abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197339470
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat je perspectief moet bieden. Dit is gewoon uitzichtloos.

Je zal zien wat er gaat gebeuren de komende weken als de cijfers doordalen en de maatregelen van kracht blijven. Het draagvlak dat toch al hard afbrokkelt zal nog verder aftakelen.
Ik denk dat dat heel erg mee valt. Het is vaker gezegd, maar de meeste mensen vinden het nog steeds prima gaan, die respecteren de maatregelen. Die krijgen niet elk nieuwsitem mee, die zijn niet elke dag een Corona topic aan het refreshen. Was laatst nog een onderzoek gepost hier. Ongeveer 75% was voorstander van een verlenging. Er word hier elke maand geroepen dat het draagvlak verdwijnt, maar mensen accepteren echt heel veel hoor. Wij zijn niet echt representatief voor de algemene bevolking.
pi_197339471
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:05 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Gewoon even 2 weken een strenge lockdown en het is allemaal voorbij. [ afbeelding ]
Dit is nog het meest irritant. Na de verlengde lockdown komt er vast en zeker weer een verlenging.

Zeg gewoon t/m juli alles dicht.
pi_197339477
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:05 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Buiten sporten volledig open gooien

Sportscholen binnen open met maatregelen

Restaurants open met maatregelen zonder alcohol.

Winkels open met maximaal aantal bezoekers per winkel

Zwemlessen voor kinderen weer starten. (heel belangrijk)

Zo kan ik wel doorgaan.
Buiten restaurants hadden we ook kunnen hebben, zoals de teststraten (partytenten). Niet ideaal, maar ik denk dat het beter is om de contactmomenten die mensen bij elkaar thuis hebben beter naar de buitenlucht verplaatst kunnen worden.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:07:11 #208
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197339484
Testplicht reizigers blijft in stand: Viruswaarheid haalt bakzeil
https://www.telegraaf.nl/(...)arheid-haalt-bakzeil

Goh wie had dit nu verwacht :')
pi_197339487
quote:

[..]

Zo kan ik wel doorgaan.
Zie vorige post. Het is een lockdown. Dan kunnen deze dingen niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 11 januari 2021 @ 11:07:33 #210
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197339490
quote:

[..]

Zo kan ik wel doorgaan.
Waarom zou je een restaurant zonder alcohol openen? Als iedereen gewoon aan zijn/haar tafel blijft zitten kun je daar prima een glaasje bij schenken. Het is geen kroeg waar iedereen na x bier lallend over elkaar heen buitelt.
pi_197339491
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat zien we dan. Angst is een slechte raadgever, je kunt geen beslissingen maken op basis van niets.
Zeg je toch ook niet tegen een vrouw als ze met een kort rokje door een donker bos wil fietsen?
Soms is angst juist goed om een afweging te maken.

Plus is niet op niks gebaseerd maar op wat in de UK aan de hand is nu.
pi_197339499
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat zien we dan. Angst is een slechte raadgever, je kunt geen beslissingen maken op basis van niets.
Ja eens, maar zolang het niet zeker is, kan je beter niet gokken toch?
Het kan evengoed zijn dat de nieuwe variant net zo besmettelijk is, maar gewoon de overhand genomen heeft.

Interessant artikel hierover:

https://www.healthline.co(...)More-research-needed
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197339503
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:06 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Dit is nog het meest irritant. Na de verlengde lockdown komt er vast en zeker weer een verlenging.

Zeg gewoon t/m juli alles dicht.
Maar dat kan financieel gezien denk ik ook niet. En gelukkig maar, ik hoop dat de financiele puinhoop niet te groot gaat worden.
pi_197339507
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar misschien wel aankondigen. Vergeet niet dat het ook nog geen 18 januari is.
Aankondigen is het ook nog te vroeg voor. Je kan moeilijk van ze verwachten dat ze dingen gaan aankondigen terwijl ze niet weten hoe de situatie er over een paar weken uit ziet. De cijfers zijn gewoon nog te hoog.
pi_197339513
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:07 schreef leolinedance het volgende:
Testplicht reizigers blijft in stand: Viruswaarheid haalt bakzeil
https://www.telegraaf.nl/(...)arheid-haalt-bakzeil

Goh wie had dit nu verwacht :')
Viruswaarheid :')
pi_197339520
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat dat heel erg mee valt. Het is vaker gezegd, maar de meeste mensen vinden het nog steeds prima gaan, die respecteren de maatregelen. Die krijgen niet elk nieuwsitem mee, die zijn niet elke dag een Corona topic aan het refreshen. Was laatst nog een onderzoek gepost hier. Ongeveer 75% was voorstander van een verlenging. Er word hier elke maand geroepen dat het draagvlak verdwijnt, maar mensen accepteren echt heel veel hoor. Wij zijn niet echt representatief voor de algemene bevolking.
Wat mensen zeggen tegen onderzoekers en wat mensen zelf doen heeft bijna geen relatie in een situatie als deze. De vraag die mensen eigenlijk beantwoorden is 'ben je het eens met de maatregelen voor andere mensen'.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:10:38 #217
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197339530
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zeg je toch ook niet tegen een vrouw als ze met een kort rokje door een donker bos wil fietsen?
Soms is angst juist goed om een afweging te maken.

Plus is niet op niks gebaseerd maar op wat in de UK aan de hand is nu.
To be fair, in de UK was het ook afgelopen voorjaar al een veel grotere puinhoop dan in NL.
pi_197339557
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Aankondigen is het ook nog te vroeg voor. Je kan moeilijk van ze verwachten dat ze dingen gaan aankondigen terwijl ze niet weten hoe de situatie er over een paar weken uit ziet. De cijfers zijn gewoon nog te hoog.
Te hoog voor wat? En een aankondiging kan ook voorwaardelijk zijn.

Als het te vroeg is om wijzigingen aan te kondigen is het ook te vroeg om een verlenging aan te kondigen.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:12:19 #219
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197339564
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zie vorige post. Het is een lockdown. Dan kunnen deze dingen niet.
Er werd mij gevraagd naar maatwerk.

Dit zijn dingen wat echt prima kan.

Het enige wat je nu kan is een blokje om en naar de supermarkt. Dat in de winter.

Echt benieuwd hoeveel mensen psychische problemen gaan ontwikkelen hierdoor.. alleen is daar geen enkel oog voor.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197339571
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

To be fair, in de UK was het ook afgelopen voorjaar al een veel grotere puinhoop dan in NL.
True, maar dan is het zekere voor het onzekere nemen alsnog een betere keus dan niks doen en het aankijken omdat angst immers een slechte raadgever is.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:12:59 #221
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197339572
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb het niet zozeer over illegale raves, maar meer bezoekersaantallen thuis, afstand houden in de supermarkt, thuiswerken, kinderen thuis houden, etc.

Die bereidheid neemt zienderogen af.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197339591
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:12 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Er werd mij gevraagd naar maatwerk.

Het enige wat je nu kan is een blokje om en naar de supermarkt. Dat in de winter.

Echt benieuwd hoeveel mensen psychische problemen gaan ontwikkelen hierdoor.. alleen is daar geen enkel oog voor.
Ja en het enige wat ze te horen krijgen is dat ze zich niet zo moeten aanstellen, dat het pas erg was in de oorlog en dat ze even moeten volhouden. :')
pi_197339603
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

True, maar dan is het zekere voor het onzekere nemen alsnog een betere keus dan niks doen en het aankijken omdat angst immers een slechte raadgever is.
Dat zijn niet de keuzes.
pi_197339610
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat mensen zeggen tegen onderzoekers en wat mensen zelf doen heeft bijna geen relatie in een situatie als deze. De vraag die mensen eigenlijk beantwoorden is 'ben je het eens met de maatregelen voor andere mensen'.
Met die redenatie kan je elk onderzoek wat je niet bevalt wel weg cijferen. Zou je dat ook zeggen als het een onderzoek was over de hoeveelheid mensen die het een goed idee zouden vinden om scholen weer te openen? Of moeten we dan wél geloven dat iedereen eerlijk is geweest?

Ja, er zullen mensen zijn die een sociaal wenselijk antwoord geven. Maar het is nou eenmaal het antwoord wat gegeven word. Je verliest wel wat van mijn respect als je (niet jij persoonlijk, bedoel ‘je’ algemeen) wel loopt te miepen tegen vrienden of online om vervolgens bij zo’n onderzoek te zeggen dat je tevreden bent of een nog langere lockdown wil.
pi_197339621
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:12 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nee dat kan dus niet.
In Southern Sun
  maandag 11 januari 2021 @ 11:17:11 #226
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197339632
Op dit moment kun je nog wel personal training afnemen, zo als zo veel dingen is er een hoop mogelijk als je maar wilt betalen. Zo lang je maar niet het aantal personen overschrijdt kan er een hoop. Voor de ondernemers is het extreem zuur. En voor de belastingbetaler ook, als ze allemaal net te weinig krijgen om niet om te vallen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 11 januari 2021 @ 11:17:32 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197339640
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik heb het niet zozeer over illegale raves, maar meer bezoekersaantallen thuis, afstand houden in de supermarkt, thuiswerken, kinderen thuis houden, etc.

Tja, niets menselijks is ons vreemd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik in de supermarkt tegenwoordig ook gewoon doormarcheer met mijn kar en niet meer telkens ga staan wachten tot Opa of Oma Janssen na 10 minuten eindelijk de juiste bloemkool of komkommer uit het krat heeft gepakt.
pi_197339641
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Met die redenatie kan je elk onderzoek wat je niet bevalt wel weg cijferen. Zou je dat ook zeggen als het een onderzoek was over de hoeveelheid mensen die het een goed idee zouden vinden om scholen weer te openen? Of moeten we dan wél geloven dat iedereen eerlijk is geweest?
Nee. Maar het komt gewoon niet overeen met de werkelijkheid waarin het steeds duidelijker wordt dat daadwerkelijke naleving van de regels en adviezen juist achteruit gaat. Dat wordt ook steeds benadrukt als men het over het verschil heeft tussen de eerste lockdown in maart en de situatie nu.

En voordat ik verkeerd begrepen word: dat is geen veroordeling. Het wordt steeds duidelijker dat 9/10 maanden eigenlijk het maximum is dat je een samenleving als de onze stil kunt leggen.
pi_197339652
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tja, niets menselijks is ons vreemd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik in de supermarkt tegenwoordig ook gewoon doormarcheer met mijn kar en niet meer telkens ga staan wachten tot Opa of Oma Janssen na 10 minuten eindelijk de juiste bloemkool of komkommer uit het krat heeft gepakt.
Ik ook, helemaal nu we die geweldige mondkapjes hebben. Dat is voor mij wel in de supermarkt het keerpunt geweest.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:18:57 #230
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197339659
quote:

[..]

Ik begrijp het ook volkomen.

En helemaal als het rücksichtlos wordt verlengd zonder perspectief terwijl cijfers dalende zijn.

Dan betrap ik mezelf ook op een “Ja, laat dan maar” attitude.

En met mij velen anderen gok ik.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197339664
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:56 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nee.

Als er vanuit de overheid geen enkele ruimte is voor maatwerk, dan houdt het voor ondernemers ook een keer op met innovatie.

Draagvlak raakt onder het nulpunt. Mensen worden dwars.. en dat begrijp ik.

Alles wordt op 1 hoop gegooid, maatwerk is na 10 maanden nog steeds verschrikkelijk lastig.
Maatwerk kan gewoon niet. Daar hebben we net 17 miljoen teveel mensen voor. Als je daaraan gaat beginnen is het einde zoek.

Vergelijkingen gaan altijd krom dan; zwembaden open voor zwemles, waarom niet voor mijn fitte moeder van 60 die elke dag een paar baantjes trekt om fit te blijven? Sportscholen open? Waarom mag pietje niet buiten trainen voor hockey op 1,5 meter afstand?
pi_197339685
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Te hoog voor wat? En een aankondiging kan ook voorwaardelijk zijn.

Als het te vroeg is om wijzigingen aan te kondigen is het ook te vroeg om een verlenging aan te kondigen.
Je kan een aankondiging doen en erbij zeggen dat het voorwaardelijk is ja. Maar onbedoeld leeft iedereen daar toch naar uit. Wat als het dan toch niet kan? Alleen maar meer gezeul. Dat zag je toen ze in november hoop gaven voor kerst. Toen er toch niet meer kon kregen ze het verwijt dat ze hadden geroepen dat er weer meer zou kunnen. Ze kunnen wat dat betreft niet winnen.

En dat laatste slaat nergens op natuurlijk. De cijfers liggen nog zo hoog dat het alleen maar logisch is om te verlengen. Mochten de cijfers de komende weken toch sneller dalen dan gedacht dan kunnen ze altijd wat eerder dan gepland versoepelen. Maar het is wat moeilijker om te versoepelen en dan een paar weken later toch weer te verzwaren omdat het weer alarmerend is allemaal. Beter iets te voorzichtig.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:20:54 #233
445514 DonDruiper
pi_197339696
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee dat kan dus niet.
Waarom niet?
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 11 januari 2021 @ 11:21:10 #234
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197339706
quote:

[..]

Zo kan ik wel doorgaan.
Weet je wat het is joh? In principe moet dit gewoon kunnen. Maar het kan in de praktijk niet omdat te veel mensen op een kluitje gaan zitten, een grote bek opzetten als ze even moeten wachten voordat ze de winkel in mogen, gaan lopen irriteren door geen mondkapje op te zetten al dan niet wapperend met valse medische verklaringen en gekrijs over grondrechten. De ondernemers krijgen de consequenties linksom of rechtsom: boetes of de tent mag dicht. De fijne mensen die dit doen komen ongestraft weg in de regel.

De winkelstraten en winkelcentra waren hier net bijenkorven gedurende het hele najaar. Allemaal normale burgers die massaal niet snapten dat het nu niet kon met de meest slappe lulsmoezen ("Als ik broeken koop moet mijn vrouw echt mee!"). En tja, dan moet er ingegrepen worden.
pi_197339715
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Daar heb ik het ook over.
pi_197339724
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee. Maar het komt gewoon niet overeen met de werkelijkheid waarin het steeds duidelijker wordt dat daadwerkelijke naleving van de regels en adviezen juist achteruit gaat. Dat wordt ook steeds benadrukt als men het over het verschil heeft tussen de eerste lockdown in maart en de situatie nu.

En voordat ik verkeerd begrepen word: dat is geen veroordeling. Het wordt steeds duidelijker dat 9/10 maanden eigenlijk het maximum is dat je een samenleving als de onze stil kunt leggen.
Ik betwijfel of dat het maximum is. Heb het idee dat het steeds nét niet klote genoeg om de shit te laten uitbreken. En dat je dit maar lang genoeg kan rekken met nieuwe beloftes of nieuwe veranderingen waar men dan weer eventjes aan kan gaan wennen.
I'll give you something to do
  maandag 11 januari 2021 @ 11:22:43 #237
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197339726
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Grote vraag is wat er na 9 februari gebeurt. Als de cijfers blijven dalen komen ze dan simpelweg niet meer onder bepaalde versoepelingen uit.
Ja, dat denk ik ook. Groot probleem zou dat zijn op het moment dat juist op dat moment de Britse variant de hoofdvariant geworden is en nog in een groeiende trend zit.
Antifa
pi_197339728
Zal Nieuw-Zeeland opnieuw weer in lockdown gaan? Gisteren werden er daar 31 nieuwe gevallen gemeld. Het land dat zo blij was om verlost te zijn van het virus. :{
  maandag 11 januari 2021 @ 11:23:24 #239
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197339738
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik begrijp het ook volkomen.

En helemaal als het rücksichtlos wordt verlengd zonder perspectief terwijl cijfers dalende zijn.

Dan betrap ik mezelf ook op een “Ja, laat dan maar” attitude.

En met mij velen anderen gok ik.
Ja ach, ik red het op zich nog wel eventjes. Maar ken zat mensen met (kleine) kinderen die al hebben aangegeven dat ze dit niet nog tot diep in het voorjaar gaan trekken zo.

Het is vooral een gebrek aan perspectief, dat is wel echt killing.
pi_197339747
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:20 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat contactmomenten en reisbewegingen geminimaliseerd moeten worden.
In Southern Sun
  maandag 11 januari 2021 @ 11:23:47 #241
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197339748
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Weet je wat het is joh? In principe moet dit gewoon kunnen. Maar het kan in de praktijk niet omdat te veel mensen op een kluitje gaan zitten, een grote bek opzetten als ze even moeten wachten voordat ze de winkel in mogen, gaan lopen irriteren door geen mondkapje op te zetten al dan niet wapperend met valse medische verklaringen en gekrijs over grondrechten. De ondernemers krijgen de consequenties linksom of rechtsom: boetes of de tent mag dicht. De fijne mensen die dit doen komen ongestraft weg in de regel.

De winkelstraten en winkelcentra waren hier net bijenkorven gedurende het hele najaar. Allemaal normale burgers die massaal niet snapten dat het nu niet kon met de meest slappe lulsmoezen ("Als ik broeken koop moet mijn vrouw echt mee!"). En tja, dan moet er ingegrepen worden.
Het is te hopen dat de volgende pandemie niet een veel dodelijker en gevaarlijker virus gaat zijn, want dat zal wat gaan worden _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197339767
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:22 schreef Nia het volgende:
Zal Nieuw-Zeeland opnieuw weer in lockdown gaan? Gisteren werden er daar 31 nieuwe gevallen gemeld. Het land dat zo blij was om verlost te zijn van het virus. :{
Volgens mij zijn deze cases allemaal geisoleerd. Dus zal wel niet.
pi_197339770
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je kan een aankondiging doen en erbij zeggen dat het voorwaardelijk is ja. Maar onbedoeld leeft iedereen daar toch naar uit. Wat als het dan toch niet kan? Alleen maar meer gezeul. Dat zag je toen ze in november hoop gaven voor kerst. Toen er toch niet meer kon kregen ze het verwijt dat ze hadden geroepen dat er weer meer zou kunnen. Ze kunnen wat dat betreft niet winnen.
Je snapt niet helemaal wat er te winnen valt. Mocht het niet lukken dan krijgen we dus een hoop gezeik. Dat hebben we ook sowieso al bij elke verlenging. Mocht het wél lukken dan heb je dus veel gewonnen

quote:
En dat laatste slaat nergens op natuurlijk. De cijfers liggen nog zo hoog dat het alleen maar logisch is om te verlengen. Mochten de cijfers de komende weken toch sneller dalen dan gedacht dan kunnen ze altijd wat eerder dan gepland versoepelen. Maar het is wat moeilijker om te versoepelen en dan een paar weken later toch weer te verzwaren omdat het weer alarmerend is allemaal. Beter iets te voorzichtig.
Mag ik je er op wijzen dat elke dag dat deze lockdown duurt rampzalig is voor het land? De enige reden dat het gedaan wordt is omdat het het nóg rampzaliger is als de zorg volledig overspoelt. De situatie is nijpend, het is niet zo dat 'voorzichtig zijn' niets kost. Dat lijk je uit het oog te verliezen.

En je hebt ook geen antwoord gegeven wat 'te hoog' is.
pi_197339775
quote:

[..]

Dat mensen het in het voorjaar serieuzer namen moet ik je gelijk in geven.

Maar dan vraag ik me af waar dat soort onderzoeken voorbij komen. Ik snap dat sommigen sociaal wenselijk antwoorden, maar daar heb ik dan maar weinig respect voor. Geef dan tenminste eerlijk aan hoe je je voelt over de maatregelen ipv wel te klagen en bepaalde adviezen te negeren (naar werk gaan etc), maar vervolgens rustig te claimen dat een langere lockdown prima is.
pi_197339780
quote:

[..]

Ik merk dat ik ook de grenzen van hoever ik bereid ben te gaan begin te bereiken. Thuiswerken heb ik echt geen enkel probleem mee, dat mag van mij wel blijven tot op zekere hoogte. Op dit moment is elke dag hetzelfde. Opstaan, ontbijten, werken, lunchen, werken, avondeten, tv kijken, slapen. Rinse & repeat.

Ja, je kunt binnen de regels op bezoek bij iemand anders of iemand anders bij jou, maar in de meeste gevallen moet je dan ineens verantwoorden aan anderen (zoals bijvoorbeeld hier in dit topic) waarom je dat doet, en daar heb ik echt niet zo'n trek meer in.

Zeker omdat een deel van de mensen die ik probeer te beschermen door van alles te laten ogenschijnlijk niets laten als ik in het winkelcentrum kijk. Als je als 70+ met zuurstofflessen op je rolstoel door de supermarkt aan het banjeren bent en nergens op let, verwacht dat anderen opzij gaan, waar doe ik 't dan allemaal voor?

Het had voor mij een stuk eenvoudiger geweest als dat constante gezeik over of het wel of niet asociaal is om binnen de regels iets te doen weg zou blijven.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:26:13 #246
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197339782
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:22 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik betwijfel of dat het maximum is. Heb het idee dat het steeds nét niet klote genoeg om de shit te laten uitbreken. En dat je dit maar lang genoeg kan rekken met nieuwe beloftes of nieuwe veranderingen waar men dan weer eventjes aan kan gaan wennen.
De kikker die langzaam wordt gekookt dus.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:26:24 #247
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197339786
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het is te hopen dat de volgende pandemie niet een veel dodelijker en gevaarlijker virus gaat zijn, want dat zal wat gaan worden _O-
Ik denk dat het dan wel een stuk minder gaat worden. Het is gewoon een afweging. Als je een soort airborn ebola op kunt lopen dan gaat zelfs de grootste nono niet meer voor een loempia naar de markt.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:28:32 #248
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197339821
quote:

[..]

In maart riep iedereen dat het niet een maand zo door moet gaan of er komt opstand.
In september duurde het al 5 maanden en dat was zo`n beetje de max.
In november was iedereen wel klaar na 8 maanden. Kon echt niet langer. Opstand zou volgen.
We zitten nu in maand 10 en nu zitten we ineens wel op de max?

Hahaha. Nee.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197339825
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:22 schreef Nia het volgende:
Hoe komt dat binnen dan? Ze hebben toch wel wel steeds vrij strict beleid qua inreizen?
  maandag 11 januari 2021 @ 11:28:49 #250
445514 DonDruiper
pi_197339828
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Omdat contactmomenten en reisbewegingen geminimaliseerd moeten worden.
Zullen we dan de supermarkten ook maar sluiten? Alleen nog maar online boodschappen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197339829
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat mensen het in het voorjaar serieuzer namen moet ik je gelijk in geven.

Maar dan vraag ik me af waar dat soort onderzoeken voorbij komen. Ik snap dat sommigen sociaal wenselijk antwoorden, maar daar heb ik dan maar weinig respect voor. Geef dan tenminste eerlijk aan hoe je je voelt over de maatregelen ipv wel te klagen en bepaalde adviezen te negeren (naar werk gaan etc), maar vervolgens rustig te claimen dat een langere lockdown prima is.
Goeie vraag, daar heb ik ook niet echt een antwoord op. Het kan ook zo zijn dat veel mensen vinden en denken dat ze zich goed aan de regels houden maar toch onbewust wat meer doen dan ze in maart deden. Ik weet van mezelf ook niet zo zeker of ik nu vaker bij iemand langs ga dan in maart. Maar goed, allemaal speculatie van mijn kant :P
  maandag 11 januari 2021 @ 11:28:53 #252
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197339830
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik merk dat ik ook de grenzen van hoever ik bereid ben te gaan begin te bereiken. Thuiswerken heb ik echt geen enkel probleem mee, dat mag van mij wel blijven tot op zekere hoogte. Op dit moment is elke dag hetzelfde. Opstaan, ontbijten, werken, lunchen, werken, avondeten, tv kijken, slapen. Rinse & repeat.

Ja, je kunt binnen de regels op bezoek bij iemand anders of iemand anders bij jou, maar in de meeste gevallen moet je dan ineens verantwoorden aan anderen (zoals bijvoorbeeld hier in dit topic) waarom je dat doet, en daar heb ik echt niet zo'n trek meer in.

Zeker omdat een deel van de mensen die ik probeer te beschermen door van alles te laten ogenschijnlijk niets laten als ik in het winkelcentrum kijk. Als je als 70+ met zuurstofflessen op je rolstoel door de supermarkt aan het banjeren bent en nergens op let, verwacht dat anderen opzij gaan, waar doe ik 't dan allemaal voor?

Het had voor mij een stuk eenvoudiger geweest als dat constante gezeik over of het wel of niet asociaal is om binnen de regels iets te doen weg zou blijven.
Ik verantwoord aan helemaal niemand als ik ergens op visite ga, alleen aan mezelf en aan de persoon/personen in kwestie.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:29:21 #253
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197339839
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De kikker die langzaam wordt gekookt dus.
In werkelijkheid springt een kikker uit het water wanneer het te warm wordt.
are we infinite or am I alone
  maandag 11 januari 2021 @ 11:29:32 #254
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197339846
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik denk dat het dan wel een stuk minder gaat worden. Het is gewoon een afweging. Als je een soort airborn ebola op kunt lopen dan gaat zelfs de grootste nono niet meer voor een loempia naar de markt.
Dat is het grote verschil he, bij corona gaat het om een abstracte medemens die in potentie wel eens zou moeten afzien van zijn reguliere zorgafspraak omdat het druk is in de ziekenhuizen. Uit solidariteit wordt u gevraagd geen losse loempia te gaan kopen. Bij de hypothetische airborn ebola uitbraak wil je eigenlijk zelf niet binnen een week doodvallen vanwege de spontane trek in die zelfde loempia.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197339849
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:28 schreef alpeko het volgende:

[..]

Hoe komt dat binnen dan? Ze hebben toch wel wel steeds vrij strict beleid qua inreizen?
https://www.stuff.co.nz/n(...)frican-variant-found
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')