abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 januari 2021 @ 11:04:43 #201
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197339444
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat voor maatwerk moet er komen dan? Het enige waar ondernemers mee geholpen zijn is toch gewoon geld? En wil daar iedereen niet gewoon veel van?

Begrijp dat het lastig is maar wijzen naar de overheid is vaak de makkelijkste weg.
Iedereen wil gewoon geld ja, maar het is denk ik best goed om per bedrijf te kijken wat er nodig is in plaats van een standaardbedrag. Maar goed, dan moet dit opgetuigd worden door dezelfde overheid die verantwoordelijk was voor de toeslagenaffaire en het huidige vaccinatie-gedoe. Dus in die zin vind ik het terecht dat er naar de overheid gewezen wordt. Ons systeem is veel te omslachtig, traag en onpersoonlijk.
pi_197339453
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:04 schreef Noek het volgende:

[..]

Oh ja, daar ben ik ook van overtuigd, Dan zaten we nu gewoon weer tegen een nieuwe lockdown aan te hikken.
Gewoon even 2 weken een strenge lockdown en het is allemaal voorbij. 10.gif
  maandag 11 januari 2021 @ 11:05:17 #203
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197339455
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat voor maatwerk moet er komen dan?
Buiten sporten volledig open gooien

Sportscholen binnen open met maatregelen

Restaurants open met maatregelen zonder alcohol.

Winkels open met maximaal aantal bezoekers per winkel

Zwemlessen voor kinderen weer starten. (heel belangrijk)

Zo kan ik wel doorgaan.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 11 januari 2021 @ 11:06:19 #204
3542 Gia
User under construction
pi_197339466
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:57 schreef MoreDakka het volgende:

Maar misschien wel aankondigen. Vergeet niet dat het ook nog geen 18 januari is.
Er is nog altijd de kans dat de daling komende week stevig doorzet en 3 weken verlenging niet nodig is. Dat ze het dan van week tot week bekijken.

Denk zelf dat dat meer motiveert om mensen aan de maatregelen te laten houden, dan dreigen met 6 weken.
pi_197339470
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat je perspectief moet bieden. Dit is gewoon uitzichtloos.

Je zal zien wat er gaat gebeuren de komende weken als de cijfers doordalen en de maatregelen van kracht blijven. Het draagvlak dat toch al hard afbrokkelt zal nog verder aftakelen.
Ik denk dat dat heel erg mee valt. Het is vaker gezegd, maar de meeste mensen vinden het nog steeds prima gaan, die respecteren de maatregelen. Die krijgen niet elk nieuwsitem mee, die zijn niet elke dag een Corona topic aan het refreshen. Was laatst nog een onderzoek gepost hier. Ongeveer 75% was voorstander van een verlenging. Er word hier elke maand geroepen dat het draagvlak verdwijnt, maar mensen accepteren echt heel veel hoor. Wij zijn niet echt representatief voor de algemene bevolking.
pi_197339471
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:05 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Gewoon even 2 weken een strenge lockdown en het is allemaal voorbij. [ afbeelding ]
Dit is nog het meest irritant. Na de verlengde lockdown komt er vast en zeker weer een verlenging.

Zeg gewoon t/m juli alles dicht.
pi_197339477
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:05 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Zo kan ik wel doorgaan.
Buiten restaurants hadden we ook kunnen hebben, zoals de teststraten (partytenten). Niet ideaal, maar ik denk dat het beter is om de contactmomenten die mensen bij elkaar thuis hebben beter naar de buitenlucht verplaatst kunnen worden.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:07:11 #208
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197339484
Testplicht reizigers blijft in stand: Viruswaarheid haalt bakzeil
https://www.telegraaf.nl/(...)arheid-haalt-bakzeil

Goh wie had dit nu verwacht :')
pi_197339487
quote:

[..]

Zo kan ik wel doorgaan.
Zie vorige post. Het is een lockdown. Dan kunnen deze dingen niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 11 januari 2021 @ 11:07:33 #210
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197339490
quote:

[..]

Zo kan ik wel doorgaan.
Waarom zou je een restaurant zonder alcohol openen? Als iedereen gewoon aan zijn/haar tafel blijft zitten kun je daar prima een glaasje bij schenken. Het is geen kroeg waar iedereen na x bier lallend over elkaar heen buitelt.
pi_197339491
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat zien we dan. Angst is een slechte raadgever, je kunt geen beslissingen maken op basis van niets.
Zeg je toch ook niet tegen een vrouw als ze met een kort rokje door een donker bos wil fietsen?
Soms is angst juist goed om een afweging te maken.

Plus is niet op niks gebaseerd maar op wat in de UK aan de hand is nu.
pi_197339499
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat zien we dan. Angst is een slechte raadgever, je kunt geen beslissingen maken op basis van niets.
Ja eens, maar zolang het niet zeker is, kan je beter niet gokken toch?
Het kan evengoed zijn dat de nieuwe variant net zo besmettelijk is, maar gewoon de overhand genomen heeft.

Interessant artikel hierover:

https://www.healthline.co(...)More-research-needed
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197339503
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:06 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Dit is nog het meest irritant. Na de verlengde lockdown komt er vast en zeker weer een verlenging.

Zeg gewoon t/m juli alles dicht.
Maar dat kan financieel gezien denk ik ook niet. En gelukkig maar, ik hoop dat de financiele puinhoop niet te groot gaat worden.
pi_197339507
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar misschien wel aankondigen. Vergeet niet dat het ook nog geen 18 januari is.
Aankondigen is het ook nog te vroeg voor. Je kan moeilijk van ze verwachten dat ze dingen gaan aankondigen terwijl ze niet weten hoe de situatie er over een paar weken uit ziet. De cijfers zijn gewoon nog te hoog.
pi_197339513
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:07 schreef leolinedance het volgende:
Testplicht reizigers blijft in stand: Viruswaarheid haalt bakzeil
https://www.telegraaf.nl/(...)arheid-haalt-bakzeil

Goh wie had dit nu verwacht :')
Viruswaarheid :')
pi_197339520
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat dat heel erg mee valt. Het is vaker gezegd, maar de meeste mensen vinden het nog steeds prima gaan, die respecteren de maatregelen. Die krijgen niet elk nieuwsitem mee, die zijn niet elke dag een Corona topic aan het refreshen. Was laatst nog een onderzoek gepost hier. Ongeveer 75% was voorstander van een verlenging. Er word hier elke maand geroepen dat het draagvlak verdwijnt, maar mensen accepteren echt heel veel hoor. Wij zijn niet echt representatief voor de algemene bevolking.
Wat mensen zeggen tegen onderzoekers en wat mensen zelf doen heeft bijna geen relatie in een situatie als deze. De vraag die mensen eigenlijk beantwoorden is 'ben je het eens met de maatregelen voor andere mensen'.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:10:38 #217
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197339530
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zeg je toch ook niet tegen een vrouw als ze met een kort rokje door een donker bos wil fietsen?
Soms is angst juist goed om een afweging te maken.

Plus is niet op niks gebaseerd maar op wat in de UK aan de hand is nu.
To be fair, in de UK was het ook afgelopen voorjaar al een veel grotere puinhoop dan in NL.
pi_197339557
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Aankondigen is het ook nog te vroeg voor. Je kan moeilijk van ze verwachten dat ze dingen gaan aankondigen terwijl ze niet weten hoe de situatie er over een paar weken uit ziet. De cijfers zijn gewoon nog te hoog.
Te hoog voor wat? En een aankondiging kan ook voorwaardelijk zijn.

Als het te vroeg is om wijzigingen aan te kondigen is het ook te vroeg om een verlenging aan te kondigen.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:12:19 #219
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197339564
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zie vorige post. Het is een lockdown. Dan kunnen deze dingen niet.
Er werd mij gevraagd naar maatwerk.

Dit zijn dingen wat echt prima kan.

Het enige wat je nu kan is een blokje om en naar de supermarkt. Dat in de winter.

Echt benieuwd hoeveel mensen psychische problemen gaan ontwikkelen hierdoor.. alleen is daar geen enkel oog voor.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197339571
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

To be fair, in de UK was het ook afgelopen voorjaar al een veel grotere puinhoop dan in NL.
True, maar dan is het zekere voor het onzekere nemen alsnog een betere keus dan niks doen en het aankijken omdat angst immers een slechte raadgever is.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:12:59 #221
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197339572
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb het niet zozeer over illegale raves, maar meer bezoekersaantallen thuis, afstand houden in de supermarkt, thuiswerken, kinderen thuis houden, etc.

Die bereidheid neemt zienderogen af.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197339591
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:12 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Er werd mij gevraagd naar maatwerk.

Het enige wat je nu kan is een blokje om en naar de supermarkt. Dat in de winter.

Echt benieuwd hoeveel mensen psychische problemen gaan ontwikkelen hierdoor.. alleen is daar geen enkel oog voor.
Ja en het enige wat ze te horen krijgen is dat ze zich niet zo moeten aanstellen, dat het pas erg was in de oorlog en dat ze even moeten volhouden. :')
pi_197339603
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

True, maar dan is het zekere voor het onzekere nemen alsnog een betere keus dan niks doen en het aankijken omdat angst immers een slechte raadgever is.
Dat zijn niet de keuzes.
pi_197339610
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat mensen zeggen tegen onderzoekers en wat mensen zelf doen heeft bijna geen relatie in een situatie als deze. De vraag die mensen eigenlijk beantwoorden is 'ben je het eens met de maatregelen voor andere mensen'.
Met die redenatie kan je elk onderzoek wat je niet bevalt wel weg cijferen. Zou je dat ook zeggen als het een onderzoek was over de hoeveelheid mensen die het een goed idee zouden vinden om scholen weer te openen? Of moeten we dan wél geloven dat iedereen eerlijk is geweest?

Ja, er zullen mensen zijn die een sociaal wenselijk antwoord geven. Maar het is nou eenmaal het antwoord wat gegeven word. Je verliest wel wat van mijn respect als je (niet jij persoonlijk, bedoel ‘je’ algemeen) wel loopt te miepen tegen vrienden of online om vervolgens bij zo’n onderzoek te zeggen dat je tevreden bent of een nog langere lockdown wil.
pi_197339621
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:12 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nee dat kan dus niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties