Dat is irrelevant voor je argument. De basis bij beide sectoren (los van de impact) is dat je X aantal mensen per Y m² kwijt kunt. Hoe je dat verdeelt is aan de sector zelf.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:27 schreef Janneke141 het volgende:
En je snapt zelf ook wel het verschil in gevolg voor een winkel die minder klanten tegelijk mag ontvangen (waar overigens nauwelijks werk van werd gemaakt, maar goed) en de directe gevolgen die de beperking van het aantal mensen in een universiteit heeft voor de voortgang van het onderwijs.
Dan sta je dus buiten in een rij op anderhalve meter van elkaar te wachten. Is dat met de huidige kennis van het virus iets om je zorgen over te maken?quote:Op zondag 10 januari 2021 11:29 schreef Fred het volgende:
[..]
Hoe kort is "kort" bij jou? Tijdens black friday zag ik de wachttijd voor sommige winkels oplopen tot een uur of meer.
(Voor de volledigheid: nee, ik stond er niet tussen, ik woon met uitzicht op winkelstraten)
Volgens mij is het onderwijs (inclusief de ouders) vooral erg verdeeld over de vraag of de scholen wel of niet (volledig) open moeten.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:30 schreef Fred het volgende:
[..]
Ergens wel ironisch dat diezelfde ouders nu steen en been klagen dat de scholen dicht zijn.
Luister, ik houd me aan alle maatregelen. Ik wil ook wel graag mijn baan houden.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je weet zelf heel goed wat wel en niet verstandig is om te doen in deze tijden. Toch doe je dingen die niet zo verstandig zijn onder het mom van "ja het mag toch". Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat op kantoor zitten of naar vrienden gaan 's avonds niet zo handig is? Heb je echt een wet daarvoor nodig om dat te verbieden, dat je het dan pas niet meer doet?
Jij weet als ieder ander dat wanneer je 0 contact hebt met andere mensen het virus niet kán verspreiden. Dat het in geen enkel geval kan is een ander verhaal maar dat betekent nog niet dat je elke dag/week bij iemand op bezoek moet. Dus ja, thuis blijven kan ervoor zorgen dat er versoepeld kan worden.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:30 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, doei. Ik houd me gewoon aan de regels. Je kan niet maandenlang je familie/vrienden niet bezoeken. (2 weken zou ik ook verschrikkelijk vinden, maar als dat zou helpen daarna sneller te versoepelen zou ik het er wel voor over hebben).
Wat een egoistische rotzooi dit zeg. Jij kunt toch ook gewoon je familie/vrienden wat minder bezoeken, waarom moet een ander dan weer nóg meer opofferen? Als je van de lockdown af wil blijf je zoveel mogelijk thuis, ongeacht wat de regels zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:30 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, doei. Ik houd me gewoon aan de regels. Je kan niet maandenlang je familie/vrienden niet bezoeken. (2 weken zou ik ook verschrikkelijk vinden, maar als dat zou helpen daarna sneller te versoepelen zou ik het er wel voor over hebben).
Ja je kan ook je eigen brood bakken en je eigen groente kweken. Ik kan ook een kip jatten van de boerderij en die zelf slachten. Als het zo makkelijk was dan had niet half volwassen Nederland overgewicht. Maar ja jij hebt het geheime recept. Gewoon hardlopen en dan val je af.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:24 schreef trustychords het volgende:
[..]
Dit is een probleem dat je niet in zo'n korte tijd oplost. En de groep die het hier betreft zijn voor een overgroot deel ook niet degene die getroffen worden door het dicht zijn van de sportscholen. En fietsen, lopen, thuis trainen - kan allemaal prima.
Dit overigens van iemand die de sportschool enorm mist, maar dit argument is gewoon kul.
Volgens mij leven wij in een andere werkelijkheid/waarheid want ik deel/erken wat jij zegt totaal niet. Ik ga daarom ook gewoon stoppen met op jou regeren want het heeft blijkbaar geen zin.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nogmaals, niets aan de huidige situatie is halfbakken. Verder heb ik je net ook al uitgelegd dat dikgedrukte niet zo simpel is als je stelt. Het is volledig onvoorspelbaar wanneer dat principe in de praktijk opgaat en wanneer niet, al helemaal voor een leek als jij. Ik weet het ook niet, en als we even kijken naar de tijdlijn tot nu toe dan is er heel veel bewijs dat naarmate de maatregelen strenger worden de naleving juist vaak minder wordt.
[..]
Dan moet je daar bewijs voor aanleveren. Anders kun je die conclusie niet trekken.
En terecht. Hebben ze volgens hun CAO gewoon recht op. Zou jij toch ook doen als men gaat tornen aan je arbeidsvoorwaarden?quote:Op zondag 10 januari 2021 09:19 schreef byah het volgende:
[..]
Ik zie de leraren alweer op het Malieveld staan, onze vakanties!! hurdurdur
Je kunt toch niet van mensen verwachten dat ze niemand meer gaan zien? Laten we niet doen alsof dit ebola is waarbij een besmetting je doodvonnis betekent.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je weet zelf heel goed wat wel en niet verstandig is om te doen in deze tijden. Toch doe je dingen die niet zo verstandig zijn onder het mom van "ja het mag toch". Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat op kantoor zitten of naar vrienden gaan 's avonds niet zo handig is? Heb je echt een wet daarvoor nodig om dat te verbieden, dat je het dan pas niet meer doet?
Het is volgens jou pas een harde lockdown als we deuren dicht gaan lassen en militairen op straat iedereen aanhouden?quote:Op zondag 10 januari 2021 11:30 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat hij (en daarnaast velen anderen) het doet, en mag doen maakt dit geen harde lockdown.
Dat snap ik. Dat kan een paar weken, niet maandenlang.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Jij weet als ieder ander dat wanneer je 0 contact hebt met andere mensen het virus niet kán verspreiden. Dat het in geen enkel geval kan is een ander verhaal maar dat betekent nog niet dat je elke dag/week bij iemand op bezoek moet. Dus ja, thuis blijven kan ervoor zorgen dat er versoepeld kan worden.
Toen was er ook amper nog wat bekend en dacht men dat kinderen amper besmettelijk waren. Frappant dat leraren toen wel in verzet kwamen en nu bekend is dat ze wel degelijk een rol spelen ze dat niet doen.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is heel relevant. Scholen werden gesloten uit maatschappelijke druk, niet vanuit een groot risico op virusverspreiding.
Tja, ik kan er ook weinig aan doen dat je argumenten zo makkelijk door te prikken zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij leven wij in een andere werkelijkheid/waarheid want ik deel/erken wat jij zegt totaal niet. Ik ga daarom ook gewoon stoppen met op jou regeren want het heeft blijkbaar geen zin.
Ah, dus het feit dat het kan én mag, netjes volgens de afspraken van meneer Rutte, maakt dus dat dit géén volledige lockdown is. Fijn dat we het daar over eens zijn. 👍quote:Op zondag 10 januari 2021 11:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een egoistische rotzooi dit zeg. Jij kunt toch ook gewoon je familie/vrienden wat minder bezoeken, waarom moet een ander dan weer nóg meer opofferen? Als je van de lockdown af wil blijf je zoveel mogelijk thuis, ongeacht wat de regels zijn.
Ze hebben de school waar ze in eerste instantie 1 besmetting met de UK variant ontdekten door een steekproef wat beter onderzocht en hadden er later al 30 gevonden met de nieuwe variant.quote:Op zondag 10 januari 2021 00:48 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Tsja zo kun je alles kapot redeneren. Cijfers wijzen uit dat de UK variant amper voor komt en van de ZA variant is ook slechts één besmetting vastgesteld. Dat tegenover dagelijks duizenden gewone besmettingen.
Maar willen we dat ook daadwerkelijk? In ieder geval: tegen welke prijs?quote:Op zondag 10 januari 2021 11:33 schreef MoreDakka het volgende:
Als je van de lockdown af wil blijf je zoveel mogelijk thuis, ongeacht wat de regels zijn.
Omdat inmiddels bewezen is dat basisschoolkinderen amper besmettelijk zijn. Die nieuwe variant kan daar een uitzondering op zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Toen was er ook amper nog wat bekend en dacht men dat kinderen amper besmettelijk waren. Frappant dat leraren toen wel in verzet kwamen en nu bekend is dat ze wel degelijk een rol spelen ze dat niet doen.
hoezo kan dat niet ??? op de noodzakelijk dingen na dan.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat snap ik. Dat kan een paar weken, niet maandenlang.
Is zo’n reactie nou echt nodig? Er is een reden dat bepaalde dingen nog mogen. Dat hij daar gebruik van maakt (samen met een meerderheid, laten we eerlijk zijn - bijna niemand houd het vol om maandenlang bij niemand op bezoek te gaan) kan je hem moeilijk kwalijk nemen. Dat shamen (niet enkel van jou af) mag ook wel eens stoppen. Hij zegt ook nergens dat anderen ook niet binnen de regels mogen afspreken; hij heeft het over feestjes ed (buiten de regels dus).quote:Op zondag 10 januari 2021 11:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een egoistische rotzooi dit zeg. Jij kunt toch ook gewoon je familie/vrienden wat minder bezoeken, waarom moet een ander dan weer nóg meer opofferen? Als je van de lockdown af wil blijf je zoveel mogelijk thuis, ongeacht wat de regels zijn.
Nee, als mensen elkaar niet mogen bezoeken en mensen ook niet naar hun werkdagen (echt essentiële functies uitgezonderd) Gaat niet gebeuren, dat weet kimono wel. Maar ik ben er van overtuigd dat dat echt wel zou schelen in de cijfers.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is volgens jou pas een harde lockdown als we deuren dicht gaan lassen en militairen op straat iedereen aanhouden?
Welk land buiten China had je wel een volledige lockdown dan? Als we toch gaan woordjesneuken.?quote:Op zondag 10 januari 2021 11:35 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ah, dus het feit dat het kan én mag, netjes volgens de afspraken van meneer Rutte, maakt dus dat dit géén volledige lockdown is. Fijn dat we het daar over eens zijn. 👍
Het gaat me niet er om of hij zich aan de regels houdt of niet. Het gaat er om dat hij een argument maakt om anderen nóg meer vrijheid te ontnemen. Dat rijmt niet met zijn eigen gedrag.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is zo’n reactie nou echt nodig? Er is een reden dat bepaalde dingen nog mogen. Dat hij daar gebruik van maakt (samen met een meerderheid, laten we eerlijk zijn - bijna niemand houd het vol om maandenlang bij niemand op bezoek te gaan) kan je hem moeilijk kwalijk nemen. Dat shamen (niet enkel van jou af) mag ook wel eens stoppen. Hij zegt ook nergens dat anderen ook niet binnen de regels mogen afspreken; hij heeft het over feestjes ed (buiten de regels dus).
In maart was de directe oorzaak een onhandige uitspraak van een artsenfederatie (en eigenlijk nog slechts van twee bezoekers op een webinar). Inmiddels is ook wel duidelijk dat schoolsluiting echt een hele negatieve impact heeft op leerlingen (en op ouders).quote:Op zondag 10 januari 2021 11:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Toen was er ook amper nog wat bekend en dacht men dat kinderen amper besmettelijk waren. Frappant dat leraren toen wel in verzet kwamen en nu bekend is dat ze wel degelijk een rol spelen ze dat niet doen.
Ik reageer op het stukje 'dat ook nog de sportscholen dicht zijn'. Dat is echt niet de basis van het probleem. En meer aandacht voor leefstijl in het geheel lijkt me een uitstekend idee. Maar nu klagen dat daar te weinig aan gedaan wordt tijdens de pandemie is een beetje flauw. Daar ga je op zo'n termijn gewoon geen significant verschil mee maken.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:33 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ja je kan ook je eigen brood bakken en je eigen groente kweken. Ik kan ook een kip jatten van de boerderij en die zelf slachten. Als het zo makkelijk was dan had niet half volwassen Nederland overgewicht. Maar ja jij hebt het geheime recept. Gewoon hardlopen en dan val je af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |