Goeie vraag, daar heb ik ook niet echt een antwoord op. Het kan ook zo zijn dat veel mensen vinden en denken dat ze zich goed aan de regels houden maar toch onbewust wat meer doen dan ze in maart deden. Ik weet van mezelf ook niet zo zeker of ik nu vaker bij iemand langs ga dan in maart. Maar goed, allemaal speculatie van mijn kantquote:Op maandag 11 januari 2021 11:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat mensen het in het voorjaar serieuzer namen moet ik je gelijk in geven.
Maar dan vraag ik me af waar dat soort onderzoeken voorbij komen. Ik snap dat sommigen sociaal wenselijk antwoorden, maar daar heb ik dan maar weinig respect voor. Geef dan tenminste eerlijk aan hoe je je voelt over de maatregelen ipv wel te klagen en bepaalde adviezen te negeren (naar werk gaan etc), maar vervolgens rustig te claimen dat een langere lockdown prima is.
Ik verantwoord aan helemaal niemand als ik ergens op visite ga, alleen aan mezelf en aan de persoon/personen in kwestie.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik merk dat ik ook de grenzen van hoever ik bereid ben te gaan begin te bereiken. Thuiswerken heb ik echt geen enkel probleem mee, dat mag van mij wel blijven tot op zekere hoogte. Op dit moment is elke dag hetzelfde. Opstaan, ontbijten, werken, lunchen, werken, avondeten, tv kijken, slapen. Rinse & repeat.
Ja, je kunt binnen de regels op bezoek bij iemand anders of iemand anders bij jou, maar in de meeste gevallen moet je dan ineens verantwoorden aan anderen (zoals bijvoorbeeld hier in dit topic) waarom je dat doet, en daar heb ik echt niet zo'n trek meer in.
Zeker omdat een deel van de mensen die ik probeer te beschermen door van alles te laten ogenschijnlijk niets laten als ik in het winkelcentrum kijk. Als je als 70+ met zuurstofflessen op je rolstoel door de supermarkt aan het banjeren bent en nergens op let, verwacht dat anderen opzij gaan, waar doe ik 't dan allemaal voor?
Het had voor mij een stuk eenvoudiger geweest als dat constante gezeik over of het wel of niet asociaal is om binnen de regels iets te doen weg zou blijven.
In werkelijkheid springt een kikker uit het water wanneer het te warm wordt.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De kikker die langzaam wordt gekookt dus.
Dat is het grote verschil he, bij corona gaat het om een abstracte medemens die in potentie wel eens zou moeten afzien van zijn reguliere zorgafspraak omdat het druk is in de ziekenhuizen. Uit solidariteit wordt u gevraagd geen losse loempia te gaan kopen. Bij de hypothetische airborn ebola uitbraak wil je eigenlijk zelf niet binnen een week doodvallen vanwege de spontane trek in die zelfde loempia.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan wel een stuk minder gaat worden. Het is gewoon een afweging. Als je een soort airborn ebola op kunt lopen dan gaat zelfs de grootste nono niet meer voor een loempia naar de markt.
https://www.stuff.co.nz/n(...)frican-variant-foundquote:Op maandag 11 januari 2021 11:28 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hoe komt dat binnen dan? Ze hebben toch wel wel steeds vrij strict beleid qua inreizen?
Serieuze vraag hè.. Je leest berichten dat India een miljard vaccins van Oxford geclaimd heeft zodat die niet voor andere landen zijn, maar voor hun eigen risicogroepen. Het lijkt me dat dat soort shit keihard gaat escaleren op een gegeven moment. Net als Duitsland die zn eigen hachje probeert te redden door extra vaccins te kopen met exclusiviteit.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:28 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
In maart riep iedereen dat het niet een maand zo door moet gaan of er komt opstand.
In september duurde het al 5 maanden en dat was zo`n beetje de max.
In november was iedereen wel klaar na 8 maanden. Kon echt niet langer. Opstand zou volgen.
We zitten nu in maand 10 en nu zitten we ineens wel op de max?
Hahaha. Nee.
Je bedoelt dat we dan massaal gaan rellen?quote:Op maandag 11 januari 2021 11:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In werkelijkheid springt een kikker uit het water wanneer het te warm wordt.
Dat is het hele probleem met onze maatschappij. het heeft voor en nadelen. Als men in China zegt Spring, zal de vraag zijn, hoe hoog. Als men hier in NL zegt spring, zal men zeggen, waarom ?quote:Op maandag 11 januari 2021 11:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Weet je wat het is joh? In principe moet dit gewoon kunnen. Maar het kan in de praktijk niet omdat te veel mensen op een kluitje gaan zitten, een grote bek opzetten als ze even moeten wachten voordat ze de winkel in mogen, gaan lopen irriteren door geen mondkapje op te zetten al dan niet wapperend met valse medische verklaringen en gekrijs over grondrechten. De ondernemers krijgen de consequenties linksom of rechtsom: boetes of de tent mag dicht. De fijne mensen die dit doen komen ongestraft weg in de regel.
De winkelstraten en winkelcentra waren hier net bijenkorven gedurende het hele najaar. Allemaal normale burgers die massaal niet snapten dat het nu niet kon met de meest slappe lulsmoezen ("Als ik broeken koop moet mijn vrouw echt mee!"). En tja, dan moet er ingegrepen worden.
Ik ben de discussies erover zo zat. Nieuwsberichten, ouders/broertje/schoonfamilie, allemaal vinden ze iets over wat ik doe met mn leven binnen de grenzen waarin ik me mag bewegen. Dat gezeik maakt het er niet beter op.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verantwoord aan helemaal niemand als ik ergens op visite ga, alleen aan mezelf en aan de persoon/personen in kwestie.
Volgens mij hebben de fabrieken die voor AstraZeneca in India produceren sowieso gezegd dat 50% voor 3e wereld landen bestemt is. Dit was allemaal al in het begin duidelijk.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Serieuze vraag hè.. Je leest berichten dat India een miljard vaccins van Oxford geclaimd heeft zodat die niet voor andere landen zijn, maar voor hun eigen risicogroepen. Het lijkt me dat dat soort shit keihard gaat escaleren op een gegeven moment. Net als Duitsland die zn eigen hachje probeert te redden door extra vaccins te kopen met exclusiviteit.
Begrijp me niet verkeerd. Het liefst zou ik, ook met de huidige cijfers, lekker gaan versoepelen. Ik zou voorstander zijn van meer acceptatie en meer maatwerk. Basisscholen open, restaurants open, meer sport mogelijkheden, etc. Echt, ik zou niks lievers willen. Dat heb ik ook maandenlang geroepen.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je snapt niet helemaal wat er te winnen valt. Mocht het niet lukken dan krijgen we dus een hoop gezeik. Dat hebben we ook sowieso al bij elke verlenging. Mocht het wél lukken dan heb je dus veel gewonnen
[..]
Mag ik je er op wijzen dat elke dag dat deze lockdown duurt rampzalig is voor het land? De enige reden dat het gedaan wordt is omdat het het nóg rampzaliger is als de zorg volledig overspoelt. De situatie is nijpend, het is niet zo dat 'voorzichtig zijn' niets kost. Dat lijk je uit het oog te verliezen.
En je hebt ook geen antwoord gegeven wat 'te hoog' is.
Ik neem aan dat je nu zelf wel begrijpt dat je onzin aan het praten bent.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:28 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zullen we dan de supermarkten ook maar sluiten? Alleen nog maar online boodschappen.
Vliegen was in coronatijd toch zo veilig? Of toch niet?quote:Op maandag 11 januari 2021 11:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.stuff.co.nz/n(...)frican-variant-found
Oh dan ist opeens onzin.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je nu zelf wel begrijpt dat je onzin aan het praten bent.
Ja, het is goed dat de EU losse landen min of meer verboden heeft om op eigen houtje vaccins weg te kapen, zoals de Duitsers wilden. Maar ik snap het sowieso niet zo goed met die aantallen vaccins, hoeveel vaccins zijn er nou? De VS vaccineert volgens mij vrij veel met Moderna, terwijl wij daar vandaag 13.000 (lachwekkend weinig) van krijgen. De eerste distributie is heel scheef over de landen verdeeld ofzo. En hoezo krijgen de Engelsen nu al 15 miljoen doses (over 3 vaccins) in 3 weken tijd, dat is ook apart.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Serieuze vraag hè.. Je leest berichten dat India een miljard vaccins van Oxford geclaimd heeft zodat die niet voor andere landen zijn, maar voor hun eigen risicogroepen. Het lijkt me dat dat soort shit keihard gaat escaleren op een gegeven moment. Net als Duitsland die zn eigen hachje probeert te redden door extra vaccins te kopen met exclusiviteit.
Je kan zo het kabinet inquote:Op maandag 11 januari 2021 11:34 schreef VacaLoca het volgende:
maar als we nou nog even twee maanden vol kunnen houden
Maar het duurt 2-12 dagen voordat iemand symptomen vertoont. Zelf als ik vandaag negatief test en met niemand in aanraking kom, kan ik over 7 dagen toch positief testen. Wil niet perse zeggen dat iemand besmet is geraakt aan boord.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:33 schreef Nia het volgende:
[..]
Vliegen was in coronatijd toch zo veilig? Of toch niet?
Lees het bericht nog eens goedquote:Op maandag 11 januari 2021 11:33 schreef Nia het volgende:
[..]
Vliegen was in coronatijd toch zo veilig? Of toch niet?
Ja en zoals gezegd begrijp je dat vast zelf ook wel.quote:
Liever komende 2 maanden nog in een harde lockdown om zo te cijfers zo laag mogelijk te krijgen voordat de herfst begint. Dan moet het daarna hopelijk heel hard gaan met wijde verspreiding van vaccins/snel tests in combinatie met beter weer en mensen die weer meer naar buiten gaan.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:34 schreef VacaLoca het volgende:
Het geduld wordt getest ja maar als we nou nog even twee maanden vol kunnen houden dan zijn veel kwetsbaren gevaccineerd en kunnen we prima versoepelen.
Heeft geen zin om nu allemaal opstandig te worden terwijl het nu even de fase is van het wordt eerst erger voor het beter wordt.
Ik heb dit ook al eens opgegooid in het vaccin-topic, maar mij bekruipt ook het gevoel dat er bepaalde politieke redenen achter zitten als het om AZ/Oxford gaat. Uiteraard ook in het licht van Brexit bezien.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, het is goed dat de EU losse landen min of meer verboden heeft om op eigen houtje vaccins weg te kapen, zoals de Duitsers wilden. Maar ik snap het sowieso niet zo goed met die aantallen vaccins, hoeveel vaccins zijn er nou? De VS vaccineert volgens mij vrij veel met Moderna, terwijl wij daar vandaag 13.000 (lachwekkend weinig) van krijgen. De eerste distributie is heel scheef over de landen verdeeld ofzo. En hoezo krijgen de Engelsen nu al 15 miljoen doses in 3 weken tijd, dat is ook apart.
Ik zou bijna denken dat het VK bij AstraZeneca/Oxford geregeld heeft dat die bewust wat trager waren met het aanvragen van goedkeuring binnen de EU, zodat de voorraad die er nu ligt bijjna exclusief naar Engeland kan gaan.
Dat is ook de spagaat waarin ik zit. Het is enorm frustrerend dat elke pipo hier op grond van zijn mening als leek de regels aan zijn laars lapt, maar ik hoef ook echt geen maatschappij waarin afwijkende meningen bestraft worden met heropvoedingskampen.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:31 schreef BorTheWolf het volgende:
dat is h
[..]
Dat is het hele probleem met onze maatschappij. het heeft voor en nadelen. Als men in China zegt Spring, zal de vraag zijn, hoe hoog. Als men hier in NL zegt spring, zal men zeggen, waarom ?
Toch woon ik liever hier, maar erger me kapot aan al die regel ontduikers en ikke ikke ikke figuren.
Hier hetzelfde, houd me nu al bijna een jaar keurig aan alle maatregelen en adviezen maar het lijkt alsof ik voornamelijk mezelf ermee heb gehad. Juist de groepen die de grootse risicogroepen vormen zie ik in de supermarkt of straat gezellig dicht bij elkaar staand een babbeltje maken, mondkapje verkeerd dragen, overal lekker aan zitten en vol de lucht in niezen. Want die corona kan ze allemaal wat en het is toch wat tegenwoordig.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:26 schreef chratnox het volgende:
Zeker omdat een deel van de mensen die ik probeer te beschermen door van alles te laten ogenschijnlijk niets laten als ik in het winkelcentrum kijk. Als je als 70+ met zuurstofflessen op je rolstoel door de supermarkt aan het banjeren bent en nergens op let, verwacht dat anderen opzij gaan, waar doe ik 't dan allemaal voor?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |