januari 2021 08:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat veel mensen die wel de app gebruiken vervolgens geen melding willen maken.
En inderdaad, jij geeft een cijfercode uit de app aan de GGD, die vullen dat in en dan ontgrendelt de knop in jouw app om je sleutels van de afgelopen twee weken naar de centrale server te sturen.
Ja precies, maar die gebruiken de app dan ook nietquote:Op maandag 11 januari 2021 08:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Mijn waarde, er bestaan mensen die denken dat er met de vaccinatie een chip wordt gezet. Ik bedoel maar.
We hebben België toch al ingehaald in vaccinaties?quote:Op maandag 11 januari 2021 03:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat moet ik nog zien... Wij hebben Hugo de Jonge, wij doen het Zorgvuldig...
quote:Eindhovens restaurant opent deuren, 'de maat is vol'
Ondanks de coronamaatregelen heeft een Eindhovens restaurant de deuren geopend. Volgens Omroep Brabant zaten vanavond meerdere klanten te eten bij BBQ-restaurant De Kiet. "Geen mondkapje? Geen probleem. Wij leven in liefde, nooit in angst. Leef een beetje", staat op een krijtbord dat voor de deur staat.
Niets mis mee, gewoon alle steun intrekken en failliet laten gaan. Inmiddels ook gewoon weer dicht.quote:
Dat heeft helemaal niets met het Nederlandse privacy-gedram te maken. De app is een frontend voor wat Apple/Google ontwikkeld hebben. Die validatieslagen zitten daarin.quote:Op maandag 11 januari 2021 08:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Het privacy-gedram is in Nederland dan ook wel extreem in vergelijking met zo ongeveer de meeste andere landen ter wereld.
Ik heb het dan ook over de bevolking die zich te pas en te onpas zogenaamd druk maakt over hun privacy (en dit bij voorkeur ook nog op hun geopende facebook profiel posten).quote:Op maandag 11 januari 2021 09:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat heeft helemaal niets met het Nederlandse privacy-gedram te maken. De app is een frontend voor wat Apple/Google ontwikkeld hebben. Die validatieslagen zitten daarin.
Als die steun voldoende was waren ze niet open gegaan denk ik maar een boete zit er wel in uiteraard.quote:Op maandag 11 januari 2021 09:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Niets mis mee, gewoon alle steun intrekken en failliet laten gaan. Inmiddels ook gewoon weer dicht.
De GGD-validatie zit in het frontend, niet in het framework.quote:Op maandag 11 januari 2021 09:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat heeft helemaal niets met het Nederlandse privacy-gedram te maken. De app is een frontend voor wat Apple/Google ontwikkeld hebben. Die validatieslagen zitten daarin.
Voldoende hoeft nog niet voor iedereen 'genoeg' te zijn en er is ook niet bekendgemaakt of het überhaupt wel uit financiële overwegingen gedaan is. Dat er buiten een bordje staat met "Geen mondkapje, geen probleem. Wij leven in liefde, nooit in angst. Leef een beetje.”" zegt wat mij betreft wel voldoende over de zelfverklaarde vrijheidsstrijders Nassim en Quincy.quote:Op maandag 11 januari 2021 09:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als die steun voldoende was waren ze niet open gegaan denk ik maar een boete zit er wel in uiteraard.
Goeie vraag. Ik zelf begrijp niet veel van die te behalen vaccinatiegraad. Het lijkt mij (als leek) voldoende als alle kwetsbaren het vaccin krijgen. De overige pesonen kunnen dan immuniteit opdoen door het ziekteprocess te doorlopen. Dat geldt waarschijnlijk zeker voor iedereen tot 18 jaar. Die hebben nagenoeg nergens last van.quote:Op maandag 11 januari 2021 08:47 schreef Kickinalfa het volgende:
Heb het filmpje gezien met hun statement, is ook wel een bepaald slag iddquote:Op maandag 11 januari 2021 09:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Voldoende hoeft nog niet voor iedereen 'genoeg' te zijn en er is ook niet bekendgemaakt of het überhaupt wel uit financiële overwegingen gedaan is. Dat er buiten een bordje staat met "Geen mondkapje, geen probleem. Wij leven in liefde, nooit in angst. Leef een beetje.”" zegt wat mij betreft wel voldoende over de zelfverklaarde vrijheidsstrijders Nassim en Quincy.
Maar geen probleem, waarschuwing gehad en volgende keer gaat de tent een tijdje 'dicht'. Dat ze hun gang maar gaan.
Je snapt hopelijk ook wel dat het vooral de werkgevers zijn die ervoor zorgen dat er onvoldoende thuisgewerkt wordt?quote:Op maandag 11 januari 2021 02:39 schreef VoMy het volgende:
Alle snelwegen 1- of 2-baans, 90 per uur maximum. Blijft iedereen wel thuiswerken.
jij hebt het over steun intrekken ik niet, of het verder wappies zijn geen idee maar ze hebben weer hun portie aandacht gehadquote:Op maandag 11 januari 2021 09:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Voldoende hoeft nog niet voor iedereen 'genoeg' te zijn en er is ook niet bekendgemaakt of het überhaupt wel uit financiële overwegingen gedaan is. Dat er buiten een bordje staat met "Geen mondkapje, geen probleem. Wij leven in liefde, nooit in angst. Leef een beetje.”" zegt wat mij betreft wel voldoende over de zelfverklaarde vrijheidsstrijders Nassim en Quincy.
Maar geen probleem, waarschuwing gehad en volgende keer gaat de tent een tijdje 'dicht'. Dat ze hun gang maar gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |