Dat geloof ik wel, maar kun je niet als de sodemieter iets aanpassen? Weet ik het, een online kanaal. Personal shopping "pas" sessies (1 klant per timeslot). QR codes op de etalage en een afhaalpunt bij de uitgang. Weet ik het, open/dicht is niet zo zwart wit natuurlijk.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Voor heel veel ondernemers is het of een boete of op de fles.
Niks meer te verliezen.
Waarom zou je? De rek is er uit.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:53 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel, maar kun je niet als de sodemieter iets aanpassen? Weet ik het, een online kanaal. Personal shopping "pas" sessies (1 klant per timeslot). QR codes op de etalage en een afhaalpunt bij de uitgang. Weet ik het, open/dicht is niet zo zwart wit natuurlijk.
Vooral dat laatste. Zit jij je braaf in te houden, zie je dat de buren ijskoud feestjes geven en lallend door de tuin kruipen op een kluitje. Ik heb zulke buren (gelukkig niet de directe) en als ze nou alleen zichzelf in gevaar brachten alla, maar de kinderen gaan dus na de weekends wel naar school nadat ze met diverse andere tieners hebben liggen muilen, meneer gaat naar zijn werk, wat niet vanuit thuis kan en mevrouw gaat lekker aan de koffie bij moeders, waar van alles aan mankeert. Maar ze hebben wel een hoop lol.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Behalve dat een kind een enkele entiteit is met directe invloed op zijn gedrag. De samenleving is dat niet. De mensen in de samenleving wijzen naar elkaar als schuldige en zien hun gedrag los niet als iets dat de status quo kan veranderen.
Strenger doen of straffen uitdelen aan de hele samenleving heeft dan ook geen nut. Stukje prisoner dilemma.
Sterker nog, ook de mensen die zich wel netjes aan de regels houden gaan dan denken: “Waar die ik het nog voor dan??”
Omdat je perspectief moet bieden. Dit is gewoon uitzichtloos.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoezo onvoorstelbaar. Je kan beter goed doorpakken dan te vroeg versoepelen.
Hadden we dat na de herfstvakantie gedaan hadden we een chillere decembermaand gehad.
Plus nog de hele uk mutatie wat aangekeken moet worden zodat het niet van kwaad tot erger gaat.
Nee.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:53 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel, maar kun je niet als de sodemieter iets aanpassen? Weet ik het, een online kanaal. Personal shopping "pas" sessies (1 klant per timeslot). QR codes op de etalage en een afhaalpunt bij de uitgang. Weet ik het, open/dicht is niet zo zwart wit natuurlijk.
Hadden we na de herfstvakantie een extra strenge lockdown gehad, dan zaten we nu weer in de hernieuwde lockdown omdat de cijfers alweer te snel op aan het lopen waren.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoezo onvoorstelbaar. Je kan beter goed doorpakken dan te vroeg versoepelen.
Hadden we dat na de herfstvakantie gedaan hadden we een chillere decembermaand gehad.
Plus nog de hele uk mutatie wat aangekeken moet worden zodat het niet van kwaad tot erger gaat.
Maar misschien wel aankondigen. Vergeet niet dat het ook nog geen 18 januari is.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De cijfers lijken een paar dagen voorzichtig de goede kant op te gaan. Dat is nog geen reden om grote veranderingen aan te brengen.
Ik heb er geen inzicht in, maar als het werkelijk zo is dat er niets mogelijk is om nog enige manier omzet te draaien (anders dan full-web te gaan) dan geef ik de ondernemers groot gelijk. Probleem is dat ze een voor een worden uitgeschakeld door boa ploegen van de gemeente. Dus tenzij er 1000'en ondernemers in 1 keer tegelijk opengaan, geef ik het ze te doen.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Als er vanuit de overheid geen enkele ruimte is voor maatwerk, dan houdt het voor ondernemers ook een keer op met innovatie.
Draagvlak raakt onder het nulpunt. Mensen worden dwars.. en dat begrijp ik.
Alles wordt op 1 hoop gegooid, maatwerk is na 10 maanden nog steeds verschrikkelijk lastig.
Het allergrootste probleem is momenteel de onduideijkheid over nieuwe mutatie.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:56 schreef DonDruiper het volgende:
Alles wordt op 1 hoop gegooid, maatwerk is na 10 maanden nog steeds verschrikkelijk lastig.
Mensen hebben aangetoond niet met de verantwoordelijkheid om te kunnen gaan.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Behalve dat een kind een enkele entiteit is met directe invloed op zijn gedrag. De samenleving is dat niet. De mensen in de samenleving wijzen naar elkaar als schuldige en zien hun gedrag los niet als iets dat de status quo kan veranderen.
Strenger doen of straffen uitdelen aan de hele samenleving heeft dan ook geen nut. Stukje prisoner dilemma.
Sterker nog, ook de mensen die zich wel netjes aan de regels houden gaan dan denken: “Waar die ik het nog voor dan??”
Grote vraag is wat er na 9 februari gebeurt. Als de cijfers blijven dalen komen ze dan simpelweg niet meer onder bepaalde versoepelingen uit.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ze iets extra's erbij hadden moeten doen.
Óf zeggen: we verlengen met 2 weken en dan kijken we weer of we verder verlengen.
Óf zeggen: we verlengen met 3 weken en dan gaat er hoe dan ook iets veranderen - versoepelen op het ene front, verstrengen op het andere, weet ik wat, maar in ieder geval iets anders.
Nu nog 4 weken meer van dit, zonder zicht op iets beters, dat is voor niemand leuk.
Als ze in de UK het reproductiegetal onder de 1 weten te krijgen voor de nieuwe mutatie lijkt het mij gewoon een opgeklopt verhaal. Misschien dat ze dan daarvoor gewoon veel te veel versoepelt hebben, maar de laatste dagen lijkt het wel stabiel te zijn qua aantallen.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het allergrootste probleem is momenteel de onduideijkheid over nieuwe mutatie.
Je kan wel zeggen we stoppen met de lockdown, maar wat als de mutatie dan gigantisch om zich heen gaat grijpen?
Je kan dan beter zorgen dat je de besmettingen nog wat verder drukt, dat de verspreiding minder is, dan is de kans op explosie ook minder groot.
Wel eens dat er perspectief geboden moeten worden, dat is echt hoog en hoog nodig.
En die ambitie van 1 miljoen prikken per week moet wat mij betreft gewoon waargemaakt worden straks.
De sportscholen kunnen prima open met de al genomen aanpassingen bijvoorbeeldquote:Op maandag 11 januari 2021 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat voor maatwerk moet er komen dan?
Dat zien we dan. Angst is een slechte raadgever, je kunt geen beslissingen maken op basis van niets.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het allergrootste probleem is momenteel de onduideijkheid over nieuwe mutatie.
Je kan wel zeggen we stoppen met de lockdown, maar wat als de mutatie dan gigantisch om zich heen gaat grijpen?
Waarschijnlijk wel ja maar dan hadden we wel een goede decembermaand gehad.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hadden we na de herfstvakantie een extra strenge lockdown gehad, dan zaten we nu weer in de hernieuwde lockdown omdat de cijfers alweer te snel op aan het lopen waren.
Oh ja, daar ben ik ook van overtuigd, Dan zaten we nu gewoon weer tegen een nieuwe lockdown aan te hikken.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hadden we na de herfstvakantie een extra strenge lockdown gehad, dan zaten we nu weer in de hernieuwde lockdown omdat de cijfers alweer te snel op aan het lopen waren.
Nee want we willen contactmomenten en reisbewegingen minimaliseren.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:02 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
De sportscholen kunnen prima open met de al genomen aanpassingen bijvoorbeeld.
Iedereen wil gewoon geld ja, maar het is denk ik best goed om per bedrijf te kijken wat er nodig is in plaats van een standaardbedrag. Maar goed, dan moet dit opgetuigd worden door dezelfde overheid die verantwoordelijk was voor de toeslagenaffaire en het huidige vaccinatie-gedoe. Dus in die zin vind ik het terecht dat er naar de overheid gewezen wordt. Ons systeem is veel te omslachtig, traag en onpersoonlijk.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat voor maatwerk moet er komen dan? Het enige waar ondernemers mee geholpen zijn is toch gewoon geld? En wil daar iedereen niet gewoon veel van?
Begrijp dat het lastig is maar wijzen naar de overheid is vaak de makkelijkste weg.
Gewoon even 2 weken een strenge lockdown en het is allemaal voorbij.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:04 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh ja, daar ben ik ook van overtuigd, Dan zaten we nu gewoon weer tegen een nieuwe lockdown aan te hikken.
Buiten sporten volledig open gooienquote:Op maandag 11 januari 2021 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat voor maatwerk moet er komen dan?
Er is nog altijd de kans dat de daling komende week stevig doorzet en 3 weken verlenging niet nodig is. Dat ze het dan van week tot week bekijken.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:57 schreef MoreDakka het volgende:
Maar misschien wel aankondigen. Vergeet niet dat het ook nog geen 18 januari is.
Ik denk dat dat heel erg mee valt. Het is vaker gezegd, maar de meeste mensen vinden het nog steeds prima gaan, die respecteren de maatregelen. Die krijgen niet elk nieuwsitem mee, die zijn niet elke dag een Corona topic aan het refreshen. Was laatst nog een onderzoek gepost hier. Ongeveer 75% was voorstander van een verlenging. Er word hier elke maand geroepen dat het draagvlak verdwijnt, maar mensen accepteren echt heel veel hoor. Wij zijn niet echt representatief voor de algemene bevolking.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat je perspectief moet bieden. Dit is gewoon uitzichtloos.
Je zal zien wat er gaat gebeuren de komende weken als de cijfers doordalen en de maatregelen van kracht blijven. Het draagvlak dat toch al hard afbrokkelt zal nog verder aftakelen.
Dit is nog het meest irritant. Na de verlengde lockdown komt er vast en zeker weer een verlenging.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gewoon even 2 weken een strenge lockdown en het is allemaal voorbij. [ afbeelding ]
Buiten restaurants hadden we ook kunnen hebben, zoals de teststraten (partytenten). Niet ideaal, maar ik denk dat het beter is om de contactmomenten die mensen bij elkaar thuis hebben beter naar de buitenlucht verplaatst kunnen worden.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Buiten sporten volledig open gooien
Sportscholen binnen open met maatregelen
Restaurants open met maatregelen zonder alcohol.
Winkels open met maximaal aantal bezoekers per winkel
Zwemlessen voor kinderen weer starten. (heel belangrijk)
Zo kan ik wel doorgaan.
Zie vorige post. Het is een lockdown. Dan kunnen deze dingen niet.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zo kan ik wel doorgaan.
Waarom zou je een restaurant zonder alcohol openen? Als iedereen gewoon aan zijn/haar tafel blijft zitten kun je daar prima een glaasje bij schenken. Het is geen kroeg waar iedereen na x bier lallend over elkaar heen buitelt.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zo kan ik wel doorgaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |